Olen joskus aikaisemminkin avannut tästä keskustelun, kun itselle tuli pulmia.Tuli taas ja olette kait kuulleet, kun olen kolme kertaa käynyt operaattorinkin kaupassa.
11.3.2025 gmailiin tuli lasku. Kirjoitin huolellisesti tilisiirron ja pudoti postilaatikkoon. Sitten puhelimeen viesti 31.3.25.operaattorin laskutuksesta. En ole maksanut laskua. Minä, oho?! Mutta maksoin. 7.4.klo 21.58 tuli gmail: en ole maksanut laskua. Siitä seuraa ulosoton kautta perintä Netti saatetaan sulkea kokonaan. Silti minun pitää jatkaa maksamista, jne. 8.4.menin operaattorin kauppaan. Kyllä, tarkisti, etten ole maksanut. Sain kopion tilisiirrosta, jossa kaikki muu oikein mustalla kirjoitettuna paitsi nimikirjoitus ja pankkitilin numero. Hämmentyneenä panin kuoreen ja tiputin postilaatikkoon. - JOS OLISI PÄÄ VÄHÄN TOIMINTAKYVYLTÄÄN ALENTUNUT, OLISIN MAKSANUT KOLME KERTAA SAMAN LASKUN JA VIIMEINEN OLISI MENNYT PERINTÄÄN.
Mutta kun olen riksunvainottu, selvitin jutun. Pankki on maksanut eräpäivänä. Huomautukseni jälkeen ehti maksaa 7.4.2025. (Selvisi myös, että posti on hoitanut työnsä. ) Mutta ei tämä operattorin laskutus.
Julkaiskaa nyt tämä muiden seniorien takia.
MITEN VANHUKSET SAAVAT HOIDETTUA ASIANSA TÄSSÄ DIGIMAAILMASSA???
13
137
Vastaukset
- Anonyymi
Siis pankki ehti maksaa kahteen kertaa, kolmas tilisiirto lähti saman tien pankkiin.
Sitten menee jo huumorin puolelle. Kun en tiennyt vielä onko laskunmaksukirjeen postittaminen luotettavaa postilaatikkoon pudottamalla päätin tutkia asiaa. Pudotin vielä 3-4 maksupalvekuorta tiliotteen kera eri laatikoihin, Hyvinkäälle osa. - Nythän tulee vielä selvittämistä.- Anonyymi
Ei yhtään naurata. Olen huijauksen kohde. On alkanut ainakin v.2018.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään naurata. Olen huijauksen kohde. On alkanut ainakin v.2018.
On käytetty väärää viitenumeroa.Pankin tiliotteessa on näkynyt pankin tilisiirto, mutta se ei ole mennyt vastaanottajalle. (Näin ainakin nyt.)
- Anonyymi
Hyvinkään palstalla on samasta aiheeesta ketju. Siellä on neuvottu, miten voi hommata suoraveloituksen. Minullakin sellaisia on sähkölaskussa ja muutamassa hyväntekeväisyyslaskussa.
- Anonyymi
Aloittamani ketjun nimi on: LASKUN MAKSAMINEN MAKSUPALVELUKUOREEN LAITETULLA TILISIIRTOLOMAKKEELLA
Ketjussa on 11 viestiä tällä hetkellä. Useita kirjottajia.
- Anonyymi
Minulle tulee kerran kuukaudessa paperilla tilini tiedot. Arvioin, että se riitä. Rupean kerran viikossa käymään katsomassa tilitietoni maksuautomaatilta. Jos on jotakin ihmettelyä aiheuttavaa, menen käymään Pankissani kerran viikossa kaikille avoimella aikana ja pyydän tarkempia tietoja.
- Anonyymi
Ei riitä, että automaatilta näkee, minkä laskun on maksanut, jos on ollut väärä viitenumero. Ei ole mennyt sinne, minne piti. Netissä kerrotaan, että jää maksamattomaksi (ei siis menisi minnekään, mutta kun tilitäni ko.summa kuitenkin häviää.)
HUH,Huh; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä, että automaatilta näkee, minkä laskun on maksanut, jos on ollut väärä viitenumero. Ei ole mennyt sinne, minne piti. Netissä kerrotaan, että jää maksamattomaksi (ei siis menisi minnekään, mutta kun tilitäni ko.summa kuitenkin häviää.)
HUH,Huh;KYLLÄ NYT KAIKILLE VANHUKSILLE JA MUILLEKIN, JOILLA EI OLE MAHDOLLISUUTTA ITSE NETISSÄ MAKSAA.
HOPI, HOPI vaikka Kotokartano. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KYLLÄ NYT KAIKILLE VANHUKSILLE JA MUILLEKIN, JOILLA EI OLE MAHDOLLISUUTTA ITSE NETISSÄ MAKSAA.
HOPI, HOPI vaikka Kotokartano.SIIS SUORAVELOTUKSET SILTÄ OSIN, KUIN ON MAHDOLLISTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SIIS SUORAVELOTUKSET SILTÄ OSIN, KUIN ON MAHDOLLISTA.
MAKSUHUIJAUKSET YLEISTYVÄT - PANKIT LEVITTELEVÄT KÄSIÄÄN.
kokeilen, toimiiko linkki
https://facebook.com/watch/?v=5766003898313374/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MAKSUHUIJAUKSET YLEISTYVÄT - PANKIT LEVITTELEVÄT KÄSIÄÄN.
kokeilen, toimiiko linkki
https://facebook.com/watch/?v=5766003898313374/ei toimi, tarkistan, onko virhettä
ALUNPERIN googlasin: vanhusten huijaaminen lisääntynyt
Sieltä löytyi mielenkiintoisia otsikoita.
- Anonyymi
Kävin äsken OP:n maksuautomaatilla. Vissiin huono ajankohta käydä keskipäivällä. Oli tungosta. Joku ei osannut, lähti vetämään. Toisella oli pankkineiti neuvomassa.
- Anonyymi
Kuljin Kotokartanon tilojen ohi. Näin listan tarjonnasta. Alimpana luettelossa oli DIGIOPASTUS.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225091
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24203Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17913viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61793- 37769