Miksi tämä lentokone saapuu joka ilta 2233 tampereelle ja sammuttaa tutkan Lempäälän kohdall. Tiedän että sammuttaa koska tutkasta häviää juuri joka ilta taloni kohdalla ja ei ole aika viivettä kuin 11sek.
Ei ole lääkintäkone vaan epäilisin että lennättää sotilas radio laitteistoa tuohon aikaan… hyvin mielenkiintoinen kuitenkin kun lentoaika sama ja ei ole matkustus/lääkintä liikenteessä.
Lentokone FTL322
11
469
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiintoista. Kerrotko miten pääset näkemään kyseisen lentokoneen tutkan? Sulla yhteys koneeseen? Ja näet koneen miehistön sammuttavan tutkan?
Pst. Flightradar24 ei ole tutka eikä perustu tutkadataan. - Anonyymi
Ei se mitään tutkaa sammuta, vaan transponderin.
- Anonyymi
Ja todennäköisesti siksi, että siirtyy sotilaslennonjohdon ohjaukseen. Ei taida siellä Flightradarissa näkyä Pirkkalan muitakaan sotakoneita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja todennäköisesti siksi, että siirtyy sotilaslennonjohdon ohjaukseen. Ei taida siellä Flightradarissa näkyä Pirkkalan muitakaan sotakoneita?
Näen ja kuulen koneen ja suunilleen 30km ennen kenttää sammuttaa aina minuutilleen transponderin. Asuntoni yllä. Siviilikoneet sammuttaa laskeuduttuaan ja tämäkin on siviilikone mutta jtain sotimiseen liittyvää koneessa kuljetetaan jos siirtyy lennoston ohjaukseen. Mielenkiintoista vain koko aihe kun päivälleen ja minuutilleen lentelee tiettyä väliä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näen ja kuulen koneen ja suunilleen 30km ennen kenttää sammuttaa aina minuutilleen transponderin. Asuntoni yllä. Siviilikoneet sammuttaa laskeuduttuaan ja tämäkin on siviilikone mutta jtain sotimiseen liittyvää koneessa kuljetetaan jos siirtyy lennoston ohjaukseen. Mielenkiintoista vain koko aihe kun päivälleen ja minuutilleen lentelee tiettyä väliä
Nyt jo yli 2kk putkeen lentänyt samaa reittiä melkein minuutilleen. Nyt tuli 15min mööhässä kämpän yli. Ei ole siviililentoa kyll. Ja taas sammutti transsin samassa kohtaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jo yli 2kk putkeen lentänyt samaa reittiä melkein minuutilleen. Nyt tuli 15min mööhässä kämpän yli. Ei ole siviililentoa kyll. Ja taas sammutti transsin samassa kohtaan
Nato-maassa kun asutaan, niin Naton henkilökuntaa käy töissä täälläkin. Ei sentään niin salaista kuin Area51:llä, mahtaako sinne lentävä kone käyttää transponderia ollenkaan. Päivittäin sekin lentää Vegasista aamuin illoin ja kuskaa työntekijöitä, jotka ovat tehneet tiukan vaitiolosopimuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jo yli 2kk putkeen lentänyt samaa reittiä melkein minuutilleen. Nyt tuli 15min mööhässä kämpän yli. Ei ole siviililentoa kyll. Ja taas sammutti transsin samassa kohtaan
Mielenkiintoista. Finnairilla paljon lentoja joiden aikataulu pysynyt samana vuosia. Ilmeisesti ei sitten voi olla siviililento sun logiikalla?
- Anonyymi
Kyseinen kone on rahtikone, lennättää rahtia. Se ei todellakaan sammuta transponderia tai siirry sotilaslennonjohdolle vaan menee katveeseen. Se että kone häviää flightradarista ei tarkoita että se sammuttaa transponderin vaan se menee flightradarin vastaanottimen katveeseen. Kone on pieni ja lähetysteho heikompi kuin isoissa koneissa.
Katsotaanpa mitä julkisista lähteistä reitistä ja koneesta saa tietoa.
Kyseessähän on aikataulun mukainen lento (FTL322) Tukholman Arlandan kentältä Tampereen pirkkalan kentälle.
Lentoa operoi Brittiläinen pieni lentoyhtiö nimeltään Flightline.
Kalustona lennolla käytetään Swearingen SA226-TC Metro II lentokoneita ja kun netistä etsii ilmoitetuilla reittiä lentäneiden koneiden rekisterinumeroilla olevia kyseisten koneiden kuvia niin selviää helposti että kyseessä on kyseisen konemallin rahtivariantti jossa koneessa iso lastausovi takana, ikkunat peitettynä (ja penkit poistettuina), eli henkilölennot voidaan unohtaa tässä tapauksessa.
Hiomioitavaa on vielä mikä selviää helposti julkista lähteistä, on se että samalla koneella lennetään ns "kolmiolento", eli Kone lähtee liikkeelle Malmösta (lentotunnus FTL321) lentäen Tukholmaan, Tukholmassa on kentällä 1-1,5h josta jatkaa matkaa Tampereelle (Lentotunnus TFL322), Tampereella on taas maassa sen 1-1.5h jatkaen takaisin Malmöön lentotunnuksella FTL323.
Eli rahtilento tuossa lähes varmasti kyseessä, miksi häviää Flightradarin kartalta, en osaa sanoa. Flightradarhan saa tietonsa koneiden ADS-B transpondereista, pitää muistaa ett tuo on toinen järjestelmä kuin lennonvalvonnan tutkatiedot (joita taasen ei julkisesti verkosta saa).- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Katsotaanpa mitä julkisista lähteistä reitistä ja koneesta saa tietoa.
Kyseessähän on aikataulun mukainen lento (FTL322) Tukholman Arlandan kentältä Tampereen pirkkalan kentälle.
Lentoa operoi Brittiläinen pieni lentoyhtiö nimeltään Flightline.
Kalustona lennolla käytetään Swearingen SA226-TC Metro II lentokoneita ja kun netistä etsii ilmoitetuilla reittiä lentäneiden koneiden rekisterinumeroilla olevia kyseisten koneiden kuvia niin selviää helposti että kyseessä on kyseisen konemallin rahtivariantti jossa koneessa iso lastausovi takana, ikkunat peitettynä (ja penkit poistettuina), eli henkilölennot voidaan unohtaa tässä tapauksessa.
Hiomioitavaa on vielä mikä selviää helposti julkista lähteistä, on se että samalla koneella lennetään ns "kolmiolento", eli Kone lähtee liikkeelle Malmösta (lentotunnus FTL321) lentäen Tukholmaan, Tukholmassa on kentällä 1-1,5h josta jatkaa matkaa Tampereelle (Lentotunnus TFL322), Tampereella on taas maassa sen 1-1.5h jatkaen takaisin Malmöön lentotunnuksella FTL323.
Eli rahtilento tuossa lähes varmasti kyseessä, miksi häviää Flightradarin kartalta, en osaa sanoa. Flightradarhan saa tietonsa koneiden ADS-B transpondereista, pitää muistaa ett tuo on toinen järjestelmä kuin lennonvalvonnan tutkatiedot (joita taasen ei julkisesti verkosta saa).Flightradarin vastaanottimet ovat vapaaehtoisten ylläpitämiä ja niissä on katveita jotka aiheuttavat koneiden ”katoamisen” niiden lentöessä matalalla tai maassa ollessaan.
- Anonyymi
Jospa nyt ihan alkuun luet ja koitat ymmärtää kuinka FR24 toimii. Ja kyseisen koneen, joka on aivan tavallinen siviilirahtilentokone, kohdalla on kyse siitä sen transsu ei lähetä ADS-B signaalia, jolloin paikannus tehdään MLAT- menetelmällä. Eli sisäistä ADS-B ja MLAT käsitteet. Tietoa löytyy vaikka FR24:n How-it-works ja FAQ kohdista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605173Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163447Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370