Parhaimmassa kunnossa ovat todennäköisimmin Toyotan akut.

Anonyymi-ap

40

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutkittu juttu. Siihen ei ole vastaan väittämistä.
      Sekin asia on sitten osa luotettavaa Toyotaa.

      • Anonyymi

        Vaikka akku pysyykin Toyotassa paremmin kunnossa kuin muissa, niin se on silti se Toyotan heikko kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka akku pysyykin Toyotassa paremmin kunnossa kuin muissa, niin se on silti se Toyotan heikko kohta.

        Saksasssa C-HR on saanut kyseenalaisen kunnian olla eniten tielle jättävänä autona. Yleisin syy on akun pettäminen. Ei nuo akut ole täällä Suomessakaan kovin hyvin toimineet TM:n talvitesteissä. Lavalla tuotiin etelään akun vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka akku pysyykin Toyotassa paremmin kunnossa kuin muissa, niin se on silti se Toyotan heikko kohta.

        Hauska teksti. Ei voi muuta sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka akku pysyykin Toyotassa paremmin kunnossa kuin muissa, niin se on silti se Toyotan heikko kohta.

        Eli hybridien paras kuitenkin ja bensojan ja dieseleiden. Vuodesta tiseen luotettavin auto Toyota.


    • Anonyymi

      Uudempiin hybrid Toyotiin joutuu vaihtamaan usein uuden akun ja se tietenkin antaa väärän indikaation kyseisessä asiassa.
      Oikeasti voiko olla turhempaa julkaisua.

      • Anonyymi

        Muutamassa Yariksessa oi viallinen akku ja ne vaihdettiin takuuseen. Ei siitä kannata metelöidä.


      • Anonyymi

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet?

        Relax taas vaihtanut paljon osia, mitkä ei kuulu sen turvan piiriin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saksalaiset kertovat omia tarinoitaan kun Toyotan markkinaosuus on noussut viimeiset kymmenen vuotta saksassa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaiset kertovat omia tarinoitaan kun Toyotan markkinaosuus on noussut viimeiset kymmenen vuotta saksassa koko ajan.

        Onhan se kuksmannille kova paikka kun Toyota on jo miljoonatolkulla ylivoimainen koko maailman ykkönen vilppivagenin ollessa pelkkä perässähiihtäjä jonka Amerikan valloituskaan ei enää nolommin olisi voinut päättyä ? Autot ajokieltoon ja pomo seitsemäksi vuodeksi linnaan kymmenien miljardien sakkolapulla terästettynä? Tuskin siitä suhmuroinnin suosta ainakaanToyotaa haukkumalla noustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kuksmannille kova paikka kun Toyota on jo miljoonatolkulla ylivoimainen koko maailman ykkönen vilppivagenin ollessa pelkkä perässähiihtäjä jonka Amerikan valloituskaan ei enää nolommin olisi voinut päättyä ? Autot ajokieltoon ja pomo seitsemäksi vuodeksi linnaan kymmenien miljardien sakkolapulla terästettynä? Tuskin siitä suhmuroinnin suosta ainakaanToyotaa haukkumalla noustaan.

        Noista ajoista alkoikin VW:n panostus sähköautoihin, ja tulokset näkyvät. Id.4 on ollut useana vuonna eniten myyvä sähköauto Suomesssa, ja viime kuussakin yhtiön kaksi sähköautoa, id.4 ja Enyaq olivat top10 listalla. Toyotan sähköautoja ei listalla näkynyt, ainoastaan noita vanhoja hybridejä pienellä akulla ryyditettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista ajoista alkoikin VW:n panostus sähköautoihin, ja tulokset näkyvät. Id.4 on ollut useana vuonna eniten myyvä sähköauto Suomesssa, ja viime kuussakin yhtiön kaksi sähköautoa, id.4 ja Enyaq olivat top10 listalla. Toyotan sähköautoja ei listalla näkynyt, ainoastaan noita vanhoja hybridejä pienellä akulla ryyditettynä.

        Tuliko ns pää suunnitellussa huijauksessa vetävän käteen? 7vuotta linnaa ja 30 miljardia sakkoja törkeästä huijauksesta saa kyllä täyspäisen omia aivojaan käyttävän ottamaan etäisyyttä. Aivan sama mikä on energiamuoto? Jos ainoana valmistajana on törkeästä ja tarkoituksellisesta huijauksesta tuomittu niin uskottavahan se on. Tuomioistuin tuskin valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaiset kertovat omia tarinoitaan kun Toyotan markkinaosuus on noussut viimeiset kymmenen vuotta saksassa koko ajan.

        Aika pieneksi Toyotan osuus kuitenkin on jäänyt, vaikka on halpa ja Saksan talous laskenut useita vuosia.
        Minusta nämä myyntiluvut kun eivät kerro autojen laadusta ja ongelmista mitään.
        Eri maissa on eri merkit jotka menestyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko ns pää suunnitellussa huijauksessa vetävän käteen? 7vuotta linnaa ja 30 miljardia sakkoja törkeästä huijauksesta saa kyllä täyspäisen omia aivojaan käyttävän ottamaan etäisyyttä. Aivan sama mikä on energiamuoto? Jos ainoana valmistajana on törkeästä ja tarkoituksellisesta huijauksesta tuomittu niin uskottavahan se on. Tuomioistuin tuskin valehtelee.

        Toyota on kärynnyt monesti viime vuosina ja jatkuva huijaus raskaanliikenteen päästöissä paljastui kestäneen jopa 20 vuotta ja sen Toyota oli pakko myöntää. Sama tapahtui Toyotan törmäystesteihin toimittamissa autoissa joita oli vahvistettu ja vaihdettu parempia osia ja asiakkaille toimitetaan sitä kuraa ja tätä kesti 30 vuotta ja käryn johdosta tehtaita laitettiin kiinni jne... onhan näitä vaikka kuinka. Koska Toyota korjaa ja korvaa nuo harkitut huijauksensa ja kuinka monta ihmistä on kuollut ja vammautunut noiden takia?
        VW sentään päivitti kaikki autonsa ja maksoi sakot ja siitä on jo kovin monia vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on kärynnyt monesti viime vuosina ja jatkuva huijaus raskaanliikenteen päästöissä paljastui kestäneen jopa 20 vuotta ja sen Toyota oli pakko myöntää. Sama tapahtui Toyotan törmäystesteihin toimittamissa autoissa joita oli vahvistettu ja vaihdettu parempia osia ja asiakkaille toimitetaan sitä kuraa ja tätä kesti 30 vuotta ja käryn johdosta tehtaita laitettiin kiinni jne... onhan näitä vaikka kuinka. Koska Toyota korjaa ja korvaa nuo harkitut huijauksensa ja kuinka monta ihmistä on kuollut ja vammautunut noiden takia?
        VW sentään päivitti kaikki autonsa ja maksoi sakot ja siitä on jo kovin monia vuosia.

        Vain vilppivagenpomo on lusinut seitsemän vuotta ja konserni maksanut kymmenien miljardien sakot suunnitellusta, tarkoituksellisesta ja törkeästä huijauksesta miljooniin autoihin ympäri maailman. Muita valmistajia ei ole tuomittu mistään vastaavasta rikoksesta. Vilunkivagen ei mitään olisi "päivittänyt" ellei olisi kärynyt 40- kertaisista pästöistä! Eli tuomioistuin pakotti korjaamaan tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen. Aikaa ei ole kulunut kuin muutama vuosi? Voiko olla mitään nöyryyttävämpää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pieneksi Toyotan osuus kuitenkin on jäänyt, vaikka on halpa ja Saksan talous laskenut useita vuosia.
        Minusta nämä myyntiluvut kun eivät kerro autojen laadusta ja ongelmista mitään.
        Eri maissa on eri merkit jotka menestyvät.

        Valtavan eurooppalaisten merkkien joukossa se osuus on hyvä saavutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain vilppivagenpomo on lusinut seitsemän vuotta ja konserni maksanut kymmenien miljardien sakot suunnitellusta, tarkoituksellisesta ja törkeästä huijauksesta miljooniin autoihin ympäri maailman. Muita valmistajia ei ole tuomittu mistään vastaavasta rikoksesta. Vilunkivagen ei mitään olisi "päivittänyt" ellei olisi kärynyt 40- kertaisista pästöistä! Eli tuomioistuin pakotti korjaamaan tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen. Aikaa ei ole kulunut kuin muutama vuosi? Voiko olla mitään nöyryyttävämpää?

        Ne autot lunastettiin USA:ssa omistajiltaan takaisin, korjattiin ja myytiin korjattuina takaisinuusille olmistajille. Menivät hyvin kaupaksi. Euroopassa autot korjattiin, ja sillä selvä.
        Onkohan noita läkkipelti Yariksia täällä Euroopassa, vai vain Etelä-Amerikassa? Niitä, mitkä lähetettiin testeihin vahvistetuilla koreilla.


    • Anonyymi

      Nämä Toyotan 12V akun hyytymiset Suomen talvessa ovat olleet tiedossa jo vuosia.

      Hybridi hyytyi Oulun pak­ka­sil­la – Alexey Zerkin on kyl­läs­ty­nyt uutena os­ta­man­sa auton jat­ku­viin ja tois­tu­viin on­gel­miin
      Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein.

      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162

      • Anonyymi

        Omastakin hybridistä akku sanoi sopimuksen irti viisi vuotiaana. 80 euroa maksoi uusi. Näin se on mennyt kutakuinkin kaikilla yli kymmenellä omistamillani autoilla. Pitäisikö kestää kauemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omastakin hybridistä akku sanoi sopimuksen irti viisi vuotiaana. 80 euroa maksoi uusi. Näin se on mennyt kutakuinkin kaikilla yli kymmenellä omistamillani autoilla. Pitäisikö kestää kauemmin?

        Sinulla ei ole koskaan ollut ainuttakaan Toyotaa.


    • Anonyymi

      Koska Toyota korjaa tuon 12 voltin latausongelman? Veikkaan ettei koskaan, sillä Toyotalla ei ole siihen varaa, koska ongelma on niin laaja ja kestänyt liian kauan kun eivät ole tarttuneet siihen ajoissa.

      • Anonyymi

        Kysypäs Toyotan huollon automekaanikolta niin se kysyy, että mistä sinä oikein puhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysypäs Toyotan huollon automekaanikolta niin se kysyy, että mistä sinä oikein puhut.

        Tietenkin Toyotalla asiaa peitellään ja kierrellään, mutta totuus on kuitenkin se, että akkuja vaihdellaan ahkerasti kun eivät saa kertoa, että vika on auton järjestelmässä ja asiakkaan kannattaa latailla ulkopuolisella laturilla akkua useasti, varsinkin jos ajot on pieniä ja lyhyitä.
        Sinunkin kannattaa lukea Moottori lehden artikkeli, siellä kerrotaan nimenomaan tuosta ongelmasta.
        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/


    • Anonyymi

      Toyotoissa on todellakin erittäin hyvät akut.

      • Anonyymi

        Vikahan ei olekaan akuissa, vaan sen latausjärjestelmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikahan ei olekaan akuissa, vaan sen latausjärjestelmässä.

        No, nythän sulla hyvä vale välähti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikahan ei olekaan akuissa, vaan sen latausjärjestelmässä.

        Vuoden ollut uusi yasa- akku, eikä pienintäkään ongelmaa ja mitattuna täynnä vaikka ajo on pääasiassa muutaman kilometrin taajama- ajoa. Edellisen eurooppalaisen akun ominaisuus oli surkea latauksen vastaanottokyky.


    • Anonyymi

      Tutkimuksia ja kyselyjä on niin monenlaisia, mutta kun tutkimus perustuu todelliseen elämään ja ongelmiin, niin tulos voi olla ihan toinen.
      Tässä tosielämän tielle jättöjä 3,6 miljoonan auton kannasta.
      https://www.is.fi/autot/art-2000011163233.html

      • Anonyymi

        Hauskaahan tuossa jutussa on se, että akunvaihto ei auta kuin hetken kun vika on auton suunnittelussa ja sen takia akku ei lataudu riittävästi normaalissa ajossa.


    • Anonyymi

      Kyllä se varmaan kirpaisee ja syvältä, kun Toyotaan joutuu hankkimaan uuden akun, uudet renkaat tai jarrupalat.

      • Anonyymi

        Akkuvalheetkin on nyt sitten kumottu. Toyotan akut kestävät.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Suomessa Toyotassa on parhaassa kunnossa olevat akut, Saksassa (ADAC) huonoimmassa.

      • Anonyymi

        Suomen talvessa Toyotaan uusitaan 12 voltin akkuja ahkerasti kun lataus ei toimi.


    • Anonyymi

      Tämä kertoo faktan muodossa Toyotan 12 voltin akkujen ongelmasta joka hyydyttää Toyotan kesken matka, eikä autot käynnisty lainkaan.
      https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/

      • Anonyymi

        Yhden auton ongelma. Ei voi yleistää.


    • Anonyymi

      Eikö kukaan ymmärrä miksi juuri Toyota kuuluu niihin hyväakkuisiin?

      No tietenkin siksi, että alkuperäinen 12 V akku on niin huono, että se on jo vaihdettu uuteen hyvään akkuun,.

      • Anonyymi

        ....takuuseen niistä muutamasta Yariksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe