Enkä ole edes kuvitellut että asuisin loppuelämäni Thaimaassa, isäni sairaus historian erittäin hyvin tuntien tiesin että, ongelmia tulee sydämeen, silmiin, ainoa etu Thaimaassa oli se että lämpötila sopii hyvin reumatikolle, jos se on maitojuna, olkoon vaan.
Elämän tehtäväli on tämä palsta....
25
231
Vastaukset
- Anonyymi
Tiko tiko sano reumatiko.
- Anonyymi
Tiko tiko sano Puppelis Pippelinen, jonka kanssa puuhastelu huahinttilässä, parhaiten sopii yli 60 vuotialille.
- Anonyymi
Isäni sairaus historian erittäin hyvin tuntien tiesin että, ongelmia tulee, mielenvikaisuus mainitaan kaikissa kirjoissa, ja sen nimityksinä ovat joko pään heikkous tai mielipuolisuus.
- Anonyymi
Sulla Numba ollen huonot Geenit.
> § <
- Anonyymi
Lyön muuten itseni kanssa vetoa että yksikään pattayaan rakastunut eli lahkolainen ei pääse 46v. eläkkeelle "selkä viasta" johtuen.
- Anonyymi
Lyötkö ihan itsesi kanssa, vai keskenäsi.
- Anonyymi
"ainoa etu Thaimaassa oli se että lämpötila sopii hyvin reumatikolle"
Fiksu kaveri tämä numba. Thaimaa sopii hyvin reumaatikolle mutta samaan hikeen kertoi maanneensa kymmenen vuotta ilmastointilaitteen vierellä kertoen että kuka vaan tulee kipeäksi jos makaa kymmenen vuotta ilmastointilaitteen puhaltaessa olkapäähän.- Anonyymi
Tosin vieläkin fiksumpaa on hankkia keskusilmastointijärjestelmä ilman kanavia, se toimii vähän kuin lanattomat kaitsarit, juu nou Pattayadarling.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin vieläkin fiksumpaa on hankkia keskusilmastointijärjestelmä ilman kanavia, se toimii vähän kuin lanattomat kaitsarit, juu nou Pattayadarling.
Älypartio aloittelee pikkuhiljaa tiistaipäivän kännäämistä.
Näytäpäs minulle Pasanen sellainen talo jossa ilmastointiputket kulkee näkösällä? Siis tulo ja poistoilma. Teollisuuslaitoksissa putket on näkyvissä. Ainakin meillä ne lähtee teknisestä tilasta koneen takaa väliseinän sisään ja sieltä menee välipohjaan josta tuloilma jakautuu kaikkiin huoneisiin. Poistoilma on keittiössä, vessoissa, kylppärissä, vaatehuoneessa ja saunassa. Saunassa on lisäksi säädettävä raitisilmaventtiili suoraan ulkoa.
Ilmanvaihdon tasapainotus tehdään nykyisissä taloissa kunnan ilmoittamien ohjeiden mukaisella ilmamäärällä ja siitä tekee ilmanvaihdon suunnitellut inssi allekirjoitetun paperin.
Venttiileihin ei kannata tasapainotuksen jälkeen itse koskea. Ilmanvaihdon volyymi on sellaista nykyisten määräysten mukaan että tulisi ilmaiset kiharat jos laitetta pitäisi niin isolla. Alle puolet riittää käytännössä. Taitaa nykyään olla jo kaikissa myytävissä laitteissa myös lämmön talteenotto Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytäpäs minulle Pasanen sellainen talo jossa ilmastointiputket kulkee näkösällä? Siis tulo ja poistoilma. Teollisuuslaitoksissa putket on näkyvissä. Ainakin meillä ne lähtee teknisestä tilasta koneen takaa väliseinän sisään ja sieltä menee välipohjaan josta tuloilma jakautuu kaikkiin huoneisiin. Poistoilma on keittiössä, vessoissa, kylppärissä, vaatehuoneessa ja saunassa. Saunassa on lisäksi säädettävä raitisilmaventtiili suoraan ulkoa.
Ilmanvaihdon tasapainotus tehdään nykyisissä taloissa kunnan ilmoittamien ohjeiden mukaisella ilmamäärällä ja siitä tekee ilmanvaihdon suunnitellut inssi allekirjoitetun paperin.
Venttiileihin ei kannata tasapainotuksen jälkeen itse koskea. Ilmanvaihdon volyymi on sellaista nykyisten määräysten mukaan että tulisi ilmaiset kiharat jos laitetta pitäisi niin isolla. Alle puolet riittää käytännössä. Taitaa nykyään olla jo kaikissa myytävissä laitteissa myös lämmön talteenotto Suomessa.Vuolaasti pieni sielu kyynelehtii asiasta kuin asiasta.
Junttilassa asianmukaisissa järjestelmissä on myös kiertoilma ja lämmön talteenotto.
Jäähdyttävissä keskusilmastointijärjestelmissä kuten myös jäähdyttämättömissä on kanavien varrella ja päissä venttiilit, jotka olet myös oivaltanut olemassa oleviksi.
Tyttö2010Neitinen99,9%Haaveilluusionistin Eedenissä ei ole kanavia joten ei ole myöskään venttiilejä.
Lisäksi kun rakentaa parasta mitä rahalla saa, niin laitteistossa on tuloilman suodatus mekaanisesti ja sähköisesti.
Opiskele vaikka Kair tai Elixair, löytyy googlestasi dibloomi.
Minä olen rakennusmestari ja tiedän mistä puhun.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuolaasti pieni sielu kyynelehtii asiasta kuin asiasta.
Junttilassa asianmukaisissa järjestelmissä on myös kiertoilma ja lämmön talteenotto.
Jäähdyttävissä keskusilmastointijärjestelmissä kuten myös jäähdyttämättömissä on kanavien varrella ja päissä venttiilit, jotka olet myös oivaltanut olemassa oleviksi.
Tyttö2010Neitinen99,9%Haaveilluusionistin Eedenissä ei ole kanavia joten ei ole myöskään venttiilejä.
Lisäksi kun rakentaa parasta mitä rahalla saa, niin laitteistossa on tuloilman suodatus mekaanisesti ja sähköisesti.
> § <Lisään vielä hieman "Ilmastointiisi" messuläävätalossasi joka on alipaineinen ja jossa on tulisija.
Miten aikaansaat ilmanvaihtosi reagoimaan tulisijaa sytyttäessäsi että savut ei tuprahda läävään sisälle?
Kun ei ole tulta tilisijassa mutta läävä muovikalvoseinineen on alipaineinen, niin mihin suuntaan ilma virtaa savuhormissa ja miksi?
Taas sait opiskeltavaa ..... älypartio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> § <Rakennusmestari joka ei ymmärrä lukemaansa. Niinpä niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> § <Ei 2010 kannata kiusata ei se voi itselleen mitään, sen pitää esiintyä miljonäärinä, joka on raskasta, ilman mitään edellytyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennusmestari joka ei ymmärrä lukemaansa. Niinpä niin.
Niin ja apina, kaiken lisäksi kun on kyse jäähdyttävästä, niin aiheena on myös kondenssi.
Ai että mitä pitäisi lukea ja ymmärtää, ei minun tarvitse minulle täysin selviä asioita mistään lukea.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venttiileihin ei kannata tasapainotuksen jälkeen itse koskea. Ilmanvaihdon volyymi on sellaista nykyisten määräysten mukaan että tulisi ilmaiset kiharat jos laitetta pitäisi niin isolla. Alle puolet riittää käytännössä. Taitaa nykyään olla jo kaikissa myytävissä laitteissa myös lämmön talteenotto Suomessa.Apina, kun laitat liesituulettimen päälle, niin mistä muovikalvoläävääsi tulee korvausilma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 2010 kannata kiusata ei se voi itselleen mitään, sen pitää esiintyä miljonäärinä, joka on raskasta, ilman mitään edellytyksiä.
Jep ...... Insinööri puhuu läävänsä teknisestä tilasta ym.......vaan unohti että hän on suunnitellut Fasun uudelle tehtaalle lämmön talteenottojärjestelmät.
HAUSKAA JÄLLEEN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja apina, kaiken lisäksi kun on kyse jäähdyttävästä, niin aiheena on myös kondenssi.
Ai että mitä pitäisi lukea ja ymmärtää, ei minun tarvitse minulle täysin selviä asioita mistään lukea.
> § <Mitä kohtaa et ymmärtänyt siitä että asuintaloissa ilmanvaihtoputket eivät ole näkyvissä?
Tottakai Suomessa putket ovat eristettyjä, vaikka ne kulkisi puhallusvillassakin osittain tai kokonaan. Eikö herra mestari osaa lukea vai eikä herra mestari ymmärrä? Ei taida olla sitä kuuluisaa tietämystä eikä kokemusta asiasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> § <Miksi et kyrvånsyylå nukkunut yöllä thaimaan aikaa?? Nukuit junttilan aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kohtaa et ymmärtänyt siitä että asuintaloissa ilmanvaihtoputket eivät ole näkyvissä?
Tottakai Suomessa putket ovat eristettyjä, vaikka ne kulkisi puhallusvillassakin osittain tai kokonaan. Eikö herra mestari osaa lukea vai eikä herra mestari ymmärrä? Ei taida olla sitä kuuluisaa tietämystä eikä kokemusta asiasta?En ole kirjoittanut näkyvistä "Putkista" jotka on kanavia, vaan kirjoittanut että ei ole kanavia, en siis niiden näkyvyydestä.
Ei ole suomessa eristettyjä kuin tarpeellisilta osin.
Puhallusvillaa .... jep jep että vallan puhallusvillaa.
Paljonkos sulla on välipohjassas ja väliseinissäs .... puhallusvillaa?
VITTUETTÄPITÄÄ PÄTEÄ KAIKESTA MAHDOLLISESTA.....Menes nyt alipaineistamaan vaikka sitä ojaa siinä pellon laidalla, ota sukat mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirjoittanut näkyvistä "Putkista" jotka on kanavia, vaan kirjoittanut että ei ole kanavia, en siis niiden näkyvyydestä.
Ei ole suomessa eristettyjä kuin tarpeellisilta osin.
Puhallusvillaa .... jep jep että vallan puhallusvillaa.
Paljonkos sulla on välipohjassas ja väliseinissäs .... puhallusvillaa?
VITTUETTÄPITÄÄ PÄTEÄ KAIKESTA MAHDOLLISESTA.....Menes nyt alipaineistamaan vaikka sitä ojaa siinä pellon laidalla, ota sukat mukaan.Ilmastointikanavat ovat pyöreää putkea ja omakotitaloissa ne kanavat kulkevat yksikerroksisessa talossa poikkeuksetta yläpohjassa ja kaksikerroksisessa talossa myös välipohjassa. Nei eivät ole näkyvissä, joten mitä sinä oikein iniset että "ei ole kanavia"
Kympin talossa? Tottakai siellä on ilmastointikanavat. Miksi ei olisi?
Kylmässä tilassa, kuten yläpohjassa kulkevat putket eristetään aina ja tuloilmaputket eristetään kondenssin vuoksi myös välipohjassa, tai ne alkaa talvipakkasilla hikoilemaan.
Et sinä ole mikään rakennusteknikko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastointikanavat ovat pyöreää putkea ja omakotitaloissa ne kanavat kulkevat yksikerroksisessa talossa poikkeuksetta yläpohjassa ja kaksikerroksisessa talossa myös välipohjassa. Nei eivät ole näkyvissä, joten mitä sinä oikein iniset että "ei ole kanavia"
Kympin talossa? Tottakai siellä on ilmastointikanavat. Miksi ei olisi?
Kylmässä tilassa, kuten yläpohjassa kulkevat putket eristetään aina ja tuloilmaputket eristetään kondenssin vuoksi myös välipohjassa, tai ne alkaa talvipakkasilla hikoilemaan.
Et sinä ole mikään rakennusteknikko.Kympin Eedenissä ei ole kanavia, vaan ainoastaan korkeintaan ne mitä olet hotellihuoneissa nähnyt ja se ei ole jäähdyttävä keskusilmastointijärjestelmä.......tottakai. Ai että miksi ei olisi, no siksi kuules että tottakai haaveillluusioissa on se mitä rakas Kymppisi kertoo.
Höpöä sun kanssas tuloilmakavanavissa .... siis kanavissa eikä putkissa vaikka ne putken muotoisia onkin, ei ole eristeitä välipohjissa eikä niissä synny kondenssia, ellei ole jäähdytystä.
Miten sun välipohjaas talvella pakkanen pääsee ja jos pidät nimikettä tiloilmaputki sitä kanavaa jolla ulkoilma tuodaan kojeelle, niin se tulee kyllä ulkoseinän läpi siihen teknisessä tilassa olevaan kojeeseen.
Tosin jos sun tekninen tilas on keskellä mökkiäs, niin toki täytyy eristää,
Opiskeleppa nyt hieman lisää jälleen.
Minä olen rekennusmestari / rakennusteknikko sopii se sulle tai ei.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kympin Eedenissä ei ole kanavia, vaan ainoastaan korkeintaan ne mitä olet hotellihuoneissa nähnyt ja se ei ole jäähdyttävä keskusilmastointijärjestelmä.......tottakai. Ai että miksi ei olisi, no siksi kuules että tottakai haaveillluusioissa on se mitä rakas Kymppisi kertoo.
Höpöä sun kanssas tuloilmakavanavissa .... siis kanavissa eikä putkissa vaikka ne putken muotoisia onkin, ei ole eristeitä välipohjissa eikä niissä synny kondenssia, ellei ole jäähdytystä.
Miten sun välipohjaas talvella pakkanen pääsee ja jos pidät nimikettä tiloilmaputki sitä kanavaa jolla ulkoilma tuodaan kojeelle, niin se tulee kyllä ulkoseinän läpi siihen teknisessä tilassa olevaan kojeeseen.
Tosin jos sun tekninen tilas on keskellä mökkiäs, niin toki täytyy eristää,
Opiskeleppa nyt hieman lisää jälleen.
Minä olen rekennusmestari / rakennusteknikko sopii se sulle tai ei.
> § <Nyt se paljastui viimeistään ettet ole ollut yhdelläkään rakennustyömaalla Suomessa koska tuloilmakanavat ERISTETÄÄN SUOMESSA AINA.
"Ihmiset kysyvät myös:
Pitääkö tuloilmakanava eristää?
Ilmanvaihtoputket on eristettävä. Mikäli ilmanvaihtokoneella tuodaan asuntoon jäähdytettyä ilmaa, tuloilmakanavat pitää kondenssieristää, jos tuloilman lämpötila laskee alle + 17 °C."
Ilmanvaihtokanavat tulee eristää aina, myös silloin kun ne jäävät esimerkiksi puhallusvillan sisään. Ilmanvaihtokanavien lämmöneristyksen tarkoituksena on pitää huoli siitä, että ilmanvaihtokanavien sisällä kulkeva ilma ei pääse turhaan jäähtymään tai lämpiämään eikä putkiin synny kondensoitumista"
https://rakentaja.fi/artikkelit/2-ilmanvaihto-ja-eristäminen/
Älä viitsi vängätä asioista joista et tiedä. Lapsikin ymmärtää että putket on eristettävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt se paljastui viimeistään ettet ole ollut yhdelläkään rakennustyömaalla Suomessa koska tuloilmakanavat ERISTETÄÄN SUOMESSA AINA.
"Ihmiset kysyvät myös:
Pitääkö tuloilmakanava eristää?
Ilmanvaihtoputket on eristettävä. Mikäli ilmanvaihtokoneella tuodaan asuntoon jäähdytettyä ilmaa, tuloilmakanavat pitää kondenssieristää, jos tuloilman lämpötila laskee alle 17 °C."
Ilmanvaihtokanavat tulee eristää aina, myös silloin kun ne jäävät esimerkiksi puhallusvillan sisään. Ilmanvaihtokanavien lämmöneristyksen tarkoituksena on pitää huoli siitä, että ilmanvaihtokanavien sisällä kulkeva ilma ei pääse turhaan jäähtymään tai lämpiämään eikä putkiin synny kondensoitumista"
https://rakentaja.fi/artikkelit/2-ilmanvaihto-ja-eristäminen/
Älä viitsi vängätä asioista joista et tiedä. Lapsikin ymmärtää että putket on eristettävä.Kyllä, siis jäähdytettyä ilmaa, mutta sinun esimerkissäsi ei ollut kyse jäähdyttävästä ilmastoinnista.
Minä mainitsin kondenssin, lueppa keskusteluamme alusta lukien.
Minä olen rakennusmestari ja sinun ammatistasi ei ole tietoa, mutta yhdentekevää mulle mikä olet ja mitä minusta väität, olet pelkkä idiootti mulle.
Edelleen ne on kanavia eikä putkia ja se että sinä kopioit jotain ohjeistasi niin niitä löytyy joka lähtöön.
Eristykset tehdään silloin kun on tarpeen, eikä vain sen johdosta että jossain niin lukee.
Rakas Kymppisihän voipi räpäsyttää meille jotka emme ole ammatti-ihmisiä kuten hän, hieman eedeninsä eritettyjä kanavia rakennusaikaisista kuvista ja sama kun vain venttiili näkyy, sekä opastaa meitä miten hänen huonekohtainen lämmönsäätönsä toimii kuten on kertonut.
Niin lapsikin sen ymmärtää on luettu aiemminkin, siis karttapallo pyörimään ja jarrutus etusormella niin ymmärtää maapallon vallitsevien tuulten suunnan.
Kuka viisas mahtoi tuon laukaista?
> § <
- Anonyymi
"En ole kirjoittanut näkyvistä "Putkista" jotka on kanavia, vaan kirjoittanut että ei ole kanavia, en siis niiden näkyvyydestä"
Kun kanavat ovat rakenteissa niin sinun mielestäsi niitä ei ole. Tottakai siellä on venttiilit missä on kanavatkin. Ei ne putken päät auki ole.
"Ei ole suomessa eristettyjä kuin tarpeellisilta osin"
Niinhän minä sanoin.
"Puhallusvillaa .... jep jep että vallan puhallusvillaa.
Paljonkos sulla on välipohjassas ja väliseinissäs .... puhallusvillaa?"
Olikohan 80 kuutiota, en ole varma.
"Lisään vielä hieman "Ilmastointiisi" messuläävätalossasi joka on alipaineinen ja jossa on tulisija"
Mitä sekoilet? Juurihan tässä on puhuttu tuloilmakanavista.
"Miten aikaansaat ilmanvaihtosi reagoimaan tulisijaa sytyttäessäsi että savut ei tuprahda läävään sisälle?"
Ei tarvitse tehdä mitään. Lämmin ilma nousee ylöspäin hormia pitkin heti kun pelti on avattu ja veto alkaa. Olet ilmeisesti asunut talossa jonka hormi ja takka on surkeita?
"Apina, kun laitat liesituulettimen päälle, niin mistä muovikalvoläävääsi tulee korvausilma?"
Missä kohtaa unohdit tuloilman kokonaan? Se korvausilma tulee huoneilmasta jota tuloilmaputket puhaltaa ja myös liesituuletin toimii ilman moottoriakin samasta syystä kuin takan hormi kun lämmin ilma nousee ylöspäin.
Minä puhuin nyt omasta talostani eristämisasioissa ja Suomessa rakentamisesta.
Sinun logiikallasi siis sitä ei ole olemassa, mitä ei ole erikseen sinulle kuvattu ja esitelty seikkaperäisesti ja venttiiliin pitää Kympin varmaankin laittaa passi todisteeksi?
Kerroit tuossa vahingossa asuvasi vanhassa mörskässä jossa on huonosti muurattu ja nuohottu tiilihormi, jota ei kosteana meinaa saada millään vetämään.- Anonyymi
Kun talossa on alipaineinen ilmanvaihto, niin se on voimakkaampi kuin ns. lämmin ilma virtaa hormissa ylöspäin.
Herra rakkaalla on puhallusvillaa väliseinissäkin se on varmasti hyvä asia, mutta lienee olevan ainoa talo suomessa.
Tuloilmakanava kun järjestelmä on säädetty alipaineiseksi muovikelmutalossa, ei ole korvausilmakanava erilaisille muutoksille kuten esimerkiksi tulisijan ja liesituulettimen käytölle.
"Lämmin ilma nousee ylöspäin hormia pitkin heti kun pelti on avattu ja veto alkaa."
No miten ja miksi se veto alkaa ja mistä se ilma tulee taloon joka menee hormista ulos kun veto alkaa?
"venttiiliin pitää Kympin varmaankin laittaa passi todisteeksi?"
Ainahan passin voi viedä jonkin venttiilin kupeeseen ja jälleen on todistettu passi ja venttiili.
Nyt on kyse Eedenin jäähdyttävästä keskusilmastointijärjestelmästä.
Mutta kuten toisaalla totesin, sinun kanssasi en tätä asiaa jatka, kommentoin vain edellisen oireilusi.
> § <
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755