Ubuntu matessa olen laittanut mozilla firefox kuvakkeen työpöydälle. Se näkyy sellaisena windows asiakirjan näköisen vaaleana nelikulmaisena kuvakkeena. Miksiköhän niin? Ehkä sen saisi takaisin vain poistamalla sen ja lisäämällä uudelleen.
Mozilla kuvake ei näy
7
92
Vastaukset
- Anonyymi
Tee siittä työpöytä kuvake!
Matessa saa valita kuvakkeenkin helposti minkä haluaa.
Mate on typöytäkuvake työpöytä!
Kun taas itse kartan kuvakkeita työpöydällä!- Anonyymi
Olen tehnyt kuvakkeen työpöydälle siitä tai kiinnittänyt.
- Anonyymi
Kuvakkeet löytyvät hakemistosta /usr/share/icons tai /usr/share/themes.
Esimerkiksi:
/usr/share/icons/hicolor/128x128/apps/firefox.png
Luomasi shortcut työpöydällä löytyy hakemistosta /home/<username>/Työpöytä
(tai Desktop). Siellä on tiedostoja, joiden pääte on .desktop ja sinne voi suoraan kirjoittaa käytetyn ikonin nimen:
Icon=/usr/share/icons/hicolor/128x128/apps/firefox.png
-Tietysti, luomalla shortcut-toiminnolla sen saa tehtyä automaattisestikin, yleensä se löytää oikean ikonin.
Toisaalta, työpöytä on melko outo paikka varastoida launchereita, parempi laittaa ne Valikkoon!- Anonyymi
Ubuntu matessa on sellainen pieni mozilla kuvake vasemmassa yläkulmassa. Mieluummin tavallisen kokoinen ikoni työpöydällä. Windowsissa olen tottunut siihen että jossain kohtaa on tavallisen kokoinen selain kuvake.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ubuntu matessa on sellainen pieni mozilla kuvake vasemmassa yläkulmassa. Mieluummin tavallisen kokoinen ikoni työpöydällä. Windowsissa olen tottunut siihen että jossain kohtaa on tavallisen kokoinen selain kuvake.
Windows sitä ja tätä - ei ole hyvä yrittää saada toimimaan samalla tavalla Linux:ssa. Yleensä on eri tavalla toteutettuna hyvästä syystä. Ja osaahan esim. Wine tehdä työpöydälle samalla tyylillä kuin windows - sitä vaan hukkuu roskaan pikkuhiljaa, kun ohjelmia esim. asentaa yli kymmenen tuhatta koneelle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows sitä ja tätä - ei ole hyvä yrittää saada toimimaan samalla tavalla Linux:ssa. Yleensä on eri tavalla toteutettuna hyvästä syystä. Ja osaahan esim. Wine tehdä työpöydälle samalla tyylillä kuin windows - sitä vaan hukkuu roskaan pikkuhiljaa, kun ohjelmia esim. asentaa yli kymmenen tuhatta koneelle..
On niissä alapalkeissakin paljon kuvakkeita linuxissa ja debianissa on sellainen androidmainen kuvakkeiden meri.
- Anonyymi
Sekoile aikasi niin hyvin näkyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785