Isäksi parille tai yksinäiselle naiselle

Hei!

Olen heteromies, jolla ei vielä ole omia lapsia. Tulevaisuudessa on kyllä tavoitteena nykyisen työttöystäväni kanssa. Lasten tekeminen on ryhtynyt mietityttämään minua yhä enemmän, varsinkin, kun tiedän, että on myös naisia, joilla ei ole isää lapselle.

Kävin aiemmin Väestöliitossa testaamassa spermani ja se on ensiluokkaista, mutta minusta spermanluovutus on aika epämääräistä, olisi ainakin mukava tietää, kenen tekemisessä olisin auttanut ja minkälaisten ihmisten kanssa.

Minusta luontevinta olisi hoitaa asia ihan normaalilla yhdynnällä, mutta mikäli se ei ole mahdollista, myös sperman luovuttaminen hedelmöityshoitoja varten olisi mahdollista. Lähinnä pitäisin tärkeänä sitä, että lapsen vanhemmat nyt ylipäänsä tietäisivät minut, jotta vähän tietäisivät millainen perimä minun puoleltani tulee.

Olen tietysti valmis luopumaan kaikista oikeuksista lapsen suhteen, mutta hyväksyn sen, jos lapsi haluaa myöhemmin tavata isänsä. Näistä asioista pitäisi tehdä kirjallinen sopimus, jottei myöhemmin tulisi yllätyksiä.

Mitenköhän minun kannattaisi edetä tämän asian kanssa?

3

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ellet tunne henkilökohtaisesti ketään naisparia tai itsellistä naista joka haluaa lapsia, voi olla vaikea edetä muuten kuin virallista kautta. Useimmat naiset hankkivat lapset terveydenhuollon kautta mm. epäselvien tilanteiden välttämiseksi. Osa sopii muista järjestelyistä esim. kumppanuusvanhemmuudesta tutun miehen tai miesparin kanssa. Myös monet heteronaiset hankkivat lapset nykyään itsellisesti, joten huomioi sen vaihtoehdon mahdollisuus tuttavapiirissäsi.

• Anonyymi

Pervo asialla.

• Anonyymi

Et sä mikään heteromies ole vaan homo jolla on pelko ja suru jäädä lapsettomaksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2149
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe