Minulla on myooma, joka tulee poistaa. Vuoto-oireita ei ole. Minua painostetaan kohdun poistoon, vaikka myooma voidaan poistaa, poistamatta kohtua. Olen ollut jonossa noin vuoden. Myoomat voivat uusiutua mutta nyt kohtu ei aiheuta ongelmia. Onko täälä muita samanlaista painostusta kokeneita?
Painostus kohdunpoistoon
16
634
Vastaukset
- Anonyymi
Painostusta? Kuka painostaa ja miten?
Itseltäni on kohtu poistettu, ei todellakaan kukaan painostanut. Olen 54 v. Mihin tarvitsisin kohtua? Ymmärrän kuitenkin huolen, jos olet nuori ja lapset tekemättä. - Anonyymi
Kummallista se on joillaan lääkäreillä. Vaikka olet lähempänä neljääkymåpiä niin joo, kohtu pitää jättää, vaikka se on endometrioottinen ja itse sanoo ettei vähempää kiinnostaa olla äitinä.
- Anonyymi
Lääkäri tietenkin painostaa. Jos kohtua ei ole lääketieteellisistä syistä pakko poistaa, onko siihen pakko suostua taloudellisista syistä? Ts. Yhteiskunnan rahoja säästyy kun leikataan kaikki turha pois kerralla esim. pernan voi poistaa ja rinnat, kun ei enää tarvi imettääkkään, koska why not? Ei tarvi käytyää enää rintsikoita eikä pelätä rintasyöpää! Periaatteessa koko alapään voisi tikata kiinni, jos ei aio enää synnyttää.
- Anonyymi
No herranen aika sentään! Kai sinä nyt viime kädessä itse päätät kohdustasi! Samoin muista elimistäsi ja ruumiinosistasi. Kuka sinut pakottaa lääkäriinkään? Pysy kotona, kärsi vaivasi ja pidä suusi kiinni!
- Anonyymi
Taloudellisista syistä??? Jos yhteiskunnalle koituvia kuluja ajatellaan, ketään ei leikata. Eikä hoideta. Terveysasemat ja sairaalat suljetaan. Lääkärit saavat alkaa perustaa omia yksityisiä vastaanottoja. Potilas maksaa viulut kokonaan omasta pussistaan.
- Anonyymi
Ensinnäkin , ketään ei painosteta, vaan suositellaan , että dramatiikan voi jättää pois asioista.
Yleensä suositellaan kohdunpoistoa terveydellisistä syistä, koska myoomatkin ovat erityyppisiä ihmisillä. Niin ettei ketään suositella mihinkään huvikseen, vaan asuisituksen takana on aina syyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No herranen aika sentään! Kai sinä nyt viime kädessä itse päätät kohdustasi! Samoin muista elimistäsi ja ruumiinosistasi. Kuka sinut pakottaa lääkäriinkään? Pysy kotona, kärsi vaivasi ja pidä suusi kiinni!
Miten niin herrantåhden. On ihmisiä jotka ovat päättäneet vastoin lääketiedettä. Ja saaneet
Sitten vakavat seuraukset . Joten kumpiko tietää paremmin , ihminen jolla ei ole koulutusta lääketieteeseen, vai håihminen jolla taas on koulutus ja tiedot siitä mitä voi tapahtua. Tiåulevaisuudessa.
Ja jos kieltäytyy niin se kirjataan tarkoin journaaleihin, jos niin ikävästi sattuu että kieltäytymisen seurauksena. Tileekin vakava sairaus kohtuun joka leviää.
Niin ei voi syyttää lääkäreitä siitä ettei ole saanut hoitoa, niin ei tule niitä ilmoituksia mediaan missä syytellään lääkäreitä ettei ole saanut hoitoa. Hoidon kun kieltää , niin on päättänyt ihan itse tilanteensa , joten ei voi syytellä ketään koska hoitoa on tarjottu vaan ihminen oli tehnyt oman päätöksensä .ketään ei siis pakoteta ! Ainoastaan kehoitetaan .
- Anonyymi
Painostettu ?
Jos ehdottavat sellaista niin heillä on siihen syy ! Ei ne ketään laikkaa huvin vuoksi. - Anonyymi
Jos on kaksi vaihtoehtoa: poistaa myooma tai poistaa kohtu, niin tää eka vaihtoehto on yhteiskunnalle kalliimpi, mut jos leikataan koko kohtu, ei siihenliityyviä ongelmia voi enää tulla:-säästöä. Väännetään yksinkertaisille rautalangasta.Kohtu on tukirakenne vatsassa eikä se ole huviksi olemassa vaikkei raskautua haluaisikaan. Miksi sen leikkaukseen pitäisi suostua, jos voi leikata pois vain ongelman aiheuttajan? Kohdunpoistosta voi kuitenkin seurata lisäongelmia.
- Anonyymi
Joo, siinä on se juttu, että poistetaan nyt yksi myoma. Vuoden tai parin kuluttua on poistettava seuraava myooma ja sitten kolmannella kerralla potilas jo haluaa, että on poistettava koko kohtu. Ei kestäisi enää neljättä myoomaleikkausta.
Mitä ja ketä säästetään? Kuinka monta leikkausriskiä halutaan ottaa?
- Anonyymi
Niitä esiintyy hyvin harvoin. Jos ei saa lapsia tau lapsiluku täynnä, kohdunpoistonlisää virtsankarkailun riskiä yli 60 vuotiaille. Mitä sitä jättää pyörimään turhaan kun on vapaampaa ilman myoomia tai endometrioosia ja tuolloin on pakkokin. Kohdunpoisto alateitse, laparoskooppisedti, ei jää edes jälkiä, haava sulkeutuu viikon päästä ja useimmilla naisilla kohdunpoisto vaikuttaa positiivisrdti elämänlaatuun, ei pelkoa kohdunkaulsnsyövästä, eikä ole tiellä mikään, ja jos lapsiluku täynnä, vapautuneisuuden tunne kun on poistettu. Toki on eriäviä näkemyksiä, mutta nettitietoutta, lääkeyoeteellistä tietoutta on kohdunpoiston hyödyistä lastentekoiån ohittaneilla naisille (ja miehille)siinä samalla. Yst.
- Anonyymi
Riski virtsankarkailuun on suurempi kohdunpoisto jlk monisynnyttäneillä , ikääntyneillä ja ylipainoisilla naisilla. Lantionpohjan anatomia on lantionpohjan lihaksistoineen hyvinkin tukirakenteinen, kohdun paikka ei vaikuta, onko oikoryhtinwn tai eteenpäin oleva. Se saadaan kiskaistua emättimen kautta pois helposti,mikäli tilanne niin vaatii. Jokainenhan sen itse arvioi ja ite tietää.
- Anonyymi
Jos potilas päätyy kohdunpoustoon ja lääkäri ehdottaa munasarjojen poistoa samalla , kannattaa miettiä. Vanhemmiten munasarjoihon kuulema muodostuu pahanlaatuisia kasvaimia.
Itseltä on poistettu kaikki, koska ei tarvetta lisääntymiseen.
Sen verran kritisoin gynegologeja etteivät jotkut heistä tarpeeksi painota hormonikorvaushoidon merkityksellisyyttä naisen kokonaisterverveyteen ja hyvinvointiin liittyen.
Aina , ehdottomasti päätyy sitten mihin ratkaisuun tahansa, kun vaihdevuodet tulevat- vaatikaa kunnollista hormonikorvaushoitoa.
Miksi? Koska naiset sairastuvat 10-15 vuotta aiemmin sydän ja verisuonisairauksiin jos korvaushoitoa ei käytetä.
Itsellä ei gynegologi välittänyt kysellä korvaushoidosta, ei selittänyt sen merkitystä sairauksien ennaltaehkäisyssä ja sairastuin 10 -15 vuotta liian aikaisin sydän- ja verisuonisairauksiin. Nyt on sydämen vajaatoiminta joka yleensä puhkeaa yli 75-80 vuotiaille.
Kaikki johtuu siitä etten käyttänyt korvaushoitoja!
estrogeeni ja keltarauhashormoni suojaavat naisten sydänterveyttä, asia josta eivät kaikki gynegologit välitä infota potilaitaan. Näitä välinpitämättömiä löytyy aina, valitettavasti ja jos ei sitä itse tiedä, joutuu katkerasti huomaamaan mikä odottaa hetken päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos potilas päätyy kohdunpoustoon ja lääkäri ehdottaa munasarjojen poistoa samalla , kannattaa miettiä. Vanhemmiten munasarjoihon kuulema muodostuu pahanlaatuisia kasvaimia.
Itseltä on poistettu kaikki, koska ei tarvetta lisääntymiseen.
Sen verran kritisoin gynegologeja etteivät jotkut heistä tarpeeksi painota hormonikorvaushoidon merkityksellisyyttä naisen kokonaisterverveyteen ja hyvinvointiin liittyen.
Aina , ehdottomasti päätyy sitten mihin ratkaisuun tahansa, kun vaihdevuodet tulevat- vaatikaa kunnollista hormonikorvaushoitoa.
Miksi? Koska naiset sairastuvat 10-15 vuotta aiemmin sydän ja verisuonisairauksiin jos korvaushoitoa ei käytetä.
Itsellä ei gynegologi välittänyt kysellä korvaushoidosta, ei selittänyt sen merkitystä sairauksien ennaltaehkäisyssä ja sairastuin 10 -15 vuotta liian aikaisin sydän- ja verisuonisairauksiin. Nyt on sydämen vajaatoiminta joka yleensä puhkeaa yli 75-80 vuotiaille.
Kaikki johtuu siitä etten käyttänyt korvaushoitoja!
estrogeeni ja keltarauhashormoni suojaavat naisten sydänterveyttä, asia josta eivät kaikki gynegologit välitä infota potilaitaan. Näitä välinpitämättömiä löytyy aina, valitettavasti ja jos ei sitä itse tiedä, joutuu katkerasti huomaamaan mikä odottaa hetken päästä.jokut niinsanotut"lesta-akat" ovat joitakin hyödyllisiä lääketieteellisiä toimenpiteitäkin vstn, heidän mielestään kun Raamattu on kirjaimellisesti totts ja pitää lisääntyä ja täyrttää maa, nelikymppisenäkin. Kyllähän , jos on kohdun endometrioosi, niin tilanne on hiukan eri, lastensaannnin suhteen ja kun kokkonaisuutta ajatellaan, voi kohtu pesäkkeineen painaa ja nimenomaan poisto on välttämätön. toisekseen, kun kohtu poistetaamn, monilla käy niion, että seksuaalisuus paranee monellakin tapaa. eräät näkemykset vain kun kieltävät lunnollisuudenkin, iloineen. omaperäistä on.
- Anonyymi
Tässä proosaa myoomasta terveyskirjastosta:
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00157 - Anonyymi
Ei sitä kohtua taida miehillä olla,taiat olla sekasin koko palstasetä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1843839
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5172901Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!411751Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1131523- 501360
Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221311Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti531245Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3571230Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1281162Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.411059