Toyota ei muka ruostu

Anonyymi-ap

Rengasrauta on ohjeiden mukainen työväline helmapeltien kuntoa selvitettäessä. Sen käyttö osoitti, että Toyotalla ei ollut ajokelpoinen. Kuva: Kuluttajariitalautakunnan asiakirjat

Katsastus kuitenkin totesi ettei Toyota ole ajokelponen.
Se ei kuitenkaan selvinnyt että milloin Toyota on ajokelponen!
https://www.is.fi/autot/art-2000011160359.html

19

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Katsastusasema 5:46" – Totta vai tarua?"
      (Kertomus eräästä sitkeästä Corollasta ja miehestä, joka kohtasi sen kynnyskotelot)

      Ei ollut ensikertalainen, se vuoden 1998 Toyota Corolla.
      Ei ollut loistossaan enää, mutta ei ollut aivan hautaankaan menossa.
      Tuulilasissa pieni halkeama kuin salama kivettyneenä,
      kuljettajan penkki vinossa kuin olisi koko elämä nojaillut väärään suuntaan.

      Mutta kone käynnistyi.
      Kaasua painettiin, ja vanha kunnon 1.3 litran bensakone sanoi “bröööh” –
      ei käskyä, vaan pyyntöä.
      Tämän auton olemassaolo oli jatkuvaa neuvottelua painovoiman kanssa.

      Katsastusasema Laukaan laidalla.
      Tero toi Corollansa sinne, niin kuin joka vuosi.
      Paperit kunnossa, ilmat renkaissa. Tunkki mukana, ihan varmuuden vuoksi.
      Auton ovissa näkyi elämän jälkiä: oven alareuna oli kuin rantaviiva — jatkuvasti syöpyvä.

      Mutta silti:

      “Katsastetaan. Ei periksi.”

      Katsastusmies, nimeltään Eero, oli nähnyt paljon.
      Audi A6:ia, jotka mätänevät sisältä kuin vesimelonit pakkasessa.
      Volvoja, joissa oli enemmän varoitusvaloja kuin mittareita.
      Mutta tämä Corolla... se haisi epäilyttävästi vastakarvaan.

      Eero meni alle.
      Taskulamppu. Kumihaalarit. Vakava ilme.
      Koputtaa kevyesti kynnyskoteloon. Tunk, tunk.
      Koputtaa kovempaa.
      Ei ääntä.
      Liian hiljaista.
      Se voi olla merkki kahdesta asiasta:

      Täydellinen ruosteen rappio.

      Suomalainen kansaninsinöörin elämän työ.

      Sitten Eero kaivoi esiin Rengasraudan.
      Se oli hänen oma. Ei määräysten mukainen, mutta legendaarinen.
      Hän oli sillä aikaisemmin puhkaissut Fiat Puntosta lattian.
      Hän oli sillä löytänyt mätäpaiseita Transitista, jotka eivät näkyneet edes röntgenissä.
      Mutta Corolla ei antanut periksi.

      Hän hakkasi.
      Isku.
      Toinen.
      Kolmas — ja naps! Ei Corollan sauma, vaan Eeron olkapää.
      Kädessä vihlaisi kuin pakokaasuvuoto marraskuussa. Hän horjahti taaksepäin,
      rengasrauta lensi.
      Se iskeytyi katsastushallin betoniin ja jäi siihen kuin surullinen muistutus tekniikan rajallisuudesta.

      Tero katseli hiljaa.
      Ei hymyillyt.
      Ei sanonut mitään.
      Mutta katsoi Corollaa ja nyökkäsi — ”Kyllä sinä tämänkin kerran kestät.”

      Eero nousi, hieroi olkapäätään.
      Katsoi kynnyskoteloita.
      Tökkäsi varovasti ruuvimeisselillä.
      Ei uppoa. Ei liiku. Ei anna.
      Vain koliseva, metallinen, ärtynyt ääni, kuin Corolla olisi sanonut:

      “Tämä ei ole sinun päiväsi, Eero.”

      Paperit kirjoitettiin.
      Hylkyä ei tullut.
      Katsastaja kirjasi ylös “havaittu lievää pintaruostetta, ei toimenpiteitä.”
      Mutta tiedämme, että siellä tapahtui enemmän.
      Se oli Corollan voitto.
      Pienessä taistelussa, joka jää vuosien päästä kertomatta.
      Paitsi nyt. Tässä.

      Ja jossain, Eero venyttelee olkapäätään,
      yhä miettii:

      “Mitä ihmettä siinä autossa oli…?”

      Loppu.
      (Tai ainakin vuoteen 2026 saakka, jolloin katsastetaan taas.)

    • Anonyymi

      Teron mielestä katsastusmies hajotti hänen autonsa ja sen vuoksi hän vei asiansa kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.

      • Anonyymi

        Tällä kertaa tojotan omistaja oli totta totisesti Lotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa tojotan omistaja oli totta totisesti Lotta.

        Kun on tarpeeksi vajausta korvien välissä niin onnistuuhan sitä tavaamaan Lotankin Teroksi: "L-o-t = Te, t-a = ro, Te-ro"


    • Anonyymi

      No eihän tuo pakkeli ruostu, eli siinä vaiheessa (n. 10 vuotiaana) kun tohjon pellit on jokseenkin kokonaan korvattu massalla, niin auto tavallaan lakkaa ruostumasta. Rakenteellinen turvallisuus tuollaisessa yli viisivuotiaassa riisikulhossa onkin sitten olematon.

