Painostus kohdunpoistoon

Anonyymi-ap

Minulla on myooma, joka tulee poistaa. Vuoto-oireita ei ole. Minua painostetaan kohdun poistoon, vaikka myooma voidaan poistaa, poistamatta kohtua. Olen ollut jonossa noin vuoden. Myoomat voivat uusiutua mutta nyt kohtu ei aiheuta ongelmia. Onko täälä muita samanlaista painostusta kokeneita?

9

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Painostusta? Kuka painostaa ja miten?

Itseltäni on kohtu poistettu, ei todellakaan kukaan painostanut. Olen 54 v. Mihin tarvitsisin kohtua? Ymmärrän kuitenkin huolen, jos olet nuori ja lapset tekemättä.

• Anonyymi

Kummallista se on joillaan lääkäreillä. Vaikka olet lähempänä neljääkymåpiä niin joo, kohtu pitää jättää, vaikka se on endometrioottinen ja itse sanoo ettei vähempää kiinnostaa olla äitinä.

• Anonyymi

Lääkäri tietenkin painostaa. Jos kohtua ei ole lääketieteellisistä syistä pakko poistaa, onko siihen pakko suostua taloudellisista syistä? Ts. Yhteiskunnan rahoja säästyy kun leikataan kaikki turha pois kerralla esim. pernan voi poistaa ja rinnat, kun ei enää tarvi imettääkkään, koska why not? Ei tarvi käytyää enää rintsikoita eikä pelätä rintasyöpää! Periaatteessa koko alapään voisi tikata kiinni, jos ei aio enää synnyttää.

• Anonyymi

No herranen aika sentään! Kai sinä nyt viime kädessä itse päätät kohdustasi! Samoin muista elimistäsi ja ruumiinosistasi. Kuka sinut pakottaa lääkäriinkään? Pysy kotona, kärsi vaivasi ja pidä suusi kiinni!

• Anonyymi

Taloudellisista syistä??? Jos yhteiskunnalle koituvia kuluja ajatellaan, ketään ei leikata. Eikä hoideta. Terveysasemat ja sairaalat suljetaan. Lääkärit saavat alkaa perustaa omia yksityisiä vastaanottoja. Potilas maksaa viulut kokonaan omasta pussistaan.

• Anonyymi

Painostettu ?
      Jos ehdottavat sellaista niin heillä on siihen syy ! Ei ne ketään laikkaa huvin vuoksi.

• Anonyymi

Jos on kaksi vaihtoehtoa: poistaa myooma tai poistaa kohtu, niin tää eka vaihtoehto on yhteiskunnalle kalliimpi, mut jos leikataan koko kohtu, ei siihenliityyviä ongelmia voi enää tulla:-säästöä. Väännetään yksinkertaisille rautalangasta.Kohtu on tukirakenne vatsassa eikä se ole huviksi olemassa vaikkei raskautua haluaisikaan. Miksi sen leikkaukseen pitäisi suostua, jos voi leikata pois vain ongelman aiheuttajan? Kohdunpoistosta voi kuitenkin seurata lisäongelmia.

• Anonyymi

Niitä esiintyy hyvin harvoin. Jos ei saa lapsia tau lapsiluku täynnä, kohdunpoistonlisää virtsankarkailun riskiä yli 60 vuotiaille. Mitä sitä jättää pyörimään turhaan kun on vapaampaa ilman myoomia tai endometrioosia ja tuolloin on pakkokin. Kohdunpoisto alateitse, laparoskooppisedti, ei jää edes jälkiä, haava sulkeutuu viikon päästä ja useimmilla naisilla kohdunpoisto vaikuttaa positiivisrdti elämänlaatuun, ei pelkoa kohdunkaulsnsyövästä, eikä ole tiellä mikään, ja jos lapsiluku täynnä, vapautuneisuuden tunne kun on poistettu. Toki on eriäviä näkemyksiä, mutta nettitietoutta, lääkeyoeteellistä tietoutta on kohdunpoiston hyödyistä lastentekoiån ohittaneilla naisille (ja miehille)siinä samalla. Yst.

• Anonyymi

Riski virtsankarkailuun on suurempi kohdunpoisto jlk monisynnyttäneillä , ikääntyneillä ja ylipainoisilla naisilla. Lantionpohjan anatomia on lantionpohjan lihaksistoineen hyvinkin tukirakenteinen, kohdun paikka ei vaikuta, onko oikoryhtinwn tai eteenpäin oleva. Se saadaan kiskaistua emättimen kautta pois helposti,mikäli tilanne niin vaatii. Jokainenhan sen itse arvioi ja ite tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7170
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe