Painostus kohdunpoistoon

Anonyymi-ap

Minulla on myooma, joka tulee poistaa. Vuoto-oireita ei ole. Minua painostetaan kohdun poistoon, vaikka myooma voidaan poistaa, poistamatta kohtua. Olen ollut jonossa noin vuoden. Myoomat voivat uusiutua mutta nyt kohtu ei aiheuta ongelmia. Onko täälä muita samanlaista painostusta kokeneita?

9

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Painostusta? Kuka painostaa ja miten?

Itseltäni on kohtu poistettu, ei todellakaan kukaan painostanut. Olen 54 v. Mihin tarvitsisin kohtua? Ymmärrän kuitenkin huolen, jos olet nuori ja lapset tekemättä.

• Anonyymi

Kummallista se on joillaan lääkäreillä. Vaikka olet lähempänä neljääkymåpiä niin joo, kohtu pitää jättää, vaikka se on endometrioottinen ja itse sanoo ettei vähempää kiinnostaa olla äitinä.

• Anonyymi

Lääkäri tietenkin painostaa. Jos kohtua ei ole lääketieteellisistä syistä pakko poistaa, onko siihen pakko suostua taloudellisista syistä? Ts. Yhteiskunnan rahoja säästyy kun leikataan kaikki turha pois kerralla esim. pernan voi poistaa ja rinnat, kun ei enää tarvi imettääkkään, koska why not? Ei tarvi käytyää enää rintsikoita eikä pelätä rintasyöpää! Periaatteessa koko alapään voisi tikata kiinni, jos ei aio enää synnyttää.

• Anonyymi

No herranen aika sentään! Kai sinä nyt viime kädessä itse päätät kohdustasi! Samoin muista elimistäsi ja ruumiinosistasi. Kuka sinut pakottaa lääkäriinkään? Pysy kotona, kärsi vaivasi ja pidä suusi kiinni!

• Anonyymi

Taloudellisista syistä??? Jos yhteiskunnalle koituvia kuluja ajatellaan, ketään ei leikata. Eikä hoideta. Terveysasemat ja sairaalat suljetaan. Lääkärit saavat alkaa perustaa omia yksityisiä vastaanottoja. Potilas maksaa viulut kokonaan omasta pussistaan.

• Anonyymi

Painostettu ?
      Jos ehdottavat sellaista niin heillä on siihen syy ! Ei ne ketään laikkaa huvin vuoksi.

• Anonyymi

Jos on kaksi vaihtoehtoa: poistaa myooma tai poistaa kohtu, niin tää eka vaihtoehto on yhteiskunnalle kalliimpi, mut jos leikataan koko kohtu, ei siihenliityyviä ongelmia voi enää tulla:-säästöä. Väännetään yksinkertaisille rautalangasta.Kohtu on tukirakenne vatsassa eikä se ole huviksi olemassa vaikkei raskautua haluaisikaan. Miksi sen leikkaukseen pitäisi suostua, jos voi leikata pois vain ongelman aiheuttajan? Kohdunpoistosta voi kuitenkin seurata lisäongelmia.

• Anonyymi

Niitä esiintyy hyvin harvoin. Jos ei saa lapsia tau lapsiluku täynnä, kohdunpoistonlisää virtsankarkailun riskiä yli 60 vuotiaille. Mitä sitä jättää pyörimään turhaan kun on vapaampaa ilman myoomia tai endometrioosia ja tuolloin on pakkokin. Kohdunpoisto alateitse, laparoskooppisedti, ei jää edes jälkiä, haava sulkeutuu viikon päästä ja useimmilla naisilla kohdunpoisto vaikuttaa positiivisrdti elämänlaatuun, ei pelkoa kohdunkaulsnsyövästä, eikä ole tiellä mikään, ja jos lapsiluku täynnä, vapautuneisuuden tunne kun on poistettu. Toki on eriäviä näkemyksiä, mutta nettitietoutta, lääkeyoeteellistä tietoutta on kohdunpoiston hyödyistä lastentekoiån ohittaneilla naisille (ja miehille)siinä samalla. Yst.

• Anonyymi

Riski virtsankarkailuun on suurempi kohdunpoisto jlk monisynnyttäneillä , ikääntyneillä ja ylipainoisilla naisilla. Lantionpohjan anatomia on lantionpohjan lihaksistoineen hyvinkin tukirakenteinen, kohdun paikka ei vaikuta, onko oikoryhtinwn tai eteenpäin oleva. Se saadaan kiskaistua emättimen kautta pois helposti,mikäli tilanne niin vaatii. Jokainenhan sen itse arvioi ja ite tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      89
      2142
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2131
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      46
      1861
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1517
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1452
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1349
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1316
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1131
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1026
    10. Aivottomat

Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie
      Kuhmo
      23
      867
    Aihe