Väärin laitettu Lievä älyllinen kehitysvamma

Anonyymi-ap

Olen melko varma että olen saanut väärin Lievän älyllisen kehitysvamman kun minä osaan laskea kertolaskuja ilman laskinta silmät kiinni esimerkiksi 55 ×5 on ehkä 275

Ja muut ihmiset joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma ne ei osaa edes laskea mitä on kaksi ynnä kaksi.

T. Henna Maria Espoosta

22

415

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen melko varma, että sinä olet erittäin rasittava kehitysvammainen jankkaaja, joka jannkuttaa vain samoja asioita. Kuten, että ei sinulla ole kehitysvammaa tai kuinka et tule muiden kehitysvammaisten kanssa toimeen, kun he eivät pidä siitä kun sinä vain jankutat koko ajan samoja asioita.

• Anonyymi00036

Minun kohdalla on todettu Kehitysvamma Ekko oire.

Tässä lukee mitä tarkoittaa Kehitysvamma Ekko.

Ekko-oire (erityinen kiinnostuksen kohde) kehitysvammaisella tarkoittaa hyvin voimakasta, syvää ja usein toistuvaa kiinnostusta tiettyyn aiheeseen, asiaan tai rutiiniin. Se voi ilmetä haluna puhua tai lukea samasta aiheesta toistuvasti, ja kiinnostuksen kohde voi vaihdella, mutta se on usein keskeinen osa henkilön arkea.
        Verneri.net
        Verneri.net

• Anonyymi

Jos sinulla on autismi joka väärin luokiteltu kehitysvammaksi.

• Anonyymi00037

Älyllinen kehitysvamma ei ole kyllä väärin laitettu mutta olen älyllinen kehitysvamma ihmisenä 100 %varma Adhd eli entinen MBD on väärin laitettu ja kukaan kehitysvamma puolella psykologi ei suostu purkaa Adhd Diagnoosia eikä selvittää Autismia kun alkoholisti äiti ei olen kykenevä lähtee lääkäriin.

Olen 100 %, varma entinen MBD ELI ADHD on väärin laitettu 1980 luvulla Helsingissä.

Add ja Adhd tilalla pitäisi olla Autismi, cp vamma tai Fasd ja tuon Adhd suhteen on kirjoitettu moni jotka ovat saaneet Adhd eli entinen MBD yli puolet on saanut tuon väärin ja kun katsoin kehitysvammaliitto fasd videon ja olen kuunnellut fasd podcast mm joku jolla on FASD lapsi se oli koko ajan halunnut puhua tähtitieteestä ja itse olen 100 %halunnut puhua kissat, uskonto tai eri diagnooseista enkä mistään muusta ja olen tutustunut yhteen mieheen jolla on pelkkä Adhd se on sitä mieltä Adhd on väärin laitettu minun kohdalla mutta se sano ne jotka ovat sen kaverina saanut Asperger eli Autismi jutun se sanoo että olen liian puhelias ja myös niihin sen kaverit joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma minun mies sano ne ei osaa puhua syvällisesti joka on minun kohdalla vahvuus.

Äitini on alkoholisti en tiedä onko se voinu juoda alkoholia ennen hedelmöitystä tai 1982 raskaus aikana.

Veljillä on huume ongelma ne on saanut mielenterveys puolella kuulla vaikka on käynyt lukion selvittämättä Adhd tai autismi.

T. HENNA Koskela Espoosta

• Anonyymi00038

Adhd:ta voi olla myös autistisella henkilöllä.Ihmisellä voi olla monta diagnoosia päällekkäin. Ei kannata kertoa oikeaa nimeä täällä näille pipipäille.Keksi mielummin joku nimimerkki

• Anonyymi00039

Myöskään diagnooseja ei ole hyvä laittaa omalla nimellä tänne, eika kertoa julkisesti loukkaavia asioita sisaruksista tai perheenjäsenistä

• Anonyymi00040

Tiedoksi minun kohdalla ei täyty Adhd ja älyllinen kehitysvamma ihmisenä Autismi Diagnoosin kriteerit ovat mutta minulla on Adhd ja älyllinen kehitysvamma ihmisenä todettu olevan Kehitysvamma Ekko ja PDA piirteet ja tuo PDA piirre ei ole diagnoosi mutta se on Autismi jutun ala profiili ja tuo PDA piirre on myös nilllä joilla Adhd ja älyllinen kehitysvamma ja niillä kehitysvamma ihmisenä olevilla ei toimi ohjaus ja kiellot joilla on minun lisäkseni TODETTU PDA PIIRRE.

Tässä tiedot miten näkyy jos on Adhd ja PDA piirteet

PDA-piirre (patologinen/äärimmäinen vaatimusten välttely) älyllisesti kehitysvammaisella henkilöllä, jolla ei ole autismidiagnoosia, näkyy usein haastavana käytöksenä, jota on vaikea ymmärtää tai hallita perinteisin menetelmin. Koska PDA:ta ei tunnisteta autismiin liittyväksi, käyttäytyminen saatetaan leimata pelkästään "tahalliseksi uhmakkuudeksi" tai "kiukutteluksi

Tässä keskeisiä ilmenemismuotoja:
      Äärimmäinen tarve kontrolliin: Henkilö kokee vaatimukset (myös itselleen tärkeät) ahdistavina uhkina autonomialleen. Tämä voi ilmetä kieltäytymisenä, vetäytymisenä tai raivokohtauksina.
      Sosiaalisten strategioiden käyttö: Vaatimusten välttelyyn käytetään luovia keinoja, kuten tekosyitä, huomion siirtämistä, kohteliasta kieltäytymistä tai roolileikkeihin vetäytymistä.

Pinnallinen sosiaalisuus" ja roolileikit: Henkilö saattaa vaikuttaa sosiaalisesti sujuvammalta kuin mitä hänen todellinen ymmärryksensä sosiaalisista säännöistä on. Hän saattaa omaksua "rooleja" (esim. leikkiä olevansa opettaja tai toinen henkilö) välttääkseen suoran osallistumisen.
      Mielialan vaihtelut ja impulsiivisuus: Käytös voi vaihdella nopeasti rauhallisesta aggressiiviseen.

Ei-tyypillinen autismi: Tyypilliset autismikuntoutuksen menetelmät (esim. struktuuri, ennakoitavuus, suorat käskyt) eivät välttämättä toimi tai voivat jopa lisätä välttelykäyttäytymistä.

Miten se näkyy käytännössä ilman diagnoosia:
      Henkilöä pidetään todennäköisesti "hankalana" tai "uhmakkaana". Koska älyvammaisuus on diagnoosina, PDA-piirteet saattavat jäädä huomaamatta, sillä käytöstä selitetään vammaisuuteen liittyvällä "jääräpäisyydellä". Ilman ymmärrystä vaatimusten välttelyn taustalla olevasta ahdistuksesta (ei uhmakkuudesta), tilanne voi johtaa jatkuvaan voimien koitteluun ympäristön kanssa.
      Psychology Today
      Psychology Today
      +2

• Anonyymi00041

En saa sinusta kuvaa, että sinulla olisi edes lievää älyllistä kehitysvammaa!
      Ymmärrän että asia vaivaa sinua!
      Kaikkea hyvää sinulle!

• Anonyymi00042

Oot oikeella tiellä kyllä. Kertoa laskuja on ihan toista. Tietä siis.

• Anonyymi00043

Lievästä älyllisestä kehitysvammasta kärsivän ihmisen taipumus jankata, toistaa tai fixoitua yhdestä asiasta pitkään – jopa yli vuoden

• Anonyymi00044

Lievään älylliseen kehitysvammaan liittyvä fiksaatio (pakkomielteinen keskittyminen) omaan vammaisuuteen on ilmiö, jolla voi olla useita psykologisia ja kognitiivisia syitä. Se on yleisempää erityisesti silloin, kun diagnoosi on saatu vasta aikuisiällä tai se on tuore.
      Verneri.net
      Verneri.net
      +1
      Tässä on keskeisiä syitä fiksaatioon:
      Identiteetin ja elämänhistorian prosessointi: Kun henkilö saa tiedon lievästä kehitysvammasta, se voi vaatia pitkän prosessoinnin. Fiksaatio aiheesta on keino ymmärtää omaa menneisyyttä, epäonnistumisen kokemuksia koulussa tai töissä sekä selittää vaikeuksia sosiaalisissa tilanteissa.
      Tarve ymmärtää itsensä ja ympäristön suhde: Lievästi kehitysvammainen saattaa tunnistaa eron itsensä ja muiden välillä. Fiksaatio voi kummuta tarpeesta käsittää, "mikä minussa on erilaista" ja miten vamma vaikuttaa käytännön elämään.

• Anonyymi00045

Turvallisuuden tunne ja kontrolli: Kognitiiviset rajoitteet voivat vaikeuttaa abstraktien asioiden ymmärtämistä. Vammaisuus aiheena voi tuntua "turvalliselta", tutulta asialta, johon on helppo keskittyä, kun muut elämänalueet tuntuvat vaikeilta.
      Psyykkiset liitännäisoireet: Kehitysvammaisuuteen liittyy usein suurempi riski psykiatrisille häiriöille, kuten pakko-oireiselle häiriölle (OCD) tai ahdistuneisuudelle. Fiksaatio on tällöin osa laajempaa pakko-oireilua, jossa aiheena on oma vammaisuus.
      Vertaistuen puute tai ulkopuolisuuden tunne: Jos henkilöllä ei ole diagnoosin jälkeen saanut asianmukaista tukea tai vertaistukea, hän voi jäädä yksin ajatustensa kanssa, mikä ruokkii toistuvaa ajattelua (ruminaatiota).
      Nopeat tuo viimeinen en saa kehitysvamma puolella muista kehitysvamma ihmisenä olevista Kaveria olen puhunut 20v iästä asti koko ajan kehitysvamma aiheesta enkä mitään muuta olen etsinyt kirjoja joissa on kirjoitettu älyllinen kehitysvamma jutun suhteen on jo huomaan kehitysvamma kirjoissa on kirjoitettu ne joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma niin kehitysvamma alan psykologit ja kehitysvamma alan psykiatri lääkärit ovat kirjoittaneet Lievän älyllisen kehitysvamman suhteen asioita jotka olen oppinut ja esimerkiksi kaveri Jean joka sai Lievän älyllisen kehitysvamman se ei osaa helvetti edes laskea päässä silmät kiinni mitä on 55×5 laskun ja Adhd kun muut ihmiset joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma ei osaa asioita mitä minä osaan en halua kehitysvamma ihmisenä tutustua niihin.

Ja kehitysvammaisten me itse Espoo ei hyväksy se Espoon ja Helsingin me itse ryhmän vetäjä sano minulla ei ole kehitysvamma tulkinta ja taas en saa Autismia kun älyllinen kehitysvamma sotii Autismia vastaan

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4722
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      204
      3768
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1214
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1183
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      934
    Aihe