Ministeri Kaisa Juuson puheet ovat halveksivia kotikäynneillä käyviä hoitajia kohtaan.
Ministeri sanoo, että turha siellä kotona on rampata neljäkertaa päivässä.
Sairas vanhus haluaa yksityisyyttä, eikä jatkuvasti nähdä kotonaan ramppaavia auttajia.
Hei haloo!
Miten hallituksessa voi olla noin pihalla oleva ministeri.
Laukoo järkkyä asioita.
Eikö hän oikeasti tiedä, kuinka siellä kotona eletään ja ollaan sairaana.
Kaisa Juuso.
Ole hyvä ja Eroa.
Olet historian huonoin ministeri.
Kaisa Juuso
31
247
Vastaukset
Ano 10:02 on Leskel70 kirjoittama.
Kirjautuminen unohtui.- Anonyymi
Ihmiset on erilaisia.
Ehdotin aikoinani äidille näitä apuja, niin vastaus oli, että hän haluaa olla rauhassa. Nukkua silloin, kun huvittaa, syödä silloin, kun huvittaa jne...
mutta tämä ministeri, eikä hallitus voi tietää, mitä kukin vanhus haluaa, joten tuo Juuson kommentti oli sieltä, mihin aurinko ei paista. Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia.
Ehdotin aikoinani äidille näitä apuja, niin vastaus oli, että hän haluaa olla rauhassa. Nukkua silloin, kun huvittaa, syödä silloin, kun huvittaa jne...
mutta tämä ministeri, eikä hallitus voi tietää, mitä kukin vanhus haluaa, joten tuo Juuson kommentti oli sieltä, mihin aurinko ei paista.On pystyttävä rajaamaan, kuka on vammaispalvelulain ja kuka sosiaalihuoltolain piirissä, ministeri Juuso sanoo.
Siis, hallitus leikkaa vammaisilta, mutta ei kuulemma leikkaa vammaisilta.
Tämä keskustelu on paikoin aivan päätöntä.Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia.
mutta tämä ministeri, eikä hallitus voi tietää, mitä kukin vanhus haluaa, joten tuo Juuson kommentti oli sieltä, mihin aurinko ei paista.Se on vaarallista touhua, kun vanhus häärää yksin kotonaan.
Sähkölaitteet, vedet ym.
Sinne on lähes pakko mennä kotipalvelun puolelta, kunhan avaavat oven.
Asiat ovat täysin rempallaan.
Muistihäiriöinen, sairas ihminen saattaa asua sikolätissä.
Kaikki asiat hoitamatta.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Se on vaarallista touhua, kun vanhus häärää yksin kotonaan.
Sähkölaitteet, vedet ym.
Sinne on lähes pakko mennä kotipalvelun puolelta, kunhan avaavat oven.
Asiat ovat täysin rempallaan.
Muistihäiriöinen, sairas ihminen saattaa asua sikolätissä.
Kaikki asiat hoitamatta.Pakkohan sinne on mennä. Tosin yksin eläneet eivät tosiaan halua kodeissaan ramppavia pillerin jakelijoita, mitenkäs nyt tehdään ?
Anonyymi kirjoitti:
Pakkohan sinne on mennä. Tosin yksin eläneet eivät tosiaan halua kodeissaan ramppavia pillerin jakelijoita, mitenkäs nyt tehdään ?
Itsemääräämisoikeus. Jos laittaa nimen alle, että ei halua, asia selvä.
Ainoa vaan, onko kunto sellainen, että pystyy itse päättäämään asioistaan.
Lääkärinlausunto tarvitaan.
- Anonyymi
Kyllä odottaisi ministeriltä, että hän olisi todellakin perillä vanhusten ja sairaiden kotihoidon tilanteesta.
Eihän kotihoitoon edes pääse ilman todellista syytä, vaan hoidontarpeet arvioidaan terveydenhoidon asiantuntijoiden toimesta.
Eihän ne lähihoitajat suinkaan turhaan ramppaa kenenkään luona, vaan syyt ovat vakavat. Muistisairaita ja huonokuntoisia on todella suuri osa hoidettavista asiakkaista.Ja monet odottavat pääsyä Ympärivuorokautiseen tehostettuun palvelukotiin.
Näin on todettu, että jos asukas ei enää kykene menemään vessaan yksin, on apu tarpeen.
Nyt meinataan säästää kotihoidossa robottien avulla.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ja monet odottavat pääsyä Ympärivuorokautiseen tehostettuun palvelukotiin.
Näin on todettu, että jos asukas ei enää kykene menemään vessaan yksin, on apu tarpeen.
Nyt meinataan säästää kotihoidossa robottien avulla.Voi käyttää vaippoja, jos ei pääse vessaan.
Anonyymi kirjoitti:
Voi käyttää vaippoja, jos ei pääse vessaan.
Loistava kommentti.
En huomannut ollenkaan tätä mahdollisuutta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se vaipan vaihto ja pesut onnistu huonokuntoisilta vanhuksilta. Olen aikoinaan tehnyt töitä kotihoidossa ja silloin heille lähes kaikille annettiin iltaisin nukahtamislääkkeitä ja siksi olivat lähes pysyvästi väsyneitä kaiken aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitsailet vissiin. Jos luet ja tutkit näitä sivustoja, niiin olet varmaan huomannut, miten paljon ihmiset sättivät vaihtamattomista vaipoista jopa laitoksissa, joissa on hoitaja ympäri vuorokauden. Kuka sen vaipan kotona vaihtaa, jos hoitaja ei käy tai käy vain kerran / päivä.
Anonyymi kirjoitti:
Vitsailet vissiin. Jos luet ja tutkit näitä sivustoja, niiin olet varmaan huomannut, miten paljon ihmiset sättivät vaihtamattomista vaipoista jopa laitoksissa, joissa on hoitaja ympäri vuorokauden. Kuka sen vaipan kotona vaihtaa, jos hoitaja ei käy tai käy vain kerran / päivä.
Näin juuri. Vakavalla asialla joku vielä vitsailee. Ei ole ketään koskaan hoitanut.
- Anonyymi
Onko asiasta jokin uutinen mediassa?
- Anonyymi
Ei pidä tahallaan ymmärtää Juuson sanomista väärin, vois kuunnella hieman tarkemmin, eikä alkaa vaan öyhöttää.
Miten Juuson puhetta ja puheita voi ymmärtää väärin?
Tuntuu siltä että ministeri itse on pihalla vammaisten asioista puhuessaan.Leskel70 kirjoitti:
Miten Juuson puhetta ja puheita voi ymmärtää väärin?
Tuntuu siltä että ministeri itse on pihalla vammaisten asioista puhuessaan." On pystyttävä rajaamaan, kuka on vammaispalvelulain ja kuka sosiaalihuoltolain piirissä, ministeri Juuso sanoo."
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
- Anonyymi
Minä olen vanha ja jo yli 84 v. en halua asuntooni nuoria hoitajia joka päivä montaa kertaa.
Olen asunut jo vuosia yksin ja monet vaivat käynyt läpi. Ei minua tarvitse pitää kädestä kiinni, kun nukun.
Minulle sanottiin aikoinaan sairaalassa, että ei ikäisiäni enää hoideta terveeksi. En ole tarvinnut sen jälkeen sairaalaa.
Jos vanhana on niin heikkokuntoinen, että tarvitsee hoitajaa monta kertaa päivässä niin terves järkikin jo edellyttää hoitolaitosta. Mulle saa antaa jo lopullisen voitelun.- Anonyymi
Huomioithan, että tilanteesi on aivan toisenlainen kuin jollain toisella ihmisellä, joka todellakin tarvitsee hoitoa ja monenlaisia apuja joka päivä.
Sinä saat olla kiitollinen että et tarvitse jatkuvaa huolenpitoa!
Minun muistisairas läheiseni tarvitsee säännöllistä kotihoitoa. Anonyymi kirjoitti:
Huomioithan, että tilanteesi on aivan toisenlainen kuin jollain toisella ihmisellä, joka todellakin tarvitsee hoitoa ja monenlaisia apuja joka päivä.
Sinä saat olla kiitollinen että et tarvitse jatkuvaa huolenpitoa!
Minun muistisairas läheiseni tarvitsee säännöllistä kotihoitoa.Tätini ei tarvitse kotiapua, kun legioona sukulaisia hoitaa kaikki hänen asiansa joka päivä.
Ja on ilmaista.
