tekstiviesti ulkomaille

haksu

minulla on kolumbuksen liittymä ja haluaisin lähettää tekstiviestin ystäväni kännykkään amerikkaan.Pitääkö numeron eteen laittaa jokin ulkomaan numerotunnus vai meneekö viesti perille pelkällä 358 etuliitteellä. Kiitos, jos joku osaisi vastata.

25

50284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noo

      Riippuu siitä mikä operaattori ystävälläsi on.

      • apua?

        pitäis lähettää viesti täältä suomesta saksaan,miten on,tarviiko laittaa maatunnusta?
        kiitos jos joku viitsii vastata!


    • Auttaja

      Hei!
      Tekstiviestin lähetyksessä ei minkään kotimaisen operaattorin liittymällä, ulkomaille viestiä lähetettäessä laiteta ns. ulkomaantunnuksia (kuten 990, 996, 999, 00 jne.) vaan viestit menevät perille vain käyttämällä :aa ja maatunnusta.

      • haksu

        ja mikähän tuo maatunnus sitten on? siis sinne yhdysvaltoihin


      • ...................
        haksu kirjoitti:

        ja mikähän tuo maatunnus sitten on? siis sinne yhdysvaltoihin

        1 :)


      • edelleen töissä täällä
        ................... kirjoitti:

        1 :)

        Paitsi jos hänellä ei ole jenkki liittymää. Suomalaiseen liittymään lähetät ihan normisti, 050123456. Sinunhan ei tarvitse tietää onko toinen kännykkä ulkomailla, samasta syystä sen ihminen siellä jenkeissä maksaa koko viestin ulkomaan maksut.


      • haksu
        edelleen töissä täällä kirjoitti:

        Paitsi jos hänellä ei ole jenkki liittymää. Suomalaiseen liittymään lähetät ihan normisti, 050123456. Sinunhan ei tarvitse tietää onko toinen kännykkä ulkomailla, samasta syystä sen ihminen siellä jenkeissä maksaa koko viestin ulkomaan maksut.

        siis ystävälläni on ihan normaali suomalainen liittymä, hän on vaan lomalla amerikassa.Nyt kun lähetin viestin ilman ulkomaantunnuksia, siis 358- alkuiseen numeroon niin välitystietoja ei tullut, eli viesti ei ilmeisesti mennyt perille


      • vielä
        haksu kirjoitti:

        siis ystävälläni on ihan normaali suomalainen liittymä, hän on vaan lomalla amerikassa.Nyt kun lähetin viestin ilman ulkomaantunnuksia, siis 358- alkuiseen numeroon niin välitystietoja ei tullut, eli viesti ei ilmeisesti mennyt perille

        Toimiiko ystäväsi kännykkä varmasti jenkeissä? Jenkit käyttävät 1900 MHz:n aaltoaluetta,toisin kuin meidän kännykkämme,jotka toimivat 900/1800 MHz:n aaltoalueella.Muuten et tarvitse tietenkään mitään ulkomaan tunnuksia,soittaessasi
        suomalaiseen kännykkään ulkomailla.


      • edelleen töissä täälä
        haksu kirjoitti:

        siis ystävälläni on ihan normaali suomalainen liittymä, hän on vaan lomalla amerikassa.Nyt kun lähetin viestin ilman ulkomaantunnuksia, siis 358- alkuiseen numeroon niin välitystietoja ei tullut, eli viesti ei ilmeisesti mennyt perille

        Välitystiedot ovat erittäin harvinaista herkkua Euroopan rajojen ulkopuolella.. nimim. kokemusta on (asun australiassa) ihan oikein lähetit ilman maatunnusta. Ajattele nyt, miten sinun pitäisi selvittää onko jokin kotimainen puhelin ulkomailla jos tällaista pitäisi käyttää:) Ymmärsitkö.


      • haksu
        edelleen töissä täälä kirjoitti:

        Välitystiedot ovat erittäin harvinaista herkkua Euroopan rajojen ulkopuolella.. nimim. kokemusta on (asun australiassa) ihan oikein lähetit ilman maatunnusta. Ajattele nyt, miten sinun pitäisi selvittää onko jokin kotimainen puhelin ulkomailla jos tällaista pitäisi käyttää:) Ymmärsitkö.

        juu se välitystieto tuli, mutta yli vuorokauden päästä. siellä ei kuulemma joka paikassa toimi kännykkä, että siitä johtui. Kiitos kaikille avusta!


