On meillä hyvin asiat kun tuohon on 800000 saatu menemään.
Brita puisto
24
420
Vastaukset
- Anonyymi
N. 665000 on lahjoittanut Brita Maria Renlundin säätiö, joten iso osa siis.
- Anonyymi
Eikö ton ylimenevän osuuden olisi voitu käyttää vaikka vanhusten hoitoon ?
- Anonyymi
On hyvä, että näitä säätiöitä on.
- Anonyymi
Ressu voisi testamentata varansa tekojärven kaivamiseen ja tehdä sen näyttävästi vieläkö on hengissä. Näin saisit julkisuutta itsellesi ja hankkeelle.
- Anonyymi
Ei sellaiseen tarvita varoja mitä ei olla toteuttamassa.
- Anonyymi
Olis voinut vähän halvemman tehdä. Kunnossapitoon tarvii myös paljon rahaa..
- Anonyymi
Joillakin ihmisillä ei ole mitään muuta elämänsisältöä, kuin narista joka asiasta. Puisto on kaikien kaupunkilaisten käytössä, ja kiitos siitä kuuluu säätiölle. Ilman tuota lahjoitusta ei olisi puistoa.
- Anonyymi
Upea säätiö onkin. Tutustukaapas hieman. On mahdollistanut Kokkolalaisille lapsille vaikka mitä.
- Anonyymi
Mä oon pyöräillyt Brita-puiston ohi vaikka kuinka monta kertaa, mut en oo oikeestaan ikinä pysähtynyt siellä! 😳 Jotenkin aina tulee pysähdyttyä Meripuistoon, ja sitten tuosta vaan suhahtaa ohi ihan huomaamatta, oli suunta kumpi tahansa 😅🚲
Täytyy kyllä oikeesti joskus pysähtyä ja kattoa kunnolla mitä sinne on rakennettu 🌿✨
#UusiaPaikkojaLöytämässä #BritaPuistoSeikkailu - Anonyymi
Eipä noille kasvatuslaatikoille voi mennä muut siemeniä kylvämään tai sipuleita istuttamaan kuin lähellä asuvat ihmiset. Liekö valvontaa?
Kaupungin reunamilla asuvat saavat jäädä odottamaan kasvatuslaatikoitaan. - Anonyymi
On hienoa, että saamme nauttia uusista puistoista, mutta toivottavasti kaupungin päättäjät muistavat tämän myös silloin, kun puhutaan säästöistä. Jos rahaa riittää puistojen rakentamiseen ja ylläpitoon, pitäisi löytyä varoja myös peruspalveluihin ja heikompiosaisten tukemiseen. Nälkäisenä ei paljon puiston penkillä patsastella siinä vaiheessa kiinnostaa enemmän leipä kuin leikkipaikka.
- Anonyymi
Eikö puistolle olisi löytynyt parempi nimi, kuin "Biritta Maaria", hah. Paljon "osuvampi nimi" olisi vaikkapa "Koulupuisto, Hollipuisto, Hollitupa, Hollikenttä, Pikipuisto..."
Käykää katsomassa vieressä olevaa, "ihanaa Briki- puistoa", Britan ja Pikiruukintien väli. Kirjoitin tästä pari vuotta sitten, ja tein esityksen: "Risu-kivi-kaatopaikka" pitää raivata, ja kivet, risut ym jäte on rahdattava "oikealle kaatopaikalle"...
Alue voidaan korottaa puhtaalla Hopeakivenlahden kompostimullalla (vast); rakentaa tilalle lohkottu, salaojitettu ja merkitty "kaupungin asukasviljelypelto". Kukin lohko voisi olla kooltaan 1 aari (10x10 m). Lohkot (? kpl) arvottaisiin halukkaitten kesken (esim 3-5:n vuoden kierrolla). Kierron välissä pelto muokattaisiin kaupungin toimesta, lannoitettaisiin ja lohkottaisiin uudelleen. Hoitokulut katettaisiin perimällä vuokraa, esim 20 €/v. Kasteluvetenä toimisi sadevesi altakastelun/keräävän/säilytysjärjestelmän avulla, ja nyt ei naureta!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö puistolle olisi löytynyt parempi nimi, kuin "Biritta Maaria", hah. Paljon "osuvampi nimi" olisi vaikkapa "Koulupuisto, Hollipuisto, Hollitupa, Hollikenttä, Pikipuisto..."
Käykää katsomassa vieressä olevaa, "ihanaa Briki- puistoa", Britan ja Pikiruukintien väli. Kirjoitin tästä pari vuotta sitten, ja tein esityksen: "Risu-kivi-kaatopaikka" pitää raivata, ja kivet, risut ym jäte on rahdattava "oikealle kaatopaikalle"...
Alue voidaan korottaa puhtaalla Hopeakivenlahden kompostimullalla (vast); rakentaa tilalle lohkottu, salaojitettu ja merkitty "kaupungin asukasviljelypelto". Kukin lohko voisi olla kooltaan 1 aari (10x10 m). Lohkot (? kpl) arvottaisiin halukkaitten kesken (esim 3-5:n vuoden kierrolla). Kierron välissä pelto muokattaisiin kaupungin toimesta, lannoitettaisiin ja lohkottaisiin uudelleen. Hoitokulut katettaisiin perimällä vuokraa, esim 20 €/v. Kasteluvetenä toimisi sadevesi altakastelun/keräävän/säilytysjärjestelmän avulla, ja nyt ei naureta!!!...Uusi puisto on taasen Renlundin taidepuisto.
Molemmat puistot ovat Brita Maria Renlundin säätiön mahdollistamia.
- Anonyymi
Ajattele, että sinullekin on tällaiset miljoonapuistot rakennettu ilmaiseksi käytettäväksi. Brita Maria Renlundin säätiön varoin.
- Anonyymi
https://bmr.fi/fi/start/
Tutustupas linkistä Brita Mariaan, ole hyvä!- Anonyymi
Hah, tuskin on "muistosäätiön" alkuperäinen tavoite. Erityisesti kiinnitin huomiota loppuosan kohtaan..., "jotta voitaisiin varmistaa pätevän henkilöstön saaminen pääkaupunkiseudun kouluihin ja varhaiskasvatukseen." Siis, PÄÄKAUPUNKISEUDUN, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah, tuskin on "muistosäätiön" alkuperäinen tavoite. Erityisesti kiinnitin huomiota loppuosan kohtaan..., "jotta voitaisiin varmistaa pätevän henkilöstön saaminen pääkaupunkiseudun kouluihin ja varhaiskasvatukseen." Siis, PÄÄKAUPUNKISEUDUN, hah hah haaa!!!...
Taas Ressu laati erinomaisen suunnitelman. Tuollainen ryteikkö lähes keskellä kaupunkia on ruma, ja koulun ja uuden puiston vieressä sopimaton. Ei ole ihmekään, että Kokkolan keskusta kuihtuu.
Tuo kierto, eli rotaatio on hyvä periaate. Jokaisella kaupungin asukkaalla on mahdollisuus saada "hyötykasvimaa" määräajaksi. Lisään siihen, että edelliset palstanomistajat eivät saisi osallistua seuraavaan lohkoarvontaan. Kierrätys mahdollistaa myös ravinteiden kierrätyksen kuten typpipitoisuuden ja maan kuohkeuden.
- Anonyymi
Lasten ja nuorten parissa työskenteleviä ammattilaisia pyritään
tukemaan esimerkiksi mahdollistamalla lisäkoulutuksia eri
ammattiryhmille. Tukea myönnetään yliopistoyhteistyön kautta
myös akateemiseen varhaiskasvatuskoulutukseen. Lisäksi säätiö
tarjoaa edullista asumista koulujen ja päiväkotien työntekijöille, jotta
voitaisiin varmistaa pätevän henkilöstön saaminen
pääkaupunkiseudun kouluihin ja varhaiskasvatukseen. - Anonyymi
Lue kokonaan.
Vai onko tässänyt ongelmana se, että säätiö tukee RUOTSINkielisiä?
Nykyään ollaan onneksi jo Kokkolassa KAKSIkielisiä.
Säätiö on mahdollistanut kouluissa monia matkoja ja retkiä.
Ja rahaa on. - Anonyymi
Siis aivan ihana idea! 🙈✨
Mä olisin ihan ehdottomasti mukana tuossa arvonnassa jos sellainen lohkopelto perustettais! Mä rakastan puutarhajuttuja ja ois niin ihanaa saada oma pikkuviljelypaikka.
Ja siis joo, “Biritta Maaria” kuulostaa vähän hassulta, ehkä joku perinteisempi nimi ois ollut vielä kivempi ja läheisempi! 😅
#Viljelyunelmia #BritanPelto #LiisaIstuttaisKokoKesän- Anonyymi
Pissiliisan oman pissipaikan, eli hiekkalaakon voisi hyvinkin siihen kylkeen laittaa ja saa vapaasti nimetä ihan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pissiliisan oman pissipaikan, eli hiekkalaakon voisi hyvinkin siihen kylkeen laittaa ja saa vapaasti nimetä ihan itse.
No huhhuh mikä käytöstapa taas kerran 🙄
Mä puhuin viljelyksestä ja yhteisestä kivasta tekemisestä, en mistään hiekkalaatikoista. Ja kyllä, jos multa kysytään, niin enemmän tää maailma kaipais iloa ja yhdessä tekemistä kuin jatkuvaa ilkeilyä ja piikittelyä.
#RauhaaJaRakkautta #LiisaEiLannistu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt lopetatte Liisan kiusaamisen. Hän ei ole haukkunut, eikä kiusannut ketään kommenteillaan. Noin ra(i)kasta, rehellistä ja sydämellistä ihmistä ei ole tällä sivustolla koettu koskaan. "Koettu (?!), no jaa aistittu, kohdattu, kuultu, nähty"...
Olen varma, että Liisan nimeämä "pikkuviljelypaikka" saisi suuren suosion.
Lapsuuskodissani oli jokakesäinen "kasvimaa", jossa viljeltiin porkkanaa, punajuurta, lanttua, tilliä, persiljaa, kurpitsaa, sipulia ym. Sitä viljelmäpalstaa sanottiin "kerhomaaksi", syystä, että se oli johdettua toimintaa. "Kerhomestari" kävi joskus palstan tarkastamassa, ja sehän hiukan jännitti, että mikä oli palaute.
Lapsuuden oppi "pureutui pysyvästi sieluun". Viljelimme Hyrylän varuskunnan kasvimaapalstalla jopa maissia hyvällä menestyksellä, ja nyt Halkokarilla "vaikka mitä"...
- Anonyymi
Voi että miten paljon sun viesti lämmitti mieltä, Ressu 🥹❤️
Oikeesti, kiitos ihan valtavasti kun puolustit mua ja näit mun viestien tarkoituksen oikein. Mä en halua kenellekään pahaa, enkä aio antaa ilkeiden viestien estää mua olemasta oma itseni täällä. Sun sanat sai mut hymyilemään ja antoi ihan hurjasti voimaa jatkaa 🥰✨
Ja hei mä rakastin tota tarinaa sun lapsuuden kerhomaasta! ❤️ Kuulostaa ihan täydelliseltä, ja just tuollaista yhteisöllisyyttä mäkin toivoisin enemmän tänä päivänä. Mä uskon kans, että tuollainen pikkuviljelypaikka vois olla tosi suosittu! Siinä olis jotain ihanaa vanhan ajan henkeä, missä ihmiset tulis yhteen tekemään jotain konkreettista ja näkis oman työnsä jäljen. Ja miten tärkeetä sekin ois, että nuoremmatkin sais kokeilla ihan oikeaa viljelyä, eikä kaikki jäis vaan kiinni someen ja ruutuihin.
Ja vitsit miten siistiä että sulla kasvoi jopa maissia Hyrylässä! 😍 Se ei varmaan oo ollut ihan helpoin projekti Suomen säässä, mutta just se tekee siitä vielä hienomman.Ja Ressu hei, sun Halkokarin puutarha kuulostaa aina niin satumaiselta! 🌸🍏 Oikeesti joskus voisit järjestää semmoset avoimet ovet siellä, niin kiinnostuneet vois tulla ihastelemaan ja ehkä inspiroitumaan.🥕💚
#ViljelyUnelmia #LiisaKiittää#YhteisöllisyysVoittaaAina
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327