Näitä Juuso vissiin laskee mukaan, jotka eivät ole minkään hoidon piirissä.
Ja lisää toivotaan, että kotiväki hoitaa.
- Anonyymi
Ihmisiä on niin erilaisissa tilanteissa. Joku ikääntynyt pärjää oikeinkin hyvin omin avuin ja haluaa olla rauhassa, kun taas toinen ei muista tai osaa enää tehdä niitä asioita joita on tehnyt vuosikymmeniä.
Jos vanhus asuu rintamamiestalossa yksin, kyllä se pärjääminen on huonoa.
Apuun tulevat veljet, lapset, vävy, miniät ym.
Tehdään lumityöt, klapihommat, lämmitykset ja haetaan lääkkeet, kuljetetaan lääkärinvastaantolle.
Kun sitten porukat väsyy tähän, he vaivihkaa yrittävät saada vanhuksen asumaan vanhustentaloon.
Se on vaikeata, ja vahva mittelö käydään.
Joskus murtuu vastarinta ja yllätyksekseen vanhus viihtyy mukavissa uusissa esteettömissä tiloissa.
Vielä kuitenkin häntä paljon autetaan.
Kolme kertaa päivässä käy hoitaja lisäksi.- Anonyymi
Kyllä. Ja näitä kahta lajiketta iäkkäistä ihmisistä päättäjämme eivät osaa erottaa. Eivät tunne tapauksia eivätkä välitä ottaa selvääkään. Asiantuntijoita olisi, onneksi joku heistä sentään joskus pistää tekstiä aiheesta mediaan.
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Jos vanhus asuu rintamamiestalossa yksin, kyllä se pärjääminen on huonoa.
Apuun tulevat veljet, lapset, vävy, miniät ym.
Tehdään lumityöt, klapihommat, lämmitykset ja haetaan lääkkeet, kuljetetaan lääkärinvastaantolle.
Kun sitten porukat väsyy tähän, he vaivihkaa yrittävät saada vanhuksen asumaan vanhustentaloon.
Se on vaikeata, ja vahva mittelö käydään.
Joskus murtuu vastarinta ja yllätyksekseen vanhus viihtyy mukavissa uusissa esteettömissä tiloissa.
Vielä kuitenkin häntä paljon autetaan.
Kolme kertaa päivässä käy hoitaja lisäksi.Aivan samoin se on muissakin taloissa kuin vaan rintamamiestaloissa
- Anonyymi
Kuka tomppeli tarkoittaa, että muistisairas pärjää yksin kotona. kun hoitajat käy muutaman kerran antamas lääkkeet päivässä.
Ei pienintäkään mahdollisuutta.
Nyt politikot vetää vaalipuheita.
Olen pari kertaa joutunut muistisairaan ja hyväjalkaisen viemään kotiin muutaman kilometrin matkan. Ovat harhailleet.- Anonyymi
Tällainen ihminen ei pärjää yksinään ja pitäis voida laittaa esim vanhainkotiin vaikka kuinka kyseinen ihminen tai sukunsa vastustaa
- Anonyymi
Joo koettakaa nyt tajuta että muuallakin on elämää kuin vaan kehä 3 sisällä.Syrjäseudulla voi mennä yli 2 tuntia kun ajat vanhuksen luo ja jos siellä käydään 4 kertaa päivässä niin haloo.Jotain järkeä tähän hommaan
Kyllä vanhuksen paikka on silloin palvelukodissa, jos käyntejä on useita ja tehdään pitkän matkan takaa.
Pienenä huomiona, että mitähän se vanhus tuumaa, kun siellä palvelukodin huoneessa saattaa rampata päivässä yli kymmenen eri
alan henkilöä ja vain vanhusta varten.- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Kyllä vanhuksen paikka on silloin palvelukodissa, jos käyntejä on useita ja tehdään pitkän matkan takaa.
Pienenä huomiona, että mitähän se vanhus tuumaa, kun siellä palvelukodin huoneessa saattaa rampata päivässä yli kymmenen eri
alan henkilöä ja vain vanhusta varten.Sitten vain tuo ensimmäisen kappaleesi viesti päättäjille asti. Sillä tavalla, että ne ymmärtävät, mistä on kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1827720
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923816- 672589
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731630Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3861564- 641447
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048