nielurisojen poisto

pahanhajuinen hengitys

Kyselisin et kuink moni on päässyt tällä syyllä risaleikkaukseen? Käytän hammaslankaa ja pesen kielen ym. eikä mikään auta. Kuukautisten aikana tai muulloin kun hormonitaso heittelehtii, niin kurkku tuntuu turvonneelta ja haisee. Mitähän lääkärille kannatas sanoo et pääsis leikkaukseen? Mulla on ollu angiinakierre kerran, mut siitä on jo noin 5 vuotta aikaa. Psyykkisestihän tää on raskasta ku kaikki huomauttelee ja mies ei halua pussailla

5

1841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...sh....

lääkärille joka on erikoistunut kurkku/nenä-ja nielusairauksiin.
      Terveitä risoja ei operoida, niillä on elimistössä oma tehtävänsä.

• ja äkkiä

Multa leikattiin pari kuukautta sitten ja harmittaa, etten mennyt aikaisemmin lääkäriin asiasta. Monta vuotta henki ehti haista sille itselleen ja sosiaalinen elämä oikeasti kärsi pelkkien nielurisojen takia. Aina piti miettiä kuinka läheltä voi puhua kenenkin kanssa.. niin ja ne pusut..

Nyt on mahtava olo ja voi taas elää normaalisti. Nielurisat leikataan silloin, kun niiden haitta on suurempi kuin hyöty oli niillä sitten mikä tahansa merkitys ihmiselle. (risat ei vielä nielurisoihin lopu).

Mulla oli nielurisoissa krooninen tulehdus, eli ne oli kuoppaiset ja kuopista tuli oksettavan hajuisia proppuja eli valkoisia bakteeripalluroita, tuli helposti kipeäksi ja oli suurentuneet. Sulla on varmasti sama juttu.

• jotta..
        ja äkkiä kirjoitti:

Multa leikattiin pari kuukautta sitten ja harmittaa, etten mennyt aikaisemmin lääkäriin asiasta. Monta vuotta henki ehti haista sille itselleen ja sosiaalinen elämä oikeasti kärsi pelkkien nielurisojen takia. Aina piti miettiä kuinka läheltä voi puhua kenenkin kanssa.. niin ja ne pusut..

Nyt on mahtava olo ja voi taas elää normaalisti. Nielurisat leikataan silloin, kun niiden haitta on suurempi kuin hyöty oli niillä sitten mikä tahansa merkitys ihmiselle. (risat ei vielä nielurisoihin lopu).

Mulla oli nielurisoissa krooninen tulehdus, eli ne oli kuoppaiset ja kuopista tuli oksettavan hajuisia proppuja eli valkoisia bakteeripalluroita, tuli helposti kipeäksi ja oli suurentuneet. Sulla on varmasti sama juttu.

Terveyskeskuslääkäri voi kirjoittaa lähetteen sairaalaan, leikkausaikaa joutuu jonottelemaan (mulla kesti 2 kk), sairaalassa leikkaava lääkäri vielä tarkistaa kurkun tilanteen ja eiku menoksi.

• Minä vain
        ja äkkiä kirjoitti:

"Mulla oli nielurisoissa krooninen tulehdus, eli ne oli kuoppaiset ja kuopista tuli oksettavan hajuisia proppuja eli valkoisia bakteeripalluroita, tuli helposti kipeäksi ja oli suurentuneet."

Minkäköhän laisia nuo tarkalleen ottaen olivat? Minulla nielurisoissa selkeästi nähtävissä pieniä kuoppia, ja silloin tällöin (n. kerran kuukaudessa) tulee valkoinen/valkoisia (1-3) aftan tapaisia valkoisia läikkiä (ei sentään mitään palloja?) nielurisoihin/lähistölle.

Ja kipeitä ovat pirulaiset. Nieleminen, puhuminen, kaikki vaikeutuu.

Olen niitä aina aftoiksi luullut, mutta voivat ilmeisesti olla jotain nielurisoihin liittyvää?

• kärsivä jonottaja

Olen leikkausjonossa samoista syistä. Kurkussa kroonista tulehdusta ja proppuja tulee tajuttomasti. Useasti turvotuksen tunnetta kurkussa. Pääsispä jo siihen leikkaukseen, et sais asian pois päiväjärjesyksestä.
      Mua harmittaa kans, et oon kärsiny tästä vuosikausia, mut en oo tajunnu siitä lääkärissä valittaa. Jos olis hoidettu aiemmin, niin olis paljolta säästyny ja ei nyt sotkis muita suunnitelmia (mm. perhesuunnittelua).
      Leikkausjonot on nimittäin pitkät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Varmaan olen odotellut ihan turhaan

Kutsua luoksesi kylään Superman?
      Ikävä
      40
      1683
    2. Mitä tekee Rebelwerks?

Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä
      Taivalkoski
      13
      1297
    3. Suojeluvaisto

Mikä herättää miehessä suojeluvaiston naista kohtaan?
      Ikävä
      174
      1149
    4. Kaksi rikollista

"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on
      Suomussalmi
      5
      1139
    5. Jos meillä ei olisi

Ikäeroa, niin oltais aikoja sitten oltu aito pari! Me kuulutaan yhteen🥰
      Ikävä
      148
      1137
    6. **** mies anna jokin vinkki

Mistä tiedän, että vielä toivot että kuulet minusta. Aikaa on kulunut...
      Ikävä
      69
      1106
    7. Ei se yhteys

Niin vain poistu ja lakkaa olemasta. Muista tämä nainen.
      Ikävä
      67
      1024
    8. P-karjalassa juorutaan ihan kaikki.Pitäisikö muuttaa Etelä-karjalaan?

Täällä Pohjois-karjalassa juorutaan ihan kaikki. Ei voi luottaa edes viranomasiin joita sitoo vaitiolovelvollisuus. Ka
      Imatra
      15
      957
    9. Eli sä nainen

Siis halusit pitää jonkinlaisen kontaktin ja ylläpitää yhteyttä. Etsitkö jotain mysteeristä ja kiehtovaa vai halusitko t
      Ikävä
      51
      948
    10. Kolme sanaa jotka kuvaa naista jota kaipaat

Kerro jotain hyvää. Hyvä kiertämään.
      Ikävä
      57
      944
    Aihe