      • apua
        haksu kirjoitti:

        juu se välitystieto tuli, mutta yli vuorokauden päästä. siellä ei kuulemma joka paikassa toimi kännykkä, että siitä johtui. Kiitos kaikille avusta!

        miten onnistuu viestin lähetys kreikkaan? siis haluaisin lähettää viestin kreikassa asuvalle henkilölle(hänellä on kreikkalainen puhelinoperaattori käytössä), mutta saamastani puhelinnumerosta puuttuvat suuntanumerot. osaisiko joku auttaa mitä suuntanumeroita tarvitsen ja pitääkö saamastani numerosta jättää esim. ensimmäinen numero pois kun suuntanumero lisätään?


      • Hemuli123
        apua kirjoitti:

        miten onnistuu viestin lähetys kreikkaan? siis haluaisin lähettää viestin kreikassa asuvalle henkilölle(hänellä on kreikkalainen puhelinoperaattori käytössä), mutta saamastani puhelinnumerosta puuttuvat suuntanumerot. osaisiko joku auttaa mitä suuntanumeroita tarvitsen ja pitääkö saamastani numerosta jättää esim. ensimmäinen numero pois kun suuntanumero lisätään?

        Kreikan maatunnus on 30, eli itselläni toimi kun pistin suoraan saamani numeron eteen 30.

        Tosin näyttää olevan aikamoisia ongelmia tekstiviestien lähetyksen kanssa Kreikkaan, kun kolmesta viestistä vain yksi meni perille ja siitäkään ei tullut välitystietoja ja taisi mennä perille vasta monta päivää myöhemmin. Nyt tänään taas tuli parista viestistä välitystiedot ja viestit meni perille ja taas viimeisimmistä viesteistä ei ole tullut mitään välitystietoja eikä menneet perille. Vaikeaa on.


      • timppa6699
        apua kirjoitti:

        miten onnistuu viestin lähetys kreikkaan? siis haluaisin lähettää viestin kreikassa asuvalle henkilölle(hänellä on kreikkalainen puhelinoperaattori käytössä), mutta saamastani puhelinnumerosta puuttuvat suuntanumerot. osaisiko joku auttaa mitä suuntanumeroita tarvitsen ja pitääkö saamastani numerosta jättää esim. ensimmäinen numero pois kun suuntanumero lisätään?

        eli kreikan suunta 30 tai 0030.ja aina matkapuhelimet sla 69... eli laitat 3069.. mutta esimerkiksi dna:lla ja vodaonella ei ole sopimusta keskenaan joten suomestapain eivat viestit kulje silloin sinne.riippuu minka operaattorin numeroa siella vastaanottaja kayttaa meneeko viestisi perille.


      • kaveriaan kaipaava
        ................... kirjoitti:

        1 :)

        Hei, mulla olis sellanen ongelma, että tunisialainen kaverini pystyy lähettämään viestejä mulle, mutta mun viestit eivät mene perille saakka, vaikka niitten olis pitäny. Mä en voi ymmärtää mikä voi mättää, ku numero on kuitenki sama. Egyptiin lähettäminen onnistuu kyllä. Olis ihanaa jos joku osaisi auttaa minua.


    • klick

      tunnus 358 toimii vain suomeen soitettaessa. Amerikkaan soitettaessa tunnus on erilainen.

      • Neuvoja kaivataan!

        Yritin lähettää Amerikkalaiselle ystävälleni tekstiviestiä kännykkään suomesta käyttäen pelkkää 1 sekä puhelin numeroa mutta silti yksikään viesti ei mene perille eikä hänkään voi laittaa viestiä minulle. Missä vika? Olen saanut viestejä muistakin maista, Euroopasta ja Australiasta, ja laittanut takaisin eikä ongelmia ole ollut aikaisemmin. Käytän Saunalahden Prepaidiä.


      • puhelijas
        Neuvoja kaivataan! kirjoitti:

        Yritin lähettää Amerikkalaiselle ystävälleni tekstiviestiä kännykkään suomesta käyttäen pelkkää 1 sekä puhelin numeroa mutta silti yksikään viesti ei mene perille eikä hänkään voi laittaa viestiä minulle. Missä vika? Olen saanut viestejä muistakin maista, Euroopasta ja Australiasta, ja laittanut takaisin eikä ongelmia ole ollut aikaisemmin. Käytän Saunalahden Prepaidiä.

        suomalaiseen kännyyn soitettaessa tai tekstatessa laittaa vain 358 eka nolla pois 400(tms50)operaattoritunnusxxxxxpuh no,niin kyllä menee perille.
        ulkomaiseen kännyyn soitettaessa xx maatunnus esm,thaimaa 66 sitten numerot eka nolla pois.
        tekstarit menee perille.joka pvä itse lähettelen thaikkuun ja sieltä tulee tänne ja aina toimii-
        eli xx maatunnus sitten operaattoritunnus esm,0400,0500,tms,eka nolla pois,sitten puh numero.
        358 400 xxxxxx
        66 80 xxxxxx
        näin.


      • thai
        puhelijas kirjoitti:

        suomalaiseen kännyyn soitettaessa tai tekstatessa laittaa vain 358 eka nolla pois 400(tms50)operaattoritunnusxxxxxpuh no,niin kyllä menee perille.
        ulkomaiseen kännyyn soitettaessa xx maatunnus esm,thaimaa 66 sitten numerot eka nolla pois.
        tekstarit menee perille.joka pvä itse lähettelen thaikkuun ja sieltä tulee tänne ja aina toimii-
        eli xx maatunnus sitten operaattoritunnus esm,0400,0500,tms,eka nolla pois,sitten puh numero.
        358 400 xxxxxx
        66 80 xxxxxx
        näin.

        Mulle tulee thaimaasta viestit perille, mutta sinne ne ei mene.. soittamaan mä kyllä pystyn mut ei tekstarit peril mee. Pistän eteen tuon 66, eka nolla pois ja loppu numero mutta ei silti mene ja monia kertoja koittanut ! :( osaaks kukaa neuvoo mitää mistää ? :D


      • tawan
        thai kirjoitti:

        Mulle tulee thaimaasta viestit perille, mutta sinne ne ei mene.. soittamaan mä kyllä pystyn mut ei tekstarit peril mee. Pistän eteen tuon 66, eka nolla pois ja loppu numero mutta ei silti mene ja monia kertoja koittanut ! :( osaaks kukaa neuvoo mitää mistää ? :D

        soittamiselle, tekstareille, mms:lle sekä datasiirrolle pitää operaattoreiden solmia keskenään erikseen sopimukset. ilmeisestikään sinun operaattorilla ei ole sms yhdysliikennesopimusta tämän kyseisen thaimaalaisen operaattorin kanssa, joten siksi sms ei onnistu.


      • wanna msg!!
        tawan kirjoitti:

        soittamiselle, tekstareille, mms:lle sekä datasiirrolle pitää operaattoreiden solmia keskenään erikseen sopimukset. ilmeisestikään sinun operaattorilla ei ole sms yhdysliikennesopimusta tämän kyseisen thaimaalaisen operaattorin kanssa, joten siksi sms ei onnistu.

        Mulla ompi kanssa probleemia sendailla textareita ulkomaille, ja liittymästä ei kyl oo väliä. Kokeillu vaikka millä!!!!! Pystyn kyl lähettään useimpiin Oiroopan maihin ja täällä no problem mutta isojen vetten yli niitten maitten omiin kapuloihin en oo onnannu sendata perille vielä vaikka koitettu on mitä.. eli siis ei jeesaa vaikka napsii halpis tunnarit, ekat nollat ym poies ja tintaa menee plussalla ja silleen.. et olis ihan kiva jos joku on onnistunu sendaa suomalaisesta phonesta ihan oikeeseen kyseiseb maan numbaan textarin.. niin pankaas infoa!!


    • 24Kunkku24

      Lähetä viestisi ilmaiseksi myös ulkomaille Täältä

    • Miettelijä

      Voisko joku kertoa,miten onnistuu suomesta soittaminen
      Kreikkaan mesengerin välityksellä toiseen operaattoriin tai
      Kännykkään ja mitkä numerot laitan eteen ennen varsinaista
      Kännykän numeroa kun maan numero on 30 matkapuhelin suunta
      On 9 jos vielä laitan perään kännykän numero nii meneekö soitto
      Varmasti perille sit ja kreikan kaupingin numero on 21 onnistuuko
      Vai vieläkö pitää jotain laittaa .

      • zanappa63

        Messenger toimii ihan itsenäisesti/ilmaisesti (operaattorista riippumatta) jos yv:nä käyttää, eli yleensä mitää suunta/puhelinnumeroita tarvihe, jos vastaajallaki messenger tai FB-tili... (onpas vanha ketju :) :) )


    • Joopasjooo

      Täälläkään ei mene viestit edes perille ulkomaille ja hällä siellä dna prepaid. Voisiko olla noin että ei ole kenttää ? On nimittäin jossain siellä ihan syyrian raJan tuntumassa eikä siis kaupunkia lähi maillakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe