Jälleensyntymisoppi on poistettu kristinuskosta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa v 553

Anonyymi-ap

Tiesittekö tätä?

59

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Piispa origines opetti jälleen syntymistä.
      Hänet julistettiin kerettiläiseksi.
      Totuuden puhujalla ei ole sijaa majatalossa

• Anonyymi

Olet aivan väärällä osastolla. Opettele jo lukemaan.

• Anonyymi

Aloituksen aihe on olennainen osa kristinuskon historiaa ja siten asian ytimessä 👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksen aihe on olennainen osa kristinuskon historiaa ja siten asian ytimessä 👌

Ei liity mitenkään helluntailaisuuteen. Kuuluu yleiseen kristinuskontoon.

• Anonyymi

Tiesin....

• Anonyymi

Ihan mielipuolinen ajatus luonnon kierrätys- ja suunnitelmataloudessa olisi se, että jokaiselle syntyvälle lapselle luotaisiin sielu? Ja näin olisi tapahtunut aina "Aataminen ajoista lähtien"? Miljardit ja miljardit näistä luoduista sieluista olisivat nyt odottelemassa tuomiota ja ikuiseen helvettiin joutumista ja toiset taivaaseen pääsyä?

• Anonyymi

"Jälleensyntymisoppi on poistettu kristinuskosta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa v 553"

Näin... ja samalla valta siirtyi papeille määrittelemään, kenenkä opit ja usko on oikeaa ja kenenkä värää?

• Anonyymi

Raamatun tekstit ovat paljon vanhempia ja niissä ei ole mitään "jälleensyntymis"-oppeja.

"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." Gal. 1:8

• Anonyymi

Nuo "poistetusta" jälleensyntymysopista hupattavat luulevat varmaan, että Raamattu on koottu vasta mainitussa kirkolliskokouksessa. Ilmeisesti kirkkoisät ovat onnistuneet mystisesti manipuloimaan juutalaisten kirjoitukset samalla, kun ei niistä reinkarnaatioita sen ihmeemmin löydy.

• En. Sen sijaan tiedän, että levitetään valhetta että asia on noin. Oikeasti tuolla kirkolliskokouksessa tuomittiin apokatastasi-oppi, jonka mukaan sielu on ennen syntymää taivaan kaltaisessa tilassa, ja kuoleman jälkeen palaa samaan tilaan.

Kuten uskovia yleensäkin, tämänkään väitteen levittäjiä ei tunnu tippaakaan haittaavan, kun se osoittautuu vääräksi, ja samaa valetta levitelleen surutta vaikka tiedetään, ettei asia ole niin.

• Anonyymi

Jälleen syntyminen on luonnonlaki niinkuin karma
        Jälleensyntymisoppi on niin hyvin putsattu Raamatusta että on helppo väittää että se ei ole siellä ollutkaan.
        Minä tiedän useita entisiä elämiäni.

• Anonyymi kirjoitti:

Jälleen syntyminen on luonnonlaki niinkuin karma
        Jälleensyntymisoppi on niin hyvin putsattu Raamatusta että on helppo väittää että se ei ole siellä ollutkaan.
        Minä tiedän useita entisiä elämiäni.

"Jälleen syntyminen on luonnonlaki niinkuin karma"

Kumpikaan ei ole mikään luonnonlaki, vaan ne ovat perusteettomia uskomuksia.

"Jälleensyntymisoppi on niin hyvin putsattu Raamatusta että on helppo väittää että se ei ole siellä ollutkaan."

Missä kohtia Raamattu on opettanut jälleensyntymistä ja mistä tiedät että ne kohdat on siivottu pois?

"Minä tiedän useita entisiä elämiäni."

Mahdotko kuitenkin tarkoittaa, että uskot sokeasti eläneesi aiempia elämiä etkä suostu edes harkitsemaan, että olisit erehtyväinen tässä asiassa?

Tässä oli kylläkin puhe siitä, että jälleensyntymisoppi olisi poistettu kristinuskosta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 553. Eikö sinua yhtään häiritse että tuollausta valhetta levitellään?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Jälleen syntyminen on luonnonlaki niinkuin karma"

Kumpikaan ei ole mikään luonnonlaki, vaan ne ovat perusteettomia uskomuksia.

"Jälleensyntymisoppi on niin hyvin putsattu Raamatusta että on helppo väittää että se ei ole siellä ollutkaan."

Missä kohtia Raamattu on opettanut jälleensyntymistä ja mistä tiedät että ne kohdat on siivottu pois?

"Minä tiedän useita entisiä elämiäni."

Mahdotko kuitenkin tarkoittaa, että uskot sokeasti eläneesi aiempia elämiä etkä suostu edes harkitsemaan, että olisit erehtyväinen tässä asiassa?

Tässä oli kylläkin puhe siitä, että jälleensyntymisoppi olisi poistettu kristinuskosta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 553. Eikö sinua yhtään häiritse että tuollausta valhetta levitellään?

Ihan varmasti uskon että olen elänyt ennenkin.
        Ihan varmasti niinkuin hellari uskoo Jumalaan ja Jeesukseen.
        Vihjaatko että minä olen väärässä ja sinä oikeassa?

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan varmasti uskon että olen elänyt ennenkin.
        Ihan varmasti niinkuin hellari uskoo Jumalaan ja Jeesukseen.
        Vihjaatko että minä olen väärässä ja sinä oikeassa?

"Ihan varmasti uskon että olen elänyt ennenkin."

Niinpä. Kyse ei ollut tiedosta vaan uskosta.

"Vihjaatko että minä olen väärässä ja sinä oikeassa?"

En vihjaa, vaan sanon suoraan: olet väärässä kun väität, että Konstantinopolin kirkolliskokous olisi hylännyt jälleensyntymisopin. Kyse oli apokatastaasi-opin hylkäämisestä. Sinua ei ilmeisesti lainkaan haittaa levitellä perätöntä väitettä?

