Olen alaikänen nuori ja pitkään kiinnostunut buddhalaisuudesta ja hindulaisuudesta. Olen nyt lukenut Bhagavad gitan ja Dhammapadan, ja ne antavat minulle uusia näkemyksiä elämään. Onko täällä muita kiinnostuneita idän uskonnoista?
Muita hindaisuudesta kiinnostuneita
39
262
Vastaukset
- Anonyymi
Hienoa. Itse löysin Sri Prabhupadan kirjat vasta 2000 luvun alussa yli 30 vuotiaana. Pidän niitä tieteen huippuna. Jo 1980-luvulla etsin pikkukaupungin kirjastosta tietoa ja tiedettä, mutta en löytänyt. Olin tuolloin joka päivä rukoileva kristitty, mutta uskoni hiipui kun rukousvastauksia ei kuulunut. Nykyisin rakastan eniten islamia ja odotan Mahdia.
Luen kuitenkin Dhammapadaa, tutkin Buddhalaista kosmologiaa ja erästä ensyklopedia jonka perusteella olen päätellyt että buddhalaisilla voi olla pääsy taivaaseen ja sen aarteisiin jo maan päällä eläessään.
Bhagavadgita ja Bhagavatam ovat myös hienoja.
Mutta nuorena on paljon rukouksia elämän tulevan suhteen. Toivon että löydät ikäisiäsi ystäviä joita myös kiinnostaa usko. Vaikka ystävyyssuhteissa on omat vaaransa. Ja uskovien joukossakin on hyväksikäyttäjiä paljon.
Petyin itse paljon nuoruuteni uskoon ja myöhemmällä iällä ystäviin. Elämä on seikkailu josta on vaikea selvitä kunnialla.
Koraani ja Sunna sekä Allah, joka vastaa rukouksiin ovat se johon eri uskontoja kokeiltuani olen päätynyt parhaana uskona.- Anonyymi
"Onko täällä muita kiinnostuneita idän uskonnoista?"
Hindupalstojen lukijamäärästä näkee, kuinka moni on kiinnostunut, heistä muutamia kymmeniä ovat dogmafanaatikkoja pahansuopia kristittyjä, jotka tekevät kaikkensa poistaakseen hinduviestejä ja kokonaisia palstoja, he ovat ihmiskunnan valistuksen pahimpia vihollisia ja esteitä valistuksen tiellä.
Muutama ateisti vierailee täällä satunnaisesti, he ovat täysin tavanomaisia, koska heiltä puuttuu dogmaattisuus, uteliaisuudesta he ovat täällä, he eivät käyttäydy kuten kristityt, tervetuloa vaan
Muutama muslimi on täällä silloin tällöin. Ei ole mitään haittaa myös heistä, tervetuloa vaan.
Suurin osa lukijoista on etsijöitä, elämänsä risteyskohdassa, hyvin suuri osa kristinuskossa pettyneitä kristittyjä, entisiä kristittyjä ja heidän ystäviään ja perheenjäseniään aviliiton kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko täällä muita kiinnostuneita idän uskonnoista?"
Hindupalstojen lukijamäärästä näkee, kuinka moni on kiinnostunut, heistä muutamia kymmeniä ovat dogmafanaatikkoja pahansuopia kristittyjä, jotka tekevät kaikkensa poistaakseen hinduviestejä ja kokonaisia palstoja, he ovat ihmiskunnan valistuksen pahimpia vihollisia ja esteitä valistuksen tiellä.
Muutama ateisti vierailee täällä satunnaisesti, he ovat täysin tavanomaisia, koska heiltä puuttuu dogmaattisuus, uteliaisuudesta he ovat täällä, he eivät käyttäydy kuten kristityt, tervetuloa vaan
Muutama muslimi on täällä silloin tällöin. Ei ole mitään haittaa myös heistä, tervetuloa vaan.
Suurin osa lukijoista on etsijöitä, elämänsä risteyskohdassa, hyvin suuri osa kristinuskossa pettyneitä kristittyjä, entisiä kristittyjä ja heidän ystäviään ja perheenjäseniään aviliiton kautta.Polkuja on monia, valitse se, joka on lähellä sinua ja vastaa tietoisuutesi tasoa sillä hetkellä, kun tarvitset sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polkuja on monia, valitse se, joka on lähellä sinua ja vastaa tietoisuutesi tasoa sillä hetkellä, kun tarvitset sitä.
Ne kaikki polut voivat olla oikeita polkuja, ainoa väärä polku on riistää ihmisiltä valinnanvapaus ja tyrkyttää omaa uskoaan muille, edes kuoleman hetkellä sitä ei voi tehdä, ellei kuoleva itse ole kiinnostunut siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kaikki polut voivat olla oikeita polkuja, ainoa väärä polku on riistää ihmisiltä valinnanvapaus ja tyrkyttää omaa uskoaan muille, edes kuoleman hetkellä sitä ei voi tehdä, ellei kuoleva itse ole kiinnostunut siitä.
Jopa Jumala arvostaa valinnanvapautta, mutta kristityt ovat ainoita, jotka tekevät sitä, he tekevät sitä, mihin edes Jumala ei puutu. Sillä tavoin he tuntevat olevansa Jumalan yläpuolella, mutta tiedostamattaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa Jumala arvostaa valinnanvapautta, mutta kristityt ovat ainoita, jotka tekevät sitä, he tekevät sitä, mihin edes Jumala ei puutu. Sillä tavoin he tuntevat olevansa Jumalan yläpuolella, mutta tiedostamattaan.
Jopa Jumala arvostaa valinnanvapautta, mutta kristityt ovat ainoita, jotka tekevät sitä, he tekevät sitä, mihin edes Jumala ei puutu.
Josjoskus teistä joskus tuntuu, että teidät on ajettu nurkkaan eikä teillä ole valinnanvapautta, mutta kukaan ei voi viedä ajatuksenvapautta, toisin sanoen sisäistä vapautta, valinnanvapautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa Jumala arvostaa valinnanvapautta, mutta kristityt ovat ainoita, jotka tekevät sitä, he tekevät sitä, mihin edes Jumala ei puutu.
Josjoskus teistä joskus tuntuu, että teidät on ajettu nurkkaan eikä teillä ole valinnanvapautta, mutta kukaan ei voi viedä ajatuksenvapautta, toisin sanoen sisäistä vapautta, valinnanvapautta.Josjoskus teistä joskus tuntuu, että teidät on ajettu nurkkaan eikä teillä ole valinnanvapautta, mutta kukaan ei voi viedä ajatuksenvapautta, toisin sanoen sisäistä vapautta, valinnanvapautta.
Monet kauheat diktaattorit ovat yrittäneet saada ihmiset ajattelemaan tietyllä tavalla, esimerkiksi kommunismin aikana. Kristityt tekevät samoin, se on julmaa ja diktatorista.
Tässä suhteessa he eivät eroaa lainkaan tyranneista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josjoskus teistä joskus tuntuu, että teidät on ajettu nurkkaan eikä teillä ole valinnanvapautta, mutta kukaan ei voi viedä ajatuksenvapautta, toisin sanoen sisäistä vapautta, valinnanvapautta.
Monet kauheat diktaattorit ovat yrittäneet saada ihmiset ajattelemaan tietyllä tavalla, esimerkiksi kommunismin aikana. Kristityt tekevät samoin, se on julmaa ja diktatorista.
Tässä suhteessa he eivät eroaa lainkaan tyranneista."Olen alaikänen nuori ja pitkään kiinnostunut buddhalaisuudesta ja hindulaisuudesta."
Ilmeisesti joko edellisessä elämässäsi tai jossakin aiemmista elämistäsi olet myös ollut tekemisissä sen kanssa, sinulle on täytynyt jäädä samskarat siitä, jos olet kiinnostunut siitä niin nuorena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen alaikänen nuori ja pitkään kiinnostunut buddhalaisuudesta ja hindulaisuudesta."
Ilmeisesti joko edellisessä elämässäsi tai jossakin aiemmista elämistäsi olet myös ollut tekemisissä sen kanssa, sinulle on täytynyt jäädä samskarat siitä, jos olet kiinnostunut siitä niin nuorena."Olen alaikänen nuori ja pitkään kiinnostunut buddhalaisuudesta ja hindulaisuudesta."
Ilmeisesti joko edellisessä elämässäsi tai jossakin aiemmista elämistäsi olet myös ollut tekemisissä sen kanssa, sinulle on täytynyt jäädä samskarat siitä, jos olet kiinnostunut siitä niin nuorena.
Samskarat ovat hienovaraisia "painaumia" (vaikutelmia), jotka jäävät mielen aineeseen (sanskritiksi "chitta"). Näin tapahtuu aina, kun suoritamme toiminnan tietoisesti. Nämä vaikutelmat eivät ole muistoja. Muistot muodostuvat vaikutelmista, aivan kuten valokuva kehittyy negatiivista. Meillä on taipumus säilyttää muistot, jotka ovat muodostuneet viimeaikaisista (suhteellisen tuoreista) vaikutelmista. Meille on kuitenkin annettu lukemattomia vaikutelmia (samskaroja), jotka ovat muodostuneet monien elämien aikana. Useimmat näistä vaikutelmista eivät enää kanna niihin liittyviä muistoja. Toisin sanoen, meihin vaikuttavat vaikutelmat (samskarat) monista elämistä, mutta emme yleensä tiedä, miten tai miksi ne vaikuttavat meihin, koska meillä ei ole muistoja teoista, jotka aiheuttivat nämä vaikutelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen alaikänen nuori ja pitkään kiinnostunut buddhalaisuudesta ja hindulaisuudesta."
Ilmeisesti joko edellisessä elämässäsi tai jossakin aiemmista elämistäsi olet myös ollut tekemisissä sen kanssa, sinulle on täytynyt jäädä samskarat siitä, jos olet kiinnostunut siitä niin nuorena.
