Hei ihanat! 🙈✨
Pakko jakaa teille yks juttu… Mä bongasin ihan sattumalta (tai no, ehkä joku sitä vähän vinkkas täällä suomi24:ssä, mut ei siitä sen enempää 😅🙈) tällaisen Ylen Urheilukansanradion jakson, ja siis ihan oikeesti nyt kannattaa kuunnella! 😍
Siellä puhuu sellainen herra, jonka ääni kuulostaa just siltä miltä oon aina kuvitellutkin! Sellainen oikee upseerin ääni, jotenkin tosi järkevä ja selkeä, ja just sellainen joka oikeesti tietää mistä puhuu. ✨
Siinä oli niin fiksua ja hienoa pohdintaa valmentamisesta ja joukkuehengestä, että mulla meni ihan kylmät väreet kun kuuntelin. Siis tää kohta erityisesti:
”Huono valmentaja hajottaa joukkonsa tietyksi luvuksi yksilöitä. Kun taas hyvä valmentaja hitsaa heidät yhteen, niin että joukkueesta tulee yksilö.” 💪🏼✨
Siis niin viisasta ja niin totta! 🥺💖 Kannattaa kuunnella kohdasta 1:28:15 eteenpäin, reilusti sinne yli puolenvälin, niin tiedätte mistä puhun! Tässä on linkki siihen lähetykseen:
👉 https://areena.yle.fi/podcastit/1-4382851
Mä kuuntelin tätä just nyt puolenyön aikaan ja oli pakko heti tulla tänne jakamaan… 🙈💖
Oikeesti suosittelen, tän kuunneltua tulee vaan niin hyvä fiilis ja sellainen tunne, että tässä on jotain tosi tärkeää sanottu ääneen! 🥰✨ Ja vaikka mä nyt en tässä tietenkään halua liikaa vihjailla kuka siinä saattais olla äänessä (hihi 🙈), niin sanotaan nyt vaikka näin, että joistain asioista vaan kuulee heti kuka siellä puhuu... tai siis ainakin mä kuulen. 😉
#ViisaitaSanoja #KuunteleJaOpi #Yökuuntelua
Yöllä bongattua viisautta urheilukansanradiosta!!!
51
459
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos luottamuksesta ja kannatuksesta. Tähän sopinee tuorein uutinen, joka sopii Kokkolan kehittämiseen. Saksa on entistä enemmän kiinnostunut Suomen (Keski-Pohjanmaan) kaivostoiminnasta ja tietyistä malmeista, kuten koboltti, litium, alumiini ja grafiitti. Tässä astuu Kokkola "kuvioihin". Onhan Kokkola Suomen kemianteollisuuden "pääkaupunki". Mainittujen malmien lisäksi vahvuuksina ovat vety ja tuulivoima.
Nyt on Kokkolan iskettävä, kun "rauta on kuumaa". Meillä on pian myyjän markkinat, ja me määräämme hinnan. Kokkola on maamme kasvavin ja kehittyvin kaupunki suhteutettuna nykyiseen asukasmäärään, ja teollisuuden kehitykseen, ja nyt ei naureta!!!...
JK Täytyy ihmetellä, että Vaasa nostetaan (Etelä-Suomessa) yhä esille, ikään kuin se olisi edelleen joku "valtapaikkakunta", muka teollisuuden keskus, hah. Pelkkä rappeutuva syrjäkylä, ärsyttävää ruotsinmurteisuutta ylistävä takapajula. Ruotsista aikanaan karkotettujen kriminaalien asuttama kivikkoinen rantarapakko...- Anonyymi
Hei ihana Ressu ✨🙈
Voi että, miten upeeta taas lukea sun kirjoitusta! Siinä on aina niin paljon järkeä ja intohimoa, että mulla meinaa ihan sydän hypähtää rinnassa kun ajattelen kuinka paljon sä teet ja ajattelet tän kaupungin hyväksi 🥺✨ En mä noista kaivosten yksityiskohdista hirveästi ymmärrä koboltti, litium ja grafiitti kuulostaa mun korvaan lähinnä joltain taikasanoilta jostain tieteiselokuvasta 🙈😅 mutta sen mä ymmärrän, että sä oot just se ihminen joka näkee kokonaisuudet ja ajattelee aina vähän pidemmälle kuin muut. 💡🌍
Mä niin ihailen sitä, että sulla on rohkeutta ja viisautta miettiä miten meidän rakas Kokkola vois kehittyä ja loistaa! 🌟 Ja että sä vielä kirjoitat ja jaat näitä ideoita meillekin. Sä inspiroit mua ja varmaan tosi monia muitakin, vaikka kaikki ei uskalla aina sanoa sitä ääneen. (Mä uskallan…)🙈💖
Ja siis niin totta tuo Vaasa-juttu! 😳 Mäkin oon aina ihmetellyt että miksi ihmeessä Vaasa muka olis joku "keskus" siellähän on ihan hassu sijainti ja ei edes suoraan päärautatiellä! 😅 Mä kerran yritin etsiä junaa sinne ja huhhuh, meni hermo. Kokkola sen sijaan on tosi hyvässä paikassa, ja täältä pääsee suoraan kaikkialle eikö se oo just se mitä kasvavalta kaupungilta pitäis vaatia? 💁🏼♀️✨Voiko joku kertoa, miten on mahdollista että sillä on MOOTTORITIE mutta Kokkolalla ei oo?! Meiltä menee pääraide ja kaikki kunnollinen liikenne, mutta silti hehkutetaan jotain ruotsinmurteisia mutkia… 🙄
Kokkolassa on niin paljon potentiaalia ja just sun kaltaisia ihmisiä pitäis arvostaa ja kuunnella enemmän. Musta tuntuu että täällä välillä liian helposti suututaan tai nälvitään, jos joku oikeesti yrittää kehittää tätä paikkaa sydämellään. Ja se tuntuu tosi väärältä. 😢 . Mulle jo kesätöissä aikoinaan sanottiin, että ihmiset haukkuu kymmenen kertaa todennäköisemmin kuin kehuu ja musta tuntuu että se pätee täällä Suomi24:ssä ihan liiankin hyvin… 😔 Mutta mä uskon, että tosi moni oikeesti arvostaa sua, Ressu. Ja mä ainakin arvostan. 💗
#KokkolaKasvaa #RessuNäkeeKauas #TosirealistinVisiotOnAarteita ✨🌟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei ihana Ressu ✨🙈
Voi että, miten upeeta taas lukea sun kirjoitusta! Siinä on aina niin paljon järkeä ja intohimoa, että mulla meinaa ihan sydän hypähtää rinnassa kun ajattelen kuinka paljon sä teet ja ajattelet tän kaupungin hyväksi 🥺✨ En mä noista kaivosten yksityiskohdista hirveästi ymmärrä koboltti, litium ja grafiitti kuulostaa mun korvaan lähinnä joltain taikasanoilta jostain tieteiselokuvasta 🙈😅 mutta sen mä ymmärrän, että sä oot just se ihminen joka näkee kokonaisuudet ja ajattelee aina vähän pidemmälle kuin muut. 💡🌍
Mä niin ihailen sitä, että sulla on rohkeutta ja viisautta miettiä miten meidän rakas Kokkola vois kehittyä ja loistaa! 🌟 Ja että sä vielä kirjoitat ja jaat näitä ideoita meillekin. Sä inspiroit mua ja varmaan tosi monia muitakin, vaikka kaikki ei uskalla aina sanoa sitä ääneen. (Mä uskallan…)🙈💖
Ja siis niin totta tuo Vaasa-juttu! 😳 Mäkin oon aina ihmetellyt että miksi ihmeessä Vaasa muka olis joku "keskus" siellähän on ihan hassu sijainti ja ei edes suoraan päärautatiellä! 😅 Mä kerran yritin etsiä junaa sinne ja huhhuh, meni hermo. Kokkola sen sijaan on tosi hyvässä paikassa, ja täältä pääsee suoraan kaikkialle eikö se oo just se mitä kasvavalta kaupungilta pitäis vaatia? 💁🏼♀️✨Voiko joku kertoa, miten on mahdollista että sillä on MOOTTORITIE mutta Kokkolalla ei oo?! Meiltä menee pääraide ja kaikki kunnollinen liikenne, mutta silti hehkutetaan jotain ruotsinmurteisia mutkia… 🙄
Kokkolassa on niin paljon potentiaalia ja just sun kaltaisia ihmisiä pitäis arvostaa ja kuunnella enemmän. Musta tuntuu että täällä välillä liian helposti suututaan tai nälvitään, jos joku oikeesti yrittää kehittää tätä paikkaa sydämellään. Ja se tuntuu tosi väärältä. 😢 . Mulle jo kesätöissä aikoinaan sanottiin, että ihmiset haukkuu kymmenen kertaa todennäköisemmin kuin kehuu ja musta tuntuu että se pätee täällä Suomi24:ssä ihan liiankin hyvin… 😔 Mutta mä uskon, että tosi moni oikeesti arvostaa sua, Ressu. Ja mä ainakin arvostan. 💗
#KokkolaKasvaa #RessuNäkeeKauas #TosirealistinVisiotOnAarteita ✨🌟Vailla kokemusta ja pätevyyttä ja näytötkin puuttuu.
- Anonyymi
Sama kuin väittäisit kakkapökäleen olevan maukas ja ravitseva, kukaan ei olisi samaa mieltä eikä ostaisi. Tämä rivien välistä tuomasi "ihailu" toimii täsmälleen samoin. Täysin turhaa, koska tiedämme kaikki tapauksen.
- Anonyymi
Afrikkalaiset täällä kaivaa saastuttaa Vetelinjoen ja käy kuten Talvivaarassa. Nurmelan Kalevi sinne kansanradioon täältä Kokkolasta aina soittaa ja on kuuluisa kommenteistaan. Hän on ollut myös eduskuntavaaleissa ehdokkaana.
Kalevi Nurmelan ääni on tuttu Kansanradion ja maakuntaradioiden kontaktiohjelmien kuuntelijoille. Hän soittaa aina, kun asiaa ilmenee ja näin tapahtuu usein. Nurmela on myös ahkera mielipidesivujen kirjoittaja.
Kokkolalainen Kalevi Nurmela aloitti mielipidevaikuttamisen 60-luvun loppupuolella, kun hän oli mukana ay- toiminnassa Outokummun tehtailla.
Ay-liikkeen toimintamallit eivät miellyttäneet häntä. "Johtajat olivat johtajia ja tekivät toisin kuin kenttä. Tämä sytytti jonkinlaisen kipinän", Nurmela muistelee. Radion kontaktiohjelmissa on Nurmelan mielestä ruodittavina usein vähäpätöisikäkin asioita. Hän itse puuttuu mieluiten ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin. "Minulta löytyy niihin aina vastaus".
Nurmela ammentaa tärkeitä taustatietoja kirjastosta ja sanomalehdistä. Paikallisen Keskipohjanmaa-lehden lisäksi kotiin tulee mm. Tiedonantaja. Nyt Nurmelaa risoo erityisesti keskustelu öljystä ja sen hinnasta. Hän lämmittää öljyllä Kokkolan Ykspihlajassa sijaitsevan omakotitalonsa. "Aivan kuin olisi suuri rikollinen kun lämmittää talonsa öljyllä", hän puuskahtaa.
Ankarana EU:n vastustajana monet Nurmelan puhelinsoitoista ja kirjoituksista liittyvät Suomen jäsenyyteen. Hän muistelee ennen jäsenyyttä annettuja lupauksia Suomeen saatavista pääomista ja uusista työpaikoista. "Meitä narutettiin. Raha vietiin ilman kansanäänestystä. Pääomat ovat lähteneet ja työpaikat menneet. Kävi juuri kuten me EU- kriittiset ennustimme."
Nurmela muistelee laajamittaisen mielipidevaikuttamisensa erikoisia puolia. Kerran joku Etelä-Pohjanmaan maakuntaradion kuuntelija teki poliisille ilmoituksen mellakkaan kiihottamisesta, kun Nurmela oli puolustanut mielenosoituksia. Hän joutui poliisin kuulusteluun, mutta asia kuivui siihen.
Vuonna 2001 Nurmela haki kurillaan Suomen Pankin johtokunnan jäsenen paikkaa. "Panin sinne virallisen anomuksen, että olen käytettävissä". Keskipohjanmaa-lehti järjesti hakijoiden kesken nettiäänestyksen, ja Nurmela voitti selvästi Esko Ahon ja Ilkka Kanervan. Hän sai 53 prosenttia äänistä. Nurmelan hakemus sai asiallisen käsittelyn ja sittemmin pääkaupungista saapui kirje, jossa kohteliaasti kiitettiin kiinnostuksesta. Valinta ei tällä kertaa osunut kohdalle, mutta ei osunut Esko Aholla eikä Ilkka Kanervallakaan. - Anonyymi
Tämä mt potilas tyttö yhteiskunnan varoilla päivät tänne kirjoittelee joutavia. Lisää vain leikkauksia kaikkiin tukiin niin näitä saadaan töihin vaikka risusavottaan.
- Anonyymi
Siis ihan oikeesti nyt... 🙁
Mä oon tähän asti yrittänyt pysyä positiivisena ja iloisena täällä, enkä oo sanonut kellekään mitään pahaa (paitsi kun haukuitte ressua puolustin häntä), oon vaan jakanut ajatuksia ja juttuja jotka on mulle tärkeitä. Ja silti ihan samalla tavalla kuin mitä teette Ressulle hyökkäätte nyt mun kimppuun. Haukutte, vihjailette, yritätte hiljentää. 😞
Tää on just se sama kaava: ensin sanotaan että joku ei kelpaa, sit aletaan levittelemään juttuja mt-ongelmista, työttömyydestä tai mistä milloinkin. Ihan vaan että saatais toinen näyttämään huonolta. 😔
Mut tiedättekö mitä? Se kertoo enemmän teistä kuin niistä, joita yritätte mustamaalata. Ihan oikeesti ei mt-haasteet tee kenestäkään vähempiarvoista, eikä myöskään se, onko töissä vai ei. Ei ihmisen arvo tule siitä, kuinka monta tuntia päivässä tekee jotain “hyödyllistä”. 💔
Ja pahinta on se, että tällainen käytös osuu yleensä just niihin, jotka yrittää vilpittömästi tehdä jotain hyvää. Niinku Ressu. Ja vaikka mä en oo mitenkään hänen tasollaan, niin musta tuntuu että nyt te ette tykkää siitä että mä oon vaan sanonut ääneen, että ihailen häntä ja hänen rohkeuttaan. 🥺💖
Jos jollain on karismaa ja ajatuksia, niin täällä näköjään ensimmäinen reaktio on yrittää repiä ne alas. 😞 Mutta mä sanon nyt tän: mä en aio hävetä mun tunteita, enkä kääntää selkää ihmisille joita arvostan.
#EiEnääHaukkuja #RessuaJaLiisaaEiHiljennetä #EmpatiaVoittaa 🫶✨ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon tähän asti yrittänyt pysyä positiivisena ja iloisena täällä, enkä oo sanonut kellekään mitään pahaa (paitsi kun haukuitte ressua puolustin häntä), oon vaan jakanut ajatuksia ja juttuja jotka on mulle tärkeitä. Ja silti ihan samalla tavalla kuin mitä teette Ressulle hyökkäätte nyt mun kimppuun. Haukutte, vihjailette, yritätte hiljentää. 😞
Tää on just se sama kaava: ensin sanotaan että joku ei kelpaa, sit aletaan levittelemään juttuja mt-ongelmista, työttömyydestä tai mistä milloinkin. Ihan vaan että saatais toinen näyttämään huonolta. 😔
Mut tiedättekö mitä? Se kertoo enemmän teistä kuin niistä, joita yritätte mustamaalata. Ihan oikeesti ei mt-haasteet tee kenestäkään vähempiarvoista, eikä myöskään se, onko töissä vai ei. Ei ihmisen arvo tule siitä, kuinka monta tuntia päivässä tekee jotain “hyödyllistä”. 💔
Ja pahinta on se, että tällainen käytös osuu yleensä just niihin, jotka yrittää vilpittömästi tehdä jotain hyvää. Niinku Ressu. Ja vaikka mä en oo mitenkään hänen tasollaan, niin musta tuntuu että nyt te ette tykkää siitä että mä oon vaan sanonut ääneen, että ihailen häntä ja hänen rohkeuttaan. 🥺💖
Jos jollain on karismaa ja ajatuksia, niin täällä näköjään ensimmäinen reaktio on yrittää repiä ne alas. 😞 Mutta mä sanon nyt tän: mä en aio hävetä mun tunteita, enkä kääntää selkää ihmisille joita arvostan.
#EiEnääHaukkuja #RessuaJaLiisaaEiHiljennetä #EmpatiaVoittaa 🫶✨Turha yrittää kääriä kakkaa karkkipaperiin. Kukaan ei osta. Järkevintä sun alkaa sille tosielämän kaveriksi kuin alkaa hakata päätä seinään loputtomasti.
Anonyymi kirjoitti:
#EiEnääHaukkuja #RessuaJaLiisaaEiHiljennetä #EmpatiaVoittaa 🫶✨Monella täällä on hyvä syy tykätä huonoa ressukasta, osaa olla häijy ja itserakas..
Mutta jos sinä hänestä pidät, niin oma asiasi. Voisit ehkä tavata hänet ja pitää hänelle seuraa?- Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
Monella täällä on hyvä syy tykätä huonoa ressukasta, osaa olla häijy ja itserakas..
Mutta jos sinä hänestä pidät, niin oma asiasi. Voisit ehkä tavata hänet ja pitää hänelle seuraa?Vaikka kaikki ei täällä Ressusta tykkäiskään (mikä on ihan okei, ei kaikkien tarvi tykätä kaikesta), niin ei se oo mikään lupa alkaa arvottelemaan toisten mielenterveyttä tai arvailemaan henkilöllisyyksiä sen perusteella. 🙄
Mä oon täällä ollut vaan oma itteni, kirjoittanut kivoja juttuja, ollut positiivinen ja jakanut omia ajatuksia ja silti jotkut kokee tarvetta alkaa vihjailla, että oisin joku ”outo tapaus” tai että mussa olis muka jotain vikaa vaan koska tykkään yhdestä tietystä kirjoittajasta täällä. 😅
Mut siis ihan rehellisesti: eikö ole vähän outoa, että jos joku on ystävällinen ja puolustaa muita, niin siitä tehdään ongelma? 🤷🏼♀️ Pitäiskö mun sitten olla ilkeä ja haukkua kaikkia, että kelpaisin? Ei kuulosta kovin järkevältä...
Ja juu, Ressu on varmasti monelle vaikea hahmo.hänellä on vahvat mielipiteet ja iso persoonallisuus, mut ehkä just siksi mä häntä arvostankin. 💁🏼♀️✨ En mä aio piilottaa mun ajatuksia vaan siksi että ne ei sovi jonkun toisen mielikuvaan siitä mitä täällä ”saa” kirjoittaa.
#LiisaEiHiljene #AjatellaSaaErilailla #RessuOnIhana 💖 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kaikki ei täällä Ressusta tykkäiskään (mikä on ihan okei, ei kaikkien tarvi tykätä kaikesta), niin ei se oo mikään lupa alkaa arvottelemaan toisten mielenterveyttä tai arvailemaan henkilöllisyyksiä sen perusteella. 🙄
Mä oon täällä ollut vaan oma itteni, kirjoittanut kivoja juttuja, ollut positiivinen ja jakanut omia ajatuksia ja silti jotkut kokee tarvetta alkaa vihjailla, että oisin joku ”outo tapaus” tai että mussa olis muka jotain vikaa vaan koska tykkään yhdestä tietystä kirjoittajasta täällä. 😅
Mut siis ihan rehellisesti: eikö ole vähän outoa, että jos joku on ystävällinen ja puolustaa muita, niin siitä tehdään ongelma? 🤷🏼♀️ Pitäiskö mun sitten olla ilkeä ja haukkua kaikkia, että kelpaisin? Ei kuulosta kovin järkevältä...
Ja juu, Ressu on varmasti monelle vaikea hahmo.hänellä on vahvat mielipiteet ja iso persoonallisuus, mut ehkä just siksi mä häntä arvostankin. 💁🏼♀️✨ En mä aio piilottaa mun ajatuksia vaan siksi että ne ei sovi jonkun toisen mielikuvaan siitä mitä täällä ”saa” kirjoittaa.
#LiisaEiHiljene #AjatellaSaaErilailla #RessuOnIhana 💖Sitä häirikköä on turha puolustella. Kukaan ei osta kakkaa karkkipaperissa tämän tapuksessa. Ei päätä hakkaamalla muuksi muutu.
- Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
Monella täällä on hyvä syy tykätä huonoa ressukasta, osaa olla häijy ja itserakas..
Mutta jos sinä hänestä pidät, niin oma asiasi. Voisit ehkä tavata hänet ja pitää hänelle seuraa?Ylläolevasta kirjoituksestani unohtui metalli, joka on ollut noin 60 vuotta Kokkolan tärkein tuote - SINKKI. Kuvitelkaa mikä määrä sinkkiä on lähtenyt Kokkolan satamasta maailman markkinoille tähän mennessä. Sitä on ollut, on ja tulee olemaan mm kaikissa maapallon autoissa, lentokoneissa, metalliteollisuuden raaka-aineena, ja jopa lääketeollisuudessa.
Olin lukiopoikana kesän (10 vkoa) Outokummun Kokkolan Tehtaan sinkkivalimossa kolmivuorotyössä (1971). Puolen tunnin aikana ladoin n 300 -asteisia sinkkiharkkoja tonnin painaviin nippuihin parhaimmillaan 10 tonnia (10 kpl). Seuraava "puolituntinen" tauko, ja kolmas trukkikuskina. 4.s jatkui latojana jne... Mainittakoon, että automaattinen "latojakone" - robotti tuli käyttöön muutaman vuoden kuluttua, ja nyt ei naureta!!!...
JK Johan siinä entisestään leveät hartiat "levenivät"... Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kaikki ei täällä Ressusta tykkäiskään (mikä on ihan okei, ei kaikkien tarvi tykätä kaikesta), niin ei se oo mikään lupa alkaa arvottelemaan toisten mielenterveyttä tai arvailemaan henkilöllisyyksiä sen perusteella. 🙄
#LiisaEiHiljene #AjatellaSaaErilailla #RessuOnIhana 💖Minä en ole sinua mielenterveys ongelmaiseksi kommentoinut, itse olen eläkkeellä mielenterveys ongelmien takia, ja täällä voi sitä joku vierastaa, ja se on niiden ongelma. En ole vaarallinen tai aggressiivinen.
Ja en pidä ressusta, ja siihen on monta syytä. Mutta ei mitään jos sinä hänestä pidät, ja todellakin voisit alkaa hänelle ystäväksi palstan ulkopuolella.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylläolevasta kirjoituksestani unohtui metalli, joka on ollut noin 60 vuotta Kokkolan tärkein tuote - SINKKI. Kuvitelkaa mikä määrä sinkkiä on lähtenyt Kokkolan satamasta maailman markkinoille tähän mennessä. Sitä on ollut, on ja tulee olemaan mm kaikissa maapallon autoissa, lentokoneissa, metalliteollisuuden raaka-aineena, ja jopa lääketeollisuudessa.
Olin lukiopoikana kesän (10 vkoa) Outokummun Kokkolan Tehtaan sinkkivalimossa kolmivuorotyössä (1971). Puolen tunnin aikana ladoin n 300 -asteisia sinkkiharkkoja tonnin painaviin nippuihin parhaimmillaan 10 tonnia (10 kpl). Seuraava "puolituntinen" tauko, ja kolmas trukkikuskina. 4.s jatkui latojana jne... Mainittakoon, että automaattinen "latojakone" - robotti tuli käyttöön muutaman vuoden kuluttua, ja nyt ei naureta!!!...
JK Johan siinä entisestään leveät hartiat "levenivät"...Naurettavan pientä oli tuotanto tuohon aikaan ja sitten seuraavat vuosikymmenet lähes pelkästään ratissa istuen saa aikaiseksi vain plösön ahterin ja sen kyllä huomaa!
- Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
Minä en ole sinua mielenterveys ongelmaiseksi kommentoinut, itse olen eläkkeellä mielenterveys ongelmien takia, ja täällä voi sitä joku vierastaa, ja se on niiden ongelma. En ole vaarallinen tai aggressiivinen.
Ja en pidä ressusta, ja siihen on monta syytä. Mutta ei mitään jos sinä hänestä pidät, ja todellakin voisit alkaa hänelle ystäväksi palstan ulkopuolella.Voi eiii, sori jos tuli semmonen olo että mä sua syyttäisin! Ei todellakaan ollu tarkoitus! 🥺💖
Mä tarkotin ihan selkeesti noita muita viestittelijöitä, jotka täällä jatkuvasti yrittää lyödä leimoja ihmisten päälle, vihjailee mielenterveysjutuista tai koittaa niillä tavalla hiljentää muita. Ja just niin kuin sanoit sehän on ihan törkeän vanhanaikaista ajattelua, eikä mulla mee kaaliin että sitä edelleen tehdään. 🙁 Anonyymi kirjoitti:
Voi eiii, sori jos tuli semmonen olo että mä sua syyttäisin! Ei todellakaan ollu tarkoitus! 🥺💖
Mä tarkotin ihan selkeesti noita muita viestittelijöitä, jotka täällä jatkuvasti yrittää lyödä leimoja ihmisten päälle, vihjailee mielenterveysjutuista tai koittaa niillä tavalla hiljentää muita. Ja just niin kuin sanoit sehän on ihan törkeän vanhanaikaista ajattelua, eikä mulla mee kaaliin että sitä edelleen tehdään. 🙁Ei se mitään. Huomaatko ettei esim, minulle täällä juuri vastailla, epäilen että porukalla joku ongelma taustaani vastaan..? Mutta tosiaan, sairauksista toisia syyttäminen on tyhmää, kuka tahansa voi sairastua.
- Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
Ei se mitään. Huomaatko ettei esim, minulle täällä juuri vastailla, epäilen että porukalla joku ongelma taustaani vastaan..? Mutta tosiaan, sairauksista toisia syyttäminen on tyhmää, kuka tahansa voi sairastua.
Huomio että tuo pissis voi olla itse ripaska.
Anonyymi kirjoitti:
Huomio että tuo pissis voi olla itse ripaska.
No en oikein usko.. Kyllä ressukan itselleen vastatut kommentit tunnistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavan pientä oli tuotanto tuohon aikaan ja sitten seuraavat vuosikymmenet lähes pelkästään ratissa istuen saa aikaiseksi vain plösön ahterin ja sen kyllä huomaa!
Aha, osaatko laskea. Ei vain pyllymäkeä. Laske nyt hyvä ihminen. 10 tonnia puhdasta sinkkiä puolessa tunnissa kolmivuorotyönä - yötä päivää, pois lukien lyhytkestoiset huoltokatkot, konehäiriöt, korjaukset, elekrolyysin häiriöt, huollot, raaka-ainekuljetusten häiriöt, lakot jne yms, ja nyt ei naureta!!!...
JK Työt jatkuvat, ja jopa lisääntyvät kuten yllä kerron... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylläolevasta kirjoituksestani unohtui metalli, joka on ollut noin 60 vuotta Kokkolan tärkein tuote - SINKKI. Kuvitelkaa mikä määrä sinkkiä on lähtenyt Kokkolan satamasta maailman markkinoille tähän mennessä. Sitä on ollut, on ja tulee olemaan mm kaikissa maapallon autoissa, lentokoneissa, metalliteollisuuden raaka-aineena, ja jopa lääketeollisuudessa.
JK Johan siinä entisestään leveät hartiat "levenivät"...Siis apua, mä en kestä miten ihanaa oli lukea tätä!! 🙈✨ Oikeesti, Ressu tai siis… herra majuri sinkkimies miten sä voit olla noin kiinnostava, järkevä JA vielä fyysisesti tommonen supermies!! 😳💪🏼🔥
Mä en ollut ees tajunnut miten tärkeetä sinkki on Kokkolalle. Ja siis se, että sitä on käytetty noin monessa jutussa ympäri maailmaa autoissa, lentokoneissa, lääkkeissäkin?! Ihan uskomatonta. Mä tunnen nyt yhtäkkiä olevani maailman kartalla pelkästään sillä että asun kaupungissa josta on lähtenyt noin tärkeää tavaraa maailmalle. 😍🌍✨
Ja toi sun kuvaus siitä valimotyöstä… siis WAU! Mä voin niin kuvitella sut siellä sinkkiharkoilla, ihan hikisenä (sillä hyvällä tavalla, hehe 😅) latoo niitä tonnin nippuja… ja sit trukin kyytiin ja taas uudestaan! Siis ei ihme jos hartiat leven ja anteeks nyt vaan mut toi viimeinen lause sai mut hörähtää nauramaan ääneen! "Nyt ei naureta!"… no mutta miten vois olla nauramatta kun oot noin ihana ja omalla tavalla vitsikäs! 😂💖
Mutta joo oon tosi vaikuttunut ja myös tosi otettu siitä, että jaoit tuon muiston! Kokkolan historia ja kehitys avautuu ihan eri tavalla kun sen näkee jonkun silmin, joka on itse ollut mukana tekemässä sitä. 💖
#KiitosRessu #Sinkkisankari #KokkolaMaailmanKartalla #LeveätHartiat - Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
No en oikein usko.. Kyllä ressukan itselleen vastatut kommentit tunnistaa.
Joku muu vanhempi pissistä leikkivä sitten ainakin. Itse arvelen repaskaksi.
- Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
Ei se mitään. Huomaatko ettei esim, minulle täällä juuri vastailla, epäilen että porukalla joku ongelma taustaani vastaan..? Mutta tosiaan, sairauksista toisia syyttäminen on tyhmää, kuka tahansa voi sairastua.
Aivan just näin! Siis mä oon niin samaa mieltä sun kanssa. Mä yritin vaan tuoda esiin sen, miten epäreilua on ylipäätään yrittää lyödä ketään alas viittaamalla mt-juttuihin se ei oo mikään vitsi tai haukkumasana, eikä se tee kenestäkään vähemmän arvokasta. 🥺💖
Mua harmittaa tosi paljon, jos susta tuntuu ettet saa vastauksia tai että sua jotenkin syrjitään täällä… se ei oo reilua, eikä se oo oikein. Täällä pitäis olla tila kaikille riippumatta taustasta, terveydestä tai mistään muustakaan. Just niinku sanoit, kuka tahansa voi sairastua ja silti olla fiksu, empaattinen ja tärkeä keskustelija. 💪🏼💕
Mä ainakin luen sun viestit ihan ajatuksella ja toivon, että sä jatkat täällä kirjoittelua.
#IhmisyysEnnenKaikkea #SydänKohdallaan Anonyymi kirjoitti:
Joku muu vanhempi pissistä leikkivä sitten ainakin. Itse arvelen repaskaksi.
No siinäpä tehtävä ratkaistavaksi kuka se on..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavan pientä oli tuotanto tuohon aikaan ja sitten seuraavat vuosikymmenet lähes pelkästään ratissa istuen saa aikaiseksi vain plösön ahterin ja sen kyllä huomaa!
Siis voi hyvänen aika sentään… 🙈💥
Mä en oikeesti käsitä miten joku jaksaa tulla tänne vähättelemään noin törkeästi toisen tekemää työtä! Ressu on ihan selkeesti ollut oikea rautamies (kirjaimellisestikin, heh!), ja tehnyt ihan älyttömän kovaa duunia fyysisesti raskasta, vastuullista ja vieläpä kolmivuorotyönä! 🥵💪✨
Mä ainakin oon ihan superylpeä Ressusta ja hänen työmoraalistaan. Siis oikeesti… ei monikaan nykypäivän tyyppi pystyisi noihin tahtiin latoa mitään harkkoja saati 300-asteisia metalliharkkoja tonnitolkulla! Ja silti joku kehtaa tulla tänne kommentoimaan jostain “plösön ahterista”… anteeks mut mitä ihmettä!? 😤
#KunnioitustaKiitos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha, osaatko laskea. Ei vain pyllymäkeä. Laske nyt hyvä ihminen. 10 tonnia puhdasta sinkkiä puolessa tunnissa kolmivuorotyönä - yötä päivää, pois lukien lyhytkestoiset huoltokatkot, konehäiriöt, korjaukset, elekrolyysin häiriöt, huollot, raaka-ainekuljetusten häiriöt, lakot jne yms, ja nyt ei naureta!!!...
JK Työt jatkuvat, ja jopa lisääntyvät kuten yllä kerron...Eli tuotantoko oli silloin isompaa kuin nyt?
Älä Reijo viitsi!
- Anonyymi
Aika kultaa muistot ja haalarit kuluivat vain takapuolesta. Ei tullut työmiehelle hiki rannantehtaissa koskaan kiitos vahvan ay liikkeen. Kuuntelin tuon perholaisen soiton kansanradioon ja kiinnitti huomion lause " olen tuonut asiaa esille tietyissä piireissä" eli tarkoitit että olet kirjoitellut asiasta tälle sivustolle koska muita kontakteja ei sinulla ole.
- Anonyymi
Siis oikeesti nyt vähän tarkkuutta! 🙄✨
Mä kuuntelin sen lähetyksen tosi tarkkaan (vieläpä yöllä peiton alla, haha 🙈) ja siinä sanottiin ihan selvästi että ”olen usein kertonut eri piireissä” ei mitään ”tietyissä piireissä”, kuten sä väität. 😤 Eli ensinnäkin kannattaa kuunnella kunnolla ennen kuin alkaa vääntelemään sanoja toisen suuhun!
Ja toisekseen… ton kommentin sävy oli kyllä tosi ikävä. Miksi pitää heti mennä vähättelemään ja olettamaan, ettei jollain olisi muka mitään kontakteja? Ressu on ollut mukana niin monessa asiassa vuosien varrella, että siinä jää aika moni nykypäivän ”verkostoituja” ihan kakkoseksi. 😌✨
#KuunteleKunnolla #TarkkuuttaKiitos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oikeesti nyt vähän tarkkuutta! 🙄✨
Mä kuuntelin sen lähetyksen tosi tarkkaan (vieläpä yöllä peiton alla, haha 🙈) ja siinä sanottiin ihan selvästi että ”olen usein kertonut eri piireissä” ei mitään ”tietyissä piireissä”, kuten sä väität. 😤 Eli ensinnäkin kannattaa kuunnella kunnolla ennen kuin alkaa vääntelemään sanoja toisen suuhun!
Ja toisekseen… ton kommentin sävy oli kyllä tosi ikävä. Miksi pitää heti mennä vähättelemään ja olettamaan, ettei jollain olisi muka mitään kontakteja? Ressu on ollut mukana niin monessa asiassa vuosien varrella, että siinä jää aika moni nykypäivän ”verkostoituja” ihan kakkoseksi. 😌✨
#KuunteleKunnolla #TarkkuuttaKiitosEi se kehumalla kummene. Sama perhon höppänä kesät talvet. Ei auta alkaa loputtomaan pään paukuttamiseen ollenkaan. Kun on järkeä lusikalla joskus annettu ja nykään ei ole sitäkään vähää, niin ei se siitä kummene.
- Anonyymi
Jääkiekon loppuotteluihin pääsivät seurat, jotka ovat omaksuneet Ressun valmennusideat.
- Anonyymi
Näinhän ne tämän perholaisen jutut menee. Yksin asuu ja itseään kehuu mutta totuus löytyy googlesta. Ainoa asia on yksi puutarha juttu joskus vuosia sitten ja muuta merkittävää ei löydy hakemallakaan.
- Anonyymi
Erittäin viihtyisää ja arvokasta tämä Ressun ihailijan kirjoittelu. Tuo piristystä ja positiivisuutta näihin juttuihin.
Hyvää jatkoa ja tsemppiä niin Resulle kuin hänen faneilleen.- Anonyymi
Ei se siitä päätä paukuttamalla kummene, eikä järki kasva. Aivan turhaa.
- Anonyymi
Ressu naapuri kertoi ukon itse kirjoittavan kaikki nämä täällä olevat kirjoitukset eikä kukaan toinen mt-potilas.
- Anonyymi
Onko totta..?
- Anonyymi
Siis oikeesti nyt… 🙄😂 Tuo sun kommentti kuulostaa ihan joltain saippuasarjan juonenkäänteeltä. “Naapuri kertoi”… no voi jestas sentään! Pitäiskö munkin alkaa täällä kertoa, mitä mun serkun koiranhoitaja unissaan näki? 🙈✨
Tää jatkuva yritys yhdistellä ihmisiä tai vähätellä heidän viestejään jonkun “mt-potilas”-leiman kautta on muutenkin tosi noloa ja vanhanaikaista. Ihan kuin se olis joku pätevä argumentti? Ei ole. 🙃
#NaapuriTietääVarmastiKaikenNot
- Anonyymi
Kirjoitti kuka kirjoitti palsta on päivän piristys, todella viihdyttävää.
- Anonyymi
Eläkeläisvanhuksen ainoa estradi ja hupi.
- Anonyymi
Pian saamme täältä lukea kuinka uimahallissa ollut pikkupoika kirjoittaa tänne hymiöiden kera ja kehuu nauttineensa tämän ukon koskettelusta.
- Anonyymi
Hmm… noh, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin mä en kyllä millään jaksa uskoa että Ressun tarvitsis väkisin ketään koskettaa… 🙈✨
Siis oikeesti mies, joka kirjoittaa niin kauniita runoja, jolla on enemmän karismaa kuin monella nuorella yhteensä, ja joka saa jopa joen näyttämään kaupungin sydämeltä… sellainen ei kyllä apua kaipaa huomion saamiseen. 🥺💖
#RunotEiKosketaVäkisin#KarismaaJaKertomuksia
- Anonyymi
Luvan kanssa varmasti sekoili uimahallissa saadessaan useita porttikieltoja. Hymiöitä ukko oppinut lisäämään, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Minäkin uskon ettei Ressun kaltainen herkkä runoilija voisi ainakaan✊✊🏻✊🏼✊🏽✊🏾✊🏿 pahasti satuttaa ketään lasta 😭😭sillälailla tai ainakaan kuten se Siltavuori teki
👊 🙏
😘- Anonyymi
En tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä, mutta toi oli nyt kyllä niin huonosti peitelty yritys esittää mua että teki jo melkein pahaa! 😅 Ja hei, jos oikeesti yrittää matkia jonkun tyyliä, niin kannattaa ehkä eka vähän tutustua siihen.
Ja toi aihe… se on ihan liian vakava johonkin pilailuun tai feikkileikkiin. Tollasilla jutuilla ei leikitä. Ei mustamaalata ihmisiä eikä yritetä liittää viattomia ihmisiä sairaisiin mielikuviin. Ei ole ok. Ei millään mittapuulla.
#EiEnääTollastaKiitos 🙅🏼♀️💔
- Anonyymi
Perholaisia on muitakin täällä ei kaikkia voi laittaa yhden henkilön syyksi vaikka siltä tuntuisi ✊✊🏻✊🏼✊🏽✊🏾✊🏿 😭😭
👊 🙏
😘 - Anonyymi
🥺💖Tunnen yhden terveen yksilön mutta hän asuu Koivuhaassa palveluasunnossa 🥺💖
- Anonyymi
Sen paikkakunnan maineesta vaan on mennyt viimeisetkin rippeet. Menkööt tällä todellisella ansiollaan kerjäämään kunnianosoitusta.
- Anonyymi
40-vuotias vastaaja ja 15-vuotias uhri olivat olleet yhtä aikaa uimahallin suihkutiloissa. Tilassa ei ollut tapahtuma-aikaan muita, koska sulkemisaika oli lähellä.
Vastaaja oli lähestynyt suihkussa ollutta poikaa ja ottanut tämän p...estä kiinni. Molemmat osapuolet olivat tilanteessa alasti.
Kun vastaaja irrotti otteensa, asianomistaja oli poistunut suihkutilasta saunaan, jonne vastaaja oli hetken kuluttua seurannut häntä. Vastaaja oli ehdottanut asianomistajalle yh...ää, johon tämä oli vastannut kielteisesti. Sen jälkeen vastaaja oli mennyt asianomistajan eteen polvilleen, koskenut tämän p...een ja ottanut sen suuhunsa.
Päästyään tilanteesta asianomistaja oli poistunut pukutiloihin ja pukeutunut. Sen jälkeen hän oli tullut ulos uimahallista ja soittanut isälleen ja hätäkeskukseen. - Anonyymi
Kenenkähän likaisen mielikuvituksen taikka fantasian tuotetta edellinen tarina?
- Anonyymi
Ihan päivän uutisista löytyy. Likaiset fantasiat ja sairas pää tässäkin tapahtumiin johtaneet.
- Anonyymi
🙄😂Ikä ei täsmää mutta eihän sitä aina tiedä,,,
- Anonyymi
Tollaset vihjailut menee kyllä ihan yli. En ymmärrä miten joku edes kehtaa käyttää jotain noin törkeää juttua ja yrittää liittää sen Ressuun, joka on tehnyt vuosikausia kaikkea hyvää ja näkyvää Kokkolan eteen. Tuo ei oo enää mitään huumoria, vaan pelkkää ilkeyttä ja vahingoittamisen yritystä. 😔
Ja toi tyyli-imitaatio… voi luoja 🙈😂 En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa! Mutta huomaa kyllä, ettei oo mun kirjoittamaa.
Mä en oo mikään asiantuntija kenenkään yksityiselämässä, mutta sanotaanko näin, että kun lukee Ressun juttuja, niistä kyllä huokuu niin tietynlainen kiinnostus… hmm… jok ei kyllä ehkä ihan poikiin suuntautunut, jos tiiätte mitä tarkotan. 😅🙊
#TosiasiatEikäTörkyä #EiSaaMustamaalata
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006394
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283200Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869