Kokemuksia sairaalahoidosta

Anonyymi-ap

Olen melko järkyttynyt oltuani viikon sairaalahoidossa tänä talvena. Ainakin puolet osaston henkilökunnasta oli kielitaidottomia tai erittäin heikosti suomea puhuvia. Niin lääkärit,hoitajat kun laitosapulaiset. Eteen kannetaan lääkkeitä, mutta kun kysyt mikä lääke on, hoitajalla ei mitään tietoa asiasta. Eikä sitä tule kukaan jälkikäteenkään selvittämään. Samana päivänä saattaa olla aamukierto ja iltapäivällä toinen. Aamulla hoono soomi Irina "lääkäri" sanoo voit lähteä tänään kotiin ja ei tarvitse kontrolli labroja myöhemmin ja ekg normaali. Iltapäivällä tilanne täysin päinvastainen ja tehdäänkin lähete angiografiaan, koska olikin poikkeava ekg. Tämän sairaalakokemuksen jälkeen ei pelota yhtään 3 maailmansota tai Putin. Pelottaa suomalainen sairaalahoito, jos satut sairastumaan.

4

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eniten tympii se, että kun luet omia kanta.fi kirjauksia, siellä on erittäin usein asiavirheitä. Esim ihan päinvastoin kirjoitettu asia kun potilas on sen sanonut. Ja niitähän ei millään tavalla korjata vaikka sanot asiasta. Joko henkilökunnan keskittymiskyky ei riitä kirjauksien tekoon tai huono kielitaito estää sen. Joskus olen törmännyt myös siihen, että hoitaja on itse alkanut tulkita tilannetta ja kirjannut tekstin, joka on ihan diipadaapaa. Eikö kirjauksien pitäis olla faktatietoa, eikä mitään tulkintoja!? Opetetaanko lh tai sh opiskelijoille tälläsiä asioita enää nykypäivänä vai eikö ne vaan osaa työtään?

• Anonyymi

Joku aika sitten olin päivystyksessä keskussairaalassa. Siellä oli 4 hengen naisporukka, noin 3 kymppisiä. Olivat ottaneet parhaimmat lepotuolit ympyrän muotoon ja olivat siinä leppoisasti iltaa viettämässä. Kukaan ei näyttänyt sairaalta. Puhuivat venäjää tai Ukrainaa. Ympärillä esim huonokuntoinen vanhempi nainen joka hädin tuskin pysyi kovalla puutuolilla huonon kunnon takia. Tämä huonompikuntoinen nainen oli keuhkokuumeessa ja melkein dumpattiin ulos päivystyksestä kun aika oli vasta huomiseksi. Osaisiko joku viisas kertoa millä perusteella ihminen saa tulla päivystykseen? Ja mikä on se peruste millä nämä ei suomea puhuvat illanviettäjät otetaan päivystykseen?

• Anonyymi

Pitkään ollu toi tilanne, et pääse hoitoon. Ketä ne siellä sitten hoitaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkään ollu toi tilanne, et pääse hoitoon. Ketä ne siellä sitten hoitaa?

Vasemmistoliiton kanta ulkomaalaiset ensin ja jos nyt jotain murusia jää niin ehkä sitten kantasuomalaiset tälläinen mielikuva jäi vassareitten vaaliteltalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3421
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      7
      1470
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1453
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1235
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      873
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      241
      861
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      849
    8. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    9. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      805
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      798
    Aihe