Priuksen käyttötesti: moottorin vikavalo syttyi heti !

Anonyymi-ap

https://moottori.fi/testi/kayttotesti-kaytetylla-moottorin-vikavalo-syttyi-heti-mita-muuta-vikaa-vanhasta-toyota-prius-hybridista-loytyi/

"..Käytetty hybridimme päätti aikaistaa tuon tarkastuksen ajankohtaa...sillä muutaman sadan kilometrin taipaleen jälkeen mittaristoon syttyi vikavalo: Moottiritehoissa ei tuntunut mitää eroa tavalliseen joten suunta käännettiin suoraan kohti huoltotiloja..."

"..Huollossa paljastui yllättäen kuitenkin suurempi vika. Kannentiiviste oli vuotanut jäähdytysnestettä moottoriin. Edessä oli joko moottorin purkaminen ja kaikkien sisuskalujen uusiminen tai kokonaan uuden moottorin vaihto. Hintaa remontille saattaa tulla useita tuhansia euroja. Seuraavassa numerossa kerromme remontin kokonais hinnan..."

176

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mutta vikavalo toimii!


      • Anonyymi

        Ompahan melkonen hintahaitari kannentiivisteen vaihtohinnoissa. 599-2425 € ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompahan melkonen hintahaitari kannentiivisteen vaihtohinnoissa. 599-2425 € ??

        Maksaa sen 600€ tiivisteen vaihto. Jos se tehdään kunnolla niin sitten maksaa enemmän.


    • Anonyymi

      Paskalla on tekijänsä, Toyota.

    • Anonyymi

      ” It's a known fact that the head gaskets were defective on many Prius up to 2017. The Stop-Start hybrid engine system causes engine temperature variations. The results are expansion and contraction in the engine. The defective head gasket results in coolant and oil leaks into the cylinders.”

      Tunnettu ongelma.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti ovat korjanneet tuon jos myöhemmin ei enää esiinny moista. Oppimiskäyrä on jyrkkä aina kun tuodaan uutta tekniikkaa. Ehkä Suomen oloissa tuo vielä korostuu, siis lämpötila erot.


    • Anonyymi

      Toyota prius vuotaa niinmaan pirusti.

    • Anonyymi

      Tämä nyt oli täysi aprillipila. Ei Toyotaa tarvitse koskaan todellisuudessa korjata.

      • Anonyymi

        Sinähän sen aprillipila vasta heitit.🤭


      • Anonyymi

        Eihän Toyotia korjata, moottorin vaihtokin on vain isompi huolto.


    • Anonyymi

      Toyota Relax korvaa tuollaiset pienet viat seuraavassa huollossa.

      • Anonyymi

        Ei tuon ikäisessä relax ole mahdollinen.


    • Anonyymi

      Toyota lähtee kiertoon, kun siihen tulee kallis vika.

    • Anonyymi

      Eikös moottoriöljyn väristä ja jäähdytysnesteen hajusta olisi voinut jo päätellä, että paska mikä paska.

    • Anonyymi

      Olikohan juuri leimattu sillä tutulla katsastusmiehellä, joka taas kehui Tojoa kuin uudeksi muutamalla satasella.

      • Anonyymi

        Vakavalo nollattu katsastusaseman pihassa ennen katsastusta.


    • Anonyymi

      Nyt se totuus selvii mitä Toyotan moottori maksaa.
      Muka viattomasta Tojosta menee moottori uusiksi vaikka sen piti toimia ikuisesti.
      Taas saa Tojofani hieman selitellä.

      • Anonyymi

        Moottori kestää koko auton iän. Tässä tapauksessa 17 vuotta.


      • Anonyymi

        Toyota on määritellyt eliniäksi 300tkm. Suurin osa niistä paalataan ennen tätä.


    • Anonyymi

      Yleensä, jos kannentiiviste pettää, niin riittää, että vaihtaa kannentiivisteen.. ei siihen koko moottotoria tarvi vaihtaa. Tai sitten on tahallaan ajettu moottori kuivaksi ja kone päässy kiehumaan, niin silloin on edessä täystyho! Toisinsanoen ei ole välitetty varoitusvaloista!!!!!!!

      • Anonyymi

        Jos kannentiiviste pettää, niin uusi ei kestä pitkään, jos kantta ei suoristeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kannentiiviste pettää, niin uusi ei kestä pitkään, jos kantta ei suoristeta.

        Toyotassa ei tarvitse kantta suoristaa. Kansi niin hyvin tehty että kestää kyllä vaikka olisi kuumana käynytkin. Sen vuoksi tuollainen pikkuvian korjaaminen maksaa Toyotassa vain noin 600-700€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei tarvitse kantta suoristaa. Kansi niin hyvin tehty että kestää kyllä vaikka olisi kuumana käynytkin. Sen vuoksi tuollainen pikkuvian korjaaminen maksaa Toyotassa vain noin 600-700€.

        Kannentiivisten vaihtaminen on Toyotassa pikkuvika....mitähän ne isot viat sitten on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei tarvitse kantta suoristaa. Kansi niin hyvin tehty että kestää kyllä vaikka olisi kuumana käynytkin. Sen vuoksi tuollainen pikkuvian korjaaminen maksaa Toyotassa vain noin 600-700€.

        Tapahtuuko näitä pikkuvikoja Toyotalle useinkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtuuko näitä pikkuvikoja Toyotalle useinkin?

        Toyotan moottori ei kestä. Kannentiiviste pitää vaihtaa vuoden välein.
        Jos ei vaihda se tuhoaa koko moottorin. Ongelmia on paljon siksi nämä Toyotan moottorit usein työntää kietokanget lohkosta ulos. Männät on halki ja männänrenkaat jumissa.
        Se taas tuhoaa lohkon. Yleensä se tarkoittaa sitä että koko moottori on entinen.
        Myös kansi on usein kiero ja venttiilit ja jouset on entiset myös. Puhumattakaan nokkaakseleista ja niiden ongelmista. Vesipumput on hajoava osa. Samoin moni muu Toyotan moottorissa. Kummallisesti nämä pikkuviat tohoo koko moottorin usein pienillä kilometreillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannentiivisten vaihtaminen on Toyotassa pikkuvika....mitähän ne isot viat sitten on...

        Kannentiivisteen vaihto ei ole mikään pikkuhomma. Joutuu purkamaan koko moottorin yläosan. Sen takia maksaa keskimäärin 1000-2000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei tarvitse kantta suoristaa. Kansi niin hyvin tehty että kestää kyllä vaikka olisi kuumana käynytkin. Sen vuoksi tuollainen pikkuvian korjaaminen maksaa Toyotassa vain noin 600-700€.

        Kyllä 600-700 euroa on täyttä puppua.
        https://autojerry.fi/hinnat/kannentiivisteen-vaihto-hinta/toyota/


    • Anonyymi

      Potentiaalisten ostajien tulisi välttää Toyota Prius -malleja vuosilta 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 ja 2016. Näissä malleissa on raportoitu olevan enemmän ongelmia, erityisesti viallisten ajovalojen, palaneiden kannentiivisteiden ja liiallisen öljynkulutuksen vuoksi.

    • Anonyymi

      "Yleensä, jos kannentiiviste pettää, niin riittää, että vaihtaa kannentiivisteen."

      Toyotan tapauksessa kannentiivisteen pettäminen ei ole se juurisyy vaan pelkästään oire.

      • Anonyymi

        Kertoisitko tarkemmin, eli oire mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko tarkemmin, eli oire mistä?

        Kansi on kiero. Siksi tiiviste vuotaa.
        Ja sen takia korjaus on kallis operaatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansi on kiero. Siksi tiiviste vuotaa.
        Ja sen takia korjaus on kallis operaatio.

        Jos moottori on ajettu kiehumaan asti, kansi todennäköisesti menee kieroon, mutta sen voi oikaista. Eli, kyllä mittaristo on varoittanut lämpöjen noususta, mutta varoituksiin ei ilmeisesti ole reagoitu, joten huolimatonta auton käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko tarkemmin, eli oire mistä?

        Kertoisitko sinä tarkemmin, miksi spekulointi moottorin materiaalien halpuutuksesta oireiden juurisyynä on olevinaan sääntöjen vastainen viesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko tarkemmin, eli oire mistä?

        Kannenpulttien kierteden myötääminen lohkossa. Ei sen vakavammasta ole kyse.


    • Anonyymi

      Tässä on hyvä arvio siitä miten kallista huvia nämä Toyotan moottoririkot ovat.

      "Kannentiiviste oli vuotanut jäähdytysnestettä moottoriin. Edessä oli joko moottorin purkaminen ja kaikkien sisuskalujen uusiminen tai kokonaan uuden moottorin vaihto. Hintaa remontille saattaa tulla useita tuhansia euroja. "


      Vaihtoehtoina on joko todella kallis tai vidun kallis remontti.

    • Anonyymi

      "Jos moottori on ajettu kiehumaan asti, kansi todennäköisesti menee kieroon, mutta sen voi oikaista."

      Moottorissa on joku perusasia pielessä jos se ylikuumenee tuolla tavalla ajossa.

      Ja kuten Moottori-lehti kirjoittaa niin korjauslasku on melkoinen. Siihewn ei auta mitkään selitykset.

      • Anonyymi

        Kannentiiviste ei hybridissä kestä jatkuvien lämpötilavaihteluiden takia.


      • Anonyymi

        Kannentiivisteitä hajoaa monista muistakin autoista ja koneista, ei se välttämättä tarkoita mitään perusvikaa. Korjauslasku voi olla todellakin melkoinen, jos ylikuumenemiseen ei reakoida! Jos se olisi perusvika, niin silloinhan joka ainoa sen moottorimallin kannentiivisteet hajoaisi!!


    • Anonyymi

      Yksityiskäytössä ollut 300 tkm ajettu Prius alkaa olla loppuunajettu. Turha ihmetellä lukuisia vikoja. Moottori ei kestä pätkäajoa.

      • Anonyymi

        Ei kestä vaikka oli huollettu Toyotan huoltoohjeman mukaisesti!
        Kannattaa huomioida kun käytettyä Tojoa on ostamassa.

        Toyota on uutena ehkä muka hyvä ostos mutta käytetyt kannattaa kiertää kaukaa.
        3v takuun jälkeen Toyota on arvottomia vikapesiä kaikki.


      • Anonyymi

        Ja tojouskovaiset aina kehuu miten priukset kestää vioitta ajaa miljoona km. heh!


      • Anonyymi

        Priuksia pitäisi olla pilvinpimein Autokorjaamoilla korjattavana, kun on ajettu yli 300tkm, mutta kun ei ole..


      • Anonyymi

        Ja ei kestä moottoritieajoa ja täyskiihdytyksiä. Toyotien käyttöohjekirjoissa kerrotaan myös ettei autoa saa kuormittaa ajossa kovaa. Ja takuu ei korvaa jos kone hajoaa, tutkivat tietokoneelta kaikkia parametrejä kuten moottorin/öljyn lämpötila, kaasupolkimen asento ja auton nopeus. Jos on kuormitettu vastoin valmistajan ohjeita, takuu raukeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä vaikka oli huollettu Toyotan huoltoohjeman mukaisesti!
        Kannattaa huomioida kun käytettyä Tojoa on ostamassa.

        Toyota on uutena ehkä muka hyvä ostos mutta käytetyt kannattaa kiertää kaukaa.
        3v takuun jälkeen Toyota on arvottomia vikapesiä kaikki.

        Tätä yksilöä ei varmaankaan ole huollettu lainkaan tai tai muuten huoltoja laiminlyöty. Muutenkin toimittajille sattui tällainen yksittäistapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei kestä moottoritieajoa ja täyskiihdytyksiä. Toyotien käyttöohjekirjoissa kerrotaan myös ettei autoa saa kuormittaa ajossa kovaa. Ja takuu ei korvaa jos kone hajoaa, tutkivat tietokoneelta kaikkia parametrejä kuten moottorin/öljyn lämpötila, kaasupolkimen asento ja auton nopeus. Jos on kuormitettu vastoin valmistajan ohjeita, takuu raukeaa.