Samskarat ovat hienovaraisia "painaumia" (vaikutelmia), jotka jäävät mielen aineeseen (sanskritiksi "chitta"). Näin tapahtuu aina, kun suoritamme toiminnan tietoisesti. Nämä vaikutelmat eivät ole muistoja. Muistot muodostuvat vaikutelmista, aivan kuten valokuva kehittyy negatiivista. Meillä on taipumus säilyttää muistot, jotka ovat muodostuneet viimeaikaisista (suhteellisen tuoreista) vaikutelmista. Meille on kuitenkin annettu lukemattomia vaikutelmia (samskaroja), jotka ovat muodostuneet monien elämien aikana. Useimmat näistä vaikutelmista eivät enää kanna niihin liittyviä muistoja. Toisin sanoen, meihin vaikuttavat vaikutelmat (samskarat) monista elämistä, mutta emme yleensä tiedä, miten tai miksi ne vaikuttavat meihin, koska meillä ei ole muistoja teoista, jotka aiheuttivat nämä vaikutelmat.Samskaran vaikutusta kutsutaan nimellä "vasana".
Vasanat ovat vaikutelmien (samskarojen) muodostamia taipumuksia tai kallistumia. Ne ovat haluja ja tunteita.
Toisin kuin samskarat, vasanat (taipumukset) on helppo tunnistaa. Taipumukset (vasanat) synnyttävät mentaalisia malleja (vritti). Ajattelumme motivoituu näistä taipumuksista. Toisin sanoen ajattelemme vahvistaaksemme tunteitamme (haluja jne.). Nämä mielenmallit muokkaavat taipumuksiamme ja asenteitamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samskaran vaikutusta kutsutaan nimellä "vasana".
Vasanat ovat vaikutelmien (samskarojen) muodostamia taipumuksia tai kallistumia. Ne ovat haluja ja tunteita.
Toisin kuin samskarat, vasanat (taipumukset) on helppo tunnistaa. Taipumukset (vasanat) synnyttävät mentaalisia malleja (vritti). Ajattelumme motivoituu näistä taipumuksista. Toisin sanoen ajattelemme vahvistaaksemme tunteitamme (haluja jne.). Nämä mielenmallit muokkaavat taipumuksiamme ja asenteitamme.Lopuksi mentaaliset mallit (vritti) johtavat toimintaan.
Toisin sanoen, me toimimme (karma), koska mielemme kehottaa meitä (vritti) toimimaan, koska näin saamme aikaisempien tekojen mieleen jättämistä vaikutelmista (samskara) syntyneet toiveemme (vasana) toteutumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopuksi mentaaliset mallit (vritti) johtavat toimintaan.
Toisin sanoen, me toimimme (karma), koska mielemme kehottaa meitä (vritti) toimimaan, koska näin saamme aikaisempien tekojen mieleen jättämistä vaikutelmista (samskara) syntyneet toiveemme (vasana) toteutumaan."Olen alaikänen nuori ja pitkään kiinnostunut buddhalaisuudesta ja hindulaisuudesta."
Ilmeisesti joko edellisessä elämässäsi tai jossakin aiemmista elämistäsi olet myös ollut tekemisissä sen kanssa, sinulle on täytynyt jäädä samskarat siitä, jos olet kiinnostunut siitä niin nuorena.
Hienojakoisessa kehossamme on jonkinlaisia uria tai kanavia, joita kutsutaan samskaroiksi. Niitä kutsutaan myös termillä karma-vasana.
Toisin sanoen ne ovat kanavia kuin jokien uomat... kuten vesi virtaa jokiuomaa pitkin tiettyyn suuntaan, samalla tavalla ajatustemme energia, halujemme energia virtaa näitä hienovaraisia samskaroja tai karma-vasanoja pitkin.
Tätä kutsutaan stereotyyppiseksi ajatteluksi tai psyykemme erityispiirteeksi.
Näitä asioita on melko vaikea muuttaa.
Koska nämä karma-vasanat, nämä lovet hienovaraisessa kehossa, ovat syntyneet menneen toimintamme seurauksena.
Aivan kuten jos tielle muodostuu ura tai uurre.
Jos pyörä joutuu tuohon uraan, siitä on hyvin vaikea päästä pois. Samalla tavalla, kun ihminen tekee samoja tekoja monta kertaa, siitä tulee tapa.
Ja tämä tapa ilmaista, ajatella, toivoa, liikkua tietyllä tavalla tarkoittaa, että hienokehoon syntyy rata, ura, jota pitkin ajatustemme ja toiveidemme energia liikkuu. Tällaisia stereotypioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen alaikänen nuori ja pitkään kiinnostunut buddhalaisuudesta ja hindulaisuudesta."
Ilmeisesti joko edellisessä elämässäsi tai jossakin aiemmista elämistäsi olet myös ollut tekemisissä sen kanssa, sinulle on täytynyt jäädä samskarat siitä, jos olet kiinnostunut siitä niin nuorena.
Hienojakoisessa kehossamme on jonkinlaisia uria tai kanavia, joita kutsutaan samskaroiksi. Niitä kutsutaan myös termillä karma-vasana.
Toisin sanoen ne ovat kanavia kuin jokien uomat... kuten vesi virtaa jokiuomaa pitkin tiettyyn suuntaan, samalla tavalla ajatustemme energia, halujemme energia virtaa näitä hienovaraisia samskaroja tai karma-vasanoja pitkin.
Tätä kutsutaan stereotyyppiseksi ajatteluksi tai psyykemme erityispiirteeksi.
Näitä asioita on melko vaikea muuttaa.
Koska nämä karma-vasanat, nämä lovet hienovaraisessa kehossa, ovat syntyneet menneen toimintamme seurauksena.
Aivan kuten jos tielle muodostuu ura tai uurre.
Jos pyörä joutuu tuohon uraan, siitä on hyvin vaikea päästä pois. Samalla tavalla, kun ihminen tekee samoja tekoja monta kertaa, siitä tulee tapa.
Ja tämä tapa ilmaista, ajatella, toivoa, liikkua tietyllä tavalla tarkoittaa, että hienokehoon syntyy rata, ura, jota pitkin ajatustemme ja toiveidemme energia liikkuu. Tällaisia stereotypioita.Nyt voimme kyntää sitä hieman eri tavalla. Nyt tulee muita ajatuksia, muita haluja, kaikki on hieman erilaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt voimme kyntää sitä hieman eri tavalla. Nyt tulee muita ajatuksia, muita haluja, kaikki on hieman erilaista.
Hienojakoinen keho saa ravintoa tietystä informaatiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienojakoinen keho saa ravintoa tietystä informaatiosta.
On hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat, että "sieluun sattuu", he tarkoittavat sisäistä itseään. Mutta se ei ole sielu, se ei ole syvin rakenteemme. Psykologian, kuten näyttää, on tarkoitus tutkia sielua - psykologia kääntyy "sielun tuntemukseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua, vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Puhutaan siitä, mitä se (psyyke) edustaa. Myös aineellinen kulttuuri tutkii tätä ilmiötä. Ja on tietenkin perustavanlaatuinen ero sen henkisen käsityksen välillä, mitä hienojakoinen keho on, ja materialistisen käsityksen välillä. Materialistinen, tavanomainen, maallinen tiede katsoo, että psyykemme eli sisäinen hienojakoinen toimintamme on peräisin aivoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat, että "sieluun sattuu", he tarkoittavat sisäistä itseään. Mutta se ei ole sielu, se ei ole syvin rakenteemme. Psykologian, kuten näyttää, on tarkoitus tutkia sielua - psykologia kääntyy "sielun tuntemukseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua, vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Puhutaan siitä, mitä se (psyyke) edustaa. Myös aineellinen kulttuuri tutkii tätä ilmiötä. Ja on tietenkin perustavanlaatuinen ero sen henkisen käsityksen välillä, mitä hienojakoinen keho on, ja materialistisen käsityksen välillä. Materialistinen, tavanomainen, maallinen tiede katsoo, että psyykemme eli sisäinen hienojakoinen toimintamme on peräisin aivoista.
Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.
Mutta voit lyödä kovempaa, voit rikkoa television, eikä ohjelma pyöri lainkaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olemme tällä toiminnalla tuhonneet itse lähetyksen, koska niissä televisiovastaanottimissa, jotka toimivat kunnolla, se toimii normaalisti. Kyse on siis siitä, että televisio ei näytä meille ohjelmaa, vaan televisio on vain johdin. Itse ohjelma tai itse tieto muunnetaan toisesta lähteestä, joka on täysin kaukana. Samalla tavalla, vaikka näyttääkin siltä, että sisäinen henkinen toimintamme tulee aivoista. Itse asiassa se ei tule aivoista vaan aivojen kautta. Ja se tulee toisesta, hienovaraisemmasta taustalla olevasta rakenteesta, sielusta eli yksilöllisestä tietoisuudesta, josta puhuimme viime kerralla. Materialistit uskovat siis, että hienojakoinen keho eli psyyke syntyy aivoista. Niinpä luonnollisesti heidän yrityksensä vaikuttaa jotenkin psyykeen rajoittuvat myös tällaisiin aineellisiin keinoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta voit lyödä kovempaa, voit rikkoa television, eikä ohjelma pyöri lainkaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olemme tällä toiminnalla tuhonneet itse lähetyksen, koska niissä televisiovastaanottimissa, jotka toimivat kunnolla, se toimii normaalisti. Kyse on siis siitä, että televisio ei näytä meille ohjelmaa, vaan televisio on vain johdin. Itse ohjelma tai itse tieto muunnetaan toisesta lähteestä, joka on täysin kaukana. Samalla tavalla, vaikka näyttääkin siltä, että sisäinen henkinen toimintamme tulee aivoista. Itse asiassa se ei tule aivoista vaan aivojen kautta. Ja se tulee toisesta, hienovaraisemmasta taustalla olevasta rakenteesta, sielusta eli yksilöllisestä tietoisuudesta, josta puhuimme viime kerralla. Materialistit uskovat siis, että hienojakoinen keho eli psyyke syntyy aivoista. Niinpä luonnollisesti heidän yrityksensä vaikuttaa jotenkin psyykeen rajoittuvat myös tällaisiin aineellisiin keinoihin.
Jos henkilöllä on mielenterveyshäiriöitä, he suosittelevat esimerkiksi kemiallisia valmisteita tai injektioita, jotka joko stimuloivat häntä, jos hän on hyvin estynyt, tai päinvastoin rauhoittavat häntä, jos hän on liian kiihtynyt. Eli meillä on sellaisia käsityksiä psyykestä, että se on aineellisen ruumiin sukupolvi. Ja siksi vaikutus siihen, psyykeen, tulee myös aineellisten asioiden kautta. Henkiset lähteet, samat Vedat, joihin me tukeudumme, sanovat jotain muuta: hienojakoinen keho ei ole aivojen tuote, vaan se on sielun varjo. Eli tämän henkisen hiukkasen varjo, kun sielu projisoi tietoisuutensa materiaan. Tämä sielun tietoisuus, joka on hiukan, sanotaanko, materian saastuttama tai täynnä joitakin aineellisia ideoita, haluja, havaintoja, on vain hienojakoinen keho.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos henkilöllä on mielenterveyshäiriöitä, he suosittelevat esimerkiksi kemiallisia valmisteita tai injektioita, jotka joko stimuloivat häntä, jos hän on hyvin estynyt, tai päinvastoin rauhoittavat häntä, jos hän on liian kiihtynyt. Eli meillä on sellaisia käsityksiä psyykestä, että se on aineellisen ruumiin sukupolvi. Ja siksi vaikutus siihen, psyykeen, tulee myös aineellisten asioiden kautta. Henkiset lähteet, samat Vedat, joihin me tukeudumme, sanovat jotain muuta: hienojakoinen keho ei ole aivojen tuote, vaan se on sielun varjo. Eli tämän henkisen hiukkasen varjo, kun sielu projisoi tietoisuutensa materiaan. Tämä sielun tietoisuus, joka on hiukan, sanotaanko, materian saastuttama tai täynnä joitakin aineellisia ideoita, haluja, havaintoja, on vain hienojakoinen keho.
Tämä on niin sanotun vaihtoehtoisen psykologian perusta, joka on nykyään muotitermi. Vaihtoehto on se, että tämä hienojakoinen keho ei synny fyysisestä elimestä, ei aivoista, vaan sielusta, eli suoraan päinvastainen ajatus. Ja niinpä luonnollisesti vaikutus tähän meidän hienojakoiseen psyykeemme, hienojakoiseen kehoon, tulee toiselta puolelta. Ei joidenkin fyysisten osien, joidenkin kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon, henkisen harjoittelun kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tapahtuu positiivisia muutoksia pinnallisella tasolla tämän psyyken alueella. ...yksityiskohtaisemmin siitä, millaisia kokeita hienojakoisella keholla tehdään nykyaikaisen tieteen alalla ja miten se voidaan selittää vedalaisen käsityksen näkökulmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on niin sanotun vaihtoehtoisen psykologian perusta, joka on nykyään muotitermi. Vaihtoehto on se, että tämä hienojakoinen keho ei synny fyysisestä elimestä, ei aivoista, vaan sielusta, eli suoraan päinvastainen ajatus. Ja niinpä luonnollisesti vaikutus tähän meidän hienojakoiseen psyykeemme, hienojakoiseen kehoon, tulee toiselta puolelta. Ei joidenkin fyysisten osien, joidenkin kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon, henkisen harjoittelun kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tapahtuu positiivisia muutoksia pinnallisella tasolla tämän psyyken alueella. ...yksityiskohtaisemmin siitä, millaisia kokeita hienojakoisella keholla tehdään nykyaikaisen tieteen alalla ja miten se voidaan selittää vedalaisen käsityksen näkökulmasta.
Hienoainekehon tilan ja fyysisen kehon välinen yhteys on ilmeinen. Näemme, että jos ihminen on peloissaan tai jos hän saa hyvin kielteisiä uutisia, järkyttäviä uutisia, hän saa sydänkohtauksen, tai muuta sellaista. Eli miten tämä hienovaraisen kehon tila voi vaikuttaa negatiivisesti fyysiseen kehoon. Henkilö voi esimerkiksi kuulla jotain ja muuttua kalpeaksi jne. Eli fyysiset prosessit ovat riippuvaisia hienovaraisista prosesseista, jotka tapahtuvat psyykessämme. Vastaavasti jos päinvastoin koemme myönteisiä tunteita, jos hienojakoinen kehomme on täynnä jotakin myönteistä tietoa, niin se vaikuttaa luonnollisesti myönteisesti myös fyysiseen tilaan. Puhumme nyt hieman siitä, mitä Vedat sanovat hienovaraisesta kehosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoainekehon tilan ja fyysisen kehon välinen yhteys on ilmeinen. Näemme, että jos ihminen on peloissaan tai jos hän saa hyvin kielteisiä uutisia, järkyttäviä uutisia, hän saa sydänkohtauksen, tai muuta sellaista. Eli miten tämä hienovaraisen kehon tila voi vaikuttaa negatiivisesti fyysiseen kehoon. Henkilö voi esimerkiksi kuulla jotain ja muuttua kalpeaksi jne. Eli fyysiset prosessit ovat riippuvaisia hienovaraisista prosesseista, jotka tapahtuvat psyykessämme. Vastaavasti jos päinvastoin koemme myönteisiä tunteita, jos hienojakoinen kehomme on täynnä jotakin myönteistä tietoa, niin se vaikuttaa luonnollisesti myönteisesti myös fyysiseen tilaan. Puhumme nyt hieman siitä, mitä Vedat sanovat hienovaraisesta kehosta.
