Kaipaan teitä
vertaistuki olisi enennmä kuin hyvä juttu,
taaskaan en jaksanu lähteä ulos,
vaikka aurinko paistoi niin kutsuvasti,
oletin siellä on kylmä ja tuulee,
tuumasin lähisukulaiselle,
--- ulos lähtöki alkaa pelottamaan,
olen alkanu muuttua araski ihmiseksi,
kokeeko joku arkuutta lähteä entisille lenkkipoluilleen,
minusta on tullu arka,
vanhuus on arvaamatonta aikaa,
vanha ihminen muuttuu yksin asuessaan,
olen kyllä ollu tietoinen, yksin oleminen ei ole hyväksi kenellekkää,
ei edes nuorille ihmisille,
kyllä kaikilla pitäisi olla joku turvallinen yhteisö johon tuntisi kuuluvansa,
se kaikki on nyt meneisyyttä,
maailma muuttu, kaikki katoaa ympäriltä
voi sanoa: elämä oli LAINA VAIN ,
kuten lapsetki on laina vain,
ihmisen pitäisi osata valmistautua vanhan ihmisen osaan,
ettei vanhuus ja avuttomuus tulisi yllätyksenä kenellekkää !
LOPUNAIKAA VIETTÄVÄT !
92
642
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän se kynnys nousee, mitä pidempään on kotona sisällä.
Minulla on pahat nivelvaivat ja käveleminen käy kipeästi, ja voin vain ihmetellä ihmistä, joka voi kivutta kävellä muttei kävele ja nauti ulkoilmasta.
Käyn joka päivä kävelyllä vaikka tekee kipeää. KUn on aurinkoinen ilma ja helppo maasto, kivutkin lieventyvät ja sitten vielä kun tapaa tuttuja, keskustassa kun asun, ja voi vaihtaa kuulumisia, niin kyllä silloin on päivä ollut hyvä- Anonyymi
Olet suhteelisen terve vielä
tuo kaikki kertoo tervydestä,
terve ihminen
lähtee eikä aijo,
olen kyllä tietoinen
mitä enemmän jättää lähtemättä, sitä huonompaan kuntoon joutuu,
mikä olisi se taikakeino
saisi aktiivisuutensa uudelleen viritettyä,
heh, oliskohan siihenki lääke olemassa,
mull on kauheesti syd. lääkeitä jokapiviäiseen käyttöön,
plus vitamiinit,
vieläkö pitäis piristyspilleri sujuttaa niitten joukkoon, huh, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
terve ihminen
lähtee eikä aijo,
olen kyllä tietoinen
mikä olisi se taikakeino
plus vitamiinit,
vieläkö pitäis piristyspilleri sujuttaa niitten joukkoon, huh,Kalanmaksaöljy. Apu apatiaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalanmaksaöljy. Apu apatiaan?
Olen huomannu, minulla on D-vitamiinia pillerinä
en syö jokapäivä syön niitä silloin tällöin ja ne todella tekee mielen pirteämmäksi,
D-vitamiin vaan kertyy maksaan , liika on pahasta, aiheuttaa väsymystä,
joten niitten syöntiä pitää rajottaa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
terve ihminen
lähtee eikä aijo,
olen kyllä tietoinen
mikä olisi se taikakeino
plus vitamiinit,
vieläkö pitäis piristyspilleri sujuttaa niitten joukkoon, huh,Usein tähän vuodenaikaan on epävainen olo monella ensin oli se kellon siirtäminen ja meidän ihmisten kehot eivät,aina pysy mukana siinäkään vaikka ei pitäisi eläkeläiseen vaikuttaa mutta vaikuttaa silti, TV ajat muuttuu lääke ajat myöskin jne. Sitten on ilmat hyvin epävakaisia tähän vuoden aikaan ja sekin vaikuttaa ihmisiin , heräämisiä alkaa tulemaan jo aikain sitten on nukuttava päivällä hieman kun väsyttää . Muistan työvuosina niin potilasmäärä tuli aina suuremmaksi. Kevään alku kukuukaudella . Joten pitää yrittää ottaa vaan rauhallisesti . Ja keksiä jotain pientä tekemistä . Hidasta heräämistä kesä kohti.
Kesää , aika menee siivillä
Moni saa masennuskauden myöskin tähän vuoden aikaan . Yksi nainen sanoi että vaikka hän ei käytä muulloin sokeria ollenkaan mutta keväisin käyttää ja laittaa kahviin tai teekupin aina pari sokerinpalaa niin tuntee olonsa pirteäksi , se oli hänen tapansa hoitaa huonoa olotilaa . Juodaanko tarpeeksi nestettä
ja voileivön päälle voisi laittaa ripauksen suolaakin , moni sanoo että he tekevät niin kun olo on huono.
Joten pitää yrittää kestää , olo tulee paremmaksi ajan kanssa Melankoliaa on pohjoismaiden riesa ollut sina pimeä talvi ottaa voimavaroja. Ollaa ja jaksetaan aika parantaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
terve ihminen
lähtee eikä aijo,
olen kyllä tietoinen
mikä olisi se taikakeino
plus vitamiinit,
vieläkö pitäis piristyspilleri sujuttaa niitten joukkoon, huh,Joskusnon todellamsempiristyspillerikin antanut avun monelle .
Joten kaikkensa voi kokeilla ennenkö antaa periksi.äsitten on tämä vuodenikakin osaamaan tekemässä ihmisiä väsyneiksi keho ei oikein pysy mukana ensinnäkin siinä aitä puåimeön kauden jälkeen tulee valoisaa se ottaa aina aikansa ennekö vanhan ihmiseksi kroppa hyväksyy muutokset .
Vitamiineja joa lääkäri kirjoittaa niin nekin on syötävä ihan kuten selostiåuksessa lukee . Monella on kilpirauhas lääkitys ja ailloin on katsottava etteimotEta vitamiineja samaan aikaan kilpisrauhasen lääkkeiden kanssa. Usein vanhat ihmiset juovat liian vähän nestettä joten moni on väsynyt vaan senkin vuoksi . .joten syitä on monia uupumisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannu, minulla on D-vitamiinia pillerinä
en syö jokapäivä syön niitä silloin tällöin ja ne todella tekee mielen pirteämmäksi,
D-vitamiin vaan kertyy maksaan , liika on pahasta, aiheuttaa väsymystä,
joten niitten syöntiä pitää rajottaa,Jos D vitamiinin puute on todettu ja lääkäri on kirjoittanu5 aitä,reseptillä nuåiin reseptissä lukee miten sitä on otettava. .
Mutta itse tehdyt puute tilat kehossa eivät koskaan ole oikeita saattaa olla että syö vitamiinia jota ei oikeastaan tarvitse edes . Siis tulee välttää sitä ettei itse tee vitamiinin puutteesta, koska aina ei suinkaan syyt ole niitä mitä itse kuvittelee.
- Anonyymi
Onhan täällä useita aoituksia
joissa kuoleman esikartanoiss ollaan.
Mitä niistä puuttuu?
Hei, em mää tune teit, et lohruttajaks kelppaisin.- Anonyymi
Hyvinki kelpaat,
meitä poislähtijöitä taitaa olla melkonen joukko nyt suomessa,
onhan suuret ikäluokat tuleet vanhus-ikään
kaikki heistä ei ole enään ollenkaan kovinkaan terveitä,
tiedän paljonki jo kavereita huonossa kunnossa, se ihmetyttää kun moni nuorempi kaveri kuolla kupsahtaa yks-kaks katoaa noin vain joukostamme, ihan harmittaa.
- Anonyymi
Minullakin on päivä mennyt täällä sisällä. Ulkona paistaa aurinko, linnut sirkuttavat ja näkyy jo valkovuokkomätäskin olevan kukassaan!
Näen ja kuulen tämän kaiken avoimesta ikkunastani. Mitä turhia ulos vääntäytymään?- Anonyymi
Ulkona on ollu kylmä ilma
ja just TV: lupasi että huomenna sataa lunta,
on siis vielä kylmempää,
empä minäkään ole ulos jaksanu,
kylläki siitä kannan huonoa omaa tuntoa koska tiedän mun kunto rapistuu aina vaan huonompaan kuntoon,
kuinka minä voisin hyväksyä tämän avuttoman vanhuuteni, sitä kyselen itseltäni,
sielunikaa ei kerro kuika voisin hyväksyä hiipuvat voimavarani ja
ja heikon kehoni, - Anonyymi
Mun pitää huomenna päästä ulos, vaikka uutiset lupasi vielä kylmempää ilmaa kuin tänään,
pakko on saada senverran ittestä irti ,
mun on pakko päästä ulos ennenkuin talo hajoaa, heh,
En tykkää talvesta, ulkona olen talvisin vain pakon edessä. Kesällä olen ulkona kaiket päivät.
Nyt olen jo nauttinut auringosta mökin pihalla ja kylillä parvekkeella, työnnän lasit syrjään jos aurinko paistaa.
Akillesjänteen katkeamisen takia on kävely ollut muutenkin huonoa, nyt alkaa jo jotenkin sujua.
Epäilyttää pystynkö enää ajamaan pyörällä kun tasapaino meni huonoksi jalan takia.
Kuntopyörää poljen joka päivä ja kuntoilen fysioterapeutin ohjeiden mukaan.
Harmittaa kun ostin uuden sähköpyörän viime kesänä, tiedä uskallanko kokeilla ajamista.
80-vuotta tuli täyteen Elokuussa, tiedän että aikaa on rajallisesti mutta en mieti sitä. Kuoleman pelko haihtui kokonaan kun menetin poikani syövälle. Äskettäin veljeni kuoli syöpään, minua 4-vuotta nuorempi.
Paljon nuorempien kuolinilmoituksia saa lukea vähän väliä. Sanon monesti aamuisin, " Kiitos että saan elää", saan nähdä vielä kesän.
Elämänhalua on vielä, välillä meinasi masentaa jalan takia, monta viikkoa kipsissä ja pyörätuolissa, sitten hirveä saapas jota oli pidettävä yötä päivää useamman viikon ajan. Silloin opin että minäkin tarvitsen apua, sain sitä onneksi läheisiltä.
Voi kun pääsisi lähtemään täältä niin että ei joutuisi käänneltäväksi laitokseen.
Aika heittelehtivä on viestini, kirjoittelin mitä mieleen tuli.- Anonyymi
Ihan asiaa kirjoitit,
kaikkea hyvää ja pitkää ikää elämääsi,
sinulla on mökki ja kesäiset puuhastelut siellä
se pitää sinut kunnossa
toivotaan että tulee ihana kesä,
ei liian kuumia helteitä kumminkaan. - Anonyymi
Luulen että ihan itse tulet tuntemaan josko tulet ajamaan sillä uudella pyörälläkin, äminun kohdallani on aina ollut niin että olen välttänyt jotain asiaa, jaaityen vaan yhtä äkkiä huomannut haluavani tehdä juuri sitä,.joten hoitele vaan itseäsi kuntopyörällä olet todella raikas tuulahdus vanhusten palstalla kun teet asioita, itse tapaa meikäläisellä vaan kaikki jäädä ovasti suunnittelen ja siihen se sitten jää.
- Anonyymi
Älkää rakkaat ystävät ottako stressiä, vaikka ette ulos saa itseänne "rahdattua".
Minä en ainakaan ota.
Ei näin kylmillä ilmoilla yksinkertaisesti huvita.
Hirveän kylmiä tuuliakin on ollut lähes joka päivä.
Jonkun päivän kun odottelemme vielä tulee houkuttelevammat säät
ja orastava vihreys houkuttaa myös varsinkin kun aurinko paistaa.
Puissa ja pensaissa on jo vähän vihreää eteläisessä Suomessa.
Hyvää yötä ja huomiseen !- Anonyymi
Mitä tykkäät jos menen kampaamoon, leikutan tukkani lyhyeksi ja otan puoli päähän permanentin ,
olisko vanhalle ihmiselle siitä iloa.
meinasin kasvattaa poninhäntä tukan
mutta sinnikkys ei näytä kestävän,
puolipitkä tukka tuntuu kovin hankalalta , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tykkäät jos menen kampaamoon, leikutan tukkani lyhyeksi ja otan puoli päähän permanentin ,
puolipitkä tukka tuntuu kovin hankalalta ,Leikkautin tukkani, lyhyt on, mutta ei ollt tuttu kampaaja, ei leikannut tyyliini, mutta pian se on tas pitkä a saa korjeusleikkeuksen oltain muulta kampaajalta. Pitää tutustua paikallisiin paemmin, kun on valinnan varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikkautin tukkani, lyhyt on, mutta ei ollt tuttu kampaaja, ei leikannut tyyliini, mutta pian se on tas pitkä a saa korjeusleikkeuksen oltain muulta kampaajalta. Pitää tutustua paikallisiin paemmin, kun on valinnan varaa.
Se onki minuki ongelma , kumpa löytäisi mieleisen ammattitaitoisen kampaajan joka osaisi leika tukan nätiksi,
käyn harvoin kampaajalla, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onki minuki ongelma , kumpa löytäisi mieleisen ammattitaitoisen kampaajan joka osaisi leika tukan nätiksi,
käyn harvoin kampaajalla,Kampaamoissa ei enää ole niitä perinteisiä kuvakirjoja, vaan ihmiset mahd. valitsevat netistä valokuvan ja vievät kännykässä kuvan kampaajan nähtäväksi.
Tämmöinen on systeemi nykyään...
Entinen "kerroskampaus" on nykynimeltään "pixie"! Tässä kuvia:
https://www.google.com/search?sca_esv=021a7e8001b564d8&q=pixie&udm=2&fbs=ABzOT_Apl9KzGeH4sQkHvT4u1TLYfsQjkMwn5JMlk-Yz7vpz31BE4OkfjQ6hn9_HdctDqQOL4P3NIiPSpuoTjKIyBy_wVRR8PzagaKZmiLUhTlOpwwSDLqM-R4yGnsHUuk45Xvsx4uQYhK8S-GNZL_RVc5pHPXgsOSvm7qxQeSUnK1HEnBclJAMigQLZfvHVfdAOzmtcQGu6&sa=X&ved=2ahUKEwjFl-eyvvSMAxXUORAIHSiRFMcQtKgLegQIGhAB&biw=1648&bih=795&dpr=1.1
Pitkä linkki mutta johtaa kuvasivulle, jossa kymmenittäin erilaisia pixie-kampauksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kampaamoissa ei enää ole niitä perinteisiä kuvakirjoja, vaan ihmiset mahd. valitsevat netistä valokuvan ja vievät kännykässä kuvan kampaajan nähtäväksi.
Tämmöinen on systeemi nykyään...
Entinen "kerroskampaus" on nykynimeltään "pixie"! Tässä kuvia:
https://www.google.com/search?sca_esv=021a7e8001b564d8&q=pixie&udm=2&fbs=ABzOT_Apl9KzGeH4sQkHvT4u1TLYfsQjkMwn5JMlk-Yz7vpz31BE4OkfjQ6hn9_HdctDqQOL4P3NIiPSpuoTjKIyBy_wVRR8PzagaKZmiLUhTlOpwwSDLqM-R4yGnsHUuk45Xvsx4uQYhK8S-GNZL_RVc5pHPXgsOSvm7qxQeSUnK1HEnBclJAMigQLZfvHVfdAOzmtcQGu6&sa=X&ved=2ahUKEwjFl-eyvvSMAxXUORAIHSiRFMcQtKgLegQIGhAB&biw=1648&bih=795&dpr=1.1
Pitkä linkki mutta johtaa kuvasivulle, jossa kymmenittäin erilaisia pixie-kampauksia.KIITOS
olipa todella hyvän näkösiä perukkeja varmaanki
minäki haluaisin jonkun noista,
mutta en uskalla netistä tilata mitään ostos voi mennä pieleen, joksus olen katellu ostaakseni mutta sitten perukin KOKO määrittäminen onki suuri vaikeus, ja sitäpaitsi jos kuvassa näyttää sievältä voi olla ettei se minun NAAMAAN sovikkaa, joten raha menisi hukkaan jos netistä menisi ostamaan perukkia, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIITOS
mutta en uskalla netistä tilata mitään ostos voi mennä pieleen, joksus olen katellu ostaakseni mutta sitten perukin KOKO määrittäminen onki suuri vaikeus, ja sitäpaitsi jos kuvassa näyttää sievältä voi olla ettei se minun NAAMAAN sovikkaa, joten raha menisi hukkaan jos netistä menisi ostamaan perukkia,Ei nuo olleet peruukkeja vaan "pixie"-tyylillä leikattuja hiuksia!
Jos itse haluaisit jonkin tuollaisen kampauksen, tallenna kuva kännykkääsi ja näytä kampaajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuo olleet peruukkeja vaan "pixie"-tyylillä leikattuja hiuksia!
Jos itse haluaisit jonkin tuollaisen kampauksen, tallenna kuva kännykkääsi ja näytä kampaajalle.kiitos tiedosta !
- Anonyymi
Minä en ole milloinkaan pitänyt keväästä , mutta syksy on aina ollut sitä aikaa jolloin tunnen eläväni , lämpöiset pimeät illat ja kellertävä luonto valmistumassa talveen ,Niinnettä eri tavalla me ihmiset koetaan vuoden ajatkin , joku psykolookimole kertonut jossain kurseillamettä se aika kausi jolloin on kohdannut ensirakkautensa tulee aina olemaan ihmiselle se paras vuoden aika, liekö perää mutta minämtapasin itse syksyllä ensinrakkauteni ei se sen kummempaa ollut oltiin nuoria ja tykättiin toisistamme kunnes tarina loppui siihen muutaman viikon päästä . Mutta kiva muistella sitä aikaa kun oltiin niin viattomia kumpikin joten jos olisi ollut tätä aika kautta niin sekin rakkaus olisi ollut Toisenlaista .
No se siitä , syksyisin todella voin aina hyvin. Miehelläni oli kevät sitä parasta aikaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puolipitkä tukka tuntuu kovin hankalalta ,Minä kasvatin korona ihana hiukseni kun ei oikeinhaluttanut mennä kampaajalle. ,nyt ovat vyötärölle asti ja voi mikä työ niistä onkaan , joten olen tuuminut minäkin hieman niitä lyhentää mutta en mitäön sellasista jossa niska kyömy on näkösällä , minusta se on kamalan näköistä. Kun katselen ystävän lyhyeksi kynittyä, tukkaa ja sivu kuva on todella vähemmän kaunista katsottavaa . Mutta pääasia että hän itse on tyytyväinen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käyn harvoin kampaajalla,Silloin kun Minullamoli vielä lyhyt tukka niin leikkautin sen aina parturissa en siis kampaajalla. Olin aina tyytyväinen tulokseen osasivat leikkaamisen taidon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIITOS
mutta en uskalla netistä tilata mitään ostos voi mennä pieleen, joksus olen katellu ostaakseni mutta sitten perukin KOKO määrittäminen onki suuri vaikeus, ja sitäpaitsi jos kuvassa näyttää sievältä voi olla ettei se minun NAAMAAN sovikkaa, joten raha menisi hukkaan jos netistä menisi ostamaan perukkia,Pizie peruukit ovat ottaneet valtaa naisten joukossa , monella huono laatu omissa hiuksissa silloin on kiva ottaa pixie esiin ja taas on huolitellun näköinen yatävättärellä kaksi hiema eri sävyillä
- Anonyymi
Kiitos linkistä, vaikka minua ei nyt huvittanut edes ´katsoa kauniita hiuksia, kun omat ovat saiaruksien vuoksi niin huonosa kunnossa, että kihartimetkin polttavat huokset karrelle.
Yritän saada pelkällä hoitoaineella pesemällä jotain säätöä tuohion hiustenkin kuivuuteen.
Mitin kevyttä permistä, kun hiuksia on monta kuukautta lähtenyt ihan kamalasti, mutta ehkä peruukki ols paras.
Pakko jotain miettiä, kun ei voi pipo päässä koko kesää kulke, ja liinakaan ei minua pue.
Liian pienimpää ja harvassa korvia!- Anonyymi
Tutullani on kesäisin puuvillalangasta virkattu vähän pitsimäinen pipo, joka suojaa
auringonpaahteelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutullani on kesäisin puuvillalangasta virkattu vähän pitsimäinen pipo, joka suojaa
auringonpaahteelta.heh jaaaa,
niin minullaki on musta ja valkonen, itse olen virkannu,
aika ahrvoin pidän niitä ulkona joskus pistän yöksi päähän
pipo lämmittää varsinki talvella nukkuessa,
ne on tosi nättejä virkattuja pipoja,
tosi ihania ,
- Anonyymi
Matt28:18-20Opetuslapseus. Me itse emme luo mitään.
- Anonyymi
TÄH ???
MITÄ TARKOTAT ?
ei ymmärrä sun viesiä höh, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TÄH ???
MITÄ TARKOTAT ?
ei ymmärrä sun viesiä höh,Pitää minunkin ihetellä, mitä se Matteus
niihin virkattuihin pipoihin kuuluu?
Niistähän te puhuitte kun minä valitin huonoja hiuksiani.
Minä käytän kesällä erilaisia lippiksiä ja niitä on mainoksellas ja ilman.
Nytkin täällä oli pakkasta aamulla, ja mittrissa ei ole kuin asteen verran plussaa koko päivänä.
Pipolla vielä voi mennä, en ole edes ainoa "pipopää",
Pää asia ettei ole pipi pää / pää pipi.
Tuon matteuksen lähettäjä teki piponvirkkauksesta
iltselleen ongelman, halusi osoittaa, että emme me mitään osaa, vanhukset.
Hänellä ei riitä sanoja, hän lainaa Raamattua!
Voiko sanoa, että tekopyhyyttä?
"Me emme luo mitään" ehkä hän ei tykkää virkata pipoa.
Mukavaa sunnuntaita, mahottomassa tuulessa ja kylmässä säässä.
Alan leipomaan pullaa ja rahkapiirakkaa, tulee lieden luona lämmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää minunkin ihetellä, mitä se Matteus
niihin virkattuihin pipoihin kuuluu?
Niistähän te puhuitte kun minä valitin huonoja hiuksiani.
Minä käytän kesällä erilaisia lippiksiä ja niitä on mainoksellas ja ilman.
Nytkin täällä oli pakkasta aamulla, ja mittrissa ei ole kuin asteen verran plussaa koko päivänä.
Pipolla vielä voi mennä, en ole edes ainoa "pipopää",
Pää asia ettei ole pipi pää / pää pipi.
Tuon matteuksen lähettäjä teki piponvirkkauksesta
iltselleen ongelman, halusi osoittaa, että emme me mitään osaa, vanhukset.
Hänellä ei riitä sanoja, hän lainaa Raamattua!
Voiko sanoa, että tekopyhyyttä?
"Me emme luo mitään" ehkä hän ei tykkää virkata pipoa.
Mukavaa sunnuntaita, mahottomassa tuulessa ja kylmässä säässä.
Alan leipomaan pullaa ja rahkapiirakkaa, tulee lieden luona lämmin.JOOOO, minunki pitäisi tehdä kakkua ja paistaa lättyjä se oli tyttäreni toive vapuksi, ,
pikkusen kyllä laiskottaa alkaa touhuammaan hällän edessä
ja se kakku ihmetyttää,
hän tykkää kun kuulemma lapsena oli tykästyny
kauan sitten silloin usein tein myös kakkuja, kun lapset oli pieniä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOOOO, minunki pitäisi tehdä kakkua ja paistaa lättyjä se oli tyttäreni toive vapuksi, ,
pikkusen kyllä laiskottaa alkaa touhuammaan hällän edessä
ja se kakku ihmetyttää,
hän tykkää kun kuulemma lapsena oli tykästyny
kauan sitten silloin usein tein myös kakkuja, kun lapset oli pieniä,Ihanaa kun täällä ketjussa on ihmisiä jotka puhuvat asiaa,
elämä on just tätä.
Arkisia juttuja pieniä huolia, mutta sydän on lämmin
ja voi kohdata muita kirjoittajia kohteliaassti, asiallisesti ja lämmöllä.
Kiitos, kun täällä ei tunne itseänsä vieraaksi, vaan ystävänä on otettu vastaan.
Pyyhin silmiäni, kun vuotavat ilosta.
- Anonyymi
Kannattaa opetella oleen yksin nuoresta pitäen.
- Anonyymi
Oliko sinulla asiaakin?
Kyllä kaikki osaavat asua yksin, mutta kaikki eivät osaa häiritä muiden juttuja, Onneksi ollet täällä, mutta puhu nyt nuutakin, täällä keskustellaan ilman vlihuutoja.
Se on vain huonoken edustjien tapa kokuksissa ja keskusteluissa, <Yrittää saada kunniaa, kun huomataan sivuhuudotkin.
Tervetuloa, puhu nyt kirjoista ja ihmisen synnystä, meitäkin kiinnostaisi.
- Anonyymi
Minulla on taas ressiä ollakko vai eikö olla.Laitoin osakkeen myyntiin
ja jyselijöitä ei ole ollut kuin kaksi.
Muuttaisin Lemille vuokralle tytär asuu perheineen siellä
Ja taloyhtiössä tuleva ikkuna remontti.Ei kehtaisi enää maksella
kun katto ja putkiremontit jo tehty.
Katsotaan mitä kohtalon kortit eteen tuopi.- Anonyymi
OIJOI ompa sinulla suuret hankkeet menossa,
muutto on aina suuri projekti,
kyllä minullaki olisi halu muuttaa johonki uuteen ympäristöön, lähinnä semmoseen joka muistuttaisi maalaismaisemasta,
aina vaan tökkää siihen kun olen ihan yksin, kun puoliso kuoli ja minä jo vanha ja yksin, mutt haluisin niin hartaasti muuttaa jonnekki jossa olisi luonto lähellä, se oli meidän yhteinen haave kun puoliso eli vielä, jäi vain haaveeksi,
toisaaltaan kun mietin yksin muuttamista uuteen ympäristöön,
viihtyisinkö sittenkään enään yksin vieraassa maisemassa,
se onki suuri kysymys,
onko siihen vastausta olemassakaan,
ei se taida niin itsestään selvää ollakka,
meikä taitaa kaivata kuoleita poisnukkuneita ihmisiä
enenvanhan yhteisiä maisemia,
ja niitähän ei takasi saa,
paree kuolla itteki pois,
- Anonyymi
Kyllä se iso brojekti on myönnän.Mutta onhan näitä
eläkeläisjärjestöjä missä kavereita löytyy.Itsestähän
se on kiinni miten sosialisoituu vieraaseen ympäristöön
Lemillä on rauhallista ja tyttären kesämökki ja on apteekki
pankki ja kauppa mitä sitä mummo muuta tarvii.
Ja sen otan vielä viimeisenä seikkailuna.Tervetuloa kylään- Anonyymi
OI kun ole puolestasi iloinen
tuo että sinä noin jaksat ilahduttaa meitä muitaki
meille tulee tunne " jospa meki vielä joskus jaksetaan muuttaa " höh,
no on se kiva haave mullekki,
luulen vain etten enään jaksa suurempaa muutosta elämääni ,
se mua harmittaa,
en pidä tästä vanhan ihmisen elämästä ollenkaan,
jää niin paljosta paitsi
on pakko monissa asioissa vain luovuttaa.
kiitos kutsusta, tulen haaveiiteni linnun siivin, heh, - Anonyymi
Olen 70 vuotta täytettyäni muuttanut jo kolme kertaa.
En ole juurtunut tänne, enkä tuonne, oikeastaan mihinkään ei ole ikävä.
Onhan se muutyyto rasklas puuha, mutta jokisessa muutossa, muutettava irtaimisto kummasti vähenee.
En panisi hanttiin, vaikka uuden kordin joku eteeni tarjoaisi, tätä ei kukaan kuitenkaan osta, vanha on vanhaa, eikä ole Helsingissä!
Toivon, että saat asuntosi myytyä, joskus kestää, joskus menee kupaksi piankin, riippuu koosta ja sijainnista, ja onhan niitä vaatimuksia osajilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OI kun ole puolestasi iloinen
tuo että sinä noin jaksat ilahduttaa meitä muitaki
meille tulee tunne " jospa meki vielä joskus jaksetaan muuttaa " höh,
no on se kiva haave mullekki,
luulen vain etten enään jaksa suurempaa muutosta elämääni ,
se mua harmittaa,
en pidä tästä vanhan ihmisen elämästä ollenkaan,
jää niin paljosta paitsi
on pakko monissa asioissa vain luovuttaa.
kiitos kutsusta, tulen haaveiiteni linnun siivin, heh,Jos saan kaupaksi niin kyllä ale hintaan.Mutta kun ei ole ostajia.
Sanoi kiinteistövälittäjä kaksi vikaa Joutsenossa ja toinen kerros.
Mutta ystävä hyvä periksi ei anneta niinkauan kun henki pihisee
Eikä tarvi haaveilla linnun siivin jos toeutuu niin lämmitän siulle
saunan ja tiedä vaikka pesen selänkin.Katsotaan mihin kohtalon
'kortit vie.
- Anonyymi
Tänään ei ole yhtään uutta kirjoitusta täällä.
Vahinko.
Mitä olette puuhailleet
vai oletteko olleet väsyneitä ?
Minä olen ollut väsynyt.
Aloitin antibioottikuurin hengitysteiden tulehdukseen,
itse tulehdus väsyttää ja lääke.
Ehkä tässä alkaa kuntoutua vielä täksi kesäksi.
Toivottavasti kesän vielä näkisi, kun talven yli on jaksanut rimpuilla.
Kuulumisiin !- Anonyymi
Harmi.
Olen kyllä joihinkin juttuihin vastannut,
mutta jotenkin on mennyt tämä ohi,
Lääkitys on aina hyväksi, mutta minusta jo pelkät
tulehdussairaudet väsyttävät.
Minä tässä taas hetken nukahdin noihin lihas särkyihin,
piti nousta kävelemään ja ottamaan puolikas Panadoli.
Nyt uudestaan patjalle ja unitoiveessa. - Anonyymi
Nukuin ja sitten heräsin klo 2:n jälkeen. Hoipuin vessaan.
Ajattelin, että nukahdan uudestaan paremmin, jos kuumennan vähän kahvia, syön leivän + maitoa. Avasin ikkunankin. ☕ 🥪 🥛
Mulla on pieni tuuletin makuuhuoneessa, olen sitä taas käyttänyt ja ehkä sen tuoma viileä ilma ja rauhallinen humina on osaltaan auttanut uneen.
Menen taas kohta pehkuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi.
Olen kyllä joihinkin juttuihin vastannut,
mutta jotenkin on mennyt tämä ohi,
Lääkitys on aina hyväksi, mutta minusta jo pelkät
tulehdussairaudet väsyttävät.
Minä tässä taas hetken nukahdin noihin lihas särkyihin,
piti nousta kävelemään ja ottamaan puolikas Panadoli.
Nyt uudestaan patjalle ja unitoiveessa.Aamupäivää.
On kovin puhumattomia nämä tämän päivän avaukset.
Oli tarkoitus kirpputorille mernnä kävelemään,
jos silmiin osuis jotain puuvillakankaisia asuja, tekisin itselleni yöpaidan.
Ei paksuja marimmekkokankaisia, vaan kevyttä, kesämekkoja, vanhoja mekkoja joisya voi tejdä pitkönbvanhan ajan yöpaidan jolla voi viilettää sisällä ja roskiksella käydessä.
Hikoilen paksuissa mekoissaa ja pitkät housut ovat vankila vartalolle,
en vielä jaksanut, mutta ovathan ne auki iltaan asti.
Touhuathan sinä tänäänkin, mutta ole varovainen, jos tikkaille nouset.
Turvallista viikkoa kaikille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nukuin ja sitten heräsin klo 2:n jälkeen. Hoipuin vessaan.
Ajattelin, että nukahdan uudestaan paremmin, jos kuumennan vähän kahvia, syön leivän maitoa. Avasin ikkunankin. ☕ 🥪 🥛
Mulla on pieni tuuletin makuuhuoneessa, olen sitä taas käyttänyt ja ehkä sen tuoma viileä ilma ja rauhallinen humina on osaltaan auttanut uneen.
Menen taas kohta pehkuun.Aika erikoista juoda kahvia yöllä, mutta jos se tekee hyvää miksipä ei joisi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika erikoista juoda kahvia yöllä, mutta jos se tekee hyvää miksipä ei joisi !
Pieni määrä kahvia voi "tönäistä uneen".
- AnonyymiUUSI
Minulla on ollut väsymystä jo kymmenisen vuotta.Ei auta nukkuminen ,ei mikään.
Huomenna sain ajan verikokeeseen,jotta voin sulkea sairauden mahdollisuuden pois.Minulla on kaikki kilpirauhassairauden oireet.Toivottavasti saan hoitoa jos on,sillä nykyään on vaikea päästä hoitoon.
- Anonyymi
Lopun aikaa tässä viettää itsekukin,
kaikesta huolimatta pitää vaan koittaa jatkaa elämää hunokuntoisuudestaan huolimatta,
tänään taas auriko paistaa niiin komeesti,
olen noin viikon löhöilly kotosalla,
nyt on pakko raahauta asioilleen,
lähteminen vie tietnki melkosesti aikaa
kun vanhus on hidas
jopa pukeutuminen tuottaa vaikeuksi,
pukeutuminenki on menny kummalisen ähräämiseksi,
ennen terveenä sitä pisti vaatteet päälle hujauksessa,
nyt se on muisto vain,
nyt tästä lähdenki,
mukavaa aurinkoista päivää teillekki,
kirjoitellaan taas kuulumisia
kuinka on päivän askareista selvitty vielä hengissä, moikka nyt.- Anonyymi
Saitko asioita hoidettua ?
Kylmää on, vaikka aurinkokin välillä paistelee.
Pieniä kävelylenkkejä ole tehnyt
ja vähän siivoillut pihaa.
Asun pienkerrostalossa,
jossa on vain viisi asuntoa.
Voi "hoitaa" pihaa itse,
istutella kesäkukkia,
kun niitten aika tulee ja
istua penkillä auringossa
tai oikeastaan puolivarjossa puitten alla helle-aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko asioita hoidettua ?
Kylmää on, vaikka aurinkokin välillä paistelee.
Pieniä kävelylenkkejä ole tehnyt
ja vähän siivoillut pihaa.
Asun pienkerrostalossa,
jossa on vain viisi asuntoa.
Voi "hoitaa" pihaa itse,
istutella kesäkukkia,
kun niitten aika tulee ja
istua penkillä auringossa
tai oikeastaan puolivarjossa puitten alla helle-aikana.Olen ihan iloinen puolestasi.Voit olla oma itsesi ja tunnet olosi kotoisaksi.
Asun 18 asuntoa olevassa kerrostalossa-
Asukkaina alkuperäisiä vanhojapiikoja ja narsistisia maailman tietäjiä olevassa
talossa jotka luulevat omistavansa talon.Kutsun heitä kalkkuna laumaksi.
nimityksellä on merkityksensä arvostan kanoja ja ovat minusta kauniita lintuja.
No juoruilu on pääasia kun heillä ei ole omaa elämää niin jostainhan se pitää
sisältöä saada.Laitoin osakkeeni myyntiin .Pakko tai täällä sairastuu itsekkin,
Ei se helppoa ole muutto tällä iällä mutta lähden nyt kuitenkin uuteen viimeiseen
seikkailuun.Katsoo nyt mitä kohtalon kortit eteen tuopi.
- Anonyymi
Hengillä ollaan vielä,
uimareissu onnistui,
nyt uupunu ja levon tapeessa,
kauppareissuki onnistui,
mutta enemmänki olisin halunnu soppailla muttei voimat riittäneet,
hyvää illanjatkoa palstalaisille.- Anonyymi
Mitä kaikkea shoppailit ?
Ruokaa vain vai löysitkö jotain kivaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kaikkea shoppailit ?
Ruokaa vain vai löysitkö jotain kivaa ?se siinä harmittikin kun en jaksanu muuta kuin suorittaa ruokaostokset,
kaiholla ajelin kauppojen ohi
ajatuski väsytti
kun ei jaksa niin ei jaksa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se siinä harmittikin kun en jaksanu muuta kuin suorittaa ruokaostokset,
kaiholla ajelin kauppojen ohi
ajatuski väsytti
kun ei jaksa niin ei jaksa,Hei,
minä teen joskus mielikuvitusostoksia netissä.
Saatan jäädä googlailemaan puseroita tai mattoja
tai mitä vaan siltä väliltä
ja katselen mistä tykkäisin,
minkä ostaisin jos ostaisin.
Sitten huomaankin, etten mitään tarvitse,
mutta kävinpä hetken ostoksilla ja halvaksi tuli ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
minä teen joskus mielikuvitusostoksia netissä.
Saatan jäädä googlailemaan puseroita tai mattoja
tai mitä vaan siltä väliltä
ja katselen mistä tykkäisin,
minkä ostaisin jos ostaisin.
Sitten huomaankin, etten mitään tarvitse,
mutta kävinpä hetken ostoksilla ja halvaksi tuli !Aikonaan nuorena kun me puolison kanssa aina lomilla menttiin aurikorannoille,
mä ostin uusia vaateita ELLOKSESTA
silloin oli semmonen lehti josta pystyi postiin maksaa pakettin hinta ja sai puhelimella tialttua mieleisinnä kesä asuja,
näitä nykyajan NETTI kauppoja en ole osannu hyödyntää, joskus kun niitä kattelen en oikeestaan löydäkkään mieleistä ostettavaa, tunnen NETTI-kaupat jotenki epäluotettavaksi t tavaran toimittajiksi, siinä syy etten käytä niitten palveluita,
se vanhanaikainen ELLOS oli ihan turvallinen sai aina sen mitä tilasiki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikonaan nuorena kun me puolison kanssa aina lomilla menttiin aurikorannoille,
mä ostin uusia vaateita ELLOKSESTA
silloin oli semmonen lehti josta pystyi postiin maksaa pakettin hinta ja sai puhelimella tialttua mieleisinnä kesä asuja,
näitä nykyajan NETTI kauppoja en ole osannu hyödyntää, joskus kun niitä kattelen en oikeestaan löydäkkään mieleistä ostettavaa, tunnen NETTI-kaupat jotenki epäluotettavaksi t tavaran toimittajiksi, siinä syy etten käytä niitten palveluita,
se vanhanaikainen ELLOS oli ihan turvallinen sai aina sen mitä tilasiki.En ole pettynyt suomalaisiin nettikauppoihin. Ulkomaisista en tilaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole pettynyt suomalaisiin nettikauppoihin. Ulkomaisista en tilaisi.
Tilasin talvella patjan saksalaisesta verkkokaupasta ja olen tyytyväinen.
Tilasin myös viidelläkympillä tavaraa kiinalaisesta verkkokaupasta (ei ollut Temu), Oli ihan sekundaa!
- Anonyymi
Päivän suunnitellut työt tehty.
Kävin suihkussa, pesin tukkani, se pitää pestä miel. joka toinen päivä.
Kuuntelen sateenropinaa ikkunani takana. Puut huojuvat tuulessa.
Talossa ja pihalla on hiljaista.- Anonyymi
Miksi peset tukan niin usein ? Onko se rasvoittuva ? Minä pesen noin joka toinen viikko
ja se on aina puhtaan näköinen ja tuntuinen ja siisti. Mistä se likaantuisi ?
En suihkussakaan jaksa käydä usein, koska se on mennyt vaikeaksi ja kuiva iho ei tykkää.
En pysy pystyssä ja kylppäri on kylmä. Käsisuihku on ja kainalot voi pestä lavuaarin päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi peset tukan niin usein ? Onko se rasvoittuva ? Minä pesen noin joka toinen viikko
ja se on aina puhtaan näköinen ja tuntuinen ja siisti. Mistä se likaantuisi ?
En suihkussakaan jaksa käydä usein, koska se on mennyt vaikeaksi ja kuiva iho ei tykkää.
En pysy pystyssä ja kylppäri on kylmä. Käsisuihku on ja kainalot voi pestä lavuaarin päällä.Noissa hiuksen pesuaineissa on eroja,
toiset rasvottaa tukkaa toiset kuivattaa,
pitäisi löytää omalle tukalle sopivat pesuaineet ja hiuksen hoitoaineet,
- Anonyymi
Erittäin hieno suomalainen shampoo lapsille eli vihreä pullo on loistava
shampoo. Se hellii päänahkaa ja hiuksia ja pitää rasvoittumiset poissa
eikä kuivata päänahkaa,
koska siinä ei ole kaikenmaailman ylimääräisiä aineita, jotka ärsyttävät
päänahkaa ja hiuksia. Hiukset tosin ovat kuollutta ainetta.- Anonyymi
Kiitos vinkistä! Kokeilen.
- Anonyymi
Kuulun myös "lopunajan voideltuihin". Olen yli 85v. Toivon, että tuleva vappuni olisi viimeinen vappuni. Monet sairaudet jo piirittävät ylivanhaa miestä.
- Anonyymi
Mikään ei maistu miltään.
Elämä ei maistu miltään.
Ei sen jälkeen kun yksin jäin.- Anonyymi
Vaikeeta on,
mennyttä terveyttä ei saa takasi,
tulevaisuus on vain kärsimysta ja vanhuuutta vaivoineen,
ihmetellään nyt vielä tämä kevät ja kenties luoja suo kesä ja syksy,
tiedä häntä nähdäänkö ensivuosiki, sen vain luoja tietää,
jotkuthan saa elää sata vuotiaaksi,
toivottavasti en kuitenkaan minä,
haluan kuolla äkisti nukkuissa poiss,
mutta saako
ken teitää, toive se kuitenki on.
- Anonyymi
Hiljaista on elämäni. Mutta en koe nk. yksinäisyyttä. Haluankin olla hiljaa ja rauhassa. On elämässä joskus ollut enemmänkin myrskyä.
- Anonyymi
Ihmisellä on tarve puhua ja tulla kuulluksi säilyttääkseen mielenterveytensä.
Liika yksinäisyys myös heikentää muistia. Muisti tarvitsee virikkeitä.
Rupattelu, juttelu ihmisen kanssa antaa niitä. En haluaisi olla niin yksin
kuin olen, mutta minkäs teet ? Muut ovat jo poistuneet tuonpuoleisiin.
Iäkkäänä on vaikea löytää kaveria, kun ei pysty juuri missään kulkemaan. - Anonyymi
Mikään ei maistu miltään, sanoi joku aiemmin,
elämästä ei kannata silti heittäytyä ihan irti,
vaikka mikään ei kiinnosta.
En laita jouluja enkä juhannuksia,
en juhli tavaralla ja taikatempuilla, vappu saa tulla ja mennä.
Kun tämä tasainen elämä sopii minulle.
En odota kuolemaa, se tulee ajallaan.
Minulla on sairauksia, mutta ne eivät estä elämästä.
Joskus menee viikkokin kohtaamatta elävää ihmistä
ja kuolleille puhuminen on tapa kertoa elämästäni ei valittaa yksinolosta, he olisivat kanssani jos eläisivät.
!Kekkonen päättää, Jumala säätää", sanoisi vaari kuin aikanaan sanoi.
Tästä suomi24 80+ on tullut pelkkä vaitusten taiivas,
politikkoja syytetään, toisiaan haukutaan ja syytetään
maailma menee nurin jos sitäkin ei
tämä poppoo hoitaisi
suurilla kirjlaimilla.
