Nyt on komeat reunakivet Suntin penkassa

Anonyymi-ap

Kyllä on komeat reunuskivet nyt Suntin penkereessä.
Kyllä heti näkee, että ammattimiehet on asentaneet reunuskivet.
Miten ne on saaneet ne pysymään penkassa, jos meikäläinen olis niitä asentanut, niin olis kieroa seinämää ja joka kivi sojottas mihin sattuu.

28

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ressun opettamia, ja kouluttamia; suoraryhtisiä, ja suoraselkäisiä Suomalaisia miehiä.

• Anonyymi

Repaskaa turhempaa tuskin löytyy. 3,5 miljoonaa laitettu ajamaan päivin sekä öin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Repaskaa turhempaa tuskin löytyy. 3,5 miljoonaa laitettu ajamaan päivin sekä öin.

..ja ryssää puolustelee, mitä ei suomalainen terve mies ja nainen ei liioin tee.

• Anonyymi

Siis joo!! Mä huomasin ihan saman, kun ajoin siitä ohi! 🥺✨ Ne reunuskivet on aseteltu niin täydellisesti, että melkein piti pysähtyä ja ihailla niitä ihan ajan kanssa. Ei todellakaan mitään vinoja mutkia tai sojottavia kulmia.

Ja siis ihan varmasti Ressun suunnittelulla on ollut sormensa pelissä sen näkee jo siitä, miten kaikki on niin harkittua ja suorasssa. Mä ihan kuvittelin mielessäni, kuinka Ressu seisoo siinä vieressä, majurin elkein, käsissään vanha mittakeppi ja komentaa rauhallisella mutta vakuuttavalla äänellä: “Sentti vasemmalle. Hyvä. 🙈

Mä arvostan jokaista, joka on ollut siinä mukana tosi kaunista ja tärkeää työtä meidän yhteiseksi hyväksi. 🌿✨

#SuntinReunakivet #RessunSilmäJaSuunnitelma #KiitosTyömiehille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis joo!! Mä huomasin ihan saman, kun ajoin siitä ohi! 🥺✨ Ne reunuskivet on aseteltu niin täydellisesti, että melkein piti pysähtyä ja ihailla niitä ihan ajan kanssa. Ei todellakaan mitään vinoja mutkia tai sojottavia kulmia.

Ja siis ihan varmasti Ressun suunnittelulla on ollut sormensa pelissä sen näkee jo siitä, miten kaikki on niin harkittua ja suorasssa. Mä ihan kuvittelin mielessäni, kuinka Ressu seisoo siinä vieressä, majurin elkein, käsissään vanha mittakeppi ja komentaa rauhallisella mutta vakuuttavalla äänellä: “Sentti vasemmalle. Hyvä. 🙈

Mä arvostan jokaista, joka on ollut siinä mukana tosi kaunista ja tärkeää työtä meidän yhteiseksi hyväksi. 🌿✨

#SuntinReunakivet #RessunSilmäJaSuunnitelma #KiitosTyömiehille

Siellä se yksin makoilee mökissään. Eläkeläinen jo kolmatta vuosikymmentä. Ei juurikaan mitään aktiviteettejä, vain siellä kämpässään majailemista päivästä toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä se yksin makoilee mökissään. Eläkeläinen jo kolmatta vuosikymmentä. Ei juurikaan mitään aktiviteettejä, vain siellä kämpässään majailemista päivästä toiseen.

Hyvinvointisysteemi tuonkin mahdollistanut. Peittoihinsa piereskevän hyödyttömän makoilijan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en kyllä usko tota yhtään! Ressu on just niitä ihmisiä, joilla varmasti riittää energiaa ja tekemistä vaikka muille jakaa. 🤭✨ Ihan oikeesti, ootko ees lukenut sen juttuja tai ehdotuksia täällä? Ei tollasta tekstiä kirjota mikään "mökkinsä nurkassa makoilija" sen teksteistä näkee jo kilometrin päähän, miten virkeä ja energinen tyyppi siellä on takana. 💖🔥

Ja hih, en tiiä, mut mulle tulee Ressusta välillä semmonen olo, että siellä on aika paljon virtaa ja sellaista viriiliäkin elämäniloa, joka varmasti näkyy tekemisissä muuallakin kuin täällä palstalla. 🙈😅

• Anonyymi

Sitä aina ihmettelen kun ohi kuljen, että miten miehet tuolleen vaan tekee työnsä suuta soittamatta. Ei jäbäleisson! Mikäköhän siinä on?

• Anonyymi

Mutta, Koivuhaassa ei saada katuja harjattua hiekoitusmurskeesta.

• Anonyymi

Sari Von se vain jaksaa tätä turhaketta ihailla. Lääkitys ja tukiasunto hankittu Kokkolasta tällekkin maalaiselle.

• Anonyymi

1. Rehellisesti rohkenen ennustaa, että aikanaan reunakivetkin "vinoutuvat". Siihen vaikuttavat luonnon voimat: Vuodenajat, routa, tulvavesi, ja jopa maan kohoaminen.
        Keskeneräisyyttä ei saisi arvostella, mutta. Muutama seikka kiinnittää huomiota. Miksi Kokkojoen uoma kavennettiin, kun olisi pitänyt tapahtua päin vastoin. Esitin eteläpuolen turhan jalankulkutien postamista siltojen välistä. Entä kalahallin siirto Meripuistoon.
        Onko myös keskeneräistä, että "ylätorin" vanhat, ja lahoavat koivut jätetään silleen.
        2. Teille suunsoittajille totean: Jos ja kun vapaaehtoistyötä tekevää haukutaan hyväksikäyttäjäksi, "rahastajaksi", viinatrokariksi ym valhetta, niin kuka viitsii enää "laupeudentyötään" jatkaa. Jos panetellaan mm osallistumisesta sieniseuran toimintaan, VesiVeijarin järjestyksenpitoon, ym terveellisiin harrastuksiin; erotuomaritoiminta, kaukalo- ja lentopallo, taidemaalaus, veteraanitoiminta, kunniavartiot, juhlapuheet, luennot (mm kouluissa), kuorolaulutoiminta, saati Kokkolan kaupungin "ulkoalueitten" kehittäminen, ja kaikki omin kustannuksin, ilman palkkaa ja edes kiitoksen sanaa, ei kukaan jaksa sellaista pitkään sietää, ja nyt ei naureta!!!...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Rehellisesti rohkenen ennustaa, että aikanaan reunakivetkin "vinoutuvat". Siihen vaikuttavat luonnon voimat: Vuodenajat, routa, tulvavesi, ja jopa maan kohoaminen.
        Keskeneräisyyttä ei saisi arvostella, mutta. Muutama seikka kiinnittää huomiota. Miksi Kokkojoen uoma kavennettiin, kun olisi pitänyt tapahtua päin vastoin. Esitin eteläpuolen turhan jalankulkutien postamista siltojen välistä. Entä kalahallin siirto Meripuistoon.
        Onko myös keskeneräistä, että "ylätorin" vanhat, ja lahoavat koivut jätetään silleen.
        2. Teille suunsoittajille totean: Jos ja kun vapaaehtoistyötä tekevää haukutaan hyväksikäyttäjäksi, "rahastajaksi", viinatrokariksi ym valhetta, niin kuka viitsii enää "laupeudentyötään" jatkaa. Jos panetellaan mm osallistumisesta sieniseuran toimintaan, VesiVeijarin järjestyksenpitoon, ym terveellisiin harrastuksiin; erotuomaritoiminta, kaukalo- ja lentopallo, taidemaalaus, veteraanitoiminta, kunniavartiot, juhlapuheet, luennot (mm kouluissa), kuorolaulutoiminta, saati Kokkolan kaupungin "ulkoalueitten" kehittäminen, ja kaikki omin kustannuksin, ilman palkkaa ja edes kiitoksen sanaa, ei kukaan jaksa sellaista pitkään sietää, ja nyt ei naureta!!!...

Yksi puutarhajuttu oli ja varmasti ei kaivata "villiä" järjestyksenvalvojaa minnekään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei ihana Reijo 🙈💖

Mä luin sun viestin niin monta kertaa että melkein opin sen ulkoa… ja nyt on kyllä pakko vastata koko sydämellä 💔✨

Siis mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa tuosta sun... eikun siis Kokkojoen 😅 (melkein sanoin taas Suntti mutta onhan se nyt Kokkojoki, tietenkin, kun sinä sen kerran niin olet päättänyt 🥹✨) uomasta ja reunakivistä! Mulla oikeesti ihan pysähtyi ajatus kun viimeksi pyöräilin siitä keskustan ja Meripuiston väliä, ja katselin niitä uusia siistejä reunakiviä… Mä melkein näin mielessäni, miten sä seisot majurimaisesti selkä suorana ja osoitat suunnat työnjohtajille, haha! 😄💪🏼

Ja se uoman kavennus... Mä oon niin iloinen että joku sanoo sen ääneen, koska mäkin oon miettiny että eikö nyt sentään virtaavaa vettä pitäis tukea, eikä kuristaa. Kokkojoki vois olla meidän koko kaupungin symboli, vähän niinku sydän joka virtaa läpi Kokkolan 💧❤️

Mun serkut muuten tuli käymään vähän aikaa sitten ja käytiin yhdessä just siinä rannalla kävelemässä… ja arvaa mitä ne sano? 😟 Että miksi täällä ei panosteta enemmän jokeen, kun se ois niin kaunis jos sitä kehittäis. Mä nolostuin vähän, kun ne ei tienny että onhan meillä täällä ollut yksi mies, joka on just sitä yrittänyt ehdottaa, ja vielä vuosien ajan. Ja jos mä saisin päättää, niin sun kaikki suunnitelmat pistettäis heti toimeksi! 😍

Ja hei se kalahalli Meripuistoon – GENIUS! 🐟🌳 Meripuisto on ihan mun lempparipaikkoja, ja jos sinne vielä tulis kalahalli, niin se ois täydellinen! Mä voisin istua siellä vaikka koko päivän, katsella merta ja kuvitella miten Kokkola virtaa Kokkojoen vartta pitkin kohti horisonttia… 🙈💕

Mut kaikkein eniten mua kosketti toi, mitä kirjoitit vapaaehtoistyöstä ja siitä miten sua haukutaan. 😢 Mä en kestä sellaista ilkeyttä ja epäreiluutta. Mulle sanottiin jo kesätöissä ekan kerran, että ihmiset kehuu kymmenen kertaa harvemmin kuin haukkuu ja se vääristää todellisuuden. Mä oon varma, että KOKO kaupungissa on valtava määrä ihmisiä, jotka arvostaa sua ja sun työtä, mutta ne ei vaan osaa tai uskalla sanoa sitä ääneen. Mutta mä sanon! 💖🙋🏼‍♀️

Sä oot tehnyt niin paljon hyvää. Kaikki nuo listat kuorolauluista sieniseuraan ja VesiVeijarin järjestyksenpitoon, ne ei oo vaan harrastuksia. Ne on lahjoja tälle kaupungille. Lahjoja, joista ei vaadita kiitosta, mutta jotka silti ansaitsee sen. Ja mä ainakin oon kiitollinen. Aina. 💞

Ja pliis tuu taas joskus VesiVeijariin! Mä en ehkä uskaltais tulla juttuun (oon vähän ujo 🙈), mutta jos näkisin sut siellä niin musta tuntuisi turvallisemmalta. Ja varmaan monesta muustakin 💧✨

#KokkojoenSydän #TosirealistinTöitä #LiisaKiittää #ÄläAnnaIlkeidenHiljentää #KokkolanSankari 💖

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei ihana Reijo 🙈💖

Mä luin sun viestin niin monta kertaa että melkein opin sen ulkoa… ja nyt on kyllä pakko vastata koko sydämellä 💔✨

Siis mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa tuosta sun... eikun siis Kokkojoen 😅 (melkein sanoin taas Suntti mutta onhan se nyt Kokkojoki, tietenkin, kun sinä sen kerran niin olet päättänyt 🥹✨) uomasta ja reunakivistä! Mulla oikeesti ihan pysähtyi ajatus kun viimeksi pyöräilin siitä keskustan ja Meripuiston väliä, ja katselin niitä uusia siistejä reunakiviä… Mä melkein näin mielessäni, miten sä seisot majurimaisesti selkä suorana ja osoitat suunnat työnjohtajille, haha! 😄💪🏼

Ja se uoman kavennus... Mä oon niin iloinen että joku sanoo sen ääneen, koska mäkin oon miettiny että eikö nyt sentään virtaavaa vettä pitäis tukea, eikä kuristaa. Kokkojoki vois olla meidän koko kaupungin symboli, vähän niinku sydän joka virtaa läpi Kokkolan 💧❤️

Mun serkut muuten tuli käymään vähän aikaa sitten ja käytiin yhdessä just siinä rannalla kävelemässä… ja arvaa mitä ne sano? 😟 Että miksi täällä ei panosteta enemmän jokeen, kun se ois niin kaunis jos sitä kehittäis. Mä nolostuin vähän, kun ne ei tienny että onhan meillä täällä ollut yksi mies, joka on just sitä yrittänyt ehdottaa, ja vielä vuosien ajan. Ja jos mä saisin päättää, niin sun kaikki suunnitelmat pistettäis heti toimeksi! 😍

Ja hei se kalahalli Meripuistoon – GENIUS! 🐟🌳 Meripuisto on ihan mun lempparipaikkoja, ja jos sinne vielä tulis kalahalli, niin se ois täydellinen! Mä voisin istua siellä vaikka koko päivän, katsella merta ja kuvitella miten Kokkola virtaa Kokkojoen vartta pitkin kohti horisonttia… 🙈💕

Mut kaikkein eniten mua kosketti toi, mitä kirjoitit vapaaehtoistyöstä ja siitä miten sua haukutaan. 😢 Mä en kestä sellaista ilkeyttä ja epäreiluutta. Mulle sanottiin jo kesätöissä ekan kerran, että ihmiset kehuu kymmenen kertaa harvemmin kuin haukkuu ja se vääristää todellisuuden. Mä oon varma, että KOKO kaupungissa on valtava määrä ihmisiä, jotka arvostaa sua ja sun työtä, mutta ne ei vaan osaa tai uskalla sanoa sitä ääneen. Mutta mä sanon! 💖🙋🏼‍♀️

Sä oot tehnyt niin paljon hyvää. Kaikki nuo listat kuorolauluista sieniseuraan ja VesiVeijarin järjestyksenpitoon, ne ei oo vaan harrastuksia. Ne on lahjoja tälle kaupungille. Lahjoja, joista ei vaadita kiitosta, mutta jotka silti ansaitsee sen. Ja mä ainakin oon kiitollinen. Aina. 💞

Ja pliis tuu taas joskus VesiVeijariin! Mä en ehkä uskaltais tulla juttuun (oon vähän ujo 🙈), mutta jos näkisin sut siellä niin musta tuntuisi turvallisemmalta. Ja varmaan monesta muustakin 💧✨

#KokkojoenSydän #TosirealistinTöitä #LiisaKiittää #ÄläAnnaIlkeidenHiljentää #KokkolanSankari 💖

Es kann möglich sein. Tulen, laulaa Erika, Ich Komme. No jaa, bada bara bastu ensam...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Es kann möglich sein. Tulen, laulaa Erika, Ich Komme. No jaa, bada bara bastu ensam...

Ei mene kakka karkipareissa läpi. Turha hakata sitä päätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei ihana Reijo 🙈💖

Lisää torin kalahallista. Se ei olisi Meripuistossa pelkkä historiallinen monumentti.
        Miksi se sijaitsi (sijaitsee) torilla. Siksi, että SE OLI KALAHALLI. Kalastajat toivat saaliinsa suoraan tiskille, ihanaa ja tuoretta meren antia. "Maalaisukot" kävivät Kokkolassa muussakin tarkoituksessa, kuin maakunnan ainoassa "viinakaupassa". Useimmat työnsä takia. Maaseudun kyläkauppa ei ollut tavaratalo. Ei rauta- vaate- kulta- hevostarvike- suutari- traktori- auto- niittokone- vihannes- hedelmä- kukka- siemen- kala-, saati KAUPPAHALLI.
        Isännät toivat "säkki- ja reppukaupalla" tarvikkeita sen yhden kossupullon lisäksi. Paperikäärössä oli poikkeuksetta kalaa; taimen, lohi, hauki, kiloittain silakoita...
        Meripuistossa kalahalli voitaisiin ottaa "uusiokäyttöön". Kalastus elinkeinona elpyisi. Kokkojoki-suun "kalasatama" on valmis, on venelaiturit, savustamo, ravintolat, ja hallin paikka on "katsastettu": Joenrannan puistikon reuna, josta aiemmin kirjoitin.
        Mutta se tärkein vielä puuttuu - KAHAKKA .silta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"juhlapuheen,luennot" ja paskapuhetta. Viimeksi mainitut ylivoimaisena ykkösenä. Siinä se!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisää torin kalahallista. Se ei olisi Meripuistossa pelkkä historiallinen monumentti.
        Miksi se sijaitsi (sijaitsee) torilla. Siksi, että SE OLI KALAHALLI. Kalastajat toivat saaliinsa suoraan tiskille, ihanaa ja tuoretta meren antia. "Maalaisukot" kävivät Kokkolassa muussakin tarkoituksessa, kuin maakunnan ainoassa "viinakaupassa". Useimmat työnsä takia. Maaseudun kyläkauppa ei ollut tavaratalo. Ei rauta- vaate- kulta- hevostarvike- suutari- traktori- auto- niittokone- vihannes- hedelmä- kukka- siemen- kala-, saati KAUPPAHALLI.
        Isännät toivat "säkki- ja reppukaupalla" tarvikkeita sen yhden kossupullon lisäksi. Paperikäärössä oli poikkeuksetta kalaa; taimen, lohi, hauki, kiloittain silakoita...
        Meripuistossa kalahalli voitaisiin ottaa "uusiokäyttöön". Kalastus elinkeinona elpyisi. Kokkojoki-suun "kalasatama" on valmis, on venelaiturit, savustamo, ravintolat, ja hallin paikka on "katsastettu": Joenrannan puistikon reuna, josta aiemmin kirjoitin.
        Mutta se tärkein vielä puuttuu - KAHAKKA .silta...

Hei ihana Ressu! 🙈✨

Mä en kestä, miten innostava ja sydämen pohjasta kirjoitettu tää sun viesti taas oli! Tuli ihan sellainen olo, että tekee mieli hypätä heti pyörän selkään ja kurvata suoraan sinne Kokkojoen (huom! ei Suntti vaan Kokkojoki hih! 💖) rantaan ihastelemaan maisemia ja miettimään miten upea paikka siitä vielä voisi tulla etenkin jos Ressun suunnitelmat toteutettais! ✨

Tuo kalahallin juttu… ai että!! Miten sä osaatkin kirjoittaa niin elävästi, että mulle tuli ihan kuva silmiin siitä miten vanhan ajan isännät ja emännät on siellä torilla, kalat kääritään paperiin ja ihmiset ostaa tuoretta ruokaa, ei mitään pakasteita tai puolivalmisteita. Tuli oikeesti ihan lämmin ja nostalginen olo, vaikken itse oo edes kokenut sitä aikaa! Ja just siksi sun kirjoitukset on niin arvokkaita ne tuo jotain sellaista henkeä esiin, mitä moni ei edes tajua enää kaipaavansa. Ja mä kyllä kaipaan. 🥺✨

Ja hei se KAHAKKA-silta! Siis miten sä aina osaat keksiä just sellasen nimen, joka jää mieleen ja sopii täydellisesti siihen paikkaan? Sillan kautta kuljetaan, mutta samalla siinä vois olla se pieni "kahakka" elämänmakuinen kohtaamispaikka!

Mun serkut muuten sanoi viimeksi vähän pettyneenä jotain tän tyylistä “no joo, onhan se Kokkola kiva mut ei siellä ole oikein mitään uutta nähtävää”. Ja mua harmitti niin paljon! Koska jos tällaiset ideat toteutuisi, niin mä uskon että ne ois ihastuksissaan ja sanois että “wow tää kaupunki elää ja kehittyy!”. Eiks se oo just sitä mitä me halutaan? Että ihmiset muistais Kokkolan sellasena paikkana missä on jotain omaa ja aitoa eikä vaan joku välipysäkki. ❤️

#KalahalliTakaisin #MeripuistonElämä #KokkojoenElämä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei ihana Ressu! 🙈✨

Mä en kestä, miten innostava ja sydämen pohjasta kirjoitettu tää sun viesti taas oli! Tuli ihan sellainen olo, että tekee mieli hypätä heti pyörän selkään ja kurvata suoraan sinne Kokkojoen (huom! ei Suntti vaan Kokkojoki hih! 💖) rantaan ihastelemaan maisemia ja miettimään miten upea paikka siitä vielä voisi tulla etenkin jos Ressun suunnitelmat toteutettais! ✨

Tuo kalahallin juttu… ai että!! Miten sä osaatkin kirjoittaa niin elävästi, että mulle tuli ihan kuva silmiin siitä miten vanhan ajan isännät ja emännät on siellä torilla, kalat kääritään paperiin ja ihmiset ostaa tuoretta ruokaa, ei mitään pakasteita tai puolivalmisteita. Tuli oikeesti ihan lämmin ja nostalginen olo, vaikken itse oo edes kokenut sitä aikaa! Ja just siksi sun kirjoitukset on niin arvokkaita ne tuo jotain sellaista henkeä esiin, mitä moni ei edes tajua enää kaipaavansa. Ja mä kyllä kaipaan. 🥺✨

Ja hei se KAHAKKA-silta! Siis miten sä aina osaat keksiä just sellasen nimen, joka jää mieleen ja sopii täydellisesti siihen paikkaan? Sillan kautta kuljetaan, mutta samalla siinä vois olla se pieni "kahakka" elämänmakuinen kohtaamispaikka!

Mun serkut muuten sanoi viimeksi vähän pettyneenä jotain tän tyylistä “no joo, onhan se Kokkola kiva mut ei siellä ole oikein mitään uutta nähtävää”. Ja mua harmitti niin paljon! Koska jos tällaiset ideat toteutuisi, niin mä uskon että ne ois ihastuksissaan ja sanois että “wow tää kaupunki elää ja kehittyy!”. Eiks se oo just sitä mitä me halutaan? Että ihmiset muistais Kokkolan sellasena paikkana missä on jotain omaa ja aitoa eikä vaan joku välipysäkki. ❤️

#KalahalliTakaisin #MeripuistonElämä #KokkojoenElämä

Epätodellinen pissis. Ei ne tällaisia mieti, eikä kohota repaskaa yhtään tällainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epätodellinen pissis. Ei ne tällaisia mieti, eikä kohota repaskaa yhtään tällainen.

Siis ihan oikeesti… 🙄

Tää on just se asenne, mikä ärsyttää mua ihan sikana. Että jos sattuu olemaan nuori nainen (ja okei joo, välillä vähän höpsö ja innostuva 🙈✨), niin sit ei muka vois oikeesti olla kiinnostunut kaupungin kehittämisestä tai vähän "vakavammistakin" aiheista?

Mä en ehkä tiedä kaikkea teknistä eikä tarviikkaan, mutta ei se tarkoita etteikö vois olla aito halu ymmärtää, keskustella ja tukea fiksuja ideoita. Ja hei, empatia, innostus ja halu nähdä asiat paremmassa kunnossa on aika hyviä lähtökohtia millä tahansa alalla, oli kyseessä vaikka Kokkojoen virtaus tai koko kaupungin tulevaisuus! 😌💖

#ÄläAliarvioi #NuorillakinOnÄäni #KokkolaaKokoSydämellä 💪🏼💕

• Anonyymi

Ruoppausten lisäksi Suntiin rakennetaan uusi betoninen pohjapato Hollihakaan. Koko salmen ehostusprojekti maksaa arviolta 600 000 euroa. Pohjapadosta ja Hollihaan puistoon läheisyyteen rakennettavista graniittipenkeistä laskua kertyy noin 400 000 euroa ja ruoppauksista 200 000.

Uuden pohjapadon pitäisi olla valmis juhannuksena, ruoppausten huhtikuussa. Suntia on ehostettu keskustassa yleensä noin viiden vuoden välein.

• Anonyymi

Miksi höpiset menneitä. Kokkojoki EI OLE SALMI, vaan Perhonjoen suistohaara, puro.
        Ressun ideoima pohjapato on ollut valmis jo vuosia. Reijo esitti oikeaa pohjapatoa kalaportaineen, eikä mitään "pyörökiviröykkiötä", joka oli budjetoitu 200 000 euroa.
        Kivelä lupasi rakentaa sen 20 000:lla eurolla: "Appi-isä olisi kipannut kaksi sora-autolastia pyöreitä kiviä, ja yksi kuorma Vimpelin kalkkitehtaan "sivutuotekiviä" jorpakkoon ja siinä se". Näin Ressu kertoi VesiVeijarin lauteilla keväällä 2017, hah hah haaa!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi höpiset menneitä. Kokkojoki EI OLE SALMI, vaan Perhonjoen suistohaara, puro.
        Ressun ideoima pohjapato on ollut valmis jo vuosia. Reijo esitti oikeaa pohjapatoa kalaportaineen, eikä mitään "pyörökiviröykkiötä", joka oli budjetoitu 200 000 euroa.
        Kivelä lupasi rakentaa sen 20 000:lla eurolla: "Appi-isä olisi kipannut kaksi sora-autolastia pyöreitä kiviä, ja yksi kuorma Vimpelin kalkkitehtaan "sivutuotekiviä" jorpakkoon ja siinä se". Näin Ressu kertoi VesiVeijarin lauteilla keväällä 2017, hah hah haaa!!!

Lähimmälle Kokkojoelle on kyllä matkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähimmälle Kokkojoelle on kyllä matkaa.

Kokkojokikin on jo sellaiseksi nimetty toisaalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis apua, mä nauroin ääneen tuolle loppukohdalle! 😂🙈
        Tuo "Appi-isän kivet jorpakkoon" -juttu oli niin Ressua! Ihan nään silmissäni sut siellä VesiVeijarin lauteilla selittämässä, käsiä levitellen, ja kaikki muut vaan nyökkäilee että "juu juu, se on siinä!" 😅

miettinyt sitä kun oon pyöräillyt jokea pitkin, miten kauniilla paikalla se on, mutta silti vähän sellainen… huomiotta jäänyt. Vähän kuin joku, jolla ois valtavasti potentiaalia, mutta jota ei oo koskaan kunnolla kuunneltu. 😌

Siksi musta on niin hienoa että joku jaksaa pitää ääntä ja ehdottaa oikeita ratkaisuja. Ei mitään överihintaisia kivikasoja vaan jotain, missä on järkeä, näkemystä ja pitkäjänteisyyttä. Ja vaikka mä en itse noista kaikista yksityiskohdista mitään osaakaan sanoa, niin mulle on jäänyt semmonen olo, että ne suunnitelmat on tehty rakkaudesta tähän kaupunkiin. Eikä semmosta voi kuin arvostaa. 💖

#KokkojokiSydämessä #FiksutIdeatEsiin #EhkäSeVieläToteutuu 💭🌸

• Anonyymi

Samaa passkaa vuodesta toiseen perholainen täällä toistaa. Ylipäässä ei katsota hyvällä näitä appiukon nimen käyttämistä näissä mielikuvitus jutuissa.
      Pian saamme täältä lukea kuinka uimahallissa ollut pikkupoika kirjoittaa tänne hymiöiden kera ja kehuu nauttineensa tämän ukon koskettelusta.

• Anonyymi

Kaupunginsalmi Suntti kuivuu vähitellen maankohoamisen johdosta ja kerron tämän Ressulle kun menen häntä tapaamaan. Ehkä pian saamme juhlia yhteistä tulevaisuutamme jopa kihlajaisia,,,🙄😂

• Anonyymi

Siis apua nyt ihan oikeesti… 😂🙈

"Liisa-imitaattori" linjoilla? Aika söpö yritys hei, mut mul on kyllä vielä ihan oma tyyli, joka ei ihan noin helposti kopioidu vaikka yrittäisikin ujuttaa mukaan jotain kihlajaisfantasioita ja "kertomista Ressulle" haha! 😅💍✨

Mutta hei, pisteet yrityksestä ja huvittavasta draamankaaren rakentamisesta mäkin melkein aloin jännittää että tuleeks tässä seuraavaks jo hääkuvaaja paikalle ja mansikkakakku! 🎂💒😂

#AidonLiisanTunnistaa #JuhliaVoiMutEiTollaTyylillä 🙃💕

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6294
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe