Samettiorkidea vaikuttaa fiksulta

Anonyymi-ap

Ja hyvä että pitää ääntä tästä asiasta. On paljon ihmisiä jotka katuvat sitä päivää, kun aloittivat transhoidot.
Älkää vihatko ihmisiä, jotka kertovat omasta elämästään kipeitä asioita ja haluavat auttaa myös muita,

21

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei asiallisia katujia tietenkään vihata. Ainoastaan niihin, jotka kokevat katuessaan valaistuksen ja ymmärtävät, ettei KENENKÄÄN tule käydä läpi prosessia, ja jotka tätä myös äänekkäästi julistavat, suhtaudutaan tietenkin negatiivisesti.

Itselleni tosin on aivan sama vaikka julistaisivat mitä tahansa, se ei liity omaan elämääni enää mitenkään, koska transsukupuolisuuteni jäi leikkaussaliin ja nyt elän cispassing-taviksena jo viidettätoista vuotta.

• Anonyymi

Kyllä, hän tekee hyvää työtä. Edelleen Suomen media-alustoilla on liian vähän kritiikkiä asian suhteen. Aika käsittämätöntä, että itsemäärittelylaki on mennyt läpi.

Miksi mt-ongelmia, fetissejä ja traumapotilaiden harhoja on ruvettu vahvistamaan ja tukemaan (trans)identiteetiksi hyvinkin nopeassa ajassa? Kuinka kauan menee että Suomessa herätään asian suhteen ja suunta kääntyy, esitetään kannanottoja nykyistä trendiä vastaan?

Rehellisesti, kuinka monta terveenoloista tai järkevänoloista muusua/transhenkilöä tunnet? Miten transidentiteetti on konkreettisesti parantanut henkilöiden elämänlaatua eikä vienyt vain hullumpaan suuntaan? Minä tunnen ehkä yhden sellaisen tapauksen.

Mitä nykyisille nuorille/nuorille aikuisille kuuluu esim 10 vuoden päästä transhoitojen aloituksesta?
      Miksi autogynefiliasta kärsivät rupeavat korjaamaan kehoaan? Onko kyse taas huomion/validaation hausta sekä puutteellisesta itsetuntemuksesta?

Miksi transsukupuolisuudesta ja sen hoidoista levitään väärää tietoa? Kuka hyötyy, fetissisedät ja pervot? Esimerkiksi tilastot näyttävät että itsemurhariski/tuhoisuus on suurempaan leikkauksien jälkeen. Mitäs siihen sanotte.

• Anonyymi

Useita vuosia sitten stealth-transmiesten keskustelupalstalla tapaamani miehet ovat ainakin työssäkäyviä, tervehenkisiä perheenisiä. Ongelma onkin siinä, että tämäntyyppiset "transhenkilöt" elävät juurikin stealthina eivätkä kaltaisesi ihmiset pääse koskaan muodostamaan mielipidettä heistä, koska ovat cispassing eivätkä koskaan kerro taustaansa ainakaan sinulle, jolla on tuollainen asenne.

• Anonyymi

No jos transidentiteetillä tarkoitetaan sitä, että ymmärsin olevani trans ja osasin hakea siihen apua, elämänlaatuni tietenkin parani, mutta noin muutoin elämänlaatuni on täysin samalla tasolla kuin kaikkien muidenkin miesten, joilla on tila tai sairaus, joka estää heitä tekemästä sitä asiaa, mikä tekee miehen elämästä elämisen arvoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos transidentiteetillä tarkoitetaan sitä, että ymmärsin olevani trans ja osasin hakea siihen apua, elämänlaatuni tietenkin parani, mutta noin muutoin elämänlaatuni on täysin samalla tasolla kuin kaikkien muidenkin miesten, joilla on tila tai sairaus, joka estää heitä tekemästä sitä asiaa, mikä tekee miehen elämästä elämisen arvoista.

Sä oot kai kuitenkin vissiin sinkku? Koska vaikka tietty asia on joo kuten sanoit niin oon ymmärtänyt, että usein t-miehet kuitenkin saa kumppaninsa kanssa erittäin hyvän tyydytyksen. Itse ainakin

• Anonyymi

Rehellisesti, tunnetko transihmisiä/muunsukupuolisia? Oletko oikeasti tutustunut yhteenkään henkilökohtaisesti? Vai teetkö johtopäätöksesi koko ryhmästä niiden tapausten perusteella, jotka ovat nousseet somen uutiskynnyksen yli, eli todennäköisesti jaettu sinulle detransitioitujen ja transvastaisten someryhmissä?

Tunnen henkilökohtaisesti kymmeniä transihmisiä ja ylivertainen valtaosa heistä on aivan normaaleja ihmisiä elämässä normaalia elämää. Transitio on parantanut heidän elämänlaatua huomattavasti, joidenkin kohdalla jopa pelastanut kuolemalta. Et tule ikinä näkemään heitä someryhmissäsi, koska heistä puhuminen ei palvele teidän tavoitettanne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisesti, tunnetko transihmisiä/muunsukupuolisia? Oletko oikeasti tutustunut yhteenkään henkilökohtaisesti? Vai teetkö johtopäätöksesi koko ryhmästä niiden tapausten perusteella, jotka ovat nousseet somen uutiskynnyksen yli, eli todennäköisesti jaettu sinulle detransitioitujen ja transvastaisten someryhmissä?

Tunnen henkilökohtaisesti kymmeniä transihmisiä ja ylivertainen valtaosa heistä on aivan normaaleja ihmisiä elämässä normaalia elämää. Transitio on parantanut heidän elämänlaatua huomattavasti, joidenkin kohdalla jopa pelastanut kuolemalta. Et tule ikinä näkemään heitä someryhmissäsi, koska heistä puhuminen ei palvele teidän tavoitettanne.

Olen ollut suhteessa trans miehen kanssa melkein kaksi vuotta. Ei hän halua tuoda ”trans” identiteettiään esille, hän vain tahtoo olla rauhassa mies.
        Sellaisia useimmat trans ihmiset ovat, ihan normaaleja.

• Anonyymi

Moninaisuusopin vika on ahdasmielisyys. Kun PIENI poika vähän leikkii takapihallaan prinsessaleikkejä niin heti on niskassa pitkä liuta lääkäreitä, terapeutteja ja viranomaisia jotka alkavat tehdä pojasta transseksuaalia. Siis ei tyttöä vaan nimenomaan transseksuaalia eli poikkeavaa outolintua.

Lapsi ei vielä ymmärrä että tarkkaan ottaen sukupuolta ei voi vaihtaa vaan transhoidoissa ihmisestä tehdään ruumiillisesti vastakkaisen sukupuolen JÄLJITELMÄ ei vastakkaisen sukupuolen edustaja.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä väität tuollaista, kun kaikki tietävät, ettei asia pidä paikkaansa? Kukaan ei sano lapselle että tämä on trans ellei lapsi itse ahdistu sukupuolestaan ja ota asiaa puheeksi. Ja jos tilanne todella etenee psykiatrille asti lapselle tehdään kyllä selväksi, että hän voi olla millainen vain, esim.tyttömäinen poika ym. Hoitoja ei todellakaan kenellekään tyrkytetä, päinvastoin. Ja jos lapsi saa diagnoosin, lapsille ei anneta hormoneita eikä leikkauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ihmeessä väität tuollaista, kun kaikki tietävät, ettei asia pidä paikkaansa? Kukaan ei sano lapselle että tämä on trans ellei lapsi itse ahdistu sukupuolestaan ja ota asiaa puheeksi. Ja jos tilanne todella etenee psykiatrille asti lapselle tehdään kyllä selväksi, että hän voi olla millainen vain, esim.tyttömäinen poika ym. Hoitoja ei todellakaan kenellekään tyrkytetä, päinvastoin. Ja jos lapsi saa diagnoosin, lapsille ei anneta hormoneita eikä leikkauksia.

Siis pieni lapsi puhuu kaikenlaista ja lasta on ihmeen helppo johdatella ja aivopestä uskomaan mihin tahansa. Suomen perustuslain kuudennen pykälän mukaan lapsikin on täysivaltainen, oikeasti ei tietenkään ole. Mutta kun se saivartelu asian kanssa.

Lääkärit, terapeutit ja viranomaiset kaikkein viimeksi kyselevät lapselta oikeasti yhtään mitään, heille edes iso mies ei ole täysivaltainen. Täysivaltaisuus kiistetään leimakirveen heilautuksella tuosta noin vain. Aina niillä jokin lakipykälä löytyy.

Niillä on tapana tyrkyttää mitä erilaisempia sairausidentiteettejä lapsille, transseksuaalisuus on vain yksi muotisairaus muitten joukossa.

Heidän kanssaan toimittaessa on hyvin vaikea sanoa missä mennään. Sanovat vain "Emmehän me tässä mitään, me ihan vaan pikkasen...". Lapsi ei vielä osaa toimia tuollaisten kävelevien ongelmakasojen kanssa varsinkin kun usein on niin että ihmiset lapsen ympäriltä on saatu tähän touhuun mukaan, ne joita ei saada mukaan ovat "myrkyllisiä" ja heidät pyritään eristämään lapsesta. Lapsi on kuplan sisällä. Aivopesua tulee kotoa, tarhasta/koulusta, "parhailta ystäviltä" jne.

Jossain vaiheessa lapsi sitten isona ymmärtää mitä hänelle on tehty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis pieni lapsi puhuu kaikenlaista ja lasta on ihmeen helppo johdatella ja aivopestä uskomaan mihin tahansa. Suomen perustuslain kuudennen pykälän mukaan lapsikin on täysivaltainen, oikeasti ei tietenkään ole. Mutta kun se saivartelu asian kanssa.

Lääkärit, terapeutit ja viranomaiset kaikkein viimeksi kyselevät lapselta oikeasti yhtään mitään, heille edes iso mies ei ole täysivaltainen. Täysivaltaisuus kiistetään leimakirveen heilautuksella tuosta noin vain. Aina niillä jokin lakipykälä löytyy.

Niillä on tapana tyrkyttää mitä erilaisempia sairausidentiteettejä lapsille, transseksuaalisuus on vain yksi muotisairaus muitten joukossa.

Heidän kanssaan toimittaessa on hyvin vaikea sanoa missä mennään. Sanovat vain "Emmehän me tässä mitään, me ihan vaan pikkasen...". Lapsi ei vielä osaa toimia tuollaisten kävelevien ongelmakasojen kanssa varsinkin kun usein on niin että ihmiset lapsen ympäriltä on saatu tähän touhuun mukaan, ne joita ei saada mukaan ovat "myrkyllisiä" ja heidät pyritään eristämään lapsesta. Lapsi on kuplan sisällä. Aivopesua tulee kotoa, tarhasta/koulusta, "parhailta ystäviltä" jne.

Jossain vaiheessa lapsi sitten isona ymmärtää mitä hänelle on tehty.

Oletko muuten itse käynyt läpi transpolin tutkimukset? Tutkimusryhmän asenne ei todellakaan ole se, että diagnoosi halutaan antaa vaan päinvastoin yritetään aktiivisesti hakea mitä tahansa muuta syytä tutkittavan tuntemuksille kuin transsukupuolisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko muuten itse käynyt läpi transpolin tutkimukset? Tutkimusryhmän asenne ei todellakaan ole se, että diagnoosi halutaan antaa vaan päinvastoin yritetään aktiivisesti hakea mitä tahansa muuta syytä tutkittavan tuntemuksille kuin transsukupuolisuus.

"Oletko muuten itse käynyt läpi transpolin tutkimukset?"

En ole. Olen entinen erityislapsi, tosin aivan eri syistä. Minua huolettaa sukupuolisekoilussa nimenomaan translapsivillitys. Alaikäiset ja holhouksenalaiset pitäisi rajata transhoitojen ulkopuolelle, eivät kykene tekemään itse päätöksiä. Alaikäisen kohdalla vanhemmat ovat koko jutun primus motor, ei lapsi.

Toisten ristiinpukeutuminen (varsinkaan lasten) ei ole minulle ongelma kunhan pysytään tolkun rajoissa ja lain ja hyvän tavan puitteissa.

Sametti on sanonut että Suomeen pitäisi perustaa kehodysforiaklinikoita joissa tutkittaisiin juuri noita tuntemusten syitä. Sametin kohdalla niitä tuntemusten syitä ei tutkittu tarpeeksi. Nykyään kaikki ristiinpukeutumisen eri muodot ja alakulttuurit laitetaan yhteen nippuun transseksuaalisuudeksi, se on väärin.

Ainakin joillakin transaktivisteilla on vaatimuksena että transhoidot pitäisi saada noin vain pyytämällä ja skeptinen suhtautuminen tuntemuksiin koetaan loukkauksena.

Nykyään Seta toimii seksuaali ja sukupuoliasioissa asiantuntijajärjestönä vaikka onkin aivan transaktivistien vallassa. Setan julkaisuista mainittakoot vaikkapa Panda Erikssonin "Seksi ja trans" seksiopas jonka mukaan sukupuolta ei ole olemassakaan. Siis mitä?

