Uhmakas ja uneton Possoderi...

Anonyymi-ap

Suomalaisen tutkimusryhmän mukaan enemmistö diagnoosin saaneista aspergereista kärsii myös jonkinasteisesta unihäiriöstä. Aspergerien unihäiriöt saattavat liittyä muun muassa poikkeavaan melatoniini- tai kortisoliaineenvaihduntaan tai vähäiseen uni-valverytmiä säätelevien RORA-geenien määrään. Unen puute voi aiheuttaa esimerkiksi tarkkaavuuden ja käytöksen ongelmia, jotka häiritsevät opiskelua tai työntekoa.

Unettomuutta voi yrittää hoitaa melatoniinilla, koska se nopeuttaa nukahtamista osalla aspergereita. Melatoniini ei kuitenkaan paranna heikkoa unenlaatua, sillä se lisää yöunen katkonaisuutta.

Pasasella on vakavia uniongelmia ja uniapnea. Torkkuu pitkin päivää ja valvoo yöt kirjoittelemassa suomikaksneloselle. Takuuvarmasti Pasanen on aspergerpotilas monen muun ongelman lisäksi. Pikku-Pasasnen sai raivarin kun kuuli että kasvavan lapsen tulisi nukkua pimeässä huoneessa. Se johtuu nimenomaan siitä että melatoniinia erittyy pimeään vuorokaudenaikaa ja lapsen kasvu häiriintyy jos hän nukkuu valoisassa huoneessa.

30

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2010 on selvästi kirjolla.

• Anonyymi

Uniongelmat eivät mitenkään liity aspergeriin, 2010 on kirjolla, ja laiffila suoraan hullu.

• Anonyymi

Kovin tuntuu olevan PATTAYA lähellä heidän sydänttään.

• Anonyymi

Olet Numba jälleen kerran väärässä.

Uniongelmat ovat yleisiä Aspergerin oireyhtymään liittyviä haasteita. Tutkimusten mukaan jopa yli puolet autismikirjon henkilöistä, mukaan lukien Asperger-henkilöt, kärsii jonkinlaisista unihäiriöistä. Näitä voivat olla esimerkiksi vaikeudet nukahtaa, katkonainen uni, epäsäännöllinen unirytmi tai varhainen herääminen.

Uniongelmat voivat johtua useista tekijöistä, kuten poikkeavasta melatoniinin erityksestä, aistiyliherkkyydestä (esim. valolle tai äänille), ahdistuksesta tai pakonomaisista ajatuksista. Lisäksi Asperger-henkilöillä voi olla vaikeuksia rauhoittua iltaisin, mikä viivästyttää nukkumaanmenoa.

Hoitoon voidaan käyttää esimerkiksi melatoniinia, joka voi auttaa nukahtamisessa, mutta se ei välttämättä paranna unen laatua. Myös säännöllinen unirytmi, rauhoittavat iltarutiinit ja aistiärsykkeiden minimointi voivat auttaa uniongelmien hallinnassa.

Haluaisitko Numba tietää lisää unihäiriöiden hoidosta tai Aspergerin oireyhtymästä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet Numba jälleen kerran väärässä.

Uniongelmat ovat yleisiä Aspergerin oireyhtymään liittyviä haasteita. Tutkimusten mukaan jopa yli puolet autismikirjon henkilöistä, mukaan lukien Asperger-henkilöt, kärsii jonkinlaisista unihäiriöistä. Näitä voivat olla esimerkiksi vaikeudet nukahtaa, katkonainen uni, epäsäännöllinen unirytmi tai varhainen herääminen.

Uniongelmat voivat johtua useista tekijöistä, kuten poikkeavasta melatoniinin erityksestä, aistiyliherkkyydestä (esim. valolle tai äänille), ahdistuksesta tai pakonomaisista ajatuksista. Lisäksi Asperger-henkilöillä voi olla vaikeuksia rauhoittua iltaisin, mikä viivästyttää nukkumaanmenoa.

Hoitoon voidaan käyttää esimerkiksi melatoniinia, joka voi auttaa nukahtamisessa, mutta se ei välttämättä paranna unen laatua. Myös säännöllinen unirytmi, rauhoittavat iltarutiinit ja aistiärsykkeiden minimointi voivat auttaa uniongelmien hallinnassa.

Haluaisitko Numba tietää lisää unihäiriöiden hoidosta tai Aspergerin oireyhtymästä?

Sotket autismin ja aspergerin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sotket autismin ja aspergerin.

Väärin, sinä sotket, Asperger ja uniongelmat liittyvät usein toisiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovin tuntuu olevan PATTAYA lähellä heidän sydänttään.

Numban takana... ei ole nainen, Numban takana on, sanonko kuka?

• Anonyymi

Tämä palsta toimii näköjään myös terapiakäytössä. Ensimmäinen askel ongelmien kanssa on niiden myöntäminen. Siihen ei Possondeerus kykene, vaan jatkaa itsepetosta.

Tunnistan monenlaisia piirteitä ja persoonallisuushäiriöitä itsessäni, enkä häpeä niitä myöntää. Niitä ei tule silloin ajateltua kun on oravanpyörässä kieppumassa.

Urakoinnin vuosina oli sellainen vauhti päällä että ajattelemiselle ei jäänyt aikaa. Samaan aikaan perheasiat, lasten asiat, firman asiat, omien duunareiden asiat, sporttia jne.

Jokaiselle vapaalle viikonlopulle oli ohjelmaa. Jos ei muuta niin mökille ja sieltä sitten takaisin sunnuntain klo 17 treeneihin. Illalla vielä puuhastelua lasten kanssa, saunomista ja aamulla kello soi 05.15. jokaisena arkiaamuna.

Hommasin niihin aikoihin toisen puhelimen. Työpuhelin sulkeutui klo 16.00. Se oli parhaita ideoita ikinä.

Yritysvalmennuksissa tärkein sanoma on aina että kun hoidat työaikana työt kunnolla, niin niitä ei tarvitse miettiä vapaa-aikana, ja kun hoidat vapaa-ajan kunnolla, se ei häiritse töitäsi.

Niiden aikojen jälkeen tuntuu kuin olisi eri maailmassa, kun kiireet loppui ja stressi laukesi noin 2006.

Kaikki luonneviat ei ole pelkästään haitaksi. Nuorena ollut ylivilkkaus ja levottomat jalat laittoi tekemään, eikä maleksimaan. Uteliaisuus laittoi matkustelemaan, kokeilemaan kaikenlaista ja hankkimaan elämyksiä.

Lapsuuden ympäristöpaineet opettivat että väkivalta lopettaa vittuilun ja siinä oli oltava hyvä, koska turpaansaaminen oli siinä ympäristössä nolompaa kuin mikään. Voittaja sai varauksettomat rispektit.

Monella isolla öykkärillä meni pupu pöksyyn ilman konfliktia vain siksi, koska en pelännyt heitä lainkaan. He eivät olleet tottuneet sellaiseen vaan olivat tottuneet hallitsemaan pelolla, jonka jälkeen satoa oli helppo niittää.

Aspergerin oireina on löytynyt pakkomielteitä, mutta toisaalta kiinnostus on saattanut myös lopahtaa kuin seinään.

Treenasin junnuna karatea enemmän kuin kukaan. Lintsasin koulusta ja saatoin paukutella itse rakenneltuja säkkejä ja palloja kuusi tuntia yhtäsoittoa.

Unihäiriöitä ei ole ollut koskaan. Kun on fyysisesti kondiksessa, unenlaatu on hyvä ja happisaturaatiot tapissa koko unen ajan. Nukahtaminen tapahtuu heti kun tyyny on mukavasti.

Meluherkkyyttä on ollut jonkin verran aina ja reagoin meluun fyysisesti. Se tuntuu sähköiskuna koko kropassa. Isälläni oli sama ongelma.

En siedä äänen korottamista ja huutamista laisinkaan. Siksi en ole siihen itsekään syyllistynyt kuin pari kertaa, kun on pitänyt rauhoittaa jokin tilanne ilman väkivaltaa.

Rattiraivoon vastaan reippaasti pysäyttämällä puskurissa kiinni töötöttäjän ja nyrkinpunojan. Jos minulle punoo nyrkkiä ja näyttää keskaria, silloin tulee olla valmis fyysiseen kontaktiin taikka vaihtoehtoisesti anteeksipyyntöön.

