Toyotan 2.5 D4D-moottori on erittäin luotettava ja taloudellinen moottori

Anonyymi-ap

"Toyotan 2.5 D4D-moottori on erittäin luotettava ja taloudellinen moottori, joka on kehitetty kestämään raskasta käyttöä. Se on erinomainen valinta kuljetus- ja maastoautoihin, joissa tarvitaan suurta suorituskykyä ja kestävyyttä."

"Toyota 2.5 D4D (moottorikoodi: 2KD-FTV) on dieselmoottori, joka on kehitetty käytettäväksi Toyota Hiace-, Toyota Hilux- ja Toyota Land Cruiser -autoissa. Tämä moottori on suunniteltu kestäväksi ja luotettavaksi, ja se on varustettu monilla ominaisuuksilla, jotka tekevät siitä tehokkaan ja taloudellisen käytön aikana."

"Moottorin huolto on myös helppoa, sillä se on varustettu suodattimilla, jotka estävät likaa ja muita epäpuhtauksia pääsemästä moottoriin. Lisäksi moottorissa on erittäin kestävä sylinterilohko, joka varmistaa moottorin pitkäikäisyyden."

https://www.autopartscenter24.com/product/2-5-d4d-2kd-ftv-moottori-hiace-iv-hilux-vii-dyna/

Näiden kahden automallin moottorit ”kestävät loputtomiin” – Autovahinkokeskus ei saa kaupaksi millään

https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html

5

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan moottorit kestävät ikuisesti.

      "Aamulehti kertoo Autovahinkokeskuksen Pirkkalan toimipisteessä tehdystä havainnosta: yhden automerkin kahden mallin moottoreita ei kannata ottaa myyntiin, koska ne eivät mene kaupaksi.

      Syy tähän on se, että ne tuntuvat rikkoutuvat vain kolareissa.

      – Toyotan Hiacen ja Hiluxin moottorit eivät hajoa oikein ikinä, Pirkkalan autovahinkokeskuksen asiakaspalvelu- ja laatuvastaava Aki Reinikka kertoo Aamulehdelle.

      – Emme enää pura niitä hyllyyn, koska aiemmin myyntiin asetetut moottorit seisovat vielä hyllyissä."

      https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html

      Ei ihme, että Toyota on ostetuin ja luotetuin automerkki.

    • Anonyymi

      Tarina ladon takaa – Toyota, metsähiiri ja kotipolttoinen

      Oli loppukesän ilta, sellainen kun ilma seisoo ja paarmat lentää hitaasti kuin oisivat jääneet ajatuksiinsa. Jossain metsän reunassa, pienen kylän laidalla, oli lato, jonka taakse ei enää kukaan katsonut. Paitsi Tero.

      Tero oli mies, jolla oli entinen elämä, nykyinen lato ja pysyvä ongelma nimeltä Toyota Avensis D4D. Auto ei käynyt enää, mutta se ei haitannut – se lepäsi ladon takana, ruosteen koristamana kuin vanha sankari, jonka haarniska oli aikansa palvellut.

      Avensiksen konepellin alla asui nyt metsähiiri, jolle Tero oli antanut nimen Raimo. Raimo oli pieni mutta kunnianhimoinen, ja rakentanut moottorin suojapellin päälle pesän kahdesta villasukasta, yhdestä muovisesta kahvikupista ja serpentiinihihnan jämistä. Tero antoi hänen olla – elämä oli muutenkin yksinkertaistunut.

      Tero ei enää käynyt töissä, ei siksi ettei halunnut, vaan koska Toyota ei enää liikkunut ja kylän ainoa linja-auto oli muuttunut muinaiseksi tarinaksi. Mutta Terolla oli suunnitelma. Tai oikeastaan – resepti.

      Ladon takana, vanhan puupinon vieressä, seisoi käsintehty tislauskone, koottu lämminvesivaraajasta, rautaputkista ja vanhasta mopon jäähdyttimestä. Sen nimi oli Putkiraketti, ja se teki kotipolttoista, joka sai miehen joko näkemään jumalan tai unohtamaan, miksi meni alun perin ulos.

      Hän kaatoi seoksen hiljaa käyvään käymisastiaan ja kuiskasi:

      "No niin, tehdään tästä maailmasta taas vähän siedettävämpi."

      Ilta hämärtyi. Raimo kömpi pesästään, venytteli, ja juoksi varovasti Toyotan konepelliltä alas Teron saappaan päälle. Tero ei edes hätkähtänyt. Hän oli juonut ensimmäisen erän, ja se maistui – no, siltä miltä elämä yleensäkin maistuu ladon takana.

      "Tiedätkö Raimo, se Toyota... se ei ehkä enää kulje, mutta se vei mut just sinne minne pitikin. Tänne. Latoon. Kotitekoisen äärelle."

      Raimo katseli miestä hetken ja palasi takaisin pesäänsä.
      Kaukana huusi kurki. Jossain rasahti oksa. Maailma jatkoi kulkuaan, mutta ladon takana aika pysähtyi aina hetkeksi, kun lasissa oli savua ja sydämessä hiljaisuutta.

      Aamulla Tero heräsi, kömpi ulos ladosta, raapi päätään ja sanoi:

      "Tänään vois kattoa, jos sen tiivisteen sais vaihdettua. Tai sitten vois tehä uuden satsin."

      Hän avasi Toyota Avensiksen oven, istui sisään, ja käänsi virrat päälle. Mikään ei tapahtunut. Mutta tuulilasiin oli ilmestynyt pieni viesti, naarmutettu sormella pölyyn:
      "Älä luovuta."

      Tero hymyili.
      "Kiitos, Raimo."

    • Anonyymi

      Äläpä ala taas toisessa ketjussa valehtelemaan.

    • Anonyymi

      Valmistus loppui, kun ei täyttänyt mitään päästövaatimuksia ja Toyota joutui turvautumaan vieraaseen apuun.

    • Anonyymi

      Nuo moottorit olivat kestäviä siihen asti kun päästöillä ei ollut väliä ja dieseleitä ei otettu tehoja. Kun Toyota vaihtoi valurauta lohkon kevytmetalliin, niin isot ongelmat alkoivat kun kansi ei pysynyt enää kiinni kun lohko oli liian heikko ja moottoreita poksahteli 100tkm paikkeilla ja aina piti vaihtaa vähintään koko alakerta lohkoineen. Sitten tuli päästörajat ja muiden moottoreista otettiin tehoja lisää ja sillä kohtaa Toyota joutui nostamaan kädet pystyyn ja menemään polvilleen ja alkoivat ostamaan pakut ja muita malleja muilta valmistajilta pääosin kokonaisina, vain logo vaihdettiin Toyotan logoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotihoito suomussalmella

      Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      49
      6091
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      266
      6074
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      92
      5774
    4. Kohtalokas laukaus

      IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      40
      5042
    5. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

      Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      49
      4769
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

      Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      219
      4104
    7. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

      Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      3851
    8. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      151
      3646
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

      Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      39
      3232
    10. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      29
      3153
    Aihe