Ay jäsenmaksujen verovähennyksien loppu

Anonyymi-ap

Asia on päätetty ja verovapaus loppuu 2026. Useampi sata miljoonaa lisää tuloja valtiolle. Tämä on hyvä uudistus!

77

434

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arhinmäkeä lainaten NYT TULEE RAHAA!

• Anonyymi

aivan loistavaa.
      on aivan turha olla ammattiliitossa
      itse kun tekee sopparinsa, saa parhaan lopputuloksen

• Anonyymi

Toimialalla joka on yleissitovuuden piirissä et voi tehdä itse sopparia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä olen toimialalla jossa ei ole yleissitovuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä minä, muilla ei välii.

• Anonyymi

Tyhmähän sinä olet. Ammattiliitto on hyvä turva jos työnantaja alkaa perseilemään ja rikkomaan työehtoja ja käyttäytymään asiattomasti. Et taida olla kovin kokenut ja vasta aloittelet työelämää. Liiton jäsenyys on ikään kuin vakuutus joka on todella halpa.

• Anonyymi

Jos noin olisi niin yhtään ammattiliittoa ei olisi ollut vuosikymmeniin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai voi tehdä itse henkilökohtaisen sopimuksen ohi yleissitovuuden, mutta taitaa olla silloin kyseessä omien oikeuksien ja etujen myynti, tuskin työnantaja parempaa tarjoaa, ellei ole joku pieni ja mitätön pulju joka ei noudata muuta kuin isännän sääntöjä ja kuinka sattuu hänen pukamat vaivaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmähän sinä olet. Ammattiliitto on hyvä turva jos työnantaja alkaa perseilemään ja rikkomaan työehtoja ja käyttäytymään asiattomasti. Et taida olla kovin kokenut ja vasta aloittelet työelämää. Liiton jäsenyys on ikään kuin vakuutus joka on todella halpa.

tyhmähän sinä olet jos annat omat asiasi jonkun as holen täysin ulkopuolisen hyypiön hoidettavaksi.
        Ei kuulu tämä asia millään lailla ammattiliitolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No aika harvinaista nykyään olla palkkatyössä joka ei ole yleissitovuuden piirissä.
        Oletko hautausmaalla kukkien kastelijana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai voi tehdä itse henkilökohtaisen sopimuksen ohi yleissitovuuden, mutta taitaa olla silloin kyseessä omien oikeuksien ja etujen myynti, tuskin työnantaja parempaa tarjoaa, ellei ole joku pieni ja mitätön pulju joka ei noudata muuta kuin isännän sääntöjä ja kuinka sattuu hänen pukamat vaivaamaan.

Työnantaja rikkoo lakia jos se asettaa työntekijän eriarvoiseen asemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tyhmähän sinä olet jos annat omat asiasi jonkun as holen täysin ulkopuolisen hyypiön hoidettavaksi.

On siinä ammattiliitossa se hyvä puoli, että heidän lakimies hoitaa sinun asiaa käräjillä ja hävitessä sinä et maksa vastapuolen kuluja toisin kun itse ilman liittoa viet asiasi tuomioistuimeen.
        Saattaa helposti tulla kymmenien tuhansien lasku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siinä ammattiliitossa se hyvä puoli, että heidän lakimies hoitaa sinun asiaa käräjillä ja hävitessä sinä et maksa vastapuolen kuluja toisin kun itse ilman liittoa viet asiasi tuomioistuimeen.
        Saattaa helposti tulla kymmenien tuhansien lasku.

Tuokin on paskapuhetta. Eivät varmasti lähde joka risauksesta käräjöimään, vaan miettivät tarkkaan.

Mutta YTK eli Loimaan liitto antaa hyviä lakineuvoja esimerkiksi työsopimuksen solmimiseen, eikä maksa niin paljon kuin jokin SAK:lainen tai STTK:lainen liitto. Loimaan liittoon voi kuulua ihan mihin vain ammattiin kuuluva, siksipä Loimaa ajaa ihan jokaisen työntekijän etua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuokin on paskapuhetta. Eivät varmasti lähde joka risauksesta käräjöimään, vaan miettivät tarkkaan.

Mutta YTK eli Loimaan liitto antaa hyviä lakineuvoja esimerkiksi työsopimuksen solmimiseen, eikä maksa niin paljon kuin jokin SAK:lainen tai STTK:lainen liitto. Loimaan liittoon voi kuulua ihan mihin vain ammattiin kuuluva, siksipä Loimaa ajaa ihan jokaisen työntekijän etua.

Ytk yhdistyksen jäsenmaksu on vain 29 euroa vuosi, voiko ollakaan enää halvempaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lähdetkö sinä käräjöimään ilman tarkkaa miettimistä vaikka asia on mielestäsi väärin??????

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka kuuluu liittoon, niin aina voi itse pyytää ja sopia paremmat ehdot ja aina palkkaa voi pyytää lisää.
        Kuinka tyhmiä nämä liittoihin kuulumattomat oikein ovat?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Työnantaja rikkoo lakia jos se asettaa työntekijän eriarvoiseen asemaan.

On hyviä ja huonoja työntekijöitä ja työnantaja voi maksaa palkkaa sen mukaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan lähde oikeuteen jos ei ole perusteetta, mutta liitto lähtee jos on perusteet ja työnantaja ei ymmärrä.
        Yleensä riittää kun liiton edustaja käy selvittämässä kuinka asiat on.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ytk yhdistyksen jäsenmaksu on vain 29 euroa vuosi, voiko ollakaan enää halvempaa.

Sen porukan palvelut eivät vastaa ammattiliiton palveluja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos noin olisi niin yhtään ammattiliittoa ei olisi ollut vuosikymmeniin.

Kyllähän liitosta lähtee isotuloisia pomoja.
        Kyllähän pienituloisille ei jää mitään oikeutta.
        Kyllähän perästä kuuluu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

poju poju,elämä opettaa kunhan kassit laskeutuu ja korvantaukset kuivuu…

• Anonyymi
        UUSI

Tämä on niin tätä päivää. Oma nenä edellä eteenpäin, muusta viis kunhan on halpaa.
        Oma työura 30 v paperitehtaalla jonka TES oli työntekijän puolella. Mukava olla eläkkeellä kun brutto ei ihan neljää tuhatta €.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattiliiton jäsen on hyvä olla myös eläkkeellä. Sellaiseen on ainakin joillakin aloilla mahdollista.
        Mulla eläkeläisjäsenenä maksu 86 € /vuosi. Siihen sisältyy matkavakuutus ja tapaturmavakuutus. Sekä monenlaista hauskaa lounaineen ja pikkujouluineen ym...
        Kanarialla jouduin ruokamyrkytyksen takia lääkäriin. Kotiin palattua nostin vakuutusyhtiöstä lääkärin korvauksen ja lääkkeiden hinnat näyttämällä ay-jäsenkorttia.
        Nyt luonnostelen korvaushakemusta polvileikkauksen takia, joka tuli liukastelussa. Tämänkin siis korvaa ay-jäsenmaksu.
        Muistan kun työelämässä aikoinaan mulla meni sukset ristiin erään palkkaan kuuluvan lisän takia. Mulla oli eri tulkinta työnantajani kanssa. Ei se suuri summa ollut, mutta esim. vuodessa muodostui kohtalainen summa. Ay-liittoni lakimiehen tarvitsin apuun (jäsenmaksuhinnalla, huom!) ja hän selvitti sopimuksessa olleen kohdan hyväkseni.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"....siksipä Loimaa ajaa ihan jokaisen työntekijän etua." Älähän ole niin varma. Kannattaa ottaa selville ketkä ovat sen perustajia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Et taida olla kovin kokenut ja vasta aloittelet työelämää. Liiton jäsenyys on ikään kuin vakuutus joka on todella halpa.".
        Muuan pääluottamusmies kertoi, että nykynuoret eivät kaikki ymmärrä ( useimmat kyllä) AY-liiton merkitystä duunarille. Monet työelämään tulevat keltanokat eivät ole kuulleetkaan ay-liikkeestä, mikä on todella hämmästyttävää . Mitä nykyisin opetetaan kouluissa yhteiskuntaopin tunnilla? Onko sellaisia tunteja edes?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ootko verkostomarkkinointihommissa vai muuten pienipalkkainen. Onko kiva antaa kusta muroihin?

• Anonyymi

Kukin maksakoon oman jäsenyytensä tai kaikista jäsenyyksistä pitää saada veroale. Tätä olen odottanut jo 1990-luvulta lähtien ja hyvä että lopultakin.

• Anonyymi

Niin sitä maksetaan nytkin ihan omasta palkasta vain sitä vähennys etua verotuksessa poistetaan.

• Anonyymi
        UUSI

Ravistelu on aina paikallaan.
        Löysää aivan kuten sote sotku.
        Onko oikein, et isopalkat lohkasee on kaiken sotkun ydin.
        Vero % Voisi miettiä tältä.pohjalta.
        Miksi maksetaan isoja palkkoja kun seuraava joutuu korjaamaan sotkua?

• Anonyymi

Vaikuttavuus on VM:n mukaan n, 170-190 miljoonaa ei useampi sata miljoonaa.

• Anonyymi

Useampi sata miljoonaa? Arviolta alle 200 miltsiä. Useampi sata miljoonaa???

• Anonyymi

alkais olla yleislakon paikka, köyhiä kuritetaan kohtuuttomasti. Kuka ryhtyisi toimeen?

• Anonyymi

Köyhät ei ole veroja maksaneet tähänkään asti, joten veroale ei heitä voi koskea. Kannattaa pyrkiä töihin, jotta pääsee veroalennusten piiriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhät ei ole veroja maksaneet tähänkään asti, joten veroale ei heitä voi koskea. Kannattaa pyrkiä töihin, jotta pääsee veroalennusten piiriin.

Jokaisesta työttömyyskorvauseurosta on joutunut maksamaan veroa 20 %. Revi siitä, kun et tiedä asioista mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisesta työttömyyskorvauseurosta on joutunut maksamaan veroa 20 %. Revi siitä, kun et tiedä asioista mitään.

Se on ilmaista vastikkeetonta rahaa, jonka suuruudesta tai veroista ei voi valittaa.

• Anonyymi

Siinäpähän rupeat lakkoon. Toiset käyvät töissä ja saavat töistä palkkaa. Palkalla ostetaan itselle kaikenlaista mukavaa ja esimerkiksi matkustellaan. Moni työnantaja antaa myös muita mukavia etuja. Niitä ei saa ammattiliitoilta, ne vain ottavat kukkarosta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpähän rupeat lakkoon. Toiset käyvät töissä ja saavat töistä palkkaa. Palkalla ostetaan itselle kaikenlaista mukavaa ja esimerkiksi matkustellaan. Moni työnantaja antaa myös muita mukavia etuja. Niitä ei saa ammattiliitoilta, ne vain ottavat kukkarosta.

Antaahan ammattiliitot ilmaisia loma paikkoja ja ammattiosastot omistavat mökkejä pitkin suomen niemeä jossa lomailu on lähes ilmaista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen maksaa veroja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Liitolta saa sen matkavakuutuksen ja monia muita rahanarvoisia etuja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhät pitää hyvinvointi valtiota pystyssä.
        Firmat eivöt pärjää jos palkkoja nostetaan.
        Nytkin pitäis yrittäjille suunattu,etu pitäisi liittää,et etuuden saa kun palkkaa työntekijän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Antaahan ammattiliitot ilmaisia loma paikkoja ja ammattiosastot omistavat mökkejä pitkin suomen niemeä jossa lomailu on lähes ilmaista.

Niin on lähes ilmaista. erityisesti perheellisille sopivia. Lapin mökkeihin on melkoinen tungos.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on lähes ilmaista. erityisesti perheellisille sopivia. Lapin mökkeihin on melkoinen tungos.

Totta, monta lomaa on tullut vietettyä. Suuren suosion vuoksi mökit arvotaan, mutta kun itsellä on pitkät lomat niin helppo sovitella:)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ilmaista vastikkeetonta rahaa, jonka suuruudesta tai veroista ei voi valittaa.

Eläpä puhu ihan pehmosia, luuletko itse olevasi korvaamaton??? Niitä monia makaa hautausmaat täynnä. Jokainen voi joutua erinäisistä syistä työttömäksi tai sairauksien takia työttömäksi ja sairaseläkettä ei heru.

• Anonyymi

Miten niin hyvä uudistus?
      Työntekijä maksaa siis enemmän veroa ja se on sinusta hyvä asia?

• Anonyymi

Ammattiyhdistysliikkeen jäsenmaksun verovähennysoikeus on ollut suoraa tukea demari/vasemmistovetoisille järjestöille. Ammattiliitoilla on valtavat omaisuudet. Nyt tämä verottomuus tulee lopultakin päätökseen, jokainen maksaa täysin omasta pussistaan jos liittoihin haluaa kuulua. Ammattiliitot ovat vedonneet yleishyödyllisyyteen, mitä tosiasiallisesti ay-liike ei ole.