        Tosihan on, että joillakin ihmisillä ei kestä edes rautakanki!!!!!!!!!! Kaikki vehkeet saadaan hajalle väärällä käytöllä, merkistä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksia pitäisi olla pilvinpimein Autokorjaamoilla korjattavana, kun on ajettu yli 300tkm, mutta kun ei ole..

        Priuksilla ajetaan niin vähän että harvalla on vielä yli 300tkm mittarissa. Eikä niitä ole myytykkään kovin paljon verrattuna corollaan ja yarikseen. Nettiautossa 5 kpl yli 300 tkm ajettua priusta ja ainaki yhdessä punaisessa maininta koneremontista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksilla ajetaan niin vähän että harvalla on vielä yli 300tkm mittarissa. Eikä niitä ole myytykkään kovin paljon verrattuna corollaan ja yarikseen. Nettiautossa 5 kpl yli 300 tkm ajettua priusta ja ainaki yhdessä punaisessa maininta koneremontista.

        Ei tietenkään ole myynnissä, koska ne on ihmisillä käytössä... miksi myydä hyvää autoa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään ole myynnissä, koska ne on ihmisillä käytössä... miksi myydä hyvää autoa??

        Lukihäiriöiselle tiedoksi. Ei niitä Priuksia voi olla kovin paljon käytössä kun ei niitä ole edes myyty uutenakaan paljon. Tänä vuonna myyty tasan 9kpl uutta phev priusta ja edellisinä vuosina Itsehinkkaavia Priuksia menny kaupaksi vain muutamia kymmeniä / vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukihäiriöiselle tiedoksi. Ei niitä Priuksia voi olla kovin paljon käytössä kun ei niitä ole edes myyty uutenakaan paljon. Tänä vuonna myyty tasan 9kpl uutta phev priusta ja edellisinä vuosina Itsehinkkaavia Priuksia menny kaupaksi vain muutamia kymmeniä / vuosi.

        Jos Priuksia on myynnissä vain viisi, niin liikenteessä niitä on kaikenkaikkiaan satoja? Ja konetta rassattu vain yhdestä, niin todella kestäviä autoja ovat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Priuksia on myynnissä vain viisi, niin liikenteessä niitä on kaikenkaikkiaan satoja? Ja konetta rassattu vain yhdestä, niin todella kestäviä autoja ovat..

        Uusien Toyota priuksen myynti vuosina 2020-2022. 😵🥴🤬🤣

        2020M01 2020M02 2020M03 2020M04 2020M05 2020M06 2020M07 2020M08 2020M09 2020M10 2020M11 2020M12 2021M01 2021M02 2021M03 2021M04 2021M05 2021M06 2021M07 2021M08 2021M09 2021M10 2021M11 2021M12 2022M01 2022M02 2022M03 2022M04 2022M05 2022M06 2022M07 2022M08 2022M09 2022M10 2022M11 2022M12
        MA1 MANNER-SUOMI
        TOYOTA PRIUS
        Yhteensä 3 0 0 1 2 0 1 0 1 1 0 0 5 2 0 3 0 1 0 1 2 0 0 1 2 0 3 0 6 3 0 1 1 0 0 0 = 40 kpl.

        https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien Toyota priuksen myynti vuosina 2020-2022. 😵🥴🤬🤣

        2020M01 2020M02 2020M03 2020M04 2020M05 2020M06 2020M07 2020M08 2020M09 2020M10 2020M11 2020M12 2021M01 2021M02 2021M03 2021M04 2021M05 2021M06 2021M07 2021M08 2021M09 2021M10 2021M11 2021M12 2022M01 2022M02 2022M03 2022M04 2022M05 2022M06 2022M07 2022M08 2022M09 2022M10 2022M11 2022M12
        MA1 MANNER-SUOMI
        TOYOTA PRIUS
        Yhteensä 3 0 0 1 2 0 1 0 1 1 0 0 5 2 0 3 0 1 0 1 2 0 0 1 2 0 3 0 6 3 0 1 1 0 0 0 = 40 kpl.

        https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/

        Eikös Priuksia ole valmistettu jo 1990 luvun lopulta, eli on niitä liikenteessä aika paljon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien Toyota priuksen myynti vuosina 2020-2022. 😵🥴🤬🤣

        2020M01 2020M02 2020M03 2020M04 2020M05 2020M06 2020M07 2020M08 2020M09 2020M10 2020M11 2020M12 2021M01 2021M02 2021M03 2021M04 2021M05 2021M06 2021M07 2021M08 2021M09 2021M10 2021M11 2021M12 2022M01 2022M02 2022M03 2022M04 2022M05 2022M06 2022M07 2022M08 2022M09 2022M10 2022M11 2022M12
        MA1 MANNER-SUOMI
        TOYOTA PRIUS
        Yhteensä 3 0 0 1 2 0 1 0 1 1 0 0 5 2 0 3 0 1 0 1 2 0 0 1 2 0 3 0 6 3 0 1 1 0 0 0 = 40 kpl.

        https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/

        Ja 7 kpl tuosta 40:stä priuksesta on myynnissä nettiautossa.
        https://www.nettiauto.com/toyota/prius?vehicleType=1&yearFrom=2020&yearTo=2022&sortCol=mileage&ord=desc

        Eniten ajetulla kilometrejä mittarissa huimat 94tkm. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksia pitäisi olla pilvinpimein Autokorjaamoilla korjattavana, kun on ajettu yli 300tkm, mutta kun ei ole..

        Niitä olisi pitänyt ensin myydä pilvin pimein, että niitä olisi samalla tavalla korjaamolla. Mutta kun Prius on ollut lähinnä hyvä bongaushavainto, vähän liikenteessä, eihän ne silloin voi korjaamojakaan täyttää vaikka kaikki siellä olisivatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä olisi pitänyt ensin myydä pilvin pimein, että niitä olisi samalla tavalla korjaamolla. Mutta kun Prius on ollut lähinnä hyvä bongaushavainto, vähän liikenteessä, eihän ne silloin voi korjaamojakaan täyttää vaikka kaikki siellä olisivatkin.

        Aiemmista kommenteista saa sen käsityksen, että ne kaikki olisi romuja, niin pitäisihän niitä sitten näkyä korjaamoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksia pitäisi olla pilvinpimein Autokorjaamoilla korjattavana, kun on ajettu yli 300tkm, mutta kun ei ole..