Unohdit vastata kysymykseen:

• Anonyymi

Juuri näin. Apokatastasista ei kukaan edes pitänyt samana kuin jälleensyntyminen, ennen kuin okkultisti Rudolf Steiner alkoi levittää valhetta siitä 1800-luvulla.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Ihan varmasti uskon että olen elänyt ennenkin."

Niinpä. Kyse ei ollut tiedosta vaan uskosta.

"Vihjaatko että minä olen väärässä ja sinä oikeassa?"

En vihjaa, vaan sanon suoraan: olet väärässä kun väität, että Konstantinopolin kirkolliskokous olisi hylännyt jälleensyntymisopin. Kyse oli apokatastaasi-opin hylkäämisestä. Sinua ei ilmeisesti lainkaan haittaa levitellä perätöntä väitettä?

Unohdit vastata kysymykseen:

Olen tutkinut teosofiaa. Sieltä löytyy tietoa.
        Googlaa jälleensyntymisoppi.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen tutkinut teosofiaa. Sieltä löytyy tietoa.
        Googlaa jälleensyntymisoppi.

"Olen tutkinut teosofiaa. Sieltä löytyy tietoa."

Kyllä sieltä varmaan jotain tietoa löytyy, mutta ei selvästikään tietoa, että missä kohtaa Raamattu on opettanut jälleensyntymisoppia ja mistä tiedät että ne kohdat on siivottu pois. Muussa tapauksessahan olisit osannut vastata kiemurtelematta.

"Googlaa jälleensyntymisoppi."

Eli sinä et itsäkään osaa edes antaa perusteita väitteillesi, vaan minun pitäisi etsiä ne sinun puolestasi.

Löytyi esim. tämä sivu:
        https://www.teosofia.net/eriusk/konstantinopolin_kirkolliskokous.htm

Ja mikä kiinnittää huomion on se, että kaikki väitteet jälleensyntymisopista ovat toisen käden lähteitä siitä, mitä varhaiset kirkkoisät (muka) opettivat jälleensyntymisopista. Heitä ei siteerata suoraan vaan kerrotaan, mitä jälleensyntymisoppia kannattavat myöhemmät kirjoittajat väittävät heidän kertoneen. Miksi heitä ei siteerata suoraan. Jälleensyntymisoppia kannattaneiden teosofien ym. kirjoihin annetaan tarkat viitteet, mutta ei kirkkoisien alkuteksteihin.

Samaan tyyliin heti alussa väitetään:
        "Nykyaikaiset historialliset ja arkeologiset tutkimukset ovat osoittaneet, että jo muinaiset egyptiläiset tunsivat jälleensyntymisopin. Sitä opetettiin Egyptin temppeleissä sisäisenä, esoteerisena oppina, vaikka tietämätön kansa teki siitä ns. "sielunvaellusopin". Tästä asiasta ovat sellaiset suuret tiedemiehet kuin Maspevo, Flinders Petrie, Budge, Rawlinson ym. samaa mieltä."
        Mutta mitään lähteitä näiden tutkijoiden mielipiteille ei anneta.

Jos varhaisessa kristinuskossa todella oli mukana jälleensyntymisoppi, miksi sitä pitää perustella tuollaisella kieroilulla

Vastaisitko nyt kysymykseen:
        Voi pääsikö käymään niin että valitsit pikkuisen valehdella uskosi puolesta?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Olen tutkinut teosofiaa. Sieltä löytyy tietoa."

Kyllä sieltä varmaan jotain tietoa löytyy, mutta ei selvästikään tietoa, että missä kohtaa Raamattu on opettanut jälleensyntymisoppia ja mistä tiedät että ne kohdat on siivottu pois. Muussa tapauksessahan olisit osannut vastata kiemurtelematta.

"Googlaa jälleensyntymisoppi."

Eli sinä et itsäkään osaa edes antaa perusteita väitteillesi, vaan minun pitäisi etsiä ne sinun puolestasi.

Löytyi esim. tämä sivu:
        https://www.teosofia.net/eriusk/konstantinopolin_kirkolliskokous.htm

Ja mikä kiinnittää huomion on se, että kaikki väitteet jälleensyntymisopista ovat toisen käden lähteitä siitä, mitä varhaiset kirkkoisät (muka) opettivat jälleensyntymisopista. Heitä ei siteerata suoraan vaan kerrotaan, mitä jälleensyntymisoppia kannattavat myöhemmät kirjoittajat väittävät heidän kertoneen. Miksi heitä ei siteerata suoraan. Jälleensyntymisoppia kannattaneiden teosofien ym. kirjoihin annetaan tarkat viitteet, mutta ei kirkkoisien alkuteksteihin.

Samaan tyyliin heti alussa väitetään:
        "Nykyaikaiset historialliset ja arkeologiset tutkimukset ovat osoittaneet, että jo muinaiset egyptiläiset tunsivat jälleensyntymisopin. Sitä opetettiin Egyptin temppeleissä sisäisenä, esoteerisena oppina, vaikka tietämätön kansa teki siitä ns. "sielunvaellusopin". Tästä asiasta ovat sellaiset suuret tiedemiehet kuin Maspevo, Flinders Petrie, Budge, Rawlinson ym. samaa mieltä."
        Mutta mitään lähteitä näiden tutkijoiden mielipiteille ei anneta.

Jos varhaisessa kristinuskossa todella oli mukana jälleensyntymisoppi, miksi sitä pitää perustella tuollaisella kieroilulla

Vastaisitko nyt kysymykseen:
        Voi pääsikö käymään niin että valitsit pikkuisen valehdella uskosi puolesta?

En tiedä missä kohdin. En ole koskaan lukenut Raamattua. Silti uskon että jälleensyntymisoppia on opetettu alkukrisyillisyydessä ja se oppi on poistettu kristinuskosta
        Jos et usko että synnymme uudelleen niin mitä sitten sielulle tapahtuu kun kuolema tulee.
        Katoaako sielu pimeyteen?

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä missä kohdin. En ole koskaan lukenut Raamattua. Silti uskon että jälleensyntymisoppia on opetettu alkukrisyillisyydessä ja se oppi on poistettu kristinuskosta
        Jos et usko että synnymme uudelleen niin mitä sitten sielulle tapahtuu kun kuolema tulee.
        Katoaako sielu pimeyteen?

"Silti uskon että jälleensyntymisoppia on opetettu alkukrisyillisyydessä ja se oppi on poistettu kristinuskosta"

Niin. Ja mihin tämä sinun uskosi perustuu? Hoet vain että tiedät (tai uskot) että asia on noin, mutta mitään perusteita et ole väitteellesi antanut.

"Jos et usko että synnymme uudelleen niin mitä sitten sielulle tapahtuu kun kuolema tulee.
        Katoaako sielu pimeyteen?"

Ei ole mitään näyttöä ruumiista irrallisesta sielusta. Tietoisuus katoaa, kun aivot lakkaavat toimimasta.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Silti uskon että jälleensyntymisoppia on opetettu alkukrisyillisyydessä ja se oppi on poistettu kristinuskosta"

Niin. Ja mihin tämä sinun uskosi perustuu? Hoet vain että tiedät (tai uskot) että asia on noin, mutta mitään perusteita et ole väitteellesi antanut.

"Jos et usko että synnymme uudelleen niin mitä sitten sielulle tapahtuu kun kuolema tulee.
        Katoaako sielu pimeyteen?"

Ei ole mitään näyttöä ruumiista irrallisesta sielusta. Tietoisuus katoaa, kun aivot lakkaavat toimimasta.

Uskot siis sattumaan.
        Onko itselläsi perusteita siihen että kuoleman tullessa katoamme pimeyteen. Sehän on hirveä asia.
        Joku syntyy vammaisena ja sairaana koko elämänsä ajaksi tai sodan tautien ja.kuoleman keskelle . Toinen taas vauraaseen yhteiskuntaan terveenä ja onnellisena koko elämänsä.
        Sattumaa siis johon uskot.
        Ei minulla ole sinulle antaa parempia perusteluja kuin mitä hakusanalla löytyy. Ja sinähän kävit jo siellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskot siis sattumaan.
        Onko itselläsi perusteita siihen että kuoleman tullessa katoamme pimeyteen. Sehän on hirveä asia.
        Joku syntyy vammaisena ja sairaana koko elämänsä ajaksi tai sodan tautien ja.kuoleman keskelle . Toinen taas vauraaseen yhteiskuntaan terveenä ja onnellisena koko elämänsä.
        Sattumaa siis johon uskot.
        Ei minulla ole sinulle antaa parempia perusteluja kuin mitä hakusanalla löytyy. Ja sinähän kävit jo siellä.

"Uskot siis sattumaan."

Kyllä, uskon että maailmassa on satunnaisuutta, jota ei voi varmuudella ennustaa.

"Onko itselläsi perusteita siihen että kuoleman tullessa katoamme pimeyteen."

Se, etten usko, että kuoleman jälkeen on elämää, on johtopäätös todisteiden puutteesta. Aivan tismalleen samalla lailla kuin vaikka se, etten usko esim. telepatian, tonttujen tai kreikkalais-roomalaisten jumalten olemassaoloon.

"Sehän on hirveä asia.
        Sattumaa siis johon uskot."

Onhan se hirveää, mutta en näe mitään syytä miksi sen takia pitäisi heittäytyä sokeasti uskomaan kuolemanjälkeiseen elämään. Monelle uskovalle tuntuu olevan vaikea käsittää, että ateisteilta yleensä puuttuu sellainen ylimielisyys, joka saa ajattelamaa tyyliin "maailma täytyy olla sellainen kuin minä haluan sen olevan, eikä sellainen kuin se vaikuttaa olevan".
        Paljon parempi korjata ne asiat, joita voi. Esimerkiksi se, että syntyy vammaisena äidin raskausajan päihteiden käytön takia, ei ole sattumaa, vaan odetettavissa oleva seuraus äidin käytöksestä. Se on estettävissä oleva asia.

"Ei minulla ole sinulle antaa parempia perusteluja kuin mitä hakusanalla löytyy. Ja sinähän kävit jo siellä."

Miksi sitten heti alkuun vaan linkittänyt tuota sivua kun kysyin perusteita?

No niin, nyt kun sinulle kävi ilmi, että tuon sivuston väitteet ovat pötyä, niin luovutko sinä näkemyksestäs, koska ne ovat perusteettomia, vai oletko vain välittämättä siitä, että tiedät perustelujen olevan valheellisia?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Uskot siis sattumaan."

Kyllä, uskon että maailmassa on satunnaisuutta, jota ei voi varmuudella ennustaa.

"Onko itselläsi perusteita siihen että kuoleman tullessa katoamme pimeyteen."

Se, etten usko, että kuoleman jälkeen on elämää, on johtopäätös todisteiden puutteesta. Aivan tismalleen samalla lailla kuin vaikka se, etten usko esim. telepatian, tonttujen tai kreikkalais-roomalaisten jumalten olemassaoloon.

"Sehän on hirveä asia.
        Sattumaa siis johon uskot."

Onhan se hirveää, mutta en näe mitään syytä miksi sen takia pitäisi heittäytyä sokeasti uskomaan kuolemanjälkeiseen elämään. Monelle uskovalle tuntuu olevan vaikea käsittää, että ateisteilta yleensä puuttuu sellainen ylimielisyys, joka saa ajattelamaa tyyliin "maailma täytyy olla sellainen kuin minä haluan sen olevan, eikä sellainen kuin se vaikuttaa olevan".
        Paljon parempi korjata ne asiat, joita voi. Esimerkiksi se, että syntyy vammaisena äidin raskausajan päihteiden käytön takia, ei ole sattumaa, vaan odetettavissa oleva seuraus äidin käytöksestä. Se on estettävissä oleva asia.

"Ei minulla ole sinulle antaa parempia perusteluja kuin mitä hakusanalla löytyy. Ja sinähän kävit jo siellä."

Miksi sitten heti alkuun vaan linkittänyt tuota sivua kun kysyin perusteita?

No niin, nyt kun sinulle kävi ilmi, että tuon sivuston väitteet ovat pötyä, niin luovutko sinä näkemyksestäs, koska ne ovat perusteettomia, vai oletko vain välittämättä siitä, että tiedät perustelujen olevan valheellisia?

En luovu mistään esittämästäni asiasta.
        Se liittyy karmaan jos syntyy sodan tautien ja tappamisen keskelle, ei kuolema jälkeiseen elämään . Mitä kylvää sitä niittää.
        Vammaiseksi voi syntyä ja vammaiseksi voi tulla esim onnettomuudessa
        Vaikka äidin käytöksessä ei .mitään vikaa.
        Lueppa Shanti Devin tarina. Tietenkin sinä lyttäät sen valheeksi mutta lukaseppa.
        Viel siitä jälleen syntymisestä. Ihminen joka kuolee kesken tärkeän elämäntehtävän tai nuorena syntyy aika piankin takaisin . Suorittamaan elämäntehtävän loppuun.
        Sanotaan myöskin että elämä on koulu. Kukaan ei tule ekaluokalta valmiiksi.
        .

• Anonyymi kirjoitti:

En luovu mistään esittämästäni asiasta.
        Se liittyy karmaan jos syntyy sodan tautien ja tappamisen keskelle, ei kuolema jälkeiseen elämään . Mitä kylvää sitä niittää.
        Vammaiseksi voi syntyä ja vammaiseksi voi tulla esim onnettomuudessa
        Vaikka äidin käytöksessä ei .mitään vikaa.
        Lueppa Shanti Devin tarina. Tietenkin sinä lyttäät sen valheeksi mutta lukaseppa.
        Viel siitä jälleen syntymisestä. Ihminen joka kuolee kesken tärkeän elämäntehtävän tai nuorena syntyy aika piankin takaisin . Suorittamaan elämäntehtävän loppuun.
        Sanotaan myöskin että elämä on koulu. Kukaan ei tule ekaluokalta valmiiksi.
        .

"En luovu mistään esittämästäni asiasta."

Eli totuudella ei sinulle yhtään mitään merkitystä. Muussa tapauksessa luopuisit väitteestä, että Konstantinopolin kirkolliskokouksessa jälleensyntymä poistettiin Raamatusta. Uskosi porustuu valheille, ja tiedät sen.

"Se liittyy karmaan jos syntyy sodan tautien ja tappamisen keskelle, ei kuolema jälkeiseen elämään . Mitä kylvää sitä niittää."

Ja mikä on peruste sille, että uskot näin?

"Vammaiseksi voi syntyä ja vammaiseksi voi tulla esim onnettomuudessa
        Vaikka äidin käytöksessä ei .mitään vikaa."

Niin. Ja? Eihän tuo ole mikään syy uskoa että se johtuu edellisestä elämästä.

"Lueppa Shanti Devin tarina. Tietenkin sinä lyttäät sen valheeksi mutta lukaseppa."

Tiedän kyllä tuon tarinan: Devi väitti lapsena että kaukana asunut mies on oli hänen puolisonsa edellisessä elämässä ja osasi kertoa tästä tarkkoja tietoja, ja kävi ilmi että tällainen mies todella oli olemassa. Tosin myöhemmin kävi ilmi, että tuo mies asioi usein Devin naapurissa, eli Devi olisi helposti saanut tietonsa muutenkin kuin edellisen elämänsä muistojen kautta.

En usko että Devi valehteli. Varmaan hän itse uskoi juttuihinsa. Ihmisillä on kyky uskoa vilpittömästi mitä erilaisimpiin perättömiin asioihin.

"Sanotaan myöskin että elämä on koulu. Kukaan ei tule ekaluokalta valmiiksi."

Entä sitten. A: "Elämä on koulu" on kuvainnolinen sanonta, eikä se tarkoita että elämä olisi kirjaimellisesti koulu. B: Vaikka elämä olisikin oikeasti koulu, niin miksi yksi elämä vastaisi yhtä luokkaa?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"En luovu mistään esittämästäni asiasta."

Eli totuudella ei sinulle yhtään mitään merkitystä. Muussa tapauksessa luopuisit väitteestä, että Konstantinopolin kirkolliskokouksessa jälleensyntymä poistettiin Raamatusta. Uskosi porustuu valheille, ja tiedät sen.

"Se liittyy karmaan jos syntyy sodan tautien ja tappamisen keskelle, ei kuolema jälkeiseen elämään . Mitä kylvää sitä niittää."

Ja mikä on peruste sille, että uskot näin?

"Vammaiseksi voi syntyä ja vammaiseksi voi tulla esim onnettomuudessa
        Vaikka äidin käytöksessä ei .mitään vikaa."

Niin. Ja? Eihän tuo ole mikään syy uskoa että se johtuu edellisestä elämästä.

"Lueppa Shanti Devin tarina. Tietenkin sinä lyttäät sen valheeksi mutta lukaseppa."

Tiedän kyllä tuon tarinan: Devi väitti lapsena että kaukana asunut mies on oli hänen puolisonsa edellisessä elämässä ja osasi kertoa tästä tarkkoja tietoja, ja kävi ilmi että tällainen mies todella oli olemassa. Tosin myöhemmin kävi ilmi, että tuo mies asioi usein Devin naapurissa, eli Devi olisi helposti saanut tietonsa muutenkin kuin edellisen elämänsä muistojen kautta.

En usko että Devi valehteli. Varmaan hän itse uskoi juttuihinsa. Ihmisillä on kyky uskoa vilpittömästi mitä erilaisimpiin perättömiin asioihin.

"Sanotaan myöskin että elämä on koulu. Kukaan ei tule ekaluokalta valmiiksi."

Entä sitten. A: "Elämä on koulu" on kuvainnolinen sanonta, eikä se tarkoita että elämä olisi kirjaimellisesti koulu. B: Vaikka elämä olisikin oikeasti koulu, niin miksi yksi elämä vastaisi yhtä luokkaa?

Koska yhdessä elämässä ei kukaan tule valmiiksi.
        Ei ekaluokalta tulla ylioppilaaksi.
        Elämät ovat kuin helminauha. Ensimmäiset helmet on sameita mutta viimeiset kirkkaita.

• Anonyymi kirjoitti:

Koska yhdessä elämässä ei kukaan tule valmiiksi.
        Ei ekaluokalta tulla ylioppilaaksi.
        Elämät ovat kuin helminauha. Ensimmäiset helmet on sameita mutta viimeiset kirkkaita.

No niin, nyt kun olet taas kertonut, että mihin uskot, niin voisitko vastata kysymykseeni, että mihin uskosi perustuu?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

No niin, nyt kun olet taas kertonut, että mihin uskot, niin voisitko vastata kysymykseeni, että mihin uskosi perustuu?

Koska uskon henkimaailmaan ja on siitä kokemusta. Siitä johtuen ole alkanut tutkimaan myös jälleen syntymistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska uskon henkimaailmaan ja on siitä kokemusta. Siitä johtuen ole alkanut tutkimaan myös jälleen syntymistä.

Koska ajattelen että elämä olisi julmaa sattumaa jos täällä oltaisiin vain yhden elämän. Teosofialla on myös ollut suuri vaikutus. Minulla on paljon rajatiedon kirjallisuutta.
        Lukemattomia on ihmiskohtalot jotka kuolema on noutanut kesken elämän tai tärkeän elämäntehtävän. Jälleen syntyminen on ratkaisu siihen että nämä ihmiskohtalot saavat taas jatkaa työtään.

• Anonyymi kirjoitti:

"Koska uskon henkimaailmaan ja on siitä kokemusta."

Mikä on peruste uskoa henkimaailmaan? Entä onko sinulla uskostasi riippumatonta keinoa tarkistaa, että kokemukseksi ovat todellakin henkimaailman aiheuttamia eivätkö oman mielikuvituksesi tuotetta? Vai perustuuko näkemyksesi siihen, että pidät itseäsi erehtymättömänä tässä asiassa?

• Anonyymi kirjoitti:

Koska ajattelen että elämä olisi julmaa sattumaa jos täällä oltaisiin vain yhden elämän. Teosofialla on myös ollut suuri vaikutus. Minulla on paljon rajatiedon kirjallisuutta.
        Lukemattomia on ihmiskohtalot jotka kuolema on noutanut kesken elämän tai tärkeän elämäntehtävän. Jälleen syntyminen on ratkaisu siihen että nämä ihmiskohtalot saavat taas jatkaa työtään.

"Koska ajattelen että elämä olisi julmaa sattumaa jos täällä oltaisiin vain yhden elämän."
        "Jälleen syntyminen on ratkaisu siihen että nämä ihmiskohtalot saavat taas jatkaa työtään."

Eli suomeksi sanottuna: näkemyksesi perustuu pelkästään omaan toiveajatteluusi ja omahyväiseen ajatukseen että maailman pitäisi olla sellainen kuin sinä haluat.

• Anonyymi

Juutalaisten kabbala opettaa reinkarnaatiota.

• Anonyymi

Kabbala on vuosisatoja Raamatun jälkeen kirjoitettu.

• Anonyymi

Raamatussa on yhtä ja toista poistettua ja myös muunneltuja tekstejä ja jakeita, sehän on ihan myös kerrottu siellä:
      "Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä." (Jer.8:8)

Sitä paitsi siellä olevat monet opit ja neuvot ovat ristiriidassa keskenään:

Tämä jae kieltää viemästä ja tuputtamasta Raamatun oppeja vieraisiin kulttuureihin:
      ”Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä. ” (Matt.7:6)

Tämä jae taas kumoaa edellisen jakeen kehoituksen:
      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt.28:19)

• Anonyymi

Minäkin olen reinkarnaation kannalla, mutta en ymmärrä, miksi jotkut ihmiset yrittävät ängetä sitä väkisin Raamattuun. Jos joku uskoo karmaan ja jälleensyntymiseen, niin kannattaa sitten katsoa reilusti Itään. Omistuista yrittää selittää, että oman yhteiskuntamme (toistaiseksi) valtauskonto sisälsi alun perin sitä ja tätä, kun väitteille ei ole mitään perusteita muita kuin maininnat Origineen kannattamasta sielujen pre-eksistenssiopista ja epämääräisest 1800-luvun teosofien kehitelmät.

• Anonyymi

Reinkarnaatio ja karma , jos kaikki uskoisivat siihen niin ei olisi mitään pahaa maailmassa

Kukaan ei uskaltaisi tehdä pahaa kun se heijastuu takaisin tekijäänsä karman lain mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Reinkarnaatio ja karma , jos kaikki uskoisivat siihen niin ei olisi mitään pahaa maailmassa

Kukaan ei uskaltaisi tehdä pahaa kun se heijastuu takaisin tekijäänsä karman lain mukaan.

"Reinkarnaatio ja karma , jos kaikki uskoisivat siihen niin ei olisi mitään pahaa maailmassa"

Ihan tismalleen samaa voi sanoa joka ikisestä uskonnosta ja moraaliopista. Miksi et kannata kristinuskoa sillä perusteella, että jos kaikki uskoisivat viimeiseen tuomioon, kukaan ei uskaltaisi tehdä mitään pahaa?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Reinkarnaatio ja karma , jos kaikki uskoisivat siihen niin ei olisi mitään pahaa maailmassa"

Ihan tismalleen samaa voi sanoa joka ikisestä uskonnosta ja moraaliopista. Miksi et kannata kristinuskoa sillä perusteella, että jos kaikki uskoisivat viimeiseen tuomioon, kukaan ei uskaltaisi tehdä mitään pahaa?

Koska Reinkarnaatio puuttuu siitä

• Anonyymi kirjoitti:

Koska Reinkarnaatio puuttuu siitä

Eli siis sillä, aiheuttaa jonkin uskomuksen omaksuminen sen ettei kukaan uskalla tehdä pahaa, ei olekaan mitään väliä.

Tuo anonyymi 2025-04-12 02:04:18 muuten esitti hyvän pohdinnan, että miksi jälleensyntymää pitää yrittää väkisin tunkea Raamattuun. Miksi ei voi olla vaan rehellinen ja vedota suoraan idän uskontoihin? Tätä et käsitellyt lainkaan hänelle kirjoittamassasi kommentissa.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Eli siis sillä, aiheuttaa jonkin uskomuksen omaksuminen sen ettei kukaan uskalla tehdä pahaa, ei olekaan mitään väliä.

Tuo anonyymi 2025-04-12 02:04:18 muuten esitti hyvän pohdinnan, että miksi jälleensyntymää pitää yrittää väkisin tunkea Raamattuun. Miksi ei voi olla vaan rehellinen ja vedota suoraan idän uskontoihin? Tätä et käsitellyt lainkaan hänelle kirjoittamassasi kommentissa.

Sehän olis hyvä asia jos jälleen syntyminen otettaisiin takaisin kristinuskoon.
        Voitko sanoa mitä haittaa siitä olisi?
        Ei jälleen syntyminen ole vain idän uskontojen asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Sehän olis hyvä asia jos jälleen syntyminen otettaisiin takaisin kristinuskoon.
        Voitko sanoa mitä haittaa siitä olisi?
        Ei jälleen syntyminen ole vain idän uskontojen asia.

"Sehän olis hyvä asia jos jälleen syntyminen otettaisiin takaisin kristinuskoon."

Kun edelleenkään kristinuskossa ei koskaan ole ollut jälleensyntymisoppia. Jotkut teosofit ovat joko ymmärtämättömyyttään tai tahallaan väittäneet, että pre-eksisitenssi-oppi ja apokatastaasi-oppi liittyisivät jälleensyntymään. Tätä valhetta sitten toistellaan edelleenkin sata vuotta myöhemmin, koska uskovaislle tyypilliseen tapaan jälleensyntymä-uskovaisille ei näytä olevan mitään väliä, ovatko heidän juttunsa totta vai eivät.

"Voitko sanoa mitä haittaa siitä olisi?"

Ei sillä ole sinänsä mitään väliä korvata yksi perätön uskomus toisella.

Onko sinusta uskon puolesta valehtelu moraalisesti hyväksyttävää?

"Ei jälleen syntyminen ole vain idän uskontojen asia."

Mutta miksi sitä pitää yrittää väkisin tunkea Raamattuun kun siellä ei sellaista ole eikä ole mitään näyttöä että koskaan olisi ollutkaan?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Sehän olis hyvä asia jos jälleen syntyminen otettaisiin takaisin kristinuskoon."

Kun edelleenkään kristinuskossa ei koskaan ole ollut jälleensyntymisoppia. Jotkut teosofit ovat joko ymmärtämättömyyttään tai tahallaan väittäneet, että pre-eksisitenssi-oppi ja apokatastaasi-oppi liittyisivät jälleensyntymään. Tätä valhetta sitten toistellaan edelleenkin sata vuotta myöhemmin, koska uskovaislle tyypilliseen tapaan jälleensyntymä-uskovaisille ei näytä olevan mitään väliä, ovatko heidän juttunsa totta vai eivät.

"Voitko sanoa mitä haittaa siitä olisi?"

Ei sillä ole sinänsä mitään väliä korvata yksi perätön uskomus toisella.

"Ei jälleen syntyminen ole vain idän uskontojen asia."

Mutta miksi sitä pitää yrittää väkisin tunkea Raamattuun kun siellä ei sellaista ole eikä ole mitään näyttöä että koskaan olisi ollutkaan?

No mutta sittenhän se olisi jotain uutta uskovaisille.
        Jeesuksellakin olis vaikka kuinka monta edellistä elämää ja varmaan syntyisi piankin uudelleen.
        Vauvana siis eikä täysi-ikäisenä hippinä !
        Kiihkouskovainenkin saisi jatkaa mielipuuhaansa seuraavassa elämässä.
        Ja kukaan ei saisi syntejään anteeksi vaan karman lain mukaan hän saisi ansaitsemansa rangaistuksen.
        Karman laki tulisi tietysti myös kristinuskon uuteen oppiin.

• Anonyymi kirjoitti:

No mutta sittenhän se olisi jotain uutta uskovaisille.
        Jeesuksellakin olis vaikka kuinka monta edellistä elämää ja varmaan syntyisi piankin uudelleen.
        Vauvana siis eikä täysi-ikäisenä hippinä !
        Kiihkouskovainenkin saisi jatkaa mielipuuhaansa seuraavassa elämässä.
        Ja kukaan ei saisi syntejään anteeksi vaan karman lain mukaan hän saisi ansaitsemansa rangaistuksen.
        Karman laki tulisi tietysti myös kristinuskon uuteen oppiin.

Vai niin. Unohdit vasta kysymykseen:

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Vai niin. Unohdit vasta kysymykseen:

Reinkarnaatiossa ja karmassa ei ole mitään Moraalitonta. Ne ovat aina olleet olemassa koko universumissa.
        Saat sinä vapaasti leimata minut valehtelijaksi.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Reinkarnaatiossa ja karmassa ei ole mitään Moraalitonta. Ne ovat aina olleet olemassa koko universumissa.
        Saat sinä vapaasti leimata minut valehtelijaksi.

"Reinkarnaatiossa ja karmassa ei ole mitään Moraalitonta."

Ei niin. Ne ovat vain perusteettomia uskomuksia.

Se ei kuitenkaan mitenkään taio tyhjäksi sitä, että aloituksen väite siitä, mitä Konstantinopolin kirkolliskokouksessa muka päätettiin, on vale, jota vuodesta toiseen kierrätetään.

"Ne ovat aina olleet olemassa koko universumissa."

Tarkoitat varmaan, että uskot sokeasti asian olevan noin? Vai onko sinulla mitään uskostasi riippumatonta näyttöä että asia on oikeasti noin?

"Saat sinä vapaasti leimata minut valehtelijaksi."

Eli pitääkö nyt tulkita niin, että vastauksesi kysymykseeni on, että pidät uskon puolesta valehtua moraalisesti hyväksyttävänä?

Se on jotenkin kuvaavaa, että vaikka teille uskoville oikein tyrkyttää tilaisuutta osoittaa, että uskon puolesta valehtelu olisi mielestänne jotenkin paheksuttava asia ja pelkkä vastaus "ei" riittäisi, niin tähän tilaisuuteen ei tartuta vaan alkaa hirveä venkoilu. Joku on todennut "jokaisen uskonnon tärkein sakramentti on valehtelu" ja kokemukseni perusteella voin yhtyä tähän mielipiteeseen.

• Anonyymi
        UUSI
        siare kirjoitti:

"Reinkarnaatiossa ja karmassa ei ole mitään Moraalitonta."

Ei niin. Ne ovat vain perusteettomia uskomuksia.

Se ei kuitenkaan mitenkään taio tyhjäksi sitä, että aloituksen väite siitä, mitä Konstantinopolin kirkolliskokouksessa muka päätettiin, on vale, jota vuodesta toiseen kierrätetään.

"Ne ovat aina olleet olemassa koko universumissa."

Tarkoitat varmaan, että uskot sokeasti asian olevan noin? Vai onko sinulla mitään uskostasi riippumatonta näyttöä että asia on oikeasti noin?

"Saat sinä vapaasti leimata minut valehtelijaksi."

Eli pitääkö nyt tulkita niin, että vastauksesi kysymykseeni on, että pidät uskon puolesta valehtua moraalisesti hyväksyttävänä?

Se on jotenkin kuvaavaa, että vaikka teille uskoville oikein tyrkyttää tilaisuutta osoittaa, että uskon puolesta valehtelu olisi mielestänne jotenkin paheksuttava asia ja pelkkä vastaus "ei" riittäisi, niin tähän tilaisuuteen ei tartuta vaan alkaa hirveä venkoilu. Joku on todennut "jokaisen uskonnon tärkein sakramentti on valehtelu" ja kokemukseni perusteella voin yhtyä tähän mielipiteeseen.

En ole koskaan väittänyt että jonkun pitäisi uskoa siihen mihin minä uskon.
        Silloin usko menee moraalittomaksi kun vaaditaan toista uskomaan samoin.
        Tai sanotaan että huonosti käy jos et usko näin
        Pahimmillaan tämä on islamin uskossa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan väittänyt että jonkun pitäisi uskoa siihen mihin minä uskon.
        Silloin usko menee moraalittomaksi kun vaaditaan toista uskomaan samoin.
        Tai sanotaan että huonosti käy jos et usko näin
        Pahimmillaan tämä on islamin uskossa

"En ole koskaan väittänyt että jonkun pitäisi uskoa siihen mihin minä uskon. "

Niin? En näe että miten tämä liittyy tuohon minun viestiini, jota kommentoit.

"Silloin usko menee moraalittomaksi kun vaaditaan toista uskomaan samoin."

Vai niin. Minä en kylläkään kysynyt sinulta, että milloin usko on mielestäsi moraalitonta. Minä kysyin että onko uskon puolesta valehtelu moraalitonta. Voisitko nyt vihdoin vastata yksinkertaiseen kysymykseen, pelkkä "kyllä" tai "ei" riittää oikein hyvin:
        Onko sinun mielestäsi uskon puolesta valehtelu moraalisesti hyväksyttävää?

Vai onko valehtelu (tässä tapauksessa se perätön väite, että jälleensyntymisoppi on muka poistettu kristinuskosta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 553) niin tärkeä ja rakas osa uskoasi ettet suostu sanomaan siitä mitään moitteen sanaa?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"En ole koskaan väittänyt että jonkun pitäisi uskoa siihen mihin minä uskon. "

Niin? En näe että miten tämä liittyy tuohon minun viestiini, jota kommentoit.

"Silloin usko menee moraalittomaksi kun vaaditaan toista uskomaan samoin."

Vai niin. Minä en kylläkään kysynyt sinulta, että milloin usko on mielestäsi moraalitonta. Minä kysyin että onko uskon puolesta valehtelu moraalitonta. Voisitko nyt vihdoin vastata yksinkertaiseen kysymykseen, pelkkä "kyllä" tai "ei" riittää oikein hyvin:
        Onko sinun mielestäsi uskon puolesta valehtelu moraalisesti hyväksyttävää?

Vai onko valehtelu (tässä tapauksessa se perätön väite, että jälleensyntymisoppi on muka poistettu kristinuskosta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 553) niin tärkeä ja rakas osa uskoasi ettet suostu sanomaan siitä mitään moitteen sanaa?

Tämä oli siis minun viestini.

• Anonyymi

Pyhä Surinan Kirjan Kielletyt Kirjaimet
      (löyvettii vanhasta pakastimesta, jossa oli myös paketti sinappia vuodelt -97)

"niii ku Herra sanos et ei saa kaivaa nenää sabattina... mUT kUKAA eI SANONU MITÄ TEHHÄ ku räkää menee taikinaaa... siiit synty flatbread."

1. Poistettu Kirja: Makkabeukset ja Märkäliina
      tää ol alunperin raamatust välil levitikus ja hesekiel mut joku piilotti sen muovikassii ku se sisälsi totuude

– "Herra sanos: ei jokaa lihapulla oo hyvä liha, tarkasta sisällys ennen ku rukoilet."
      – "ja kun hän kastoi varpaansa kahviin, kuului ääni: älä tee sitä taas, Juuda"

2. Poistettu Käsky: Älä pierase alttaril
      siit ei tykätty, ku porukka teki sitä kuitenki ja se hajus pilas suitsukkeet
      – "ja niin profeetta meni pois, häpeissäään ja tuuli kuljetti hajun alas laaksoon"

3. Kadonnut tarina: Nooan toinen paatti
      – Ei puhu siit paljoa, mut se oli tehty pelkäst vanhoist pesukoneist. Ei kestäny.
      – "ja kun sade alko, se meni kumoon heti ja pesi kaikki eläimet kaks kertaa."

4. Salainen Psalmi: "Herra on mun haarukka, ei puukko"
      – "hän leikkaa mut pehmeesti, ei niiku veitsi, vaan niinku lusikka ku se hioo jätskii"
      – "ja minä makaan lautasella, vapaana kastikkeessa"

5. Poistettu evankeliumi: Timon mukaan
      – Timoo ei ollu apostoli, se oli vaan yks tyyppi torilla, mut kirjotti kirjan silti
      – "ja Jeesus sano Timolle: älä syö sitä etanaa, se liikkuu vielä"
      – "mut Timo vastas: mä näin sen unessa, se oli pyhä"

Näitä ei lueta kirkossa, mut Ukko Eeröööö löys ne kellarist, vanhojen VHS-kasettien takaa.

Eerööööö

• Anonyymi

Googlatkaa nyt, kun se on niin niiloylivainiomaisenviisas kone.
        Sillä hän joka näinä päivinä uskoo on saava siitä palkan, ja palkka on hänelle hyvä ja suotuisa. Sillä niin sanoo Herra.
        Ja joka kapinoi, kapinoimistaan, "tili" on sen mukainen.
        Toiset ovat "kiimoissaan" pienestäkin, mutta vakaa hallitsee mielensä ja kielensä, eikä lähde niin joka "juttuun" mukaan.
        Sillä taivaaseen ei mennä miehiksi ja vaimoiksi, vaan siellä ollaan, kuin enkelit taivaassa.
        Herran rauhaa toivottaen sinullekin humoristi! Karmat ja karvat saavat olla. Kuka muuten heittää akkasa silmille rikkihappoja Intiassa?

• >>Reinkarnaatio ja karma , jos kaikki uskoisivat siihen niin ei olisi mitään pahaa maailmassa>>

Selittää miksi Intiassa on niin vähän pahaa.

Eivätkä buddhalaismunkit lietsoneet kansanmurhaa Burmassa.

Ja japanilaiset käyttäytyivät siivosti Toisessa maailmansodassa.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi

Japanilaiset ovat shintolaisia. Intiassa on paljon muslimeja, he eivät usko karmaan ja reinkarnaatioon.
        Burmaan en osaa ottaa kantaa.
        Pitääpä googlata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Japanilaiset ovat shintolaisia. Intiassa on paljon muslimeja, he eivät usko karmaan ja reinkarnaatioon.
        Burmaan en osaa ottaa kantaa.
        Pitääpä googlata

Muslimisissit olivat tehneet terrori iskuja buddhalaisia kohtaan. Juntta oli sitten kostanut ja siitä alkoi koston kierre.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muslimisissit olivat tehneet terrori iskuja buddhalaisia kohtaan. Juntta oli sitten kostanut ja siitä alkoi koston kierre.

Sillä tasa-arvo on sitä, kun sisäistää tasa-arvon. No. Ehkäpä vähän liiankin apostoli Paavalimaista, mutta kuitenkin. Ja perheissähän nykyäänkin puhutaan ja neuvotellaan, toimitellaan. Jopa "skeidaa". Kato kun aurinko paistaa nätisti. Jumalan aurinko...mollottaa...pilvien takaa...ainakin toisille.

• >>Muslimisissit olivat tehneet terrori iskuja buddhalaisia kohtaan. Juntta oli sitten kostanut ja siitä alkoi koston kierre.>>

Sotilaat ja buddhalaiset yhteistyössä

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rohingyat

• Anonyymi

Ehkä konkreettinen todistus jälleensyntymästä ja karman toimivuudesta on ihminen, jolla on synnynnäinen vamma, josta hän saa sitten kärsiä enemmän tai vähemmän koko ikänsä.
      ”Minkä ihminen kylvää, sen hän niittää”. Ihminen on saattanut edellisessä elämässä rikkoa niin pahoin Jumalan lakeja, joista sitten koitui seurauksena syntyminen seuraavaan elämään vammaisena.
      Muutenhan voisi väittää, että Jumalan luomistyö on tämän ihmisen kohdalla epäonnistunut?

Samalla tavalla kuin on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, niin on myös henkinen Sielu ja maallisessa ihmisessä se jonka ihminen kokee itsessään sieluksi. Tätä sielua sanotaan erotuksena henkisestä Sielusta inhimilliseksi sieluksi.
      Henkinen sielu syvällä ihmisen sisimmässä on se sielu joka jälleensyntyy. Se on puun runko, eri elämät ovat oksia. Mitkä oksat eivät tuota hyvää hedelmää, ne hakataan pois… Ja hyvien oksien hedelmät korjataan talteen. Hyvien oksien hedelmillä on tuleviin elämiin nähden suuntaa antava vaikutus.
      Tässä on ylimalkainen esitys tuosta vertauskuvasta, mikä sen esittämiseen kätkeytyy...

• Anonyymi

Lapsi joka soittaa jotain instrumenttia kuin vanhat mestarit on soittanut ennenkin.
      Lahjoja ei ole vaan ne on tienattava.
      Me viemme kaikki taipumuksemme, himomme ja halumme seuraavaan elämään.

• Alotus on 100% paskaa.💩

• Anonyymi

Uudesti syntyminen tarkoittaa esimerkiksi eheytymistä. Meillä on oikeus "parantua" tai ajatella elämä uudelleen, aikuistua tai vaikka valaistua. Ei sitä mikään kirkolliskokous tai piispa-paavi voi estää. Silloin opit ja lait unohtuvat. Ns. uskonsuunnalla ei ole merkitystä.

• Anonyymi

Aloitus ei ole ainoastaan valheellinen väittämä. Se on demonihenkien keksimä eksytys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2065
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      162
      1791
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1746
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1493
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      158
      1274
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      56
      1224
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      1022
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      70
      949
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      942
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      919
    Aihe