Rengasrauta on ohjeiden mukainen työväline helmapeltien kuntoa selvitettäessä. Sen käyttö osoitti, että Toyotalla ei ollut ajokelpoinen. Kuva: Kuluttajariitalautakunnan asiakirjat
Katsastus kuitenkin totesi ettei Toyota ole ajokelponen.
Se ei kuitenkaan selvinnyt että milloin Toyota on ajokelponen!
https://www.is.fi/autot/art-2000011160359.html
Toyota ei muka ruostu
19
201
Vastaukset
- Anonyymi
"Katsastusasema 5:46" – Totta vai tarua?"
(Kertomus eräästä sitkeästä Corollasta ja miehestä, joka kohtasi sen kynnyskotelot)
Ei ollut ensikertalainen, se vuoden 1998 Toyota Corolla.
Ei ollut loistossaan enää, mutta ei ollut aivan hautaankaan menossa.
Tuulilasissa pieni halkeama kuin salama kivettyneenä,
kuljettajan penkki vinossa kuin olisi koko elämä nojaillut väärään suuntaan.
Mutta kone käynnistyi.
Kaasua painettiin, ja vanha kunnon 1.3 litran bensakone sanoi “bröööh” –
ei käskyä, vaan pyyntöä.
Tämän auton olemassaolo oli jatkuvaa neuvottelua painovoiman kanssa.
Katsastusasema Laukaan laidalla.
Tero toi Corollansa sinne, niin kuin joka vuosi.
Paperit kunnossa, ilmat renkaissa. Tunkki mukana, ihan varmuuden vuoksi.
Auton ovissa näkyi elämän jälkiä: oven alareuna oli kuin rantaviiva — jatkuvasti syöpyvä.
Mutta silti:
“Katsastetaan. Ei periksi.”
Katsastusmies, nimeltään Eero, oli nähnyt paljon.
Audi A6:ia, jotka mätänevät sisältä kuin vesimelonit pakkasessa.
Volvoja, joissa oli enemmän varoitusvaloja kuin mittareita.
Mutta tämä Corolla... se haisi epäilyttävästi vastakarvaan.
Eero meni alle.
Taskulamppu. Kumihaalarit. Vakava ilme.
Koputtaa kevyesti kynnyskoteloon. Tunk, tunk.
Koputtaa kovempaa.
Ei ääntä.
Liian hiljaista.
Se voi olla merkki kahdesta asiasta:
Täydellinen ruosteen rappio.
Suomalainen kansaninsinöörin elämän työ.
Sitten Eero kaivoi esiin Rengasraudan.
Se oli hänen oma. Ei määräysten mukainen, mutta legendaarinen.
Hän oli sillä aikaisemmin puhkaissut Fiat Puntosta lattian.
Hän oli sillä löytänyt mätäpaiseita Transitista, jotka eivät näkyneet edes röntgenissä.
Mutta Corolla ei antanut periksi.
Hän hakkasi.
Isku.
Toinen.
Kolmas — ja naps! Ei Corollan sauma, vaan Eeron olkapää.
Kädessä vihlaisi kuin pakokaasuvuoto marraskuussa. Hän horjahti taaksepäin,
rengasrauta lensi.
Se iskeytyi katsastushallin betoniin ja jäi siihen kuin surullinen muistutus tekniikan rajallisuudesta.
Tero katseli hiljaa.
Ei hymyillyt.
Ei sanonut mitään.
Mutta katsoi Corollaa ja nyökkäsi — ”Kyllä sinä tämänkin kerran kestät.”
Eero nousi, hieroi olkapäätään.
Katsoi kynnyskoteloita.
Tökkäsi varovasti ruuvimeisselillä.
Ei uppoa. Ei liiku. Ei anna.
Vain koliseva, metallinen, ärtynyt ääni, kuin Corolla olisi sanonut:
“Tämä ei ole sinun päiväsi, Eero.”
Paperit kirjoitettiin.
Hylkyä ei tullut.
Katsastaja kirjasi ylös “havaittu lievää pintaruostetta, ei toimenpiteitä.”
Mutta tiedämme, että siellä tapahtui enemmän.
Se oli Corollan voitto.
Pienessä taistelussa, joka jää vuosien päästä kertomatta.
Paitsi nyt. Tässä.
Ja jossain, Eero venyttelee olkapäätään,
yhä miettii:
“Mitä ihmettä siinä autossa oli…?”
Loppu.
(Tai ainakin vuoteen 2026 saakka, jolloin katsastetaan taas.) - Anonyymi
Teron mielestä katsastusmies hajotti hänen autonsa ja sen vuoksi hän vei asiansa kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.
- Anonyymi
Tällä kertaa tojotan omistaja oli totta totisesti Lotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä kertaa tojotan omistaja oli totta totisesti Lotta.
Kun on tarpeeksi vajausta korvien välissä niin onnistuuhan sitä tavaamaan Lotankin Teroksi: "L-o-t = Te, t-a = ro, Te-ro"
- Anonyymi
No eihän tuo pakkeli ruostu, eli siinä vaiheessa (n. 10 vuotiaana) kun tohjon pellit on jokseenkin kokonaan korvattu massalla, niin auto tavallaan lakkaa ruostumasta. Rakenteellinen turvallisuus tuollaisessa yli viisivuotiaassa riisikulhossa onkin sitten olematon.
- Anonyymi
IS kuvien perusteella tojotassa näyttää ruostuvan pakkelikin. Ruskeaa mömmöä nimittäin pursuaa rei'istä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IS kuvien perusteella tojotassa näyttää ruostuvan pakkelikin. Ruskeaa mömmöä nimittäin pursuaa rei'istä.
Pakkelin laittaja on tehnyt sen virheen, että on jättänyt vähän Koben huonolaatuista huijausterästä pakkelin sekaan. Kaikki se huonolaatuinen korvattava pelti pitää poistaa huolellisesti ennen massan asennusta riisikihnuttimeen!
- Anonyymi
Corollan kynnykset hörppää tiesuolaa.
- Anonyymi
Ja kynnys kestää senkin.
Faktaa:
https://www.kaleva.fi/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-kat/1647683
- Anonyymi
Kauhea ruostepesä on tuo tohjo. Ja epämukava.
- Anonyymi
Tojota on ruosteen kuningas.
- Anonyymi
Toyota ja ruoste on kuin Persu ja päihteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ja ruoste on kuin Persu ja päihteet.
Onko persun helmoissa päihdekukkasia? Voitko kommunisti selventää?
- Anonyymi
Kääkkälavetti sopii vanhuksille joiden kyky aistia maailmaa on rajoittunut.
- Anonyymi
Toyotan omistajan vastaisku, osa IV: "Ruostetodistuksen petos ja katsastusvälineiden valheellinen kalibrointi"
Nyt kun silmäsi ovat auenneet, on aika astua vielä syvemmälle totuuden sakeaan aluskasvillisuuteen. Ajattelitko, että se oli vain sattumaa, kun Toyotasi "ei mennyt läpi"? Että se "pienen pieni reikä helmakotelossa" muka tarkoitti hylkäystä? Hah! Se ei ollut sattuma – se oli esiohjelmoitu kohtaus teatterissa nimeltä Katsastusasema™.
Tervetuloa Totuuden Laitokselle.
Toyotan vastainen kampanja ei pääty suolaan, reppuruiskuihin tai Kätyri-Karlssoniin. Se jatkuu byrokraattisella tasolla, korkealla, siellä missä kahvikupit ovat aina puolillaan ja Excelissä on salasanoja. Nimittäin: katsastusvälineiden kalibrointi on manipuloitu.
Tohtori Yrjö Kaarnevaara, entinen mittalaitelaboratorion vanhempi spesialisti, paljasti jo vuonna 2019 että "Toyotan alustaan kohdistuvat ruostemittarit ovat säädetty yliherkiksi – jopa kosteus aamukasteesta saa ne piippaamaan kuin lentokentän turvatarkastus moottorisahalle."
Tämä ns. "Punainen Piippi" -ilmiö tarkoittaa sitä, että katsastaja vain lähestyy Toyotan helmaa ja järjestelmä antaa jo varoituksen:
🔴 "RUOSTEHAITTARAA: TODENNÄKÖINEN LÄPILYÖNTI 97%"
Miten tämä on mahdollista? Koska **KATSAKORP™ on kehittänyt ohjelmiston nimeltä RustIntel AI™, joka on opetettu tunnistamaan Toyotan pelkän VIN-koodin perusteella ja arvioimaan se ennakkoluulolla.
Mutta vielä pahempaa: ruostetodistukset ovat manipuloituja. Paperit, joita jaetaan "todisteeksi" auton ruosteisuudesta, ovat tehty komposiittimateriaalista, joka hajoaa vain Toyotan hanskalokerossa. Tiedän tämän, koska Insinööri-Tarmo, joka työskenteli laminointitehtaassa 2007, löysi näytekappaleen ja yritti syödä sen. Se suli hänen hampaansa läpi. MIKSI? Koska Toyotan sisäilma on ohjelmoitu paljastamaan valhe.
Ja katsastajat? He ovat valittu erityisellä testillä, jossa heitä pyydetään piirtämään vapaa kädellä Corolla Verso. Jos he onnistuvat, heidät hylätään heti – sillä vain aidosti puolueelliset kelpaavat järjestelmään.
Mikä on seuraava askel?
Toyotan bensa-autot kielletään kaupunkialueilla – muka päästösyistä.
Hybridit määrätään "uudelleenkatsastettaviksi" 3 kertaa vuodessa.
Ja vuonna 2026, jos salaliitto saa tahtonsa läpi, kaikki Toyotat on varustettava älyboksilla, joka raportoi naarmut suoraan KATSAKORPille.
Mutta me emme anna periksi. Me teippaamme helmat hopeateipillä ja meikkaamme alustat alusöljyllä. Me seisomme ruosteessa, mutta ylpeinä.
Sillä Toyota ei ole vain ajoneuvo. Se on ideologia. Se on ruosteeton usko vapauteen.
#RustIntelAIOnValhe #Kalibrointihuijaus #MeEmmeLeimaudu
#ToyotaOnViimeinenVallihauta- Anonyymi
NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEE
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEE
RRRIII
- Anonyymi
Onneksi ruostesuojaus on keksitty. Tojotistin onni.
- Anonyymi
Ruostesuojaus yritykset olisivatkin jo kadonneet tarpeettomina, jos Toyotaa ei myytäisi maassa, Eihän nykyiset autot enää tarvitse asiakkaan erikseen teettämää ruostesuojausta. Sen aika loppui 80-luvulla, kun autojen korit alettiin suojaamaan jo tehtaalla valmistuksen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006404
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869