Ovat poikkeuksetta aina päätyneet anteeksipyyntöön. Haukkuva koira ei pure. Ei ole tarvinnut ojentaa.

Bangkokin laitamilla otin saksalaismiehen autosta avaimet pois ja heitin pientareelle ne pusikkoon. Oppipahan ajamaan puskurissa kiinni keskari pystyssä.

Se onkin vakavin konflikti johon olen Thaimaassa joutunut. Oikea buddhalainen ei koskaan huuda eikä raivoa. Sitä arvostan paljon Thaimaassa. Toisten kunnioittamista.

Minulla on myös muutamia taikauskoja jotka on olleet aina ja pienimuotoista OCD- oireilua tekemällä matemaattisia päässä laskutoimituksia merkityksettömistä asioista.
      Toisaalta teen niitä siksikin, että pääkoppa pysyisi kunnossa.

Sanotaan että hullut kiertää samaa ympyrää. Tätä olen koettanut välttää ja vaihdan esim aamulenkin suuntaa ja reittiä silloin tällöin.

Nuoruuden uskaliaisuus, temput ja vauhti on vaihtunut siihen, että ajaessani yksin autoa, en käytä turvavyötä vaan vedän sen selän takaa ettei se pimputa. Kun joku on kyydissä, pidän sitä vastuullisena kuljettajan siksi etten murskaa heitä onnettomuuden sattuessa.

Olen ollut kova poika sitoutumaan ja suuret muutokset ei ole tapahtuneet helposti. Avioerot oli minulle kovia paikkoja, vaikka niistä itse pitkälti lähdinkin. Avioeroissa ei ole voittajia, kuten ei sodissakaan.

Myös konkurssi urakointifirmassa oli raskas, kun puolet duunareistani oli kavereita ja tuttuja pitkältä ajalta. Mutta parhaat jatkoivat kanssani seuraavassa firmassa ja muut saivat pesästä hyvät rahat. Pesä jäi voitolliseksi joten minäkin sain "erorahan".

Myös yrittämään lähteminen 1995 oli kova paikka, kun olin ollut lojaali duunari silloiselle työnantajalleni vuosia ja ykkösmies. Jatkettiin hänelle kaverin kanssa vielä kaksi vuotta aliurakoitsijana.

Ja näin on päivän terapiasessio päättynyt. Nyt on Pikku-Posson aika ensin heittää herjansa ja tehdä pari uutta aloitusta, ja sitten Iso-Posso toteaa että hullu se on.

Hulluna on helppo elää! Eräs savolainen yrittäjä sanoi golfkentällä että: "Herrana on heleppo olla, mutta vaikia piästä"

2010

• Anonyymi

Olet kirjossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kirjossa.

On mukavaa olla jossakin kirjossa. Leipasin vähän piirakkaa illalliselle
        https://ibb.co/n8qGv8Zw

Piirakkapohja jäi hieman liian paksuksi, mutta ei se makua huononna. Reilusti sipulia ja chiliä tuo makua kivasti ja tällä kertaa laitoin myös kananmunaa jauhelihan joukkoon.
        https://ibb.co/pBsR7f8T

Pahoittelen että olen säälittävän köyhä ja joudun hyihelvettimäisesti (Possonderin retoriikkaa lainatakseni) tekemään ruokaa itse ja toisinaan myös leipomaan.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piirakkapohja jäi hieman liian paksuksi, mutta ei se makua huononna. Reilusti sipulia ja chiliä tuo makua kivasti ja tällä kertaa laitoin myös kananmunaa jauhelihan joukkoon.

Pahoittelen että olen säälittävän köyhä ja joudun hyihelvettimäisesti (Possonderin retoriikkaa lainatakseni) tekemään ruokaa itse ja toisinaan myös leipomaan.

2010

Lihaisan näköinen piiras. Milloin näemme Chiang Main savustajan savussa savustettua savunokisisäfilenautaa, joka nauta on kasvanut savussa koko elämänsä tupakki suupielessä savustamon viereisellä pellolla savun seasta savuiset sarvet savusta pilkottaen?
        Sitten se vielä savustetaan ennen ruokailua ja päälle levitetään nokea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2010

laitappa tuo lihisuunipelti resepti tänne, se kiinnostaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

laitappa tuo lihisuunipelti resepti tänne, se kiinnostaa...

Se on tässä Lärvisen malliin: https://youtu.be/qJr3TUyRBz8?t=26

Texas Peten sijaan käytin oikeaa chiliä maun mukaan pilkottuna. 800 grammaa naudan jauhelihaa, 300 grammaa sipulia kuutioituna, puuroriisiä 4dl (kuivapaino), ranskankermaa 4dl, lihaan grillimaustetta ja suolaa, puuroriisin keittokattilaan heitin lihaliemikuution.

Jauheliha ruskeaksi kera mausteiden, puuroriisi keitetään vain hetken että jää hieman rapsakaksi, sitten kaikki ainekset kulhoon sipuleineen päivineen. Sipulikuutiot ja chili raakana sekaan, ranskankermat päälle, yksi kananmuna ja veivataan kädellä mössöksi koko setti.

700 grammaa voitaikinaa pohjaksi koko pellin alalle reunoille saakka, mössö taputellaan siihen siten että reunan vielä pystyy rypyttämään "kanneksi" tulevan voitaikinan kanssa jota tällä kertaa oli 500 grammaa.

Yhdellä kananmunalla hierotaan vielä päältä niin tulee kestävämpi rakenne reunoineen ja rusketus uunissa.

Voitaikinat kannattaa kaulita uunipapereiden päällä työtasolla jotta sen saa riittävän isoksi ja "kansi" on siitä mahdollista laittaa paikoilleen.

Makua voi säätää loputtomiin laittamalla jauhelihamössöön mitä nyt mieleen tulee. Ajattelin seuraavaan settiin kokeilla Srirachakastiketta ranskankerman sijaan kun nyt meni aika pliisuksi. Tai ainakin fifty fifty, 2dl kumpaakin.

Kuten Lärvinen sanoo, tuossa ei kannata mausteissa säästellä.

2010

https://www.youtube.com/shorts/tStM4GblsJQ

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on tässä Lärvisen malliin: https://youtu.be/qJr3TUyRBz8?t=26

Texas Peten sijaan käytin oikeaa chiliä maun mukaan pilkottuna. 800 grammaa naudan jauhelihaa, 300 grammaa sipulia kuutioituna, puuroriisiä 4dl (kuivapaino), ranskankermaa 4dl, lihaan grillimaustetta ja suolaa, puuroriisin keittokattilaan heitin lihaliemikuution.

Jauheliha ruskeaksi kera mausteiden, puuroriisi keitetään vain hetken että jää hieman rapsakaksi, sitten kaikki ainekset kulhoon sipuleineen päivineen. Sipulikuutiot ja chili raakana sekaan, ranskankermat päälle, yksi kananmuna ja veivataan kädellä mössöksi koko setti.

700 grammaa voitaikinaa pohjaksi koko pellin alalle reunoille saakka, mössö taputellaan siihen siten että reunan vielä pystyy rypyttämään "kanneksi" tulevan voitaikinan kanssa jota tällä kertaa oli 500 grammaa.

Yhdellä kananmunalla hierotaan vielä päältä niin tulee kestävämpi rakenne reunoineen ja rusketus uunissa.

Voitaikinat kannattaa kaulita uunipapereiden päällä työtasolla jotta sen saa riittävän isoksi ja "kansi" on siitä mahdollista laittaa paikoilleen.

Makua voi säätää loputtomiin laittamalla jauhelihamössöön mitä nyt mieleen tulee. Ajattelin seuraavaan settiin kokeilla Srirachakastiketta ranskankerman sijaan kun nyt meni aika pliisuksi. Tai ainakin fifty fifty, 2dl kumpaakin.

Kuten Lärvinen sanoo, tuossa ei kannata mausteissa säästellä.

2010

https://www.youtube.com/shorts/tStM4GblsJQ

Poika painoi siis yhteensä 4kg ja palastelin sen lämpimänä 15 palaseksi.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poika painoi siis yhteensä 4kg ja palastelin sen lämpimänä 15 palaseksi.

2010

Miten tuo voitaikina ja sen tekeminen, muut on helppoja... mistä saat sitä thaimaasta, en ainakaan minä sitä missään nähnyt... Mutsi teki tuota joskus, se oli varsin maukasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo voitaikina ja sen tekeminen, muut on helppoja... mistä saat sitä thaimaasta, en ainakaan minä sitä missään nähnyt... Mutsi teki tuota joskus, se oli varsin maukasta.

Leivontaliikkeistä ja tukuista saa pakasteena nimellä แป้งพัฟ ดิบ แช่แข็ง พร้อมอบ

Helpoimpia on ne jotka on jo kääritty leivinpaperiin valmiiksi. Ei tarvi kuin antaa sen aikaa sulaa että saa rullan auki.

Nuo oli kotoisin vaimon siskolta. En ole itse ostanut kaupasta koskaan täältä, mutta itse olen tehnyt joskus. Ei tarvi kuin vettä, vehnäjauhoja puolikarkeita ja voita. Suolaa maun mukaan.

Soodalla ja kermalla voi korvata leivinjauheen ja skulaa paremmin kuin leivinjauhe. Laitan sitä sämpylätaikinaankin. Kohoaa noin 30% paremmin taikina.

Voitaikinasta pitäisi saada mahdollisimman tasalaatuista ja kaulittavaa, että paloista tulee sellaisia että niitä voi syödä vaikka käsin. Kun on jotakin soosia jauhelihassa kuten kermaa tai Srirachaa, niin ne ei valu sieltä rinnuksille syödessä.

Tuo on siitä mukava ruokalaji suomalaiseen makuun että kylkeen ei tarvi välttämättä muuta kuin kurkku ja tomaatti, tai ei sitäkään. 250 grammaa biitti on jo aterian kokoinen ja sellainen reilu neljännes päivätarpeesta.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et varmasti ole missään nähnyt kun et kymmenen vuoden aikana missään käynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et varmasti ole missään nähnyt kun et kymmenen vuoden aikana missään käynyt.

Kun huonon terveyden ja vastustuskyvyn ohella pelkää bakteereita, viruksia, kulkutauteja, hyttysiä, naapureita, naisia, lapsia, kulkukoiria, käärmeitä, skorpioneja, suomalaisia, thaimaalaisia ja kiinalaisia, niin on pirullisen vaikeaa asua ja elää Thaimaassa.
        Välillä kun on pakko käydä ulkosalla tai kuolee nälkään ja sairaalasta saa hankalia sairaalabakteereja niin sinnekään ei uskalla mennä jos ei ole pakko.
        Lääkärit on pelottavia kun ne ei sano koskaan mitään hyvää.

Sairaalaan joutuu menemään liikennettä pitkin, joka on todella vaarallista, niin elämä Thaimaassa vaikeutuu entisestään. Siksi ratkaisuni on Simonkylä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leivontaliikkeistä ja tukuista saa pakasteena nimellä แป้งพัฟ ดิบ แช่แข็ง พร้อมอบ

Helpoimpia on ne jotka on jo kääritty leivinpaperiin valmiiksi. Ei tarvi kuin antaa sen aikaa sulaa että saa rullan auki.

Nuo oli kotoisin vaimon siskolta. En ole itse ostanut kaupasta koskaan täältä, mutta itse olen tehnyt joskus. Ei tarvi kuin vettä, vehnäjauhoja puolikarkeita ja voita. Suolaa maun mukaan.

Soodalla ja kermalla voi korvata leivinjauheen ja skulaa paremmin kuin leivinjauhe. Laitan sitä sämpylätaikinaankin. Kohoaa noin 30% paremmin taikina.

Voitaikinasta pitäisi saada mahdollisimman tasalaatuista ja kaulittavaa, että paloista tulee sellaisia että niitä voi syödä vaikka käsin. Kun on jotakin soosia jauhelihassa kuten kermaa tai Srirachaa, niin ne ei valu sieltä rinnuksille syödessä.

Tuo on siitä mukava ruokalaji suomalaiseen makuun että kylkeen ei tarvi välttämättä muuta kuin kurkku ja tomaatti, tai ei sitäkään. 250 grammaa biitti on jo aterian kokoinen ja sellainen reilu neljännes päivätarpeesta.

2010

Eipä ole tullut vastaan leipomotukkua, Makrossa voi taikinaa ei ole, mutta sellaisia pieniä muutaman sentin kanalla täytettyjä piirakoita löytyy, niin kaiketi löytyy, itse en viitsi voitaikinaa ala väsäämään pakasteena saa edukkaasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun huonon terveyden ja vastustuskyvyn ohella pelkää bakteereita, viruksia, kulkutauteja, hyttysiä, naapureita, naisia, lapsia, kulkukoiria, käärmeitä, skorpioneja, suomalaisia, thaimaalaisia ja kiinalaisia, niin on pirullisen vaikeaa asua ja elää Thaimaassa.
        Välillä kun on pakko käydä ulkosalla tai kuolee nälkään ja sairaalasta saa hankalia sairaalabakteereja niin sinnekään ei uskalla mennä jos ei ole pakko.
        Lääkärit on pelottavia kun ne ei sano koskaan mitään hyvää.

Sairaalaan joutuu menemään liikennettä pitkin, joka on todella vaarallista, niin elämä Thaimaassa vaikeutuu entisestään. Siksi ratkaisuni on Simonkylä.

Kiitos kun kerrot, voit tietysti kertoa omat kokemukseni Thaimaassa asumisessa, ilman roiskeläppää tai läpän kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kun kerrot, voit tietysti kertoa omat kokemukseni Thaimaassa asumisessa, ilman roiskeläppää tai läpän kanssa.

Saanen muistuttaa Pasasta siitä että sinähän et koskaan keksi herjoja kenenkään vaimoista, niin mikäs juttu tuo roiskeläppä oikein on? Puhutko siinä jonkun autosta vai vaimosta?
        Autoissa en ole nähnyt enää roiskeläppiä vuosikymmeniin, en Thaimaassa enkä Suomessa.
        Kuorma-autoissa taitaa olla joissakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saanen muistuttaa Pasasta siitä että sinähän et koskaan keksi herjoja kenenkään vaimoista, niin mikäs juttu tuo roiskeläppä oikein on? Puhutko siinä jonkun autosta vai vaimosta?
        Autoissa en ole nähnyt enää roiskeläppiä vuosikymmeniin, en Thaimaassa enkä Suomessa.
        Kuorma-autoissa taitaa olla joissakin.

Satasenköyhän maatalouslumpulla on rekka-auton roiskeläppiä muistuttavat utareet, kaksihaaraiset hiukset ja kaksoisleuka kuten vyötärölihavalla Tehdasköyhälläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ole tullut vastaan leipomotukkua, Makrossa voi taikinaa ei ole, mutta sellaisia pieniä muutaman sentin kanalla täytettyjä piirakoita löytyy, niin kaiketi löytyy, itse en viitsi voitaikinaa ala väsäämään pakasteena saa edukkaasti

Sinullehan onkin tärkeää että saa edukkaasti.

• Anonyymi

Enkä ole edes kuvitellut että asuisin loppuelämäni Thaimaassa, isäni sairaus historian erittäin hyvin tuntien tiesin että, ongelmia tulee sydämeen, silmiin, ainoa etu Thaimaassa oli se että lämpötila sopii hyvin reumatikolle, jos se on maitojuna, olkoon vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootko Numba Pupen kanssa puuhastellut viime aikoina?

> § <

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Satasenköyhän maatalouslumpulla on rekka-auton roiskeläppiä muistuttavat utareet, kaksihaaraiset hiukset ja kaksoisleuka kuten vyötärölihavalla Tehdasköyhälläkin.

Vuoden 1970-80 volvo kontiot on aika väljiä, nykyään ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä on paljon kilsoja takana, edessä vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä on paljon kilsoja takana, edessä vähemmän.

Ja täysin tulpaton poljettava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on Volvo kontio.??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on Volvo kontio.??

https://www.ruutu.fi/ohjelmat/kummeli-esittaa-kontio-parmas

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      180
      2270
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      176
      1872
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      170
      1745
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      113
      1561
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      26
      1514
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      110
      1279
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      170
      1131
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1083
    9. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      151
      998
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      58
      995
    Aihe