Älkää hyvät ihmiset opiskelko matkailua ammattikorkeakoulussa. Restonomi on sellainen titteli, jonka voi vetää vessasta alas!! Ei mitään arvoa työmarkkinoilla.
VAROITUS!!
37
6090
Vastaukset
- Hitto
No harmittaa frendien puolesta jotka on sinne hakenut mutta faktahan on että ei ne kaikki voi työttömäksi jäädä, sillä ei niitä muuten tulisi ollenkaan.
- restonomi=paska
Ei välttämättä työttömäksi...Ainahan voi päästä tarjoilijaksi, siivojaksi tai vaikkapa respaksi (joihin, ei tosin "koulutusta" vaadita). Miksi opiskella 4 vuotta, jos siitä ei ole mitään hyötyä?!
Itse kävin AMK:n ja olen restonomi...tai olin. Nyt olen yliopistossa ja jo pelkästään se on arvostetumpi asia, kuin restonomi -titteli.
Lopettakaa heti restonomi-koulutuksenne ja vaihtakaa alaa!!!! Ette sitä tule katumaan!! - totuuden siemen
Töitä saa mutta ei niitä mitä haluaa. Restonomi on aivan hyvä tutkinto etenkin matkailupuolelta, mutta ravintolapuolella puutteellinen tarjoiluoppi, ruokaoppi jne.. aiheuttavat todella paljon ongelmia sekä sen, että työntekijät eivät juuri restonomeja arvosta.
Mutta kuten sanottu hotellipuolella restonomit ovat kuumaa valuuttaa!
- työtön trade
Ei ne usko kuitenkaan. Sinisilmäinen usko koulutusjärjestelmään on niin kova.
Eikä usko myöskään tradenomiksi tai medianomiksi aikovat, luulevat vaan että joku lämpimikseen vittuilee heikosta työllisyydestä. Se on fakta että terävä ja motivoitunut pärjää työmarkkinoilla aina, itsetutkiskelua peilin edessä vaan olisi syytä harrastaa että onko itse aidosti sitä ja millä eväillä. - ei duunia
Joo, työttömäksi valmistuvat!
- apua!
hain insinööriksi, onko niillä sama juttu et työttömiksi valmistuvat..?
tyhmä kysymys, ehkä, mut kiinnostaa teidän mielipiteet?- Teekkari
Ei varmana, lähes kaikki inssi ja dippa-inssikaverit on työssä, jos eivät niin se on yleensä oma tahto (pientä työnetsintäjaksoa lukuunottamatta). Myös jatko-opiskelijat, jotka ovat ensin lukeneet insinööreiksi ovat työssä hyvissä paikoissa (en itse varmaan jaksaisi silloin edes jatkaa DI:ksi, koska hyviä töitä näyttää olevan muutenkin tarjolla.. Tosin vain mun mielipide, enpäs tiedä onko joillain toisenlaisia kokemuksia.
- Saara
No ainakin omalla kohdalla jo pääsykoekirjassa tuli esille se, että suomessa matkailu"teollisuus" työllistää vain noin 80 000 ihmistä (tässä ei tietenkään ole osa-aikaiset ymym), ja näkeehän sen jo tilastoista minkälainen osuus matkailulla on suomen bkt:sta! Eli jos menee opiskelemaan esim. matkailun restonomiksi ajatuksella että jää töihin siihen omaan kotikaupunkiin tms. niin oma moka. Mä itse menin hankkimaan koulutuksen tähtäimenä kansainväliset työmarkkinat (juu, maailmanlaajuisesti matkailu on aika iso teollisuuden ala), ja monipuolinen kielitaito on jo avannut monia ovia työelämään - lähinnä Suomen ulkopuolella. Eli kannattaa miettiä omia motivaatioita jo ennenkuin lähtee opiskelemaan alalle joka ei ikinä tule olemaan mitenkään huima työllistäjä Suomessa.
- aivan sama
Kaikkihan on loppujen lopuksi kiinni itsestäsi. JOs olet laiska, sosiaalisia kontakseja ja muita ihmisiä pelkäävä ruskea läjä et saa töitä vaikka olisit ravintolataiteen tohtori. Luovuudesta ja kyvystä soveltaa oppimaansa tietoa se kaikki on kiinni. Liekö restonomi tutkintoaan väheksyvä tyyppi juuri tälläinen "kaikki mulle heti mutta mä en tee mitään" -tapaus. Tsemppiä siihen mitä teetkin.
- varoita muitakin
Harvapa on se ala jolla työttömiä ei ole. Itse en tiedä restonomien työlistymisestä juuta enkä jaata, mutta kuvitella voisin, että matkailu -ja palveluala on kasvussa viimeistään kun suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle.
Varoitella voi melkein mistä ammatista tahansa jos työllistyminen on ainoa peruste. Jos ei ole itse saanut työtä, ei se tarkoita ettei kukaan muukaan saisi. Kyseessä on kuitenki palvelu/talousala ja palveluiden on pelattava ja rahan pyörittävä. Minä toivotan tsemppiä restonomi-, sekä muille opiskelijoille avauskirjoituksesta huolimatta.- suuret ikäluokat
Kyllä ne jaksaa toitottaa siellä koulussa, että "suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle ja sitten suomessa ei ole yhtään työtöntä"...heheheheh. Missä te näette näitä suurien ikäluokkien työntekijöitä? En mä ainakaan niitä palvelualojen ammateissa ole nähnyt..Missä lie piilottelevat. Nämä legendaariset suuret ikäluokat ovat mielestäni lähinnä valtion/kuntien viroissa ja eläköityvät sieltä...
Matkailu-/ravintola-alalle ei kannata lähteä töihin...saatikka opiskella sitä. Tässä pari faktaa:
- Paskat palkat, vaikka työ on rankkaa
- Osa-aika työtä pääsääntöisesti
- Ei toivoa paremmasta
siinäpä ne tärkeimmät. - edellisiin
suuret ikäluokat kirjoitti:
Kyllä ne jaksaa toitottaa siellä koulussa, että "suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle ja sitten suomessa ei ole yhtään työtöntä"...heheheheh. Missä te näette näitä suurien ikäluokkien työntekijöitä? En mä ainakaan niitä palvelualojen ammateissa ole nähnyt..Missä lie piilottelevat. Nämä legendaariset suuret ikäluokat ovat mielestäni lähinnä valtion/kuntien viroissa ja eläköityvät sieltä...
Matkailu-/ravintola-alalle ei kannata lähteä töihin...saatikka opiskella sitä. Tässä pari faktaa:
- Paskat palkat, vaikka työ on rankkaa
- Osa-aika työtä pääsääntöisesti
- Ei toivoa paremmasta
siinäpä ne tärkeimmät.hotellin respaksi ei noin vain "mennä töihin" se on vaativaa, kielitaitoa hyödyntävää työtä ja erittäin henkisesti kuormittavaa, onhan siinä vastuussa hotellissa asuvista ihmisistä ja heidän tyytyväisenä pitämisestään
... mistä ihmeestä ihmiset täällä on saaneet päähänsä että tähän ammattiin tai esim. tarjoilijaksi pääsee kuka tahansa??? näin ei asia ole. lähes kaikki työnantajat vaativat nykyisin koulutusta ja työkokemusta. Siivoamaan pääsee kouluttamatonkin, se on totta.
Itseäni alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän tämä ammattien aliarviointi ja tiettyjen koulutusten halveksunta. Kaikki tekevät omat valintansa ja kyllä, minäkin olen jatkokoulutukseen hakenut nyt keväällä ja aion tulevaisuudessa valmistua restonomiksi, koska koen alan omakseni. Tiedän työllisyystilanteen, mutta aion kaikin tavoin parantaa omia työllistymismahdollisuuksiani, ja omat tulevaisuudennäkymät ovatkin mahdollisesti ulkomailla. valitsin tämän alan alunperinkin sen kansainvälisyyden takia :) - tehdä ulkomailla??
edellisiin kirjoitti:
hotellin respaksi ei noin vain "mennä töihin" se on vaativaa, kielitaitoa hyödyntävää työtä ja erittäin henkisesti kuormittavaa, onhan siinä vastuussa hotellissa asuvista ihmisistä ja heidän tyytyväisenä pitämisestään
... mistä ihmeestä ihmiset täällä on saaneet päähänsä että tähän ammattiin tai esim. tarjoilijaksi pääsee kuka tahansa??? näin ei asia ole. lähes kaikki työnantajat vaativat nykyisin koulutusta ja työkokemusta. Siivoamaan pääsee kouluttamatonkin, se on totta.
Itseäni alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän tämä ammattien aliarviointi ja tiettyjen koulutusten halveksunta. Kaikki tekevät omat valintansa ja kyllä, minäkin olen jatkokoulutukseen hakenut nyt keväällä ja aion tulevaisuudessa valmistua restonomiksi, koska koen alan omakseni. Tiedän työllisyystilanteen, mutta aion kaikin tavoin parantaa omia työllistymismahdollisuuksiani, ja omat tulevaisuudennäkymät ovatkin mahdollisesti ulkomailla. valitsin tämän alan alunperinkin sen kansainvälisyyden takia :)Niin...vastaas kysymykseen. Miksi ulkomailla olisi yhtään sen paremmat työmahdollisuudet restonomilla?? Samaa työtä ja "ulkomaalaisena" tuskin ikinä pääset esimiestehtäviin. Ellet sitten puhu äidinkielenäsi sitä vieraan maan kieltä...
- Nimetön
tehdä ulkomailla?? kirjoitti:
Niin...vastaas kysymykseen. Miksi ulkomailla olisi yhtään sen paremmat työmahdollisuudet restonomilla?? Samaa työtä ja "ulkomaalaisena" tuskin ikinä pääset esimiestehtäviin. Ellet sitten puhu äidinkielenäsi sitä vieraan maan kieltä...
Miksi kaikki toitottaa että sillä ja sillä koulutuksella ei voi edetä esimieheksi???
Kaikkien tavoite ei ehkä ole olla esimies, ei mun ainakaan. Eikä se tarkoita, ettei ole kunnianhimoa, koska ihmiset vain ovat erilaisia, toiset panostavat työhönsä, toiset työn ulkopuoliseen elämään. Että ihan turha alkaa polkea jotain ammattia maanrakoon sen takia, että siinä on huonot mahdollisuudet pomoportaalle. - köyhänä, loser
Nimetön kirjoitti:
Miksi kaikki toitottaa että sillä ja sillä koulutuksella ei voi edetä esimieheksi???
Kaikkien tavoite ei ehkä ole olla esimies, ei mun ainakaan. Eikä se tarkoita, ettei ole kunnianhimoa, koska ihmiset vain ovat erilaisia, toiset panostavat työhönsä, toiset työn ulkopuoliseen elämään. Että ihan turha alkaa polkea jotain ammattia maanrakoon sen takia, että siinä on huonot mahdollisuudet pomoportaalle.Kukapas se köyhänä haluaa elää...tuskin kukaan.
- Nimetön
köyhänä, loser kirjoitti:
Kukapas se köyhänä haluaa elää...tuskin kukaan.
Köyhän ja rikkaan välillä on myös jotain, se kultainen keskitie, johon mm. mä kuulun. Sä taidat itse olla aika köyhä, juttujesi perusteella ainakin älyllisesti.
- Jaakko
edellisiin kirjoitti:
hotellin respaksi ei noin vain "mennä töihin" se on vaativaa, kielitaitoa hyödyntävää työtä ja erittäin henkisesti kuormittavaa, onhan siinä vastuussa hotellissa asuvista ihmisistä ja heidän tyytyväisenä pitämisestään
Itseäni alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän tämä ammattien aliarviointi ja tiettyjen koulutusten halveksunta. Kaikki tekevät omat valintansa ja kyllä, minäkin olen jatkokoulutukseen hakenut nyt keväällä ja aion tulevaisuudessa valmistua restonomiksi, koska koen alan omakseni. Tiedän työllisyystilanteen, mutta aion kaikin tavoin parantaa omia työllistymismahdollisuuksiani, ja omat tulevaisuudennäkymät ovatkin mahdollisesti ulkomailla. valitsin tämän alan alunperinkin sen kansainvälisyyden takia :)Ai hotellin respan ja tarjoilijan työ henkisesti kuormittavaa?! Perustelet sitä siis oikesti sillä että on oltava vastuussa hotellin ihmisistä?!
No kyllä kääntyis vaari vainaa haudassaan kun kuulis noi sanat mun suusta "että oikein henkisesti kuormittavaa", kun hän toivoi minusta lääkäriä tai tuomaria :D
Serkkutyttö 19veeee työskentelee hotellin respassa ja naapurin kansakoulun käynyt 40 känttyrä on tarjoilija! Että jos sanoo "niihin hommiin pääsee kuka tahansa", niin ei siinä ainakaan kovin kaukana totuudesta mennä.
Toisilla unelmana on ehkä pelastaa ihmishenkiä lääketieteellisin operaatioin, keksiä vallankumouksellisia teknisiä innovaatioita tai ehkäpä johtaa suuri joukko ihmisiä yhteisiin tavoitteisiin. Sinun unelmasi on antaa huoneen avain ja lausua pari sanaa mahdollisesti jopa vieraalla kielellä. Tai unelmasi on kantaa oluttuoppeja rääväsuisille juopoille Jakomäen lähiökapakassa.
Kirjoituksestani voisi päätellä että olen katkera restonomeille. Sitä en ole, mutta sitäkin katkerampi restonomikoulutukselle. Koulutus on sontaa ja sen arvostus työelämässä lantaa. Avovaimoni valmistui restonomiksi kaksi vuotta sitten, eikä ole saanut matkailuvirkailijan töitä kummempaa hommaa. Siis työtä johon OIKEASTI pääsee kuka tahansa, tai viimeistään Finnarin pikakirjekurssilla. Ja omasta aktiivisuudesta tässä ei ole kyse. Haettu on, mutta "kiitos mielenkiinnostanne yritystämme kohtaan" on se yleisin vastaus.
En väitä että oma AMK koulutukseni olisi mikään loisto, mutta työskentelen kuitenkin toimiston pikkupomona ja tienaan yli 1500e/kk ENEMMÄN kuin avovaimoni. Yhtä aikaa valmistuimme, samoilta viivoilta lähdimme työelämään ja jopa todistuksemme olivat arvosanoiltaan suht. samanlaiset. Minä vain logistiikan tradenomi ja avovaimoni matkailun restonomi. - Olet täysin oikeassa!!
Jaakko kirjoitti:
Ai hotellin respan ja tarjoilijan työ henkisesti kuormittavaa?! Perustelet sitä siis oikesti sillä että on oltava vastuussa hotellin ihmisistä?!
No kyllä kääntyis vaari vainaa haudassaan kun kuulis noi sanat mun suusta "että oikein henkisesti kuormittavaa", kun hän toivoi minusta lääkäriä tai tuomaria :D
Serkkutyttö 19veeee työskentelee hotellin respassa ja naapurin kansakoulun käynyt 40 känttyrä on tarjoilija! Että jos sanoo "niihin hommiin pääsee kuka tahansa", niin ei siinä ainakaan kovin kaukana totuudesta mennä.
Toisilla unelmana on ehkä pelastaa ihmishenkiä lääketieteellisin operaatioin, keksiä vallankumouksellisia teknisiä innovaatioita tai ehkäpä johtaa suuri joukko ihmisiä yhteisiin tavoitteisiin. Sinun unelmasi on antaa huoneen avain ja lausua pari sanaa mahdollisesti jopa vieraalla kielellä. Tai unelmasi on kantaa oluttuoppeja rääväsuisille juopoille Jakomäen lähiökapakassa.
Kirjoituksestani voisi päätellä että olen katkera restonomeille. Sitä en ole, mutta sitäkin katkerampi restonomikoulutukselle. Koulutus on sontaa ja sen arvostus työelämässä lantaa. Avovaimoni valmistui restonomiksi kaksi vuotta sitten, eikä ole saanut matkailuvirkailijan töitä kummempaa hommaa. Siis työtä johon OIKEASTI pääsee kuka tahansa, tai viimeistään Finnarin pikakirjekurssilla. Ja omasta aktiivisuudesta tässä ei ole kyse. Haettu on, mutta "kiitos mielenkiinnostanne yritystämme kohtaan" on se yleisin vastaus.
En väitä että oma AMK koulutukseni olisi mikään loisto, mutta työskentelen kuitenkin toimiston pikkupomona ja tienaan yli 1500e/kk ENEMMÄN kuin avovaimoni. Yhtä aikaa valmistuimme, samoilta viivoilta lähdimme työelämään ja jopa todistuksemme olivat arvosanoiltaan suht. samanlaiset. Minä vain logistiikan tradenomi ja avovaimoni matkailun restonomi.Itse olen myös ihmetellyt, että mihin restonomi-koulutusta edes tarvitaan? Ja miksi opiskelijakiintiöt ovat todella suuria? Ihmeellinen yhtälö...koulutetaan massoittain restonomeja vaikka heille ei ole edes töitä/tarvetta. Loistavaa koulutuspolitiikkaa?!
Koko AMK on mielestäni perseestä..aivan turha instituutio. Tai ehkä se olisi tarpeellinen, jos opiskelijakiintiöt olisivat pienempiä ja koulutuksen laatuun panostettaisiin enemmän.
Itse kävin tämän surullisen kuuluisan matkailun koulutusohjelman. Valmistuin viime jouluna...papereilla en ole tehnyt yhtikäs mitään. Olen tällä hetkellä samassa työpaikassa, kuin opiskeluaikanani. Restonomin papereilla en ole edes viitsinyt hakea mihinkään, koska olen sen verran realisti, jotta tiedän mahdollisuuteni.
Nyt hain yliopistoon ja onneksi pääsin sisään. Ehkäpä sen tutkinnon suoritettuani elämäni on pelastettu ja pääsen KUNNON työpaikkaan.
Vituttaa ja katkeroittaa lähinnä se, että minkä takia hukkasin 4 vuotta elämästäni tähän turhaan restonomikoulutukseen. Olin niin tyhmä nuorempana, enkä tajunnut työelämän "lakeja" ja uskoin vain, että ammattikorkeakoulun (onhan se nimenäkin jo hieno, mutta suuri illuusio) suoritettuani työpaikkoja kyllä löytyy! Ja samaa toitottivat opettajat. Ja minä tyhmä uskoin! Ja jatkoin koulun loppuun asti. Tosin, 2-3 vuoden kohdalla aloin jo itsekkin tajuamaan, että tämä koulu on syvältä...kävinpä silti loppuun. En juhlinut valmistumistani millään tavalla. Todistukset pistin lipastoon, enkä ole niihin sen jälkeen koskenut. Ja tuskinpa niitä tulen ikinä mihinkään tarvitsemaan...
Eli mitä jäi käteen RESTONOMI -tutkinnosta? EI MITÄÄN!!!!!!! Katkeruutta ja vihaa koko koulua kohtaan!! Siksipä varoitankin teitä muita nuorempia "untuvikkoja" siitä, että ÄLKÄÄ HELVETISSÄ OPISKELKO RESTONOMIKSI!! Tehkää mitä muuta tahansa... - prkl
Olet täysin oikeassa!! kirjoitti:
Itse olen myös ihmetellyt, että mihin restonomi-koulutusta edes tarvitaan? Ja miksi opiskelijakiintiöt ovat todella suuria? Ihmeellinen yhtälö...koulutetaan massoittain restonomeja vaikka heille ei ole edes töitä/tarvetta. Loistavaa koulutuspolitiikkaa?!
Koko AMK on mielestäni perseestä..aivan turha instituutio. Tai ehkä se olisi tarpeellinen, jos opiskelijakiintiöt olisivat pienempiä ja koulutuksen laatuun panostettaisiin enemmän.
Itse kävin tämän surullisen kuuluisan matkailun koulutusohjelman. Valmistuin viime jouluna...papereilla en ole tehnyt yhtikäs mitään. Olen tällä hetkellä samassa työpaikassa, kuin opiskeluaikanani. Restonomin papereilla en ole edes viitsinyt hakea mihinkään, koska olen sen verran realisti, jotta tiedän mahdollisuuteni.
Nyt hain yliopistoon ja onneksi pääsin sisään. Ehkäpä sen tutkinnon suoritettuani elämäni on pelastettu ja pääsen KUNNON työpaikkaan.
Vituttaa ja katkeroittaa lähinnä se, että minkä takia hukkasin 4 vuotta elämästäni tähän turhaan restonomikoulutukseen. Olin niin tyhmä nuorempana, enkä tajunnut työelämän "lakeja" ja uskoin vain, että ammattikorkeakoulun (onhan se nimenäkin jo hieno, mutta suuri illuusio) suoritettuani työpaikkoja kyllä löytyy! Ja samaa toitottivat opettajat. Ja minä tyhmä uskoin! Ja jatkoin koulun loppuun asti. Tosin, 2-3 vuoden kohdalla aloin jo itsekkin tajuamaan, että tämä koulu on syvältä...kävinpä silti loppuun. En juhlinut valmistumistani millään tavalla. Todistukset pistin lipastoon, enkä ole niihin sen jälkeen koskenut. Ja tuskinpa niitä tulen ikinä mihinkään tarvitsemaan...
Eli mitä jäi käteen RESTONOMI -tutkinnosta? EI MITÄÄN!!!!!!! Katkeruutta ja vihaa koko koulua kohtaan!! Siksipä varoitankin teitä muita nuorempia "untuvikkoja" siitä, että ÄLKÄÄ HELVETISSÄ OPISKELKO RESTONOMIKSI!! Tehkää mitä muuta tahansa...onko se nyt niin paha, jos joku kokee omaksi alakseen matkailun ja haluaa sitä opiskella? miks pitää vetää lokaan kaikki mikä siihen liittyy... matkailu on kasvava ala, joskin pieni suomessa mutta kuitenkin.
opiskelkoon kukin mitä haluaa, mutta tämmönen paskan jauhanta vaan todistaa miten tyhmiä ihmiset on. ja kun se raha ei ole elämässä se pääasia.. - hohhoijaa
Jaakko kirjoitti:
Ai hotellin respan ja tarjoilijan työ henkisesti kuormittavaa?! Perustelet sitä siis oikesti sillä että on oltava vastuussa hotellin ihmisistä?!
En väitä että oma AMK koulutukseni olisi mikään loisto, mutta työskentelen kuitenkin toimiston pikkupomona ja tienaan yli 1500e/kk ENEMMÄN kuin avovaimoni. Yhtä aikaa valmistuimme, samoilta viivoilta lähdimme työelämään ja jopa todistuksemme olivat arvosanoiltaan suht. samanlaiset. Minä vain logistiikan tradenomi ja avovaimoni matkailun restonomi.toisilla voi olla unelmana pelastaa niitä ihmishenkiä, mutta toisilla ei. minkä takia sä sielä hyökkäät noin voimakkaasti toisten valintoja vastaan??? kaikkia ammattiryhmiä tarvitaan ja jos sun mielestä muilla kuin lääkäreillä ja lakimiehillä jne. ei ole ihmisarvoa, jollaisen käsityksen kirjoituksestasi saa, niin aivan sama. pidä arvomaailmasi. mä en onneksi sua tunne.
- hohhoijaa
hohhoijaa kirjoitti:
toisilla voi olla unelmana pelastaa niitä ihmishenkiä, mutta toisilla ei. minkä takia sä sielä hyökkäät noin voimakkaasti toisten valintoja vastaan??? kaikkia ammattiryhmiä tarvitaan ja jos sun mielestä muilla kuin lääkäreillä ja lakimiehillä jne. ei ole ihmisarvoa, jollaisen käsityksen kirjoituksestasi saa, niin aivan sama. pidä arvomaailmasi. mä en onneksi sua tunne.
että rupeskin ärsyttämään toi edellinen kirjoitus.... sun mielestä esim. hotellityöntekijä lausuu vain pari sanaa ja antaa avaimen??? sun mielestä mikään muu työ ei voi olla stressaavaa tms. kuin nuo mainitsemasi??? mä ainakin nostan hattua ihmisille jotka työskentelee palveluammateissa pitkästä pinnasta ja siitä että edelleen haluaa tehdä sitä työtä vaikka useasti joutuu olemaan ihmisten sylkykuppina kun kaikki paha olo puretaan työntekijään, juuri sellaisten itseriittoisten kuin sinä!!!
- Reston...ravintolapaska
hohhoijaa kirjoitti:
että rupeskin ärsyttämään toi edellinen kirjoitus.... sun mielestä esim. hotellityöntekijä lausuu vain pari sanaa ja antaa avaimen??? sun mielestä mikään muu työ ei voi olla stressaavaa tms. kuin nuo mainitsemasi??? mä ainakin nostan hattua ihmisille jotka työskentelee palveluammateissa pitkästä pinnasta ja siitä että edelleen haluaa tehdä sitä työtä vaikka useasti joutuu olemaan ihmisten sylkykuppina kun kaikki paha olo puretaan työntekijään, juuri sellaisten itseriittoisten kuin sinä!!!
Hanki Sinä, lapsi todellisuuden tajua, hotellivirkailijan työ on täysin hanttihomma, joista aina maksetaan vain se säälittävä TES. Lue nyt siihen hommaan sitten korkeakoulututkinto, niin pääset vähän paukuttelemaan henkseleitäsi niille oppisopimuskavereille ja saat parannettua huonoa itsetuntoasi.
- joo
Reston...ravintolapaska kirjoitti:
Hanki Sinä, lapsi todellisuuden tajua, hotellivirkailijan työ on täysin hanttihomma, joista aina maksetaan vain se säälittävä TES. Lue nyt siihen hommaan sitten korkeakoulututkinto, niin pääset vähän paukuttelemaan henkseleitäsi niille oppisopimuskavereille ja saat parannettua huonoa itsetuntoasi.
mä luon vaikka lantaa loppuelämäni jos se tekee mut tyytyväiseksi. ja sun on ihan turha ruveta aukomaan päätäs siellä, taidat olla sinä joka yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan haukkumalla muita minkä kerkeät. mitä se sua niin paljon kiinnostaa mitä muut opiskelee... uskomatonta.
- joopajoo
Siis tätä samaa...mut niinhän se et ku ei kaikista oo yliopistoon ja eihän sen koulutus tason töitäkään oo paljo niin ku menis vaan ihan amikseen vaikka paperipuolelle nii saa ainakin ammatin missä on korkee palkka eikä mihinkään lukioon ja sit ammattikorkeeseen.
Suurin osa työpaikoistahan on näitä tavan duunarin hommia niin se vaan on. Ihan tyhmää ku jotku pösilöt aattelee et ei oo mitää jos ei oo sitä saatanan akateemista koulutusta, kellä on sinne päätä niin lukekoon ne lääkäreiksi sun muiksi vaikka on kyllä tämänkin kaupungin lääkärit nähny et hukkaan on akateeminen koulutus menny...et tosiaan kantsii sinne yliopistoon vaan sellasten mennä joilla on tosiaan niitä lukuhaluja niin vitusti- tähän
"Suurin osa työpaikoistahan on näitä tavan duunarin hommia niin se vaan on. Ihan tyhmää ku jotku pösilöt aattelee et ei oo mitää jos ei oo sitä saatanan akateemista koulutusta, kellä on sinne päätä niin lukekoon ne lääkäreiksi sun muiksi vaikka on kyllä tämänkin kaupungin lääkärit nähny et hukkaan on akateeminen koulutus menny...et tosiaan kantsii sinne yliopistoon vaan sellasten mennä joilla on tosiaan niitä lukuhaluja niin vitusti "
lainatakseni edellistä. juuri näin :) !!!! - -a-
On se niin hienoa olla joku vitun akateemikko, millä voi sitten baarissa naisille kehuskella.
Kun katsoo esim. mun entisen yläasteen opettajia, niin ei jumalauta, ei uskoisi että on yliopisto käyty, korkeintaan joku kirjekurssi. - tutkintotehtailija Hakkarainen
-a- kirjoitti:
On se niin hienoa olla joku vitun akateemikko, millä voi sitten baarissa naisille kehuskella.
Kun katsoo esim. mun entisen yläasteen opettajia, niin ei jumalauta, ei uskoisi että on yliopisto käyty, korkeintaan joku kirjekurssi.mutta käytät sanaa akateemikko väärässä merkityksessä, kts. esim. sivistyssanakirja
- MISSÄ?!!?
Enpäs ole kohdannut vielä tähän päivään mennessä tyytyväistä restonomia, joka puhuisi positiivisesti koulutuksestaan...Missä siis vika?
Ihmettelen, kuinka ne silti saavat houkuteltua sinne uusia opiskelijoita..ja suuria määriä. Ilmeisesti tyhmiä ihmisiä riittää suomessa. - -a-
tutkintotehtailija Hakkarainen kirjoitti:
mutta käytät sanaa akateemikko väärässä merkityksessä, kts. esim. sivistyssanakirja
AKATEEMISEN KOULUTUKSEN SAANUT HENKILÖ piti ilmeisesti sanomani.
Voi elämän kevät sentään...
- Pekka
Hei!
Nyt kyllä ihmetyttää tuo ainainen valitus restonomeista ja työllistymisestä. Opiskelen itse palveluiden tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelmassa restonomiksi. Erikoistumisalanani on toimitilapalvelut. Olen kaksi vuotta opiskellut ja vuosi vielä jäljellä. Työskentelen tällä hetkellä Suomen ja maailman suurimmassa toimitilapalveluita tuottavassa, manageeraavassa yrityksessä. Vielä jos joku miettii, että varmaan aivan minimi palkalla... voin kertoa, että palkkani on 2500€/kk.
Eiköhän se ole jokaisesta itsestään kiinni saako töitä vai ei! Jos koulusta lähtee hakemaan ovareita ja tavoitteena on päästä jokaisesta kurssista läpi minimi tavoittein, voi valmiiksi asennoitua työkkäriin loppuelämäksi....- siivojana?!
tai siivoojien esimies?! Noh, kukin tyylillään...
- Maarit D.
Ohoh mikä palkka! Minä olen työskennellyt siivoojana yli 25 vuotta. Ollut koululla, varastolla, tehtaalla ja yksityisiä siivouspalveluja tuottavalla yrityksellä siivoamassa. Viimeiset 5 vuotta olen esimiehenä Suomen suurimmassa siivousyrityksessä, mutta en minä tuollaista palkkaa kyllä nosta. En ole kuullut että kukaan siivousalalla olisi päässyt edes kahta tonnia korkeammalle!
Olisin kiinnostunut missä firmassa olet tarkalleen töissä, koska olen tässä muutenkin ajatellut työpaikan vaihtoa työilmapiirin vuoksi. Meillä kun ei "vanhat" 50v naiset ole valitettavasti suosiossa. Jos siis viitsit valaista mikä firma maksaa enemmän kuin muut, niin olisin enemmän kuin iloinen! :) - Pekka
siivojana?! kirjoitti:
tai siivoojien esimies?! Noh, kukin tyylillään...
Hei!
Niin olen projektityöntekijänä. Työtehtävinäni on erilaiset projektit, niiden suunnittelu, vetäminen ja toteutus. Vastaan suoraan yksikön päällikölle projektien onnistumisesta. Projektit liittyvät taloushallintoon, materiaalihallintoon, kiinteistöjen energia-arvojen seurantaan ja analyysien tekemiseen.
Olen kyllä ennen opiskeluitani toiminut esimiehenä ja työntekijänä siivouspalvelusegmentissä.
Pekka - Pekka
Maarit D. kirjoitti:
Ohoh mikä palkka! Minä olen työskennellyt siivoojana yli 25 vuotta. Ollut koululla, varastolla, tehtaalla ja yksityisiä siivouspalveluja tuottavalla yrityksellä siivoamassa. Viimeiset 5 vuotta olen esimiehenä Suomen suurimmassa siivousyrityksessä, mutta en minä tuollaista palkkaa kyllä nosta. En ole kuullut että kukaan siivousalalla olisi päässyt edes kahta tonnia korkeammalle!
Olisin kiinnostunut missä firmassa olet tarkalleen töissä, koska olen tässä muutenkin ajatellut työpaikan vaihtoa työilmapiirin vuoksi. Meillä kun ei "vanhat" 50v naiset ole valitettavasti suosiossa. Jos siis viitsit valaista mikä firma maksaa enemmän kuin muut, niin olisin enemmän kuin iloinen! :)Hei!
Kaikki kunnioitus sinun pitkälle uralle. En lähde kuitenkaan keskustelupalstalla yksilöimään työnantajaani. Vanhempana ihmisenä ymmärrät kyllä.
- luultavasti ei!
Hemmetin hieno keskustelu.
Mollataan yhdessä jonkun ammattia. Olisit sitten varoittanut vähän aiemmin niin olisi voinut välttää hakemasta... Ensi viikolla moni nuori ja vähän vanhempikin saa paperin postista, että pääsee opiskelemaan restonomiksi ja sinä varoitat nyt. Todella rakentavaa onkin nyt jäädä vuodeksi työkkärin listoille kun restonomeista tulee kaikista kuitenkin työttömiä.
Onneksi esim. jokaikinen fil. maisteri saa työpaikan... taitaa vain moni heikäläinenkin tapella siitä hotellin siivojan paikasta surkean restonomin kanssa.
Teinejä lainatakseni: "Vittu mitä läppää, siis ihan oikeesti siis..." Taitaa teitä vituttaa joku ihan muu (ehkä se heinäseiväs peräaukossa), kun tungette nenänne toisten asioihin. Helpompaahan se teille pitäisi olla jos restonomeista ei kerta tulevaisuudessa ole mitään haastetta työmarkkinoilla.
Mitä seuraavaksi? Kaikista yliopisto-opiskelijoista tulee rikkaita tohtoreita vai amkista joku olisi ihan oikeasti päässyt oikeisiin töihin?- vain varoittaa...
Ettei kukaan tee samaa virhettä kuin minä!!
Nuorena untuvikkona ei ehkä tajua mitä tekee ja mihin on menossa...4 vuotta menee elämästä "hukkaan", jos restonomiksi lähtee lukemaan.
- -opiskelija-
Akavan sivuilta www.akava.fi löytyy tilastot työllisyydestä. Restonomien työllisyystilanne on tällä hetkellä hyvä. Akavan työttömyystilastoissa restonomeja ei edes mainita koska alalla vallitsee käytännössä täystyöllisyys.
Työllistyminen on lähes varmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi853387Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj983135SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1783076- 1562623
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562428Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2092246Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi602217Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "142075Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla82045Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li411800