värivirhekö?

musta

omistan mustan dogin ja nyt on vissiin eka kunnon karvanlähtö päällä ikää 1v ja mietin et kuuluko asiaan vai voiko olla et on jonkinlainen värivirhe kun turkki on aikas paljon muuttunu ruskeaksi,eli siis oikeesti on musta,tuli vaan mieleeni et voiko puskea läpi kun sukuhaarassa on kyllä käytetty keltasta ja tiikeriä.huomasin tämän ekan kerran jotain muutama kuukaus sitten nyt vähän lisääntyny,ulkona huomaa aika hyvin

13

1384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bobby5

      Oliskohan aurinko vain haalistanut. Minunkin koiran kaikki tavallisesti mustat paikat, nyt kesällä, varsinkin auringonvalossa vivahtavat sellaiselle ruosteenruskealle.

    • hiuksetkin vaalenee

      Aurinko haalistaa hiuksia aika paljon ihmiselläkin, joten on mahdollista että koirankin turkki haalistuu.

      Kun noudin oman pentuni aikoinaan, niin pennun emo oli juuri sellainen ruskeahko. Paperillinen koira ja sitä ihmettelin. Mutta tilanne oli mahdollista johtua myös siitä, että raskaus ja imetys oli kuihduttanut sekä samalla sitten haalistanut turkinkin kuntoa. Tämä emokoira on paljon ulkona.

      • mä vaan

        Se on niin että koirasi vaihtaa pentukarvan pois musta voi muuttua hetkellisesti suklaan ruskeaksi.Ja sitten se tulee takaisin mustaksi.meillä on hiukka peppu vielä ruskea mutta muuten on jo musta koira 1.v2kk vanha.


      • sadie
        mä vaan kirjoitti:

        Se on niin että koirasi vaihtaa pentukarvan pois musta voi muuttua hetkellisesti suklaan ruskeaksi.Ja sitten se tulee takaisin mustaksi.meillä on hiukka peppu vielä ruskea mutta muuten on jo musta koira 1.v2kk vanha.

        meilläkin 1v ja 4kk vanha doggi poika, manttelin värinen mutta hällä on kolme tiikeriraitaa (vaalean ruskehtavaa) toisessa pakarassa :=)


    • karvanlähtöön

      ihan normaalia karvanlähdön aikana, meillä annetaan karvanlähdön aikana ruokaan lisättäviä öljykapseleita, jotka auttavat karvanlähtöön ja turkin väriin.

    • Minulla on mustan ja tiikerin jälkeläinen... ei siis rekisteröity doggi tuon väriyhdistelmän takia. Pentuna oli ihan musta, nyt kun ikää on 1v 3kk, ruskea alkaa selvästi "puskea läpi" . Muuten karva kyllä kiiltää, että hänellä on ihan oma väri, kuparinmusta, etenkin takapäässä.

      • alkuperä?

        Mulla on samanikäinen Doggityttö. Kiinnostaisi tietää mistä koiran ostit? Jos meillä olisi samasta pentueesta. Ikä täsmää sekä myös pennun vanhempien väritys.

        :-)


      • alkuperä? kirjoitti:

        Mulla on samanikäinen Doggityttö. Kiinnostaisi tietää mistä koiran ostit? Jos meillä olisi samasta pentueesta. Ikä täsmää sekä myös pennun vanhempien väritys.

        :-)

        ... kotoisin Hämeenlinnasta, vanhemmat Demi ja Akseli...


      • samat vanhemmat!
        anamar kirjoitti:

        ... kotoisin Hämeenlinnasta, vanhemmat Demi ja Akseli...

        Todellakin. Demi on doggityttöni äiti ja isä oli kanssa JYväskylästä, joten se on sama koira!!

        Kirjoitellaanko yksityisesti?

        Olisi kiva tutustua ja nädä minkälainen koira sulla on kehittynyt. Mut voitaisiin enemmän kirjoitella, jos laitettaisiin yksityisenä?


      • samat vanhemmat! kirjoitti:

        Todellakin. Demi on doggityttöni äiti ja isä oli kanssa JYväskylästä, joten se on sama koira!!

        Kirjoitellaanko yksityisesti?

        Olisi kiva tutustua ja nädä minkälainen koira sulla on kehittynyt. Mut voitaisiin enemmän kirjoitella, jos laitettaisiin yksityisenä?

        kun löytyi sukulaisdoggi.... kirjoitellaan vaan, missä osoitteessa nähdään??? ;))))


    • mustan omistaja

      riippuu mistä doggis oot hankkinu mut omani hankein yhdestä huonomaineisesta kennelistä ja doggini on siis merkitty mustaksi,mutta oikeasti on tummanruskea..koska on keltapohjainen(siis keltasta ja mustaa yhdistetty)..joskus karvanlähtö voi aiheuttaa ruskehtavuuttamutta jos sitä on koko ajan kyselisin koirasi suvusta.

      • mustako?

        joo mun koiran vanhemmat on mustia mut suvussa paljon mustaa ja tiikeriä,papereista kun kattelin vaan.no saapas nähdä kuinka käy tuleeko mustaks takasin talven tullen


      • MUN PERHE
        mustako? kirjoitti:

        joo mun koiran vanhemmat on mustia mut suvussa paljon mustaa ja tiikeriä,papereista kun kattelin vaan.no saapas nähdä kuinka käy tuleeko mustaks takasin talven tullen

        EN TIEDÄ MUN PERHE VOIS OLLA AINAKIN TÄMMÖNEN
        2 TANSKANDOGGIA.2 BERNHARDILAISTA.2 MUSTAA DOGGIA JA KAKS SINISTÄ TANSKANDOGGIA JA KOIRAN ULKOILUTTAJANA OLISIN TUTTU MIES JA JOSKUS HEITTÄISIN SALAATIN LEHTIÄ KOIRALLE KUN OLISIN KEITTIÖSSÄ JA SAMOIN


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe