Mobiilivarmenne

Käytättekö mobiilivarmennetta?
Hyvä vai huono asia?
Itse siirryin siihen ja on kätevä.
Onko liian kätevä?

20

163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tutustuin en ottanu käyttöön.

• Otin käyttöön kun ei tarvita pankkitunnuksia.

• Anonyymi

En ole vielä ottanut mutta harkitsen tarkasti
      ongelma on että ei pääse eroon kännykästä tunnistuksessa
      ja tämä ei poista sitä

mutta olen kiinnostunut jos joku kertoo mitä muuta tunnistusmekanismia
      kirjautumismekanismia kun pankki käytätte ja miten

• Anonyymi

Vasta hiljattain otin mobiilivarmenteen käyttöön ja täytyy sanoa että mieluummin sitä käytän kuin pankkitunnuksia, riittää kännykkä. Tosi kätevä oli tunnistautua niin digiviraston kuin verohallinnonkin sivuille kun piti estoja laittaa tietomurron kohteeksi jouduttuani. Olen myös eläkeyhtiön ja Kelan sivuilla käyttänyt. Kätevä ja helpompi kuin pankkitunnuksien käyttö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasta hiljattain otin mobiilivarmenteen käyttöön ja täytyy sanoa että mieluummin sitä käytän kuin pankkitunnuksia, riittää kännykkä. Tosi kätevä oli tunnistautua niin digiviraston kuin verohallinnonkin sivuille kun piti estoja laittaa tietomurron kohteeksi jouduttuani. Olen myös eläkeyhtiön ja Kelan sivuilla käyttänyt. Kätevä ja helpompi kuin pankkitunnuksien käyttö.

Nyt tosin tuli uusi varoitus mobiilivarmenteenkin käytöstä , kannattaa tutustua.
        https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011159236.html

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt tosin tuli uusi varoitus mobiilivarmenteenkin käytöstä , kannattaa tutustua.
        https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011159236.html

Luin tuon. Rikolliset ovat aina askeleen edellä.
        Hain henkilökortin poliisilaitokselta.
        Ehdotetaan kansalaisvarmennetta.
        Käytän suomi.fi palvelua.
        Olisiko tuolla kansalaisvarmenteella käyttöä?

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Luin tuon. Rikolliset ovat aina askeleen edellä.
        Hain henkilökortin poliisilaitokselta.
        Ehdotetaan kansalaisvarmennetta.
        Käytän suomi.fi palvelua.
        Olisiko tuolla kansalaisvarmenteella käyttöä?

En omalla kohdallani ole nähnyt tuolle tarvetta, en myöskään käytä suomi.fi palvelua koska en näe sillekään tarvetta. Nykyiset saa riittää kun en niitäkään varmasti enää kymmeniä vuosia kykene käyttämään.

• Anonyymi

Mitä mieltä,olette jos 5v henkilökortti on vanhentunut kuukausia ja pitäisi siirtää rahaa tilille pankissa toisen tililtä iso summa minun tilille.
      Vaatiiko voimassa olevan hemkilökortin vaikka naama ja nimi pysyy samana.

• Anonyymi

Sormenjälkitunnistus vanhenee 6:ssa vuodessa.
        Vanhaa henkkaria näyttämällä, vanheni loka -24, sain uuden henkkarin.

Henkkarin hain K-kaupasta maalis -25

Tuon kysymyksesi kohdalla, voi olla että vielä käy vanha henkkari.

• Anonyymi kirjoitti:

Sormenjälkitunnistus vanhenee 6:ssa vuodessa.
        Vanhaa henkkaria näyttämällä, vanheni loka -24, sain uuden henkkarin.

Henkkarin hain K-kaupasta maalis -25

Tuon kysymyksesi kohdalla, voi olla että vielä käy vanha henkkari.

Leskel70 Kommentoi 13:30

• Anonyymi

taatusti eivät anna siirtää jos huomaavat vanhentuneen
        ihan siitä syystä että virkailijalle voi käydä kalpaten jos
        tekee niin

eli jos se ei huomaa
        minulla on taskunpohjalla aina vähän aikaa sitten vanhentunut passi
        joka käy pikkuasioihin "melkein aina" mutta voimassa oleva on kotona
        että pääsen lähtemään jos on pakko huomenna

• Anonyymi

Yleensä se vanhentunut henkkari tai passi ei kelpaa kuin poliisilaitoksella uutta hakiessa, joten tuskin se siellä pankissa kelpaa. Riippuu tietysti siitäkin kuinka tiukasti pankkihenkilö sääntöjä noudattaa ja oletteko kuinka tuttuja.

• Anonyymi

En ole ladannut mobiilivarmennetta ja nyt on jo ongelma kun olen menossa tilaisuuteen jossa pankkikortilla tai rahalla maksamalla on vain muutama paikka. Pitää mennä ajoissa. Luin myös tuon varoitusjutun ja nyt mietin jos en lataa ainakaan vielä. Varmaan on kätevä.

• Anonyymi

Pari vk ollut käytössä. Pankkitunnukset vain pankkiin. Mielestäni ok.

• Anonyymi

En ota, jos ottaa pitää olla älypuhelin.

• Eikö lähes kaikilla ole nykyään älypuhelin?

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Eikö lähes kaikilla ole nykyään älypuhelin?

Vanha Nokia käytössäni, ei kiinnosta alkaa älypuhelinta, pärjää hyvin näinkin, sitäpaitsi se on turvallisuusriski, virusten yms. huijareiden takia, ja aivan liian monimutkainen, meidän kirjastossa on jo kauan toiminut ilmainen neuvoja älykänny asioissa, ja jatkuvasti siinä joku seniori-ikäinen on hakemassa apua, kun ei osaa käyttää puhelintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha Nokia käytössäni, ei kiinnosta alkaa älypuhelinta, pärjää hyvin näinkin, sitäpaitsi se on turvallisuusriski, virusten yms. huijareiden takia, ja aivan liian monimutkainen, meidän kirjastossa on jo kauan toiminut ilmainen neuvoja älykänny asioissa, ja jatkuvasti siinä joku seniori-ikäinen on hakemassa apua, kun ei osaa käyttää puhelintaan.

Onko täällä joku muukin minun lisäkseni joka käyttää Peruspuhelinta? Kiva tavata!
        Vanha Nokialainen minullakin, ostin siihen uuden akun syksyllä, ja on varmatoiminen vehje. Pankkiasiat ja kaikki hoituvat läppärillä jossa on F-Secure turvaamassa.
        Puhelimeen olen laittanut Suoramarkkinointieston, sen maksuttoman 0600-13404, joten säästyn huijaus-, ja myyntipuheluiltakin.
        Älyluuri minulla on pelkästään prepaid-numerolla, pidän sitä mukana matkoilla jos vaikka tarvitsee karttaa tms. Muuten täysin turha kapine.

• Anonyymi

Entä voiko sillä mobiililla maksaa myös netissä liput eri tapahtumiin. Omassa pankissa pitää siinä käyttää vielä tunnusta ja salasanaa ja sitä numeroläpyskää. Sitä tosi vanhanaikaista menetelmää. Pay pal vaatii. Sitten kyllä tulee vielä puhelimeen numero joka pitää syöttää sekä maksettu lippu. Viimeksi olen käyttänyt kun maksoin matkan sekä messulipun. Puhelimen Id, johon tulee tavallisia laskuja hyväksyessäni syötettävä luku, ei käy Pay palille.

• Anonyymi

Harvoin pankkiasioita, käytän numerolistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2294
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2040
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      1983
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1680
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      66
      1622
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      196
      1529
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1251
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1134
    9. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      80
      1130
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1083
    Aihe