Vrinda on kirjoittanut kaiken niin ytimekkäästi ja tarkasti. En olisi itse pystynyt ilmaisemaan asiaa näin oikeilla ja samalla totuudenmukaisilla sanoilla. On huomattava, että Vrinda on totuuden tiellä. Toivotamme Vrindalle kaikkea hyvää!
EN OLE KIRJOITTANUT SEURAAVAA TEKSTIÄ, VAAN SEN ON KIRJOITTANUT ERÄS TOINEN HENKILÖ.
**********************
Vrinda kirjoitti
2005-10-22 13:05:49 hindupalstalla:
Rauhaa ystävä! :)
Kyselit, miten meistä on tullut hinduja. Itse vähän vierastan tuota hindu-sanaa. Se kun on kuitenkin kattokäsite, jonka alle mahtuu mitä erilaisempia suuntauksia. Tavallaan yhteen ja samaan uskontoon sovitetaan ajatusmalleja, jotka eroavat toisistaan enemmän kuin kristinuskon, juutalaisuuden ja islamin äärilaidat. Toisaalta se on ehkä myös tuo tietty avaruus, joka minua hindulaisuudessa on aina viehättänyt. Avoimmuus ja vapauttava sanoma, joka myös Bhagavad-Gitan sivuilta niin kauniisti välittyy.
En ole kokenut mitään voimakasta kääntymiskokemusta. Jotenkin vain elämänmatkani on kulkenut fanaattisesta kristillisyydestä kristilliseen mystiikkaan, siitä agnostikoksi ja lopulta vaishnava-hindulaisuuteen. Koen löytäneeni gaudiya-vaishnavismissa tähän asti parhaimmat vastaukset elämän suuriin kysymyksiin, joihin pohjimmiltaan ei ole ihmismielen käsityskykyyn mahtuvaa vastausta.
Tässä ajattelussa minua kiehtoo sen avaruus ja monimuotoisuus, se miten Jumalalla on monia kasvoja ja monia nimiä. Ja miten jokainen luonteensa mukaisesti voi löytää niistä sen itselleen sopivimman. Lisäksi arvostan sitä, miten käytännöllisyys ja korkealentoinen filosofia nivoutuvat yhteen hindulaisuudessa.
Voisin luetella enemmänkin piirteitä, jotka minua hindulaisuudessa kiinnostavat. Pohjimmiltaan kuitenkin jonkun uskonnon valitseminen ei ole yksinomaan älyllinen, järjen ja loogisten perusteluiden varassa tehty valinta. Siinä on kyse kokonaisvaltaisesta kokemuksesta, rohkeudesta ottaa tarvittava ”uskon loikka”, rakastumisesta. :)
- Anonyymi
Ei kannata, se johtaa pimeyteen.
- Anonyymi
"Ei kannata, se johtaa pimeyteen."
Älä komentele muita, sinä olet se, joka elää kuin dogmatisti evoluution alimmalla tasolla ja opetat muita, mikä farssi.
ERÄS IHMINEN SYNTYI TYRMÄSSÄ, JA JOKU TULI TYRMÄÄN JA EHDOTTI HÄNELLE:
- TULE KATSOMAAN AURINKOA.
SITTEN VANKI OTTAA LYHDYN JA SANOO.
- KYLLÄÄ, SINÄ NÄYTÄT MINULL AURINGON.
- KYLLÄ. TULE MUKÄÄNI, JÄTÄ LYHTYSI, ET TARVITSE SITÄ NÄHDÄKSESI AURINGON.
- Kyllä. Tule mukaani. Jätä lyhtysi. Et tarvitse lyhtyä nähdäksesi auringon.
- Yritätkö huijata minua? Et näe mitään ilman lyhtyä!
Sitten ystävä tarttuu vankiin ja vie hänet valoon:
- Näetkö sinä auringon?
Vanki vastaa:
ONKO SE AURINKO?
ONKO AURINKO TODELLA SELLAINEN, VOIKO SEN TODELLA NÄHDÄ ILMAN LYHTYÄ?
Sammakko vietti koko elämänsä kaivon pohjalla. Hän näki taivaan vain kaivon reiän läpi ja ajatteli aina: ”Kuinka pieni taivas onkaan!” Hän ei nähnyt mitään.
Kaivon ohi kulki merikilpikonna. Se katsoi kaivoon ja löysi sieltä sammakon.
Sammakko löysi kuulijan ja alkoi kertoa:
”Elämäni kaivossa on todellista onnea! Kun hyppään vedestä, kiipeän sivuseinää pitkin. Kun palaan takaisin, lepäilen kaivon sisällä olevassa halkeamassa.”
”Kun uin, kaivon vesi peittää minut ja pääni lepää veden päällä. Huvitellessani mudassa hautaan tassuni siihen. Kuinka kaunista tällainen elämä onkaan! Tule sisään ja maista sitä itse.”
