Unkari kieltää pride-tapahtumat https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011170387.html
Mitä ajatuksia tämä herättää?
Näin Unkarissa
41
732
Vastaukset
- Anonyymi
Venäjän meininkiä. Tällaistahan persutkin haluavat Suomeen.
Persut on Suomen venäjämielisin puolue 🇷🇺- Anonyymi
Unkarihan on muuten katolinen maa ja jossa on vielä yllättävästi 12% kalvinistejakin. Ei missääm suhteessa Venäläinen.
- Anonyymi
Putinin agendaa täällä kailottavat muut kuin Persut. Eikö ne venakot hauku kaikkia natseiksi.
- Anonyymi
Nyt alkoi kiinnostamaan mitä En_osaaEn_tunne ajattelee kyseisestä uutisesta? Euroopassa sijaitsevasta valtiosta kuitenkin kyse. Ollaanko menossa parempaan vai huonompaan suuntaan?
No näyttää tuolla heidän lakiloissa olevan jo aika tavalla rajoittavia kohtia ennestään ja lisää näyttää tulevan eli eiköhän tuo suunta ole selvä mihin ollaan menossa. Tavallaan ymmärrän kuitenkin perustelua, joka tuossa mainitaan. Pride-kulkuekin kun mainittiin, niin tarttee kai mainita, jotta kuvista päätellen (en siis ole koskaan osallistunut tai ollut paikanpäällä), osa tyypeistä vetää ainakin mun makuun överiksi.
- Anonyymi
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
No näyttää tuolla heidän lakiloissa olevan jo aika tavalla rajoittavia kohtia ennestään ja lisää näyttää tulevan eli eiköhän tuo suunta ole selvä mihin ollaan menossa. Tavallaan ymmärrän kuitenkin perustelua, joka tuossa mainitaan. Pride-kulkuekin kun mainittiin, niin tarttee kai mainita, jotta kuvista päätellen (en siis ole koskaan osallistunut tai ollut paikanpäällä), osa tyypeistä vetää ainakin mun makuun överiksi.
Näin vähän arvelinkin, että tuskin on mieli muuttunut asian suhteen alta vuodessa. Eli lapsia pitää mielestäsi suojella kyseisiltä tapahtumilta ja kaikilta seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvilta ihmisiltä? Ja opettaa lapsille, että ainoa oikea tapa on elää heterosuhteessa? Ei kenenkään seksuaalinen suuntautuminen muutu siitä, että näkee miesparin tai naisparin. Eikä oma sukupuoli tai sukupuolikokemus itsestä muutu miksikään, jos kohtaa transihmisen.
Kannattaa joskus uskaltautua ihan paikan päälle vähemmistötapahtumiin, eikä vain kuvista arvostella sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä. Siitä ne ennakkoluulot ehkä alkaisi pikkuhiljaa hälvetä, jos on edes hälvetäkseen. Kuvailes vähän omin sanoin, että mikä oli liian överiä mielestäsi näkemissäsi kuvissa, ja mistä olet kuvat kaivanut?
Ja kyllä te heteroelämääkin elävät joskus olette melko hauska näky. En kyttäämällä tietenkään kyttää, mutta joskus osuu silmiin kaikenlaista. Teillehän ollaan muuten suunnittelemassa ihan omaa liputuspäivää aidon avioliiton puolesta, ilmeisesti johonkin sinne priden aikoihin, niin olehan kuulolla. Pääset sinäkin vähän juhlistamaan miehen ja naisen välistä aitoa avioliittoa. Anonyymi kirjoitti:
Näin vähän arvelinkin, että tuskin on mieli muuttunut asian suhteen alta vuodessa. Eli lapsia pitää mielestäsi suojella kyseisiltä tapahtumilta ja kaikilta seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvilta ihmisiltä? Ja opettaa lapsille, että ainoa oikea tapa on elää heterosuhteessa? Ei kenenkään seksuaalinen suuntautuminen muutu siitä, että näkee miesparin tai naisparin. Eikä oma sukupuoli tai sukupuolikokemus itsestä muutu miksikään, jos kohtaa transihmisen.
Kannattaa joskus uskaltautua ihan paikan päälle vähemmistötapahtumiin, eikä vain kuvista arvostella sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä. Siitä ne ennakkoluulot ehkä alkaisi pikkuhiljaa hälvetä, jos on edes hälvetäkseen. Kuvailes vähän omin sanoin, että mikä oli liian överiä mielestäsi näkemissäsi kuvissa, ja mistä olet kuvat kaivanut?
Ja kyllä te heteroelämääkin elävät joskus olette melko hauska näky. En kyttäämällä tietenkään kyttää, mutta joskus osuu silmiin kaikenlaista. Teillehän ollaan muuten suunnittelemassa ihan omaa liputuspäivää aidon avioliiton puolesta, ilmeisesti johonkin sinne priden aikoihin, niin olehan kuulolla. Pääset sinäkin vähän juhlistamaan miehen ja naisen välistä aitoa avioliittoa.Mun mielestä lapsia ei tartte suojella tuossa määrin kuin esitit, mutta mitään Setapuhujia tai Pridetuputusta en esim kouluissa tai oppikirjoissa hyväksy. Lapset ja nuoret osaavat kyllä etsiä tietoa tuommosista asioista muutenkin jos sellanen kiinnostaa tai mietittää.
Överiksi (kulkueessa) menee sillon kun sinne tuodaan rekvisiittaa, vedetään päähän naamaria ja suuhun kapulaa. Se ällöttää ja mun mielestä sillä vaan annetaan väärää kuvaa vähemmistöistä.
Kuvat voit ite googlata.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyllä te heteroelämääkin elävät joskus olette melko hauska näky. En kyttäämällä tietenkään kyttää, mutta joskus osuu silmiin kaikenlaista. Teillehän ollaan muuten suunnittelemassa ihan omaa liputuspäivää aidon avioliiton puolesta, ilmeisesti johonkin sinne priden aikoihin, niin olehan kuulolla. Pääset sinäkin vähän juhlistamaan miehen ja naisen välistä aitoa avioliittoa.Näinhän se on kun tymus kukoistaa
Mitä ihmiset pelkää oikein, kun toinen on syntynyt omalla suuntsuksellaan niin se on verrattavissa siihen vähän kun synnytään vasenkätisenä ei siis sen kumbrmpaa.
Ketään heteroakaan ei voi muuttaa homoksi vaikka miten yrittäisi siis miksi homojen pitäisi muutta erilaisiksib mitä eivät Ole . Juntinko vuoksi
Viisaat tämän ymmärtää että rakkaus kahden ihmisen välillä ei Katso sukupuolern vaan ihmiseen ainoastaan .
Oikein pahaa tekee kun ajattelee miten toiset ihmiset vastustavat asiaa mistä eivät omaa tietoa .
Minä en voisi olla sellaisen miehen kanssa joka on homovastainrn sillä silloin se todistaisi että hyväksyisin tyhmyyden.
Samalla tyhmäkään ei voi sille mitään ettei kykene ymmärtämään. Ja asettua siihen että homot eivät Ole mikään uhka kenellekkään .mutta typerät n ihmiset ovat uhka heidän vapauteensa olla sitä mitä ovat . - Anonyymi
Mun mielestä lapsia ei tartte suojella tuossa määrin kuin esitit, mutta mitään Setapuhujia tai Pridetuputusta en esim kouluissa tai oppikirjoissa hyväksy. Lapset ja nuoret osaavat kyllä etsiä tietoa tuommosista asioista muutenkin jos sellanen kiinnostaa tai mietittää.
Överiksi (kulkueessa) menee sillon kun sinne tuodaan rekvisiittaa, vedetään päähän naamaria ja suuhun kapulaa. Se ällöttää ja mun mielestä sillä vaan annetaan väärää kuvaa vähemmistöistä.
Kuvat voit ite googlata.Kyllä se on minunkin pitänyt terveystiedon tunnilla kuunnella, kun tuputettiin ja kuvailtiin tarkkaan heteroseksiä. Kortsuja tuputettiin väkisin, vaikka kuinka yritti sanoa, että ei ole tarvetta (laitettiin kaverin kanssa ne lestadiolaisperheenlapsen reppuun kotiin tuliaisiksi, oli koulukiusaaja pahimmasta päästä, ei me muuten sellaista olis tehty). Sanallakaan ei niillä tunneilla mainittu homoseksuaalisuudesta, herkemmille voi ilmeisesti tulla traumoja.
Ihan hyvä, että Setan porukka käy kouluilla nykyään puhumassa. Olispa ollut omaan kouluaikaankin.
Ei löytynyt googlailemalla mitään kapulakuvia. Taitaa olla ihan oman mielikuvituksen tuotoksia ja ennakkoluuloja. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on minunkin pitänyt terveystiedon tunnilla kuunnella, kun tuputettiin ja kuvailtiin tarkkaan heteroseksiä. Kortsuja tuputettiin väkisin, vaikka kuinka yritti sanoa, että ei ole tarvetta (laitettiin kaverin kanssa ne lestadiolaisperheenlapsen reppuun kotiin tuliaisiksi, oli koulukiusaaja pahimmasta päästä, ei me muuten sellaista olis tehty). Sanallakaan ei niillä tunneilla mainittu homoseksuaalisuudesta, herkemmille voi ilmeisesti tulla traumoja.
Ihan hyvä, että Setan porukka käy kouluilla nykyään puhumassa. Olispa ollut omaan kouluaikaankin.
Ei löytynyt googlailemalla mitään kapulakuvia. Taitaa olla ihan oman mielikuvituksen tuotoksia ja ennakkoluuloja.En tiiä millon oot koulusi käynyt, mutta mun kouluaikaan ei kyllä kuvailtu mitään seksiä sen enempää tai sitte on vaan muisti pahasti tuossakin kohtaa mulla pettänyt. Saattoi olla kirjassa piirroskuva naisen ja miehen alapäästä siinä yhteydessä kun puhuttiin lisääntymisestä. Eikä jaeltu kortsujakaan omaan käyttöön, toisten reppuun laitettaviksi tai edes vappupalloksi. Ettei tuo olisi vastaavasti sun mielikuvituksesi tuotos?
Mutta niin, mä olen sitä mieltä, jotta kumpaakaan ei pidä tuputtaa, sen enempää heteroa ku homoa ja Setaa ei kouluille tartte. Muualla voivat puhua.
Tässä jotain makua siitä, mitä aiemmassa kommentissani tarkotin
https://magneettimedia.com/pride-koko-perheen-juhla/- Anonyymi
Mun mielestä lapsia ei tartte suojella tuossa määrin kuin esitit, mutta mitään Setapuhujia tai Pridetuputusta en esim kouluissa tai oppikirjoissa hyväksy. Lapset ja nuoret osaavat kyllä etsiä tietoa tuommosista asioista muutenkin jos sellanen kiinnostaa tai mietittää.
Kuvat voit ite googlata.Samaa mieltä, että kulkueet voi mennä vähän överiksi. Ei lasten tarvitse nähdä kaiken maailman perverssejä. Fiksustikin voi marssia.
- Anonyymi
En tiiä millon oot koulusi käynyt, mutta mun kouluaikaan ei kyllä kuvailtu mitään seksiä sen enempää tai sitte on vaan muisti pahasti tuossakin kohtaa mulla pettänyt. Saattoi olla kirjassa piirroskuva naisen ja miehen alapäästä siinä yhteydessä kun puhuttiin lisääntymisestä. Eikä jaeltu kortsujakaan omaan käyttöön, toisten reppuun laitettaviksi tai edes vappupalloksi. Ettei tuo olisi vastaavasti sun mielikuvituksesi tuotos?
Mutta niin, mä olen sitä mieltä, jotta kumpaakaan ei pidä tuputtaa, sen enempää heteroa ku homoa ja Setaa ei kouluille tartte. Muualla voivat puhua.
Tässä jotain makua siitä, mitä aiemmassa kommentissani tarkotin
https://magneettimedia.com/pride-koko-perheen-juhla/Et sitten yhtään perehtynyt mitä linkkejä jakelet? Tiedätkö edes mikä tuo magneettimedia on ja keiden kannalta haluavat asiat esittää? Ei sovi tänne nuo Kärkkäisen kirjoitukset.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000002803298.html
https://yle.fi/a/3-7941234
https://www.ess.fi/paikalliset/381343
https://www.ksml.fi/paikalliset/2600161
Ei ole mielikuvituksen tuotosta terveystiedon tunnit. Sinne tuli pervo terkkari kuvailemaan heteroseksiä oikein tarkasti, ei sentään videoita ollut. Kortsuja tyrkytettiin väkisin kaikille. En tiedä varmaksi, mutta epäilen, että nuo Setan oppitunnit on paljon kesympiä ja asiapitoisempia.
Vähän nuorempi olen sinua. Anonyymi kirjoitti:
Et sitten yhtään perehtynyt mitä linkkejä jakelet? Tiedätkö edes mikä tuo magneettimedia on ja keiden kannalta haluavat asiat esittää? Ei sovi tänne nuo Kärkkäisen kirjoitukset.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000002803298.html
https://yle.fi/a/3-7941234
https://www.ess.fi/paikalliset/381343
https://www.ksml.fi/paikalliset/2600161
Ei ole mielikuvituksen tuotosta terveystiedon tunnit. Sinne tuli pervo terkkari kuvailemaan heteroseksiä oikein tarkasti, ei sentään videoita ollut. Kortsuja tyrkytettiin väkisin kaikille. En tiedä varmaksi, mutta epäilen, että nuo Setan oppitunnit on paljon kesympiä ja asiapitoisempia.
Vähän nuorempi olen sinua.No teille on ehkä sattunut sitte semmonen terkka mitä meillä ei ollu, eikä varmaan ole yleistäkään tuommonen. Harmi jos näin kumminkin oli. En ole mäkään Setan juttuja koulussa ollu kuuntelemassa, mutta lapsellinen kun olen, niin sitä kautta olen vähän mallia nähnyt ja mun mielestä ei kuulu koulumaailmaan, etenkään alakouluun tuommonen. Eri juttu on sitten muun muassa luennoivat poliisit, joiden vierailut ovat varmasti paikallaan.
En perehtynyt linkkiin sen enempää. Oli ensimmäinen sivusto, jonka kautta näin sellaisia kuvia joita tarkotin edellisissä kommenteissa ja joiden olemassaolon kyseenalaistit. Kuvien vuoksi siis jaoin en muun sisällön.- Anonyymi
No teille on ehkä sattunut sitte semmonen terkka mitä meillä ei ollu, eikä varmaan ole yleistäkään tuommonen. Harmi jos näin kumminkin oli. En ole mäkään Setan juttuja koulussa ollu kuuntelemassa, mutta lapsellinen kun olen, niin sitä kautta olen vähän mallia nähnyt ja mun mielestä ei kuulu koulumaailmaan, etenkään alakouluun tuommonen. Eri juttu on sitten muun muassa luennoivat poliisit, joiden vierailut ovat varmasti paikallaan.
En perehtynyt linkkiin sen enempää. Oli ensimmäinen sivusto, jonka kautta näin sellaisia kuvia joita tarkotin edellisissä kommenteissa ja joiden olemassaolon kyseenalaistit. Kuvien vuoksi siis jaoin en muun sisällön.Niin, nuo on joku uusnatsiporukka käsittääkseni. Tuomioita tullut jne.
Ei nuo kuvat nyt niin pahoja ole, vähän paljasta rintaa ja joltain housut unohtunut jalasta. Ei sen pahempaa kuin uimarannoilla näkee. Eikä yhtään kapulaa näkynyt edelleenkään. Pappikin oli kuvissa.
Onko jotain esimerkkiä antaa mitä Seta opettaa nykyisin kouluissa lapsille? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä vähän materiaalia, että missä kohti ei ole soveliasta. Anonyymi kirjoitti:
Niin, nuo on joku uusnatsiporukka käsittääkseni. Tuomioita tullut jne.
Ei nuo kuvat nyt niin pahoja ole, vähän paljasta rintaa ja joltain housut unohtunut jalasta. Ei sen pahempaa kuin uimarannoilla näkee. Eikä yhtään kapulaa näkynyt edelleenkään. Pappikin oli kuvissa.
Onko jotain esimerkkiä antaa mitä Seta opettaa nykyisin kouluissa lapsille? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä vähän materiaalia, että missä kohti ei ole soveliasta.En tiiä sitäkään millä rannoilla oikein käyt, mutta ei ainakaan niissä missä ite oon käyny oo tuommosta vastaavaa. Alastomuudessa ei nyt mitään pahaa ole, mutta ei vallan kaikki paikat oo semmosia missä voi mennä paljastellen ja muukin ku sepalus vähän epähuomiossa auki.
Setamatskua, myös kouluille löytyy sieltä heidän sivuilta.- Anonyymi
En tiiä sitäkään millä rannoilla oikein käyt, mutta ei ainakaan niissä missä ite oon käyny oo tuommosta vastaavaa. Alastomuudessa ei nyt mitään pahaa ole, mutta ei vallan kaikki paikat oo semmosia missä voi mennä paljastellen ja muukin ku sepalus vähän epähuomiossa auki.
Setamatskua, myös kouluille löytyy sieltä heidän sivuilta.Ei kannata takertua mihinkään yksittäisiin kuviin uusnatsien ylläpitämiltä sivustoilta. Yli satatuhatta osallistujaa oli ja suurin osa varmasti asiallista porukkaa ja vaatteet päällä. Paikan päälle vain, niin näet kokonaisuuden.
Ihan Helsingin uimarannoilla voi törmätä paljaisiin rintoihin:
https://yle.fi/a/74-20101372
Mielestäni oli asiallista opetusmateriaalia Setan sivuilla. Aiheina näytti olevan mm.
Sateenkaarinuorten kohtaama seksuaalinen häirintä
Sateenkaari-ihmisten osallisuuden edistäminen liikunnassa
Nuorisotyö sateenkaarinuorten kasvurauhaa tukemassa
Sateenkaarinuoret koulumaailmassa
Sukupuolen moninaisuus tänään
Sukupuolen moninaisuuden sensitiivinen kohtaaminen
En löytänyt mitään epäasiallista sisältöä. Sinun pitää sanoa ääneen mikä siellä on sopimatonta ja lapsiasi häiritsevää tai loukkaavaa materiaalia, muuten en tiedä mitä ajat takaa. Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata takertua mihinkään yksittäisiin kuviin uusnatsien ylläpitämiltä sivustoilta. Yli satatuhatta osallistujaa oli ja suurin osa varmasti asiallista porukkaa ja vaatteet päällä. Paikan päälle vain, niin näet kokonaisuuden.
Ihan Helsingin uimarannoilla voi törmätä paljaisiin rintoihin:
https://yle.fi/a/74-20101372
Mielestäni oli asiallista opetusmateriaalia Setan sivuilla. Aiheina näytti olevan mm.
Sateenkaarinuorten kohtaama seksuaalinen häirintä
Sateenkaari-ihmisten osallisuuden edistäminen liikunnassa
Nuorisotyö sateenkaarinuorten kasvurauhaa tukemassa
Sateenkaarinuoret koulumaailmassa
Sukupuolen moninaisuus tänään
Sukupuolen moninaisuuden sensitiivinen kohtaaminen
En löytänyt mitään epäasiallista sisältöä. Sinun pitää sanoa ääneen mikä siellä on sopimatonta ja lapsiasi häiritsevää tai loukkaavaa materiaalia, muuten en tiedä mitä ajat takaa.Tässä ei puhuttu nyt vaan pelkistä rinnoista eli ei kannata takertua vain niihin.
Sanopa sie ääneen, jotta kuinka tuommonen itsensäpaljastelu, prseposkien ja rintavarustelun esittely, koira tms naamari naamassa hyppely ynnä muu sekoilu edistää vähemmistöjen asioita tai antaa sellasta hyvää tai oikeaa kuvaa? Just tuommosella touhulla saa sitten itseään syyttää jos kieltoa pukkaa ja osa heteroista kahtoo kieroon vaikka ei oliskaan varsinaista katsastusta, ees piilossa. Kyllä kuviin monesti poimitaan just ne erottuvimmat, se on totta. En mä missään kohtaa väittänytkään että tuommosina kaikki menis.En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Tässä ei puhuttu nyt vaan pelkistä rinnoista eli ei kannata takertua vain niihin.
Sanopa sie ääneen, jotta kuinka tuommonen itsensäpaljastelu, prseposkien ja rintavarustelun esittely, koira tms naamari naamassa hyppely ynnä muu sekoilu edistää vähemmistöjen asioita tai antaa sellasta hyvää tai oikeaa kuvaa? Just tuommosella touhulla saa sitten itseään syyttää jos kieltoa pukkaa ja osa heteroista kahtoo kieroon vaikka ei oliskaan varsinaista katsastusta, ees piilossa. Kyllä kuviin monesti poimitaan just ne erottuvimmat, se on totta. En mä missään kohtaa väittänytkään että tuommosina kaikki menis.Varsinaista karsastusta,
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyllä te heteroelämääkin elävät joskus olette melko hauska näky. En kyttäämällä tietenkään kyttää, mutta joskus osuu silmiin kaikenlaista. Teillehän ollaan muuten suunnittelemassa ihan omaa liputuspäivää aidon avioliiton puolesta, ilmeisesti johonkin sinne priden aikoihin, niin olehan kuulolla. Pääset sinäkin vähän juhlistamaan miehen ja naisen välistä aitoa avioliittoa.Miksi mun tuommosta pitäs juhlistaa? Avioliitossa en oo ollu, enkä enää nykysellään heterosuhteessakaan.
- Anonyymi
Tässä ei puhuttu nyt vaan pelkistä rinnoista eli ei kannata takertua vain niihin.
Sanopa sie ääneen, jotta kuinka tuommonen itsensäpaljastelu, prseposkien ja rintavarustelun esittely, koira tms naamari naamassa hyppely ynnä muu sekoilu edistää vähemmistöjen asioita tai antaa sellasta hyvää tai oikeaa kuvaa? Just tuommosella touhulla saa sitten itseään syyttää jos kieltoa pukkaa ja osa heteroista kahtoo kieroon vaikka ei oliskaan varsinaista katsastusta, ees piilossa. Kyllä kuviin monesti poimitaan just ne erottuvimmat, se on totta. En mä missään kohtaa väittänytkään että tuommosina kaikki menis.Ainoa väkivallan uhka osallistujia kohtaan siellä on tullut vastamielenosoittajilta, joilla on jopa teräaseet mukana. Näiden takia siellä on poliisit paikalla turvaamassa rauhaa. Sitten on nämä aito avioliitto -heput, jotka huutelevat kaikille osallistujille sivusta törkeyksiä megafoneihinsa. Jokavuotinen riesa taitavat olla ja niitä poliisit sieltä poistaa sivummalle huutelemaan, kuten myös näitä teräaseiden kanssa uhkailevia muita vastamielenosoittajia.
Nämä tyypit lähettelee järjestäjille jopa tappouhkauksia. Viime vuodet ovat olleet Euroopan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä kohtaan väkivaltaisimpia yli kymmeneen vuoteen. Eli pahempaan suuntaan ollaan menossa koko ajan.
Pienemmillä paikkakunnilla prideille osallistuvia on heitelty kananmunilla, kivillä ja ammuskeltu vesipyssyillä virtsaa päälle. Hyökätty takaapäin naisen kimppuun, näytelty käsimerkkejä uhkaavasti kohti ajavasta autosta, pamauteltu omatekoisia pommeja ja ilotulitteita. Siinä on varmasti ihan tarpeeksi syitä olla tuomatta lapsia pride-tapahtumiin, mutta ne syyt eivät ole seksuaali- eikä sukupuolivähemmistöihin kuuluvissa ihmisissä.
Näissä vastamielenosoituksissa ei mielestäsi varmasti mitään väärää ole? Voihan sitä tietysti tulla paikalle (tai katsella kuvia), järkyttyä osallistujista ja pahoittaa mielensä vaikkapa koiramaskista.
Tästä asiasta vielä vähän poiketen huomasin, että Setan kouluilla esitetty materiaali perustuu opetussuunitelmaan. Ja, jos sinulla on kouluikäisiä lapsia niin varmasti tiedät, että Seta ei niitä opetussuunnitelmia laadi. Eli Seta rakentaa vain materiaalinsa koulujen opetussuunnitelmia vastaaviksi. Enkä edelleenkään saanut vastausta siihen mikä Setan opetusmateriaalissa on mielestäsi pielessä. Anonyymi kirjoitti:
Ainoa väkivallan uhka osallistujia kohtaan siellä on tullut vastamielenosoittajilta, joilla on jopa teräaseet mukana. Näiden takia siellä on poliisit paikalla turvaamassa rauhaa. Sitten on nämä aito avioliitto -heput, jotka huutelevat kaikille osallistujille sivusta törkeyksiä megafoneihinsa. Jokavuotinen riesa taitavat olla ja niitä poliisit sieltä poistaa sivummalle huutelemaan, kuten myös näitä teräaseiden kanssa uhkailevia muita vastamielenosoittajia.
Nämä tyypit lähettelee järjestäjille jopa tappouhkauksia. Viime vuodet ovat olleet Euroopan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä kohtaan väkivaltaisimpia yli kymmeneen vuoteen. Eli pahempaan suuntaan ollaan menossa koko ajan.
Pienemmillä paikkakunnilla prideille osallistuvia on heitelty kananmunilla, kivillä ja ammuskeltu vesipyssyillä virtsaa päälle. Hyökätty takaapäin naisen kimppuun, näytelty käsimerkkejä uhkaavasti kohti ajavasta autosta, pamauteltu omatekoisia pommeja ja ilotulitteita. Siinä on varmasti ihan tarpeeksi syitä olla tuomatta lapsia pride-tapahtumiin, mutta ne syyt eivät ole seksuaali- eikä sukupuolivähemmistöihin kuuluvissa ihmisissä.
Näissä vastamielenosoituksissa ei mielestäsi varmasti mitään väärää ole? Voihan sitä tietysti tulla paikalle (tai katsella kuvia), järkyttyä osallistujista ja pahoittaa mielensä vaikkapa koiramaskista.
Tästä asiasta vielä vähän poiketen huomasin, että Setan kouluilla esitetty materiaali perustuu opetussuunitelmaan. Ja, jos sinulla on kouluikäisiä lapsia niin varmasti tiedät, että Seta ei niitä opetussuunnitelmia laadi. Eli Seta rakentaa vain materiaalinsa koulujen opetussuunnitelmia vastaaviksi. Enkä edelleenkään saanut vastausta siihen mikä Setan opetusmateriaalissa on mielestäsi pielessä.Mistäs tämä väkivalta ja muu puhe tähän putkahti. No, mennään sitten ensiksi sillä.
Tuota miksi (Euroopassa) ollaan menty (kaiketi) pahempaan suuntaan voi jokainen pohtia mielessään tai vaikka ääneen. Mulla voisi olla siitä oma ajatus, jota en ääneen sano, mutta oon sitä mieltä, että myös provosointi johtaa monesti provosoitumiseen ja tästä päästää juuri siihen mistä aiemmin sultakin kysäisin, mutta jätit vastaamatta.
Vastauksena kysymykseesi, joka oli aika erikoisesti aseteltu, niin ei, en hyväksy kuvatunlaista toimintaa, mikäli sellaista vastamielenosoituksissa esiintyy.
Sitten Setajutusta. Opetussuunnitelmaan tehty muutos/lisäys/rustaus mikä lie tuossa tosiaan näyttää takana/tukena olevan. Mikään ei silti (edelleenkään) velvoita kouluja siihen, jotta näitä Setan "kurssitettuja asiantuntijoita" tarttis kouluihin kutsua. Opetus kouluissa kuuluu opettajille (osin myös terveydenhoitajalle) ja mielellään erityisesti näissä kohdin myös ajatuksiltaan kutakuinkin neutraaleille eikä järjestöille. Koulujen uskonnon opetukseen tätä ei vallan voi verrata, mutta kärjistäen (ev.lut)uskonnon opetustakin voisi tuossa tapauksessa varmaankin ulkoistaa hyvin, vaikkapa jollekin uskonnolliselle järjestölle/yhdistykselle/yhdyskunnalle, miltä se kuulostaisi? Voisi tähän ottaa rajummankin esimerkin, mutta jätän ottamatta.
Joka tapauksessa mikäli ja kun opetussuunnitelma toteaa ja vaatii, niin opettajat ovat niitä, joiden koulutuksessa/kurssituksessa nämä muutokset/lisäykset tulisi huomioida ja sitä kautta tuoda soveltuvin osin mukaan opetukseen.
Tuosta https://lapsenmaailma.fi/artikkeli/sandra-14-eli-kaksi-vuotta-sakkena/
muun muassa voit lukea mua mietityttävästä aiheesta ja tässäkin on Seta mainittu.
Vikat kappaleet "vastuuta aikuisille" kiteyttävät asian aika hyvin.
Ja nyt, heitänpä sulle uuden kysymyksen, kaksi edellistä sulla onkin vastaamati, mutta ei tietenkään oo vastauspakkoakaan.
Mitäpä mieltä olet tästä, jonkin verran puhuttaneesta seksioppaasta (jota eivät kai onneksi ole vielä sentään alakouluille hivuttaneet)
"Respektiä – seksikirja pojille"
Nyt ollaan jo kaukana Unkarista ja Pridesta...- Anonyymi
Mistäs tämä väkivalta ja muu puhe tähän putkahti. No, mennään sitten ensiksi sillä.
Tuota miksi (Euroopassa) ollaan menty (kaiketi) pahempaan suuntaan voi jokainen pohtia mielessään tai vaikka ääneen. Mulla voisi olla siitä oma ajatus, jota en ääneen sano, mutta oon sitä mieltä, että myös provosointi johtaa monesti provosoitumiseen ja tästä päästää juuri siihen mistä aiemmin sultakin kysäisin, mutta jätit vastaamatta.
Vastauksena kysymykseesi, joka oli aika erikoisesti aseteltu, niin ei, en hyväksy kuvatunlaista toimintaa, mikäli sellaista vastamielenosoituksissa esiintyy.
Sitten Setajutusta. Opetussuunnitelmaan tehty muutos/lisäys/rustaus mikä lie tuossa tosiaan näyttää takana/tukena olevan. Mikään ei silti (edelleenkään) velvoita kouluja siihen, jotta näitä Setan "kurssitettuja asiantuntijoita" tarttis kouluihin kutsua. Opetus kouluissa kuuluu opettajille (osin myös terveydenhoitajalle) ja mielellään erityisesti näissä kohdin myös ajatuksiltaan kutakuinkin neutraaleille eikä järjestöille. Koulujen uskonnon opetukseen tätä ei vallan voi verrata, mutta kärjistäen (ev.lut)uskonnon opetustakin voisi tuossa tapauksessa varmaankin ulkoistaa hyvin, vaikkapa jollekin uskonnolliselle järjestölle/yhdistykselle/yhdyskunnalle, miltä se kuulostaisi? Voisi tähän ottaa rajummankin esimerkin, mutta jätän ottamatta.
Joka tapauksessa mikäli ja kun opetussuunnitelma toteaa ja vaatii, niin opettajat ovat niitä, joiden koulutuksessa/kurssituksessa nämä muutokset/lisäykset tulisi huomioida ja sitä kautta tuoda soveltuvin osin mukaan opetukseen.
Tuosta https://lapsenmaailma.fi/artikkeli/sandra-14-eli-kaksi-vuotta-sakkena/
muun muassa voit lukea mua mietityttävästä aiheesta ja tässäkin on Seta mainittu.
Vikat kappaleet "vastuuta aikuisille" kiteyttävät asian aika hyvin.
Ja nyt, heitänpä sulle uuden kysymyksen, kaksi edellistä sulla onkin vastaamati, mutta ei tietenkään oo vastauspakkoakaan.
Mitäpä mieltä olet tästä, jonkin verran puhuttaneesta seksioppaasta (jota eivät kai onneksi ole vielä sentään alakouluille hivuttaneet)
"Respektiä – seksikirja pojille"
Nyt ollaan jo kaukana Unkarista ja Pridesta...Eihän se oikeuta kohdistamaan väkivaltaa kyseisiin tapahtumiin, vaikka kuinka provosoituisi Pridelle osallistuvista ihmisistä. Jos johonkin tapahtumaan osallistuu tuollainen kävijämäärä, ei siellä voi olla portsaria joka nurkalla vahtimassa kenen on soveliasta osallistua ja kenen ei. Eikä sinne ole tietääkseni mitään pukukoodia kenellekään määrätty. Jokainen tulee siinä asussa ja vaatetuksessa mikä omalta tuntuu, ja idea pysyy silti samana eli mielenosoitus ihmisoikeuksien puolesta, ketään syrjimättä.
Ei minulla ainakaan ole tarvetta kytätä mitä kukin pukee päälleen tai on pukematta. Ei oikeastaan tule kiinnitettettyä edes mitään huomiota maskeihin tai rekvisiittoihin. Eivät he hyökkäile kenenkään päälle tai ole vaarallisia. Omissa porukoissaan liikkuvat ja viihtyvät. Eikös Mustilla & Mirrälläkin ollut mainoskuvissaan Touko Laaksosen kuvataiteeseen pohjautuvia koira- ja kissahahmoja. Tälläinen teksti löytyi: "The Finnish artist Touko Laaksonen, better known by his pseudonym, heavily influenced the late 20th-century gay culture. Musti Group’s campaign pays tribute to the cultural icon who paved the way for other LGBTQ+ artists, and whose drawings inspired performers like Freddie Mercury and Village People. The new drawings are made by the Finnish artist Kajo Rauni, and have the official licence of the Tom of Finland Foundation."
Meillä ainakin kävi ev. lut. seurakunnan pappi ja nuorisotyöntekijä koululla pitämässä aamuisin lyhyitä tilaisuuksia, ja virsiäkin laulettiin yhdessä. Kirkossa käytiin Jumalanpalveluksissa koulun kanssa keväisin sekä ennen joulua. Eli tuli uskonnon opetusta muiltakin kuin vain luokanopettajilta. Ei niissä solvattu homoja. En muista oliko pakollista osallistua heille, jotka eivät ev. lut. kirkkoon kuuluneet, kaikki niihin muistaakseni osallistui. Ja ei ole verrannollinen asia seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Uskonnot ja niihin kuuluminen perustuvat vapaaehtoisuuteen ainakin suurimmalla osalla ihmisistä, mutta me ei itse valita olla homoja, lesboja tai transihmisiä, vaan se on synnynnäistä. Hyvä se on kertoa lapsille mitä kaikkia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä on olemassa, samoin kuin opetetaan se mitä kaikkia uskontoja on olemassa. Opetuksen voi tietysti tehdä opettajakin, mutta yleensä näillä Setan ihmisillä on omakohtaista kokemusta asioista, niin osaavat ehkä vastailla paremmin lasten kysymyksiin. Mutta en minä ole Setaa kuoluihin mitenkään tuputtamassa, ainoastaan koulurauhaa toivon myös niille valtaväestöstä poikkeaville lapsille. Tietoisuuden lisääntyessä ja asioita normalisoitaessa kiusaaminen vähenee.
Suomessa sukupuoli-identiteetin tutkimuksia tehdään Tampereella ja Helsingissä yliopistollisissa sairaaloissa, kuten tuossa jutussasikin mainittiin. Seta ei sellaista tee, vaan siihen perehtyneet lääkärit. Joku transasioista enemmän tietävä voi ja osaa paremmin kommentoida linkkisi sisältöä. Sen tiedän, että Suomessa ei mitään kirurgisia toimenpiteitä alaikäisille tähän liittyen tehdä. Netistä näyttää löytyvän paljon juttua puolesta sekä vastaan, alla toisenlainen näkökulma asiaan:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntijat-ja-jarjestot-huolissaan-translasten-oikeuksista-on-todella-surullista-etta-heidat-on-unohdettu/7477548
Vilkaisin linkissäsi mainittua Setan transtukipisteen sivua (nykyisin toimivat nimellä: sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskus). Sivuilla luki näin: "Osaamiskeskuksen toiminnan lähtökohtana on kunnioittaa kunkin ihmisen omaa kokemusta. Palvelut ovat luottamuksellisia, vapaaehtoisia ja pääosin maksuttomia. Asioida voi yksin, parina, perheenä tai muiden itselle tärkeiden ihmisten kanssa." Eli tämä kyseinen porukka tuskin kouluilla vierailee, vaan tuonne mennään itse, kun siltä tuntuu ja jokaisen omaa kokemusta kunnioitetaan. Näytti olevan myös vertaistukiryhmiä eri ikäisille. Minä nyt en näe tässäkään toiminnassa mitään väärää, kun on kuitenkin täysin vapaaehtoista mennä tai olla menemättä. Alaikäiset tietysti ensin juttulee vanhempiensa kanssa.
Tästä linkistä, jos katsoo transsukupuolisten hoitotulokset kohtaa, niin ei siellä tutkimusten perusteella kovin montaa katujaa ole: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01195
Nämä terveyskirjaston artikkelit perustuu suomalaisen lääkäriseuran tuottamiin kansallisiin hoitosuosituksiin ja lääkäreiden käsikirjoihin. Pitäisi olla ihan luotettavaa tietoa. Tietääkseni transsukupuoliset ihmiset tietävät jo hyvin varhaisessa vaiheessa kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen mitä heille on syntymässä määritelty. Korjatkaa toki, jos minulla on väärää tietoa asiasta.
En ole respektiä -kirjaa lukenut, että pystyisin sen tarkemmin sitä kommentoimaan. Näin minä niitä lehtien otsikoita siitä. Räsänen oli ilmeisesti lukenut ja kuviinkin perehtynyt, niin oli hänellä ainakin mennyt yli hilseen ja monilla muillakin. Tuollaisten kirjojen kohdalla ei mielestäni pidä pakottaa ketään lukemaan mitä ei halua, vaan pitää perustua täysin vapaaehtoisuuteen, oli sitten seksikirjaa tai Raamattua tarjolla. Anonyymi kirjoitti:
Eihän se oikeuta kohdistamaan väkivaltaa kyseisiin tapahtumiin, vaikka kuinka provosoituisi Pridelle osallistuvista ihmisistä. Jos johonkin tapahtumaan osallistuu tuollainen kävijämäärä, ei siellä voi olla portsaria joka nurkalla vahtimassa kenen on soveliasta osallistua ja kenen ei. Eikä sinne ole tietääkseni mitään pukukoodia kenellekään määrätty. Jokainen tulee siinä asussa ja vaatetuksessa mikä omalta tuntuu, ja idea pysyy silti samana eli mielenosoitus ihmisoikeuksien puolesta, ketään syrjimättä.
Ei minulla ainakaan ole tarvetta kytätä mitä kukin pukee päälleen tai on pukematta. Ei oikeastaan tule kiinnitettettyä edes mitään huomiota maskeihin tai rekvisiittoihin. Eivät he hyökkäile kenenkään päälle tai ole vaarallisia. Omissa porukoissaan liikkuvat ja viihtyvät. Eikös Mustilla & Mirrälläkin ollut mainoskuvissaan Touko Laaksosen kuvataiteeseen pohjautuvia koira- ja kissahahmoja. Tälläinen teksti löytyi: "The Finnish artist Touko Laaksonen, better known by his pseudonym, heavily influenced the late 20th-century gay culture. Musti Group’s campaign pays tribute to the cultural icon who paved the way for other LGBTQ artists, and whose drawings inspired performers like Freddie Mercury and Village People. The new drawings are made by the Finnish artist Kajo Rauni, and have the official licence of the Tom of Finland Foundation."
Meillä ainakin kävi ev. lut. seurakunnan pappi ja nuorisotyöntekijä koululla pitämässä aamuisin lyhyitä tilaisuuksia, ja virsiäkin laulettiin yhdessä. Kirkossa käytiin Jumalanpalveluksissa koulun kanssa keväisin sekä ennen joulua. Eli tuli uskonnon opetusta muiltakin kuin vain luokanopettajilta. Ei niissä solvattu homoja. En muista oliko pakollista osallistua heille, jotka eivät ev. lut. kirkkoon kuuluneet, kaikki niihin muistaakseni osallistui. Ja ei ole verrannollinen asia seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Uskonnot ja niihin kuuluminen perustuvat vapaaehtoisuuteen ainakin suurimmalla osalla ihmisistä, mutta me ei itse valita olla homoja, lesboja tai transihmisiä, vaan se on synnynnäistä. Hyvä se on kertoa lapsille mitä kaikkia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä on olemassa, samoin kuin opetetaan se mitä kaikkia uskontoja on olemassa. Opetuksen voi tietysti tehdä opettajakin, mutta yleensä näillä Setan ihmisillä on omakohtaista kokemusta asioista, niin osaavat ehkä vastailla paremmin lasten kysymyksiin. Mutta en minä ole Setaa kuoluihin mitenkään tuputtamassa, ainoastaan koulurauhaa toivon myös niille valtaväestöstä poikkeaville lapsille. Tietoisuuden lisääntyessä ja asioita normalisoitaessa kiusaaminen vähenee.
Suomessa sukupuoli-identiteetin tutkimuksia tehdään Tampereella ja Helsingissä yliopistollisissa sairaaloissa, kuten tuossa jutussasikin mainittiin. Seta ei sellaista tee, vaan siihen perehtyneet lääkärit. Joku transasioista enemmän tietävä voi ja osaa paremmin kommentoida linkkisi sisältöä. Sen tiedän, että Suomessa ei mitään kirurgisia toimenpiteitä alaikäisille tähän liittyen tehdä. Netistä näyttää löytyvän paljon juttua puolesta sekä vastaan, alla toisenlainen näkökulma asiaan:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntijat-ja-jarjestot-huolissaan-translasten-oikeuksista-on-todella-surullista-etta-heidat-on-unohdettu/7477548
Vilkaisin linkissäsi mainittua Setan transtukipisteen sivua (nykyisin toimivat nimellä: sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskus). Sivuilla luki näin: "Osaamiskeskuksen toiminnan lähtökohtana on kunnioittaa kunkin ihmisen omaa kokemusta. Palvelut ovat luottamuksellisia, vapaaehtoisia ja pääosin maksuttomia. Asioida voi yksin, parina, perheenä tai muiden itselle tärkeiden ihmisten kanssa." Eli tämä kyseinen porukka tuskin kouluilla vierailee, vaan tuonne mennään itse, kun siltä tuntuu ja jokaisen omaa kokemusta kunnioitetaan. Näytti olevan myös vertaistukiryhmiä eri ikäisille. Minä nyt en näe tässäkään toiminnassa mitään väärää, kun on kuitenkin täysin vapaaehtoista mennä tai olla menemättä. Alaikäiset tietysti ensin juttulee vanhempiensa kanssa.
Tästä linkistä, jos katsoo transsukupuolisten hoitotulokset kohtaa, niin ei siellä tutkimusten perusteella kovin montaa katujaa ole: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01195
Nämä terveyskirjaston artikkelit perustuu suomalaisen lääkäriseuran tuottamiin kansallisiin hoitosuosituksiin ja lääkäreiden käsikirjoihin. Pitäisi olla ihan luotettavaa tietoa. Tietääkseni transsukupuoliset ihmiset tietävät jo hyvin varhaisessa vaiheessa kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen mitä heille on syntymässä määritelty. Korjatkaa toki, jos minulla on väärää tietoa asiasta.
En ole respektiä -kirjaa lukenut, että pystyisin sen tarkemmin sitä kommentoimaan. Näin minä niitä lehtien otsikoita siitä. Räsänen oli ilmeisesti lukenut ja kuviinkin perehtynyt, niin oli hänellä ainakin mennyt yli hilseen ja monilla muillakin. Tuollaisten kirjojen kohdalla ei mielestäni pidä pakottaa ketään lukemaan mitä ei halua, vaan pitää perustua täysin vapaaehtoisuuteen, oli sitten seksikirjaa tai Raamattua tarjolla.Mistäs tällä kertaa Musti ja Mirri tähän putkahti? On tuolla Pridessa (kuvissa nähtynä tietenkin) myös ne Mustit olleet reissussa mukana ja mikäpä siinä. Varmasti käyttäytyvät paremmin kuin osa ihmisistä, kulkueessa tai vastapuolella.
Nuo seurakunnan pappi ja nuorisotyöntekijä ei nyt oikein sopivia verrattavia ollu (enkä semmosia kommentissani tarkottanut), eikä ne kirkkovierailut, mutta olkoon, kun kuten todettiin, niin uskonto ei ole sopiva verrattava muutoinkaan.
Ja edelleen, väkivalta ei ole (mun mielestä) provosointunakaan oikeutettua, mutta ei se provosointikaan järkevää ole.
Eikä tiätysti ole mitään pukukoodeja, mutta sen verran tarttis ehkä tilanne- ja muuta tajua olla, jotta ei prse vilkkuen joka paikassa mene.
Näyttihän tuolla seassa lapsiakin Mustien lisäksi vielä olevan ja pappi oli Kanala, josta voi olla montaa mieltä, kuten muistakin tyypeistä ja asioista. Se sallittakoon.
Transasioissa (kuten monessa muussakaan jutussa) en ole asiantuntija itsekään, enkä niitä osaa sen enempää kommenteerata, enkä myöskään ole perehtynyt tutkimuksiin sillä saralla, tiedä katumisprosentteja tai muutakaan. Ja tämä palsta ei varmasti ole oikea paikka sitä asiaa ruotiakaan. Mulle on aikas sama miten ja mimmosena kukin menee, kunhan ei satuta toisia ja osaa kutakuinkin käyttäytyä.
Katson asioita äitinä ja lapsiin ja nuoriin liittyvät jutut mietityttävät ja se miten erilainen maailma on nykyään. S(u)omessakin on vaikka ja mitä.
Mutta näillä mennään.
Vastauksia en sulta saanut edelleenkään, mutta antaa niiden olla. Kettuilun voisit silti kysymyksiin vastaamisen lisäksi unohtaa, kiitos.Anonyymi kirjoitti:
Eihän se oikeuta kohdistamaan väkivaltaa kyseisiin tapahtumiin, vaikka kuinka provosoituisi Pridelle osallistuvista ihmisistä. Jos johonkin tapahtumaan osallistuu tuollainen kävijämäärä, ei siellä voi olla portsaria joka nurkalla vahtimassa kenen on soveliasta osallistua ja kenen ei. Eikä sinne ole tietääkseni mitään pukukoodia kenellekään määrätty. Jokainen tulee siinä asussa ja vaatetuksessa mikä omalta tuntuu, ja idea pysyy silti samana eli mielenosoitus ihmisoikeuksien puolesta, ketään syrjimättä.
Ei minulla ainakaan ole tarvetta kytätä mitä kukin pukee päälleen tai on pukematta. Ei oikeastaan tule kiinnitettettyä edes mitään huomiota maskeihin tai rekvisiittoihin. Eivät he hyökkäile kenenkään päälle tai ole vaarallisia. Omissa porukoissaan liikkuvat ja viihtyvät. Eikös Mustilla & Mirrälläkin ollut mainoskuvissaan Touko Laaksosen kuvataiteeseen pohjautuvia koira- ja kissahahmoja. Tälläinen teksti löytyi: "The Finnish artist Touko Laaksonen, better known by his pseudonym, heavily influenced the late 20th-century gay culture. Musti Group’s campaign pays tribute to the cultural icon who paved the way for other LGBTQ artists, and whose drawings inspired performers like Freddie Mercury and Village People. The new drawings are made by the Finnish artist Kajo Rauni, and have the official licence of the Tom of Finland Foundation."
En ole respektiä -kirjaa lukenut, että pystyisin sen tarkemmin sitä kommentoimaan. Näin minä niitä lehtien otsikoita siitä. Räsänen oli ilmeisesti lukenut ja kuviinkin perehtynyt, niin oli hänellä ainakin mennyt yli hilseen ja monilla muillakin. Tuollaisten kirjojen kohdalla ei mielestäni pidä pakottaa ketään lukemaan mitä ei halua, vaan pitää perustua täysin vapaaehtoisuuteen, oli sitten seksikirjaa tai Raamattua tarjolla.Aaa, nyt mä ehkä tajusin (kun on on pikkusen hitaat piuhat ja välillä ei toimi ollenkaan), jotta mistä tuo Musti ja Mirri. Arvelet näiden maskihemmojen olevan ehken em. puljun mainoskasvoja maskilla 😅
Semmostakin touhua on lapsilla ja nuorehkoilla kuin therian ja sitten on se aikuisten touhu, mitä en kyllä vallan ihan ymmärrä, etenkään niitä kokopukuja ja muuta siihen liittyvää.- Anonyymi
Aaa, nyt mä ehkä tajusin (kun on on pikkusen hitaat piuhat ja välillä ei toimi ollenkaan), jotta mistä tuo Musti ja Mirri. Arvelet näiden maskihemmojen olevan ehken em. puljun mainoskasvoja maskilla 😅
Semmostakin touhua on lapsilla ja nuorehkoilla kuin therian ja sitten on se aikuisten touhu, mitä en kyllä vallan ihan ymmärrä, etenkään niitä kokopukuja ja muuta siihen liittyvää.Joo, näitä mainoskuvia tarkoitin:
https://www.mrktng.fi/markkinointiuutiset/musti-group-kunnioittaa-kansallista-ikonia-pride-kuukauden-aikana/
Siihen aikaan, kun Touko kuviaan piirteli, niin sehän on ollut laitonta ja sairaudeksi miellettyä olla homo tai piirtää mitään homoeroottista, ja nyt niistä voi ottaa inspiraatiota vaikka mainoskampanjoihinsa. Eli tavallaan vastasin kyllä mitä vaikutusta hänen kuvataiteellaan on ollut, ja niissä kuvissa on nyt sitä mainitsemaasi rekvisiitta ollut. Kuvat sitten miellyttää tai ei, se on jokaisen henkilökohtainen asia.
Nytkun kuvia katselin minäkin niin, joku äiti siellä näytti olevan mainostamassa myös lapsensa ammatinvalintaa ja kyltissä luki jotakuinkin näin: "Seksityöntekijän ylpeä äiti". En tiedä kuuluisiko kenenkään ammatinvalinnatkaan sinne mainostettavakaksi, mutta tietenkin saa ja pitää mainostaa, kun on valinta osunut noinkin hyvin kohdilleen.
Ev. lut. kirkon asenteet on muuttuneet paljon. Kyllä muutkin osallistuvat kuin vain mainitsemasi pappi. Nämä ovat nyt vanhoja kuvia tässä alla, mutta eikös he ole vielä nykyisinkin olleet mukana? Vastaan ja puolesta sielläkin varmasti porukka.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/pride
Ja tietysti kuka vaan voi mennä paikalle lelupuodista ostetut papin liperit kaulassa ja perse paljaana. Siitäkin tietty porukka saisi tehtyä raflaavat otsikot tyyliin: "Papit perseet paljaina Pridellä". Eli en katselisi kuvia ihan kaikilta sivustoilta, kun se totuus voi olla kuitenkin ihan muuta. Anonyymi kirjoitti:
Joo, näitä mainoskuvia tarkoitin:
https://www.mrktng.fi/markkinointiuutiset/musti-group-kunnioittaa-kansallista-ikonia-pride-kuukauden-aikana/
Siihen aikaan, kun Touko kuviaan piirteli, niin sehän on ollut laitonta ja sairaudeksi miellettyä olla homo tai piirtää mitään homoeroottista, ja nyt niistä voi ottaa inspiraatiota vaikka mainoskampanjoihinsa. Eli tavallaan vastasin kyllä mitä vaikutusta hänen kuvataiteellaan on ollut, ja niissä kuvissa on nyt sitä mainitsemaasi rekvisiitta ollut. Kuvat sitten miellyttää tai ei, se on jokaisen henkilökohtainen asia.
Nytkun kuvia katselin minäkin niin, joku äiti siellä näytti olevan mainostamassa myös lapsensa ammatinvalintaa ja kyltissä luki jotakuinkin näin: "Seksityöntekijän ylpeä äiti". En tiedä kuuluisiko kenenkään ammatinvalinnatkaan sinne mainostettavakaksi, mutta tietenkin saa ja pitää mainostaa, kun on valinta osunut noinkin hyvin kohdilleen.
Ev. lut. kirkon asenteet on muuttuneet paljon. Kyllä muutkin osallistuvat kuin vain mainitsemasi pappi. Nämä ovat nyt vanhoja kuvia tässä alla, mutta eikös he ole vielä nykyisinkin olleet mukana? Vastaan ja puolesta sielläkin varmasti porukka.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/pride
Ja tietysti kuka vaan voi mennä paikalle lelupuodista ostetut papin liperit kaulassa ja perse paljaana. Siitäkin tietty porukka saisi tehtyä raflaavat otsikot tyyliin: "Papit perseet paljaina Pridellä". Eli en katselisi kuvia ihan kaikilta sivustoilta, kun se totuus voi olla kuitenkin ihan muuta.No pakko sanoa, että eivät ole nuo Mustin ja Mirrin kuvat kyllä yhtään mun makuun ja en semmosia seinilleni laittas tai muuallakaan käyttäs, mutta niin, makunsa kullakin.
Onhan nuo ev.lut.kirkon asenteet tosiaan muuttuneet, niinku tyypitkin siellä johdossa ja kentällä. Osa nyt ei hyväksy vieläkään oikeastaan ketään eikä mitään, mutta parempaan suuntaan on menty. Kaikki papit ei edelleenkään suostu samaa sukupuolta olevia vihkimään eivätkä varmasti tule suostumaankaan. Monessa seurakunnassa on jo semmonenkin päätös tehty, jotta samat oikeudet myös kirkollisten tilojen suhteen kaikilla.
Teinkin nyt tästä avioliittoasiasta uuden aloituksen, kun on tässä Unkarin Priden alla jo kaikenmoista. Ja niin, onhan sitä nykyään jo vaikka mimmosta kuvaa, tekoällin tekelettäkin ja sitten paljon sitä kuvaa (ja pienen osan käytöstä) mikä ei anna ku väärää kuvaa kokonaisuudesta. Siksikin jokaisen tarttis miettiä sitä omaa tonttia ja osuutta, kuinka ja mimmosena menee.En_osaaEn_tunne kirjoitti:
No pakko sanoa, että eivät ole nuo Mustin ja Mirrin kuvat kyllä yhtään mun makuun ja en semmosia seinilleni laittas tai muuallakaan käyttäs, mutta niin, makunsa kullakin.
Onhan nuo ev.lut.kirkon asenteet tosiaan muuttuneet, niinku tyypitkin siellä johdossa ja kentällä. Osa nyt ei hyväksy vieläkään oikeastaan ketään eikä mitään, mutta parempaan suuntaan on menty. Kaikki papit ei edelleenkään suostu samaa sukupuolta olevia vihkimään eivätkä varmasti tule suostumaankaan. Monessa seurakunnassa on jo semmonenkin päätös tehty, jotta samat oikeudet myös kirkollisten tilojen suhteen kaikilla.
Teinkin nyt tästä avioliittoasiasta uuden aloituksen, kun on tässä Unkarin Priden alla jo kaikenmoista. Ja niin, onhan sitä nykyään jo vaikka mimmosta kuvaa, tekoällin tekelettäkin ja sitten paljon sitä kuvaa (ja pienen osan käytöstä) mikä ei anna ku väärää kuvaa kokonaisuudesta. Siksikin jokaisen tarttis miettiä sitä omaa tonttia ja osuutta, kuinka ja mimmosena menee.PS. Tein mä toisena päivänä aloituksen Setaanki liittyen, mutta sen koki joko älli tai joku muu lakasemisen arvoiseksi. Olkoon niin, koska on selvästikin hieman arka aihe.
- Anonyymi
On Euroopassa edes yksi hyvä maa
- Anonyymi
Hmm, että mitä keski-ikäinen biinainen jakaa ko. uutisen lesbopalstalla? Agenda, huomionkerjääminen itselle ja omalle identiteetille? Et ole lesbo, eli voit mennä piiloon heteroliittoon aina kuin siltä tuntuu. Asemasi ei ole milloinkaan "uhattuna", se on verrannollinen heterouteen enemmänkin kuin lesbouteen.
Niin, tämä on sulle nähtävästi aikas iso ongelma jos täällä joku etenkin nimmarilla juttelee ja entisessä elämässä on miehen kanssa ollu. En jaksa kommenttias enempää kommenteerata. Hyvää pääsiäistä.
- Anonyymi
Niin, tämä on sulle nähtävästi aikas iso ongelma jos täällä joku etenkin nimmarilla juttelee ja entisessä elämässä on miehen kanssa ollu. En jaksa kommenttias enempää kommenteerata. Hyvää pääsiäistä.
Hyvää Pääsiäistä sinulle! Tv eri
- Anonyymi
Hyvä juttu, järki voittaa viimein.
- Anonyymi
Hyvä niin.
- Anonyymi
Mikään ei estä muuttamasta Unkariin, ketä sikäläinen meno miellyttää enemmän kuin suomalainen.
- Anonyymi
Mitähän miettivät lesbot jotka olivat pari vuotta sitten rinnat paljaana pridessa? Onko itsensä paljastaminen sopivaa julkisella paikalla?
- Anonyymi
Miehiä rinnat paljaana näkee kokoajan. Samat oikeudet kaikilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehiä rinnat paljaana näkee kokoajan. Samat oikeudet kaikilla.
Et voi olla tosissasi?! Jos on tosi olemattomat tai kokonaan poistetut, niin siinä tapauksessa EHKÄ sallittakoon... Onko ne tissit paljaina kulkevat muka lesboja?! Olettaisi, että lesbot eivät antaisi miehien nähdä niitä missään tapauksessa...
- Anonyymi
Todella surullista ja pelottavaa. Nyt persut vikkelään pois koko olemassaolostaan, että meillä ei menisi asiat ja ihmisoikeudet enää huonompaan suuntaan :(
- Anonyymi
No voi yhyy jos lapsesi eivät saa nähdä elämää ja erilaisia ihmisiä, niin todellakin sääliksi käy että tuollaiset suvaitsemattomat puupää-vanhemmat niitä hankkivat.
Tämä oli kai kaiketi mulle kohdistettu, niin saisiko pikkusen perusteluja ja syitä tällä puupääksi ja suvaitsemattomaksi kuttumiselle? Oletko varma, ettet itse ole sellainen (jälkimmäisenä mainittu) tiettyihin suuntiin?
- Anonyymi
Eihän lesboja pidätetä Unkarissa. Sen sijaan kuvassa jostakin muslimaasta kaksi lesboudesta kiinni jäänyttä. Saivat julkisesti parkitusta sonninsiittimestä pitkin selkää. Kyseessä ei ole vitsi vaan kyseisestä välineestä saanut muistaa sen lopun ikäänsä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303773törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283120Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691686- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849