Moikka,
olen nyt kesällä rakentamassa terassilleni katon valokatteesta, mutta en ole ihan varma kuinka pitkää tavaraa kannattaisi hankkia, että kulmat ovat riittävät.
Terassin pituus on 3m ja leveys 6m, se katto tulisi talon seinästä vähän tuon 3m reunan yli.
Katsoin, että valokatteitta myydään esimerkiksi 4m pitkinä levyinä. Olisiko tuo riittävän pitkä, jotta kulmasta tulisi tarpeeksi iso, että lumet sulaisivat ja valuisivat helpommin pois ja että se kestäisi sen lumikuorman. Tokihan sekin riippuu koolausvälistä, mutta tuota kulmaa tässä nyt ajattelin, kun en osaa päättää kuinka pitkää katettaa ostaa.
Terassin valokatteen kulma?
Anonyymi-ap
2
103
Vastaukset
- Anonyymi
Lumikuorman (2kN/m2 etelässä ja varmuuskerroin 1,6) kestävyyteen vaikuttaa vain koolausväli ja jännemitta, ei mikään kulma.
- Anonyymi
Kulmalla tarkoitettiin katepituuden riittävyyttä. Leveys oli kolme metriä. Ja mitä jyrkempi katto sitä enemmän lapepituutta eli pidempää levyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 402421
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086