Luulin että viime vuonna lopetun isännöintiyhtiön sotkuisen laskutuksen jälkeen olisi Kuhmossa kiinteistönhoidon kirjapito ongelmat ohi. Vanhusten osakkeista oli peritty tupla vastikkeita, ja käytetty taloyhtiössä maksamattomine osakkaiden maksujen peittämiseen.
Nyt jatkavan yhtiön kiinteistön kirjapito mennyt askeleen härskimään suuntaan.
Kävin läpi vanhempien ihmeisten yhtiövastikkeita läpi erään yhtiön osalta. Huomasin että yhtiö oli kerännyt ylimääräisen iso vastikkeen. Selvittelyssä tuli ilmi että yhtiön isännöitsijän toimii ammattitaitoa, kokeumusta ja koulutusta vaille oleva henkilö.
Kerätty "kolehti" oli mennyt talonyhtiön puheenjohtajan huoneiston korjaukseen. Korjauksesta löytyin ainostaan hallituksen kokous, jossa puheenjohtaja itse oli ollut päättämässä korjauksen. Ei löytynyt mitään kartoistus- tai tutkimusraporttia miksi remontti olisi pitänyt asuntoyhtiön maksaa. Kolehti oli vain tonnin osakasta kohti.
Lakimiehen konsuloinnin tulos oli että osakkaan tulee tehdä rikosilmoitus tapahtuneesta petoksesta. Eihän kuhmolainen asuntoyhtiön omistava vanhempi pariskunta ala naapureiden kanssa riitelmään , vaikka olisivat oikeissa. Helpomi maksaa tonni ja olla hiljaa.
Hyvät ihmiset katsokaa vanhempienne yhtiövastikemaksut, maksavat näiden huijarein avustaman muiden asumis- ja korjauskulut.
Asunnon yhtiövastikkeet Kuhmo
Anonyymi-ap
4
772
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän tässä pärjäillä!!
- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa
Halpa ja hyvä ei ole synonyymi - Anonyymi
Kerrostaloasunnot jääpi myymättä koska yhtiövastike korkea, parempi olla vuokralla..
- Anonyymi
Juu no joo. Vuokralainenhan sen yhtiövastikkeen maksaa ja pienenä lisänä tuottoa vuokranantajalle.
Esim:
Vuokra 550 €/kk
Yhtiövastike 350 €/kk
Tuotto 200 €/kk
- vero 30%
Vuokranantajalle 140 €/kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855