Ammattiliiton jäsenyys on voinut maksaa useamman sata euroa vuodessa, nyt kun sen joutuu kokonaan pulittamaan itse, voi moni etenkin pienituloinen pohtia, kannattaako moisesta maksaa. Ja pystyykö edes maksamaan. Sitä kun on rahalle parempaakin käyttöä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattiyhdistysliikkeen jäsenmaksun verovähennysoikeus on ollut suoraa tukea demari/vasemmistovetoisille järjestöille. Ammattiliitoilla on valtavat omaisuudet. Nyt tämä verottomuus tulee lopultakin päätökseen, jokainen maksaa täysin omasta pussistaan jos liittoihin haluaa kuulua. Ammattiliitot ovat vedonneet yleishyödyllisyyteen, mitä tosiasiallisesti ay-liike ei ole.

Ammattiliiton jäsenyys on voinut maksaa useamman sata euroa vuodessa, nyt kun sen joutuu kokonaan pulittamaan itse, voi moni etenkin pienituloinen pohtia, kannattaako moisesta maksaa. Ja pystyykö edes maksamaan. Sitä kun on rahalle parempaakin käyttöä.

Ehdottomasti näin on. ytkpalvelut.fi tarjoaa paremmat palvelut halvemmalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehdottomasti näin on. ytkpalvelut.fi tarjoaa paremmat palvelut halvemmalla.

Antavat vain neuvoja mutta eivät laki palveluja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Liiton jäsenmaksu on luokkaa 1% ja se vähensi verotettavaa tuloa, eli kovin edullinen ja siihen sai matkavakuutuksen ja muita etuja kylkeen.
        Lisäksi kaikki työehtoihinsa ja ongelmiin apua jos työnantaja perseilee.

• Anonyymi
        UUSI

On se väärin,et aina otetaan samoilta.
        Samoille annetaan kokoajan vai lisää ja ihmetellään,et päin mäntyä menee.
        Seuravat palkka neuvottelut pitää kohdistaa näille joilta otettu.
        Olisi pitänyt liittää,eutuden saajiin.
        Aivan kuten työtön menettää etuuden jne.
        Tasapuolisuus pitää näkyä koko kentässä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Liiton jäsenmaksu on luokkaa 1% ja se vähensi verotettavaa tuloa, eli kovin edullinen ja siihen sai matkavakuutuksen ja muita etuja kylkeen.
        Lisäksi kaikki työehtoihinsa ja ongelmiin apua jos työnantaja perseilee.

Tuota en ymmärrä? "Demari / vasemmistovetoisille järjestöille" Esim. lääkäriliitto. Ei taida olla vasemmistovetoinen , mutta toista sen kovempaa ja suorastaan häikäilemätöntä liittoa ei ole. Se jos mikä osaa pitää jäsenistönsä puolta. Osittain johtuu lääkärivajekin heidän liittonsa takia /ansiosta.
        Demari Lindtman puhui torstain kyselytunnilla kovasti opettajien ammattien puolesta. Ei taida hekään olla kovin vasemmistolaisia.
        Ammattiyhdistykset ovat yleishyödyllisiä järjestöjä. Ei puoluepoliittisia.

• Anonyymi

Minulle riitti. Viimeinen vuosi liiton jäsenenä. En ala maksamaan jäsenmaksua enään. Saa riittää laajan kotivakuutuksen oikeusturva.

• Anonyymi
        UUSI

Otapas selvää millaista oikeusturvaa kotivakuutus tarjoaa työsuhde riitoihin, voit pettyä.

• Anonyymi
        UUSI

Vakuutusyhtiön oikeusturva ei kata mitään. Olen sen itse katkerasti huomannut. Jos sinut itsesi joku haastaa tietyissä asioissa käräjille, voit joissakin tapauksissa siitä jotakin hyötyä saada. Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. Lisäksi jos vaikka vastapuolella on sama vakuutusyhtiö, ei yhtiö rupea millekään. Ei kait se ihteään vastaan rupea oikeusjuttuja korvaamaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vakuutusyhtiön oikeusturva ei kata mitään. Olen sen itse katkerasti huomannut. Jos sinut itsesi joku haastaa tietyissä asioissa käräjille, voit joissakin tapauksissa siitä jotakin hyötyä saada. Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. Lisäksi jos vaikka vastapuolella on sama vakuutusyhtiö, ei yhtiö rupea millekään. Ei kait se ihteään vastaan rupea oikeusjuttuja korvaamaan.

"Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. ".
        En ymmärrä. Eihän tuo olekaan vakuutusjuttu. Laiton irtisanominen on työsopimukseen kuuluva juttu. Siitähän voi saada korvausta, miten oikeus päättää. Liitto ajaa jäsenensä puolesta asiaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. ".
        En ymmärrä. Eihän tuo olekaan vakuutusjuttu. Laiton irtisanominen on työsopimukseen kuuluva juttu. Siitähän voi saada korvausta, miten oikeus päättää. Liitto ajaa jäsenensä puolesta asiaa.

Tuota tarkoitinkin, että jos on liitossa liitto hankkii oikeus avustajan. Mutta jos ei ole, ei kotivakuutuksen oikeusturva mitään työasioihin, kuten irtisanomis juttuihin kuuluvia oikeuskuluja korvaa. Jos työnantaja todetaan syylliseksi, se tietenkin joutuu maksamaan myös vastapuolen kulut.

• Anonyymi
      UUSI

Loistavaa hyvä hallitus!

• Anonyymi
        UUSI

Mieti miten voit sanoa.
        Käytännön puoli ei edes vielä näy.
        Vain ennustajako olet?

• Anonyymi
      UUSI

Ammattijärjestöjen sijoitusyhtiö Kojamo on kerännyt valtavan omaisuuden omistaen mm. satoja tuhansia asuntoja, joista keräävät miljardien vuosituotot.
      Säännöllisin väliajoin vuokria korotetaan kipurajalle.
      Sitten Kojamon sakki ottaa yhteyttä politiikkoihin, että vuokrat on nousseet älyttömiksi, pitää saada asumistukea nostettua. No nostetaan niitä, vastaavat poliitikkokaverit.
      Näin on keksitty ikiliikkuja, joka onkin hienosti öljyttynä toiminut jo kymmeniä vuosia, ja jonka takia Kojamon omaisuutta lopulta kartuttavat me kaikki veromaksajat.
      Nykyhallitus on kuitenkin kussut tähän nuotioon; Ausumistukia leikattiin ja nyt aletaan karsia ay-liikkeen jäsenmäärää. Paljon muutakin soraa on hallituksemme heittänyt ay-liikkeen hyvin rasvattuun koneistoon.
      Ei ihme että Tytti Tuppurainen repi stringinsä, ja muutkin sossut puhkuu pyhää vihaa.
      Minä kannatan, hyvä hallitus, hyviä päätöksiä!

• Anonyymi
        UUSI

Olet valitettavasti kovin tyhmä ja tietämätön työelämästä ja siihen liittyvistä asioista.
        Vain nuori voi olla noin sinisilmäinen.

• Anonyymi
      UUSI

Siivellä eläviä on aina ollut.

• Anonyymi
      UUSI

Mitäpä sanoo Tekoäly Kojamosta:
      ''Vaikka Kojamo on muuttunut pörssiyhtiöksi ja sen omistuspohja on laajentunut, ammattiliittojen merkittävä omistus, asumistukien kanavoituminen yhtiön kautta sekä korkeat vuokrat ovat edelleen ajankohtaisia keskustelunaiheita.''

• Anonyymi
        UUSI

Tässä kymmenen suurinta Kojamon omistajaa. Kärjessä ruotsalainen yhtiö.

Heimstaden Bostad AB – 19,98 %
        Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen – 8,31 %
        Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma – 7,83 %
        Teollisuusliitto – 6,39 %
        Opetusalan Ammattijärjestö OAJ – 4,50 %
        Ammattiliitto Pro – 1,98 %
        Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo – 1,60 %
        Rakennusliitto – 1,57 %
        OP-Suomi -sijoitusrahasto – 0,97 %
        Valtion Eläkerahasto – 0,77 %

• Anonyymi
      UUSI

Ammattiliitot neuvottelee palkat. Jos näin ei olisi, tulisiko vuosittaisia palkankorotuksia. Tuskin mitään. Sitten nämä loiseläjät jotka ei ole liiton jäseniä, saavat siivellä samat edut. Nyt pitäisi laatia lisälaki, jossa EI liittoon kuulumattomat saavat itse tingata palkan nousunsa. Miksi ne, jotka maksaa liiton jäsenmaksun, pitäisi kustantaa loisijoiden edut. Siinäpä ministeri Satoselle hommaa.

• Anonyymi
        UUSI

Tuskinpa jäsenmaksujen maksajat maksaa kenenkään palkkoja.
        Samaa työtä me liittoon kuulumattomatkin teemme, joten sama palkka kuuluu meillekin.
        Joskus tosin tuntuu, että me teemme enemmänkin, kun aikaa ei kulu työnantajan sättimiseen tupakkipaikalla.

• Anonyymi
        UUSI

"Nyt pitäisi laatia lisälaki, jossa EI liittoon kuulumattomat saavat itse tingata palkan nousunsa. Miksi ne, jotka maksaa liiton jäsenmaksun, pitäisi kustantaa loisijoiden edut. "
        Samaa mieltä ! Juuri niin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa jäsenmaksujen maksajat maksaa kenenkään palkkoja.
        Samaa työtä me liittoon kuulumattomatkin teemme, joten sama palkka kuuluu meillekin.
        Joskus tosin tuntuu, että me teemme enemmänkin, kun aikaa ei kulu työnantajan sättimiseen tupakkipaikalla.

Just näin, joillekin työntekijöille tuntuu olevan tärkeämpää se noituminen ja valitus kuin itse työnteko. Vois vähän miettiä mitä varten aiellä töissä ollaan.

• Anonyymi
      UUSI

Mikä suojelee eläkeläistä? Tervetuloa vaan joukkoon tummaan... Sekin ikä lähestyy, päivä päivältä.

• Anonyymi
      UUSI

Miksiköhän ammattiliitot on aikoinaan perustettu? Olisiko 40h työviikkoa? Olisiko ylityökorvauksia? Olisiko sunnuntaikorvauksia. ja kesälomia.

Luuletteko että työnantajat olisi esim näitä tyrkyttäneet.

Miettikää miksi EK haluaisi nujertaa ammattiliitot. Minä kerron. Saataisiin Suomeen halpatyömarkkinat, ilman yhteisiä sopimuksia.

Voi olla että tässä olieistolaisessa huumassa saadaan ammattiliitot lamaan, tulevat palamaan tulevaisuudessa entistä vahvempana.

• Anonyymi
        UUSI

Oli se sellainen päätös hallitukselta, että Persut vähintäin nyt vaipuu unholan yöhön

• Anonyymi
      UUSI

Suomessa koulutettu väki on vahvimmin sitoutunut ammattiliittoihin. Akavan jäsenistöön kuuluvat lääkärit, juristit, ekonomit, opettajat, insinöörit ja psykologit, joista yli 90 % on ammattiliittojen jäseniä.

Sen sijaan matalammin koulutetut ovat liittyneet YTK:hon, joka ei tarjoa samanlaista tukea. Toisin sanoen, ne jotka ovat jättäneet ammattiliitot, ovat usein joutuneet maksamaan siitä hinnan – ja siksi he ovat palkkakuopassa.

On myös mielenkiintoista, että kun korkeasti koulutettuja Akavan jäseniä kutsutaan 'yhteiskunnallisesti valveutuneiksi', hitsareita ja siivoojia, jotka kuuluvat ammattiliittoihin, nimitetään usein 'kommunisteiksi'."

• Anonyymi
        UUSI

Olipa hyvä ja totuudenmukainen kommentti miksi kuulua Ammattiliittoihin.!

• Anonyymi
        UUSI

On siellä akavassa paljon kommareita ja viherkommareita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On siellä akavassa paljon kommareita ja viherkommareita.

Persua vissiin harmittaa, kun ai Akavaan pääse.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa hyvä ja totuudenmukainen kommentti miksi kuulua Ammattiliittoihin.!

En liity ikinä vaikka yrittivät. Nauran ja pieren kaikille agitaattoreille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Persua vissiin harmittaa, kun ai Akavaan pääse.

Perussuomalaiset insinöörit, opettajat yms. koulutetut eivät kuulu ammattiliittoihin.

• Anonyymi
      UUSI

Aikonaan liitot oli duunarin asialla hoitivat hommat, nykyään liitojohtajat pitävät näytelmäkokouksiaan. Ei muu kuin oma suuren palkan-nostot mielessä.
      Lähdin vetämään koko liitosta ( olen ollut metalli ja rakennustyöväen liitossa) jo 30 vuotta sitten kun näin tämän politiikanteon pakallisosastojen toiminnassa.
      Ei se halvatun politiikanteko työtä tuo.

• Anonyymi
      UUSI

Toivotaan että joutavat yritystuet lopetetaan sekä kannattamattomat veronmaksajien maksamat yritykset. Satojen miljoonien säästöt välittömästi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7007
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      43
      1280
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1082
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      865
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      94
      819
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      766
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      743
    Aihe