Iso osa ulkomailta Suomeen soitettavista puheluista on huijausta. Telia kertoo tiedotteessaan, että kaikista ulkomailta tulevista soitoista peräti 39 prosenttia on huijareilta.
– Hyvä nyrkkisääntö on, että ulkomailta tulleeseen häläriin ei kannata soittaa takaisin, Telian turvallisuusasiantuntija Kristian Westerstråhle kertoo tiedotteessa.
Mitään henkilökohtaisia tietoja, kuten pankkitunnuksia ei pidä koskaan luovuttaa puhelimitse, vaikka soittaja esittäytyisi viranomaisena.
– Kaikesta huolimatta puhelimeen uskaltaa vastata. Jos jokin vaikuttaa epäilyttävältä, niin omaan intuitioon kannattaa luottaa, ja puhelun voi nopeasti ja päättäväisesti lopettaa, Westerstråhle kehottaa.
Puhelu kiinni, jos yhtään arveluttaa.
Telia: Toimi näin, jos saat puhelun tuntemattomasta numerosta
3
115
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle puhelin näyttää kun soitto tulee ulkomailta ja koskaan en niihin vastaa. Nyt on Telia saanut niin hyvin nuo blokattua että ei ole varmaan vuoteen tullut ainuttakaan, ei myöskään huijaus tekstiviestejä. Siinä minulle riittävää syytä pitää edelleen liittymäni Telialla.
- Anonyymi
Tuntematon numero voi toki myös olla kotimaasta soittava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntematon numero voi toki myös olla kotimaasta soittava.
Tiedän kun siskollani on tuntematon numero, voin myös itse soittaa puheluni tuntemattomana, laitan vain puhelimeni asetuksista niin ettei numeroni näy vastaanottajalle. Numeroani ei myöskään saa numeropalveluista, koska olen kieltänyt vaikka numeroni ei salainen olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1303026- 2232961
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791896Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771539Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381403- 481138
- 991031
- 113950
- 48880
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6863