Hei!
Olen heteromies, jolla ei vielä ole omia lapsia. Tulevaisuudessa on kyllä tavoitteena nykyisen työttöystäväni kanssa. Lasten tekeminen on ryhtynyt mietityttämään minua yhä enemmän, varsinkin, kun tiedän, että on myös naisia, joilla ei ole isää lapselle.
Kävin aiemmin Väestöliitossa testaamassa spermani ja se on ensiluokkaista, mutta minusta spermanluovutus on aika epämääräistä, olisi ainakin mukava tietää, kenen tekemisessä olisin auttanut ja minkälaisten ihmisten kanssa.
Minusta luontevinta olisi hoitaa asia ihan normaalilla yhdynnällä, mutta mikäli se ei ole mahdollista, myös sperman luovuttaminen hedelmöityshoitoja varten olisi mahdollista. Lähinnä pitäisin tärkeänä sitä, että lapsen vanhemmat nyt ylipäänsä tietäisivät minut, jotta vähän tietäisivät millainen perimä minun puoleltani tulee.
Olen tietysti valmis luopumaan kaikista oikeuksista lapsen suhteen, mutta hyväksyn sen, jos lapsi haluaa myöhemmin tavata isänsä. Näistä asioista pitäisi tehdä kirjallinen sopimus, jottei myöhemmin tulisi yllätyksiä.
Mitenköhän minun kannattaisi edetä tämän asian kanssa?
Isäksi parille tai yksinäiselle naiselle
3
180
Vastaukset
- Anonyymi
Ellet tunne henkilökohtaisesti ketään naisparia tai itsellistä naista joka haluaa lapsia, voi olla vaikea edetä muuten kuin virallista kautta. Useimmat naiset hankkivat lapset terveydenhuollon kautta mm. epäselvien tilanteiden välttämiseksi. Osa sopii muista järjestelyistä esim. kumppanuusvanhemmuudesta tutun miehen tai miesparin kanssa. Myös monet heteronaiset hankkivat lapset nykyään itsellisesti, joten huomioi sen vaihtoehdon mahdollisuus tuttavapiirissäsi.
- Anonyymi
Pervo asialla.
- Anonyymi
Et sä mikään heteromies ole vaan homo jolla on pelko ja suru jäädä lapsettomaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1626483
- 521882
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441610- 541132
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se491009Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897