Tuulivoimala etäisyys

Anonyymi-ap

Hallitus on tehnyt päätöksen tuulivoimaloiden etäisyydestä asuinrakennuksen.Uuden lainmukaan jos alue ei ole maakuntakaavan mukainen sovelias paikka tuulivoimala rakentamiseen, niin etäisyys on 8×pyyhkäisykorkeus.Esim.Pikku-Paljakassa on lähin tuulimylly 1200 metriä asuinrakennuksesta ja sen pitäisi olla 8×320 m=2560 metriä.Puolangan tuulivoima kaava valmistelut menee uusiksi kaikki, kun ei yhdessäkään tuulivoima kaavassa ei ole lain mukaisesti riittävä etäisyys asuinrakennuksiin.Puolangan kunnanvaltuustolla ei ole tähän asiaan mitään sanomista muutako hylätä nykyiset tuulivoimala kaavat.

7

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Elähän hätäile koskee varmaan uusia kaavoja, vanhat vanhoillla säännöillä.

• Anonyymi

Puolangalla ei ole yhtään valmista tuulivoimala kaava , kun valtuusto ei ole hyväksynyt yhtään kaavaa.Eli kaikki kaavat on uusia.

• Anonyymi

Ei ne tuuliviirit ymmärrä näin vaikeita asioita. Puokiolle vois pystyttää yhden ison myllyn siihen risteykseen. Se riittäisi koko kylälle ja oishan se kumiankka näköinen turistikohde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne tuuliviirit ymmärrä näin vaikeita asioita. Puokiolle vois pystyttää yhden ison myllyn siihen risteykseen. Se riittäisi koko kylälle ja oishan se kumiankka näköinen turistikohde.

Olen samaa mieltä. Fingeroos voisi aukaista kahvilan jossa on vain puokiolaisia tuotteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Fingeroos voisi aukaista kahvilan jossa on vain puokiolaisia tuotteita.

Hyvin erikoisia kommentteja. Nämä kommentoijat tulkitsen pormestarin ylistäjiksi ja orjiksi.
        Seuraavassa yksi riippumattomaton käsikassaran miete ja lakitotuus, eli varovaisuusperiaate, jota kunnan olisi jo pitänyt noudattaa , mutta kun eivät noudattaneet, niin kuntalaisten kuormitus ja kulurakenne on valtakunnan suurin.
        Löytyy aika ajankohtaisesta luonnonsuojelulaista 9/2023 jo luvusta yksi, eli keskustapuoluelaiset kuntapäättäjät eivät ole lukeneet edes lukua yksi. Ei edes kaikkitietävä pormestarin kuormituksen alainen ylipappi S eppo. Seuraava kopio hyvin lyhyestä ja yksiselitteisestä laista minkä keskustapuolue aliarvio ja halusi korruptiossaan unohtaa kunnan jäsenten kustannuksella.
        Luonnonsuojelulaki
        7 §
        Varovaisuusperiaate
        Tämän lain tai sen nojalla annetun asetuksen mukaisessa päätöksenteossa kiinnitetään huomiota luonnon monimuotoisuuden merkittävän vähenemisen tai häviämisen uhkaan, vaikka siitä ei olisi olemassa varmistettua tieteellistä tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin erikoisia kommentteja. Nämä kommentoijat tulkitsen pormestarin ylistäjiksi ja orjiksi.
        Seuraavassa yksi riippumattomaton käsikassaran miete ja lakitotuus, eli varovaisuusperiaate, jota kunnan olisi jo pitänyt noudattaa , mutta kun eivät noudattaneet, niin kuntalaisten kuormitus ja kulurakenne on valtakunnan suurin.
        Löytyy aika ajankohtaisesta luonnonsuojelulaista 9/2023 jo luvusta yksi, eli keskustapuoluelaiset kuntapäättäjät eivät ole lukeneet edes lukua yksi. Ei edes kaikkitietävä pormestarin kuormituksen alainen ylipappi S eppo. Seuraava kopio hyvin lyhyestä ja yksiselitteisestä laista minkä keskustapuolue aliarvio ja halusi korruptiossaan unohtaa kunnan jäsenten kustannuksella.
        Luonnonsuojelulaki
        7 §
        Varovaisuusperiaate
        Tämän lain tai sen nojalla annetun asetuksen mukaisessa päätöksenteossa kiinnitetään huomiota luonnon monimuotoisuuden merkittävän vähenemisen tai häviämisen uhkaan, vaikka siitä ei olisi olemassa varmistettua tieteellistä tietoa.

Eiköhän tuo varovaisuusperiaate tule vastaan lähes jokaisessa kuntaa kuntaa koskevassa laissa. Itse muistan edellä esiintuodun lisäksi toki parhaiten ulkoa ympäristönsuojelulain, mutta on monessa muussakin varovaisuusperiaate kuntalaisten elämän ja tasavertaisuuden turvaksi ja korruption, lahjonnan, kunnan järjestämien tapahtumien päätössidonnaisen tukemisen sekä lobbaamisen eliminoimiseksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      2924
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      213
      1299
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      118
      1269
    4. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      365
      1179
    5. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      111
      1073
    6. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      92
      1043
    7. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      404
      1005
    8. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      914
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      914
    10. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      10
      910
    Aihe