Hänen tarinansa oli niin kiehtova, että kilpikonna halusi käydä sammakon luona. Mutta ennen kuin se pystyi liikuttamaan vasenta jalkaansa, kaivon aita esti sen oikean jalan. Kilpikonna astui takaisin kaivon reunalle ja alkoi kertoa sammakolle merestä.
Kuultuaan tarinan merestä sammakko oli tyrmistynyt ja tunsi elämänsä surkeuden kaivossa.
Tämä kiinalainen vertaus sammakosta, joka istuu kaivon pohjalla, opettaa ihmisille, että vain laajentamalla näköalojaan ja hankkiutumalla eroon ennakkokäsityksistä voi vapauttaa älynsä ymmärtämään ja hyväksymään korkeampia periaatteita.
”sammakko kaivon pohjalla”, on on uskonnollien zombifanattikko, ahdasmielinen.
Sitä käytetään viittaamaan henkilöön, jolla on ahdasmielisyyttä tai pinnallista tietoa, henkilöön, joka näkee vain pienen siivun taivaasta kaivon aukon läpi.
EIHÄN KUKAAN HALUA OLLA SAMMAKKO KAIVON POHJALLA? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei kannata, se johtaa pimeyteen."
Älä komentele muita, sinä olet se, joka elää kuin dogmatisti evoluution alimmalla tasolla ja opetat muita, mikä farssi.
ERÄS IHMINEN SYNTYI TYRMÄSSÄ, JA JOKU TULI TYRMÄÄN JA EHDOTTI HÄNELLE:
- TULE KATSOMAAN AURINKOA.
SITTEN VANKI OTTAA LYHDYN JA SANOO.
- KYLLÄÄ, SINÄ NÄYTÄT MINULL AURINGON.
- KYLLÄ. TULE MUKÄÄNI, JÄTÄ LYHTYSI, ET TARVITSE SITÄ NÄHDÄKSESI AURINGON.
- Kyllä. Tule mukaani. Jätä lyhtysi. Et tarvitse lyhtyä nähdäksesi auringon.
- Yritätkö huijata minua? Et näe mitään ilman lyhtyä!
Sitten ystävä tarttuu vankiin ja vie hänet valoon:
- Näetkö sinä auringon?
Vanki vastaa:
ONKO SE AURINKO?
ONKO AURINKO TODELLA SELLAINEN, VOIKO SEN TODELLA NÄHDÄ ILMAN LYHTYÄ?
Sammakko vietti koko elämänsä kaivon pohjalla. Hän näki taivaan vain kaivon reiän läpi ja ajatteli aina: ”Kuinka pieni taivas onkaan!” Hän ei nähnyt mitään.
Kaivon ohi kulki merikilpikonna. Se katsoi kaivoon ja löysi sieltä sammakon.
Sammakko löysi kuulijan ja alkoi kertoa:
”Elämäni kaivossa on todellista onnea! Kun hyppään vedestä, kiipeän sivuseinää pitkin. Kun palaan takaisin, lepäilen kaivon sisällä olevassa halkeamassa.”
”Kun uin, kaivon vesi peittää minut ja pääni lepää veden päällä. Huvitellessani mudassa hautaan tassuni siihen. Kuinka kaunista tällainen elämä onkaan! Tule sisään ja maista sitä itse.”
Hänen tarinansa oli niin kiehtova, että kilpikonna halusi käydä sammakon luona. Mutta ennen kuin se pystyi liikuttamaan vasenta jalkaansa, kaivon aita esti sen oikean jalan. Kilpikonna astui takaisin kaivon reunalle ja alkoi kertoa sammakolle merestä.
Kuultuaan tarinan merestä sammakko oli tyrmistynyt ja tunsi elämänsä surkeuden kaivossa.
Tämä kiinalainen vertaus sammakosta, joka istuu kaivon pohjalla, opettaa ihmisille, että vain laajentamalla näköalojaan ja hankkiutumalla eroon ennakkokäsityksistä voi vapauttaa älynsä ymmärtämään ja hyväksymään korkeampia periaatteita.
”sammakko kaivon pohjalla”, on on uskonnollien zombifanattikko, ahdasmielinen.
Sitä käytetään viittaamaan henkilöön, jolla on ahdasmielisyyttä tai pinnallista tietoa, henkilöön, joka näkee vain pienen siivun taivaasta kaivon aukon läpi.
EIHÄN KUKAAN HALUA OLLA SAMMAKKO KAIVON POHJALLA?"Ei kannata, se johtaa pimeyteen."
Älä komentele muita, sinä olet se, joka elää kuin dogmatisti evoluution alimmalla tasolla ja opetat muita, mikä farssi.
”sammakko kaivon pohjalla”, on on uskonnollien zombifanattikko, ahdasmielinen.
Sitä käytetään viittaamaan henkilöön, jolla on ahdasmielisyyttä tai pinnallista tietoa, henkilöön, joka näkee vain pienen siivun taivaasta kaivon aukon läpi.
EIHÄN KUKAAN HALUA OLLA SAMMAKKO KAIVON POHJALLA? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei kannata, se johtaa pimeyteen."
Älä komentele muita, sinä olet se, joka elää kuin dogmatisti evoluution alimmalla tasolla ja opetat muita, mikä farssi.
