Mulla on koneessa kaksi levyä joista toisella on debian12 ja toista en pääse käyttämään.
Yritin tuolla alempana olleella ohjeella mutta en onnistunut,. Sain vaan tällaisen ilmoituksen:
root@kotikone:/media/zoja/055a780d-efd4-48fb-a8ad-0875a743242f# sudo chmod 777
chmod: ”777”:n perästä puuttuu operandi
Komento ”chmod --help” antaa lisää tietoa.
root@kotikone:/media/zoja/055a780d-efd4-48fb-a8ad-0875a743242f#
Miten onnistuisin laittamaan sen niin että voisin käyttää sitäkin levyä tallentamisiin?
En saa käytettyä yhtä levyä
6
170
Vastaukset
- Anonyymi
Alustat levyn. Nyt siinä on jokin virhe.
- Anonyymi
Muutama huomio.
Outoa nähdä että rootti sudottelee.
chmod tarvitsee myös tiedon siitä minkä hakemiston tai tiedoston oikeuksia muutetaan.
Itse liittäisin kiinteän levyn /mnt hakemistoon.
Mikäli kyseessä on vaikkapa USB levy niin kone liittää sen /media hakemistoon ja oikeuksien pitäisi olla kunnossa.- Anonyymi
Perinteisesti Debianissa ei ole sudoteltu vaan hommat on hoidettu miehekkäästi roottina. Mikäli asennuksessa ei anna rootille salasanaa niin Debian siirtyy sudotteluun Ubuntun tapaan.
- Anonyymi
Kiitos.nyt sain sen toimimaan levyt työkalulla!
- Anonyymi
👍🏼😊👍🏼
- Anonyymi
;D Yes.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465701Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki502963- 1832625
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102301- 272063
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k122006törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151716- 1451305
- 131197
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611133