Leikkiikö Rosita Mäntyniemi ulkolaista kun

Anonyymi-ap

voice of finland kilpailussa sain sellaisen käsityksen että esittää ulkomaalaista , Eikös haastattelijakin haastatellut häntä englanniksi tasan tarkkaa tiedän että Rosita on romani ja viimeksi hänet kun näin piti silloin ainakin perinteistä romaniasua.. Eikö se ole jotenkin kulttuurin vastaista esiintyä tv:ssä valtaväestön asuun kun on laittanut romaniasun.

11

671

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä leikkiikö vaiko ei mutta Romani hän on . Ja todellakin pukeutuu siviilielämässä kauniiseen romaniasuun

• Anonyymi

Romanit on kirjastossa.

• Anonyymi

ei ole, siellä on romaanit

• Anonyymi

Kaikkihan tiesi jo heti että mustalainen on.

• Anonyymi

kyllä hän esitti ulkomaalaista voice of finland kilpailussa. Ohjelman juontakin puhui hänelle Englantia.

• Anonyymi

ROMANIT 08.04.2025 07:04 (päivitetty 14:02)

The Voice of Finland -kisan loppumetreille edennyt Rosita Mäntyniemi: ”Olen romani, iloisesti ja ylpeästi”

Rosita Mäntyniemi nousee Turun Logomossa live-yleisön eteen ensi perjantaina suorassa tv-lähetyksessä. Kuva: Saku Tiainen

KIRJOITTANUT

ERJA TAURA-JOKINEN

– Mutta kulttuuriakin tärkeämpi on Jumala. Jos kaikki romanit uskoisivat Häneen, useimmat vähemmistökansamme ongelmista ratkeaisivat, toteaa Rosita Mäntyniemi kansainvälisenä romanipäivänä 8.4.2025.

Miten päädyit television laulukisaan, The Voice of Finlandiin?

Olen katsellut ohjelman kaikkia kausia nenä kiinni ruudussa ja tuuminut, että olisipa siistiä päästä joskus mukaan – kokemaan se, millaista on esiintyä ammattilaistason bändin kanssa.

Lupasin lähteä, jos joku minut ilmoittaisi. Ja veli teki niin!

Millaista ohjelmaan osallistuminen on tähän mennessä ollut?

Todella mahtavaa! En löydä mitään kielteistä sanottavaa!

Kaikki Voicen työntekijät ovat olleet todella ystävällisiä ja kannustavia.

Itse olen kovin kriittinen omaa lauluani kohtaan. Itkin ensimmäisten tv-nauhoitusten jälkeen sitä, että pian koko Suomi saa nähdä, miten huono olen – vaikka pääsinkin jatkoon.

Kaksintaistelussa päädyit kisaamaan toisen kristityn laulajan, Henna Niemisen, kanssa. Millainen kokemus se oli?

Varmasti meistä kumpikin googlaili etukäteen tulevaa kilpasiskoaan. Kohdatessamme tiesimme, että meillä on sama vakaumus, usko Jeesukseen.

Kyllähän me sitten yhdessä rukoilimme ennen kuin menimme tv-kameroiden eteen.

Millainen on ollut tähänastinen matkasi uskonsa tunnustavana kristittynä?

Tein ratkaisun elämäni suunnasta 13-vuotiaana, helluntaiseurakunnassa.

Sen jälkeen on ollut myötä- ja vastamäkiä. Ehkäpä suurimmat haasteet ovat liittyneet avioeroon ja siihen, että olen kahden lapsen yksinhuoltaja.

Nyt näen Jumalan huolenpidon ja sen, miten myös läheisten ihmisten turvaverkko on kantanut.

Mitä kansainvälinen romanipäivä sinulle merkitsee?

Menneinä vuosina on saattanut olla juhlatilaisuuksia, joihin olen osallistunut, mutta nyt ei ole tiedossa erityisohjelmaa.

Ihan ilolla hehkutan päivää esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.

Olen ylpeä juuristani! Isäni on romani, äiti kuuluu valtaväestöön.

Romanikulttuurissa on valtavasti hyviä ja iloisia puolia, mutta myös synkempiä.

Asiat olisivat paremmin, jos kaikkien sydämessä Jeesus olisi ykkönen.

Mihin tähtäät musiikkimaailmassa?

Kutsumukseni on tehdä musiikkievankelistan työtä sillä tavalla, miten Jumala johdattaa.

Olisi ihana saada siitä toimeentulon lähde edes osittain.

Tällä hetkellä teen kokopäiväisesti lähihoitajan työtä. Siitäkin pidan kovasti, sillä ikäihmiset ovat lähellä sydäntäni.

Rosita Mäntyniemi kisaa The Voice of Finlandin livelähetyksessä perjantaina 11.4.2025. Ohjelma on katsottavissa Neloselta kello 20 alkaen.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/the-voice-of-finland-kisan-loppumetreille-edennyt-rosita-mantyniemi-olen-romani-iloisesti-ja-ylpeasti/?fbclid=IwY2xjawJh5jBleHRuA2FlbQIxMQABHv_2b9aNzTKvF_DKhA9O1uWaARr5wiJMEiTn8p90Oam4aIQFszQmxN4mDZs7_aem_8b6GStVmxSVL6DnWxGp57g

• Anonyymi

Eihän uskonto kehoita ottamaan hameita pois, eikä uskonto kehota riijaamaan kaajeita

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän uskonto kehoita ottamaan hameita pois, eikä uskonto kehota riijaamaan kaajeita

Ei se kehota niitä pitämäänkään.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      53
      3296
    2. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      69
      2990
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      68
      2674
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1348
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      304
      1278
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      14
      1180
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      105
      1051
    8. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      1026
    9. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      41
      1010
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      80
      991
    Aihe