Ei tosiaan maistu miltään
mutta vaikuttaa happamalta ja happmilta.
Tämän alotuksen mukana kulkevat; Hyvää Vappua, toivottaa yksi vanha, joka ei halua kuolla vaikka on vanha.
Joku vanhusten oma juttujana jatkuu kivasti
lohdullisuus pitää minua kiinostuneena
ja haluan olla olkapäänä oudolle.
Joka kivuistaan valittaa, on kipujensa vanki, sanalaskuko se näin sanoi, mutta kivuista kun ei pääse irti on joku apu kun niistä puhuu.
Viuhkan heiluttajille railakasta vappua,
meinaan nukkua ohi. - Anonyymi
Ensimmäinen alkoholiton Vapunpäivä kymmeniin vuosiin. Tulee paljon nukuttua päivälläkin. Tänäänkin. Tyhjäntoimittaja valvoo silloin öisin.
Talvirenkaat vielä vanhan kotteron alla. Olis ollu kuiva päivä tänäänkin ne vaihtaa, en vaa muistanu.
Akseli kerrallaan vaihan arkipäivien tultua.- Anonyymi
Oikein mitätön kylmä arkinen päivä on tämä vappu ollu minullekkki
monta tuntia olen nukkunu tossa sohvalla,
yöllä nukun nukahtamispillerin avulla, aika hyvin saan vielä öisin nukuttua vaikka otan päivälläki torkkija. - Anonyymi
Mitään ei ole tapahtunut eilisestä poikkeaavaa, vain katsonut ikkunansa ulos, siniristiliput hulmuavat, aurinko lämmitti ja mittarissa oli lämmintä, mutta ulkona kylmää.
Mittariin paistoi aurinko.
Ihmettelen miksi kynnet kasvaa, mutta ne on heikot
ja katkeilee ja murtuu helposti.
Syön d-vitam ja kalkkia.
Varoen renkaanvaihtoon, jos yksin niitä vaihdat.
Oikea päätös, akseli päivässä!
- Anonyymi
Nyt on ollut "ikkunasää".
Sisältä katsoen joskus aurinkoisen mukava,
mutta hytisyttävän kylmä,
kun ulos menee.
Ympäristössäni oli iloista vappuhulinaa,
nuorempaa väkeä oli paljon liikkeellä.
Tuli haikeasti nuoruus mieleen.
Vappu merkitsi silloin jo lähes kesäkauden avausta,
oli lämpötila mikä hyvänsä.- Anonyymi
Huomenna kuulemma myrskyä ja lunta sataa
ukkonenki saattaa jyrähtää,
kummalinen on ilma nyt lunta ja ukkosta yhtäikaa,
- Anonyymi
Vettä tuli aamupäivällä vähän, saisi sataa kunnolla pari päivää
niin luonto saisi vettä.
Tukanleikkuu on vuorossa tänään. "Poikatukka" tarvitsee aika leikkuun
noin viiden viikon välein, sen jälkeen se on kasvanut ulos mallistaan.- Anonyymi
Mä olen kahden vaiheilla
leikatakko tukka
vai kasvatnko poninhännän kesäksi,
ehkä kasvatan pitemmän tukan kun en jaksa sitä kihartaa jatkuvasti
vetasee vainponinhännääle ja sitten onki heti lähtövalmiina asioille, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen kahden vaiheilla
leikatakko tukka
vai kasvatnko poninhännän kesäksi,
ehkä kasvatan pitemmän tukan kun en jaksa sitä kihartaa jatkuvasti
vetasee vainponinhännääle ja sitten onki heti lähtövalmiina asioille,Minulla oli vielä neljä vuotta sitten poninhäntä tukka.
Mutta en tykännyt, oli tukkani jo niin ohueksi harventunut, että poninhäntä näytti ihan hiirenhännältä. Ja leikkautin lyhyen poikatukan. Ja nyt tukka on helppohoitoinenkin
Ainoa huono puoli että parturissa on käytävä 4-5 viikon välein
Mutta ei sekään haittaa - eläkeläiselle kun on tätä aikaa istuskella parturi tuolissa
- Anonyymi
Olen päässyt kahtena vuonna ystävänä kuolleen tilalle ryhmään, yhteen pöydälliseen, joka on juhlinut Vappua kymmeniä vuosia samassa hesalaisessa ravintolassa. Kukaan ei kuullut kunnolla, rassailivat kuulolaitteitaan. Samoja keltalakkisia, valtavan kovaa puhuvia seuraavassa pöydässä ja seuraavassa. Ilmeisesti joku vanha paikka, minulle vieraampi. Kun katsoi näkymää, niitä kellastuneita ja likaisia lakkeja oli joka puolella. Rollaattoreita, keppejä, joku nuori käsikynkässä avustamassa.
Mutta kaikki olivat iloisia, laseja nosteltiin, vanhoja muisteltiin, lauluakin luikattiin. Arvelen keski-iäksi 80-85 vuotta. Noin sitä pitää. Kaikki toivottivat hyvää vappua ja tapaamista taas ensi vuonna. Yksi joka kakisteli varovasti josko päästään, vaiennettiin, hys hys. - Anonyymi
Hassu juttu,
kun aloin syödä D-vitamiinia ja muitaki hieman lisäsin,
olen kummasti piristyny,
nyt pelottaa jopa hirvittää
että mun täytyy elää varmaan 100 vuotiaaksi
kun kuoleman läheisyyki on jotenki väistyny kauemmas ,
en ole niin kipeekää kuin olen ollu,
en halua elää sata vuotiaaksi enkä halua olla kipeäkään,
pitäskö alkaa uusi elämä, jos menisin kesäksi TORI-KAUPPIAAKSI menisin myymään noita käsitöitäni vaikka 1 euro kpl
pääsis niistäki eroon ennen sata vuotispäivää,
ja voisinhan laajentaa yritystäni, alkaisin myymään vaikka orvokkeja nythän ihmiset laittaa pihaa kuntoon ja moni istuttaa kukkia ilokseen,
minulla on kaupallista tuastaa koulutuksineen takana kymmeniä vuosia vaikka ny olenki ysikymppinen tekis mieli alkaa tori-kauppiaaksi.
tämmönen mietelmä tänään,- Anonyymi
se oliski tosi hyvä juttu, saisi aurinka ja raitista ilmaa
ja ihmisiä pörräisi kojun ympärillä,
ja aika kuluisi tosi mukavasti,
ja itse saisi määritellä ona työpäivänsä pituuden,
oikein ihan ajatus,
VOI kun jaksaisi alkaa tommosta puuhastelemaan,
ajatus on kyllä IHANA
suorastaan taivaallinen entiselle kauppiaalle !
- AnonyymiUUSI
Joittenkin torien reunamilla on paikkoja, joissa saa myydä tavaroita.
Oman torini reunassa on myyjiä, joilla on pieni pöytä ja jakkara,
jossa he istuvat. Heillä on erilaista tavaraa, yleensä kättensä töitä.
En tiedä pitääkö kaupungilta pyytää lupa.
Mikset lahjoittaisi töppöisiäsi esim. lastenkoteihin tai vastaaviin ?
Tai köyhien perheitten vauvoille ja lapsille ?
Muistaakseni Pelastakaa lapset ry. on se järjestö, joka toimii
heidän hyväkseen. Lahjoitan sen kautta rahaa jouluisin mm. köyhien
perheitten jouluruokiin ja toivon, että järjestön kautta jokainen lapsi
voisi saada yhden pienen joululahjan.- AnonyymiUUSI
Olen joskus parikymmentä vuotta yliki sitten käynykki torilla myymässä omia ompelemia vaateitaki,
hyvinkelpasivat en tietenkään niistä pyytäny juurikaan rahaan muutamalla eurolla myin mekonki ostaja oli onnelinen ,
---- myynti- paikka piti lunastaa muistaakeni 20 tai 50 euroa en muista nenään, vein oman pyykin kuivaustelineen pöydäksi ja pistin siihen muovi liinan suojaksi
se oli kuin pöytä konsanaan,
päivä kului rattoisasti ihmisten keskellä ja niitten pyöriessä mun ympärillä,
rahaa ei tullu mutta se ei tärkeintä ollukaan pääsin ylimääräsestä tavarasta eroon,
vieläki kaipaan vastaavanlaista , olisi tosi ihanaa olla vielä torimyyjänä, heh,
- AnonyymiUUSI
Vikaisin tässä viestittelyänne.
Minun tukkani on kuin hiiren häntä, mutta laitan pipon päähän.
Kampaajalle kun kesäkelit alkaa.
Nukuin vapun ohi, hiljaista on elämä ollut senkin jälkeen.
Ei ole ulkona ollut vastaantulijoita, ja ohikaan ei ole ollutb tarvetta kävellä.
Hiljaista se on elämä, kun ei asu Helsingissä, se kun tuntuu olevan kaiken kehityksen kehto.
Kun siellä asuin, sitä rakennettiin ja Metron valmistuminen oli suuri juttu, mutta kyllä sitä kaivetiinkin. Hakaniemen torin alle ensiksi syöksyivät.
Onnekseni osasin siirtyä tänne hiljaisille ja köyhille nurkille, kun ei ole omaisuutta jolla leveillä.
Harva tässä ketjussa ja vanhojen jutuissa kehuu omaisuudellaan, mutta onhan meitä joka junaan ja joku jää asemalle odottamaan sitä seuraavaa junaa!
Toki saa kehua, miksimpitää piilossa jon on varakas ja voi ostaa mitä haluaa. Olen sen verran varakas, että en osta makkaraa, enkä jauhelihaa., enkä juokse kahvitarjouksen perässä
Siihen se jääkin, säästän kaikessa missä voin, joka vesihanan avatessani mietin kuika paljon me täällä armaassa kotimaassamme tuhlaamme pohjavettä joka uhkaa loppua, on monissa maissa jo loppuun kulumassa oleva luonnon vara.
Meillä ulosteetkin "pestään" viemäriin!
Säjkössä säästäminen on luontaista, lapsuuden kodissa poltettin saunassakin vain - Karbiidi lamppua- tai öljylyhtyä, kun oljyä alkoi saada kaupoista, tynnyristä pumpattiin ostajan nokalliseen peltikanisteriin, josta sai sitten kaadettua lyhtyyn. ja lyhty se roikkuin joskun tuvan katossakin, riippuvan Öljylampun sijaan.
Että sellaiset mietteet tänään.
Hyvää sunnuntaita.
Ei tämä toivottavsti ole lopun aikaa.- AnonyymiUUSI
No hyvää huomenta ! Elämä kaupungissakin voi olla hiljaista, jos on yksinäinen
ja liikuntarajoitteinen. - AnonyymiUUSI
Tuo karpiitilamppu oli minuki lapsuudessa sodan jälkeen monessa talossa, meidän kylällä,
se valo oli todella kirkas,
öljylamppuun verrattuna,
öljylamppu oliki vaarallinen,
jos se kaatu se sytytti tulipalon,
öljylampun kanssa piti olla hyvin varovainen,
oi niitä aikoja, olihan ne alkeelisia aikoja suomessa ja meidän lapsuudessa. - AnonyymiUUSI
EI me kuolla vielä
me olemme teräs mummoja ja teräs vaareja, luultavasti miedän pitää elää 100 vuotiaaksi,
pikkusen kyllä hirvittää niin vanhaksi elää nyt olen 86 v
onneksi nyt ole piristyny
olen ollu koronan jälkeen jo pitkään hirvittävän väsyny ja olen kokoajan luullu että teen kuolemaa,
nyt aikaki on pirteämpi olo kuin piiiiiiiiiiiitkiiin aikohin.
kirjoitelaan taas ,
on tosi ihana lukea saman ikästen ja vanhempieki ajatuksia ja elämän kokemuksia ja näkemyksiä,
mukavaa päivänjatkoa,
- AnonyymiUUSI
On hyvä kun ketju saa elää oma elämäänsä, vaikka täällä ei kuoleman esikartanoissa vielä eletä.
Kaikilla toreillahan saa ostaa myyntipaikan.
Hakeniemen torilla oli ainakin ennen ns, maalaispöydät torin ratikkakakiskojken puoleisella sivulla.
Tuttava oli myymässä jotain omia tuotteitaan Hyvinkään torilla joskus joulun alla.
Kirpparipöydät ei ole minusta käsitöille oikea paikka, siellä kaikki menee alihintaan.
Kyn menee myymäänm itse omatelosisi, ostaja näkee heti kuka teki ja tietää, että tuote on käsityötä joka on syntynyt myyjän käsissä.
Emmekö voisi innostua, joukolla toreille!
Kirpputorejahan järjestetäänn kessllä ihnan parkkipaikoillakin. Ja monilla toreilla on kirjamessujen aikana muutakin kaupaun.
Tuulista ja sateista sunnuntaita, Sääksien kamerapesillä Satakunnassa satoi räntää ja sitä on luvassa.- AnonyymiUUSI
Kyllähän se oli ihana jos jaksais lähteä torille oman pöytänsä kanssa ,
seki hyväpuoli siinä on
ei tarvi koko päivää pitää sitä pöytää
kun alkaa väsyttämään kerää kamppeet pois ja lähtee kotiin,
ihana olisi tuntea ittensä vielä ihmiseksi ,
tehdä jotain noin ihanaa kuin alkaa torimyyjäksi vielä,
oma kunto on kyllä nyt niin huono että koko ihana ajatus jää vain unelmien tasolle, voi vain muitella meneitä
silloin oli vielä terve
ihan oli olla välillä torimyyjänäki,
- AnonyymiUUSI
Hgin Herttoniemessä, suunnilleen vastapäätä K-Herttaa (metroasemaa lähellä) on UFF:n kirpputori.
Sinne aion viedä vaatteitani ym. turhaa tavaraa.- AnonyymiUUSI
Minä vein vähävaraisten avustuksiin.
Ei ole paljon pois heitettävää, viime talveksi vain jouduin ostamaan kikki talvipäälysvatteet, entiset olivat etelässä, liian pitkän matka takana hakea. Osan niistä uusista olen antanut sukulaisille, heilläkin on tarvetta saada uutta, ja viime talven uusi oli uutta vielä tänäin talvena, minulle ja heille.
Käsitöitä, mitä niistä teksin, virkatuista liinoista puseroita ja hameita. ohuelle kankaalle aplikoituina. Sitten myyn ne!
Saa paremman hinan kuin virkattuina liinoina.
Kokemusta on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi317148Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313683912- 883889
- 2723359
- 612807
- 522785
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne372653- 1532500
- 322104
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1432048