Esimerkiksi mustalaislaulajat puhuvat kuten valtaväestö, eivätkä niin kuin random mustalaiset, joita kylillä joutuu näkemään ja kuulemaan.
Miksi julkkikseksi päässeet romanit eivät puhu mustalaisten äänellä?
11
700
Vastaukset
- Anonyymi
En ymmärrä. Onko heillä jotenkin erikoinen ääni? Minä olen tuntenut heitä pikkupojasta asti, enkä ole huomannut heidän puhuvan mitenkään erikoisesti. Onko tuo nyt jotakin rasistista ennakkokäsitystä. En ymmärrä.
- Anonyymi
Ihmiset vaan
Hakevat kovasti jotain mitä ei ole , minun mieheni oli tummahipiuksina ja ruskettui helposti ja moni luuli häntä, romaaniksi ja ihme kyllä sanoivat että,hänellä muka oli tyypillinen romaaneille kuuluva äänikin. En oikein ymmärtänyt minäkään että heillä olisi jotenkin erilainen ääni . Joten millainen se mustalaisen ääni oikein on .
- Anonyymi
Mikä on sitten se mustalaisten ääni? moni valtaväestön edustaja luulee että kaikki mustalaiset puhuu karjalanmurretta, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa, jokainen ihminen yleensä puhuu sitä murretta mitä kotipaikkakunnalla puhutaan, myöskin romanit. Esimerkiksi jos on Tampereelta niin se on sitten Tampereelta nääs.
- Anonyymi
Sellainen venyttely,kyllä sen eroittaa samoin kuin tutut murteet.Hei isäntä osta kello,miks se et osta jne.
- Anonyymi
Ja isolla äänellä. Ei näistä turhaan ole tehty sketsejä joiden idea on nimenomaan puhetavassa ja äänenkäytössä.
- Anonyymi
Just semmoinen sanojen venyttely erottaa. Ja hieman ylimielinen käytös joillakin.
- Anonyymi
Oletko nyt ihan terve ja tosissasi...??...
Mustalaiset eivät oikeasti puhu samanlailla mölisemällä, kuin esimerkiksi näissä Pulttibois-sketseissä.- Anonyymi
Kummasti kyseisentyylisesti puhuvia kyllä näkee
- Anonyymi
No suurin osa puhuu.
- Anonyymi00022
Anonyymi kirjoitti:
No suurin osa puhuu.
Totta ja puhuukin kuuluvalla äänellä! Mutta luku- ja kirjoitustaidoissa on monilla puutteita.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa933631Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292383Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422039Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34891- 44831
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30810Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61785Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5765- 40697
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies87686