Heimhällen Oy

Anonyymi-ap

Mikäli ei halua ylimääräistä päänsärkyä asuntoa vuokrattaessa, niin kannattaa välttää Espoossa ainakin Matinkylässä asuntoja vuokraavaa Heimhällen Oy:tä. Olimme pitkään vuokralla yhtiön omistamassa liiketilasta huoneistoksi muutetussa asunnossa. Ongelmat omistajan kanssa alkoivat kylpyhuoneremontista, josta omistaja ei halunnut hyvittää vuokran alennuksena, vaikka hyvään vuokratapaan kuuluu 30-50% alennus vuokrasta, mikäli asunnossa voi asua remontin ajan ja 100%, mikäli siellä ei pysty asumaan.
Lisää ongelmia tuli, kun irtisanoimme vuokrasopimuksen joulukuussa 2024 eli vuokrasopimuksen loppumaan 31.01.2025. Omistaja pyysi käyntiä huoneistossa tammikuussa ja lupasimme sen. Näin myös tapahtui. Seuraavana päivänä tuli ihmeellinen pyyntö, että voisimmeko käydä vaihtamassa allaskaapin etupaneelin. Kaappia ei ollut koskaan käytettykään, mutta se oli imenyt kosteutta ilmeisesti ns. valuvian vuoksi eli sauma oli päästänyt kosteutta läpi ja paneeli oli turvonnut. Tällöin selvisi, että omistaja yrittää keplotella takuuvuokran maksamisen kanssa ja näin myös tapahtui.
Tilasimme loppusiivouksen ammattisiivoojalta torstaiksi 30.1 ja hän siivosi asunnon huolellisesti. Olimme sopineet, että lähdemme 30.1 illalla. Seuraavana päivänä omistajalta tuli sähköposti, jossa oli erilaisia keksittyjä syitä, minkä perusteella hän kieltäytyi maksamasta takuuvuokraa suurelta osin. Kaiken huipuksi hän väitti siivonneensa 7.5 tuntia sen jälkeen, kun ammattisiivooja oli siivonnut koko edellisen päivän. Onneksemme kuvasimme ja videoimme asunnon juuri ennen lähtöämme. Asia eteni kuluttajariitalautakuntaan.
Itse asunto oli hyvällä sijainnilla (0-kerroksen entinen liikehuoneisto) ja muutenkin ihan ok vanhaksi asunnoksi, mutta patteriremontin jälkeen talvisin kylmä (pahimmillaan vain 17 astetta) ja tarvittava lisälämmitys hoitui pattereilla ja omalla kululla.
Olemme vuosien kuluessa vuokranneet kymmenkunta huoneistoa työntekijöillemme, eikä koskaan aiemmin ole ollut minkäänlaisia ongelmia vuokranantajan kanssa.

3

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri luin jostain, että takuurahojen palautukset ovat toiseksi yleisin riidanaihe kuluttajariitalautakunnassa heti käytettyjen autojen jälkeen. Ilmeisesti useat omistajat näin tiukempina taloudellisina aikoina yrittävät vedättää vuokralaisia ja pitävät takuurahaa omanaan. Tähän liittyen on ollut tapauksia, joissa omistaja on avainten luovutuksen jälkeen sotkenut itse asunnon ja sen jälkee ottanut kuvat ja lähettänyt vuokralaiselle pidättäen takuuvuokrasta itse keksityn siivousrahan. Elämme merkillisiä aikoja.

• Anonyymi

No tässä meidän tapauksessa (aloituskeskustelu) kävi juuri näin eli omistaja oli perusteellisen siivouksen jälkeen sotkenut itse asuntoa ja lähetti sitten kuvat meille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tässä meidän tapauksessa (aloituskeskustelu) kävi juuri näin eli omistaja oli perusteellisen siivouksen jälkeen sotkenut itse asuntoa ja lähetti sitten kuvat meille.

Kovin tuntuu olevan yleistä tämä vuokranantajien toimesta tapahtuva pettäminen. Toivottavasti tämäkin päätyy KVV:n mustalle listalle ja asunnontarvitsijat osaavat jatkossa välttää huijatuksi tulemista!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      151
      4929
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3555
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      159
      3364
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2851
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      97
      2608
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1595
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1472
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      144
      1470
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe