Iso osa ulkomailta Suomeen soitettavista puheluista on huijausta. Telia kertoo tiedotteessaan, että kaikista ulkomailta tulevista soitoista peräti 39 prosenttia on huijareilta.
– Hyvä nyrkkisääntö on, että ulkomailta tulleeseen häläriin ei kannata soittaa takaisin, Telian turvallisuusasiantuntija Kristian Westerstråhle kertoo tiedotteessa.
Mitään henkilökohtaisia tietoja, kuten pankkitunnuksia ei pidä koskaan luovuttaa puhelimitse, vaikka soittaja esittäytyisi viranomaisena.
– Kaikesta huolimatta puhelimeen uskaltaa vastata. Jos jokin vaikuttaa epäilyttävältä, niin omaan intuitioon kannattaa luottaa, ja puhelun voi nopeasti ja päättäväisesti lopettaa, Westerstråhle kehottaa.
Puhelu kiinni, jos yhtään arveluttaa.
Telia: Toimi näin, jos saat puhelun tuntemattomasta numerosta
3
167
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle puhelin näyttää kun soitto tulee ulkomailta ja koskaan en niihin vastaa. Nyt on Telia saanut niin hyvin nuo blokattua että ei ole varmaan vuoteen tullut ainuttakaan, ei myöskään huijaus tekstiviestejä. Siinä minulle riittävää syytä pitää edelleen liittymäni Telialla.
- Anonyymi
Tuntematon numero voi toki myös olla kotimaasta soittava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntematon numero voi toki myös olla kotimaasta soittava.
Tiedän kun siskollani on tuntematon numero, voin myös itse soittaa puheluni tuntemattomana, laitan vain puhelimeni asetuksista niin ettei numeroni näy vastaanottajalle. Numeroani ei myöskään saa numeropalveluista, koska olen kieltänyt vaikka numeroni ei salainen olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4811765Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781517Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641348Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H161325- 100915
- 51879
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19876Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65746Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15741Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7732