      • Anonyymi

        IS kuvien perusteella tojotassa näyttää ruostuvan pakkelikin. Ruskeaa mömmöä nimittäin pursuaa rei'istä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IS kuvien perusteella tojotassa näyttää ruostuvan pakkelikin. Ruskeaa mömmöä nimittäin pursuaa rei'istä.

        Pakkelin laittaja on tehnyt sen virheen, että on jättänyt vähän Koben huonolaatuista huijausterästä pakkelin sekaan. Kaikki se huonolaatuinen korvattava pelti pitää poistaa huolellisesti ennen massan asennusta riisikihnuttimeen!


    • Anonyymi

      Corollan kynnykset hörppää tiesuolaa.

    • Anonyymi

      Kauhea ruostepesä on tuo tohjo. Ja epämukava.

    • Anonyymi

      Tojota on ruosteen kuningas.

      • Anonyymi

        Toyota ja ruoste on kuin Persu ja päihteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ja ruoste on kuin Persu ja päihteet.

        Onko persun helmoissa päihdekukkasia? Voitko kommunisti selventää?


      • Anonyymi

        Kääkkälavetti sopii vanhuksille joiden kyky aistia maailmaa on rajoittunut.


    • Anonyymi

      Toyotan omistajan vastaisku, osa IV: "Ruostetodistuksen petos ja katsastusvälineiden valheellinen kalibrointi"

      Nyt kun silmäsi ovat auenneet, on aika astua vielä syvemmälle totuuden sakeaan aluskasvillisuuteen. Ajattelitko, että se oli vain sattumaa, kun Toyotasi "ei mennyt läpi"? Että se "pienen pieni reikä helmakotelossa" muka tarkoitti hylkäystä? Hah! Se ei ollut sattuma – se oli esiohjelmoitu kohtaus teatterissa nimeltä Katsastusasema™.

      Tervetuloa Totuuden Laitokselle.

      Toyotan vastainen kampanja ei pääty suolaan, reppuruiskuihin tai Kätyri-Karlssoniin. Se jatkuu byrokraattisella tasolla, korkealla, siellä missä kahvikupit ovat aina puolillaan ja Excelissä on salasanoja. Nimittäin: katsastusvälineiden kalibrointi on manipuloitu.

      Tohtori Yrjö Kaarnevaara, entinen mittalaitelaboratorion vanhempi spesialisti, paljasti jo vuonna 2019 että "Toyotan alustaan kohdistuvat ruostemittarit ovat säädetty yliherkiksi – jopa kosteus aamukasteesta saa ne piippaamaan kuin lentokentän turvatarkastus moottorisahalle."

      Tämä ns. "Punainen Piippi" -ilmiö tarkoittaa sitä, että katsastaja vain lähestyy Toyotan helmaa ja järjestelmä antaa jo varoituksen:

      🔴 "RUOSTEHAITTARAA: TODENNÄKÖINEN LÄPILYÖNTI 97%"

      Miten tämä on mahdollista? Koska **KATSAKORP™ on kehittänyt ohjelmiston nimeltä RustIntel AI™, joka on opetettu tunnistamaan Toyotan pelkän VIN-koodin perusteella ja arvioimaan se ennakkoluulolla.

      Mutta vielä pahempaa: ruostetodistukset ovat manipuloituja. Paperit, joita jaetaan "todisteeksi" auton ruosteisuudesta, ovat tehty komposiittimateriaalista, joka hajoaa vain Toyotan hanskalokerossa. Tiedän tämän, koska Insinööri-Tarmo, joka työskenteli laminointitehtaassa 2007, löysi näytekappaleen ja yritti syödä sen. Se suli hänen hampaansa läpi. MIKSI? Koska Toyotan sisäilma on ohjelmoitu paljastamaan valhe.

      Ja katsastajat? He ovat valittu erityisellä testillä, jossa heitä pyydetään piirtämään vapaa kädellä Corolla Verso. Jos he onnistuvat, heidät hylätään heti – sillä vain aidosti puolueelliset kelpaavat järjestelmään.

      Mikä on seuraava askel?

      Toyotan bensa-autot kielletään kaupunkialueilla – muka päästösyistä.

      Hybridit määrätään "uudelleenkatsastettaviksi" 3 kertaa vuodessa.

      Ja vuonna 2026, jos salaliitto saa tahtonsa läpi, kaikki Toyotat on varustettava älyboksilla, joka raportoi naarmut suoraan KATSAKORPille.

      Mutta me emme anna periksi. Me teippaamme helmat hopeateipillä ja meikkaamme alustat alusöljyllä. Me seisomme ruosteessa, mutta ylpeinä.

      Sillä Toyota ei ole vain ajoneuvo. Se on ideologia. Se on ruosteeton usko vapauteen.

      #RustIntelAIOnValhe #Kalibrointihuijaus #MeEmmeLeimaudu
      #ToyotaOnViimeinenVallihauta

      • Anonyymi

        NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEE

        RRRIII


    • Anonyymi

      Onneksi ruostesuojaus on keksitty. Tojotistin onni.

      • Anonyymi

        Ruostesuojaus yritykset olisivatkin jo kadonneet tarpeettomina, jos Toyotaa ei myytäisi maassa, Eihän nykyiset autot enää tarvitse asiakkaan erikseen teettämää ruostesuojausta. Sen aika loppui 80-luvulla, kun autojen korit alettiin suojaamaan jo tehtaalla valmistuksen yhteydessä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      152
      10997
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5250
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2463
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2153
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1270
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1196
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      902
    Aihe