Toyotan 2.5 D4D-moottori on erittäin luotettava ja taloudellinen moottori

Anonyymi-ap

"Toyotan 2.5 D4D-moottori on erittäin luotettava ja taloudellinen moottori, joka on kehitetty kestämään raskasta käyttöä. Se on erinomainen valinta kuljetus- ja maastoautoihin, joissa tarvitaan suurta suorituskykyä ja kestävyyttä."

"Toyota 2.5 D4D (moottorikoodi: 2KD-FTV) on dieselmoottori, joka on kehitetty käytettäväksi Toyota Hiace-, Toyota Hilux- ja Toyota Land Cruiser -autoissa. Tämä moottori on suunniteltu kestäväksi ja luotettavaksi, ja se on varustettu monilla ominaisuuksilla, jotka tekevät siitä tehokkaan ja taloudellisen käytön aikana."

"Moottorin huolto on myös helppoa, sillä se on varustettu suodattimilla, jotka estävät likaa ja muita epäpuhtauksia pääsemästä moottoriin. Lisäksi moottorissa on erittäin kestävä sylinterilohko, joka varmistaa moottorin pitkäikäisyyden."

https://www.autopartscenter24.com/product/2-5-d4d-2kd-ftv-moottori-hiace-iv-hilux-vii-dyna/

Näiden kahden automallin moottorit ”kestävät loputtomiin” – Autovahinkokeskus ei saa kaupaksi millään

https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html

5

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan moottorit kestävät ikuisesti.

      "Aamulehti kertoo Autovahinkokeskuksen Pirkkalan toimipisteessä tehdystä havainnosta: yhden automerkin kahden mallin moottoreita ei kannata ottaa myyntiin, koska ne eivät mene kaupaksi.

      Syy tähän on se, että ne tuntuvat rikkoutuvat vain kolareissa.

      – Toyotan Hiacen ja Hiluxin moottorit eivät hajoa oikein ikinä, Pirkkalan autovahinkokeskuksen asiakaspalvelu- ja laatuvastaava Aki Reinikka kertoo Aamulehdelle.

      – Emme enää pura niitä hyllyyn, koska aiemmin myyntiin asetetut moottorit seisovat vielä hyllyissä."

      https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html

      Ei ihme, että Toyota on ostetuin ja luotetuin automerkki.

    • Anonyymi

      Tarina ladon takaa – Toyota, metsähiiri ja kotipolttoinen

      Oli loppukesän ilta, sellainen kun ilma seisoo ja paarmat lentää hitaasti kuin oisivat jääneet ajatuksiinsa. Jossain metsän reunassa, pienen kylän laidalla, oli lato, jonka taakse ei enää kukaan katsonut. Paitsi Tero.

      Tero oli mies, jolla oli entinen elämä, nykyinen lato ja pysyvä ongelma nimeltä Toyota Avensis D4D. Auto ei käynyt enää, mutta se ei haitannut – se lepäsi ladon takana, ruosteen koristamana kuin vanha sankari, jonka haarniska oli aikansa palvellut.

      Avensiksen konepellin alla asui nyt metsähiiri, jolle Tero oli antanut nimen Raimo. Raimo oli pieni mutta kunnianhimoinen, ja rakentanut moottorin suojapellin päälle pesän kahdesta villasukasta, yhdestä muovisesta kahvikupista ja serpentiinihihnan jämistä. Tero antoi hänen olla – elämä oli muutenkin yksinkertaistunut.

      Tero ei enää käynyt töissä, ei siksi ettei halunnut, vaan koska Toyota ei enää liikkunut ja kylän ainoa linja-auto oli muuttunut muinaiseksi tarinaksi. Mutta Terolla oli suunnitelma. Tai oikeastaan – resepti.

      Ladon takana, vanhan puupinon vieressä, seisoi käsintehty tislauskone, koottu lämminvesivaraajasta, rautaputkista ja vanhasta mopon jäähdyttimestä. Sen nimi oli Putkiraketti, ja se teki kotipolttoista, joka sai miehen joko näkemään jumalan tai unohtamaan, miksi meni alun perin ulos.

      Hän kaatoi seoksen hiljaa käyvään käymisastiaan ja kuiskasi:

      "No niin, tehdään tästä maailmasta taas vähän siedettävämpi."

      Ilta hämärtyi. Raimo kömpi pesästään, venytteli, ja juoksi varovasti Toyotan konepelliltä alas Teron saappaan päälle. Tero ei edes hätkähtänyt. Hän oli juonut ensimmäisen erän, ja se maistui – no, siltä miltä elämä yleensäkin maistuu ladon takana.

      "Tiedätkö Raimo, se Toyota... se ei ehkä enää kulje, mutta se vei mut just sinne minne pitikin. Tänne. Latoon. Kotitekoisen äärelle."

      Raimo katseli miestä hetken ja palasi takaisin pesäänsä.
      Kaukana huusi kurki. Jossain rasahti oksa. Maailma jatkoi kulkuaan, mutta ladon takana aika pysähtyi aina hetkeksi, kun lasissa oli savua ja sydämessä hiljaisuutta.

      Aamulla Tero heräsi, kömpi ulos ladosta, raapi päätään ja sanoi:

      "Tänään vois kattoa, jos sen tiivisteen sais vaihdettua. Tai sitten vois tehä uuden satsin."

      Hän avasi Toyota Avensiksen oven, istui sisään, ja käänsi virrat päälle. Mikään ei tapahtunut. Mutta tuulilasiin oli ilmestynyt pieni viesti, naarmutettu sormella pölyyn:
      "Älä luovuta."

      Tero hymyili.
      "Kiitos, Raimo."

    • Anonyymi

      Äläpä ala taas toisessa ketjussa valehtelemaan.

    • Anonyymi

      Valmistus loppui, kun ei täyttänyt mitään päästövaatimuksia ja Toyota joutui turvautumaan vieraaseen apuun.

    • Anonyymi

      Nuo moottorit olivat kestäviä siihen asti kun päästöillä ei ollut väliä ja dieseleitä ei otettu tehoja. Kun Toyota vaihtoi valurauta lohkon kevytmetalliin, niin isot ongelmat alkoivat kun kansi ei pysynyt enää kiinni kun lohko oli liian heikko ja moottoreita poksahteli 100tkm paikkeilla ja aina piti vaihtaa vähintään koko alakerta lohkoineen. Sitten tuli päästörajat ja muiden moottoreista otettiin tehoja lisää ja sillä kohtaa Toyota joutui nostamaan kädet pystyyn ja menemään polvilleen ja alkoivat ostamaan pakut ja muita malleja muilta valmistajilta pääosin kokonaisina, vain logo vaihdettiin Toyotan logoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe