Kyselisin et kuink moni on päässyt tällä syyllä risaleikkaukseen? Käytän hammaslankaa ja pesen kielen ym. eikä mikään auta. Kuukautisten aikana tai muulloin kun hormonitaso heittelehtii, niin kurkku tuntuu turvonneelta ja haisee. Mitähän lääkärille kannatas sanoo et pääsis leikkaukseen? Mulla on ollu angiinakierre kerran, mut siitä on jo noin 5 vuotta aikaa. Psyykkisestihän tää on raskasta ku kaikki huomauttelee ja mies ei halua pussailla
nielurisojen poisto
5
1841
Vastaukset
- ...sh....
lääkärille joka on erikoistunut kurkku/nenä-ja nielusairauksiin.
Terveitä risoja ei operoida, niillä on elimistössä oma tehtävänsä.- ja äkkiä
Multa leikattiin pari kuukautta sitten ja harmittaa, etten mennyt aikaisemmin lääkäriin asiasta. Monta vuotta henki ehti haista sille itselleen ja sosiaalinen elämä oikeasti kärsi pelkkien nielurisojen takia. Aina piti miettiä kuinka läheltä voi puhua kenenkin kanssa.. niin ja ne pusut..
Nyt on mahtava olo ja voi taas elää normaalisti. Nielurisat leikataan silloin, kun niiden haitta on suurempi kuin hyöty oli niillä sitten mikä tahansa merkitys ihmiselle. (risat ei vielä nielurisoihin lopu).
Mulla oli nielurisoissa krooninen tulehdus, eli ne oli kuoppaiset ja kuopista tuli oksettavan hajuisia proppuja eli valkoisia bakteeripalluroita, tuli helposti kipeäksi ja oli suurentuneet. Sulla on varmasti sama juttu. - jotta..
ja äkkiä kirjoitti:
Multa leikattiin pari kuukautta sitten ja harmittaa, etten mennyt aikaisemmin lääkäriin asiasta. Monta vuotta henki ehti haista sille itselleen ja sosiaalinen elämä oikeasti kärsi pelkkien nielurisojen takia. Aina piti miettiä kuinka läheltä voi puhua kenenkin kanssa.. niin ja ne pusut..
Nyt on mahtava olo ja voi taas elää normaalisti. Nielurisat leikataan silloin, kun niiden haitta on suurempi kuin hyöty oli niillä sitten mikä tahansa merkitys ihmiselle. (risat ei vielä nielurisoihin lopu).
Mulla oli nielurisoissa krooninen tulehdus, eli ne oli kuoppaiset ja kuopista tuli oksettavan hajuisia proppuja eli valkoisia bakteeripalluroita, tuli helposti kipeäksi ja oli suurentuneet. Sulla on varmasti sama juttu.Terveyskeskuslääkäri voi kirjoittaa lähetteen sairaalaan, leikkausaikaa joutuu jonottelemaan (mulla kesti 2 kk), sairaalassa leikkaava lääkäri vielä tarkistaa kurkun tilanteen ja eiku menoksi.
- Minä vain
ja äkkiä kirjoitti:
Mulla oli nielurisoissa krooninen tulehdus, eli ne oli kuoppaiset ja kuopista tuli oksettavan hajuisia proppuja eli valkoisia bakteeripalluroita, tuli helposti kipeäksi ja oli suurentuneet. Sulla on varmasti sama juttu."Mulla oli nielurisoissa krooninen tulehdus, eli ne oli kuoppaiset ja kuopista tuli oksettavan hajuisia proppuja eli valkoisia bakteeripalluroita, tuli helposti kipeäksi ja oli suurentuneet."
Minkäköhän laisia nuo tarkalleen ottaen olivat? Minulla nielurisoissa selkeästi nähtävissä pieniä kuoppia, ja silloin tällöin (n. kerran kuukaudessa) tulee valkoinen/valkoisia (1-3) aftan tapaisia valkoisia läikkiä (ei sentään mitään palloja?) nielurisoihin/lähistölle.
Ja kipeitä ovat pirulaiset. Nieleminen, puhuminen, kaikki vaikeutuu.
Olen niitä aina aftoiksi luullut, mutta voivat ilmeisesti olla jotain nielurisoihin liittyvää?
- kärsivä jonottaja
Olen leikkausjonossa samoista syistä. Kurkussa kroonista tulehdusta ja proppuja tulee tajuttomasti. Useasti turvotuksen tunnetta kurkussa. Pääsispä jo siihen leikkaukseen, et sais asian pois päiväjärjesyksestä.
Mua harmittaa kans, et oon kärsiny tästä vuosikausia, mut en oo tajunnu siitä lääkärissä valittaa. Jos olis hoidettu aiemmin, niin olis paljolta säästyny ja ei nyt sotkis muita suunnitelmia (mm. perhesuunnittelua).
Leikkausjonot on nimittäin pitkät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 401683
Mitä tekee Rebelwerks?
Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä131297- 1741149
Kaksi rikollista
"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on51139- 1481137
**** mies anna jokin vinkki
Mistä tiedän, että vielä toivot että kuulet minusta. Aikaa on kulunut...691106- 671024
P-karjalassa juorutaan ihan kaikki.Pitäisikö muuttaa Etelä-karjalaan?
Täällä Pohjois-karjalassa juorutaan ihan kaikki. Ei voi luottaa edes viranomasiin joita sitoo vaitiolovelvollisuus. Ka15957Eli sä nainen
Siis halusit pitää jonkinlaisen kontaktin ja ylläpitää yhteyttä. Etsitkö jotain mysteeristä ja kiehtovaa vai halusitko t51948- 57944