Tapailukumppani ei pysty puhumaan normaalisti negatiivisista tunteista vaan menee lukkoon ja etääntyy, kun tulee jotain tunteisiin liittyvää. Ei pysty esimerkiksi sanomaan, jos on paha mieli jostain ja kieltäytyy puhumasta välillä kokonaan tunnepitoisissa tilanteissa. Kiukustuu myös normaalia pienemmistä asioista kuten jostain tavallisesta sanasta puheessa suhteettomasti ja menee silloinkin lukkoon nopeasti. Myös mielipiteiden kertomisessa on vaikeutta. Monesti sanoo ensin ettei ole väliä, mutta jälkeenpäin osoittaa mieltään kun olisi ilmeisesti halunnut jotain muuta.
Tapailu on jatkunut pari kuukautta ja alan olla kypsä lopettamaan. On kuin keskenkasvuisen kanssa, vaikka kyseessä on keski-ikäinen nainen. Voiko näille ongelmille tehdä kohtuullisessa ajassa jotain vai luovutanko suosiolla?
Ongelmia tunteista puhumisessa ja mielipiteiden ilmaisussa
13
442
Vastaukset
- Anonyymi
Varmasti voi tehdä jotain ja paljonkin, jos hän on valmis menemään terapiaan opettelemaan tunteiden käsittelyä ja parempia käyttäytymismalleja. Vaatii kuitenkin paljon aikaa, varauduttava vuosiin. Mieti mitä olet valmis sietämään ja jaksamaan.
- Anonyymi
Ei kyllä kuulosta kovin ihastuneen käytökseltä. Itsekeskeistä. Tällainen pahenee ajan mittaan.
- Anonyymi
Muista että ihmiset harvoin muuttavat käyttäytymistään.
Se on vaikeaa vaikka pitäisi sitä itsekin tarpeellisena. Kannattaakin miettiä tunnistaako kumppani edes että hänen pitäisi muuttaa käytöstään?
Itse en jaksaisi katsella moista. Etenkin kun on kyse aikuisesta naisesta, jolta voisi kuvitella voivansa odottaa fiksua käytöstä.
Helpommalla pääset kun etsit mukaan ja fiksun naisen.Enkä väitä että sekään olisi helppoa. - Anonyymi
Mä pistäisin poikki nopeasti, helppoa noin alkuvaiheessa. Hänen pitäisi hoitaa noi ongelmat ennen suhteeseen hakeutumista.
Kyllä tuollaisille ongelmille varmasti jotain voi tehdä jonkinlaisessa ajassa jos haluaa niille itse jotain ylipäätään tehdä ja hakea apua. Mutta jos tuo on jatkuvaa ja hankala-asteista, niinkuin se kuulostaa olevan, niin itse luultavasti luovuttaisin.
Onko kyseessä mies naisen kehossa? 😉
- Anonyymi
Aikuinen lapsi joka ei halua tunteiden lisäksi halua puhua muistakaan vaikeiksi kokemistaan asioista.
- Anonyymi
No miltähän pohjalta tää puhumaton on suhteeseen lähtenyt? Kuulostaa lapselta joka murjottaa mutsille.
- Anonyymi
Voi olla jotain aleksitymiaa tms. Kai normaalisti tunteva on kaks kuukautta seurusteltuaan vielä aika innostunut. Ehkä tän ihmisen tunnelmat ei ole kovin kummoisia muutenkaan.
- Anonyymi
Kiitos kaikille mielipiteistä, teistä oli tukea ja näkökulmaa päätökseen. Totesin ettei tästä tule mitään. Kun tapailusta on enemmän harmia kuin iloa, sitä ei ole järkevä jatkaa. -ap
- Anonyymi
Uskon että teit oikean päätöksen.
Juuri tuo, että tapailu tuo jo alkumetreillä elämään enemmän harmia kuin iloa on hyvä mittari. Kaikki eivät sitä vaan havaitse tai halua tunnustaa. - Anonyymi
Ja tsemppiä AP sen oikean etsintään.
- Anonyymi
En tuhlaisi aikaa häneen. Seurustelun/tapailun pitäisi olla molemminpuolisesti hyvä, energiaa antava, innostava ja tasa-arvoinen asia ihan alusta lähtien, ei mikään äiti-tytär-mummo-hoiva -suhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516530- 685216
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1004779Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273555- 2043174
- 412975
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/242844mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132789- 1561641
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3441592