”sammakko kaivon pohjalla”, on on uskonnollien zombifanattikko, ahdasmielinen.
Sitä käytetään viittaamaan henkilöön, jolla on ahdasmielisyyttä tai pinnallista tietoa, henkilöön, joka näkee vain pienen siivun taivaasta kaivon aukon läpi.
EIHÄN KUKAAN HALUA OLLA SAMMAKKO KAIVON POHJALLA?Mua myös kiiinnostaa.
- Anonyymi
En usko että moni enää on kiinnostunut Intian opeista. Kyllä se alkaa näyttämään siltä tämän foorumin perusteella, että idän oppien maine on mennyttä.
- Anonyymi
"että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Mikään ei voi mennä enemmän pilalle, , siis maine, kuin kristinuskon maine, kirkosta eroaminen todistaa sen, myös hindupalstat, kristinuskon pakanuus paljastettu.
- Anonyymi
On eri asia olla kiinnostunut kuin uskoa niihin.
Suosittelen Raamatun, Uuden testamentin lukua. Vie pelastukseen. Jotainhan isoahan siinä on oltava, koska Jeesukseen uskovia vainottu kautta aikain sen takia.- Anonyymi
Kyllä se kirkko melko pian nousi vallankäyttäjäksi ja alkoi vainota mm. perinteisten uskontojen harjoittajia. Suomessakin 1100-luvulta lähtien ja Rooman valtakunnan alueille tietysti jo satoja vuosia aiemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kirkko melko pian nousi vallankäyttäjäksi ja alkoi vainota mm. perinteisten uskontojen harjoittajia. Suomessakin 1100-luvulta lähtien ja Rooman valtakunnan alueille tietysti jo satoja vuosia aiemmin.
"Suosittelen Raamatun, Uuden testamentin lukua."
Ei enää baabelin lastensatua, raamattu ei ole pyhä kirja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suosittelen Raamatun, Uuden testamentin lukua."
Ei enää baabelin lastensatua, raamattu ei ole pyhä kirja."Kyllä se kirkko melko pian nousi vallankäyttäjäksi ja alkoi vainota mm. perinteisten uskontojen harjoittajia. Suomessakin 1100-luvulta lähtien ja Rooman valtakunnan alueille tietysti jo satoja vuosia aiemmin."
Aivan niin,. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä se kirkko melko pian nousi vallankäyttäjäksi ja alkoi vainota mm. perinteisten uskontojen harjoittajia. Suomessakin 1100-luvulta lähtien ja Rooman valtakunnan alueille tietysti jo satoja vuosia aiemmin."
Aivan niin,."että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Vanno Jeesuksen nimeen, ettet kirjoittanut sitä, niin uskon, kai sinä tiedät mitä väärä vala tarkoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Vanno Jeesuksen nimeen, ettet kirjoittanut sitä, niin uskon, kai sinä tiedät mitä väärä vala tarkoittaa."että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Täällä idän palstoilla ei ole koskaan ollut tarkoitus kohottaa"idän oppien" mainetta, vaan täällä on kyse ihmisistä, jotka ovat siitä kiinnostuneita, maineesta viis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Täällä idän palstoilla ei ole koskaan ollut tarkoitus kohottaa"idän oppien" mainetta, vaan täällä on kyse ihmisistä, jotka ovat siitä kiinnostuneita, maineesta viis."että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Kristityt ovat itse haindupalstoilla pilanneet kristinuskon maineen, täällä ei olisi koskaan puhuttu mitään kristinuskon baabelilaisesta alkuperästä, jos olisitte antaneet meidän olla rauhassa, . pakanuus on todistettu moneen kertaan. Yhtä hyvin voisitte opetella shamanismia, samaa kuin kristinusko, pakanuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Kristityt ovat itse haindupalstoilla pilanneet kristinuskon maineen, täällä ei olisi koskaan puhuttu mitään kristinuskon baabelilaisesta alkuperästä, jos olisitte antaneet meidän olla rauhassa, . pakanuus on todistettu moneen kertaan. Yhtä hyvin voisitte opetella shamanismia, samaa kuin kristinusko, pakanuutta.Kristityt ovat itse hindupalstoilla pilanneet kristinuskon maineen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityt ovat itse hindupalstoilla pilanneet kristinuskon maineen,
Nyt myös mahdolliset käännynnäiset sanovat kristinuskolle ikuisesti - ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt myös mahdolliset käännynnäiset sanovat kristinuskolle ikuisesti - ei.
että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Hinduja maine ei kiinnostaa, kristittyjä kiinnostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Hinduja maine ei kiinnostaa, kristittyjä kiinnostaa.Hindut eivät pakota omia oppejaan kenellekään, kristityt pakottavat omia oppejaan, terrorin uskonto, joka on kristinusko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"että idän oppien maine on mennyttä."
Kristitty kirjoitti tuon viestin.
Vanno Jeesuksen nimeen, ettet kirjoittanut sitä, niin uskon, kai sinä tiedät mitä väärä vala tarkoittaa.Ei se uskalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802065
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1621791Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461746- 1231493
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1581274Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia561224Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen591022- 70949
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27942- 15919