Puhutaampa meille kaikille venäjänmatkaajille rakkaasta aiheesta eli venäläisistä autoista ja autoteollisuudesta.
Mikäpäs se mukavampaa lukea että venäläinen autoteollisuus on romahtamassa venäläisten omien toimien takia:
Raskasta kalustoa tekevä KAMAZ tulos on tullu alas 96% Mikä on aika erikoista kun ottaa huomioon että sotaa käyvä valtion luulisi tarvitsevan lisää koko ajan raskasta kalustoa rintaman ja huollo tarpeisiin. Mutta ei.
Samoin Ladan myyntiluvut ovat tulleet kymmeniä prosentteja alaspäin. Mikä on aikamoinen saavutus tilanteessa jossa valtaosa ulkomaalaisista kilpailijoista on pelattu pois pelistä ja LADAlla luulisi olevan monopoliasema. Kumma juttu, mutta kiinalaiset kiittävät. Venäläiset autoilijat tuskin.
https://kyivinsider.com/russias-two-biggest-auto-manufacturers-state-of-collapse/
Venäjän autoteollisuus
17
474
Vastaukset
- Anonyymi
Aaseja ja hevosia ajoon.
sikakin menee
Kamelista puhumattakaan
Kiinasta mopoja
Kansalaiset ovat ikityytyväisiä
ja Putte raukka saa taas vaaleissa 113 % äänistä. - Anonyymi
Lada on vain vientiin tarkoitetun auton nimi.
Venäjällä auton nimi on VAZ.- Anonyymi
Vai olisko se kuitenkin kansan suussa Zhiguli?
- Anonyymi
Venäläisyydessä ei ole mitään sisältöä.
KAIKKI HUUHAILUA JÄRETTÖMYYTTÄ VÄKIVALLOIN - Anonyymi
Venäläinen autoteollisuus on selvitystilassa.
Miten on mahdollista että ns. sotataloudessa raskaita sotilasajoneuvoja ja rekkoja valmistavat firmatkin tekevät tappiota ja ajavat tuotantoaan alas mm. 3 tai 4 päiväisen työviikon muodossa?
Mutta Kiina kiittää. - Anonyymi
Venäjän autoteollisuudesta kun nykyään puhutaan niin oikeastaan pitäisi puhua kiinalaisesta autoteollisuudesta. Sillä putler ja hänen kätyrinsä ovat ajaneet ajaneet tämänkin venäläisen teollisuuden alan kiinalaisten käsiin ja haltuun.
- Anonyymi
Äläs ny, kyllä Lada eli Vaz, on edelleen kova merkki Venäjän markkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläs ny, kyllä Lada eli Vaz, on edelleen kova merkki Venäjän markkinoilla.
Kyllä se vaan on niin että jopa alunperin italialainen lada kootaan nykyään kiinalaisista valmiista osista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaan on niin että jopa alunperin italialainen lada kootaan nykyään kiinalaisista valmiista osista.
Kootaan, kootaan. Eihän kukaan oo väittänytkään ettei koottaisi. Vaz on johtotähti Venäjän teillä. Ukrainassakin kovin suosittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono homma kun eivät siihen saaneet fiiun vikoja
- Anonyymi
Eihän tuo ihme ole, ei Suomessakaan Saab pärjännyt.
- Anonyymi
Muistaako kukaan Putlerin ja hänen kätyriensä lupausta että jokaisen Ukrainassa kaatuneen örkin perhe saa uuden valkoisen ladan? Jos olisivat pitäneet kiinni tuosta lupauksesta niin LADAn tehtaathan olisivat toiminnassa ympäri vuorokauden, mutta ruumiita alkoi tulla liikaa ja no venäläinen valehtelee aina.
- Anonyymi
Venäjän kotimaista autoteollisuutta eli käytännössä Toljatin LADA-tehdasta koitetaan pelastaa epätoivoisilla keinoilla:
Venäjällä astuu voimaa laki joka pakottaa taksit käyttämään ainoastaan venäläisiä autoja eli käytännössä venäläiset taksit pakotetaan takaisin ladoiksi. Kuskit tai asiakkaat jotka jo vuosien ajan tottuneet länsiautojen mukavuuksiin tuskin tästä uudistuksesta tykkäävät? - Anonyymi
Entä suomen autotellisuus🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Whataboutismin se pietarin trolli sitten osaa. Onko venäjän autoteollisuuden konkurssitilasta keskustelu sinulle todella noin vaikea ja kiusallinen aihe että pitää heti yrittää vaihtaa aihetta?
Ja viimeksi kun tarkistin niin sekä Sisu-Autolle että Uudenkaupungin autotehtaalle kuului ihan hyvää.
- Anonyymi
Venäjä julkaisi listan – Vain nämä 22 automallia kelpaavat takseiksi
Itänaapurin takseiksi hyväksymät autot ovat venäläisiä ja kiinalaisia kopioita.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/03043a3e-ba6e-4ca9-a5f7-3ad4e843a931 - Anonyymi
Kiinalaiset Geelyn autot ovat alkaneet hajoamaan isossa määrin venäjällä. Kiinalaisen autotehtaan alustavien tutkimusten mukaan syynä on venäjällä myytävä ala-arvoisen huonolaatuinen bensiini joka hajottaa kiinalaisten autojen moottorit ja katalysaattorit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233073- 412704
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381523- 841350
- 631261
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä411016Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.126922- 33839
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29673Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621