IHMETTELYN AIHEENA XXXXXL KOON VAIPAT

Anonyymi-ap

Meillä täällä Chiang Maissa kasvaa mämmijauhot puutarhassamme.

Minä lisään mämmiini laatujuomaa ja hunajaa, kitaranmuotoinen pankkineitini Phuketista, joka tuntee numerot, mutta ei osaa laskea, tulisempia mausteita paikalliseen makuun

Reseptejä en valmistukseen tarvitse, enkä koskaan lue, ainakaan netistä, eikä kerran kaatuneen kirjahyllyni kahdeksan metrin kirja jonossa ole yhtään kokböckeriä.

Aamu kuudelta kun alan mämmiä keittelemään on se saanut ilta kuuteen mennessä mukavan savun aromin.

15

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      MAALAISJUNTILLE MAALAISTAITOJA.

      https://www.martat.fi/reseptit/mammi/

      VOI MYÖS OLLA SAVUSTAMATTA.

      Valmistusohje
      1. vaihe
      1½ l vettä
      250 g mämmimaltaita
      400-500 g ruisjauhoja

      2. vaihe
      2 l vettä
      250 g mämmimaltaita
      400-500 g ruisjauhoja

      3. vaihe
      1-2 dl siirappia
      2 rkl jauhettua pomeranssinkuorta
      1 tl suolaa

      Päälle:
      sokerivettä (1 dl vettä/1/2 dl sokeria)

      1. vaihe.
      Kuumenna vesi poreilevaksi.
      Sekoita veteen maltaat ja ruisjauhot.
      Ripottele pinnalle hieman ruisjauhoja.
      Peitä kattila kannella.
      Anna imeltyä 1½-2 tuntia lämpimässä paikassa, esimerkiksi uunissa 50°C lämmössä.

      2. vaihe.
      Kuumenna vesi poreilevaksi ja lisää kattilaan.
      Sekoita joukkoon maltaat ja jauhot.
      Jatka kuten edellä ja anna imeltyä taas pari tuntia.

      3. vaihe. Tässä vaiheessa mämmin tulee olla löysän puuron vahvuista.
      Lisää tarvittaessa jauhoja.
      Mausta.
      Keitä seosta 10 minuuttia koko ajan hämmentäen varoen pohjaan palamista.
      Jäähdytä seos haaleaksi ja jaa mämmituokkosiin tai uuni- tai foliovuokiin.
      Jätä kuohumisvaraa noin 1/3 vuoan korkeudesta.
      Lisää mämmin päälle vuokiin 1-2 rkl kylmää sokerivettä kuorettumisen estämiseksi.

      Paista uunin alatasossa 170°C lämmössä noin 2½ tuntia.

      Mämmi on parhaimmillaan muutaman päivän kuluttua.
      Tarjoa kylmänä kermamaidon ja sokerin kera.

      KONJAKILLA JA HUNAJALLA ...... HAUSKAA.

    • Anonyymi

      Voi rakas lapsi sadut on satuja, minun mielenterveysongelmaisen kuvitelmia joihin en tule ottamaan mitään kantaa muuta kuin toteamalla että ollen hullu.

      By PoopBall (kotona, vaimo lähti huoltoon)

    • Anonyymi

      Mielikuvitusruokien ja mämmien sijaan ihan oikeita kotitekoisia jauhelihapihvejä kotitekoisiin hampurilaisiin. Ei ole vaikea resepti.

      Jauhelihaa 400gr
      Sipulia 2 kpl
      Tomaattimurskaa 2 dl
      Korppujauhoa 1 dl

      Mausteet:
      Suolaa
      Pippurisekoitus
      Siracha smoked hot kastiketta
      Korealaista mietoa chilirouhetta päälle ripoteltuna
      Valkosipuli, kokonainen

      Kaikki sekaisin, annetaan turvota 10 minuttia, taputellaan pihveiksi ja ei muuta kuin uuniin 200 astetta noin 10 minuuttia https://ibb.co/yBd9z4ng

      • Anonyymi

        Hieno kuva, kiitos Kymppi.


      • Anonyymi

        Aneemisen näköisiä riisikakkuja, onko liha liian kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aneemisen näköisiä riisikakkuja, onko liha liian kallista.

        Naudan paistijauhelihaa oli lihana. Muut ainekset oli lueteltu tuossa. Tomaattisose ja korppujauhot turpoaa kivasti ja pihveistä tulee kuohkeita. Oikeat hampurilaisen pihvit tehdään aina jauhelihasta. https://ibb.co/6J4gWpBM
        Hampurilaisissa oli kokoviljasämpylä, kotimaisittain suolakurkku, tomaatti, parmesan-juusto ja salaatti. Majoneesi pilaa makujen erottuvuuden, joten sitä en käytä.

        En ole rakkaasi. Onko sinun kuvasi missä nähtävissä? En tarkoita kuvaa jonkun kelakortista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naudan paistijauhelihaa oli lihana. Muut ainekset oli lueteltu tuossa. Tomaattisose ja korppujauhot turpoaa kivasti ja pihveistä tulee kuohkeita. Oikeat hampurilaisen pihvit tehdään aina jauhelihasta. https://ibb.co/6J4gWpBM
        Hampurilaisissa oli kokoviljasämpylä, kotimaisittain suolakurkku, tomaatti, parmesan-juusto ja salaatti. Majoneesi pilaa makujen erottuvuuden, joten sitä en käytä.

        En ole rakkaasi. Onko sinun kuvasi missä nähtävissä? En tarkoita kuvaa jonkun kelakortista.

        Mitä jos pesisit välillä tuota uunia, se on varsin paskainen, käytä siihen kunnolla vettä ja pesuaineita, niin ei tarvitse maustaa pihvejä tolkuttomasti, lihaa noissa on tuskin nimeksi, jokainen suomalainen osaa varmasti tehdä, jos ei ole ihan uusavuton, mitä otat juomaksi hamppareiden kanssa, muuten huomasin että uunisi on helppo puhdistaa kun peltien pidikkeet saa pois, ne pesukoneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos pesisit välillä tuota uunia, se on varsin paskainen, käytä siihen kunnolla vettä ja pesuaineita, niin ei tarvitse maustaa pihvejä tolkuttomasti, lihaa noissa on tuskin nimeksi, jokainen suomalainen osaa varmasti tehdä, jos ei ole ihan uusavuton, mitä otat juomaksi hamppareiden kanssa, muuten huomasin että uunisi on helppo puhdistaa kun peltien pidikkeet saa pois, ne pesukoneeseen.

        Ei ole paskainen, koska siellä on valmistettu vain ruokaa. Se on Boschin integroitu kiertoilmauuni ja varsin siisti. Pihveissäni ei siis ole riisiä eikä paskaa. En muutenkaan ota siisteysvinkkejä vastaan tyypiltä jonka koti näyttää kierrätyskeskuksen jätehuoneelta.
        https://ibb.co/gZH0Jg7M


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole paskainen, koska siellä on valmistettu vain ruokaa. Se on Boschin integroitu kiertoilmauuni ja varsin siisti. Pihveissäni ei siis ole riisiä eikä paskaa. En muutenkaan ota siisteysvinkkejä vastaan tyypiltä jonka koti näyttää kierrätyskeskuksen jätehuoneelta.
        https://ibb.co/gZH0Jg7M

        Niinkö voin kuitenkin vakuuttaa että kierrätyskeskuksen jätehuone on 100 % sinun mielikuvitusta, vai oikein bosch eiks se oo autolaturi valmistaja, köyhänä oli pakko tyytyä phillipsin lieteen, uuniin, pesukoneeseen, ja jääkaappiin... ne on upotettu osittain kalustoon.
        nuo sinun pihvit on häiritsevän aneemisia, pihvin pitää olla pihvin näköinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö voin kuitenkin vakuuttaa että kierrätyskeskuksen jätehuone on 100 % sinun mielikuvitusta, vai oikein bosch eiks se oo autolaturi valmistaja, köyhänä oli pakko tyytyä phillipsin lieteen, uuniin, pesukoneeseen, ja jääkaappiin... ne on upotettu osittain kalustoon.
        nuo sinun pihvit on häiritsevän aneemisia, pihvin pitää olla pihvin näköinen...

        Kaikista eniten ihmettelin miten hullu pitää ihmisen olla jos näkee tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa jätesäkkejä, todellisuudessa siinä on vasemmalla kuivausteline, oikealla imurilla tyhjennettävä pussi jossa on muutama peitto, vieressä seinätuuletin joka on kääritty muoviin, kun se laitettiin varastoon, ruokana oli currykanaa, joka oli haettu ravintolasta puolituntia sitten muovipussissa, riisit omassaan... uskomatonta miten vakavat mielenterveysongelmat vääristävät kuvan tulkintaa, näkee kaikenlaista mitä siellä ei edes ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista eniten ihmettelin miten hullu pitää ihmisen olla jos näkee tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa jätesäkkejä, todellisuudessa siinä on vasemmalla kuivausteline, oikealla imurilla tyhjennettävä pussi jossa on muutama peitto, vieressä seinätuuletin joka on kääritty muoviin, kun se laitettiin varastoon, ruokana oli currykanaa, joka oli haettu ravintolasta puolituntia sitten muovipussissa, riisit omassaan... uskomatonta miten vakavat mielenterveysongelmat vääristävät kuvan tulkintaa, näkee kaikenlaista mitä siellä ei edes ole.

        Kaihi-Keijo on pihvimies tänään.
        Vasemmanpuoleisessa kuvassa on ihmisasumus. Oikealla ei ole.
        Kaihi-Keijo ei ole viitsinyt siivota, vaan on jättänyt käytetyt vaipat pusseissa kämppään. Kuinka pieni on asunto jossa sama huone on olohuone, keittiö, pyykinkuivaushuone, jätehuone, romuvarasto ja kynsisalonki? Tavarat lattialla.

        Pöytää ei ole pyyhitty kostealla rätillä koskaan, silmälaseissa ja suurennuslasissa on paksu rasvakerros, muovipussikana on muovikulhossa ja asunnossa leijailee röökin savu.
        Kuka ylipäätään säilyttelee tavaroitaan olohuoneen lattialla ja kuivattaa olkkarissa pyykkiä? Sinulla siis on ollut yksi ainoa huone vuokralla.

        Hyvännäköisiä pihvejä tuossa kuvassa! Meheviä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista eniten ihmettelin miten hullu pitää ihmisen olla jos näkee tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa jätesäkkejä, todellisuudessa siinä on vasemmalla kuivausteline, oikealla imurilla tyhjennettävä pussi jossa on muutama peitto, vieressä seinätuuletin joka on kääritty muoviin, kun se laitettiin varastoon, ruokana oli currykanaa, joka oli haettu ravintolasta puolituntia sitten muovipussissa, riisit omassaan... uskomatonta miten vakavat mielenterveysongelmat vääristävät kuvan tulkintaa, näkee kaikenlaista mitä siellä ei edes ole.

        Kanaa yhdelle kun ei ole edes kahta tuolia?
        Meneekö sormusten takaisinlunastus aika umpeen kanikonttorissa, vai vieläkö ehdit pelastaa ne makselemalla korkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanaa yhdelle kun ei ole edes kahta tuolia?
        Meneekö sormusten takaisinlunastus aika umpeen kanikonttorissa, vai vieläkö ehdit pelastaa ne makselemalla korkoja?

        Vaimo oli tuota... taisi olla hakemassa silliä kullekin... pohjoisesta...

        By JumpBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaihi-Keijo on pihvimies tänään.
        Vasemmanpuoleisessa kuvassa on ihmisasumus. Oikealla ei ole.
        Kaihi-Keijo ei ole viitsinyt siivota, vaan on jättänyt käytetyt vaipat pusseissa kämppään. Kuinka pieni on asunto jossa sama huone on olohuone, keittiö, pyykinkuivaushuone, jätehuone, romuvarasto ja kynsisalonki? Tavarat lattialla.

        Pöytää ei ole pyyhitty kostealla rätillä koskaan, silmälaseissa ja suurennuslasissa on paksu rasvakerros, muovipussikana on muovikulhossa ja asunnossa leijailee röökin savu.
        Kuka ylipäätään säilyttelee tavaroitaan olohuoneen lattialla ja kuivattaa olkkarissa pyykkiä? Sinulla siis on ollut yksi ainoa huone vuokralla.

        Hyvännäköisiä pihvejä tuossa kuvassa! Meheviä!

        Jokainen tekee kykyjensä mukaisia arvioita valokuvista, vaimoni silittää yleensä olohuoneessa koska tykkää katsoa samalla töllöä, tuosta kuvasta silityslauta, kaiketi rouva oli hakemassa sitä siivouskaapista. Missään ei ole rasvaa, asunnossa ei leijaile tupakan savua kun ei kukaan tupakoi, valo tulee ikkunasta kuvan vasemmasta reunasta, epätarkkuus johtuu siitä...
        Tollo thaimaassa on tilaa kuivata vaatteet ulkona, mutta tuo sininen paita odottaa silitystä siinä, talossa on 5 huonetta keittiö, vaimon sisko asuu siinä nyt.


    • Aimo on melkoinen viheltäjä ja kokki. Aimo kertoi että jo perus koulussa opettaja havaitsi aimon kyvyt koti talous tunnilla ja oli kehunut aimoa varsinkin koskien pääsiäisen perinne ruokia. Kysyin aimolta että mitä se ope sitten sano? Oli taputtanut selkään ja sanonut että "Voi hyvänen aika.. Siinä se on meillä varsinainen mämmikoura.."
      Oli saanut palkinnoksi kokki taidoistaan vapautuksen kotitaloudesta koko kevät luku kaudeksi ja sai poimia sillä aikaa vapaasti yksin männyn käpyjä metsikössä kun muut joutuivat raatamaan keittiössä köksää!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1182
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      734
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe