Kuskilla jos on mittaa 190cm niin Toyotan ajoasento on mahdotonta säätää edes kohtuu hyväksi. Tässä on hyvä syy miksi vain vajaakasvuiset ajaa Tojoilla.
Miksi Toyotan ajosento on surkea
20
151
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäiskö sun läskipetterin laihduttaa?
- Anonyymi
Kyllä nää tojotta petterit on tyhmiä 190 senttinen on läski itse painan 90kg 192cm Oisko sinun aika hakeutua hoitoon liiallisen alkoholin ja kannapiksen mene hoitoon löytyy myös sinulle...
- Anonyymi
Toyotan ajoasennon ongelma ei ole autossa vaan mallivalinnassa; Toyota tarjoaa eri kokoisille kuskeille eri malleja.
Jos Toyotaan ei mahdu mukavasti, syynä voi olla kuljettajan epätavallinen kehon mittasuhde (esim. hyvin pitkät jalat ja lyhyt selkä tai toisin päin).
Useimmissa Toyotan malleissa (esim. Corolla, Camry, RAV4) on ohjauspyörän korkeuden ja syvyyden säätö vakiona.
Modernit Toyotat tarjoavat istuimen korkeussäädön, kallistuksen ja jopa ristiseläntuen säädön.
Useimmissa Toyotissa istuimen liukusäde (etäisyyssäätö) on yhtä pitkä tai pidempi kuin kilpailijoilla.
Toyotan SUV-mallit kuten Highlander ja Land Cruiser on nimenomaan suunniteltu isommille kuljettajille.
Jos Toyota tuntuu ahtaalta, kyseessä voi olla pienikokoinen malli (kuten Yaris), joka ei ole tarkoitettu isoille kuljettajille.
190 cm pitkälle kuljettajalle löytyy Toyotalta useita malleja, joissa ajoasento on kiistatta hyvä (esim. Camry, RAV4, Tacoma).
Toyotan istuimien geometriassa painotetaan ergonomiaa ja pitkän matkan mukavuutta, ei vain satunnaista koeistumista.
Monet Toyotan malleista ovat läpäisseet ergonomiatestit Euro NCAP:n ja muiden kansainvälisten standardien mukaan.
Toyotan ajoasento on keskitetty turvallisuuteen: kuljettaja sijoittuu oikein suhteessa turvatyynyihin ja hallintalaitteisiin.
Toyotat tarjoavat hyvin leveän jalkatilan, joka estää polvien hakkaamisen kojelautaan pitkälläkin matkalla.
Ratin ja penkin säätömahdollisuudet mahdollistavat monipuolisen räätälöinnin eri kokoisille kuljettajille.
Toyotan istuimet on suunniteltu tasapainottamaan lannerangan kuormitusta, mikä ehkäisee selkäkipuja.
Toyota tekee laajat käyttäjätestit eri pituisten ja kokoisten koehenkilöiden kanssa ennen mallien hyväksyntää.
Useissa malleissa (esim. Prius, Corolla) ajoasento on saanut kiitosta jopa kriittisiltä saksalaisilta autolehdiltä (esim. Auto Motor und Sport).
Väite "vain vajaakasvuiset ajavat Tojoilla" on virheellinen ja tilastollisesti tuulesta temmattu.
Useilla NBA-pelaajilla (200+ cm) on Toyotat arkiautoina (esim. Toyota Sequoia, Tundra, Land Cruiser).
Toyotan ohjauspyörien säädöt sallivat laajemman kallistuskulman kuin monissa eurooppalaisissa autoissa.
Toyotan istuimet sijoittuvat monesti korkeammalle kuin kilpailijoilla, mikä helpottaa pitkien jalkojen sijoittamista.
Useimmat Toyotat on mitoitettu kansainvälisille markkinoille, ei vain pienikokoisille aasialaisille kuljettajille.
Monien Toyotan mallien ohjaamo on tilavampi kuin saman luokan vastaavissa eurooppalaisissa autoissa (esim. VW Golf vs Corolla).
Toyotan insinöörit käyttävät CAD-simulaatioita optimoimaan ajoasennon eri kokoisille ihmisille.
Ajoasennon säätömahdollisuudet on suunniteltu pitkäaikaista mukavuutta, ei pelkkää ensivaikutelmaa varten.
Toyota ei pakota kuljettajaa "makuuasentoon" kuten monet matalat urheiluautot.
Toyotan hybridimalleissa (Prius, RAV4 Hybrid) kuljettajan istuma-asento mahdollistaa rentoutuneen käsien asennon ratilla.
Toyota tarjoaa lisävarusteena sähkösäätöisiä istuimia useimpiin malleihin, jolloin hienosäätö onnistuu tarkemmin.
Toyotan ajoasento ei rasita niskaa ja hartioita, koska ajoasennossa pyritään neutraaliin kulmaan.
Toyotan ohjauspyörän muotoilu estää liiallista käsien väsymistä pitkissä ajomatkoissa.
Toyotalla ei ole tarvetta "urheilulliseen" liian matalaan asentoon, joka sopii vain nuorille ja notkeille.
Toyotan ajoasennossa priorisoidaan hyvä näkyvyys ulos, mikä parantaa ajoturvallisuutta.
Ajoasennon mukavuutta lisää myös Toyotan panostus melueristykseen ja värinän vaimennukseen.
Useiden mallien penkit tukevat hyvin reisiä, mikä estää puutumista pidemmillä matkoilla.
Toyota on parantanut viimeisen vuosikymmenen aikana istuimiensa säädettävyyttä huomattavasti.
Toyotan RAV4 ja Highlander saavat toistuvasti kiitosta tilavasta ja säädettävästä ajoasennosta isoillekin kuljettajille.
Käytännössä suurin osa Toyotan käyttäjistä ei valita ajoasennosta, vaan kiittää sen tasapainoa.
Toyota ei aseta jalkatilaa ahtaasti kuten monet sähköautot, joissa akkupaketti vie jalkatilaa.
Toyota testaa ajoasennot eri ikäryhmille – 18-vuotiaista eläkeläisiin.
Toyotan ajoasento pyrkii minimoimaan polvikulman jyrkkyyden, mikä vähentää väsymistä.
Toyotan mallistossa esimerkiksi Camryn takapenkkikin tarjoaa enemmän polvitilaa kuin monien kilpailijoiden etupenkit.
Usein huono ajoasento johtuu väärin säädetystä istuimesta, ei auton rakenteesta.
Toyotalla on mallistossaan ajoneuvoja, joissa ajoasento muistuttaa jopa pienten pakettiautojen mukavuutta (esim. Proace City).
Toyota keskittyy ergonomiaan myös vaikeissa olosuhteissa, kuten liukkaalla kelillä, jolloin ajoasento korostuu.
Toyotan kuljettajalle tärkeät hallintalaitteet (valokatkaisijat, ilmastointi) ovat sijoitettu saavutettavaksi ilman kurkottelua.
Toyotan hyödytön muotoilu (ei ylimääräisiä ulokkeita ohjaamossa) helpottaa mukavan ajoasennon löytymistä.- Anonyymi
Melkoinen siilipuolustus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen siilipuolustus.
Todellakin ja paljon tekstiä ja paljon suoranaisia valheita.
Herkkää on Toyotan omistaminen jos fanaattisuus on tuota luokkaa. - Anonyymi
Itse kävin kolmessa Toyotan mallissa istumassa. CHR ja Prius ja Bz4X
Useissa malleissa (esim. Prius, Corolla) ajoasento on saanut kiitosta jopa kriittisiltä saksalaisilta autolehdiltä (esim. Auto Motor und Sport).
Reisituki oli miljoona kertaa parempi esimerkiksi E jasran mersussa ja BMW 5 sarjassa.
Jopa Skoda octavia VRS oli huomattavasti paljon parempi istua kuin Toyota.
Eli Auto Motor und Sport puhuu höpöhöpö juttuja todennäköisesti johtuen Toyotan käyttämästä mainosrahoituksesta. Ero on aika selvä koska sen huomaa myös vierestä vaikka olisi myyjä auton ulkopuolella. Lisäkst tietyissä Toyota malleissa ratti peittää mittariston!
On todella hyvä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin ja paljon tekstiä ja paljon suoranaisia valheita.
Herkkää on Toyotan omistaminen jos fanaattisuus on tuota luokkaa.TM testasi kymmen vuotta sitten miten yli kaksimetrinen koripalloilija mahtui autoihin. Toyota Avensis oli paras, parempi kuin yksikään Volvo, bemari tai mersu!
- AnonyymiUUSI
Jopas olikin melkoonen pötäkkä pelkkää potaskaa.
Riisikuppi on riisikuppi eikä se ole tarkoitettukaan normimitat ylittäville, vaan 145 - 170 sm kitukasvuisille. - AnonyymiUUSI
Yksi suurin ongelma Toyotassa on istuimen reisituen puute. Laittaisivat vaikka lisävarusteeksi siedettävän istuimen.
- Anonyymi
Toyotan ajoasento mahdollistaa hartioiden rentoutumisen, mikä vähentää pitkäaikaisessa ajossa rasitusta.
Uudemmissa Toyotan malleissa on kuljettajalle optimoitu istuinkorkeus, joka helpottaa autoon nousua ja poistumista.
Useissa Toyotan malleissa ohjauspyörässä on jopa viisi säätöpistettä (ylös/alas, eteen/taakse, kallistus).
Toyota käyttää istuinmateriaaleja, jotka mukautuvat kehon painopisteisiin, mikä parantaa mukavuutta.
Toyotan ajoasento minimoi ristiselän tuen tarpeen pitkällä matkalla — ergonomia korjaa asennon automaattisesti.
Toyotat on testattu eri ilmasto-olosuhteissa, ja ajoasento toimii myös paksuissa talvivaatteissa.
Toyotan muotoilu sallii korkeamman pääntilan kuin useat kilpailijat samassa kokoluokassa.
Toyota tarjoaa kehittyneitä sähkösäätöisiä istuimia useimpiin varustetasoihin ilman kallista lisähintaa.
Toyotan istuimen ja polkimien välinen kulma on optimoitu niin, että se tukee luonnollista jalan liikettä.
Toyotan ergonomia-asiantuntijat analysoivat myös silmien ja tuulilasin korkeuden suhteen optimaalista linjaa.
Toyotan ajoasennossa peilit sijoittuvat luonnollisesti kuljettajan näkökenttään ilman suurta pään liikettä.
Toyotalla on historian saatossa ollut malleja (esim. Avensis, Camry), jotka ovat erityisesti saaneet kehuja tilasta isoille kuskeille.
Toyotan istuimet ovat riittävän leveitä monenkokoisille kuljettajille, toisin kuin joillain kilpailijoilla, joiden istuimet puristavat kyljistä.
Toyotan ergonomia testataan robottisimulaatioilla ja todellisilla koehenkilöillä, mukaan lukien yli 2 metrin pituiset kuljettajat.
Toyotan säätövara istuimessa on suurempi kuin monessa saksalaisessa kompaktissa autossa.
Toyotan hybridimalleissa istuinkorkeus säädetään niin, että akun rakenne ei varasta polvitilaa.
Toyotan istuimet on suunniteltu nimenomaan estämään "liukuminen" istuimella, mikä parantaa asennon vakautta ajon aikana.
Toyotan kevytrakenteinen ohjauspyörä helpottaa asennon säätöä lennosta ilman suurta fyysistä rasitusta.
Uudet Toyotat tarjoavat istuimiin jopa 8–10 suuntaan säädettäviä vaihtoehtoja varustetasosta riippuen.
Toyotan ajoasento on kehitetty yhteistyössä ortopedisten asiantuntijoiden kanssa monissa malleissa.
Toyotan tavoite on ollut aina optimoida kuljettajan vireystila pitkällä matkalla, mikä vaatii hyvää ajoasentoa.
Toyotan malleissa on vakiona runsaasti jalkatilaa myös korkeille kuljettajille etupenkillä.
Toyota hyödyntää muotoilussa "Human Touch" -ajattelutapaa: jokainen kosketuspinta suunnitellaan luonnolliseksi.
Toyota ei pakota kuljettajaa koukistamaan liikaa nilkkaa kiihdyttäessä, mikä helpottaa oikeaa istuma-asentoa.
Toyotan polkimet ovat optimaalisen kokoiset, mikä estää virheasennon syntymisen jaloissa.
Toyotan matala kojelauta parantaa näkyvyyttä ja mahdollistaa rennon istuma-asennon, ilman että kädet nousevat turhaan ylös.
Toyota ei käytä liiallista keskikonsolileveyttä, joten jalat eivät jää puristuksiin kuljettajalla.
Toyotan kuljettajan ympäristö on yksinkertainen ja rauhallinen, mikä tukee keskittymistä ja ergonomiaa.
Toyotan hallintalaitteiden sijoittelu (kuten ilmastointi ja multimedia) ei pakota kumartumaan tai kiertymään kesken ajon.
Monissa Toyotan malleissa istuimet tarjoavat syvyyttä, joka tukee sekä lyhyitä että pitkiä jalkoja.
Toyotan säädettävä ristiseläntuki (sähköisesti tai mekaanisesti) auttaa mukauttamaan istuimen hyvin eri vartalomalleille.
Toyota pyrkii vähentämään kehon sivuttaisliikettä istuimella, mikä parantaa ajovireyttä ja mukavuutta.
Toyota kiinnittää huomiota siihen, ettei polkimien sijoittelu pakota vääntämään lantiota ajon aikana.
Toyotan korkeammassa istuinasennossa polvi- ja lonkkakulmat ovat lähempänä luonnollista 90 asteen kulmaa.
Toyotan kuljettajaympäristö mahdollistaa myös polvivammoista tai lonkkaongelmista kärsiville hyvän ajoasennon.
Toyota panostaa mukavuuteen myös citymaastureissa – korkea ajoasento yhdistyy henkilöautomaisiin säätöihin (esim. RAV4, Highlander).
Toyotan ajoasennossa katseen suunta pysyy vakaana ja vaakasuorana, mikä vähentää niskan ja silmien rasitusta.
Toyotassa voi säätää istuimen kallistusta myös reilusti ylös- tai alaspäin, jolloin eri pituuksille löytyy parempi tuki.
Toyotan kuljettajaympäristö tukee hyvää verenkiertoa jaloissa, mikä vähentää puutumista pitkillä matkoilla.
Toyotassa suunnittelijat ovat valinneet istuimien pehmeyden ja jäykkyyden tasapainoiseksi, mikä estää "löysän" tunteen ajossa.- Anonyymi
Nyt ollaan uskossa lujia ja harhaiset jutut ja väitteet suoraan mainoksista ja omasta mielikuvituksesta.
- Anonyymi
Toyotan uudemmissa malleissa ohjauspyörän säätövara on kasvanut, joten säätö onnistuu useammalle vartalotyypille.
Toyota käyttää monessa mallissa säädettävää istuimen syvyyttä (reiden tukipituutta) pitkille jaloille.
Toyotan ajoasento minimoi polvi- ja lonkkakipuja erityisesti pitkillä matkoilla.
Toyota ei pakota kuljettajaa kurkottamaan vaihdekepin tai ajotilojen säätimien suuntaan.
Toyota testaa ajoasennot eri kokoisilla testihenkilöillä (150–200 cm), ei vain keskipituisilla.
Toyotan laajasta mallistosta löytyy sopiva ajoasento niin matalampaa kuin korkeampaa ajoasentoa arvostaville.
Toyotan säätöjen avulla kuljettajan jalat pysyvät luonnollisessa kulmassa myös jarrua ja kaasua vaihtaessa.
Useat Toyotan SUV-mallit tarjoavat korkeaa ajoasentoa, mutta ilman pakottavaa pystyryhtiä.
Toyotan kojelauta on sijoitettu niin alas, että kuljettajan polvet eivät osu siihen tiukoissa käännöksissäkään.
Toyotan ajoasennossa tuetaan selkää myös yläselän alueelta, mikä vähentää niskan väsymistä.
Toyotan ohjauspyörän painikkeet sijoittuvat niin, että niitä voi käyttää muuttamatta ajoasentoa.
Toyotassa pidemmillekin kuskeille jää riittävästi tilaa oikaista jalat suoraksi pitkilläkin matkoilla.
Toyotan ergonominen suunnittelu huomioi myös lantion luonnollisen asennon ajon aikana.
Monessa Toyotan mallissa istuimen korkeus säätyy laajalla alueella, joten polvikulman saa optimoitua.
Toyota tarjoaa kuljettajan istuimiin jäähdytys- ja lämmitystoiminnot, jotka parantavat ajomukavuutta.
Toyotan jalkatuki on muotoiltu niin, että se tukee jalkaa lepotilassa ja ehkäisee puutumista.
Toyota käyttää pehmeitä materiaaleja kuljettajan kontaktipinnoissa (esim. oven kaaret, kyynärnojat), mikä parantaa mukavuutta.
Toyotan istuimissa on optimaalinen sivutuki, joka pitää kuljettajan paikoillaan mutta ei ahdista.
Toyota optimoi ajon aikaisen hartialinjan suoruuden – tärkeää pitkän matkan ergonomialle.
Toyotan ohjaamossa on riittävä tilavara myös paksulle talvitakille ilman ajoasennon kärsimistä.
Toyotalla on tarjolla laaja valikoima istuinverhoilumateriaaleja (kangas, nahka, synteettiset materiaalit) eri tukevuuden tarpeisiin.
Toyota sijoittaa turvatyynyt siten, että ne eivät vaadi kompromissia istuma-asennosta.
Toyotan kojelaudan muotoilussa vältetään polvitilaa vievät ulokkeet, toisin kuin monilla kilpailijoilla.
Toyotan istuimet säilyttävät muotonsa paremmin ajan myötä, mikä estää asennon huonontumisen käytössä.
Toyotan ajoasento helpottaa turvallisten käsiliikkeiden tekemistä, esim. nopeita hätäliikkeitä ohjauksessa.
Toyota testaa ajoasennon vaikutuksia kuljettajan vireystilaan jopa useiden tuntien simuloiduissa ajotesteissä.
Toyotalla ergonomia-ajattelu kattaa myös säilytyslokeroiden ja mukitelineiden sijoittelun — mitään ei tarvitse kurotella.
Toyota varmistaa, että polttoaineen ja latauksen seuranta on helppoa vilkaisulla ilman ajoasennon muuttamista.
Toyotan ajovalojen korkeuden säätö on helposti käytettävissä, ilman että kuljettajan tarvitsee vaihtaa asentoa.
Toyotan kuljettajalle suunniteltu mittaristo tarjoaa maksimaalisen tiedon minimiliikkeellä, mikä tukee rentoa asentoa. - AnonyymiUUSI
Oikea satusetä. Riisikuppi on riisikuppi.
- Anonyymi
Mielenrauha – Toyota antaa tunteen, ettei tarvitse pelätä rikkoutumisia tai yllättäviä ongelmia.
Luottamus – Tunne, että auto vie aina perille ilman epävarmuutta tai jännitystä.
Itsevarmuus – Toyotalla ajava kokee itsensä fiksuksi ja vastuulliseksi päätöksentekijäksi.
Turvallisuuden tunne – Vahva tunne siitä, että sekä kuljettaja että perhe ovat hyvin suojattuja.
Vapauden kokemus – Toyota mahdollistaa spontaanit retket ja matkat ilman huolta auton kestosta.
Tyytyväisyys – Omistaja voi olla tyytyväinen siihen, että investointi oli viisas ja pitkäikäinen.
Arvostuksen tunne – Moni saa tunnustusta muilta hyvästä, harkitusta automerkki-valinnasta.
Stressittömyys – Huoltovälin pituus ja vähäinen korjaustarve vähentävät ajamiseen liittyvää stressiä.
Ylpeyden kokemus – Puhdas, hyväkuntoinen Toyota herättää omistajassa tervettä ylpeyttä.
Vakautta elämään – Toyota tuo tunteen jatkuvuudesta ja luotettavasta arjen kumppanista.
Kustannusmielenrauha – Omistaja tietää, ettei kuluja tule yllättäen, mikä tuo taloudellista levollisuutta.
Päätöksen helppous – Toyotan valitseminen on usein psykologisesti helppo päätös: "Varma ja hyvä ratkaisu."
Identiteetin vahvistaminen – Toyota ilmentää käytännöllisyyttä, harkintaa ja järkevyyttä omistajassaan.
Lojaalisuuden tunne – Toyotan luotettavuus synnyttää vahvan tunnesiteen merkkiin.
Huolettomuus tulevaisuudesta – Omistaja voi suunnitella tulevaa ilman autonvaihtopaineita.
Tunne arvon säilymisestä – Toyota pitää hintansa hyvin, mikä tuo psykologista turvallisuutta.
Yhteisöllisyyden tunne – Toyota-kuljettajat tunnistavat toisensa ja jakavat hiljaisen arvostuksen.
Moraalinen tyytyväisyys – Moni kokee toimineensa vastuullisesti valitessaan vähäpäästöisen ja kestävän vaihtoehdon.
Tasapainon tunne – Toyotan omistaja kokee löytäneensä tasapainon hinnan, laadun ja mukavuuden välillä.
Elämänhallinnan kokemus – Hyvä auto tukee tunnetta, että oma elämä on järjestyksessä ja kontrollissa.- AnonyymiUUSI
No nyt voi sanoa, ettei tuo satusetä itsekään usko noita juttujaan, mutta pakkohan se on yrittää, kun on aate ja Toyota alla.
- AnonyymiUUSI
Aloitus on tyhmä kuin saapas.
Itse ajoin joskus töissä 2000 luvun alun Corollalla ja 190 senttiselle sen ajoasento oli todella huono. Nimittäin ratti ei ollut säädettävissä ja jäi niin kauaksi että autoa sai ajaa selkänoja aivan pystyssä.
Sitten olen ajanut myös Toyotalla johon 190 senttien sai erinomaisen ajoasennon.
Minä ihmettelen aloittajan kuvitelmaa siitä että maailmassa on olemassa vain 1 Toyotamalli.- AnonyymiUUSI
Aloittaja on niitä Volkkarifaneja, jotka koittaa kaikintavoin kampittaa Toyotan menestystä.
- AnonyymiUUSI
Koripalloilijat ja sumopainijat eivät mahdu aurikseen.
- AnonyymiUUSI
Japanissa miesten keskipituus on vain 270 cm.
- AnonyymiUUSI
Siis 170 cm
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861560
- 711200
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1741095Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!52892Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46871- 47858
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38848- 46792
Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9773IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35769