Hei!
Olen heteromies, jolla ei vielä ole omia lapsia. Tulevaisuudessa on kyllä tavoitteena nykyisen työttöystäväni kanssa. Lasten tekeminen on ryhtynyt mietityttämään minua yhä enemmän, varsinkin, kun tiedän, että on myös naisia, joilla ei ole isää lapselle.
Kävin aiemmin Väestöliitossa testaamassa spermani ja se on ensiluokkaista, mutta minusta spermanluovutus on aika epämääräistä, olisi ainakin mukava tietää, kenen tekemisessä olisin auttanut ja minkälaisten ihmisten kanssa.
Minusta luontevinta olisi hoitaa asia ihan normaalilla yhdynnällä, mutta mikäli se ei ole mahdollista, myös sperman luovuttaminen hedelmöityshoitoja varten olisi mahdollista. Lähinnä pitäisin tärkeänä sitä, että lapsen vanhemmat nyt ylipäänsä tietäisivät minut, jotta vähän tietäisivät millainen perimä minun puoleltani tulee.
Olen tietysti valmis luopumaan kaikista oikeuksista lapsen suhteen, mutta hyväksyn sen, jos lapsi haluaa myöhemmin tavata isänsä. Näistä asioista pitäisi tehdä kirjallinen sopimus, jottei myöhemmin tulisi yllätyksiä.
Mitenköhän minun kannattaisi edetä tämän asian kanssa?
Isäksi parille tai yksinäiselle naiselle
3
314
Vastaukset
- Anonyymi
Ellet tunne henkilökohtaisesti ketään naisparia tai itsellistä naista joka haluaa lapsia, voi olla vaikea edetä muuten kuin virallista kautta. Useimmat naiset hankkivat lapset terveydenhuollon kautta mm. epäselvien tilanteiden välttämiseksi. Osa sopii muista järjestelyistä esim. kumppanuusvanhemmuudesta tutun miehen tai miesparin kanssa. Myös monet heteronaiset hankkivat lapset nykyään itsellisesti, joten huomioi sen vaihtoehdon mahdollisuus tuttavapiirissäsi.
- Anonyymi
Pervo asialla.
- Anonyymi
Et sä mikään heteromies ole vaan homo jolla on pelko ja suru jäädä lapsettomaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 752924
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell572430Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1562037Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.591906Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1361738Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,571280- 751261
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.851154Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1611133Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401020