Heimhällen Oy

Anonyymi-ap

Mikäli ei halua ylimääräistä päänsärkyä asuntoa vuokrattaessa, niin kannattaa välttää Espoossa ainakin Matinkylässä asuntoja vuokraavaa Heimhällen Oy:tä. Olimme pitkään vuokralla yhtiön omistamassa liiketilasta huoneistoksi muutetussa asunnossa. Ongelmat omistajan kanssa alkoivat kylpyhuoneremontista, josta omistaja ei halunnut hyvittää vuokran alennuksena, vaikka hyvään vuokratapaan kuuluu 30-50% alennus vuokrasta, mikäli asunnossa voi asua remontin ajan ja 100%, mikäli siellä ei pysty asumaan.
Lisää ongelmia tuli, kun irtisanoimme vuokrasopimuksen joulukuussa 2024 eli vuokrasopimuksen loppumaan 31.01.2025. Omistaja pyysi käyntiä huoneistossa tammikuussa ja lupasimme sen. Näin myös tapahtui. Seuraavana päivänä tuli ihmeellinen pyyntö, että voisimmeko käydä vaihtamassa allaskaapin etupaneelin. Kaappia ei ollut koskaan käytettykään, mutta se oli imenyt kosteutta ilmeisesti ns. valuvian vuoksi eli sauma oli päästänyt kosteutta läpi ja paneeli oli turvonnut. Tällöin selvisi, että omistaja yrittää keplotella takuuvuokran maksamisen kanssa ja näin myös tapahtui.
Tilasimme loppusiivouksen ammattisiivoojalta torstaiksi 30.1 ja hän siivosi asunnon huolellisesti. Olimme sopineet, että lähdemme 30.1 illalla. Seuraavana päivänä omistajalta tuli sähköposti, jossa oli erilaisia keksittyjä syitä, minkä perusteella hän kieltäytyi maksamasta takuuvuokraa suurelta osin. Kaiken huipuksi hän väitti siivonneensa 7.5 tuntia sen jälkeen, kun ammattisiivooja oli siivonnut koko edellisen päivän. Onneksemme kuvasimme ja videoimme asunnon juuri ennen lähtöämme. Asia eteni kuluttajariitalautakuntaan.
Itse asunto oli hyvällä sijainnilla (0-kerroksen entinen liikehuoneisto) ja muutenkin ihan ok vanhaksi asunnoksi, mutta patteriremontin jälkeen talvisin kylmä (pahimmillaan vain 17 astetta) ja tarvittava lisälämmitys hoitui pattereilla ja omalla kululla.
Olemme vuosien kuluessa vuokranneet kymmenkunta huoneistoa työntekijöillemme, eikä koskaan aiemmin ole ollut minkäänlaisia ongelmia vuokranantajan kanssa.

2

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri luin jostain, että takuurahojen palautukset ovat toiseksi yleisin riidanaihe kuluttajariitalautakunnassa heti käytettyjen autojen jälkeen. Ilmeisesti useat omistajat näin tiukempina taloudellisina aikoina yrittävät vedättää vuokralaisia ja pitävät takuurahaa omanaan. Tähän liittyen on ollut tapauksia, joissa omistaja on avainten luovutuksen jälkeen sotkenut itse asunnon ja sen jälkee ottanut kuvat ja lähettänyt vuokralaiselle pidättäen takuuvuokrasta itse keksityn siivousrahan. Elämme merkillisiä aikoja.

• Anonyymi

No tässä meidän tapauksessa (aloituskeskustelu) kävi juuri näin eli omistaja oli perusteellisen siivouksen jälkeen sotkenut itse asuntoa ja lähetti sitten kuvat meille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      78
      4398
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      74
      4225
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3629
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3223
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      38
      2860
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2592
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2434
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      34
      1618
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1332
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      85
      1144
    Aihe