        Eihän niitä ole, kun ei niitä ole niin paljon myytykään. Aikanaan Prius oli kallis auto, halvat Aurikset möivät paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Priuksia on myynnissä vain viisi, niin liikenteessä niitä on kaikenkaikkiaan satoja? Ja konetta rassattu vain yhdestä, niin todella kestäviä autoja ovat..

        Tai sitten suurin osa vanhoista Priuksista on jo kierrätetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksia pitäisi olla pilvinpimein Autokorjaamoilla korjattavana, kun on ajettu yli 300tkm, mutta kun ei ole..

        Ei niitä löydy kauheasti muutenkaan noilla kilometreillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksia pitäisi olla pilvinpimein Autokorjaamoilla korjattavana, kun on ajettu yli 300tkm, mutta kun ei ole..

        Toyota Priukset on kestäviä autoja. Tuo on yksittäis tapaus.Toyotien ongelmista ei ole kerrottu missään. Täten niissä ei ole vikoja. Volkkarin viosta on kerrottu senkin edestä. Niissä on paljon vikoja, mutta Toyotissa niitä ei ole.


    • Anonyymi

      Ja aina haukutaan Pösöä ja Citikkaa. Saa paremman auton halvemmalla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Markettimatkalla moottori ei ehdi keittää, joten ei hätää.

    • Anonyymi

      Priusten huolto-ohjelmaan tulee lisätä kannentiivisteen huolto (lue vaihto) 60 tkm välein.

    • Anonyymi

      Silti ostaisin jos olis tarve tuommoiselle pelkälle maantie autolle tuommoisen priuksen. Onneksi oma korjaamoni ei veloita tuommoisia hintoja tuommoisesta pikku työstä jos pelkkä kannentiiviste. Kyllä maalla on mukavaa terveisin toyota hilux 4x4 ajettu ainakin miljoona ja matka jatkuu.

      • Anonyymi

        Joo Toyotan D4D moottorit on kaikkialla todettu kaikkein luotettavimmoiksi.
        Hajoo alee 100 ajettuna taatusti.

        Tungot katki ajaessa todella hyvä auto!
        Pomppii niin ettei pysy tiellä! Onneksi on maastoauto niin voi pelolle ajella.
        Osta nyt vaikka auto jo joskus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo Toyotan D4D moottorit on kaikkialla todettu kaikkein luotettavimmoiksi.
        Hajoo alee 100 ajettuna taatusti.

        Tungot katki ajaessa todella hyvä auto!
        Pomppii niin ettei pysy tiellä! Onneksi on maastoauto niin voi pelolle ajella.
        Osta nyt vaikka auto jo joskus!

        Minä olen nähnyt muun merkkisiä autoja ojan pohjilla ja katollaan milloin missäkin, kuin Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen nähnyt muun merkkisiä autoja ojan pohjilla ja katollaan milloin missäkin, kuin Toyotia.

        Hae apua, tuo on jo vakavaa.


      • Anonyymi

        Masokisteja aina löytyy.


      • Anonyymi

        Taitaa olla tarve vierailla useinkin siellä korjaamolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae apua, tuo on jo vakavaa.

        Olen samaa mieltä, "tuo on vakavaa" koska muun merkkiset autot, jotka ei tahdo pysyä tienpäällä.. kun ne ovat niin paljon huonompia ajaa kuin toyotat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo Toyotan D4D moottorit on kaikkialla todettu kaikkein luotettavimmoiksi.
        Hajoo alee 100 ajettuna taatusti.

        Tungot katki ajaessa todella hyvä auto!
        Pomppii niin ettei pysy tiellä! Onneksi on maastoauto niin voi pelolle ajella.
        Osta nyt vaikka auto jo joskus!

        Melkein kuin TSI kondeiden jakopäät. 40tkm oli jo saavutus jakohihnalle minkä luvattiin kestävän auton iän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, "tuo on vakavaa" koska muun merkkiset autot, jotka ei tahdo pysyä tienpäällä.. kun ne ovat niin paljon huonompia ajaa kuin toyotat.

        Mikä on huonompi ajettava kuin 17 vuotias Toyota Prius?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on huonompi ajettava kuin 17 vuotias Toyota Prius?

        YARIS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YARIS

        No vaikka uudenkarhea Mersun Vito, joka oli kyljellään keskellä katua toissapäivänä!!


    • Anonyymi

      Nooh, samaisen lehden kestotestissä ollut uusi Volkkari on ollut noin tuhannen kilometrin välein korjaamolla, joten älkää ikinä menkö ostamaan moista vikapesää.

    • Anonyymi

      Kerran kun olin käytettyjen autojen liikkeessä ja
      katsoin Chevy Malibu autoa, tais olla 2012-14 malli,
      siihen oli vaihdettu uusi automaattivaihde laatikko,
      kokonais hinta oli n.€15.000!
      Se auton hinta oli noin €14.000, vaihdelaatikko oli vaihdettu muutama vuosi sitten!

    • Anonyymi

      Eihän se vikavalo heti syttynyt vaan vasta muutaman sadan kilometrin jälkeen. Ei mikään uusikaan Toyota ole tarkoitettu pitkän matkan ajoon. Siihen tulee rasitusvamma.

      • Anonyymi

        Pappa ajaisi kauppareissun kerta viikossa ainakin vuoden ajan muutamalla sadalla kilsalla eli vikavalo syttyisi vasta vuoden päästä.


    • Anonyymi

      Tuon ikäisillä Priuksilla ajetaan Traficomin mukaan vain 9000 km vuodessa.

    • Anonyymi

      Moottori-lehden Volsu taitaa levitä käsiin, ennen kuin käyttötesti on edes ohi. Siinä mielessä parikymmenvuotiaan ja 300 000 ajetun Priuksen kannentiivistevika tuntuu merkityksettömältä.

      "Volkswagen Tiguan eHybridin käyttötestin tässäkin väliraportissa on jatkettava jo miltei rutiininomaiseksi muodostuneiden luotettavuusongelmien parissa. Kuten edellisellä kerralla paljastimme, aiemmin ilmenneet akun purkautumisongelmat ja vuotanut vaihteiston jäähdytin saivat jatkoa maaliskuun alussa hieman reilun 8 400 käyttötestikilometrin kohdalla, kun kiihdytys risteyksestä aiheutti kovan pamauksen, jonka jälkeen autosta hävisivät tehot."

      https://moottori.fi/testi/kayttotesti-volkswagen-tiguan-toimii-kuten-pitaakin-vaikka-osa-hairioista-jai-korjaamolla-selvittamatta/

      • Anonyymi

        8000 kilometriä on jo kunnioitettava saavutus VW AG:n tuotteelle, vaikkakin korjaamista on tarvittu aina tuhannen kilometrin välein.


      • Anonyymi

        Hihii, kyllä volkkarin "laatu" on pysynyt samalla tasolla jo vuosikymmeniä, ihanan kallista.


      • Anonyymi

        Kyllä Tojon omistajien mieltä lämmittää, kun Tojon heittäessä vedet pihalle kesken matkan voi ajatella aina Volkkareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Tojon omistajien mieltä lämmittää, kun Tojon heittäessä vedet pihalle kesken matkan voi ajatella aina Volkkareita.

        Pakkohan se on jollain kompensoida kun ei kasetti kestä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eihän tuo nyt mikään iso vika ole. Aikaisemmin ainakin kahdessa omassa autossa ollut vastaava. Korjaantui plaanamalla ja tiivisteitä vaihtamalla. Hintaa taisi tulla jotain tonnin verran. Jäähdytysnesteet ja öljyt meni tietty vaihtoon myös.

      • Anonyymi

        Minulla ei 45 vuoden aikana ole ollut yhtään Toyotaa eikä kansiremonttia.


      • Anonyymi

        Nykyisin 2500 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei 45 vuoden aikana ole ollut yhtään Toyotaa eikä kansiremonttia.

        Eipä siellä Niuvassa pääse ajelemaan autolla muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä siellä Niuvassa pääse ajelemaan autolla muutenkaan.

        Niuvasta pääsee vain Suomi24 palstalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niuvasta pääsee vain Suomi24 palstalle?

        Ai teillä on sellaiset säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niuvasta pääsee vain Suomi24 palstalle?

        Toyota on näköjään vain teidän köyhien ja typerien auto. Säälittävää tuulisporukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on näköjään vain teidän köyhien ja typerien auto. Säälittävää tuulisporukkaa.

        Milloin ne lupasivat että pääset lomalle sieltä Niuvasta?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja skoodat homehtuvat.

        https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007566857.html

        Toyjotat kerää myös vettä oviin!
        Miten se nyt sitten käy kun JBL kaiuttimet on uusissa autoissa kosteusvaurioset?
        Ehkä ne menee Relax turvan piikkiin? Ai niin Relax ei korvaa kuin Toyotan tekemiä juttuja!


    • Anonyymi

      Aasialaisille tuotteille kiitos ei! Sama maku kuin Sakessa, eli yökötirallaa!

      • Anonyymi

        Kyllä itäeurooppalainen kaalipieru tuoksuu niin ihanalta.


    • Anonyymi

      Googlen hakusanat niin löytyy tarinaa..

      toyota prius head gasket problem

      Yksittäistä tapauksia kaikki..😂😂😂😂😂

      • Anonyymi

        Googleen kun laittaa hakusanaksi idiot mental problems niin alkaa löytyä näistä VW-faneista tiukkaa tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googleen kun laittaa hakusanaksi idiot mental problems niin alkaa löytyä näistä VW-faneista tiukkaa tekstiä.

        Katsoitko mitä tästä Priuksen tapauksesta hakutulokset kertoi? Vai etkö ymmärrä lukemaasi? VW-fanit tuskin korjaa Toyotan kansia…


    • Anonyymi

      toyotien relaks täys takuu kyllä korvaa jos jotain tapauksia olisi edes olemassa , ei tojotissa ole vaan ole vikoja .

      • Anonyymi

        Höpö höpö, Relax kun ei ole edes takuu...


    • Anonyymi

      On kahdenlaisia 300 tkm ajettuja Priuksia. Ne joihin on jo tehty kansiremontti ja toiset, joihin se täytyy pian tehdä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa lukea, kun kasetti menee jumiin😂😂😂

        Tojossa jumittaa jarrut ja kuskin aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojossa jumittaa jarrut ja kuskin aivot.

        Älä unohda kaasupoljinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unohda kaasupoljinta.

        Katsokaa uusin simolammikko ja ihmetelkää, että mitä siellä nyt rassataan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa uusin simolammikko ja ihmetelkää, että mitä siellä nyt rassataan..

        Niissä ei rassaaminen ihan heti lopu kuin aloituksen yksittäistapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä ei rassaaminen ihan heti lopu kuin aloituksen yksittäistapauksessa.

        Erikoinen tämä Toyota-uskovaisten ajatusmalli. Heti, jos Toyotassa on vikaa ilmennyt, niin se korjataan toisen merkin vikojen avulla. Jos tiettyjen Toyota Prius autojen kannet hajoaa, niin sitten ne hajoaa eikä siihen simolammikot tällä tapaa auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen tämä Toyota-uskovaisten ajatusmalli. Heti, jos Toyotassa on vikaa ilmennyt, niin se korjataan toisen merkin vikojen avulla. Jos tiettyjen Toyota Prius autojen kannet hajoaa, niin sitten ne hajoaa eikä siihen simolammikot tällä tapaa auta.

        Aikanaan aattenpunaiset Ladan omistajat olivat samanlaisia. Yksikin arvosteleva sana Ladasta, niin sillloin kiehahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen tämä Toyota-uskovaisten ajatusmalli. Heti, jos Toyotassa on vikaa ilmennyt, niin se korjataan toisen merkin vikojen avulla. Jos tiettyjen Toyota Prius autojen kannet hajoaa, niin sitten ne hajoaa eikä siihen simolammikot tällä tapaa auta.

        Koko aloitushan on jonkun typerän VW-fanin aikaansaannosta, joka yrittää mustamaalata markkinajohtajan ja laatuykkösen mainetta. Ei tuollaiset provot lisää yhtään Volkkarin myyntiä tai arvostusta, sillä koko konsernin valtaisat ongelmat ovat kaikkien tiedossa ja konkurssi kolkuttelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko aloitushan on jonkun typerän VW-fanin aikaansaannosta, joka yrittää mustamaalata markkinajohtajan ja laatuykkösen mainetta. Ei tuollaiset provot lisää yhtään Volkkarin myyntiä tai arvostusta, sillä koko konsernin valtaisat ongelmat ovat kaikkien tiedossa ja konkurssi kolkuttelee.

        Ja siinä yksi uskovainen lisää. Onko Moottori-lehden toimitus nyt VW-fani, koska niille sattui läpipaska Prius testiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siinä yksi uskovainen lisää. Onko Moottori-lehden toimitus nyt VW-fani, koska niille sattui läpipaska Prius testiin?

        Moottori-lehden toimitus ei ainakaan fanita sen käyttötestissä olevaa uutta VW Tiquania, joka on enemmän remontissa kuin ajossa.


    • Anonyymi

      Onko toyotistien mielestä TM-rengastestin voittajakin lahjonut toimituksen? Vai onko tuo paha VW maksanut senkin?

      • Anonyymi

        VW on maksanut senkin. Sekä piirongin.


    • Anonyymi

      Miksi vanha Prius herättää kateutta?

      • Anonyymi

        Koska yleensä Toyotissa ei ole tuollaisia vikoja ja siksi se yllättää kaikkia että tulikin vastaan yksilö missä on vikaa. hurja juttu !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska yleensä Toyotissa ei ole tuollaisia vikoja ja siksi se yllättää kaikkia että tulikin vastaan yksilö missä on vikaa. hurja juttu !!

        Vai yksilö.. No uskovaisen on hyvä elää uskossaan😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai yksilö.. No uskovaisen on hyvä elää uskossaan😂

        Ei ole, kun ne korjataan kaikessa hiljaisuudessa eikä huudella maailmalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, kun ne korjataan kaikessa hiljaisuudessa eikä huudella maailmalle.

        Mielenkiintoinen salaliittoteoria. Kannattaa mainita seuraavassa terapiaistunnossa.


    • Anonyymi

      kannentiivisteen vuotaminen ei kerro mitään mitään mistään muusta kuin että tiiviste vuotaa.

      syitä voi olla pitkä lista eikä siihen vaikuta merkki eikä malli.

      eli lopettakaa lapsellinen huutelu kun ette näytä tietävän mitään asiasta,

      • Anonyymi

        kahden metallin välissä on pehmeämpi tiivistemateriaali joka on puristettu paikalleen kourallisella kannenpultteja.

        siinä se ei ole avaruustekniikasta kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kahden metallin välissä on pehmeämpi tiivistemateriaali joka on puristettu paikalleen kourallisella kannenpultteja.

        siinä se ei ole avaruustekniikasta kyse.

        Pultit venyvät ja tiiviste alkaa vuotaa.


    • Anonyymi

      Autolehden toimittajat ja vanha Toyota on huono yhdistelmä. Romuahan siitä syntyy.

      • Anonyymi

        Luetaanpa yhdessä, mitä kyseinen autolehti kirjoittaa:

        "Toyotat tunnetaan perinteisesti luotettavina autoina, myös hybrideinä. Täysin viaton Moottorin lähes 300 000 kilometriä ajettu vanha hybridi ei kuitenkaan ole."

        Kyllä tuolla vielä miljoona kilometriä lisää ajelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetaanpa yhdessä, mitä kyseinen autolehti kirjoittaa:

        "Toyotat tunnetaan perinteisesti luotettavina autoina, myös hybrideinä. Täysin viaton Moottorin lähes 300 000 kilometriä ajettu vanha hybridi ei kuitenkaan ole."

        Kyllä tuolla vielä miljoona kilometriä lisää ajelee.

        Korjaamalla mutta onko järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaamalla mutta onko järkevää.

        Totta kai. Kannentiivisteen vaihto on rutiinioperaatio, ihan kuin jakohihnan vaihto Volkkariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai. Kannentiivisteen vaihto on rutiinioperaatio, ihan kuin jakohihnan vaihto Volkkariin.

        Hinnassa on järkyttävä ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnassa on järkyttävä ero.

        On korjauksen tarpeessakin. Volkkariin joutuu tekemään remontteja uudesta asti, koska se on niin huonolaatuinen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "kannentiivisteen vuotaminen ei kerro mitään mitään mistään muusta kuin että tiiviste vuotaa.

      syitä voi olla pitkä lista eikä siihen vaikuta merkki eikä malli.

      eli lopettakaa lapsellinen huutelu kun ette näytä tietävän mitään asiasta,"

      Tuossa artikkelissa on hyvin selkeästi sanottu että tuon Toyotan korjauskulut ovat tuhansia euroja. Mikään muu kuin korjauslaskun suuruus ei merkitse mitään.

      • Anonyymi

        Kyllä kannetiiviisteen vuotamiseen niimenomaan vaikuttaa merkki ja malli.
        Toyota käyttää heikkoa rakennetta niin kannessa kuin tiivisteessä ja kiinnitysosissa.
        Lisäksi moottoreissa suhteellisen korkea puristussuhde. Kaikki nämä yhdessä on nimenomaan merkin ja mallin ominaisuuksia. Ei kaikissa autoissa ole vastaavaa rakennetta.
        Vahvoissa autoissa kyllä kestää kun on oikein rakennettu moottori.
        Mikäs syynä on että juuri Toyotan ei kestä sinun mielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannetiiviisteen vuotamiseen niimenomaan vaikuttaa merkki ja malli.
        Toyota käyttää heikkoa rakennetta niin kannessa kuin tiivisteessä ja kiinnitysosissa.
        Lisäksi moottoreissa suhteellisen korkea puristussuhde. Kaikki nämä yhdessä on nimenomaan merkin ja mallin ominaisuuksia. Ei kaikissa autoissa ole vastaavaa rakennetta.
        Vahvoissa autoissa kyllä kestää kun on oikein rakennettu moottori.
        Mikäs syynä on että juuri Toyotan ei kestä sinun mielestä?

        Kyllä nämä kannen vuotamiset ovat aina olleet juurikin toyotan ongelma. Kallis sellainen

        Ja tämä moottori-lehden testi todistaa sen taas kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nämä kannen vuotamiset ovat aina olleet juurikin toyotan ongelma. Kallis sellainen

        Ja tämä moottori-lehden testi todistaa sen taas kerran.

        Hihii, todellisuudessa Toyota tekee kaikkein kestävimmät moottorit ja Priuksen yleinen luotettavuus on muutenkin hybridien kärkeä.

        https://carbuzz.com/cars/toyota/prius/2012/#reliability


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, todellisuudessa Toyota tekee kaikkein kestävimmät moottorit ja Priuksen yleinen luotettavuus on muutenkin hybridien kärkeä.

        https://carbuzz.com/cars/toyota/prius/2012/#reliability

        Ja kuitenkin Tootan kone hajosi Moottorin testissä jo heti ensimetreillä. Ja nyt odotellaan kuinka monta tonnia korjaus maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannetiiviisteen vuotamiseen niimenomaan vaikuttaa merkki ja malli.
        Toyota käyttää heikkoa rakennetta niin kannessa kuin tiivisteessä ja kiinnitysosissa.
        Lisäksi moottoreissa suhteellisen korkea puristussuhde. Kaikki nämä yhdessä on nimenomaan merkin ja mallin ominaisuuksia. Ei kaikissa autoissa ole vastaavaa rakennetta.
        Vahvoissa autoissa kyllä kestää kun on oikein rakennettu moottori.
        Mikäs syynä on että juuri Toyotan ei kestä sinun mielestä?

        Priusta kestävämpää autoa on todella vaikea hakea, joten voimme kai yhdessä naureskella viestillesi?

        Is a used Toyota Prius hatchback reliable?
        With early concerns about the need for expensive replacement batteries largely unfounded, the Prius has cemented a reputation as an incredibly reliable car. This is backed by its excellent rating of 92% in the latest What Car? Reliability Survey, in which Toyota itself also performed extremely well.

        https://www.whatcar.com/toyota/prius/hatchback/used-review/n824/reliability


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priusta kestävämpää autoa on todella vaikea hakea, joten voimme kai yhdessä naureskella viestillesi?

        Is a used Toyota Prius hatchback reliable?
        With early concerns about the need for expensive replacement batteries largely unfounded, the Prius has cemented a reputation as an incredibly reliable car. This is backed by its excellent rating of 92% in the latest What Car? Reliability Survey, in which Toyota itself also performed extremely well.

        https://www.whatcar.com/toyota/prius/hatchback/used-review/n824/reliability

        On luotettava auto jos kansi hajoo heti.
        USA on siitä huono maa juuri Toyotan korkeapuristeisille moottoreille koska siellä bensiinin laatu on heikompaa kuin EU;n puolella. Se on yksi aika iso tekijä siihen miksi moottorit ei kestä. Tämä koskee erityisesti korkeapuristeisia moottoreita.

        Ja taas Toyota niitä tekee vaikka on hyvin tiedossa ettei ne kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On luotettava auto jos kansi hajoo heti.
        USA on siitä huono maa juuri Toyotan korkeapuristeisille moottoreille koska siellä bensiinin laatu on heikompaa kuin EU;n puolella. Se on yksi aika iso tekijä siihen miksi moottorit ei kestä. Tämä koskee erityisesti korkeapuristeisia moottoreita.

        Ja taas Toyota niitä tekee vaikka on hyvin tiedossa ettei ne kestä.

        Aloituksen auto on parikymmenvuotias ja 300 000 km ajettu ja hörhön mielestä ne hajoaa heti. Voi pyhä yksinkertaisuus!


    • Anonyymi

      Edellinen Moottori-lehden testissä ollut auto kesti ilman mitään ongelmia. Vain Tojota hajosi heti.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä voi lukea miten länsiauto on luotettava matkakumppani myös vanhempana.
        https://moottori.fi/testi/kayttotesti-kaytetylla-mercedes-benz-250-td-ja-ihanat-ajomuistot-syysretkelta/

        Ei mikään riisiritsa.

        Tästä voi lukea, että käytetty VW on aina huono ostos. Vaihdeloota hajalla jo 200 tkm jälkeen:


        "Kun saavuimme paikalle, saimme heti kuulla yllättävän diagnoosin: vaihteistosta oli kaksi laakeria hajalla.

        Hajalla-sana oli tosin vähättelyä. Kaksi vaihteiston akseleiden päässä olevista kartiorullalaakereista oli täysin kuolleita – hyvä etteivät rullat päässeet karkaamaan jo paikaltaan. Kun pyöritti peräjälkeen rikkinäistä ja ehjää rullaa, tuntui suorastaan oudolta ettei vaihteisto ollut oireillut enempää: ainakin rikkinäisten laakereiden olisi kuvitellut päästävän ääntä."

        https://moottori.fi/testi/kayttotesti-kaytetylla-dsg-vaihteisto-oli-kuin-olikin-hajalla/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksella on pitkä matka Mersun jalanjälkiin.
        "Etenkin kolinoiden ja räminöiden suhteellinen puuttuminen – liki 600 000 kilometrin ajomäärä huomioon ottaen – hämmästyttää."

        Kannattaisi sinunkin vaihtaa Skoda ikivanhaan mersun linttaan.


    • Anonyymi

      Tästä on todettava että vanhakin Toyota aiheuttaa rupuautoiljoiden rölliameijassa paniikkia ja pakokauhua.

      Sellainen on maailman luotettavin ja myydyin automerkki.

      • Anonyymi

        Oletko ihan varma?


    • Anonyymi

      Priuksessa ei ole jäähdytysnesteen lämpömittaria. Kannattaisiko olla?

      • Anonyymi

        Onko VW:ssä öljymäärän mittaria? Kannattaisiko olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko VW:ssä öljymäärän mittaria? Kannattaisiko olla?

        Onhan niissä ollut jo kauan.


    • Anonyymi

      "Tästä on todettava että vanhakin Toyota aiheuttaa rupuautoiljoiden rölliameijassa paniikkia ja pakokauhua."

      Kyllä tässä on vaan naureskeltu sille kuinka Moottorin käyttötestissä olleen Toyotan mottori todettiin täysin pommiksi jo testin alussa. Vikavalo syttyi ja nyt edessä on tonnien remomontti. Ehk koko kone menee vaihtoon.

      • Anonyymi

        Paniikissa ei tuo kirjoittaminen oikein onnistu käsien tärinän takia.


    • Anonyymi

      Teknavissa Markku Alén koeajoi VW id Buzzin, mahtaa toyotisteja harmittaa!

      • Anonyymi

        Harmittaa yhtä paljon kuin Trafi ja tuleva kuun vaihde.


      • Anonyymi

        Muistutetaan nyt kaikkia, että Buzzissa on kuplavolkkarista napatut lämmityslaite ja rumpujarrut. Molemmat tietenkin olemattoman tehottomia ja jäänteitä menneisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistutetaan nyt kaikkia, että Buzzissa on kuplavolkkarista napatut lämmityslaite ja rumpujarrut. Molemmat tietenkin olemattoman tehottomia ja jäänteitä menneisyydestä.

        Kas kun Markku Alén ei löytänyt mitään moitittavaa id Buzzista, mutta eihän sillä raukalla olekaan kokemusta autoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistutetaan nyt kaikkia, että Buzzissa on kuplavolkkarista napatut lämmityslaite ja rumpujarrut. Molemmat tietenkin olemattoman tehottomia ja jäänteitä menneisyydestä.

        Kyllä toyotistit ovat tietämyksellään automaailman guruja, sääli vain ettei autolehtien toimittajilla ja autoharrastajilla ole murentakaan tuosta ylimaallisesta tietoudesta joka toyotisteilla on.


      • Anonyymi

        Toyota Avensiksen dieselkoneissa oli uutena myös kaksoismassavauhtipyörä mutta ne hajosivat jo pienillä kilsoilla ja vaihdettiin vähin äänin ns taksivauhtipyöriin. Että se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Avensiksen dieselkoneissa oli uutena myös kaksoismassavauhtipyörä mutta ne hajosivat jo pienillä kilsoilla ja vaihdettiin vähin äänin ns taksivauhtipyöriin. Että se siitä.

        Toyotan vitosvaihde antautui vielä nopeammin.


    • Anonyymi

      Turha on tojofanien selitellä mustaa valkoiseksi kun totuus on tämä:

      "..Huollossa paljastui yllättäen kuitenkin suurempi vika. Kannentiiviste oli vuotanut jäähdytysnestettä moottoriin. Edessä oli joko moottorin purkaminen ja kaikkien sisuskalujen uusiminen tai kokonaan uuden moottorin vaihto. Hintaa remontille saattaa tulla useita tuhansia euroja.

      • Anonyymi

        Saattaa tulla mutta todennäköisemmin vain se vuotava tiiviste vaihdetaan. Muutama satanen siinä palaa, etkö tiennyt? Minulla oli joskus dieselvolkkarissa jäähdytysnesteet ja moottoriöljyt sekaisin. Naapuri sanoi että on volkkarin tyyppivika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa tulla mutta todennäköisemmin vain se vuotava tiiviste vaihdetaan. Muutama satanen siinä palaa, etkö tiennyt? Minulla oli joskus dieselvolkkarissa jäähdytysnesteet ja moottoriöljyt sekaisin. Naapuri sanoi että on volkkarin tyyppivika!

        Minä luotan enemmin hevosmiesten tietotoimistoon ja tähän suolipalstaan.


    • Anonyymi

      "Saattaa tulla mutta todennäköisemmin vain se vuotava tiiviste vaihdetaan. Muutama satanen siinä palaa, etkö tiennyt? "

      Et näköjään tiedä moottoreista yhtään mitään. Kun kannen tiiviste on korvannut niin siitä ei muutamalla satasella selviä.

      Juuri niinkuin Moottori-lehti kirjoittaa. Vain sinä tojohönö olet ulapalla.

      • Anonyymi

        Et näköjään tiedä moottoreista yhtään mitään. Kun kannen tiiviste on porsinut niin siitä ei muutamalla satasella selviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään tiedä moottoreista yhtään mitään. Kun kannen tiiviste on porsinut niin siitä ei muutamalla satasella selviä.

        Aika monta kannentiivistetettä on tullut vaihdettua viidenkymmenen vuoden aikana mutta enhän minä mitään tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monta kannentiivistetettä on tullut vaihdettua viidenkymmenen vuoden aikana mutta enhän minä mitään tiedä?

        No kerropa sitten kuinka kallis lasku asiakkaalle tulee kannen tiivisteen vaihdosta.
        Ja muista että aika usein siinä joutuu tekemään paljon isoampiakin juttuja jotka vaativat lohkon tai kannen koneistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa sitten kuinka kallis lasku asiakkaalle tulee kannen tiivisteen vaihdosta.
        Ja muista että aika usein siinä joutuu tekemään paljon isoampiakin juttuja jotka vaativat lohkon tai kannen koneistuksia.

        Kun asiat tehdään oikein eikä vain siirretä oikea ongelmaa muutama kuukausi eteenpäin.


    • Anonyymi

      Kalliit kansiremontit Toyotan koneissa on enemmän sääntö kuin poikkeus.

      • Anonyymi

        Kalliit täysmoottoriremontit Volkkarin koneissa on enemmän sääntö kuin poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliit täysmoottoriremontit Volkkarin koneissa on enemmän sääntö kuin poikkeus.

        Lue Moottori-lehti niin tiedät paremmin

        "..Huollossa paljastui yllättäen kuitenkin suurempi vika. Kannentiiviste oli vuotanut jäähdytysnestettä moottoriin. Edessä oli joko moottorin purkaminen ja kaikkien sisuskalujen uusiminen tai kokonaan uuden moottorin vaihto. Hintaa remontille saattaa tulla useita tuhansia euroja.


    • Anonyymi

      Eikös puoli miljoonaa kilometriä pitänyt olla vasta sisäänajo Toyotan moottorille? Vai onko se jo kolmannen moottorin sisäänajon lukema?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      422
      5509
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1908
    3. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      363
      1846
    4. Kuinka paljon on

      Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      120
      1074
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

      Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      994
    6. Kauniit naiset

      Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      918
    7. Olet vieläkin täällä

      Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      815
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      72
      791
    9. Oishan se coolia

      Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

      kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      704
    Aihe