Moi, kirjoitan täältä missä olen ja kommentoin hieman näin pelkästään aiheesta elämänkoulua käyneenä.
Viittauksesi parhaaseen kaveriin on ok mielestäni, mutta että ei edes kaveri, niin siitä hieman.
En tiedä millä nimikkeellä suhdetta tulisi nimittää, mutta onhan asia niin, että isät kuten minä olemme tehneet ja teemme paljon asioita, joita ns. kaverit tekee keskenään.
Myös tuohon että aikuinen määrää mitä tehdään, toki pitää paikkansa vakavammissa ja tärkeämmissä asioissa, mutta ei voi olla niin aina.
Täytyyhän lapsen oppia tekemään päätöksiä itseään koskevissa asioissa, tosin ikätasonsa mukaan jne. lisääntyen.
Myös on asia josta minun on vaikea löytää aiheelle keskustelukumppania, on aihe oma identiteetti ja omaksuttu identiteetti.
Jos lapsen omaa mielipidettä ei huomioida ja aina kaikki päätökset tekee aikuinen, eikä lapsi tahdo ns. riidellä, niin alkaa rakentumaan omaksuttu identiteetti jolla käytöksellään lapsi alkaa käyttäytymään kuten ympäristö edellyttää.
Murkuilla on myös murrosikä johon vahvasti liittyy nimenomaan tarve olla oma itsensä ja tuottaa omia mielipiteitään, mikäli se tukahdutetaan säännöllä että aikuinen aina päättää, niin ollaan pahasti sivuraiteilla.
Silloin täytyy keskustella asioista ja pohtia sekä opastaa, ei määrätä.
Tämä siis vain minun mielipiteeni enkä väitä olevani oikeassa, vaan kerroin vain miten minä olen toiminut ja toimin.
2010:n mielipiteet toki monessa suhteessa puheena olevassa asiassa on oikeellisia osittain, mutta turhan usein menee yli äyräitten, sekä aina niin itsensä suhteen kuin nykyistenkin asioissa kaverikaarti on vain sukulaisia pääosin.
Ei ole ainuttakaan tarinaa tuhansista kun ylivertaisiaan on hehkuttanut, että joskus olisi viettänyt aikaa lastensa ja lasten kavereiden kanssa.
> § <
Poistuneeseen kommentti.
16
136
Vastaukset
- Anonyymi
Moi kuuntele tuo Liisan haastattelu, hän varsin oikeassa puheissaan, olisi ollut hyvä kelan pääjohtajaksi, mutta nyt on jo eläkkeellä.
- Anonyymi
Posso haikailee oppilas-opettaja-suhdetta! Keppiä pyllylle, niin johan jöpöttää.
- Anonyymi
löytyy tuolta https://www.youtube.com/watch?v=s5BbTS8LmQ0&ab_channel=Puheenaihe
- Anonyymi
Psykiatrilla on ilmeisesti käyty Simonkylässä, kun mielenterveys, yksinäisyys, parisuhde ja kaveruus on taas tapetilla.
Kyselyikäiselle tiedoksi että tämä Pattayan matkailupalsta ei ole mikään autobiografia, (omaelämänkerta) jossa kerrotaan koko elämä ja historia kaikkine ihmisineen jotka siihen on liittynyt.
"kaverikaarti" on varsin erikoinen termi. Kaverit löytyy yleensä niistä piireistä joissa kulloinkin ollaan. Koulukaverit, armeijakaverit, harrastuskaverit, työkaverit, serkut jne.
Jos luetella pitää niin koulukavereista en ole ollut kenenkään kanssa tekemisissä muuta kuin facen kautta kahden kanssa hyvin harvakseen. Harrastekavereita näin viimeksi muutama viikko sitten https://aijaa.com/FdMKM8
Yksi armeijakaveri asustelee Pattayan liepeillä vaimonsa kanssa ja yksi "kotikylän" mies Ayutthayassa. Siltä kaverilta vei tulvat ensimmäisen talonsa, mutta uusi on entistä ehompi.
Töiden kautta on suurin osa kavereista tullut tutuksi ja golf on yhdistävä tekijä ollut.
Suomen aikoina oli kuitenkin perhe se joka vei suurimman osan ajasta, eikä sitä paljoa kavereille jäänyt.
Baareissa en enää pyörinyt armeijan jälkeen juuri lainkaan. Kortteliliigaporukan kanssa saunailloissa sitten kyllä ja oman firman porukan kanssa myös oli "virkistystilaisuuksia".
Niissä oli aina ohjelmaa, extremeä ja sporttia. Joskus pelattiin korista, joskus ajeltiin vesijeteillä, joskus elämysyritys järjesti koko illan ohjelman ja vasta sitten otettiin viinaa ja reilusti.
Perheen kanssa oltiin mökillä joka viikonloppu, jos se oli mahdollista. Meillä oli iso talo, niin lasten kaverit oli usein meillä. Heille opetin myös hieman thainyrkkeilyä kuin myös kummilapsillekin.
Lasten oppimiskyky on hämmästyttävä, oli laji mikä tahansa. Sen verran puutuin lasten valintoihin että kehuin heillä olevan lahjoja siihen ja siihen lajiin.
Ja heillä on lahjoja ja he olivat todella hyviä kaikessa mitä tekivät, ja ovat edelleen. Toinen poikani on Suomen ennätysmiehiä kiekkomiesten luistelunopeudessa ja hän teki sen jo 17 vuotiaana. Vanhin poikani oli uinnissa ja vapaasukeltamisessa erittäin lahjakas.
Tytär oli ilmiömäisen nopea, notkea ja vahva. Cheerleaderissa SM- kultaa ja hopeaa ja hän oli se joka meni sinne korkeimmalle ja teki ne huimimmat temput. Hän ja toinen poikani tekee tänä päivänäkin voltin takaperin paikaltaan, johon itse en kyennyt koskaan.
Kädenväännössä pojat ovat olleet kingejä kavereiden kesken, mutta eivät vielä pärjänneet minulle viimeksi kun koitettiin. Pakko kehua itseäni sen verran että voitin kädenväännössä miehen joka oli voittanut Tony Halmeen.
Omistin kaiken aikani lapsille niin kotona kuin mökillä, silloin kun oltiin kotona. Heillä oli kaverinsa naapurustossa ja toki muitakin elämässä kuin iskä.
Lapset kaipaa tekemistä ja minä olin hyvä järjestämään sitä. Annoin virikkeen, laitoin leikit alkuun, rakensin jotakin ja annoin siitä sitten lasten jatkaa. Uteliaisuus on periytyvää sorttia ja kyselyikä jatkuu tähän päivään.
Rakenneltiin lentäviä lyhtyjä ja tulipalloja. Tulipalloon tarvittiin heliumpalloja, ohutta metallilankaa ja jouhta. Jouhesta tehtiin tiukkaan metallilangalla solmittuja palloja jotka kasteltiin lamppuöljyyn.
Sitten langalla kiinni palloon ja taivaalle pimeällä. Kerran meinattiin polttaa naapurin puutalo, kun tulipallo jäi räystääseen jumiin hetkeksi ennenkuin nousi taivaalle.
Meillä oli tapana iltaisin istua terassilla peittojen alla ja kertoa jatkotarinaa, jossa jokainen jatkoi seuraavan lauseen hatustaan. Ennalta oli sovittu mitä elementtejä tarina sisältää.
Samaa tehtiin automatkoilla ja oli kaikenlaisia arvausleikkejä ja kilvoittelua esimerkiksi autojen väreistä ja merkeistä.
Pasaselle tiedoksi että jopa lapsetkin kaipaa omaa aikaa omien ajatustensa kanssa ja myös omien kavereidensa kanssa.
Iskä ei ole se heidän koko maailma vaan heillä on omakin elämä. Se suhde on aina olemassa lapsiin, vaikkei niitä aina näe. Vanhin poika täyttää 30 pian, mutta kutsun häntä edelleen lapseksi ja hän kutsuu minua iskäksi. Se tuntuu hyvältä vaikka hassulta. 8)
Täällä sosiaalisuus ei ole ongelma. Kaikkien lapset on kaikkien lapsia, eikä heitä erotella. Myös eri-ikäisten suhtautuminen toisiinsa on yhdenvertaista. Pikkuiset ei saa tasoitusta. Siksi heistä tulee yleensä kaikkein sitkeimpiä ja vahvimpia.
Minäkin kiitän isoveljeäni siitä, että hakkasi minua aktiivisesti lapsena siskon roikkuessa selässään. Muuten en ehkä olisi se mikä olen.
2010 - Anonyymi
Sinä olet käsittämättömän sinisilmäinen, farangin pennut on farangin pentuja, heillä oletetaan että kaikki on parasta mitä maailmasta löytyy, kun on varaa matkustaa Thaimaahan thaikut olettavat noin aina, ja sinä olet altavastaajan asemassa, joka paikassa.
- Anonyymi
Ja kuuntele typerys tuo Liisa haastattelu, ja opi jotain. Hänen nimenomaan otaa kantaa vanhemmuuteen jota monissa perheissä ei ole olemassakaan, kuten sanoin pennuille pitää asettaa rajat ja pitää niistä rajoista kiinni, toki kun pennulle tulee ikää vastuu omasta elämästä otetaan vaiheittain, mutta vanhemmat määräävät suunnan aina.
- Anonyymi
Kyselyikäiselle tiedoksi että tämä Pattayan matkailupalsta ei ole mikään autobiografia, (omaelämänkerta) jossa kerrotaan koko elämä ja historia kaikkine ihmisineen jotka siihen on liittynyt.
HAUSKA TÄMÄ KOMMENTTI TYTÖLTÄ JOKA ON LADANNUT USEITA ERI SISÄLTÖISIÄ OMAELÄMÄNKERTOJA JA TAAS.
Opettanut lapsiensa kavereille myös thainyrkkeilyä ....... kovin on ollut thainyrkkeilypitoista elämä ja edelleenkin.
Hienoa että lapset osaa vääntää kättä, mahtaako osata tehdä lapsia?
Entä savustaa ahvenia tai oireilla internetissä päivittäin kuten isänsä? - Anonyymi
Posso paraskin puhuja lasten kasvattamisesta ja rajojen laittamisesta. Sai keittäjältä kapustasta ja kenkää samantein kun alkoi lapsia kasvattamaan. Eikä ole enää puheväleissä keittäjän eikä lapsien kanssa.
- Anonyymi
Mitäpä tuohon muuta odottamaankaan kuin kloonifanin puskasivuhuudon.
Totuus on se että Tyttö2010Neitinen99,9%Omanapanarssu ei ole ollut puheväleissä kummankaan exänsä kanssa sen jälkeen kun he näyttivät ulko-ovea, eikä myöskään lastensa kanssa kuin omalla yhteydenotollaan, lapset karttavat isää joka on mielisairas alkoholisti.
- Anonyymi
Tämä Laiffiksi itesään kutsuva Satasenköyhä / Tehdasköyhä / Hukkapala / Aviomies Roiskeläppäiselle ja isä Raxikakaroille harva se päivä bablaa aiheesta että Numba ei tunne Senssua, eikä ole koskaan tavannut Senssua, mutta blää blää ja blää.
Tuo Juntti karjakeittiönsä konttorinpöydältään näppäilee alituiseen fanituksiaan Tyttö2010Neitisen99,9%Idiootin idiotismeihin, vaikka ei tunne Dilleä, eikä ole tavannut Dilleä.
Tasan tarkkaa juttu on niin, että yksikään täysjärkinen nainen ei olisi ryhtynyt tuon omanapanarssun puolisoksi, eli Tytön tarinat on pelkkää haaveajattelua miten olisi tahtonut elämänsä sujuvan ja mielisairaana on ryhtynyt itsekin uskomaan, että haaveensa on totta.- Anonyymi
Sinäkö siis olet tavannut Numban ja voit vakuuttaa hänen puhuvan totta ja yhdyt hänen lausuntoihinsa? Kuka sinä olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö siis olet tavannut Numban ja voit vakuuttaa hänen puhuvan totta ja yhdyt hänen lausuntoihinsa? Kuka sinä olet?
Ei Senssu ei ole koskaan tavannut minua, joten en minäkään häntä, oletko sinä Laiffila tavannut 2010 vai oletko vain mielisairaana luonut jonkin suhteen tähän. Voidaan hyvällä omalla tunnolla kysyä miksi sinussa on varsin pahasti pielessä, possottelusi on oire siitä, samoin kuvakavalkadiisi.
Olennaista on kysyä mitä saat tästä sinähän olet täysin ulkopuolinen, ilman mitään kontakteja kenenkään, ja koska rakkautesi 2010 kääntyy joksikin muuksi, kun huomaat totuuden, siitä jota puolustat henkeen ja vereen, varsinkin kun 2010 ei edes tarvitse sinua mihinkään. Jos et nyt sitten asusta 2010 kattilassa, mikä sekään ei ole poissuljettu ajatus, kun katsoo sinun tekemisiäsi täällä.
By Numball 64v. Vantaa (kotona vaimon kanssa, ja tuskin olen laitoksessa minne sinä yksiselitteisesti kuulut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Senssu ei ole koskaan tavannut minua, joten en minäkään häntä, oletko sinä Laiffila tavannut 2010 vai oletko vain mielisairaana luonut jonkin suhteen tähän. Voidaan hyvällä omalla tunnolla kysyä miksi sinussa on varsin pahasti pielessä, possottelusi on oire siitä, samoin kuvakavalkadiisi.
Olennaista on kysyä mitä saat tästä sinähän olet täysin ulkopuolinen, ilman mitään kontakteja kenenkään, ja koska rakkautesi 2010 kääntyy joksikin muuksi, kun huomaat totuuden, siitä jota puolustat henkeen ja vereen, varsinkin kun 2010 ei edes tarvitse sinua mihinkään. Jos et nyt sitten asusta 2010 kattilassa, mikä sekään ei ole poissuljettu ajatus, kun katsoo sinun tekemisiäsi täällä.
By Numball 64v. Vantaa (kotona vaimon kanssa, ja tuskin olen laitoksessa minne sinä yksiselitteisesti kuulut.Todellisuudessa sinusta on ollut vain haittaa rakkaallesi 2010, joka uskottavuus on täysin pohjalukemissa sinun tekemien kirjoitusten takia, sinä olet itse asiassa jopa ongelma hänelle, jopa hengenvaarallinen ongelma, yhtä nopeasti kun olet rakastanut häneen, tunteesi voivat muuttua, miksi tahansa, jokainen näkee että 2010 on lähes yhtä sairas kuin sinäkin, jos hänellä olisi edes hieman järkeä päässä, hän kieltäisi sinua edes katsomaan tälle palstalle, jos sinä ja hän ette ole sama henkilö, silloin on pirumerrassa, hänellä on kertomansa mukaan alaikäisiä lapsia, ja sinä kattilassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa sinusta on ollut vain haittaa rakkaallesi 2010, joka uskottavuus on täysin pohjalukemissa sinun tekemien kirjoitusten takia, sinä olet itse asiassa jopa ongelma hänelle, jopa hengenvaarallinen ongelma, yhtä nopeasti kun olet rakastanut häneen, tunteesi voivat muuttua, miksi tahansa, jokainen näkee että 2010 on lähes yhtä sairas kuin sinäkin, jos hänellä olisi edes hieman järkeä päässä, hän kieltäisi sinua edes katsomaan tälle palstalle, jos sinä ja hän ette ole sama henkilö, silloin on pirumerrassa, hänellä on kertomansa mukaan alaikäisiä lapsia, ja sinä kattilassa.
Toki voi tukea mielenterveyttäsi kuvittelemalla että minä ole Senssu, en ole, sinusta poiketen Senssu ei minua puolusta kuten sinä selvästi puolustat 2010, todennäköisesti Senssua vaan haastaa se että olet huoritellut hänen vaimoaa, kirjoittanut kaikenlaista paskaa hänestä, vaikka hän on sinua huomattavasti vanhempi, minä en puutu hänen kirjoituksiinsa koska hän on minua vanhempi, ja kunnioitan itseäni vanhempia aina ja joka paikassa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki voi tukea mielenterveyttäsi kuvittelemalla että minä ole Senssu, en ole, sinusta poiketen Senssu ei minua puolusta kuten sinä selvästi puolustat 2010, todennäköisesti Senssua vaan haastaa se että olet huoritellut hänen vaimoaa, kirjoittanut kaikenlaista paskaa hänestä, vaikka hän on sinua huomattavasti vanhempi, minä en puutu hänen kirjoituksiinsa koska hän on minua vanhempi, ja kunnioitan itseäni vanhempia aina ja joka paikassa...
ja 100köyhä maksa velkasi, olethan sinä sanojen takana seisova mies vaiko ämmä.
- Anonyymi
Hyvät kuulijat, tämä tarina kertoo villin länsivantaan pelätyimmästä miehestä, joka kantoi aina mukanaan hirveää asetta Miehen nimi oli El Posso, toistan El Posso.
El Posso jätti kotinsa kaksikymmentäkahdeksan vuotiaana, jolloin
hän hyvästeli hänet synnyttäneen naisen. joka oli hänelle kuin äiti
Matkalla kuntouttavaan työtoimintaan hän tapasi Pimshornyn, mutta rakkaus oli onneton.
Posson vyötärö kasvoi silmissä reilusti yli metri kolmekymmentä senttiseksi, rasvamaksaiseksi hirmuksi, joka mätti herkkuja naamaansa yhtä hyvin talossa kuin puutarhassa.
Pimshorny riutui kotona kantaen El Reinon jonkun asiakkaansa lasta, mutta El Posso sikaili vaan, hän piutpaut välitti perheestään. El Possolla maha vaan kasvoi ja peräpää paukkui.
Hampaat lähti ja terveys meni, mutta herjaa lensi edelleen kuin pyssyn suusta, missä nettipalstalla El Posso liikkuikin, vakuutustarkastajat, kelatädit kannoillaan.
El Posso pelkäsi vain yhtä miestä; Porraskokeentarkastajaa.
Fyssarin ohjeistamana El Posso ryntäsi Meilahden sairaalan varauloskäytävän rappusiin tulikuuma mittauslaite hanurissaan ja viidennen kerroksen jälkeen hänestä ei ole enää kuulunut mitään, mutta legenda elää!
(pelätty on passiivin partisiipin perfekti verbistä pelätä )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897826
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes944041- 682652
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se741692Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3931616- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201476Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791060