Kertokaas mikä on tuollaisen 1,2V akun (D-koko) lepojännite?
Eli kyseessä D-koon patterin kokoinen akku 4000mAh
1,2V akku???
4
332
Vastaukset
- Anonyymi
Täyteen ladattuna 1,46V max. uudella akulla, Tyhjänä n 0.9V - jos menee alle akku on käytännössä rikki. Akkua tuskin kannattaa päästää alle 1V jännitteeseen, koska huoneenlämmössä varaustila on jo lähellä 0%. Näin siis NiMH-akulla.
- Anonyymi
Mistä ostit D -kokoisen 1,2 V akkukennon ?
Vuosia sitten yritin etsiä, mutta olivat aivan järkyttävän kalliita.
Vaikka näin kai se on: kohtuuhintaan saa Kiinasta tilaamalla, Suomalaiselta myyjältä jos ostat, niin maksat suorastaan riistokalliin hinnan! - Anonyymi
Jos on Ni-Cd -teknologiaa, niin täyteen ladattuna, ja latauksesta irrotettuna, mutta varsin pian latauksen jälkeen mitattuna yhden kennon jännite on:
1,424 V
Jos on Ni-Mh, niin voi hieman poiketa tuosta.
Käytössäni oli aikanaan Ericsson GH-174 GSM -puhelin.
Tuossa kun akku oli täyteen ladattun, niin heti latauksen jälkeen mitattuna (mutta jo laturista irrotettuna) jännite oli 7,12 V. Tuo 1,424 V on 1/5 siitä, sillä GH-174:n akku oli tehty laittamalla 5 kpl Ni-Cd kennoja sarjaankytkettynä muovikuoriin.
Bilteman akkulaturi tuolle oli fiksusti tehty: Erään kerran, kun lataus oli valmis, laturi ilmoitti piippauksella ja LED -merkkivalolla, että akku on täyteen ladattu.
Siirrettyäni juuri ladatun akun puhelimeen, se suostui käynnistymään, mutta ilmoitti välittömästi: akku lähes tyhjä. Ryhdyin selvittämään asiaa yleismittarilla, joka näytti 4/5 siitä, mitä jännitteen pitäisi olla täyteen ladatulla akkupaketilla.
Revin muovikuoret auki ja mittasin joka kennon erikseen.
Tulos: 4 kennoa oli kukin täyteen ladattu, mutta 5. kenno oli oikosulussa.
Viallinen kenno korvattiin erikseen ostetulla uudella, ja tämän jälkeen laite oli edelleen käyttökelpoinen.
Aikanaan monessa akkutyökalussa oli nimenomaan Ni-Cd -kennot.
Nämä:
1) kestävät kuormitusta montaa muuta akkutyyppiä paremmin.
ja
2) kärsivät kylmästä vähemmän kuin moni muu akkutyyppi.
Näistä hyvistä ominaisuuksista huolimatta näyttävät poistuneen markkinoilta - ympäristösyistäkö ? Kadmiumhan on vaarallisena pidetty raskasmetalli.- Anonyymi
Cd se syy tämän akkutyypin hylkäämiseen oli. NiMh taitaa myös tarjota vähän isomman kapasiteetin (mutta pienemmät purkuvirrat?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1053525Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv2012267Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02110Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k371852Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91659- 951108
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5890- 51872
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu69827Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti130792