Saman miehen suusta:
En koskaan tee ruokaa kotona, syömme aina ravintolassa. Vaimokaan ei tee ruokaa.
Eipä ole tullut opeteltua ruoanlaittoa, kun Thaimaassa ravintolassa on järkevämpää syödä.
Kuka hullu leipoo kotona? Se on naisten hommaa ja meillä ei leivota mitään.
Miten tuo voitaikina ja sen tekeminen, muut on helppoja... mistä saat sitä thaimaasta, en ainakaan minä sitä missään nähnyt... Mutsi teki tuota joskus, se oli varsin maukasta.
Kiinnostaa tuo lihapiiras resepti.
Makrossa voi taikinaa ei ole, mutta sellaisia pieniä muutaman sentin kanalla täytettyjä piirakoita löytyy, niin kaiketi löytyy, itse en viitsi voitaikinaa ala väsäämään pakasteena saa edukkaasti.
_____________________________________________________________________________________________
Hän eikä vaimo siis tee ruokaa eikä leivo ja vain hullut tekee ja leipoo, mutta äiti teki voi taikinaa ja se oli varsin maukasta. Mutta Thaimaassa ei myydä voi taikinaa eikä nähnyt sellaista missään.
Pieni kysymys. Jos ei tee ruokaa eikä leivo, eikä vaimokaan, niin miksi etsiskelee voi taikinaa (yhdyssana) ylipäätään ja kuinka vaikeaa on laittaa voi ja jauhot sekaisin eläkeläisellä, jolla ei ole mitään muuta kuin aikaa?
Mitä merkitystä on valmispakasteen edukkuudella jos ei leivo ja leivonta on hullua?
Voitaikina ei itsessään ole ruokalaji, eikä se maistu oikeastaan muulta kuin voilta. Tuskin se äiti on pelkkää voitaikinaa leiponut? Voitaikinaa käytetään piirakoiden pohjana. Voitaikina toimii suolaisten tai makeiden leivonnaisten pohjana, tortut yms.
Lehtitaikina poikkeaa voitaikinasta siten että se on tehty margariinista. Lehtitaikina kohoaa hieman paremmin ja on helpompi kaulittava.
Leipomista Thaimaassa ja Suomessa
18
142
Vastaukset
- Anonyymi
Olen melko varma että Pasasen äiti laittoi siihen lehtitaikinan päälle jotakin tuomaan makua sille voitaikinalle ja epäilen sitä että Pasasen mutsi olisi tehnyt pojalleen voitaikinaa Thaimaassa.
- Anonyymi
Voi hyvänen aika sentään taasen nyt nämä paikkakuntarakastuneet joukoin on kiinnostuneet voi- ja lehtitaikinasta, tättärää, piipaa, tuut tuut ja rahtilaiva peitti auringon.
Tuleeko seuraavaksi vaikkapa aiheeksi tippaleipien teko Eedenin tapaan?- Anonyymi
Siinäpä hyvä ajatus, tippaleivät, miten teet niitä... se on vaikeaa... enemmänkin lusikkamunkkeja.
- AnonyymiUUSI
Tiko tiko reamatiko, sentään.
- Anonyymi
"Kuka hullu leipoo kotona,
mutsi teki tuota voitaikinaa joskus, se oli varsin maukasta"
Vihdoinkin suora tunnustus että Pasasen mutsi oli hullu.
Hyvät geenit. Isä oli sentään kunnon työmies, varastomiehenä sontalaivan ruumassa Kotkan ja Porvoon välillä. Pasasen kovakuntoinen vartalo on siis rakennettu voitaikinalla.- Anonyymi
Niinkö äitini oli kotona kun olimme lapsia, faija oli ylikonemestari suomen höyrylaiva Oy:llä eli effoa nykyinen Silja koko ikänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö äitini oli kotona kun olimme lapsia, faija oli ylikonemestari suomen höyrylaiva Oy:llä eli effoa nykyinen Silja koko ikänsä.
Hienoja titteleitä on kaikenlaisia. Aina se titteli ei kerro koko totuutta varsinaisesta toimenkuvasta.
Muistan vuonna 1991 kun meidän savolainen pomo jakeli arvonimiä nakittaessaan miehiä milloin mihinkin hommaan.
Valkkasi miehistä kaikkein kilteimmän, joka ei osannut sanoa ei ja kertoi tälle että hän on nyt sitten tästä päivästä eteenpäin yhtiön epoksipuolen päällikkö.
Kuulosti hienolta johtotehtävältä, mutta todellisuudessa se tarkoitti sitä että hän laskeutui maan alla oleviin kaupungin varavesisäiliöihin / puhdistamoihin, joissa oli hyvin vähän happea ja mädäntyneen tuoksu.
Kun epoksipuolen päällikkö sitten meinasi sinne pyörtyä, osti pomo vanhan kompressorin, jolla säiliöön pumpattiin ilmaa. Vanhoissa kompuroissa oli se huono puoli tuohon tehtävään että se pukkasi myös öljynkatkua siinä ohessa ja varsin reippasti.
Siellä sitten epoksipuolen päällikkö oli vesisäiliössä jossa oli heikosti happea, öljynkatkua ja karmea lemu, ja tehtävänään oli vetää kaksikomponenttimyrkyt kaikille pinnoille rissalla.
Kun pomo ei sitten raaskinut hankkia kunnon suojavarusteita, niin ne hommat loppui siltä firmalta työsuojeluviranomaisten puolesta. Pelättiin että epoksipuolen päällikkö kuolee sinne säiliöön.
Näin meni sitten samalla vastaavan päällikön virka häneltä.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoja titteleitä on kaikenlaisia. Aina se titteli ei kerro koko totuutta varsinaisesta toimenkuvasta.
Muistan vuonna 1991 kun meidän savolainen pomo jakeli arvonimiä nakittaessaan miehiä milloin mihinkin hommaan.
Valkkasi miehistä kaikkein kilteimmän, joka ei osannut sanoa ei ja kertoi tälle että hän on nyt sitten tästä päivästä eteenpäin yhtiön epoksipuolen päällikkö.
Kuulosti hienolta johtotehtävältä, mutta todellisuudessa se tarkoitti sitä että hän laskeutui maan alla oleviin kaupungin varavesisäiliöihin / puhdistamoihin, joissa oli hyvin vähän happea ja mädäntyneen tuoksu.
Kun epoksipuolen päällikkö sitten meinasi sinne pyörtyä, osti pomo vanhan kompressorin, jolla säiliöön pumpattiin ilmaa. Vanhoissa kompuroissa oli se huono puoli tuohon tehtävään että se pukkasi myös öljynkatkua siinä ohessa ja varsin reippasti.
Siellä sitten epoksipuolen päällikkö oli vesisäiliössä jossa oli heikosti happea, öljynkatkua ja karmea lemu, ja tehtävänään oli vetää kaksikomponenttimyrkyt kaikille pinnoille rissalla.
Kun pomo ei sitten raaskinut hankkia kunnon suojavarusteita, niin ne hommat loppui siltä firmalta työsuojeluviranomaisten puolesta. Pelättiin että epoksipuolen päällikkö kuolee sinne säiliöön.
Näin meni sitten samalla vastaavan päällikön virka häneltä.
2010Ilmeisesti sinulla on kokemusta vain noista ns. hanttihommista, ja et ole ollenkaan perillä miten menee laivojen hierarkia työelämässä, siispä kerron sinulle
Laivalla on kaksi pomoa, toinen on kippari hän määrää minne mennään, toinen on konepäällikkö joka kertoo miten sinne mennään, kumpikin on korkeakoulutasoisia hommia.
Mutta koska isäni oli syntynyt 1928, hän lähti 15 vuotiaan merille kun sai merimiespassin käteensä, ja oli pääosin etelä amerikassa koko sodan ajan, hän aloitti lämmittäjänä, ja yleni siitä ylikonemestariksi, mutta seilasi viimeiset vuotensa ms. siriuksen kakkosmiehistön konepäällikkönä.. kunnes pääsi sairaseläkkeelle samasta syystä kuin minäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti sinulla on kokemusta vain noista ns. hanttihommista, ja et ole ollenkaan perillä miten menee laivojen hierarkia työelämässä, siispä kerron sinulle
Laivalla on kaksi pomoa, toinen on kippari hän määrää minne mennään, toinen on konepäällikkö joka kertoo miten sinne mennään, kumpikin on korkeakoulutasoisia hommia.
Mutta koska isäni oli syntynyt 1928, hän lähti 15 vuotiaan merille kun sai merimiespassin käteensä, ja oli pääosin etelä amerikassa koko sodan ajan, hän aloitti lämmittäjänä, ja yleni siitä ylikonemestariksi, mutta seilasi viimeiset vuotensa ms. siriuksen kakkosmiehistön konepäällikkönä.. kunnes pääsi sairaseläkkeelle samasta syystä kuin minäkin.Samat mielenterveysongelmat isällä ja pojalla, ja työkyvyttömyyseläke!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti sinulla on kokemusta vain noista ns. hanttihommista, ja et ole ollenkaan perillä miten menee laivojen hierarkia työelämässä, siispä kerron sinulle
Laivalla on kaksi pomoa, toinen on kippari hän määrää minne mennään, toinen on konepäällikkö joka kertoo miten sinne mennään, kumpikin on korkeakoulutasoisia hommia.
Mutta koska isäni oli syntynyt 1928, hän lähti 15 vuotiaan merille kun sai merimiespassin käteensä, ja oli pääosin etelä amerikassa koko sodan ajan, hän aloitti lämmittäjänä, ja yleni siitä ylikonemestariksi, mutta seilasi viimeiset vuotensa ms. siriuksen kakkosmiehistön konepäällikkönä.. kunnes pääsi sairaseläkkeelle samasta syystä kuin minäkin.Kyllähän se kakkosmies laivassa on perämies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se kakkosmies laivassa on perämies.
Ei ole kuin konepäällikkö chief engineer... konemestari on engineer, konepäällikön ja kipparin tutkinto on ajaltaan samanmoinen, kippari vastaa kannesta, ja konepäällikkö konehuoneesta, kummallakin on neljä nauhaa konepuolella vielä potkuri... ylhäällä ennen nauhoja. Oikeastaan kippari ja konepäällikkö vastaavat kummatkin omasta alastaan, eivät ymmärrä mitään toistensa työstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuin konepäällikkö chief engineer... konemestari on engineer, konepäällikön ja kipparin tutkinto on ajaltaan samanmoinen, kippari vastaa kannesta, ja konepäällikkö konehuoneesta, kummallakin on neljä nauhaa konepuolella vielä potkuri... ylhäällä ennen nauhoja. Oikeastaan kippari ja konepäällikkö vastaavat kummatkin omasta alastaan, eivät ymmärrä mitään toistensa työstä.
Perämiehellä on yksi kaksi tai kolme nauhaa... virkapuvussa, se vastaa konemestareita joilla on samat mutta konepuolella on potkuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perämiehellä on yksi kaksi tai kolme nauhaa... virkapuvussa, se vastaa konemestareita joilla on samat mutta konepuolella on potkuri.
Kapteeni on laivan päällikkö, aivan kuten lennosta vastaava kapteeni on lennon kapteeni.
Kapteenista seuraava on perämies sekä laivoilla että lennoilla. Se voi olla yliperämieskin.
Perämies on kapteenin tuuraaja, silloin kun kapteeni ei ole vuorossa. Isossa laivassa voi olla useita perämiehiä.
Konepäällikkö vastaa aluksen koneiston toiminnasta, ja kommunikoi vain koneisiin liittyvistä asioista kapteenin kanssa, mutta päätökset tehdään kapteenin toimesta siellä komentosillalla, eikä konehuoneessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapteeni on laivan päällikkö, aivan kuten lennosta vastaava kapteeni on lennon kapteeni.
Kapteenista seuraava on perämies sekä laivoilla että lennoilla. Se voi olla yliperämieskin.
Perämies on kapteenin tuuraaja, silloin kun kapteeni ei ole vuorossa. Isossa laivassa voi olla useita perämiehiä.
Konepäällikkö vastaa aluksen koneiston toiminnasta, ja kommunikoi vain koneisiin liittyvistä asioista kapteenin kanssa, mutta päätökset tehdään kapteenin toimesta siellä komentosillalla, eikä konehuoneessa.Tämän aloituksen otsikkoon viitaten kuka leipoo laivalla, voisiko siitä väitellä tällä PATTAYAN MATKAILUPALSTALLA?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuin konepäällikkö chief engineer... konemestari on engineer, konepäällikön ja kipparin tutkinto on ajaltaan samanmoinen, kippari vastaa kannesta, ja konepäällikkö konehuoneesta, kummallakin on neljä nauhaa konepuolella vielä potkuri... ylhäällä ennen nauhoja. Oikeastaan kippari ja konepäällikkö vastaavat kummatkin omasta alastaan, eivät ymmärrä mitään toistensa työstä.
Ei jumankekka mikä puupää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapteeni on laivan päällikkö, aivan kuten lennosta vastaava kapteeni on lennon kapteeni.
Kapteenista seuraava on perämies sekä laivoilla että lennoilla. Se voi olla yliperämieskin.
Perämies on kapteenin tuuraaja, silloin kun kapteeni ei ole vuorossa. Isossa laivassa voi olla useita perämiehiä.
Konepäällikkö vastaa aluksen koneiston toiminnasta, ja kommunikoi vain koneisiin liittyvistä asioista kapteenin kanssa, mutta päätökset tehdään kapteenin toimesta siellä komentosillalla, eikä konehuoneessa.Tottakai on useita perämiehiä jos ajavat kolmessa vuorossa, ihan samoin kolme konemestaria, joista kaksi nukkuvat, ne on kolmivuoro hommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai on useita perämiehiä jos ajavat kolmessa vuorossa, ihan samoin kolme konemestaria, joista kaksi nukkuvat, ne on kolmivuoro hommia.
Ne muuten ajaa kahdessa vuorossa, kuusi töitä ja kuusi vapaata!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti sinulla on kokemusta vain noista ns. hanttihommista, ja et ole ollenkaan perillä miten menee laivojen hierarkia työelämässä, siispä kerron sinulle
Laivalla on kaksi pomoa, toinen on kippari hän määrää minne mennään, toinen on konepäällikkö joka kertoo miten sinne mennään, kumpikin on korkeakoulutasoisia hommia.
Mutta koska isäni oli syntynyt 1928, hän lähti 15 vuotiaan merille kun sai merimiespassin käteensä, ja oli pääosin etelä amerikassa koko sodan ajan, hän aloitti lämmittäjänä, ja yleni siitä ylikonemestariksi, mutta seilasi viimeiset vuotensa ms. siriuksen kakkosmiehistön konepäällikkönä.. kunnes pääsi sairaseläkkeelle samasta syystä kuin minäkin."kunnes pääsi sairaseläkkeelle samasta syystä kuin minäkin."
eli sekosi päästään... on sulla pallomahalla hyvät geenit, on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863358Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921899Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871733- 1441591
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621443
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur951384Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671361Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861267