Täällä on vihjailtu, että valtuutetuksi valitulla ei olisikaan täyttä mandaattia kuntalaisilta vaan kuntalaisilla on oikeus vaikuttaa yksittäisiin päätöksiinkiin ja valtuutetuilla suorastaan velvoite kysyä kuntalaisilta?
Tämä olisi paikkansa pitäessään mulle täysin uusi asia.
Miten tämä asia on oikeesti?
Nyt tärkeä asia
5
320
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole vain vihjailtu vaan kerrottu kuntalain sisällöstä, joka ohjaa valtuutettujen päätöksentekoa.
Jokaisella halukkaalla on mahdollisuus ja valtuutetulla suoranainen velvollisuus tutustua lakiin ja noudattaa päätöksiä tehdessään sen kirjainta.- Anonyymi
Minä äänestäessäni jonkun valtuustoon edustamaan itseäni, haluan Hänen tekevän ne päätökset eikä kysyvän minulta miten pitää päättää.
Mitä ylipäätään siitä tulisi, että 50-100 ääntä saanut kysyisi äänestäjiltään? Saati, että hänen pitäisi ottaa huomioon myös eri mieltä olevat kuntalaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä äänestäessäni jonkun valtuustoon edustamaan itseäni, haluan Hänen tekevän ne päätökset eikä kysyvän minulta miten pitää päättää.
Mitä ylipäätään siitä tulisi, että 50-100 ääntä saanut kysyisi äänestäjiltään? Saati, että hänen pitäisi ottaa huomioon myös eri mieltä olevat kuntalaiset.Onko joku täällä esittänyt kuntalaisten kuulemisvelvolvoitteen tarkoittavan älyttömyyksiä ?
En ainakaan minä ole havainnut sellaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku täällä esittänyt kuntalaisten kuulemisvelvolvoitteen tarkoittavan älyttömyyksiä ?
En ainakaan minä ole havainnut sellaista.Kuntalaki ei älyttömyyksiä vaadi, mutta se vaattii kuulemaan ja huomioonottamaan kuntalaisten mielipiteet päätettäessä kuntalaisiin yleisesti vaikuttavista kunnan asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntalaki ei älyttömyyksiä vaadi, mutta se vaattii kuulemaan ja huomioonottamaan kuntalaisten mielipiteet päätettäessä kuntalaisiin yleisesti vaikuttavista kunnan asioista.
Kuntalaisten mielipiteisiin on myös voitu vaikuttaa virheellisillä tiedoilla. Yleisesti ottaen ne virheelliset tiedot paljastuvat ajan kanssa. Tämä on vakava ongelma, jos hallintomenettelyssä salataan ja vääristellään asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2313255Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa162519Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi4471530Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1221406Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2161361Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa5481313- 1121291
- 1131235
- 46974
- 66954