Miksi tämä lentokone saapuu joka ilta 2233 tampereelle ja sammuttaa tutkan Lempäälän kohdall. Tiedän että sammuttaa koska tutkasta häviää juuri joka ilta taloni kohdalla ja ei ole aika viivettä kuin 11sek.
Ei ole lääkintäkone vaan epäilisin että lennättää sotilas radio laitteistoa tuohon aikaan… hyvin mielenkiintoinen kuitenkin kun lentoaika sama ja ei ole matkustus/lääkintä liikenteessä.
Lentokone FTL322
11
246
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiintoista. Kerrotko miten pääset näkemään kyseisen lentokoneen tutkan? Sulla yhteys koneeseen? Ja näet koneen miehistön sammuttavan tutkan?
Pst. Flightradar24 ei ole tutka eikä perustu tutkadataan. - Anonyymi
Ei se mitään tutkaa sammuta, vaan transponderin.
- Anonyymi
Ja todennäköisesti siksi, että siirtyy sotilaslennonjohdon ohjaukseen. Ei taida siellä Flightradarissa näkyä Pirkkalan muitakaan sotakoneita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja todennäköisesti siksi, että siirtyy sotilaslennonjohdon ohjaukseen. Ei taida siellä Flightradarissa näkyä Pirkkalan muitakaan sotakoneita?
Näen ja kuulen koneen ja suunilleen 30km ennen kenttää sammuttaa aina minuutilleen transponderin. Asuntoni yllä. Siviilikoneet sammuttaa laskeuduttuaan ja tämäkin on siviilikone mutta jtain sotimiseen liittyvää koneessa kuljetetaan jos siirtyy lennoston ohjaukseen. Mielenkiintoista vain koko aihe kun päivälleen ja minuutilleen lentelee tiettyä väliä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näen ja kuulen koneen ja suunilleen 30km ennen kenttää sammuttaa aina minuutilleen transponderin. Asuntoni yllä. Siviilikoneet sammuttaa laskeuduttuaan ja tämäkin on siviilikone mutta jtain sotimiseen liittyvää koneessa kuljetetaan jos siirtyy lennoston ohjaukseen. Mielenkiintoista vain koko aihe kun päivälleen ja minuutilleen lentelee tiettyä väliä
Nyt jo yli 2kk putkeen lentänyt samaa reittiä melkein minuutilleen. Nyt tuli 15min mööhässä kämpän yli. Ei ole siviililentoa kyll. Ja taas sammutti transsin samassa kohtaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jo yli 2kk putkeen lentänyt samaa reittiä melkein minuutilleen. Nyt tuli 15min mööhässä kämpän yli. Ei ole siviililentoa kyll. Ja taas sammutti transsin samassa kohtaan
Nato-maassa kun asutaan, niin Naton henkilökuntaa käy töissä täälläkin. Ei sentään niin salaista kuin Area51:llä, mahtaako sinne lentävä kone käyttää transponderia ollenkaan. Päivittäin sekin lentää Vegasista aamuin illoin ja kuskaa työntekijöitä, jotka ovat tehneet tiukan vaitiolosopimuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jo yli 2kk putkeen lentänyt samaa reittiä melkein minuutilleen. Nyt tuli 15min mööhässä kämpän yli. Ei ole siviililentoa kyll. Ja taas sammutti transsin samassa kohtaan
Mielenkiintoista. Finnairilla paljon lentoja joiden aikataulu pysynyt samana vuosia. Ilmeisesti ei sitten voi olla siviililento sun logiikalla?
- Anonyymi
Kyseinen kone on rahtikone, lennättää rahtia. Se ei todellakaan sammuta transponderia tai siirry sotilaslennonjohdolle vaan menee katveeseen. Se että kone häviää flightradarista ei tarkoita että se sammuttaa transponderin vaan se menee flightradarin vastaanottimen katveeseen. Kone on pieni ja lähetysteho heikompi kuin isoissa koneissa.
Katsotaanpa mitä julkisista lähteistä reitistä ja koneesta saa tietoa.
Kyseessähän on aikataulun mukainen lento (FTL322) Tukholman Arlandan kentältä Tampereen pirkkalan kentälle.
Lentoa operoi Brittiläinen pieni lentoyhtiö nimeltään Flightline.
Kalustona lennolla käytetään Swearingen SA226-TC Metro II lentokoneita ja kun netistä etsii ilmoitetuilla reittiä lentäneiden koneiden rekisterinumeroilla olevia kyseisten koneiden kuvia niin selviää helposti että kyseessä on kyseisen konemallin rahtivariantti jossa koneessa iso lastausovi takana, ikkunat peitettynä (ja penkit poistettuina), eli henkilölennot voidaan unohtaa tässä tapauksessa.
Hiomioitavaa on vielä mikä selviää helposti julkista lähteistä, on se että samalla koneella lennetään ns "kolmiolento", eli Kone lähtee liikkeelle Malmösta (lentotunnus FTL321) lentäen Tukholmaan, Tukholmassa on kentällä 1-1,5h josta jatkaa matkaa Tampereelle (Lentotunnus TFL322), Tampereella on taas maassa sen 1-1.5h jatkaen takaisin Malmöön lentotunnuksella FTL323.
Eli rahtilento tuossa lähes varmasti kyseessä, miksi häviää Flightradarin kartalta, en osaa sanoa. Flightradarhan saa tietonsa koneiden ADS-B transpondereista, pitää muistaa ett tuo on toinen järjestelmä kuin lennonvalvonnan tutkatiedot (joita taasen ei julkisesti verkosta saa).- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Katsotaanpa mitä julkisista lähteistä reitistä ja koneesta saa tietoa.
Kyseessähän on aikataulun mukainen lento (FTL322) Tukholman Arlandan kentältä Tampereen pirkkalan kentälle.
Lentoa operoi Brittiläinen pieni lentoyhtiö nimeltään Flightline.
Kalustona lennolla käytetään Swearingen SA226-TC Metro II lentokoneita ja kun netistä etsii ilmoitetuilla reittiä lentäneiden koneiden rekisterinumeroilla olevia kyseisten koneiden kuvia niin selviää helposti että kyseessä on kyseisen konemallin rahtivariantti jossa koneessa iso lastausovi takana, ikkunat peitettynä (ja penkit poistettuina), eli henkilölennot voidaan unohtaa tässä tapauksessa.
Hiomioitavaa on vielä mikä selviää helposti julkista lähteistä, on se että samalla koneella lennetään ns "kolmiolento", eli Kone lähtee liikkeelle Malmösta (lentotunnus FTL321) lentäen Tukholmaan, Tukholmassa on kentällä 1-1,5h josta jatkaa matkaa Tampereelle (Lentotunnus TFL322), Tampereella on taas maassa sen 1-1.5h jatkaen takaisin Malmöön lentotunnuksella FTL323.
Eli rahtilento tuossa lähes varmasti kyseessä, miksi häviää Flightradarin kartalta, en osaa sanoa. Flightradarhan saa tietonsa koneiden ADS-B transpondereista, pitää muistaa ett tuo on toinen järjestelmä kuin lennonvalvonnan tutkatiedot (joita taasen ei julkisesti verkosta saa).Flightradarin vastaanottimet ovat vapaaehtoisten ylläpitämiä ja niissä on katveita jotka aiheuttavat koneiden ”katoamisen” niiden lentöessä matalalla tai maassa ollessaan.
- Anonyymi
Jospa nyt ihan alkuun luet ja koitat ymmärtää kuinka FR24 toimii. Ja kyseisen koneen, joka on aivan tavallinen siviilirahtilentokone, kohdalla on kyse siitä sen transsu ei lähetä ADS-B signaalia, jolloin paikannus tehdään MLAT- menetelmällä. Eli sisäistä ADS-B ja MLAT käsitteet. Tietoa löytyy vaikka FR24:n How-it-works ja FAQ kohdista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101661- 1711608
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681516Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231308Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 93863
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud208778