voice of finland kilpailussa sain sellaisen käsityksen että esittää ulkomaalaista , Eikös haastattelijakin haastatellut häntä englanniksi tasan tarkkaa tiedän että Rosita on romani ja viimeksi hänet kun näin piti silloin ainakin perinteistä romaniasua.. Eikö se ole jotenkin kulttuurin vastaista esiintyä tv:ssä valtaväestön asuun kun on laittanut romaniasun.
Leikkiikö Rosita Mäntyniemi ulkolaista kun
10
285
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä leikkiikö vaiko ei mutta Romani hän on . Ja todellakin pukeutuu siviilielämässä kauniiseen romaniasuun
- Anonyymi
Romanit on kirjastossa.
- Anonyymi
ei ole, siellä on romaanit
- Anonyymi
Kaikkihan tiesi jo heti että mustalainen on.
- Anonyymi
kyllä hän esitti ulkomaalaista voice of finland kilpailussa. Ohjelman juontakin puhui hänelle Englantia.
- Anonyymi
ROMANIT 08.04.2025 07:04 (päivitetty 14:02)
The Voice of Finland -kisan loppumetreille edennyt Rosita Mäntyniemi: ”Olen romani, iloisesti ja ylpeästi”
Rosita Mäntyniemi nousee Turun Logomossa live-yleisön eteen ensi perjantaina suorassa tv-lähetyksessä. Kuva: Saku Tiainen
KIRJOITTANUT
ERJA TAURA-JOKINEN
– Mutta kulttuuriakin tärkeämpi on Jumala. Jos kaikki romanit uskoisivat Häneen, useimmat vähemmistökansamme ongelmista ratkeaisivat, toteaa Rosita Mäntyniemi kansainvälisenä romanipäivänä 8.4.2025.
Miten päädyit television laulukisaan, The Voice of Finlandiin?
Olen katsellut ohjelman kaikkia kausia nenä kiinni ruudussa ja tuuminut, että olisipa siistiä päästä joskus mukaan – kokemaan se, millaista on esiintyä ammattilaistason bändin kanssa.
Lupasin lähteä, jos joku minut ilmoittaisi. Ja veli teki niin!
Millaista ohjelmaan osallistuminen on tähän mennessä ollut?
Todella mahtavaa! En löydä mitään kielteistä sanottavaa!
Kaikki Voicen työntekijät ovat olleet todella ystävällisiä ja kannustavia.
Itse olen kovin kriittinen omaa lauluani kohtaan. Itkin ensimmäisten tv-nauhoitusten jälkeen sitä, että pian koko Suomi saa nähdä, miten huono olen – vaikka pääsinkin jatkoon.
Kaksintaistelussa päädyit kisaamaan toisen kristityn laulajan, Henna Niemisen, kanssa. Millainen kokemus se oli?
Varmasti meistä kumpikin googlaili etukäteen tulevaa kilpasiskoaan. Kohdatessamme tiesimme, että meillä on sama vakaumus, usko Jeesukseen.
Kyllähän me sitten yhdessä rukoilimme ennen kuin menimme tv-kameroiden eteen.
Millainen on ollut tähänastinen matkasi uskonsa tunnustavana kristittynä?
Tein ratkaisun elämäni suunnasta 13-vuotiaana, helluntaiseurakunnassa.
Sen jälkeen on ollut myötä- ja vastamäkiä. Ehkäpä suurimmat haasteet ovat liittyneet avioeroon ja siihen, että olen kahden lapsen yksinhuoltaja.
Nyt näen Jumalan huolenpidon ja sen, miten myös läheisten ihmisten turvaverkko on kantanut.
Mitä kansainvälinen romanipäivä sinulle merkitsee?
Menneinä vuosina on saattanut olla juhlatilaisuuksia, joihin olen osallistunut, mutta nyt ei ole tiedossa erityisohjelmaa.
Ihan ilolla hehkutan päivää esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.
Olen ylpeä juuristani! Isäni on romani, äiti kuuluu valtaväestöön.
Romanikulttuurissa on valtavasti hyviä ja iloisia puolia, mutta myös synkempiä.
Asiat olisivat paremmin, jos kaikkien sydämessä Jeesus olisi ykkönen.
Mihin tähtäät musiikkimaailmassa?
Kutsumukseni on tehdä musiikkievankelistan työtä sillä tavalla, miten Jumala johdattaa.
Olisi ihana saada siitä toimeentulon lähde edes osittain.
Tällä hetkellä teen kokopäiväisesti lähihoitajan työtä. Siitäkin pidan kovasti, sillä ikäihmiset ovat lähellä sydäntäni.
Rosita Mäntyniemi kisaa The Voice of Finlandin livelähetyksessä perjantaina 11.4.2025. Ohjelma on katsottavissa Neloselta kello 20 alkaen.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/the-voice-of-finland-kisan-loppumetreille-edennyt-rosita-mantyniemi-olen-romani-iloisesti-ja-ylpeasti/?fbclid=IwY2xjawJh5jBleHRuA2FlbQIxMQABHv_2b9aNzTKvF_DKhA9O1uWaARr5wiJMEiTn8p90Oam4aIQFszQmxN4mDZs7_aem_8b6GStVmxSVL6DnWxGp57g- Anonyymi
Eihän uskonto kehoita ottamaan hameita pois, eikä uskonto kehota riijaamaan kaajeita
- Anonyymi
6.10.2017
Uusi videosarja esittelee romanitaustaisia oman elämänsä onnistujia. Julkaisemme syksyn 2017 aikana 12 videota, joiden päähenkilöistä jokainen on saavuttanut unelmansa. Kaikki on mahdollista!
Toisessa videossa Rosita Mäntyniemi painaa päähänsä valkolakin. Tulevaisuus on valoisa ja uutena unelmana on musiikkipedagogin työura.
https://www.youtube.com/watch?v=sq7EP4kpddc&list=PLX8L6VZCYbFK5hVFMZBUVBRMqD1LHfBEn&index=2 - Anonyymi
Rosita: Olen onnellisempi kuin koskaan | Uskoontulotodistus
https://www.youtube.com/watch?v=lrNCeG1xryI
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 134357
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831649Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641488Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731465Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371351Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341080Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079- 931024
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993