Heimhällen Oy

Anonyymi-ap

Mikäli ei halua ylimääräistä päänsärkyä asuntoa vuokrattaessa, niin kannattaa välttää Espoossa ainakin Matinkylässä asuntoja vuokraavaa Heimhällen Oy:tä. Olimme pitkään vuokralla yhtiön omistamassa liiketilasta huoneistoksi muutetussa asunnossa. Ongelmat omistajan kanssa alkoivat kylpyhuoneremontista, josta omistaja ei halunnut hyvittää vuokran alennuksena, vaikka hyvään vuokratapaan kuuluu 30-50% alennus vuokrasta, mikäli asunnossa voi asua remontin ajan ja 100%, mikäli siellä ei pysty asumaan.
Lisää ongelmia tuli, kun irtisanoimme vuokrasopimuksen joulukuussa 2024 eli vuokrasopimuksen loppumaan 31.01.2025. Omistaja pyysi käyntiä huoneistossa tammikuussa ja lupasimme sen. Näin myös tapahtui. Seuraavana päivänä tuli ihmeellinen pyyntö, että voisimmeko käydä vaihtamassa allaskaapin etupaneelin. Kaappia ei ollut koskaan käytettykään, mutta se oli imenyt kosteutta ilmeisesti ns. valuvian vuoksi eli sauma oli päästänyt kosteutta läpi ja paneeli oli turvonnut. Tällöin selvisi, että omistaja yrittää keplotella takuuvuokran maksamisen kanssa ja näin myös tapahtui.
Tilasimme loppusiivouksen ammattisiivoojalta torstaiksi 30.1 ja hän siivosi asunnon huolellisesti. Olimme sopineet, että lähdemme 30.1 illalla. Seuraavana päivänä omistajalta tuli sähköposti, jossa oli erilaisia keksittyjä syitä, minkä perusteella hän kieltäytyi maksamasta takuuvuokraa suurelta osin. Kaiken huipuksi hän väitti siivonneensa 7.5 tuntia sen jälkeen, kun ammattisiivooja oli siivonnut koko edellisen päivän. Onneksemme kuvasimme ja videoimme asunnon juuri ennen lähtöämme. Asia eteni kuluttajariitalautakuntaan.
Itse asunto oli hyvällä sijainnilla (0-kerroksen entinen liikehuoneisto) ja muutenkin ihan ok vanhaksi asunnoksi, mutta patteriremontin jälkeen talvisin kylmä (pahimmillaan vain 17 astetta) ja tarvittava lisälämmitys hoitui pattereilla ja omalla kululla.
Olemme vuosien kuluessa vuokranneet kymmenkunta huoneistoa työntekijöillemme, eikä koskaan aiemmin ole ollut minkäänlaisia ongelmia vuokranantajan kanssa.

3

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri luin jostain, että takuurahojen palautukset ovat toiseksi yleisin riidanaihe kuluttajariitalautakunnassa heti käytettyjen autojen jälkeen. Ilmeisesti useat omistajat näin tiukempina taloudellisina aikoina yrittävät vedättää vuokralaisia ja pitävät takuurahaa omanaan. Tähän liittyen on ollut tapauksia, joissa omistaja on avainten luovutuksen jälkeen sotkenut itse asunnon ja sen jälkee ottanut kuvat ja lähettänyt vuokralaiselle pidättäen takuuvuokrasta itse keksityn siivousrahan. Elämme merkillisiä aikoja.

• Anonyymi

No tässä meidän tapauksessa (aloituskeskustelu) kävi juuri näin eli omistaja oli perusteellisen siivouksen jälkeen sotkenut itse asuntoa ja lähetti sitten kuvat meille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tässä meidän tapauksessa (aloituskeskustelu) kävi juuri näin eli omistaja oli perusteellisen siivouksen jälkeen sotkenut itse asuntoa ja lähetti sitten kuvat meille.

Kovin tuntuu olevan yleistä tämä vuokranantajien toimesta tapahtuva pettäminen. Toivottavasti tämäkin päätyy KVV:n mustalle listalle ja asunnontarvitsijat osaavat jatkossa välttää huijatuksi tulemista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      113
      6557
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      369
      5979
    3. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      41
      4418
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3715
    5. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      72
      3607
    6. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      111
      2816
    7. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      20
      2310
    8. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      22
      2180
    9. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      22
      1836
    10. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      18
      1644
    Aihe