Ay jäsenmaksujen verovähennyksien loppu

Anonyymi-ap

Asia on päätetty ja verovapaus loppuu 2026. Useampi sata miljoonaa lisää tuloja valtiolle. Tämä on hyvä uudistus!

214

1293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arhinmäkeä lainaten NYT TULEE RAHAA!

• Anonyymi

Arhinmäki on tyypillinen ahne sosialisti joka tähtää eu-virkaan ja sen saatuaan käyttää rahat ylellisyyksiin

• Anonyymi

aivan loistavaa.
      on aivan turha olla ammattiliitossa
      itse kun tekee sopparinsa, saa parhaan lopputuloksen

• Anonyymi

Toimialalla joka on yleissitovuuden piirissä et voi tehdä itse sopparia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä olen toimialalla jossa ei ole yleissitovuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä minä, muilla ei välii.

• Anonyymi

Tyhmähän sinä olet. Ammattiliitto on hyvä turva jos työnantaja alkaa perseilemään ja rikkomaan työehtoja ja käyttäytymään asiattomasti. Et taida olla kovin kokenut ja vasta aloittelet työelämää. Liiton jäsenyys on ikään kuin vakuutus joka on todella halpa.

• Anonyymi

Jos noin olisi niin yhtään ammattiliittoa ei olisi ollut vuosikymmeniin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai voi tehdä itse henkilökohtaisen sopimuksen ohi yleissitovuuden, mutta taitaa olla silloin kyseessä omien oikeuksien ja etujen myynti, tuskin työnantaja parempaa tarjoaa, ellei ole joku pieni ja mitätön pulju joka ei noudata muuta kuin isännän sääntöjä ja kuinka sattuu hänen pukamat vaivaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmähän sinä olet. Ammattiliitto on hyvä turva jos työnantaja alkaa perseilemään ja rikkomaan työehtoja ja käyttäytymään asiattomasti. Et taida olla kovin kokenut ja vasta aloittelet työelämää. Liiton jäsenyys on ikään kuin vakuutus joka on todella halpa.

tyhmähän sinä olet jos annat omat asiasi jonkun as holen täysin ulkopuolisen hyypiön hoidettavaksi.
        Ei kuulu tämä asia millään lailla ammattiliitolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No aika harvinaista nykyään olla palkkatyössä joka ei ole yleissitovuuden piirissä.
        Oletko hautausmaalla kukkien kastelijana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai voi tehdä itse henkilökohtaisen sopimuksen ohi yleissitovuuden, mutta taitaa olla silloin kyseessä omien oikeuksien ja etujen myynti, tuskin työnantaja parempaa tarjoaa, ellei ole joku pieni ja mitätön pulju joka ei noudata muuta kuin isännän sääntöjä ja kuinka sattuu hänen pukamat vaivaamaan.

Työnantaja rikkoo lakia jos se asettaa työntekijän eriarvoiseen asemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tyhmähän sinä olet jos annat omat asiasi jonkun as holen täysin ulkopuolisen hyypiön hoidettavaksi.

On siinä ammattiliitossa se hyvä puoli, että heidän lakimies hoitaa sinun asiaa käräjillä ja hävitessä sinä et maksa vastapuolen kuluja toisin kun itse ilman liittoa viet asiasi tuomioistuimeen.
        Saattaa helposti tulla kymmenien tuhansien lasku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siinä ammattiliitossa se hyvä puoli, että heidän lakimies hoitaa sinun asiaa käräjillä ja hävitessä sinä et maksa vastapuolen kuluja toisin kun itse ilman liittoa viet asiasi tuomioistuimeen.
        Saattaa helposti tulla kymmenien tuhansien lasku.

Tuokin on paskapuhetta. Eivät varmasti lähde joka risauksesta käräjöimään, vaan miettivät tarkkaan.

Mutta YTK eli Loimaan liitto antaa hyviä lakineuvoja esimerkiksi työsopimuksen solmimiseen, eikä maksa niin paljon kuin jokin SAK:lainen tai STTK:lainen liitto. Loimaan liittoon voi kuulua ihan mihin vain ammattiin kuuluva, siksipä Loimaa ajaa ihan jokaisen työntekijän etua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuokin on paskapuhetta. Eivät varmasti lähde joka risauksesta käräjöimään, vaan miettivät tarkkaan.

Mutta YTK eli Loimaan liitto antaa hyviä lakineuvoja esimerkiksi työsopimuksen solmimiseen, eikä maksa niin paljon kuin jokin SAK:lainen tai STTK:lainen liitto. Loimaan liittoon voi kuulua ihan mihin vain ammattiin kuuluva, siksipä Loimaa ajaa ihan jokaisen työntekijän etua.

Ytk yhdistyksen jäsenmaksu on vain 29 euroa vuosi, voiko ollakaan enää halvempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähdetkö sinä käräjöimään ilman tarkkaa miettimistä vaikka asia on mielestäsi väärin??????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka kuuluu liittoon, niin aina voi itse pyytää ja sopia paremmat ehdot ja aina palkkaa voi pyytää lisää.
        Kuinka tyhmiä nämä liittoihin kuulumattomat oikein ovat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hyviä ja huonoja työntekijöitä ja työnantaja voi maksaa palkkaa sen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan lähde oikeuteen jos ei ole perusteetta, mutta liitto lähtee jos on perusteet ja työnantaja ei ymmärrä.
        Yleensä riittää kun liiton edustaja käy selvittämässä kuinka asiat on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ytk yhdistyksen jäsenmaksu on vain 29 euroa vuosi, voiko ollakaan enää halvempaa.

Sen porukan palvelut eivät vastaa ammattiliiton palveluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos noin olisi niin yhtään ammattiliittoa ei olisi ollut vuosikymmeniin.

Kyllähän liitosta lähtee isotuloisia pomoja.
        Kyllähän pienituloisille ei jää mitään oikeutta.
        Kyllähän perästä kuuluu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

poju poju,elämä opettaa kunhan kassit laskeutuu ja korvantaukset kuivuu…

• Anonyymi

Tämä on niin tätä päivää. Oma nenä edellä eteenpäin, muusta viis kunhan on halpaa.
        Oma työura 30 v paperitehtaalla jonka TES oli työntekijän puolella. Mukava olla eläkkeellä kun brutto ei ihan neljää tuhatta €.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattiliiton jäsen on hyvä olla myös eläkkeellä. Sellaiseen on ainakin joillakin aloilla mahdollista.
        Mulla eläkeläisjäsenenä maksu 86 € /vuosi. Siihen sisältyy matkavakuutus ja tapaturmavakuutus. Sekä monenlaista hauskaa lounaineen ja pikkujouluineen ym...
        Kanarialla jouduin ruokamyrkytyksen takia lääkäriin. Kotiin palattua nostin vakuutusyhtiöstä lääkärin korvauksen ja lääkkeiden hinnat näyttämällä ay-jäsenkorttia.
        Nyt luonnostelen korvaushakemusta polvileikkauksen takia, joka tuli liukastelussa. Tämänkin siis korvaa ay-jäsenmaksu.
        Muistan kun työelämässä aikoinaan mulla meni sukset ristiin erään palkkaan kuuluvan lisän takia. Mulla oli eri tulkinta työnantajani kanssa. Ei se suuri summa ollut, mutta esim. vuodessa muodostui kohtalainen summa. Ay-liittoni lakimiehen tarvitsin apuun (jäsenmaksuhinnalla, huom!) ja hän selvitti sopimuksessa olleen kohdan hyväkseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"....siksipä Loimaa ajaa ihan jokaisen työntekijän etua." Älähän ole niin varma. Kannattaa ottaa selville ketkä ovat sen perustajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Et taida olla kovin kokenut ja vasta aloittelet työelämää. Liiton jäsenyys on ikään kuin vakuutus joka on todella halpa.".
        Muuan pääluottamusmies kertoi, että nykynuoret eivät kaikki ymmärrä ( useimmat kyllä) AY-liiton merkitystä duunarille. Monet työelämään tulevat keltanokat eivät ole kuulleetkaan ay-liikkeestä, mikä on todella hämmästyttävää . Mitä nykyisin opetetaan kouluissa yhteiskuntaopin tunnilla? Onko sellaisia tunteja edes?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootko verkostomarkkinointihommissa vai muuten pienipalkkainen. Onko kiva antaa kusta muroihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei ole sellaista liitoa kuin loimaan liitto tarkenminen lusmuluusereiten ,siivellä eläjen kassa

• Anonyymi

Uskoit näköjään kokoomuksen vaaliteeman. Onnea tiellesi toope!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työnantaja ei perseile, mutta osa työntekijöistä perseilee työtovereiden ja työnantajien harmiksi. Sen vuoksi henkilöperusteisen irtisanomisen helpottaminen on todella tervetullut ja raikas uudistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

→Tuokin on paskapuhetta. Eivät varmasti lähde joka risauksesta käräjöimään, vaan miettivät tarkkaan.

Eivät lähde jos sinulla on liiton tuki ja lakimiehet, jotka hoitavat kulut puolestasi. Ja tietävät että häviävät varmasti. Mutta jos tietävät että olet yksin ja omilla rahoillasi liikenteessä, niin aivan varmasti lähtevät koska voitto on varma.

→Mutta YTK eli Loimaan liitto antaa hyviä lakineuvoja esimerkiksi työsopimuksen solmimiseen, eikä maksa niin paljon kuin jokin SAK:lainen tai STTK:lainen liitto.

Aivan varmasti antaa, mutta eivät ne kyllä työntekijän etua aja. Tai oikeuksia turvaa. Mitä etuja tai oikeuksia YTK on hoitanut työntekijälle? Aivan ei mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loimaa ei ole liitto. Se on vain ja ainoastaan tollojen työttömyyskassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, hehe, siksipä ne ay väen palkankorotukset tulee automaattisesti myös liittoon kuulumattomille. Ajatelkaa, että saatte ihan samat korotukset vaikkette katsokaan liittoon päin! Siksi en ole ikinä kuulunut ammattiliittoon :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattiliiton jäsen on hyvä olla myös eläkkeellä. Sellaiseen on ainakin joillakin aloilla mahdollista.
        Mulla eläkeläisjäsenenä maksu 86 € /vuosi. Siihen sisältyy matkavakuutus ja tapaturmavakuutus. Sekä monenlaista hauskaa lounaineen ja pikkujouluineen ym...
        Kanarialla jouduin ruokamyrkytyksen takia lääkäriin. Kotiin palattua nostin vakuutusyhtiöstä lääkärin korvauksen ja lääkkeiden hinnat näyttämällä ay-jäsenkorttia.
        Nyt luonnostelen korvaushakemusta polvileikkauksen takia, joka tuli liukastelussa. Tämänkin siis korvaa ay-jäsenmaksu.
        Muistan kun työelämässä aikoinaan mulla meni sukset ristiin erään palkkaan kuuluvan lisän takia. Mulla oli eri tulkinta työnantajani kanssa. Ei se suuri summa ollut, mutta esim. vuodessa muodostui kohtalainen summa. Ay-liittoni lakimiehen tarvitsin apuun (jäsenmaksuhinnalla, huom!) ja hän selvitti sopimuksessa olleen kohdan hyväkseni.

Tiesitkö että vapaa-ajan tapaturmavakuutus on myös meillä YTK:n jäsenillä, eikä se YTK yhdistyksen jäsenyys maksa kuin 29 euroa vuodessa. Siis vuodessa se maksaa 29 euroa, se on halvempaa saippua. On halvempaa kuin minkään muun liiton jäsenyys!

Ja YTK:n vapaa-ajan tapaturmavakuutus näkyy myös olevan voimassa kaikkialla maailmassa. Jäsenenä näkyy saavan alennusta myös lakipalveluista, kuten perunkirjoista, avioehtosopimuksista, testamentin kirjoituttamisesta, edunvalvonta- ym. sopimuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole tarkkana ettei sinua kuseteta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liian halpaa ollakseen totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, hehe, siksipä ne ay väen palkankorotukset tulee automaattisesti myös liittoon kuulumattomille. Ajatelkaa, että saatte ihan samat korotukset vaikkette katsokaan liittoon päin! Siksi en ole ikinä kuulunut ammattiliittoon :)

Kun ay-liiton luottamusmies on työpaikalla neuvotellut esim. jonkun liksan lisän ym. edun ja sen saavat tosiaan kaikki, kehtaako Loimaan kassalainen edes katsoa silmiin luottamusmiestä sen jälkeen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, senpä takia myös liittoihin kuulumattomille tulee samat korotukset kuin liiton jäsenille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ikävä kyllä ammattiliittoa ei aina 1-3 työntekijän vaatimukset kiinnosta, kokemusta on? Sitten loppui osaltani ammattiliittoon kuuluminen? Kerran lähes vastaavassa tilanteessa oma asianajaja otti yhteyttä työnantajaan, tilanne korjautui heti, tosin totesin myöhemmin että voi myös vaihtaa maisemaa? Nyt jo eläkkeellä ja ei ongelmaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinä olet työtön kaljapummi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta YTK eli Loimaan liitto antaa hyviä lakineuvoja esimerkiksi työsopimuksen solmimiseen," Vai antaa hyviä neuvoja . Riippuu kenen näkövinkkelistä. Älä usko kaikkea. Kannattaa muistaa vanha sanalasku: "Jos sä herrojen kanssa marjaan lähdet, ne vie marjat ja tuokkoset."
        Loimaan liitto on perustettu hajottamaan perinteistä työväenliikettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on niin tätä päivää. Oma nenä edellä eteenpäin, muusta viis kunhan on halpaa.
        Oma työura 30 v paperitehtaalla jonka TES oli työntekijän puolella. Mukava olla eläkkeellä kun brutto ei ihan neljää tuhatta €.

Paperiliitto on tunnetusti pitänyt hyvin jäsenistönsä puolta. Saksan metalliliitto IG-Metall on Euroopan ja kenties maailman mahtavin ammattiliitto . Se kun julistaa lakon niin koko Eurooppa pysähtyy.
        Kaikissa korkean elintason maissa on perinteisesti ollut vahva ay-liike. Se on olennainen osa länsimaista demokratiaa.

• Anonyymi

Kukin maksakoon oman jäsenyytensä tai kaikista jäsenyyksistä pitää saada veroale. Tätä olen odottanut jo 1990-luvulta lähtien ja hyvä että lopultakin.

• Anonyymi

Niin sitä maksetaan nytkin ihan omasta palkasta vain sitä vähennys etua verotuksessa poistetaan.

• Anonyymi

Ravistelu on aina paikallaan.
        Löysää aivan kuten sote sotku.
        Onko oikein, et isopalkat lohkasee on kaiken sotkun ydin.
        Vero % Voisi miettiä tältä.pohjalta.
        Miksi maksetaan isoja palkkoja kun seuraava joutuu korjaamaan sotkua?

• Anonyymi

Vaikuttavuus on VM:n mukaan n, 170-190 miljoonaa ei useampi sata miljoonaa.

• Anonyymi

Useampi sata miljoonaa? Arviolta alle 200 miltsiä. Useampi sata miljoonaa???

• Anonyymi

alkais olla yleislakon paikka, köyhiä kuritetaan kohtuuttomasti. Kuka ryhtyisi toimeen?

• Anonyymi

Köyhät ei ole veroja maksaneet tähänkään asti, joten veroale ei heitä voi koskea. Kannattaa pyrkiä töihin, jotta pääsee veroalennusten piiriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhät ei ole veroja maksaneet tähänkään asti, joten veroale ei heitä voi koskea. Kannattaa pyrkiä töihin, jotta pääsee veroalennusten piiriin.

Jokaisesta työttömyyskorvauseurosta on joutunut maksamaan veroa 20 %. Revi siitä, kun et tiedä asioista mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisesta työttömyyskorvauseurosta on joutunut maksamaan veroa 20 %. Revi siitä, kun et tiedä asioista mitään.

Se on ilmaista vastikkeetonta rahaa, jonka suuruudesta tai veroista ei voi valittaa.

• Anonyymi

Siinäpähän rupeat lakkoon. Toiset käyvät töissä ja saavat töistä palkkaa. Palkalla ostetaan itselle kaikenlaista mukavaa ja esimerkiksi matkustellaan. Moni työnantaja antaa myös muita mukavia etuja. Niitä ei saa ammattiliitoilta, ne vain ottavat kukkarosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpähän rupeat lakkoon. Toiset käyvät töissä ja saavat töistä palkkaa. Palkalla ostetaan itselle kaikenlaista mukavaa ja esimerkiksi matkustellaan. Moni työnantaja antaa myös muita mukavia etuja. Niitä ei saa ammattiliitoilta, ne vain ottavat kukkarosta.

Antaahan ammattiliitot ilmaisia loma paikkoja ja ammattiosastot omistavat mökkejä pitkin suomen niemeä jossa lomailu on lähes ilmaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen maksaa veroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liitolta saa sen matkavakuutuksen ja monia muita rahanarvoisia etuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhät pitää hyvinvointi valtiota pystyssä.
        Firmat eivöt pärjää jos palkkoja nostetaan.
        Nytkin pitäis yrittäjille suunattu,etu pitäisi liittää,et etuuden saa kun palkkaa työntekijän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antaahan ammattiliitot ilmaisia loma paikkoja ja ammattiosastot omistavat mökkejä pitkin suomen niemeä jossa lomailu on lähes ilmaista.

Niin on lähes ilmaista. erityisesti perheellisille sopivia. Lapin mökkeihin on melkoinen tungos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on lähes ilmaista. erityisesti perheellisille sopivia. Lapin mökkeihin on melkoinen tungos.

Totta, monta lomaa on tullut vietettyä. Suuren suosion vuoksi mökit arvotaan, mutta kun itsellä on pitkät lomat niin helppo sovitella:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ilmaista vastikkeetonta rahaa, jonka suuruudesta tai veroista ei voi valittaa.

Eläpä puhu ihan pehmosia, luuletko itse olevasi korvaamaton??? Niitä monia makaa hautausmaat täynnä. Jokainen voi joutua erinäisistä syistä työttömäksi tai sairauksien takia työttömäksi ja sairaseläkettä ei heru.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne kunnon kelohirsipaikat on vain liiton herroille.

• Anonyymi

Mutta eihän niitä pakko ole maksaa ollenkaan,ne on vapaaehtoisia kuluja kuten tupakka tai alkoholi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, monta lomaa on tullut vietettyä. Suuren suosion vuoksi mökit arvotaan, mutta kun itsellä on pitkät lomat niin helppo sovitella:)

Ai siis onko totta että liitto mainostaa jäsenilleen lomamökkiä, johon jäsen ei sitten pääsekään vaikka haluaisi ja on tästä hyvästä maksanut jäsenmaksua? Eli maksat jäsenmaksua siitä hyvästä että mökki "arvotaan"? Näin näemme miten demarit kusettavat omiaankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liitolta saa sen matkavakuutuksen ja monia muita rahanarvoisia etuja.

Minusta näyttää että tuon ytk:n edut alkavat olla paljon rahanarvoisempia kuin liiton edut. Mikä muu liitto tarjoaa alennuksia esimerkiksi vapaa-ajan verikokeista yksityisellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai siis onko totta että liitto mainostaa jäsenilleen lomamökkiä, johon jäsen ei sitten pääsekään vaikka haluaisi ja on tästä hyvästä maksanut jäsenmaksua? Eli maksat jäsenmaksua siitä hyvästä että mökki "arvotaan"? Näin näemme miten demarit kusettavat omiaankin.

Heh, eihän nuo mökit ole olennaista kuulua liittoon. Älä esitä hölmöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta näyttää että tuon ytk:n edut alkavat olla paljon rahanarvoisempia kuin liiton edut. Mikä muu liitto tarjoaa alennuksia esimerkiksi vapaa-ajan verikokeista yksityisellä?

Tietenkin yksityisellä....

• Anonyymi

Miten niin hyvä uudistus?
      Työntekijä maksaa siis enemmän veroa ja se on sinusta hyvä asia?

• Anonyymi

Ammattiyhdistysliikkeen jäsenmaksun verovähennysoikeus on ollut suoraa tukea demari/vasemmistovetoisille järjestöille. Ammattiliitoilla on valtavat omaisuudet. Nyt tämä verottomuus tulee lopultakin päätökseen, jokainen maksaa täysin omasta pussistaan jos liittoihin haluaa kuulua. Ammattiliitot ovat vedonneet yleishyödyllisyyteen, mitä tosiasiallisesti ay-liike ei ole.

Ammattiliiton jäsenyys on voinut maksaa useamman sata euroa vuodessa, nyt kun sen joutuu kokonaan pulittamaan itse, voi moni etenkin pienituloinen pohtia, kannattaako moisesta maksaa. Ja pystyykö edes maksamaan. Sitä kun on rahalle parempaakin käyttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattiyhdistysliikkeen jäsenmaksun verovähennysoikeus on ollut suoraa tukea demari/vasemmistovetoisille järjestöille. Ammattiliitoilla on valtavat omaisuudet. Nyt tämä verottomuus tulee lopultakin päätökseen, jokainen maksaa täysin omasta pussistaan jos liittoihin haluaa kuulua. Ammattiliitot ovat vedonneet yleishyödyllisyyteen, mitä tosiasiallisesti ay-liike ei ole.

Ammattiliiton jäsenyys on voinut maksaa useamman sata euroa vuodessa, nyt kun sen joutuu kokonaan pulittamaan itse, voi moni etenkin pienituloinen pohtia, kannattaako moisesta maksaa. Ja pystyykö edes maksamaan. Sitä kun on rahalle parempaakin käyttöä.

Ehdottomasti näin on. ytkpalvelut.fi tarjoaa paremmat palvelut halvemmalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehdottomasti näin on. ytkpalvelut.fi tarjoaa paremmat palvelut halvemmalla.

Antavat vain neuvoja mutta eivät laki palveluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liiton jäsenmaksu on luokkaa 1% ja se vähensi verotettavaa tuloa, eli kovin edullinen ja siihen sai matkavakuutuksen ja muita etuja kylkeen.
        Lisäksi kaikki työehtoihinsa ja ongelmiin apua jos työnantaja perseilee.

• Anonyymi

On se väärin,et aina otetaan samoilta.
        Samoille annetaan kokoajan vai lisää ja ihmetellään,et päin mäntyä menee.
        Seuravat palkka neuvottelut pitää kohdistaa näille joilta otettu.
        Olisi pitänyt liittää,eutuden saajiin.
        Aivan kuten työtön menettää etuuden jne.
        Tasapuolisuus pitää näkyä koko kentässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liiton jäsenmaksu on luokkaa 1% ja se vähensi verotettavaa tuloa, eli kovin edullinen ja siihen sai matkavakuutuksen ja muita etuja kylkeen.
        Lisäksi kaikki työehtoihinsa ja ongelmiin apua jos työnantaja perseilee.

Tuota en ymmärrä? "Demari / vasemmistovetoisille järjestöille" Esim. lääkäriliitto. Ei taida olla vasemmistovetoinen , mutta toista sen kovempaa ja suorastaan häikäilemätöntä liittoa ei ole. Se jos mikä osaa pitää jäsenistönsä puolta. Osittain johtuu lääkärivajekin heidän liittonsa takia /ansiosta.
        Demari Lindtman puhui torstain kyselytunnilla kovasti opettajien ammattien puolesta. Ei taida hekään olla kovin vasemmistolaisia.
        Ammattiyhdistykset ovat yleishyödyllisiä järjestöjä. Ei puoluepoliittisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se joka tekee työnsä hyvin, ei lakipalveluita tarvitse. Meidän työpaikalla ovat jatkuvasti muutama sama tyyppi jatkuvasti firman johdon ja pomojen kimpussa ja luottamusmies säestää. Ne ovat niitä työpaikkojen riidanhaastajia joista sitten kärsivät kaikki. Kukaan ei heidän kanssaan tule toimeen, eivät työkaveritkaan. Jokaisella työpaikalla näitä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota en ymmärrä? "Demari / vasemmistovetoisille järjestöille" Esim. lääkäriliitto. Ei taida olla vasemmistovetoinen , mutta toista sen kovempaa ja suorastaan häikäilemätöntä liittoa ei ole. Se jos mikä osaa pitää jäsenistönsä puolta. Osittain johtuu lääkärivajekin heidän liittonsa takia /ansiosta.
        Demari Lindtman puhui torstain kyselytunnilla kovasti opettajien ammattien puolesta. Ei taida hekään olla kovin vasemmistolaisia.
        Ammattiyhdistykset ovat yleishyödyllisiä järjestöjä. Ei puoluepoliittisia.

Kertoo siitä että ammattiyhdistykset eivät ole yleishyödyllisiä, jos jäsenmaksujen verovähennysoikeus poistetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se joka tekee työnsä hyvin, ei lakipalveluita tarvitse. Meidän työpaikalla ovat jatkuvasti muutama sama tyyppi jatkuvasti firman johdon ja pomojen kimpussa ja luottamusmies säestää. Ne ovat niitä työpaikkojen riidanhaastajia joista sitten kärsivät kaikki. Kukaan ei heidän kanssaan tule toimeen, eivät työkaveritkaan. Jokaisella työpaikalla näitä on.

Lips lips pyyhi suupielet välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ammattiyhdistysliikkeen jäsenmaksun verovähennysoikeus on ollut suoraa tukea demari/vasemmistovetoisille järjestöille. "
        Tuo on tietoista harhaan johtamista. On syytä erottaa puhdas puoluepolitiikka ja ay-politiikka.
        Ei ne suikaan aina käy yksiin. Onhan viime aikoinakin ollut ristiriitaisia yhteenottoja, demareiden "jäsentenvälisiä ". (Kätilö oli topakkana.)
        Kun v. 1956 demarijohto SAK,ssa vei Suomen yleislakkoon ja koko Suomi seisoi, SDP;n johto oli jyrkästi eri mieltä lakkoon ryhtymisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antavat jos antavat...

• Anonyymi

Minulle riitti. Viimeinen vuosi liiton jäsenenä. En ala maksamaan jäsenmaksua enään. Saa riittää laajan kotivakuutuksen oikeusturva.

• Anonyymi

Otapas selvää millaista oikeusturvaa kotivakuutus tarjoaa työsuhde riitoihin, voit pettyä.

• Anonyymi

Vakuutusyhtiön oikeusturva ei kata mitään. Olen sen itse katkerasti huomannut. Jos sinut itsesi joku haastaa tietyissä asioissa käräjille, voit joissakin tapauksissa siitä jotakin hyötyä saada. Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. Lisäksi jos vaikka vastapuolella on sama vakuutusyhtiö, ei yhtiö rupea millekään. Ei kait se ihteään vastaan rupea oikeusjuttuja korvaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vakuutusyhtiön oikeusturva ei kata mitään. Olen sen itse katkerasti huomannut. Jos sinut itsesi joku haastaa tietyissä asioissa käräjille, voit joissakin tapauksissa siitä jotakin hyötyä saada. Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. Lisäksi jos vaikka vastapuolella on sama vakuutusyhtiö, ei yhtiö rupea millekään. Ei kait se ihteään vastaan rupea oikeusjuttuja korvaamaan.

"Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. ".
        En ymmärrä. Eihän tuo olekaan vakuutusjuttu. Laiton irtisanominen on työsopimukseen kuuluva juttu. Siitähän voi saada korvausta, miten oikeus päättää. Liitto ajaa jäsenensä puolesta asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta jos esimerkiksi sinut laittomasti irtisanotaan, vakuutus ei korvaa mitään. ".
        En ymmärrä. Eihän tuo olekaan vakuutusjuttu. Laiton irtisanominen on työsopimukseen kuuluva juttu. Siitähän voi saada korvausta, miten oikeus päättää. Liitto ajaa jäsenensä puolesta asiaa.

Tuota tarkoitinkin, että jos on liitossa liitto hankkii oikeus avustajan. Mutta jos ei ole, ei kotivakuutuksen oikeusturva mitään työasioihin, kuten irtisanomis juttuihin kuuluvia oikeuskuluja korvaa. Jos työnantaja todetaan syylliseksi, se tietenkin joutuu maksamaan myös vastapuolen kulut.

• Anonyymi

Loistavaa hyvä hallitus!

• Anonyymi

Mieti miten voit sanoa.
        Käytännön puoli ei edes vielä näy.
        Vain ennustajako olet?

• Anonyymi

Ammattijärjestöjen sijoitusyhtiö Kojamo on kerännyt valtavan omaisuuden omistaen mm. satoja tuhansia asuntoja, joista keräävät miljardien vuosituotot.
      Säännöllisin väliajoin vuokria korotetaan kipurajalle.
      Sitten Kojamon sakki ottaa yhteyttä politiikkoihin, että vuokrat on nousseet älyttömiksi, pitää saada asumistukea nostettua. No nostetaan niitä, vastaavat poliitikkokaverit.
      Näin on keksitty ikiliikkuja, joka onkin hienosti öljyttynä toiminut jo kymmeniä vuosia, ja jonka takia Kojamon omaisuutta lopulta kartuttavat me kaikki veromaksajat.
      Nykyhallitus on kuitenkin kussut tähän nuotioon; Ausumistukia leikattiin ja nyt aletaan karsia ay-liikkeen jäsenmäärää. Paljon muutakin soraa on hallituksemme heittänyt ay-liikkeen hyvin rasvattuun koneistoon.
      Ei ihme että Tytti Tuppurainen repi stringinsä, ja muutkin sossut puhkuu pyhää vihaa.
      Minä kannatan, hyvä hallitus, hyviä päätöksiä!

• Anonyymi

Olet valitettavasti kovin tyhmä ja tietämätön työelämästä ja siihen liittyvistä asioista.
        Vain nuori voi olla noin sinisilmäinen.

• Anonyymi

Onko näin, kuulostaa kyllä oudolta?

• Anonyymi

Siivellä eläviä on aina ollut.

• Anonyymi

Mitäpä sanoo Tekoäly Kojamosta:
      ''Vaikka Kojamo on muuttunut pörssiyhtiöksi ja sen omistuspohja on laajentunut, ammattiliittojen merkittävä omistus, asumistukien kanavoituminen yhtiön kautta sekä korkeat vuokrat ovat edelleen ajankohtaisia keskustelunaiheita.''

• Anonyymi

Tässä kymmenen suurinta Kojamon omistajaa. Kärjessä ruotsalainen yhtiö.

Heimstaden Bostad AB – 19,98 %
        Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen – 8,31 %
        Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma – 7,83 %
        Teollisuusliitto – 6,39 %
        Opetusalan Ammattijärjestö OAJ – 4,50 %
        Ammattiliitto Pro – 1,98 %
        Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo – 1,60 %
        Rakennusliitto – 1,57 %
        OP-Suomi -sijoitusrahasto – 0,97 %
        Valtion Eläkerahasto – 0,77 %

• Anonyymi

Ammattiliitot neuvottelee palkat. Jos näin ei olisi, tulisiko vuosittaisia palkankorotuksia. Tuskin mitään. Sitten nämä loiseläjät jotka ei ole liiton jäseniä, saavat siivellä samat edut. Nyt pitäisi laatia lisälaki, jossa EI liittoon kuulumattomat saavat itse tingata palkan nousunsa. Miksi ne, jotka maksaa liiton jäsenmaksun, pitäisi kustantaa loisijoiden edut. Siinäpä ministeri Satoselle hommaa.

• Anonyymi

Tuskinpa jäsenmaksujen maksajat maksaa kenenkään palkkoja.
        Samaa työtä me liittoon kuulumattomatkin teemme, joten sama palkka kuuluu meillekin.
        Joskus tosin tuntuu, että me teemme enemmänkin, kun aikaa ei kulu työnantajan sättimiseen tupakkipaikalla.

• Anonyymi

"Nyt pitäisi laatia lisälaki, jossa EI liittoon kuulumattomat saavat itse tingata palkan nousunsa. Miksi ne, jotka maksaa liiton jäsenmaksun, pitäisi kustantaa loisijoiden edut. "
        Samaa mieltä ! Juuri niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa jäsenmaksujen maksajat maksaa kenenkään palkkoja.
        Samaa työtä me liittoon kuulumattomatkin teemme, joten sama palkka kuuluu meillekin.
        Joskus tosin tuntuu, että me teemme enemmänkin, kun aikaa ei kulu työnantajan sättimiseen tupakkipaikalla.

Just näin, joillekin työntekijöille tuntuu olevan tärkeämpää se noituminen ja valitus kuin itse työnteko. Vois vähän miettiä mitä varten aiellä töissä ollaan.

• Anonyymi

Mikä suojelee eläkeläistä? Tervetuloa vaan joukkoon tummaan... Sekin ikä lähestyy, päivä päivältä.

• Anonyymi

Miksiköhän ammattiliitot on aikoinaan perustettu? Olisiko 40h työviikkoa? Olisiko ylityökorvauksia? Olisiko sunnuntaikorvauksia. ja kesälomia.

Luuletteko että työnantajat olisi esim näitä tyrkyttäneet.

Miettikää miksi EK haluaisi nujertaa ammattiliitot. Minä kerron. Saataisiin Suomeen halpatyömarkkinat, ilman yhteisiä sopimuksia.

Voi olla että tässä olieistolaisessa huumassa saadaan ammattiliitot lamaan, tulevat palamaan tulevaisuudessa entistä vahvempana.

• Anonyymi

Oli se sellainen päätös hallitukselta, että Persut vähintäin nyt vaipuu unholan yöhön

• Anonyymi

"Voi olla että tässä oikeistolaisessa huumassa saadaan ammattiliitot lamaan, tulevat palamaan tulevaisuudessa entistä vahvempana." Noin se menee.
        Patamustalla 1930- luvulla luki erään suuren puunjalostusyhtiön järjestyskonttorin oven päällä kissan kokoisin kirjaimin: "Joka ei ole meitä, on meitä vastaan". Ay-liikkeen jäsenkirja piti esittää joka työnantajan toimesta pantiin saman tien uuniin. Piti lii kuulua suojeluskuntaan jos aikoi töitä saada. Näin ovat isät ja isoisät kertoneet.
        Aina on löytynyt ay-liikkeen hajottajia, ei toki Loimaan liitto ole lähellekään näin härski, mutta sekin on perustettu perinteisen ammattiyhdistysliikkeen hajottamiseksi.

• Anonyymi

Suomessa koulutettu väki on vahvimmin sitoutunut ammattiliittoihin. Akavan jäsenistöön kuuluvat lääkärit, juristit, ekonomit, opettajat, insinöörit ja psykologit, joista yli 90 % on ammattiliittojen jäseniä.

Sen sijaan matalammin koulutetut ovat liittyneet YTK:hon, joka ei tarjoa samanlaista tukea. Toisin sanoen, ne jotka ovat jättäneet ammattiliitot, ovat usein joutuneet maksamaan siitä hinnan – ja siksi he ovat palkkakuopassa.

On myös mielenkiintoista, että kun korkeasti koulutettuja Akavan jäseniä kutsutaan 'yhteiskunnallisesti valveutuneiksi', hitsareita ja siivoojia, jotka kuuluvat ammattiliittoihin, nimitetään usein 'kommunisteiksi'."

• Anonyymi

Olipa hyvä ja totuudenmukainen kommentti miksi kuulua Ammattiliittoihin.!

• Anonyymi

On siellä akavassa paljon kommareita ja viherkommareita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siellä akavassa paljon kommareita ja viherkommareita.

Persua vissiin harmittaa, kun ai Akavaan pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa hyvä ja totuudenmukainen kommentti miksi kuulua Ammattiliittoihin.!

En liity ikinä vaikka yrittivät. Nauran ja pieren kaikille agitaattoreille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persua vissiin harmittaa, kun ai Akavaan pääse.

Perussuomalaiset insinöörit, opettajat yms. koulutetut eivät kuulu ammattiliittoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perussuomalaiset insinöörit, opettajat yms. koulutetut eivät kuulu ammattiliittoihin.

Mistä tämä tieto on peräisin? Hevosmiesten tietotoimistoa ei lasketa.

• Anonyymi

Aikonaan liitot oli duunarin asialla hoitivat hommat, nykyään liitojohtajat pitävät näytelmäkokouksiaan. Ei muu kuin oma suuren palkan-nostot mielessä.
      Lähdin vetämään koko liitosta ( olen ollut metalli ja rakennustyöväen liitossa) jo 30 vuotta sitten kun näin tämän politiikanteon pakallisosastojen toiminnassa.
      Ei se halvatun politiikanteko työtä tuo.

• Anonyymi

Olet tehnyt ihan oikean ratkaisun. Sadat tuhannet muutkin ovat päätyneet samaan ratkaisuun ja luopuneet liittojen jäsenyydestä.

• Anonyymi

Ihan paskapuhetta.
        Oli johtajalla ennenkin johtava palkka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan paskapuhetta.
        Oli johtajalla ennenkin johtava palkka.

On varsin erikoista että ay-pomon palkka on suurempi kuin maan pääministerillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EK:n johtajalla vielä suurempi palkka.

Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) toimitusjohtaja Jyri Häkämies nauttii Ilta-Sanomien selvityksen mukaan työmarkkinajohtajista korkeinta palkkaa. Häkämiehen kuukausipalkka työstään on runsaat 30 000 euroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) toimitusjohtaja Jyri Häkämies nauttii Ilta-Sanomien selvityksen mukaan työmarkkinajohtajista korkeinta palkkaa. Häkämiehen kuukausipalkka työstään on runsaat 30 000 euroa.

Häkämiehen palkkaa ei maksatutetakkaan Kojamon asukkailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus Häkämies on puhunut talouspolitiikkaa telkkarissa kuin olisi nykyisen Kok+PS hallituksen ministeri. No, takapiruhan hän ainakin on....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääministerillä on eduskunnassa 199 alaista. Ay pampulla kymmeniä tuhansia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääministerillä on eduskunnassa 199 alaista. Ay pampulla kymmeniä tuhansia.

Liiton jäsenet eivät ole alaisia. Toimistoväki on.

• Anonyymi

Toivotaan että joutavat yritystuet lopetetaan sekä kannattamattomat veronmaksajien maksamat yritykset. Satojen miljoonien säästöt välittömästi.

• Anonyymi

Kaikki toimet, joilla vähennetään aymafian taloudellista valtaa, ovat kannatettavia toimia.

• Anonyymi

Persut joutaa Venäjälle Putinin tunkiolle ovat siellä
        KALTAISTENSA SEURASSA VALEHTELEMASSA.!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut joutaa Venäjälle Putinin tunkiolle ovat siellä
        KALTAISTENSA SEURASSA VALEHTELEMASSA.!!!

Hyvä ajatus tämä Venäjän tunkio.
        Mutta näyttää siltä että nämä Juoppolallit Persut haihtuu kuin Pieru Saharaan ja hyvä niin Suomen kansalle.

• Anonyymi

Mutta sinulle on ok kannattaa duunarit roolissa rahavallan mafian sanelua jota maamme oikeisto hallitus tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinulle on ok kannattaa duunarit roolissa rahavallan mafian sanelua jota maamme oikeisto hallitus tekee.

Ennen muinoin ay mafia painosti ja uhkaili uusia työntekijöitä liittymään liittoon että jäsenet heitä sitten liittymisen jälkeen "perehdyttävät".

• Anonyymi

Entisaikoina SAK:lla oli jäseniä yli miljoona ja nykyään alle 500,000. Loimaan jäseniä on nyt muutaman kymmenen tuhatta enemmän kuin SAK:lla. Lisäksi viime kevään lakot menivät jo ay väellä penkin alle vaikka melu ja uho oli kova. Lässähdys ja tussahdus kävi. Ay-jäsenmaksujen verovapauden poistolle ei ay liikkeellä ole enää vastatoimia. Lakkoja, poliittisia lakkoja tai muita työtaisteluita ei kannata järjestää, mielessä on viime kevään katastrofiin päättynyt yritys.

Kansa ymmärtää sen, ettei kannata maksaa ay pönöttäjien palkkoja, kun ei sillä rahalla saa vastinetta, paitsi parin vuoden välein esitettävä teatteri, joka päättyy itkudraamaan.

Tottahan jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa, mutta etenkin pienipalkkaiset tuppaavat olemaan tarkkoja rahankäytöstä ja satasien lovi vuodessa alkaa olla sellainen summa rahaa, että sillä on jo merkitystä. 4H-kerhot, marttaliitot, ay-liitot, jokainen maksaa jäsenmaksunsa itse, ilman yhteiskunnan tukea. Monihan näistä liitoista on jo suurissa vaikeuksissa jäsenten puutteen takia.

• Anonyymi

Mietipä miksi niitä pienipalkkaisia nykyään on

• Anonyymi

"Ay-jäsenmaksujen verovapauden poistolle ei ay liikkeellä ole enää vastatoimia"
        On toki kunhan duunari- ym. palkansaajat käyvät seuraavissa vaaleissa ahkerasti ääniuurnilla.
        Tällainen ay-liikkeen kyykyttäminen on ollut persujen märkä uni ihan alusta alkaen jo ennen ensimmäistäkään jytkyä. Soini taisi painaa jarrua "työmiehen " innokkuudelle uudistaa työelämää. .AY-toiminta katsotaan persuissa yrittäjäpiirien vastaiseksi toiminnaksi eikä miksikään vapaaksi kansalaistoiminnaksi palkansaajien etujen puolustamisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ay-jäsenmaksujen verovapauden poistolle ei ay liikkeellä ole enää vastatoimia"
        On toki kunhan duunari- ym. palkansaajat käyvät seuraavissa vaaleissa ahkerasti ääniuurnilla.
        Tällainen ay-liikkeen kyykyttäminen on ollut persujen märkä uni ihan alusta alkaen jo ennen ensimmäistäkään jytkyä. Soini taisi painaa jarrua "työmiehen " innokkuudelle uudistaa työelämää. .AY-toiminta katsotaan persuissa yrittäjäpiirien vastaiseksi toiminnaksi eikä miksikään vapaaksi kansalaistoiminnaksi palkansaajien etujen puolustamisessa.

Kyllä se AY jäsenmaksu on toiminut hyvin. Maakuntien Persuvaikuttajat touhuavat jo Purralle jo potkuja.

• Anonyymi

Kysykää joskus suoraan pääluottamusmieheltä tai muulta liittoaktiivilta, tarvitseeko olla liiton jäsen saadakseen ansiosidonnaista? Jostain ihmeen syystä eivät halua vastata. Kun kysyt tiukasti, useamman kerran, saat vastaukseksi jotain ympäripyöreää. Kun vielä jatkat, saat lopulta änkyttävän vastauksen ettei tarvitse olla liiton jäsen, vaan palkansaajat maksavat työttömyysvakuutusmaksua, joka ei kuulu liitolle millään tavalla. Liittoon ei siis tarvitse kuulua, vaan työttömyyskassan jäsen on oikeutettu ansiosidonnaiseen. Pelkkä työttömyyskassan jäsenyys on vuositasolla paljon halvempi kuin olla mukana myös liitossa.

• Anonyymi

Tuloista riippuen paljonkin halvempi. Itse päädyin Loimaan kassaan kun ei työuraa aloitellessa tuntunut liitoista löytyvän sopivaa työnkuvaan nähden. Paria tutkin tarkemmin, mutta sitten se vaan jäi. Yhden lomautus- ja työttömyyspätkän olen heidän kanssaan asioinut ja se sujui hyvin.
        Mutta kukin tavallaan, en epäile etteikö liittoon kuulumisesta voi olla hyötyäkin joillekin.

• Anonyymi

Ai sitä ansiosidonnaista, johon tämä hallitus teki massiivisen heikennyksen?

Työttömyysturvalain 2.9.2024 muutoksen vuoksi ansiopäiväraha porrastetaan.

Porrastus tarkoittaa, että ansiopäivärahan suuruus pienenee, mitä pidempään työttömyys kestää ja päivärahaa maksetaan.

Päivärahan suuruus laskee

40 maksetun päivärahapäivän jälkeen (n. kaksi kuukautta) 80 % tasolle alkuperäisestä ja
        170 maksetun päivärahapäivän jälkeen (n. kahdeksan kuukautta) 75 % tasolle alkuperäisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sitä ansiosidonnaista, johon tämä hallitus teki massiivisen heikennyksen?

Työttömyysturvalain 2.9.2024 muutoksen vuoksi ansiopäiväraha porrastetaan.

Porrastus tarkoittaa, että ansiopäivärahan suuruus pienenee, mitä pidempään työttömyys kestää ja päivärahaa maksetaan.

Päivärahan suuruus laskee

40 maksetun päivärahapäivän jälkeen (n. kaksi kuukautta) 80 % tasolle alkuperäisestä ja
        170 maksetun päivärahapäivän jälkeen (n. kahdeksan kuukautta) 75 % tasolle alkuperäisestä.

Ei kai tarkoitus olekaan jäädä vuosiksi makaamaan täydellä ansiosidonnaisella. Tilastot näyttivät että työllistyminen oli huipussaan heti työttömyyden alkaessa ja toinen piikki oli kun ansiosidonnainen päättyi. Eli kyllä töihin haetaan, mutta ansiosidonnainen ei ole täyttänyt sitä tehtäväänsä, mikä sillä alun perin oli ollut. Siitä tuli passivoiva etuus. Porrastettu malli aktivoi hakemaan töitä ja ottamaan töitä vastaan.

• Anonyymi

Poika valmistui insinööriksi, eikä ole liittoa tarvinnut mihinkään. 3500 aloituspalkka kuukaudessa ja firma lennättää ympäri maailmaa kouluttautumassa lisää. Hoitaa asiansa itse ihan kuin itse tein samassa tilanteessa. Eikä ole tarvinnut edes puhua mistään liitosta kotona.

• Anonyymi

Persutollot jatkaa tätä samaa jankkausta ainavaan mutta ovat täysiä Siipiveikkoja ja Vapaamatkustjia näissä työasioissa.Saavat nyt samaa palkkaa kuin liittoon kuuluvat työntekijät ja joiden asioita hoitaa AY
        Liitot jotka sopivat työntekijäin Palkat ja Lomat Ym etuudet jotka työntekijät saa vain Ammattiliittojen ansiosta.!

• Anonyymi

Pikkunen on inssin palkka. Minä saan jo eläkettä samanverran.

• Anonyymi

Sano pojallesi, että liittyy Insinööriliittoon. Ei tartte joka reissulle ottaa erikseen matkavakuutusta. Oletan tosin että työnantaja maksaa vakuutukset noilla reissuilla. Vapaa-aikaa varten matkavakuutus ja tapaturmavakuutus kuuluu Insinööriliiton jäsenmaksuun.
        Ja kun poika on vasta-alkaja, älä ole niin varma että hän saa kaikki asiaan kuuluvat edut. Liiton lakimies neuvoo ja ratkoo ne jäsenmaksulla.
        Terv: insinööri, nyt eläkkeellä, ja eläkeläisjäsen liitossa.

• Anonyymi

Kaikki toimethan vain tähtäävät pitkässä juoksussa ammattiliittojen jäsenmäärän vähentämiseen ja työehtosopimusten & yleissitovuuden poistamiseen. Jolloin syntyy halpatyömarkkinoiden villi länsi, jossa kilpaillaan sillä kuka halvimmalla & huonoimmilla ehdoilla tekee, saa työpaikan itselleen. Toinen asia sitten tuleeko sillä palkalla toimeen.

Teollisuuspatruunoiden toinen tuleminen. Ota tai jätä, maa on täynnä halpatyövoimaa ulkomailta, lisää tulee ja omankin maan kansalaiset kilpailussa mukana. Ammattiliitot ovat myös ainoa todellinen voima, joka vastustaa ulkomaalaisen työvoiman tarveharkinnasta luopumista. Kun ne on raivattu tieltä, niin tulee vielä enemmän maahanmuuttajia. Tämä hallitushan teki jo kohdemaamallin työperusteisen maahanmuuton kohdentamiseksi tiettyihin maihin ja sääti myös lain, että maasta on poistuttava 3 kuukaudessa, jos uutta työtä ei löydy. Mutta minimipalkaksi työluvan ehdoksi, ei saatu huomattavaa korotusta. Ulkomaalaisen työntekijän oleskelulupa vaatii 1600€/kk bruttopalkan, joka on naurettavan pieni. Miksi luulette, että nämä tehtiin? Miksi luulette, että ne massiiviset heikennykset tehtiin työntekijän asemaan, etuihin ja oikeuksiin? Mitä luulette, että kaikella haetaan pitkässä juoksussa?

Ei pidä olla Einsteinin kaltainen nero, ratkaistakseen tätä yhtälöä tai Nostradamuksen kaltainen ennustaja nähdäkseen tulevaisuuteen. Historian tuntemus ja muiden maiden seuraaminen kertoo paljon. Ammattiliittojen saavuttamat edut eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä, joita työnantaja maksaa hyväsydämisyydestään. Kaikki ovat edellisten sukupolvien kovalla hinnalla hankkimia, jotka kyllä menettää, jos niistä ei pidä kiinni.

🃏 Kahdeksan tunnin työpäivä
      🃏 Viisipäiväinen työviikko
      🃏 Kesäloma
      🃏 Lomaraha
      🃏 Talviloma
      🃏 Sairausjan palkka
      🃏 Ylityökorvaukset
      🃏 Työterveyshuolto
      🃏 Irtisanomissuoja
      🃏 Työttömyysturva
      🃏 Vuorotteluvapaa
      🃏 Äitiys- ja vanhempainvapaa
      🃏 Isyysvapaa
      🃏 Lapsilisät
      🃏 Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

• Anonyymi

Paskapropkandaa. Suurin osa noista on eduskunnan päätöksillä voimassa.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on täys tollo Persu tietenkin joka meinaa että Eduskunnan päätöksillä on työntekijäin Palkat +Lomat ym saatu .Ne kaikki on Ay Liittojen aikaansaannoksia vuodikymmenten kuluessa ja joita nyt EK j Kokoomus ja Persut Aisankannattajana yrittää saada loppumaan.

• Anonyymi

Ammattiliitot huutavat nyt kuin rikkoutunut levy mutta totuus on että ne elävät yhä 1950-luvun haavemaailmassa jossa lakkoilulla ja barrikadeilla muka pelastetaan kansa kurjuudelta. Herätkää nyt oikeaan päivään. Suomessa ei ole pimeää savupiipputeollisuutta eikä lapsityövoimaa vaan moderni avoin työelämä mutta liittojen johto maalaa silti uhkakuvia ettei työntekijällä muka ole mitään muuta suojaa kuin ay-pamppu ja lakkomarsalkka.

Mitä ne ovat oikeasti saaneet aikaan viime vuosina? Lakkoja jotka pysäyttävät satamat ja kaupat, karkottavat investoinnit ja nostavat hintalappuja kaikelle leivästä bensaan. Työpaikat eivät synny lakkokylteistä. Jokainen seisautettu tuotantolinja on suora isku duunarin omaa palkkakuittia vastaan.

Ja katsokaa numeroita: liittojen jäsenmäärät valuvat alaspäin kuin hiekka tiimalasissa. Nuoret osaajat ja koulutetut vaihtavat mieluummin liittojen pakkokortit joustaviin työsopimuksiin, YTK:hon tai suoraan omiin neuvotteluihinsa. Jopa vanhat jäsenet eroavat, koska he tajuavat että ay-pomon vuosipalkka pyörii kuusinumeroisissa luvuissa samalla kun jäsenmaksuilla kustannetaan poliittisia kampanjoita eikä jäsenten arkea.

Liittojen perintö on talouskasvun jarruttaminen ja ikuisen vastakkainasettelun ylläpito. Sama resepti joka johti 1990-luvun lamaan ja joka pitää ostovoiman takalukossa tänään. Jos Suomi haluaa oikeasti kasvaa, tarvitaan yhteistyötä, joustavuutta ja rohkeutta, eikä lakkokenraalin megafonia.

Suoraan sanottuna ay-liikkeen on aika siirtyä museo-osastolle yhdessä polkupyörädynamon ja lankapuhelimen kanssa. Suomi tarvitsee tulevaisuutta, ei työtaisteludinosauruksia jotka tallovat kaiken alleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ammattiliittojen valvomaan , kouluttamaan ja neuvottelemaan, joten surullista että me pohjoisen maan pienimmän palkansaajien kuluu vieläkin vääristää kilpailua ja nöyristellä liikaa työnantajan palveluksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

➔ Suomen Yrittäjät: ”Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan”

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/19a59eca-d027-4815-a0d6-651cda3dba82

➔ EK:n puheenjohtaja HS:lle: Suomalaisten palkat ovat 10–15 prosenttia liian korkeat

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005124199.html

Ei propagandaa, vaan totuus. Olemme nähneet vastan pienen alkusysäyksen sille mitä haetaan.

Mihin se työntekijöiden palkka enään riittääkään jos nämä idiootit pääsevät valtaan.
        Kun joku kohtuullinen 50,000euron palkka on työntekijän palkaksi liikaa mutta johtaja Gran voi vaikkapa Nokia renkailla aikoinaan ottaa tulospalkkiota saman verran kuin duunarit yhteensä,,,,
        Ja se on sopivaa.......
        Se vaan että kuinka moni pienyrittäjä jo Kärsii siitä että työntekijöiden palkat eli asiakkaiden eivät riitä enään käydä parturissa, ostaa vaikka renkaat autoon, eikä ravintola ruokaa käydä syömässä kuin vaikkapa saksalaiset kollegat....

• Anonyymi

Tämä on täysin totta!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ammattiliittojen valvomaan , kouluttamaan ja neuvottelemaan, joten surullista että me pohjoisen maan pienimmän palkansaajien kuluu vieläkin vääristää kilpailua ja nöyristellä liikaa työnantajan palveluksessa.

Nuo kun saataisiin pois työpaikoilta nuo perjantai- ja maanantaisaikuttelijat ja ne ketkä hankkivat saikkua lomien yhteyteen. Jokainen tietää niiden olevan krapula ja motivaatiosaikkuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

➔ Suomen Yrittäjät: ”Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan”

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/19a59eca-d027-4815-a0d6-651cda3dba82

➔ EK:n puheenjohtaja HS:lle: Suomalaisten palkat ovat 10–15 prosenttia liian korkeat

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005124199.html

Ei propagandaa, vaan totuus. Olemme nähneet vastan pienen alkusysäyksen sille mitä haetaan.

EK:n puheenjohtaja puhuu täyttä asiaa, koska yritykset siirtävät toimintonsa halvempiin maihin, jää tässä maassa työntekijöille luu kouraan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EK:n puheenjohtaja puhuu täyttä asiaa, koska yritykset siirtävät toimintonsa halvempiin maihin, jää tässä maassa työntekijöille luu kouraan.

Minne niitä voi enää siirtää, kun ne kaikki on jo siirretty!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minne niitä voi enää siirtää, kun ne kaikki on jo siirretty!

Kysypä sitä ammattiliitostasi, olisiko jossain jotain hävitettävää vielä jäljellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Eikä niitä ole työnantaja eikä eduskunta meille aikoinaan ajanut. Vaan ay liike.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattiliitot huutavat nyt kuin rikkoutunut levy mutta totuus on että ne elävät yhä 1950-luvun haavemaailmassa jossa lakkoilulla ja barrikadeilla muka pelastetaan kansa kurjuudelta. Herätkää nyt oikeaan päivään. Suomessa ei ole pimeää savupiipputeollisuutta eikä lapsityövoimaa vaan moderni avoin työelämä mutta liittojen johto maalaa silti uhkakuvia ettei työntekijällä muka ole mitään muuta suojaa kuin ay-pamppu ja lakkomarsalkka.

Mitä ne ovat oikeasti saaneet aikaan viime vuosina? Lakkoja jotka pysäyttävät satamat ja kaupat, karkottavat investoinnit ja nostavat hintalappuja kaikelle leivästä bensaan. Työpaikat eivät synny lakkokylteistä. Jokainen seisautettu tuotantolinja on suora isku duunarin omaa palkkakuittia vastaan.

Ja katsokaa numeroita: liittojen jäsenmäärät valuvat alaspäin kuin hiekka tiimalasissa. Nuoret osaajat ja koulutetut vaihtavat mieluummin liittojen pakkokortit joustaviin työsopimuksiin, YTK:hon tai suoraan omiin neuvotteluihinsa. Jopa vanhat jäsenet eroavat, koska he tajuavat että ay-pomon vuosipalkka pyörii kuusinumeroisissa luvuissa samalla kun jäsenmaksuilla kustannetaan poliittisia kampanjoita eikä jäsenten arkea.

Liittojen perintö on talouskasvun jarruttaminen ja ikuisen vastakkainasettelun ylläpito. Sama resepti joka johti 1990-luvun lamaan ja joka pitää ostovoiman takalukossa tänään. Jos Suomi haluaa oikeasti kasvaa, tarvitaan yhteistyötä, joustavuutta ja rohkeutta, eikä lakkokenraalin megafonia.

Suoraan sanottuna ay-liikkeen on aika siirtyä museo-osastolle yhdessä polkupyörädynamon ja lankapuhelimen kanssa. Suomi tarvitsee tulevaisuutta, ei työtaisteludinosauruksia jotka tallovat kaiken alleen.

"....että ay-pomon vuosipalkka pyörii kuusinumeroisissa luvuissa samalla kun jäsenmaksuilla kustannetaan poliittisia kampanjoita eikä jäsenten arkea."
        Erittäin tökeröä ja valheellista propagandaa kääntyä ay-liittoa vastaan. Mitä poliittisia kampanjoita ? Nimenomaan jäsenistön arkea ja hyvinvointia kuuluu ay-jäsenyyteen. Jopa eläkeläisellekin on etuja jäsenmaksun muodossa. Matkavakuutus, tapaturmavakuutus. Näitä ei ole tietääkseni kaupan alalla, joka on naisvaltainen ala. Naisten pitäisi jämäköityä.
        Loimaan kassa se vasta onkin poliittinen järjestö, miinusmerkkisenä vain. Tarkoitettu hajottamaan perinteistä ammattiyhdistysliikettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"....että ay-pomon vuosipalkka pyörii kuusinumeroisissa luvuissa samalla kun jäsenmaksuilla kustannetaan poliittisia kampanjoita eikä jäsenten arkea."
        Erittäin tökeröä ja valheellista propagandaa kääntyä ay-liittoa vastaan. Mitä poliittisia kampanjoita ? Nimenomaan jäsenistön arkea ja hyvinvointia kuuluu ay-jäsenyyteen. Jopa eläkeläisellekin on etuja jäsenmaksun muodossa. Matkavakuutus, tapaturmavakuutus. Näitä ei ole tietääkseni kaupan alalla, joka on naisvaltainen ala. Naisten pitäisi jämäköityä.
        Loimaan kassa se vasta onkin poliittinen järjestö, miinusmerkkisenä vain. Tarkoitettu hajottamaan perinteistä ammattiyhdistysliikettä.

Moni on vaihtanut liittonsa Loimaan liittoon kun Loimaan jäsenmäärä on jo entistä dinosaurusta SAK:ta paljon suurempi. Eikä nuoriakaan kiinnosta enää ay liike. SAK:n jäsenmäärä on koko ajan laskenut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni on vaihtanut liittonsa Loimaan liittoon kun Loimaan jäsenmäärä on jo entistä dinosaurusta SAK:ta paljon suurempi. Eikä nuoriakaan kiinnosta enää ay liike. SAK:n jäsenmäärä on koko ajan laskenut.

Loimaa ei ole liitto.

• Anonyymi

Persut eikä SMP ei ole näitä etuja ajanut.

• Anonyymi

”Mitä korkeammin kouluttautunut henkilö on, sitä todennäköisemmin hän myös kuuluu ammattiliittoon”, Tilastokeskuksen yliaktuaari Tuomo Heikura toteaa Tieto&trendit-verkkolehden artikkelissaan.

Vastaavasti asiantuntija- ja eritysasiantuntijatehtävissä työskentelevillä järjestäytyminen oli selvästi yleisempää kuin työntekijätehtävissä tai esimerkiksi maatalouden ammateissa."

https://stat.fi/fi/uutinen/Korkeasti-koulutetuista-selvae-enemmistoe-kuuluu-yhae-ammattiliittoon-tyoentekijaeammateissa-eri-tilanne

• Anonyymi

SAK:n jäsenmäärä on pienentynyt ihan kuin pyy maailmanlopun edessä, jäsenet ovat jättäneet ammattiliitot ihan syystä. Liittojen rivijäsenet ovat itse sanoneet viime kesänä että heidän mittansa ay liikkeen vaatimusten tulvassa on täynnä. Viime keväänä liitoista eroamisia oli enemmän kuin koskaan.

• Anonyymi

Tilastokeskuksen tuore uutinen kertoo, että “korkeasti koulutetuista selvä enemmistö kuuluu yhä ammattiliittoon”. Luku kuulostaa murskaavalta todisteelta ay-liikkeen elinvoimasta. Kun kaivamme pintaa syvemmältä, paljastuu kuitenkin kaksi ratkaisevaa totuutta, jotka muuttavat koko tarinan. Ensinnäkin kyseinen tilasto niputtaa samaan nippuun kuusikymppiset professorit ja kolmekymppiset insinöörit. Yli viisikymppiset liittyivät liittoihin jo 1990-luvulla, koska silloin se oli käytännössä oletus. He pitävät jäsenkortistaan kiinni, ja hyvä niin – heille liitto on osa tuttuja rakenteita. Mutta alle 35-vuotiaiden korkeakoulutettujen joukossa järjestäytymisaste romahtaa jyrkästi vuosi vuodelta. Nuoret valitsevat mieluummin YTK:n tai yksityisen vakuutuksen, koska he eivät koe lakko-agendaa omakseen. Toisekseen tilasto kirjaa liiton jäseneksi myös sen juristin, joka maksaa aidosti vain lakipalvelun takia, sekä sen diplomi-insinöörin, joka pitää jäsenyyttä yhdellä klikkauksella saatavana koulutusverkostona. He eivät osallistu kokouksiin, eivät kanna banderolleja, eivätkä kaipaa poliittisia lakkoja. Tilastossa “jäsen” näyttää solidaariselta rivistä käsin; todellisuudessa joukko on passiivista, usein kriittistäkin porukkaa, joka pysyy mukana vain saadakseen vakuutusturvan samaan hintaan.

Todellisuudessa siis ay-liike elää vahvasti vanhemman väen selkärangan varassa, jopa eläkeläisjäsenten. Jokainen eläkkeelle jäävä professori heikentää tilaston pohjaa, eikä nuorten virta paikkaa menetystä. Liittojen jäsenmäärä hiipuu hiljaa, mutta varmasti. Vassareiden luokkataistelukuva ei pure nuoriin. Nuoret ovat onneksi valveutuneita ja haluavat itse päättää asioistaan.

• Anonyymi

Järjestäytymisaste on laskenut tällä vuosituhannella dramaattisesti. Syynä ayliikkeen muuttuminen pörssikeinottelijaksi ja näinollen pääoman perseennuolijaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilastokeskuksen tuore uutinen kertoo, että “korkeasti koulutetuista selvä enemmistö kuuluu yhä ammattiliittoon”. Luku kuulostaa murskaavalta todisteelta ay-liikkeen elinvoimasta. Kun kaivamme pintaa syvemmältä, paljastuu kuitenkin kaksi ratkaisevaa totuutta, jotka muuttavat koko tarinan. Ensinnäkin kyseinen tilasto niputtaa samaan nippuun kuusikymppiset professorit ja kolmekymppiset insinöörit. Yli viisikymppiset liittyivät liittoihin jo 1990-luvulla, koska silloin se oli käytännössä oletus. He pitävät jäsenkortistaan kiinni, ja hyvä niin – heille liitto on osa tuttuja rakenteita. Mutta alle 35-vuotiaiden korkeakoulutettujen joukossa järjestäytymisaste romahtaa jyrkästi vuosi vuodelta. Nuoret valitsevat mieluummin YTK:n tai yksityisen vakuutuksen, koska he eivät koe lakko-agendaa omakseen. Toisekseen tilasto kirjaa liiton jäseneksi myös sen juristin, joka maksaa aidosti vain lakipalvelun takia, sekä sen diplomi-insinöörin, joka pitää jäsenyyttä yhdellä klikkauksella saatavana koulutusverkostona. He eivät osallistu kokouksiin, eivät kanna banderolleja, eivätkä kaipaa poliittisia lakkoja. Tilastossa “jäsen” näyttää solidaariselta rivistä käsin; todellisuudessa joukko on passiivista, usein kriittistäkin porukkaa, joka pysyy mukana vain saadakseen vakuutusturvan samaan hintaan.

Todellisuudessa siis ay-liike elää vahvasti vanhemman väen selkärangan varassa, jopa eläkeläisjäsenten. Jokainen eläkkeelle jäävä professori heikentää tilaston pohjaa, eikä nuorten virta paikkaa menetystä. Liittojen jäsenmäärä hiipuu hiljaa, mutta varmasti. Vassareiden luokkataistelukuva ei pure nuoriin. Nuoret ovat onneksi valveutuneita ja haluavat itse päättää asioistaan.

Tai sitten he liittyvät vasta myöhemmässä vaiheessa. Monesti akateemisilla ihmisillä kouluttautuminen ja työelämään asettuminen ei tapahdu samalla tavalla kuin alemmin kouluttautuneilla. Monet opiskelevat pitkään ja tekevät pätkätöitä, jolloin "kevytkassa" on houkutteleva vaihtoehto

Omalla kohdallani liityin liittoon vasta lähempänä nelikymppispäivää. Hetkeäkään en ole katunut!

• Anonyymi

Mutta tyhminä persuduunarit luulee saavansa paremman oksan työssään ja yhteiskunnassa kun eivät kuulu ollenkaan ammattiliitto vaan vai YTK ;n ja jaksavat jotain käsittämätöntä inttämistä joka kuvastaa tietämättömyyttä ja todella usein sellaisen suusta joka ei työelämässä ole käynytkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järjestäytymisaste on laskenut tällä vuosituhannella dramaattisesti. Syynä ayliikkeen muuttuminen pörssikeinottelijaksi ja näinollen pääoman perseennuolijaksi.

On varmaan mukavaa asua liiton jäsenenä Kojamon kämpässä maksellen korkeampaa vuokraa kuin yksityisillä vuokranantajilla. Heidän maksamillaan vuokrilla elätetään ay herroja ja rouvia, kuusinumeroisin palkoin. Mihin liitot käyttävät vuokralaisilta keräämänsä hillittömän omaisuuden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tyhminä persuduunarit luulee saavansa paremman oksan työssään ja yhteiskunnassa kun eivät kuulu ollenkaan ammattiliitto vaan vai YTK ;n ja jaksavat jotain käsittämätöntä inttämistä joka kuvastaa tietämättömyyttä ja todella usein sellaisen suusta joka ei työelämässä ole käynytkään.

Kuules nyt. Jokainen duunari tekee itse päätöksen, ottaako täyden liittopaketin vai pelkän kassan. Monelle YTK riittää, koska he saavat siitä saman ansiosidonnaisen turvan murto-osalla hinnasta – ja päälle vielä lakipalvelut ja koulutuksia ym. etuja parilla kympillä vuodessa. Ei se tee heistä tyhmiä eikä ainakaan “persuduunareita”, vaan porukkaa, jotka laskevat järkevällä tavalla paljonko euroja jää käteen palkkapäivänä.

Ja väite siitä, että YTK:hon liittyneet eivät olisi työelämää nähneet, on täyttä pötyä. Kassassa on insinöörejä, hoitajia, rekkakuskeja, myyjiä, you name it.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varmaan mukavaa asua liiton jäsenenä Kojamon kämpässä maksellen korkeampaa vuokraa kuin yksityisillä vuokranantajilla. Heidän maksamillaan vuokrilla elätetään ay herroja ja rouvia, kuusinumeroisin palkoin. Mihin liitot käyttävät vuokralaisilta keräämänsä hillittömän omaisuuden?

Liiron jäsenenä asun omakotitalossa. Olen uskaltanut ottaa lainan, koska tiedän liiton auttavan minua, jos työnantaja haluaa polkea laillisia etujani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liiron jäsenenä asun omakotitalossa. Olen uskaltanut ottaa lainan, koska tiedän liiton auttavan minua, jos työnantaja haluaa polkea laillisia etujani.

Hienoa että talo on hankittu, mutta pankki ei myöntänyt lainaa ammattiliiton logon perusteella vaan palkkakuittisi ja työnantajan maksukyvyn takia. Se maksukyky syntyy siitä että yritys pyörii voitolla ja että sen riveissä on iso joukko porukkaa jotka eivät kuulu liittoon vaan hoitavat hommansa ilman lakkoja ja ylimääräisiä kustannuksia. Ilman menestyvää työnantajaa ei olisi palkkaa jonka varaan rakentaa omakotitalounelmia, eikä liitolla olisi jäsenmaksuistasi senttiäkään jaettavana.

Eli kiitos omakotitalostasi kuuluu lopulta työnantajalle joka uskaltaa investoida ja niille liittoon kuulumattomille työkavereille jotka pitävät tuotannon käynnissä silloinkin kun ay-johto painaa pysäytysnapista. Heidän työpanoksensa ja työnantajan riskinotto tekivät sen palkan jonka perusteella pankki sanoi kyllä.

• Anonyymi

Taistelkaa ehki sen puolesta, että kaikki arkipyhät -wappu mukaan lukien- siirretäään pidettäväksi viikonloppuna. Tällä keinolla tuottavuutemme harppaa aivan uudelle tasolle, eikä jatkuvasti tarvitse rahan puutteen perään kitistä.
      Se liitto, joka tuon puolesta taistelee, saa minusta iloisen jäsenen. Muuten olen liittojen ulkopuolella.
      t. Työhullu porwari

• Anonyymi

Vain persut keksii tämmöistä!

• Anonyymi

On surkeaa populistisen oikeiston kyydissä.
      Meillä duunareilla.

• Anonyymi

On meillä duunaripuolue, osaatteko, edes hävetä.

• Anonyymi

Yhteiskunnan on otettava lääkettä parantuakseen. Hallitus antaa tätä lääkettä, se parantaa vaikka se maistuu kitkerältä. Tulet kiittämään hallitusta kun työelämän reformit on tehty ja talous taas porskuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteiskunnan on otettava lääkettä parantuakseen. Hallitus antaa tätä lääkettä, se parantaa vaikka se maistuu kitkerältä. Tulet kiittämään hallitusta kun työelämän reformit on tehty ja talous taas porskuttaa.

Kyllä! Kukaan ei ole koskaan ollut profeetta omalla maallaan!

• Anonyymi

Persut on varkaiden ja huijareiden puolue.

• Anonyymi

Jos ay-liike aikoo pitää sekä arvovaltansa että jäsentensä työpaikat, sen täytyy katsoa tilastoja syvemmältä. Työpaikkoja jää Suomeen vain, jos palkat ja muut kustannukset pysyvät kilpailukykyisinä. Se merkitsee kohtuullisia korotuksia, enemmän paikallista sopimista ja rehellistä ymmärrystä siitä, että maailmanmarkkinat eivät kysele mielipidettä, vaan ne ilmoittavat hinnan. Ja ellei hinta kelpaa, työt siirtyvät muualle. Meillä on yhä osaamista ja laatua, mutta se edellyttää todella maltillista palkkakehitystä ja joskus jopa nollakorotuksia. Kannattaa muistaa että tyhjät tehdashallit eivät maksa palkkaa eivätkä lomarahoja.

• Anonyymi

AY liikettä halutaan nuijia matalammaksi ja jäsenmääriä pienemmäksi. Systemaattista toimintaa hallitukselta. Heikennetään ansiosidonnaista, rajataan lakko-oikeutta, parannetaan irtisanomismahdollisuutta.
        Kaiken takana on Suomeen saada halpatyömarkkinat, jota Perussuomalaiset on tukeneet joka käänteessä.
        Ulkomailta on tulossa työvoimaa vaikka Purra sitä näennäisesti vastustaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AY liikettä halutaan nuijia matalammaksi ja jäsenmääriä pienemmäksi. Systemaattista toimintaa hallitukselta. Heikennetään ansiosidonnaista, rajataan lakko-oikeutta, parannetaan irtisanomismahdollisuutta.
        Kaiken takana on Suomeen saada halpatyömarkkinat, jota Perussuomalaiset on tukeneet joka käänteessä.
        Ulkomailta on tulossa työvoimaa vaikka Purra sitä näennäisesti vastustaa.

Hallitus ei “nuiji” liittoja huvikseen; se vain palauttaa työmarkkinan samalle vuosituhannelle kuin muu Eurooppa. Ansiosidonnaista kiristetään, jotta työn vastaanottaminen kannattaa, ja lakko-oikeutta täsmennetään, jotta poliittiset protestit eivät pysäytä koko taloutta. Kun kerta liitot vuodesta toiseen vaativat kaksinumeroisia korotuksia, pysäyttävät satamat ja kieltävät paikallisen sopimisen, ne ovat tehneet Suomesta Euroopan kalleimman työpajan. Se näkyy lopulta siinä, että tehtaat menevät kiinni ja töitä pakataan Viroon, Puolaan tai vielä kauemmas. Liittojen omat toimet loivat ongelman, jota ne väittävät nyt olevansa torjumassa.

Muun muassa SAK:n jäsenmäärän tippuminen näyttää sen että tilanne on toiminut jäsenten äänestyskoppina, eikä heidän oman liittonsa vaatimukset enää menneet läpi edes omille jäsenille.

• Anonyymi

Edellinen hallitus verotti työnantajia ja teollisuutta kuoliaaksi. Tämän hallituksen suunnittelema yhteisöveron alennus edesauttaa yritysten kilpailua globaalissa maailmassa ja sen turvin yritykset voivat investoida enemmän kuin koskaan vasemmistohallitusten aikana.

• Anonyymi

Mitäs esimerkkejä tästä löytyy? Edellinen hallitus hoiti työnsä erinomaisesti. Työttömyyskin pysyi aisoissa, ja velkaantuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs esimerkkejä tästä löytyy? Edellinen hallitus hoiti työnsä erinomaisesti. Työttömyyskin pysyi aisoissa, ja velkaantuminen.

Marinin hallitus ei todellakaan pitänyt velkaantumista aisoissa. Kun he aloittivat 2019, valtionvelkaa oli noin 106 miljardia euroa; neljä vuotta myöhemmin potti oli jo yli 144 miljardia. Velkasuhde BKT:hen pomppasi 59 prosentista 74 prosenttiin. Se ei todellakaan ole ollut hallittua millään mittareilla. Työnantajien kulut nousivat samaan aikaan: polttoaineveroa korotettiin kahdesti, turpeen ja energiaverot kiristyivät, väylämaksualennus poistui ja työnantajan Kela-maksualennus vedettiin takaisin, minkä päälle TyEL-maksu nousi. Yhteisöveroon ei koskettu, mutta lisättiin piilokustannuksia, jotka iskivät suoraan tuotteiden hintaan ja investointihalukkuuteen. Kun Ruotsi, Tanska ja Viro kevensivät yritysverotusta tai energiakuluja, Suomessa paikka­iltiin alijäämää velalla. Nyt suunniteltu yhteisöveron alennus on juuri se vastalääke, jolla Suomi saa pelikentän tasattua ja yritykset takaisin investoimaan.

• Anonyymi

Sinulla ei näytä olevan asiaosta. Opetelkaa ottamaan asioista selvää vaikka googlaamalla, te vain toistatte mielikuvitus huttuja. Kuunelkaa useampaa asiantuntiaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marinin hallitus ei todellakaan pitänyt velkaantumista aisoissa. Kun he aloittivat 2019, valtionvelkaa oli noin 106 miljardia euroa; neljä vuotta myöhemmin potti oli jo yli 144 miljardia. Velkasuhde BKT:hen pomppasi 59 prosentista 74 prosenttiin. Se ei todellakaan ole ollut hallittua millään mittareilla. Työnantajien kulut nousivat samaan aikaan: polttoaineveroa korotettiin kahdesti, turpeen ja energiaverot kiristyivät, väylämaksualennus poistui ja työnantajan Kela-maksualennus vedettiin takaisin, minkä päälle TyEL-maksu nousi. Yhteisöveroon ei koskettu, mutta lisättiin piilokustannuksia, jotka iskivät suoraan tuotteiden hintaan ja investointihalukkuuteen. Kun Ruotsi, Tanska ja Viro kevensivät yritysverotusta tai energiakuluja, Suomessa paikka­iltiin alijäämää velalla. Nyt suunniteltu yhteisöveron alennus on juuri se vastalääke, jolla Suomi saa pelikentän tasattua ja yritykset takaisin investoimaan.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f9f2

Kannattaa niitä asioita tosiaan selvitellä, eikä aina vaan syyttää toisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f9f2

Kannattaa niitä asioita tosiaan selvitellä, eikä aina vaan syyttää toisia.

Katsopa lukuja itse ja olisi ihan suotavaa että ymmärtäisit vielä ne.

Vuoden 2022 talousarviossa (Marinin hallitus) korkomenoiksi varattiin alle miljardi euroa – 695 milj. €. Kun Purra teki vuoden 2024 budjettia, korkomenoihin jouduttiin varaamaan jo yli 3,1 mrd €. Mistä näin raju kolminkertaistuminen johtuu? Siitä 40 miljardin lisävelasta, joka otettiin 2019–2023 plus korkotason noususta. Velkapotti on sama, olipa valtiovarainministerinä Purra, Saarikko tai Rinteen tontut, mutta korkolasku tulee kenen tahansa pöydälle. Nyt se tulee Purran pöydälle, eikä Riikka voi muuta kuin maksaa.

Eli väite, ettei Marinin velka rasittaisi nykyhallitusta, on puhdas satu. Purra joutuu määräämään leikkauslistoja juuri siksi, että edellisen kauden velkahäkki syö budjetista jo yli kolmen miljardin siivun ennen kuin euroakaan on käytetty koulutukseen, terveydenhuoltoon tai tieverkkoon tai yhtään mihinkään.

Velka oli Marinin päätös, korko on Purran pakko maksaa.

Tästä voit katsoa lukuja, niin sinun ei tarvitse googlata
        https://budjetti.vm.fi/download.jsp?lang=fi&file=/2022/ltae4/hallituksenEsitys/Yleisperustelut/0/0.pdf
        https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Documents/HE_153+2024.pdf

• Anonyymi

"Edellinen hallitus verotti työnantajia ja teollisuutta kuoliaaksi." Ohoh, et näköjään muista.
        Marinin hallitus alensi teollisuuden ja maatalouden sähköveron, joka on erittäin tärkeä kustannustekijä, EU-maiden pohjalukemiin.
        Muistaakseni se oli Kataisen hallitus, jossa mukana SDP+vas.liitto,, alensi työnantajien vaatimuksista ja vakuutteluista nykyisen yhteisöveron 20 %.tiin 25 %,sta. Ei tullut läheskään niin paljon investointeja kuin oli kaunopuheisesti luvattu, vain n. 30%. Minne lie mennyt loput, osinkoihin , bonuksiin, kenties ulkomaille...
        Niin käy nytkin nykyhallituksen yhteisöveron alentamisella 20 %,sta 18 %,tiin.
        Tuon hinta on noin miljardi euroa ! Rahaa löytyi kummasti !

• Anonyymi

On kyllä jotenkin todella vastenmielistä että tupakkapaikalla haukutaan ruokkivaa kättä ja työnantajaa samalla kun tunnolliset työntekijät, jotka pitävät yritystä pystyssä työpanoksellaan, tekevät haukkujienkin työt.

• Anonyymi

Luoja varjelkoon meitä uudelta demarihallitukselta. Ei se velka tai alijäämä nollaannu kun hallitus vaihtuu vaan Purra valtiovarainministerinä peri todella inhottavan tehtävän. Kaikki tuki Riikan ja Orpon työlle.

• Anonyymi

Demerihallitukset tämän maan ovat aikoinaan nousuuun laittaneet ei siinä kokoomuksella ja persuilla ole osaa eikä arpaa.

• Anonyymi

Ehkä ennen vanhaan demareilla oli vielä jokin käsitys siitä mikä on maan etu ja heillä ei myöskään ollut aiempien demarihallitusten tuottamaa velka- ja korkotaakkaa niskassaan.

• Anonyymi

Tämä mätä hallitus ei saa muuta aikaan kuin Valtion velkaa lisää .Työttömiä valtavat määrät lisää ja Konkursseja eniten kooko 2000 luvulla eli ei mitään hyv.ää on tämän Äärioikeiston kaaos hallitus saldo.
        Eli kaikkia enemmän kuin Marinin hallitus.!!

• Anonyymi

Punamullalla hyvinvointi rakennettiin. Ja Kekkonen kyllä tiesi totuuden kokoomuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä mätä hallitus ei saa muuta aikaan kuin Valtion velkaa lisää .Työttömiä valtavat määrät lisää ja Konkursseja eniten kooko 2000 luvulla eli ei mitään hyv.ää on tämän Äärioikeiston kaaos hallitus saldo.
        Eli kaikkia enemmän kuin Marinin hallitus.!!

Marinin hallituksen ottamien velkojen korkoja tässä maksetaan. Ja konkurssit johtuvat ay-liikkeen toimista, pelkkiä vaatimuksia mutta mitään ei ole saatu vastineeksi. Ei ihme ettei tässä maassa ole kannattanut yrittää kun vasemmisto on jahdannut yrittäjiä, yrityksiä ja työnantajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Punamullalla hyvinvointi rakennettiin. Ja Kekkonen kyllä tiesi totuuden kokoomuksesta.

Maalaisliiton, Kekkosen ja Tupon aika on mennyt, eikä maata johdeta Hakaniemen kabineteista. Se oli silloin, nyt on tämä päivä. Meillä on hyvä hallitus ja hyvä hallitusohjelma.

Orpo johtaa pääministerinä, Riikka Purra johtaa maan taloutta ja Jussi Halla-aho Suomen Eduskuntaa arvovaltaisena puhemiehenä.

Kiitos Mestari! Kiitos Riikka Purra!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marinin hallituksen ottamien velkojen korkoja tässä maksetaan. Ja konkurssit johtuvat ay-liikkeen toimista, pelkkiä vaatimuksia mutta mitään ei ole saatu vastineeksi. Ei ihme ettei tässä maassa ole kannattanut yrittää kun vasemmisto on jahdannut yrittäjiä, yrityksiä ja työnantajia.

Marin ei kyllä puhaltanut vanhuksien eläkerahastosta miljardia, ja siirtänyt niitä rikkaiden veronalennuksiin kuin Purra teki.

Kehtasi onneton puhaltaa köyhiltä vanhuksilta. Sanoi ennen vaaleja että ei vanhuksilta leikata, nyt vei niiltä eläke rahatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marin ei kyllä puhaltanut vanhuksien eläkerahastosta miljardia, ja siirtänyt niitä rikkaiden veronalennuksiin kuin Purra teki.

Kehtasi onneton puhaltaa köyhiltä vanhuksilta. Sanoi ennen vaaleja että ei vanhuksilta leikata, nyt vei niiltä eläke rahatkin.

Sitä se on. Jokainen joutuu kantamaan kortensa kekoon, edellisen hallituksen jättämän velkataakan vuoksi. Marinin hallituksen velkojen korot ovat yli 3 miljardia vuodessa. Se on ihan käsittämättömän paljon! Eläkeläinen voi kiittää tästä jokaista joka äänesti demaria, vihreää tai vasemmistolaista niissä eduskuntavaaleissa. Se että eläkeläinen äänestää demaria, menee aika pitkälti jo höperyyden piikkiin. Vanha ei ymmärrä enää oman etunsa päälle, kun mieli ei toimi niin skarpisti kuin nuorempana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä se on. Jokainen joutuu kantamaan kortensa kekoon, edellisen hallituksen jättämän velkataakan vuoksi. Marinin hallituksen velkojen korot ovat yli 3 miljardia vuodessa. Se on ihan käsittämättömän paljon! Eläkeläinen voi kiittää tästä jokaista joka äänesti demaria, vihreää tai vasemmistolaista niissä eduskuntavaaleissa. Se että eläkeläinen äänestää demaria, menee aika pitkälti jo höperyyden piikkiin. Vanha ei ymmärrä enää oman etunsa päälle, kun mieli ei toimi niin skarpisti kuin nuorempana.

Veinaat että vanhusten eläkekassan voi käydä tyhjentämässä kun eläkeläiset ovat höperöitä.
        Purra on myöntänyt että ottaa enemmän velkaa kuin Marinin hallitus. Kyllä niistä Purran ottamista veloista menee korko sammalla lailla.

Työttömiä on tullut 60000 lisää ja joka päivä tulee 10 konkurssia myös pyhänä ja lauantaina. Voiko enään huonommin mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veinaat että vanhusten eläkekassan voi käydä tyhjentämässä kun eläkeläiset ovat höperöitä.
        Purra on myöntänyt että ottaa enemmän velkaa kuin Marinin hallitus. Kyllä niistä Purran ottamista veloista menee korko sammalla lailla.

Työttömiä on tullut 60000 lisää ja joka päivä tulee 10 konkurssia myös pyhänä ja lauantaina. Voiko enään huonommin mennä.

Tuolla ylempänä ketjussa on jo näytetty että velkaa on pakko ottaa edellisen hallituksen velkojen korkojen maksuun. Nyt eläkeläinenkin on kusessa kun äänesti silloisissa vaaleissa demareita. Eläkeläisillä on tapana äänestää demareita kun se on heillä vanha tapa eivätkä sen kummemmin mieti mitä se heille tarkoittaa.

Työttömyyteen ja konkursseihin liittyvät kysymykset voi osoittaa ay-liikkeelle, miksi ovat ajaneet vaatimuksillaan yritystoiminnan sellaiseen tilaan, ettei yrittäminen kannata. Yhteisöveroa olisi pitänyt alentaa jo paljon aiemmin, samoin ylimmän tulodesiilin verotusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla ylempänä ketjussa on jo näytetty että velkaa on pakko ottaa edellisen hallituksen velkojen korkojen maksuun. Nyt eläkeläinenkin on kusessa kun äänesti silloisissa vaaleissa demareita. Eläkeläisillä on tapana äänestää demareita kun se on heillä vanha tapa eivätkä sen kummemmin mieti mitä se heille tarkoittaa.

Työttömyyteen ja konkursseihin liittyvät kysymykset voi osoittaa ay-liikkeelle, miksi ovat ajaneet vaatimuksillaan yritystoiminnan sellaiseen tilaan, ettei yrittäminen kannata. Yhteisöveroa olisi pitänyt alentaa jo paljon aiemmin, samoin ylimmän tulodesiilin verotusta.

Meinaatko että esim. Kokoomusta tai RKP:a aikaisemmin ikänsä kannattaneet pompsahtavat demareiksi kun jäävät eläkkeelle..??
        Noin neljäsosa äänestäjistä kuuluu vaaleista toiseen em. puolueiden uskollisimpiin kannattajiin, kyllä he pysyvät ko. puolueiden kannattajina elämänsä loppuun asti.

• Anonyymi

Sitten tuli Sanna joka kontallaan biletti Suomen suohon. Tyttö Tappurainen avusti ja Kepun Saarikko sotekiimassa.

• Anonyymi

Pikkuhiljaa aletaan päästä eroon Kekkosen pitkästä varjosta, tunkkaisesta YYA-ajasta, jossa päätökset tehtiin pikku porukalla saunan lauteilla.

• Anonyymi

Muutenkin on turha kuulua muuhun kuin ehkä huonon päivän varalle Ytk:n työttömyyskassaan. Työnantaja ei kysele liittoihin kuulumisia ja samat korotukset maksetaan ihan jokaiselle :)
      Nyt säästää ison rahan olemalla kuulumatta liittoon!

• Anonyymi

Opintojen kanssa on aina aikataulu- ja monia muita paineita, kun vaatimukset ovat kovat. Ja joka on AMK-opinnäytetyötä tai gradua tekemässä, tietää ja ymmärtää tuskan. Aivot savuaa ja stressi kuristaa kurkkua aina kun deadlinet lähestyy. On seminaaria ja muuta.

Ay-liitot ei tarjoa tälle mitään apua. Ei yhtään mitään, odottavat vain että jospa se opiskelija siitä valmistuu että pääsee rahastamaan. Mutta YTK sen sijaan laittoi peliin YTK Tutor verkkovalmennuksen. Siellä on selkeät videot, asiantuntijat tsemppaavat ja saat vertaistukea muilta gradupiireissä painivilta.

Jos haluaa pysyä skarppina ja viedä gradun tai opparin kunnialla maaliin ilman hysteriapaniikkia, kannattaa tsekata YTK Tutor. Siitä ei muissa liitoissa osata uneksiakaan. On kyllä kerrassaan loistava etu työelämässä jo olevalle tai ihan perustutkinto-opiskelijalle! Muita hienoja etuja opiskelijalle näyttää olevan tietoturva tietokoneelle, hotelli- ja harrastusetuja, työnhakuun on koulutusta yms. yms.

Täältä voi lukea lisää ja kannattaa vinkata opiskelijalle https://www.ytkpalvelut.fi/palvelut/ytk-tutor-verkkovalmennus/

• Anonyymi

Tuskimpa sinä koskaan olet liitossa ollukkaan. Minulle, ja monelle muulle se on tarjonnut apujaan.

• Anonyymi

Ytk ei ole liitto.

• Anonyymi

jäi valitettavasti mainitsematta olen gay-homo

• Anonyymi

No sen näkee sinusta jo päällepäin.

• Anonyymi

Kandee miettiä mitä oli ennen kun ei ollut ammattiliittoja? Eipä kukaan pyyteetöntä työsopparia kenenkään kanssa tehnyt, jos ei sitten niiden, jotka kulki kieli ruskeena mielistelemässä. Näitä ruskeakielisiä taitaa jo olla muuten paljon.

• Anonyymi

Huonnonnus se että duunarin asemaa heikennettään.

• Anonyymi

Mitään ei ole huononnettu. Lopettakaa valehtelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään ei ole huononnettu. Lopettakaa valehtelu.

Kannattaa Perussuomalaisten miettiä, ja katsoa peiliin mistähän se roima kannatuksen pudotus johtuu?
        Tähän asti olette vuosia haukkuneet, ja syyllistänyt toisia. Olette aina hakeneet toisten heikkouksia. Joko alatte uskoa, ettei se toimi. Myöntäkää, vaikka hiljaa, että Kokoomus on vetänyt höplästä pahemman kerran. Ei se rautarouva tainnut niin rautaa ollakkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa Perussuomalaisten miettiä, ja katsoa peiliin mistähän se roima kannatuksen pudotus johtuu?
        Tähän asti olette vuosia haukkuneet, ja syyllistänyt toisia. Olette aina hakeneet toisten heikkouksia. Joko alatte uskoa, ettei se toimi. Myöntäkää, vaikka hiljaa, että Kokoomus on vetänyt höplästä pahemman kerran. Ei se rautarouva tainnut niin rautaa ollakkaan.

Se vain on niin, jos puolueen kannatus koostuu kansalaisista joista suurin osa on köyhyysrajan alapuolella. Ei pitäisi lähteä varakkaiden etujen ajajaksi, ja omien kannattajat on hylätty. Kyllä tämä alkaa näkymään kannatuksessa, ja pitää näkyäkkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vain on niin, jos puolueen kannatus koostuu kansalaisista joista suurin osa on köyhyysrajan alapuolella. Ei pitäisi lähteä varakkaiden etujen ajajaksi, ja omien kannattajat on hylätty. Kyllä tämä alkaa näkymään kannatuksessa, ja pitää näkyäkkin.

Ei koostu kannatus köyhistä vaan omalla palkallaan elävistä ja yrittäjistä jotka eivät usko punikkipuolueiden lupauksiin ja ovat kyllästyneet siihen että mamun ja rikollisen asia menee maksajan eli tolkun ihmisen edelle.

• Anonyymi

Mikään ei muutu, edelleen jokainen saa kuulua liittoon tai kassaan jos niin haluaa.

• Anonyymi

No eipä niistä ole saanut kuin 40% hyvitystä joten ei muuta maailmaa suuntaan eikä toiseen. 1200€ maksuista on saanut vajaan 500€ vuodessa verovähennyksiä.

• Anonyymi

Asia on päätetty ja verovapaus loppuu 2026. Useampi sata miljoonaa lisää tuloja valtiolle. Tämä on hyvä uudistus!

Jee! Nyt pitää saada pois pyhä-, ylityö-, lomaraha ja muut turhat korvaukset. Saadaan lisää työpaikkoja. Lomakorvauksetkin sairaan kova taakka meille työnantajille! Lomat pitää sopia paikallisesti sen mukaan kun on tilauksia. Tuunarit voi pitää lomat vaikka syksyllä kun on rauhallisempaa!

• Anonyymi

Perut maksaa kovan hinnan kun saitte Kokoomuksen kanssa siirrettyä AY jäsenmaksujen verovähennyksen poiston ja siirrettyä ne korkeimpiin palkkaluokkiin.

Persuissa on myös paljon AY jäseniä, jos ei jo kaikki ole siirtyneeyt sdp:hen, viimeisetkin siirtyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perut maksaa kovan hinnan kun saitte Kokoomuksen kanssa siirrettyä AY jäsenmaksujen verovähennyksen poiston ja siirrettyä ne korkeimpiin palkkaluokkiin.

Persuissa on myös paljon AY jäseniä, jos ei jo kaikki ole siirtyneeyt sdp:hen, viimeisetkin siirtyy.

Minä olen AY jäsen ja pysyn persuissa. Aito duunari pystyy kyllä maksamaan itse jäsenmaksunsa. Miksi sen pitäisi olla valtion tehtävä verovähennyksenä? Samalla logiikalla valtion pitäisi maksaa kaikki muutkin kulut tosin sitähän vasemmisto ajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen AY jäsen ja pysyn persuissa. Aito duunari pystyy kyllä maksamaan itse jäsenmaksunsa. Miksi sen pitäisi olla valtion tehtävä verovähennyksenä? Samalla logiikalla valtion pitäisi maksaa kaikki muutkin kulut tosin sitähän vasemmisto ajaa.

Tavallinen raksatyöläinen maksaa jäsenmaksuja ansioistaan noin 450 e vuodessa. Tämän summan siis saa laittaa verovähennyksiin. Toisin sanoen 450 e on se summa, josta ei tarvitse maksaa veroa. Eli verovähennyshyöty on noin 80 e vuodessa.

• Anonyymi

On kamalaa miettiä mikä olisi tilanne jos Sanna olisi saanut jatkaa pari vuotta sitten vaalien jälkeen. Nyt istuttaisiin EU:n tarkkailuluokalla jälki-istunnossa joka päivä ja karttakepistä tulisi sormille. Lapsille ei olisi antaa ruokaa ja rotat kulkisi pitkin pihoja. Tavallinen työläinen voi nyt paljon paremmin ja auton tankki on täynnä perussuomalaista edullista bensaa.

• Anonyymi

Nyt ollaan jo tarkkailuluokalla, kiitos Orpo ja Purra

• Anonyymi

Mitä "saatiin".
      ↪ 2 000 euroa kuukaudessa tienaavan verotus kevenee 15 euroa kuukaudessa.
      ↪ 3 000 euroa kuukaudessa tienaavan verotus kevenee 31 euroa kuukaudessa.
      ↪ 4 000 euroa kuukaudessa tienaavan verotus kevenee 25 euroa kuukaudessa.
      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a9c5ee61-66db-47e6-ab77-6287aedfbf89
      ↪ Hallitus ottaa veroalen rahoittamiseksi rahaa valtion omasta eläkerahastosta.
      [Valtion eläkerahasto on valtion talousarvion ulkopuolinen rahasto, jonka tehtävä on varautua valtion → työntekijöiden eläkkeiden ← rahoittamiseen.]
      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011189306.html
      ↪ Viime vuonna otettiin 200 miljoonaa euroa palkansaajilta työttömyysvakuutusmaksujen alennuksesta.
      https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-178655
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Mistä luovuttiin.
      ↪ Leipomoiden lakiin säädetty yötyölisä poistetaan.
      ↪ Eläkeikä nousee.
      ↪ Työmatkakulujen omavastuu nousee 750 eurosta 900 euroon ja tilapäiset korotukset jäävät pois.
      ↪ Määräaikainen työsopimus ilman perustetta.
      ↪ Yt- ja lomautustilanteissa palkanmaksu katkaistaan viikossa.
      ↪ Potkut voidaan antaa ilman painavaa syytä.
      ↪ Yt-velvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
      ↪ Takaisinottovelvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
      ↪ Työntekijöitä sitova paikallinen sopimus ohi luottamusmiehen.
      ↪ Työehtosopimusten vähimmäissuoja heikkenee ja yleissitovuus uhkaa poistua.
      ↪ Pakkolait voimaan - estää sopimasta lakia parempia työehtoja.
      ↪ Lakko-oikeuden rajoitukset estävät työntekijöitä puolustamasta etujaan.
      ↪ Lakkosakkoja korotetaan - myös henkilökohtainen sakko.
      ↪ Poliittisten lakkojen kesto enintään 1 päivän.
      ↪ Tukilakkoja rajoitetaan - vahvat alat eivät voi tukea heikompia.
      ↪ Ruuvia kiristetään vain työntekijäpuolelta- työnantajan TES-rikkomuksiin ei kiristyksiä.
      ↪ Ansiosidonnaisen työssäoloehto 12 kuukauteen.
      ↪ Työssäoloehdon euroistaminen - heikentää osa-aikaisten ja pätkätyöläisten mahdollisuutta päästä ansioturvan piiriin.
      ↪ Ansiosidonnaisen porrastus. Etuuden määrä laskee 40 etuuspäivän jälkeen 20 % ja 170 etuuspäivän jälkeen 25 %.
      ↪ Omavastuupäivät 5 -> 7 ja lomakorvaus jaksotetaan.
      ↪ Suojaosat pois - ei lyhyitä keikkatöitä työttömänä.
      ↪Lapsikorotukset pois.
      ↪ Vuorotteluvapaa lakkautetaan.
      ↪ Aikuiskoulutustuki lakkautetaan.
      ↪ Hallitus asettaa lainsäädännöllä palkankorotuksille katon.
      ↪ Valtakunnansovittelijan kädet sidotaan, eikä sovittelusta voi saada viennin tason ylittäviä palkankorotuksia.
      ↪ Muista myös kiky-sopimus vuodelta 2015 - maksanut palkansaajille jo yli 15 miljardia euroa. https://kikykello.fi/
      [3 000 e/kk tienaava maksaa 750 euroa vuodessa Sipilän hallituksen aikana päätettyjä "kiky-maksuja"]
      ↪ Ay-jäsenmaksun verovähennysoikeus poistetaan.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      ”Suomen työmarkkinat ovat menossa ison askeleen taaksepäin”, sanoo Ruotsin SAK:n pääekonomisti ja muistuttaa ruotsalaisen mallin "peruskivistä"
      https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6263716

• Anonyymi

Sillä rahalla n.190m€ ei tämän valtion konkurssia korjata. Nyky hallitus tekee korjaus liikkeitä n 80000 työtöntä lisää ja velkaa 12.2 miljardia lisää. Ei ihan ole hallituksen julistama suunta.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2020
    Aihe