• Anonyymi

Suomi ei juuri sotia kaipaakaan kun lääkäreissäkin on homoja. Ja rauhassa tehdään lisää.

• Anonyymi

Suomessa ei ole viimeiseen viiteen vuoteen puhuttu muista seksuaali-ja sukupuolivähemmistöistä kuin transnaiset ja transmiehet. Samaa asiaa puskee mediasta, somesta, Setan käynneistä kouluihin ja muihin nuorisotapahtumiin. Transsukupuolisuus on ainoa asia josta on puhuttu.

Takana on aimo annos transaktivismia ja politiikkaa. Tavoitteena tuntuu olleen saada mahdollisimman suuri joukko nuoria vaihtamaan sukupuoltaan tai vähintäänkin miettimään sukupuolen oikeellisuutta.

Tämä aktivismi on aiheuttanut paljon hallaa herkässä iässä oleville nuorilla. Samaan aikaan Seta ja suvaitsevaisuuspuolueet ovat jättäneet unholaan vähemmistöjä, jotka olisivat oikeasti kaivanneet tukea.

Hävettää suuresti eräiden puolesta.

• Anonyymi

Ongelmallista on, että transsukupuolisuus ja sen aktivismipuoli liitetään seksuaalivähemmistöihin. Hlö.kohtaisesti en halua olla vahvistamassa kenenkään kuvitelmia, että on non-binary/ei-nainen tai trans, ja että siinä ole mitään juhlittavaa.

Miksi aikuisen omilla aivoillaan ajattelevan ja silmiään käyttävän ihmisen pitäisi pelleillä mukana että joku trans on oikeasti nainen, vaikka suurin osa on tunnistettavissa jo kilometrin päästä biologisesti mieheksi ja kuulostaakin mieheltä?
        Eikö kyse on uskomuksesta tai nykyisen ilmapiirin luomasta ryhmäpaineesta, jossa herkkähipiäisen, mt-ongelmaisen, fetisistin tai autistin ympärille on luotu teennäinen suvaitsevaisuuden kulttuuri, joka pohjautuu yhden henkilön todellisuudentajun pettämiseen. Valtaväestö joutuu kävelemään munankuorilla, jotta transhenkilön herkkä minäkuva ei murru. Minulla ei ole mitään sitä vastaan miten elävät omissa piireissään, mutta ulkoisen validaation vaatimus ja oman uskomuksen tuputtaminen muille on väärin ja epäeettistä työpaikoissa kouluissa ja pukuhuoneita koskien, samoin kuin uskonnon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelmallista on, että transsukupuolisuus ja sen aktivismipuoli liitetään seksuaalivähemmistöihin. Hlö.kohtaisesti en halua olla vahvistamassa kenenkään kuvitelmia, että on non-binary/ei-nainen tai trans, ja että siinä ole mitään juhlittavaa.

Miksi aikuisen omilla aivoillaan ajattelevan ja silmiään käyttävän ihmisen pitäisi pelleillä mukana että joku trans on oikeasti nainen, vaikka suurin osa on tunnistettavissa jo kilometrin päästä biologisesti mieheksi ja kuulostaakin mieheltä?
        Eikö kyse on uskomuksesta tai nykyisen ilmapiirin luomasta ryhmäpaineesta, jossa herkkähipiäisen, mt-ongelmaisen, fetisistin tai autistin ympärille on luotu teennäinen suvaitsevaisuuden kulttuuri, joka pohjautuu yhden henkilön todellisuudentajun pettämiseen. Valtaväestö joutuu kävelemään munankuorilla, jotta transhenkilön herkkä minäkuva ei murru. Minulla ei ole mitään sitä vastaan miten elävät omissa piireissään, mutta ulkoisen validaation vaatimus ja oman uskomuksen tuputtaminen muille on väärin ja epäeettistä työpaikoissa kouluissa ja pukuhuoneita koskien, samoin kuin uskonnon.

Tämän takia en halua olla mukana esimerkiksi Setan toiminnassa enkä tukea tahoa, joka ottaa vakavasti mm WPATH:in hoitosuositukset, skandaalin ei reagoitu vaan sama linja jatkunut. Setaan ei pitäisi suhtautua minään järkevänä asiantuntijatahona, jos/kun se on täynnä transtyyppejä, mt-ongelmaisia ja puhtaasti fetisistejä, joilla on omat huonosti perustellut vaikuttimensa asioiden hoidossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei todellakaan ole mitään juhlittavaa.

Itse en oikein ymmärrä tuota asennetta. Minä transtaustaisena miehenä en ole enkä kuvittele olevani enkä väitä olevani henkilö, jolla on syntymästä lähtien ollut penis ja xy-kromosomit, eli ilmeisesti jotain, joka vaaditaan ollakseen "oikea mies". Ulkonäköni aiheuttaa sen, että ihmiset olettavat minulla olevan penis ja se on minulle ok mutta... Jos asia paljastuu ei kenenkään tarvitse teeskennellä kuvittelevansa, että minulla on penis. Ihan kuin keskivertomies, joka menettäisi peniksensä toivoisin tietenkin hienotunteisuutta ja sitä, ettei asiaa hierottaisi vasten kasvojani, mutta teeskennellä ei kenenkään tarvitse tässä asiassa. Kävin hoidot läpi tullakseni nähdyksi ihmisenä, joka samaistuu miehiin ja jonka kehonkuvaan kuuluu penis. Se nyt vaan sattuu valitettavasti olemaan totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei todellakaan ole mitään juhlittavaa.

Itse en oikein ymmärrä tuota asennetta. Minä transtaustaisena miehenä en ole enkä kuvittele olevani enkä väitä olevani henkilö, jolla on syntymästä lähtien ollut penis ja xy-kromosomit, eli ilmeisesti jotain, joka vaaditaan ollakseen "oikea mies". Ulkonäköni aiheuttaa sen, että ihmiset olettavat minulla olevan penis ja se on minulle ok mutta... Jos asia paljastuu ei kenenkään tarvitse teeskennellä kuvittelevansa, että minulla on penis. Ihan kuin keskivertomies, joka menettäisi peniksensä toivoisin tietenkin hienotunteisuutta ja sitä, ettei asiaa hierottaisi vasten kasvojani, mutta teeskennellä ei kenenkään tarvitse tässä asiassa. Kävin hoidot läpi tullakseni nähdyksi ihmisenä, joka samaistuu miehiin ja jonka kehonkuvaan kuuluu penis. Se nyt vaan sattuu valitettavasti olemaan totta.

Sen verran korjaan, että kumppanin kanssa sängyssä kyllä teeskentelemme, että olen fyysisesti mies, koska sitä heteroina tarvitsemme kiihottuaksemme, mutta noin muuten kenenkään ei tarvitse eikä tarvitsisi teeskennellä mitään.

• Anonyymi

Transaktivismin ja mediavaikuttamisen vuoksi sukupuolen vaihdokseen haluavien määrä on 10 vuodessa peräti nelinkertaistunut! Kun vuonna 2015 noin 1% väestöstä koki, ettei identifioidu omaan sukupuoleensa, on tänä päivänä tuo lukema 4 prosenttia!

Tilanne on kärjistynyt Suomessa, jossa sukupuolen vaihdosta markkinoidaan "elämänparannuskeinona" nuorille, joilla on epävarmuutta itsestään. Elämäsi muuttuu paremmaksi, saat hyviä kavereita, saat tarkoituksen elämällesi.

Kaikkein käsittämättömintä on, että verovaroilla toimiva Yle on lähtenyt masinointiin mukaan ja näyttänyt tällä vuosikymmenellä kymmeniä dokumentteja, jotka kertovat transnaisista, transmiehistä, korjausprosessista olevista, sateenkaariperheistä jossa toinen tai jopa kumpikin vanhempi on transsukupuolinen jne.

Dokumentti Sametista on käsittääkseni toinen sukupuolenvaihdokseen kriittisesti suhtautuva dokumentti, jonka Yle on koskaan näyttänyt. Nähtävästi Ylessäkin ollaan jollakin tasolla tajuttu, että asiassa on menty liian pitkälle ja oman selustan suojaamiseksi on alettu näyttämään myös kriittistä materiaalia.

• Anonyymi
    • Anonyymi
      UUSI

Hän vaikuttaa hyvin fiksulta, tietää mitä on tehnyt ja mitä siitä seuraa. Kumminkin huolestuttaa että Sametin videoita otetaan esille kun puhutaan trans ihmisistä, siten että kukaan ei saisi käydä leikkauksissa. Tai että kukaan ei oikeasti olisi trans henkilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe