Minulta aina katoaa jotain pientä kun ole pois kotoa,
joukunen aika sitten kun tein oikein nätit töppöset ja aattelin antaa ne lahjaksi se katosi kota eikä löydy mistää,
nyt katosi kaula koru, olin pannu se näkösämmälle kuin tavallisesti sitä ei löydy nyt mistään,
siihen aikaan kun töppöset katosi katosi valkonen villapaita, mutta kun kirjoittelin tänne palstalle asiasta niin kuinkas ollakaa se oli muutaman päivän päästä tuotu takasi suurinpiirtein samaan paikkaan kin se oli aikasemminen ollukki ei aivan just samaan paikkaan mutta melkein,
kelle tämmösistä pikku jutuista voisi ilmoittaa
ja mitä pitäis tehdä jotenki tuntu turvattomalta,
kun joku voi hiipopailla kotona silläaikaa kun itse on asioilla tai matkoilla,
ihmetyttää kuinka kukaan kehtaa mennä toisen asuntoon silloin kun asukas on poiss paikalta ,
kertokaa mielipiteitä
ja ehdotuksia mitä pitäisi tehdä turvallisuuden shteen .
Käykö varkaita pois ollessanne kotoa ?
80
436
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi en säilytä kotona mitään oikeesti arvokasta,
mutta harmittaa tommonen katoaminen silti,
jotenki inhottava tunne tulee tommosesta pienistäki asioista,
ennen muinoin soumi oli rehellinen maa
mitää ei kadonnu vaikka ovella oli pelkkä luuta merkkinä ettei asuaks ole nyt kotona,
enne kunnioitettiin toisten koteja aivan eritavoin kuin nykyisin,
onko noi varkaat ulkolaisia vai omia suomen mustalisia,
ei uskoi omia kansalaisi siis suomalaisia tuommoseksi käytökseltään,
tympii tommonenki vanhsten kiusaamine, mistä suomeen on muodostunu kiusaamis kulttuuri, seki ihmetyttää,
ihan operättömyyksiä kirjoitellaan jopa feispuukkiin, , eikö niitä yhtää hävetä.- AnonyymiUUSI
Paha saa aina jossai vaiheessa palkkansa!gubbe pitää palauttaa kotimaahansa! Tehdään kansalaisaloite tuosta,joko kotimaa tai vankila!
- AnonyymiUUSI
Aiis mustalaisia ja ulkomaalaisia olet epäilemässä. Siinähän jo paljastit mikä olet
- Anonyymi
jos ne on pieniä mustia miehiä tai mustapartasia miehiä jotka luikkii kotiin varkaisiin kun kukaan ei huomaa ne on hyvin taitavia niissä asioissa,
eteläeuroopassa ne on todella taitavia, siinä hommassa,
toinen häiritsee uhria toisella öuolen vie huomion muualla ja toinen sillä aikaa kopeloi taskut erittäin taitavasti ja huomaamatta,
HUH on koettu ulkomaanreissuilla tuoki asia aivan kauheen inhottavia osaavat olla, siellä pitää olla todella valpas ja huomata huijaus yritys heti,
ei suomalaiset osaa olla semmosia, - Anonyymi
Ulos lähtiessä ovi aina turvalukkoon.
- Anonyymi
jooo mutta kun seki on päällä
siitä huolimatta joku käy onko avimet sittenki joutuneen väärän henkilön käsiin,
joku kerra sanoi jossain tv :ssä että yleisavimet on helppo varastaa,
pitääkö paikkansa, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
jooo mutta kun seki on päällä
siitä huolimatta joku käy onko avimet sittenki joutuneen väärän henkilön käsiin,
joku kerra sanoi jossain tv :ssä että yleisavimet on helppo varastaa,
pitääkö paikkansa,Pidä avaimet ketjussa aina mukanasi.
Hanki turvaranneke.
Ota koira.
- Anonyymi
Jospa vaihtaa lukot ja pitää avaimet vain itsellään hyvin tarkasi olisko siitä apua turvallisuuteen lisäämiseen ?
- AnonyymiUUSI
Eihän vaan ole alkavaa dementiaa. On niin tuttua
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän vaan ole alkavaa dementiaa. On niin tuttua
Ei kai kukaan varas nyt kätntöppösiö hakemassa, yritä katsella ympärillesi . Minulta katoilee yhtämittaa tavaroita . Esim pölyimurin suuråtin, tai rannekellekello jne ailloin tiedön että olen ihan itse epähuomiossa sen laittanut jonnekkin. Usein tekee automaattisesti asioita ilman että ajattelee sen kummemminä ennole niin pihalla että voisin kuvitella että joku murtautuu asuntooni ainoastaan hakemaan pölyimurin suuttimeen, ajattelen aina että nyt se vanhuus sitten on alkanut vauhdilla . Villapaitasi on ilmeisesti ollut kotona koko ajan kuka edes kuvittelee että joku käy muka hakemassa jonkun villapaidan. Varkaat nyt ottavat varistaessaan ihan toisia tavaroita , samoin kun se korun, olet ihan itse sen laittanut jonnekkin kun olet tehnyt jotain muuta asiaa missä ajatuksesi ovat olleet siinä asiassa mitä olit tekemässä .
Joten moni ihminen saa vanhetessaan ihan tälläisiä asioita, yksi tuttavani sanoi että hän on oppinut keinon millä muistaa sanoo aina ääneen itselleen että koru on nyt laatikossa , tai kirjoittaa vihkoon Päivämäärän ja kertoo itselleen ”:tänään muutin sormukset eri paikkaan”:
Ja lisää , piirongin alimmaiseen laatikkoon .siis ei muuttele tavaroita muihin piakkoihin.
Muisti sairaudet alkavat ikävä kyllä tälläisillä tapauksilla , mutta kun rauhoittaa itsensä niin silloin löytyy ne tavaratkin, ja ajattelee ettei kukaan ole kiinnostunut sinun töppösistäsi mitenkään, siis miksi olisi ,eikä koruista liioin. Joten yritä ymmärtää että varkaat ei sellaisia asioita mitenkään havittele . Ja se että hetimollaan syyttämässä jotain varkaudesta on todella muistisairaudesta johtuvaa, normaalisti sitä jokainen ajattelee että mihin minä nyt sen tavaran taas olen onnistunut laittamaan .
Yksikin nainen syytti naapuriaan siitä että olisi varastanut hänen tiskirättinsä,, jamluoasi tehdä poliisille ilmoituksen , siis kuka haluaa jonkun vanhuksen tiskirättiä joka haisee kaiken lisäksi pahalta .oli laittanut rätin vaan toiseen paikkaan, siis looginen ajatus on oltava mukana ja kysyy itseltään miksi . Ja niitä yleisavaimia ei voi kopioida mitenkään kukaan muu kun se jolla siitä on vastuu . Joten etsi niitä tavaroitasi ihan vaan omasta kodistasi , sellaisia ei varkaat edes halua itselleen .
- Anonyymi
On se aika hassua, vaikka ei ole mitään kauheen arvokasta kotona varastettavaa, niin silti kokee kauheen l o u k k a a v a n a os joku käy vaikka jotain pientä viemässä , se loukausen tunne minusta on pahinta, kun siitä pääsis eroon, niin vieköön mitä ikinä haluaa, eipä itte tarvi vanhoja tavaroitaan kärrätä kierrätykseen,
kertokaa kuinka pääsis irti LOUKATUKSI tulleesta tunteesta,
haluaisin olla VÄLINPITÄMÄTÖN asian suhteen.
paska kun paha mieli,- Anonyymi
Se on ihan luonnollinen tunne. Jokaisella meillä on oma reviirimme, jolle ei saa luvatta tulla. Kyse on itsesuojeluvaistosta.
Tuo tunne on paljolti sama tunne kuin esim. raiskatuksi tai ahdistelluksi tulleella. Samoin esim. ryöstön uhreilla.
Sinulla on oikeus tuntea itsesi loukatuksi. Paha olo vähenee, ajan kanssa. 🫠
- Anonyymi
Nuo töppöset ja koru voivat löytyä kotoasi niin kuin villapaitakin.
Jos laitoit ne eri paikkaan kuin luulet panneesi.
Vanhoilla voi muisti pettää.- Anonyymi
valitettavasti töppöset ei LÖYDHY siitä on jo melkein pari vuotta kn olisin ananu ne lahjaksi,
enkä usko että korukaan löytyy, koska tiedän mihin sen panin ja sitä ei siinä enään ole,
trha väittää muuta,
lupaan ilmoittaa suurin kirjaimin jos koru palautetaan.
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valitettavasti töppöset ei LÖYDHY siitä on jo melkein pari vuotta kn olisin ananu ne lahjaksi,
enkä usko että korukaan löytyy, koska tiedän mihin sen panin ja sitä ei siinä enään ole,
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Kenelle aioit antaa ne töppöset?
Kysypä sitä henkilöltä saiko hän ne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Jospa se on siinä kirkkohuivin kulmassa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Monetko olet pöllinyt,viehän kaikki takas omistajilleen,mitä olet vienyt! On rikollista moneen kertaan myydä se varastettu asia,"demoniksi se varastettu muuttuu kantajalleen,näin se o opetettu!"tulee sairauksia jne.katsos ku" kurikka kuuntelee ja katselee aina orrennokassa!"
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Olin lukevinani, että sait selville, että olit antanut korun tyttärellesi.
Jos töppöset on viety pari vuotta sitten, ovat jo käyneet pieniksi.
Kudo uudet. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Minäkin mukantiesin ihan ta4koin mihin olin laittanut rannekelloni vaan se ei ollut siellä, olin vienyt sen ihan toiseen huoneeseen , ja tiesin että kukaan ei ole kiinnostunut rannekellistani että vaivautuisi hakemaan. Sitä kodistani omilla avaimillaan . Muisti on sellainen asia että se pettää useasti , arvotonta tavaraa ei kukaan havittele
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle aioit antaa ne töppöset?
Kysypä sitä henkilöltä saiko hän ne.Voi olla hattuhyllyllä . Tai ihan missä muuassa kummalkisessa paikassa .
Äitini laittoi sukkahousu paketin pakasteeseen ja ihmetteli kovasti että missä ne ovat. Kunnes lapsenlapsi halusi jäätelöä ja siellähän ne olivat oli sukkahousutkin pakastettuina
Itseltäni on juuri nyt eräs päiväpeitto hukassa , joten en mitenkään epäile että kukaan olisi sitä tarvinnut, tulee sitten esille kun vähiten osaa odottaa, sen olen oppinut .ihmisen muisti tekee tepposia usein , siis on aina lähdettävä omasta itsestään eikä aleta syyttämään ketään muuta , kukaan ei mene toisen asuntoon varastamaan arvottomia tavaroita , varkaat varastavat tavaroita mitä voivat myydä ja saada rahaa niistä .ävanhojen ihmisten töppöset ei heitä kiinnosta .
- Anonyymi
Juu, kun tulee ikää ja laittaa tavarat varmaan paikkaan ei niitäösitten löydä kun tarvitsee,
niin kävi äidillenikin.
Hän valitti ettei mistään löydä jotain puseroa, sasnoi tuohon kaapin hyllylle laittaneensa ja etsineensä kaikista paikoista.
Tiesimme, ettei kukaan tule kenerkään kotiin, vaikka joskus unohtui ovikin auki.
Eikä varas ota jotain pusetro, jos varkaisiin tulee tai, kuten kertojan jutussa, pelkkiä tossuja,
Varas hakee vain arvokasta.
Kun menin taas äidin luo ja hän sanoi puserosta, ettei ole löytänyt, sanoin, että nyt se löytyy,
No seuraavalla hyllyllähän se pusero oli, mutta siltä hän ei ollut sitä hekenutkaan, "kun siinä on vaon niitä vanhoja joita en käytä", mutta siihen oli se laittanut.
Aloitin sitten tavaroiden järjestämistä ja minkkiturkin taskusta löytyi kaulakoru joka oli kadoksissa, sekin "joku on sen vienyt" tavara.
Kun ei ravaroilla ole mitään vaki paikka, avaiometkin mill'ä pöydällä milloinkin, aina voi syyttää, että joku on käynyt, "tähän monä ne pistin; kun ei ole juuri se paikka johon hän ne pisti.
Kannatttaa aloittajan jättää kaivelu ja etsiminen, ne tossutkin tupsahtavat joku päivä ihan käden ylettyville.
Suomessa ei ole yleistä, eikä edens harvoinkaan tapahdu, että joku tulee ja varastaa, ja poistuu taas.
Yleisavain ei ole kaikilla asukkailla, se on tarkkaan määritellyillä käyttäjillä, yleensä huoltomies.
Ole vain huoletta, minäkin olen usein pois kotoa viikkojakin, mutta kukaan ei käy, vaikka vara avaimenikin on ihan vain naapurin hallussa.- AnonyymiUUSI
Minä pistän puhelimen milloin minnekin ja yritän muistaa missä olen sitä viimeksi käyttänyt . Lopulta asensin tablettiin apin joka etsii ja nyt vaan painan nappia kun etsin puhelintani ja pian alkaa piipittämään ja menen ääntä kohti ja siten löysän sen. Sekin on hyvä ratkaisu kertaakaan En ole edes ajatellut että joku olisi ottanut minun puhelimeni
- Anonyymi
Muistisairaus vanhoilla ihmisillä voi oireilla luulona, että heiltä varastetaan tavaraa, vaikka olisi turvalukot ym. päällä. Tunsin aikoinaan pari tällaista vanhusta, elivät kylläkin hyvinkin vanhoiksi.
- Anonyymi
Se vielä kummastuttaa, että varkaille kelpaa silmälasit tai piharukkaset.Mitä varas niillä!
Ikään kuin olisi salaa vain lainannut, sillä kas kummaa, varastetut tavarat löytyvätkin yllättäen. Piilotettuina kummallisiin paikkoihin, joihin ei kenelläkään ole asiaa.- AnonyymiUUSI
Meillä on kuulolaite hukassa. On varmasti niin hyvässä tallessa etten osaa hakea muistisairaan jäljiltä
- AnonyymiUUSI
Yhden tuttavan tekohampaatkin oli muka varastettu , siis kuka tarvitsee kenenkään tekohampaita , ja kun yritti sanoa että ei kukaan halua hänen hampaitaan , niin suuttui ja sanoi että oli laittanut ne illalla vesilasiin .löytyivät sängystä tyynyn alta,. Siis siinä ei ollut minkäänlaista loogista ajatusta siitä miksi joku olisi tarvinnut kenenkään hampaita . .
Joillekkinnon tullut TGA kohtaus muutamaksi tunniksi. Ja silloin ei voi tietää mitä on tehnyt .
- Anonyymi
Siinä horiskot horisee taas,
jos koru palautetaan LUPAAN kirjoittaa SUURIN kirjaimin ilo uutisen
ja myönnän oman vanhuteni dementtian,
mutta sitä ennen en MYÖNNÄ
vasta sitten jos se on palautettu samaan paikkaan mihin itse sen laitoin,
on törkeyden huipp aina syyllistää vanhus jos joku tavara katoaa LOPULLISESTI se on taatusti jokun PITKÄKYNTISEN tekoja.- Anonyymi
Siivooja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivooja?
ei meillä käy siivojaa,
vai onko nillä yleisavimet käytössä. jos silloin kun on poissa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivooja?
en usko että siivoojat kävisi sillä aikaa kun olen poissa,
vaikka nykyisin siivoojissa on niintä pikkusia mustapartasia miehiäki, mistä noista tietää ovatko luotettvaia,
mä en luota muihin kuin vain omiin suomalaisiin henkilöihin, - Anonyymi
Kiitos, olen siis horisko. Hauska kuulla. Muistatko sen huomennakin,? Kysyn sitä, kun tavataan.
- AnonyymiUUSI
Katse lattialta on voinut luisua sinne
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
en usko että siivoojat kävisi sillä aikaa kun olen poissa,
vaikka nykyisin siivoojissa on niintä pikkusia mustapartasia miehiäki, mistä noista tietää ovatko luotettvaia,
mä en luota muihin kuin vain omiin suomalaisiin henkilöihin,Kyllä he ivat luotettavi ei se tummuus ole mikään merkki varkaasta .
- Anonyymi
Jos aloittaja ei ole käynyt muistitestissä, niiin kehoitan menemään. Nopeasti.
- Anonyymi
On käyny tunnin muistitesti meni mekein virheettömästi,
jopa kehttiin, laskutaito meni 100% virheettömästi
läpinäkyvän laatikon piirtäminen meni myös virheettömästi , kello viheettömästi,
saman muistissa muutama virhe
lauseetki meni melkein virheettömästi,
ajokorti voimassa 90 vuotiaaksi.
joka täyttyy mutaman voden kuluttua, sitten en varmaankaan enään haluakkaa koko autoa luulisin, vaikka eihän sitä tiedä vielä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On käyny tunnin muistitesti meni mekein virheettömästi,
jopa kehttiin, laskutaito meni 100% virheettömästi
läpinäkyvän laatikon piirtäminen meni myös virheettömästi , kello viheettömästi,
saman muistissa muutama virhe
lauseetki meni melkein virheettömästi,
ajokorti voimassa 90 vuotiaaksi.
joka täyttyy mutaman voden kuluttua, sitten en varmaankaan enään haluakkaa koko autoa luulisin, vaikka eihän sitä tiedä vielä,Ja minähän vuonna tuo "muistitesti" tehtiin? Jos siitä on jo vuosia, kannattaa kipaista tekemään uusi. Heti.
- Anonyymi
Mun mummo oli just tommonen. Siltä oli aina joku vienyt jotakin. Dementia hänellä kolkutteli, mutta ei varmasti myöntänyt sitä. Muistsairaalla ei ole sairauden tunnetta,, harhaluuloja kylläkin.
- AnonyymiUUSI
Se joka tekee työtä vanhusten hoitokodissa on nimitetty varkaaksi monet monituiset kerrat joten alussahan ihminen aina ei tajua että hänen muistissaan on vikaa , vaan saa kuulla jos jonkinlaisia selityksiä,varastamisesta joissain tapauksissa varas on piiloutunut sängyn alle ja kun nukkuu niin sitten viedää näkkileipä paketti kaapista . Ja ollaan tekemässä kovasti,poliisi ilmoitusta , kunnossa auhatustua oikein että ihminen on sairas eikä syytteitä,oteta henkilökohtaisesti , niin osaa työnsä
Ei käy.
Onko Sinulla omaisia tai muita läheisiä, kerro heille ja keskustele asiasta.- Anonyymi
Harhoja ne on,kun luulee jonkun vieneen ,vaikka ei kukaan käy. Se on varmaa se.
- Anonyymi
Joskus voi olla noin, muttei aina.
Jos kyse on aloittajan muistamattomuudesta, silloinhan tavarat ovat tallessa, jossakin, vain jonkin muun esineen tai vaatteen peittämänä... töppöset jonkin villatakin taskussa...? Pudonneet lipaston taa?
Mutta jos hän asuu esim. omakotitalossa, jossa pitää ovea lukitsemattomana, silloin voi olla kyse jonkun naapurin / naapureiden kiusanteosta: katsotaan kauempaa kun mummo menee jonkin aitan taa ja livahdetaan asuntoon...
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kyse on aloittajan muistamattomuudesta, silloinhan tavarat ovat tallessa, jossakin, vain jonkin muun esineen tai vaatteen peittämänä... töppöset jonkin villatakin taskussa...? Pudonneet lipaston taa?
Mutta jos hän asuu esim. omakotitalossa, jossa pitää ovea lukitsemattomana, silloin voi olla kyse jonkun naapurin / naapureiden kiusanteosta: katsotaan kauempaa kun mummo menee jonkin aitan taa ja livahdetaan asuntoon...
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa.Jonkin muun vaatteen mukana / sisässä päätyneet vaatekaappiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa.Kärsivällisiä varkaita, jotka päivystävät koko yön pihalla päästäkseen varastamaan villatöppöset.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa.Harvoin joku on niin raaka ihminen että haluaisi kiusata vanhusta . Minun on vaikea sellaista uskoa samalla kun ei koskaan voi tietää toisilla ihmisillä voi olla kiusaamisen tarve
Kaikenlaista sattuu iäkkäille.
Naapurin mummolta oli toisen naapurin nuorimies pöllinyt yöpaidan ja sitten hävytön oli jossain välissä salapäiten tuonut sen likaisena takaisin.
Sama nuorimies käytti öisin salaa hänen vessaansakin ja vessapaperiaan.- Anonyymi
Ovista ne panee typen okside ja ilokaasutusta sisään ja katulyhdyistä valokuvaavat ikkunan läpi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovista ne panee typen okside ja ilokaasutusta sisään ja katulyhdyistä valokuvaavat ikkunan läpi
. . . ja sitten pöllivät töppöset.
- Anonyymi
Tallentava riistakamera.
- Anonyymi
Tallentavat kamerat olisi hyvä turva
siitä voisi nähdä totuden,
paitsi jos l i n s s i onki turmeltu tai peitetty,
ei näy minkäänlaista kuvaa heh,
kyllä tämä maailma on h u l l u
ja ihmiset hulluja, sekopäkitä nykisin enimmäkseen,
onkohan suomen kansa ja ihmiskunta tullu oikeesti ihan erikoisen hulluksi
tasapainoisia järkeviä ihmisiä on nykyään vähän, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tallentavat kamerat olisi hyvä turva
siitä voisi nähdä totuden,
paitsi jos l i n s s i onki turmeltu tai peitetty,
ei näy minkäänlaista kuvaa heh,
kyllä tämä maailma on h u l l u
ja ihmiset hulluja, sekopäkitä nykisin enimmäkseen,
onkohan suomen kansa ja ihmiskunta tullu oikeesti ihan erikoisen hulluksi
tasapainoisia järkeviä ihmisiä on nykyään vähän,Yksin asuvilla ihmisillä on useammin näitä harhaluuloja se kun niillä joilla on puoliso elossa . Yksinäiset kehittäbaåvät epäloogisen tarinan aina miten mikäkin tavara on heiltä,pöllitty
- Anonyymi
Kyseessä voi olla alkava (alkanut) muistisairaus. Juuri noin se alkoi
sukulaisellanikin. Kukaan nuorempi sukulainen, jolla oli avain asuntoon ei ollut
käynyt, mutta tavaraa hävisi kummallisesti ......- Anonyymi
Kun mummuni aloitti raivoisan tavaroiden kannon roskikseen, väittäen, että ne eivät olleet hänen omiaan, vaan "joku oli vaihtanut ne", niin radion lähtiessä roskiin, isäni reagoi ja soitti ambulanssin. Kovalla metelillä oli mummu lähtenyt kodistaan, oli huutanut apua naapureilta.
- AnonyymiUUSI
Laittavat usein roskikseen ajatuksissaan tavaroita
- Anonyymi
Dementian ja vanhuuden muistamattomuuden ero on se., dementikko ei ymmärrä , ettei hän muista ,vaan nimenomaan LUULEE ,ETTÄ JOKU ON KÄYNYT VIEMÄSSÄ TAVAROITA, vaikka kukaan ei ole käynyt huushollissa.
Ei siis tajua, myönnä,
että ne voi olla siellä kotona tai ,että on voinut antaa jo jollekin.
Kyllä minäkin mietin, missä mun kaulakoruni oikein on. Mietin olenko antanut lapselleni ja niinpä HETI kysyin häneltä. Olin antanut ja kaikki hyvin. Semmonen horisko sitä on.- Anonyymi
ÄLÄ HORISE
taijat ITSE käyttäytyä pitkäkyntisen tavoin,
joillekki rehellisyys on selkärankaan kirjoitettu sääntö, kuuten minulle,
EI ikinä ottais toisen tavaraa,
jotkut puhuu soopaa ummet ja lammet
joka nimenomaan paljastaa pitkät kynnet,
ÄLÄ VARASTA on yksi 10 käskystä, että sillee,
älä varasta, PUHU aina totta ,
se on meikäläisen sieluun kirjoitettu totuus ja käytös, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ HORISE
taijat ITSE käyttäytyä pitkäkyntisen tavoin,
joillekki rehellisyys on selkärankaan kirjoitettu sääntö, kuuten minulle,
EI ikinä ottais toisen tavaraa,
jotkut puhuu soopaa ummet ja lammet
joka nimenomaan paljastaa pitkät kynnet,
ÄLÄ VARASTA on yksi 10 käskystä, että sillee,
älä varasta, PUHU aina totta ,
se on meikäläisen sieluun kirjoitettu totuus ja käytös,Jooooo ja " ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTSTA LÄHIMMÄISESTÄSI "
siis
älä panettele kesityin valhein ketään toista lähimäistä, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jooooo ja " ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTSTA LÄHIMMÄISESTÄSI "
siis
älä panettele kesityin valhein ketään toista lähimäistä,Äläkä nimittele muita horiskoiksi, älä syytä heitä 10 käskyn rikkomisesta. Et ole veljesi vartija.
Älä halveksi sukupuolivähemmistöön kuuluvia, älä syytä ihmisiä huonosti kasvatetuista lapsista.
Kaikki tekevät parhaansa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä nimittele muita horiskoiksi, älä syytä heitä 10 käskyn rikkomisesta. Et ole veljesi vartija.
Älä halveksi sukupuolivähemmistöön kuuluvia, älä syytä ihmisiä huonosti kasvatetuista lapsista.
Kaikki tekevät parhaansa.Eilen ilalla, kun tulin kävelyltä , musta Partanen HORIRSSO oli menossa asuntooni.! Potkin ja hän karkasi ,!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä nimittele muita horiskoiksi, älä syytä heitä 10 käskyn rikkomisesta. Et ole veljesi vartija.
Kaikki tekevät parhaansa.joooo mutta
VARASTAMINEN ON SUURI VÄÄRYYS
kyllä tekis mieli lyödä kunnolla KYNSILLE kaikille varkaille,
vitut kun ne pääsee liian helpolla kun jäävät kiinni,
saatan,
turpaan niitä pitäisi lyödä ja lujaa.
mielipide ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eilen ilalla, kun tulin kävelyltä , musta Partanen HORIRSSO oli menossa asuntooni.! Potkin ja hän karkasi ,!!
Oletko tehnyt rikosilmoituksen? Jos et, tee se heti.
- AnonyymiUUSI
Ihan niin itselläni on liikaa tavaraa joka huoneessa että saas nähdä vähän päästä kun aikaa menee että onko minultakin käyty varastamassa milloin mitäkin oikein hirvittää ajatus vakavasta muisti sairaudesta kun muistaa kaikki tempaukset mitä äitini teki viimeisinä vuosinaan ja etekkin kun tietää että sairaus on periytyvää . Oikein hirvittää ajatuskin että minäkin tekisin kaikenmaailman temppuja lasteni kauhuksi.
- AnonyymiUUSI
Taas tätä guben käänteistä psykologiaa,itsehän se tekee tuota,ei kukaan muu!
- AnonyymiUUSI
Joku muukin on hereillä kuin minä ollut jo ennen minua liikkeellä.
Kun ei uni tule, voi päivittää päätänsä!
Minä päivitin 04:35;09 omaa aloitustani,
Näistä kiemuroista en tiedä mitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joku muukin on hereillä kuin minä ollut jo ennen minua liikkeellä.
Kun ei uni tule, voi päivittää päätänsä!
Minä päivitin 04:35;09 omaa aloitustani,
Näistä kiemuroista en tiedä mitään.Milloinpa se varas ja valehtelija tunnustaa tekojansa,mutta joskus on pakko laittaa tutkinta päälle!
- AnonyymiUUSI
Hälytysjärjestelmiä on olemassa.
- AnonyymiUUSI
paljonkohan hälytysjärjestelmä maksaa tavalliseen kerrostalo asuntoon ja kuinka sen voi laittaa niin ettei sitä varas huomaa ja riko ennen kuin menee varkaisiin ?????
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
paljonkohan hälytysjärjestelmä maksaa tavalliseen kerrostalo asuntoon ja kuinka sen voi laittaa niin ettei sitä varas huomaa ja riko ennen kuin menee varkaisiin ?????
Kameroita saa hyvin halvalla ja jos joku on toisen asunnossa kun on poissa niin saa faimin puhelimeensa .mutta yleensä ne luulot vaan lisääntyvät ajan kanssa .
- AnonyymiUUSI
+80 palsta. Miten tuota sen muistisi laita on? Tämä ei nyt mitenkään pahalla, mutta kaikilla tuntemillani +80, omat vanhemmat mukaan lukien, varastetaan tavaraa, rahaa... Ikävä kyllä, he itse piilottivat niitä ja eivät sitten muistanetkaan, mihin olivat laittaneet niitä. Onko sinulla lapsia? Keskusteles heidän kanssaan muistisi tilasta, jos muistat.
- AnonyymiUUSI
Tuohon edellä olevaan! Senkin kuvauksen mukaan voi tapahtua. Selvää varasateluakin on. Näitä molempia esiintyy käytännössä - olen siitä satavarma. Tuo jalustan kaatuminen oli itsellenikin merkki, että en sentään kuvittele. On minulla joitakin muita tekniikoita joilla olen todennut "vieraiden" käynnit. Mutta menepä valittamaan! Sanotaan, että kuvittelet! Tämä on kylmä totuus!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon edellä olevaan! Senkin kuvauksen mukaan voi tapahtua. Selvää varasateluakin on. Näitä molempia esiintyy käytännössä - olen siitä satavarma. Tuo jalustan kaatuminen oli itsellenikin merkki, että en sentään kuvittele. On minulla joitakin muita tekniikoita joilla olen todennut "vieraiden" käynnit. Mutta menepä valittamaan! Sanotaan, että kuvittelet! Tämä on kylmä totuus!
Kyseessä voi olla nk. gang stalking, eli eräänlainen lauma-kiusanteko. Tällaista todellakin tapahtuu. Jonkinlainen rikollinen harrastus.
Itse olen kahdesti joutunut sellaisen kohteeksi. Se oli kyllä tulloin karmeaa, kun en tiennyt mistä oli kysymys, mutta selvitin sen itsekseni ja minulla on käsitys mistä se alkoi ja jopa keitä nuo joukkiot olivat. Kummallakin kerralla paljastivat itse itsensä.
Onkohan jollain sukulaisellasi tai naapurillasi avain kotiisi? Tai on joku joka osaa tiirikoida lukkosi? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä voi olla nk. gang stalking, eli eräänlainen lauma-kiusanteko. Tällaista todellakin tapahtuu. Jonkinlainen rikollinen harrastus.
Itse olen kahdesti joutunut sellaisen kohteeksi. Se oli kyllä tulloin karmeaa, kun en tiennyt mistä oli kysymys, mutta selvitin sen itsekseni ja minulla on käsitys mistä se alkoi ja jopa keitä nuo joukkiot olivat. Kummallakin kerralla paljastivat itse itsensä.
Onkohan jollain sukulaisellasi tai naapurillasi avain kotiisi? Tai on joku joka osaa tiirikoida lukkosi?ON ja myös semmosia skulaisia jotka ammatikseen osaavat tiirikoida lkkoja,
mutta se ny ei auta
paha mieli ei noin vain lähde pois kun ei tiedä kuka on käyny,
joku kuitenki joka haluaa kiusta vanhaa ihmistä,
uskoisin pelkää kiusantekoa noi on
joku haluaa mulle vain pahaa mieltä,
koittaa uskotella jollekki tai itseleen että vanhus on epäluuloinen, kai se jollekki to hyvän mielen kun on saanu loukattua vanhusta.
- AnonyymiUUSI
Minulla aivan samanlainen tilanne! Asunnossani on käyty vuosien ajan, vaikka ovi on ollut lukossa. Se on totuus. Jotain pientä on kadonnut ja jäänyt sille tielleen. Toinenkin yhtäläisyys edellisen kanssa. Joitakin tavaroita on myös palautettu. Sekin on totta.
Menepä nyt valittamaan! Sinulle nauretaan, että itse olet piilottanut!!! Tämä on kylmä tptuus. Kerran tein seuraavasti. Laitoin oven niin kapealle, että juuri ja juuri mahduin ulos siitä raosta. Sisäpuolelle olin asettanut korkean ja painavan kuvausjalustan seisomaan aivan oven viereen. Mitä tapahtui kun palasin? Jalusta oli kaatunut. Se on kova ja äänekäs rymähdys. Ei tapahtunut minun lähtiessäni. Sen olisi kuullut vaikka 10 metrin päähän. Totesin täysin varmasti, että asunnossani käydään. Kävijällä on avaimet. Hän on täysin häikäilemätön. Sodan jälkeen oli aika, jolloin monissa maalaistaloissa ulko-ovet olivat yölläkin auki. Se on totta. Nykyisin asunnossasi vo joku vierailla vaikka ovi olisi lukossa. Ja vieraileekin j varastelee. Se on tosiasia Suomessa nykyään VALITETTAVASTI. Suomi on kadottanut rehellisyytensä! Se ilmenee kyllä muuallakin - esim. kaupoissa!- AnonyymiUUSI
Samoin siitä tiedän että on jok käyny,
koska olen merkannu määrätyllä tavalla jos ovi avataan niin se merkki on rikki ja jos ketään ei ole käyny se on aina ehjä,
nyt vietiin kaunis häälahja koru,
en pidä yleensä koruista joskus joihinki juliin laitan korut päälle,
muuten en niitä arvosta tavalaan ne ei merkkaa mitään,
mutta on niissä hieman taloudellista arvoa,
ovat aikoinaan jotain maksaneet,
pahinta on se LOKKATTU TUNNE
--- jos salaa jokukäy kotona tulee turvattomuden tunne,
kodin pitäisi olla aina ihmisen TURVAPAIKKA
ja jos jotain tommosta tapahtuu niin takuulla on paha mieli pitkään,
en tiedä, kun vanha ihminen ei jaksais alkaa suuria remonttejakaan tekemään,
ja lukkojen vaihtamisenki koen turhaksi, kun avimet kuitenki joku saa käyttöön, ja nehän voidaan varastaa vaikka muka olisivat luotettavissa käsisissä,
ainoa keino kai olisi valvonta kamerat asetettu niin ettei salakähmäinen niitä löydä ja riko neki,
harmi ettei suomi enään ole turvallinen paikka edes kotona,
muistan maalla ovet ei koskaan ollu lukossa ja luuta pantiin merkiksi ettei askas ole nyt kotona, eikä kukaan menny silloin toisen asuntoon, silloin oli kansakntamme vielä REHELLISTÄ porkkaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samoin siitä tiedän että on jok käyny,
koska olen merkannu määrätyllä tavalla jos ovi avataan niin se merkki on rikki ja jos ketään ei ole käyny se on aina ehjä,
nyt vietiin kaunis häälahja koru,
en pidä yleensä koruista joskus joihinki juliin laitan korut päälle,
muuten en niitä arvosta tavalaan ne ei merkkaa mitään,
mutta on niissä hieman taloudellista arvoa,
ovat aikoinaan jotain maksaneet,
pahinta on se LOKKATTU TUNNE
--- jos salaa jokukäy kotona tulee turvattomuden tunne,
kodin pitäisi olla aina ihmisen TURVAPAIKKA
ja jos jotain tommosta tapahtuu niin takuulla on paha mieli pitkään,
en tiedä, kun vanha ihminen ei jaksais alkaa suuria remonttejakaan tekemään,
ja lukkojen vaihtamisenki koen turhaksi, kun avimet kuitenki joku saa käyttöön, ja nehän voidaan varastaa vaikka muka olisivat luotettavissa käsisissä,
ainoa keino kai olisi valvonta kamerat asetettu niin ettei salakähmäinen niitä löydä ja riko neki,
harmi ettei suomi enään ole turvallinen paikka edes kotona,
muistan maalla ovet ei koskaan ollu lukossa ja luuta pantiin merkiksi ettei askas ole nyt kotona, eikä kukaan menny silloin toisen asuntoon, silloin oli kansakntamme vielä REHELLISTÄ porkkaa.Ikävä kyllä yhteiskuntaamme on tullut psyykkisesti sairaita nuoria
ja aikuisiaki ihmisiä paljon,
jotenki mielenterveys sairadet on lisääntyneet homattavasti yhteisknnassamme,
homatkaa epärehellisyys on mielentervys-sairas, siis mielisairaus,
oma näkymys on tuosta ilmiöstä se
nykyisin jo kymmeniin vuosiin KOULUISSA ei ole yhteisknta oppia eikä
uskonto tunteja kuten OLI sodan jälkeen
siksi sodan jälkeen kansakuntamme oli rehellistä,
toisiaan kunnioittavia ihmisiä ja toisen omaisuutta kunnioittavia kansalaisia,
nyt yleissivistys kouluissa ON todella HEIKKO
uskonto tunteja ei ole,
sillä yksistään jo 10 käskysä selityksineen sivistää lapsia,
ja
muuttais koko yhteisknnan TRVALLISEMMAKSI paikaksi kaikkien kansalaisten asua ja rakentaa yhteiskntaamme ,
MIKSI nämä ihmiskunnalle erittäin tärkeät aineet on KOULUISTA POISTETT U
voi vain ihmetellä ,
kuka halaa TYHMÄN YHTEIKUNNAN valtioomme, siis mikä taho haluaa vahingoittaa yhteiskuntaamme jättämällä yleisivistävät aineet pois kouluista
kenen hyöty on luoda TURVATTOMUUTTA sivistymättömyyttä epärehellisyyttä yhteiskuntaamme ,
PÄÄTTÄJÄT HALOOOOO
kouluihin ON palautettava rehellisyys OPPITUNTEINEEN
yleissivistyksen ja yhteikunta trvallisuden takia jo yksistään !
huomatkaa LAPSET VOI JO PAHOIN
MIELISAIRAUDET LISÄÄNTYNEET VALTAVASTI
ja kaikki tämä vaje kouluissa aiheuttaa TULEVAISUUDESSA TURVATTOMUUTTA KOKO YHTEISKUNTAAMMME ,
sitäkö päättäjät haluaa, vai mistä oikein on todellisuudessa kysymys ?????
- AnonyymiUUSI
En olisi uskonutkaan ,että täällä on noin paljon vanhuuden höperöitä,,, perässä tullaan.
- AnonyymiUUSI
Yleensä kotihoidon työntekijä on syyllinen.
- AnonyymiUUSI
Ehdotukseni on, että mene lääkäriin
- AnonyymiUUSI
Käyn säännöllisesti.
- AnonyymiUUSI
Missä kaupungissa asut
- AnonyymiUUSI
onko yhä puhe töppösistä.
jos ei arvokkaamapaa, ole viety
onko viisastas jauhaa asiaa,
Ei ne täällä ole, ei kukaan täältä ole käynyt töppösvarkaissa.
Korukin annettu tyttärelle, kysäsiseppäs kuka sain ne tossut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011610- 2101487
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591000Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54777Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49755The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5702Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40696Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695