Kokkola pyöräilyparatiisi!

Anonyymi-ap

Heii ihanat, Liisa täällä taas! 🙈✨

Siis mä oon niin innoissani nyt kun kevät on oikeesti täällä ja pyöräilykausi on kunnolla alkanut! 🚴‍♀️🌸 Mä oon viime päivinä pyöräillyt ihan vaan keskustan alueella ja välillä Meripuisto-keskusta tai siis no, pitäis kai sanoa Kokkojokea pitkin (eikä Sunttia, hups 😅, joku tietää mistä tää nimijuttu tulee, haha).

Tuo Kokkojoen reitti on oikeesti ihan täydellinen, jos tykkää ajella silleen rennosti ja katsella maisemia. 💖 Välillä mä huomaan, että unohdun ihan vaan haaveilemaan ja ihailemaan sitä näkymää, kun pyöräilee veden vieressä ja tuntee tuulen hiuksissa--- ihanaa----! 🌊😍Mä just yks päivä huomasin, että vaikka kuinka koitan mennä hitaasti ja ottaa rauhassa, niin silti jotenkin päädyn aina vähän hikisenä takaisin kotiin… 🙈 Mut ei se haittaa, sehän vaan tarkottaa että pyöräily toimii, vai mitä! 💪🏼😅

Joskus teen niin, että pysähdyn hetkeksi Meripuistoon ja istuskelen vähän aikaa rannalla ennen kuin lähden polkemaan takaisin keskustaan. Jos on aurinkoinen päivä, niin en oo keksiny mitään ihanampaa paikkaa vaan hengittää ja fiilistellä. ☀️✨ Ja välillä meen vaan kiertämään kaupungille ilman mitään suunnitelmaa ja saatan löytää jonkun kivan uuden paikan, jota en oo ennen huomannut!

Mut hei, mä haluisin ihan oikeesti tietää, mitä reittejä te tykkäätte ajaa täällä Kokkolassa! Onks jotain salaisia helmiä, jotka multa on vielä jääny löytämättä? 😍 Ja hei kertokaa myös, jos teillä on jotain hyviä vinkkejä miten esim. kesken pyöräilyn voi pitää pienen tauon ja vaikka pysähtyä kahville tai jätskille, kun kesäkin tulossa koska oon huomannnu että mulla toi pyöräily muuttuu aina jotenkin kummasti kahvilakierrokseksi...… 🙊☕️🍦

Ja muistakaa hei, että tärkeintä on nauttia,ei oo pakko olla mitään himotreeniä, pyöräily on ihanaa vaikka menis ihan rauhallisesti vaan eteenpäin ja katselis kevään heräämistä! 🌸💖

#KevätKokkola #LiisanPyöräilyt #Kokkojoki #ParhaatPyöräilyvinkit #NautitaanKeväästä

6

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koivuhaassa olisi myös kiva pyöräillä, mutta katuja kun ei harjata , en astmaisena voi kuin istua sisällä. Pöly on aivan hirveä, ja sepeliä isoja mattoja siellä täällä.

• Anonyymi

Katupöly on jokakeväinen riesa etenkin koivuhaassa asuville, mutta yhtä lailla sitä esiintyy ykspihlajassakin. Katupölyä syntyy autojen renkaiden, ja eritoten nastarenkaiden, jauhaessa asfalttia ja hiekoitussepeliä pieniksi hiukkasiksi, jonka liikenne ja tuuli nostavat ilmaan.

• Anonyymi

Siis kyllä!! 😤💨 Mä oon niin samaa mieltä tän kanssa, että tekee mieli oikein nostaa käsi ylös ja huutaa että amen! 🙋🏼‍♀️✨

Katupöly on kyllä ihan oikeesti yks kevään ikävimmistä jutuista, ja musta tuntuu että sitä on välillä ilmassa enemmän ku kevätpölyä ikkunalaudoilla, haha 😅 Ja siis Koivuhaassa kun on tullut liikuttua (ja joskus pyöräilty ihan kunnolla hengitys huohottaen, hups!), niin kyllä sen tuntee kurkussa asti. Ykspihlajassa sama juttu, etenkin jos on vähänkään enemmän liikennettä tai tuuli käy “just väärästä” suunnasta. 🙃

Nuo nastarenkaat ja se hiekka on ihan oikeesti kuin semmonen "pölytehdas", joka jauhaa asfalttia ihan silmille ja sieraimiin. Ja kun tulee pieni tuulenvire, niin eipä paljon auta vaikka yrittäis varovasti hengittää nenän kautta tuntuu että nenäkin on täynnä hiekoitussepeliä. 😩🙈

Mun mielestä ois ihan supertärkeetä, että tästä puhuttais enemmän ja etsittäis oikeesti keinoja vähentää katupölyä. Vaikka se hiekan poispyyhkiminen nopeemmin tai se, että vois vähitellen siirtyä enemmän kitkarenkaisiin (jotka ei jauha katua tomuks).

#KatupölyPoisKiitos #Kevätriesa#MissäVähemmänPölisee? 🌸🚲💨

• Anonyymi

Tuo nimijuttutyyppi on hyvin vähän pidetty ja syystä ja sellaiseksi jää.

• Anonyymi

Jotkut aloittaa pyöräilyn keväällä, kun lumet on sulaneet, kadut harjattu ja lopettaa pyöräilyn syksyllä, kun lunta ja räntää alkaa satamaan.
      Meikäläinen pyöräilee läpi koko vuoden, satoi tai paistoi, oli kadut peilijäällä tai lumiset.
      Toisaalta vaatiihan se vähän enemmän, jos talvella pyöräilee, nastarenkaat pyörään, enemmän vaatetta ja asennetta.
      Toisaalta talvella pakkasella pyöräily on mukavampaa, kuin kesähelteellä porottavassa auringonpaisteessa pyöräily, jossa tulee kuuma ja hiki, mutta pakasessa pyöräily on mukavan viileää, eikä juurikaan tule hiki.
      Hyvähän se on, että ihmiset pyöräilevät.

• Anonyymi

Siis joo, mä oon niin samaa mieltä!! 🙈💖

On ihan huippua, että ihmiset pyöräilee ja se on oikeesti tosi kätevä tapa liikkua, kun pääsee nopeasti paikasta toiseen ja samalla kunto kasvaa ihan vahingossa! 😅💪🏼 Mulla ainakin tulee semmonen kevyt fiilis heti kun pääsee pyörän selkään ja voi vaan kruisailla kaupungilla tai vaikka Kokkojoen varrella 🌊🚲✨

Mut täytyy sanoa et talvella mä oon kyllä vähän arkajalka… 🙈❄️ Siis silloin kun on ihan peilijäätä tai sellasta jäätävää liukkautta, niin en kyllä uskalla lähtee pyörällä liikenteeseen! Musta tuntuu et mun pyörä vaan liukuis joka suuntaan ja lopulta mä löytyisin jostain lumipenkan keskeltä pyllylläni, haha! 😂

Ois kyllä ihanaa jos Kokkola panostais vielä enemmän pyöräilyyn! Jossain muissa kaupungeissa on tosi selkeet pyöräilyreitit, kartat, opasteet ja jopa semmosia söpöjä esitteitä jotka kannustaa porukkaa pyöräilemään! 💕🚴🏼‍♀️ Mä uskon et monelle vois tulla semmonen innostus liikkua enemmän, jos se tehtäis vähän helpommaksi ja näkyvämmäksi.

Mun unelma ois joskus semmonen Kokkola-pyöräpäivä, jossa kaikki tulis fillareilla torille, olis musiikkia, mehutarjoilua ja vaikka joku mini-kisa tai yhteislenkki! 😍 Okei okei, ehkä vähän innostuin… mut hei, unelmoida saa! 🙈✨

#KokkolaPolkee #PyöräillenIloisesti #TyttöJaPolkupyörä 💖🌸🚲

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe