Iso osa ulkomailta Suomeen soitettavista puheluista on huijausta. Telia kertoo tiedotteessaan, että kaikista ulkomailta tulevista soitoista peräti 39 prosenttia on huijareilta.
– Hyvä nyrkkisääntö on, että ulkomailta tulleeseen häläriin ei kannata soittaa takaisin, Telian turvallisuusasiantuntija Kristian Westerstråhle kertoo tiedotteessa.
Mitään henkilökohtaisia tietoja, kuten pankkitunnuksia ei pidä koskaan luovuttaa puhelimitse, vaikka soittaja esittäytyisi viranomaisena.
– Kaikesta huolimatta puhelimeen uskaltaa vastata. Jos jokin vaikuttaa epäilyttävältä, niin omaan intuitioon kannattaa luottaa, ja puhelun voi nopeasti ja päättäväisesti lopettaa, Westerstråhle kehottaa.
Puhelu kiinni, jos yhtään arveluttaa.
Telia: Toimi näin, jos saat puhelun tuntemattomasta numerosta
16
335
Vastaukset 16
- Anonyymi
Minulle puhelin näyttää kun soitto tulee ulkomailta ja koskaan en niihin vastaa. Nyt on Telia saanut niin hyvin nuo blokattua että ei ole varmaan vuoteen tullut ainuttakaan, ei myöskään huijaus tekstiviestejä. Siinä minulle riittävää syytä pitää edelleen liittymäni Telialla.
- Anonyymi
Tuntematon numero voi toki myös olla kotimaasta soittava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntematon numero voi toki myös olla kotimaasta soittava.
Tiedän kun siskollani on tuntematon numero, voin myös itse soittaa puheluni tuntemattomana, laitan vain puhelimeni asetuksista niin ettei numeroni näy vastaanottajalle. Numeroani ei myöskään saa numeropalveluista, koska olen kieltänyt vaikka numeroni ei salainen olekaan.
- Anonyymi00006
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän kun siskollani on tuntematon numero, voin myös itse soittaa puheluni tuntemattomana, laitan vain puhelimeni asetuksista niin ettei numeroni näy vastaanottajalle. Numeroani ei myöskään saa numeropalveluista, koska olen kieltänyt vaikka numeroni ei salainen olekaan.
Joo, saa olla rauhassa.
- Anonyymi00010
Tarkistaa pitää aina.
- Anonyymi00005
Utelias ei tosiaan kannata olla, ja soitella.
- Anonyymi00007
Hyviä ohjeita.
- Anonyymi00008
Kaikkiin ei ole pakko vastata.
- Anonyymi00009
Vastaan suomesta tuleviin puheluin, etenkin pankki tietojen ja tunnuksiin, lopuksi kysyn mitä muuta haluatte minulta.
Liittymäni 5 G hinta noin 37 euroa, tyttäreni selasi liittymien hintoja totesi jos muuta 4 G liittymään niin liittymän hinta putoaa noin 19 euroon. Niin säästöä tulisi vuodessa yli 200 euroa. Kuuluvuus alueeni on hyvä 4 G:ä, kun käytän puhelinta olemattoman vähän, mutta ilmankaan ei oikein pärjää. - Anonyymi00011
Hyvää tietoa on.
- Anonyymi00012
Puhelu kiinni, jos yhtään arveluttaa. Jos joku puhuu höpöjä ulkomaan kiellellä, niin ei sano itse enää mitään, vaan puhelu poikki.
- Anonyymi00013
Voihan joku yrittää kusettaa myös Suomeksi. Jos vaikuttaa höpöltä, niin puhelu poikki.
- Anonyymi00014
Tapasin aina heittää kännykän jorpakkoon kun tuli huijauspuhelu, mut se tuli kalliiksi.
- Anonyymi00015
Toimitaan ja poimitaan sato omenapuista.
- Anonyymi00016
Jos ei numero näy, on ylläri mukavaa?
- Anonyymi00017
Aina väistän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251955- 128875
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.127674- 54616
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv90575- 65541
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan88540- 42525
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko65525Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi299522- 12517
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v10502Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.36482Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas26474Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota33457Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51437- 58422
- 41416
- 89409
S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan9407