Minulla on ollut elämäni aikana aina jonkin verran hamsuja lemmikkeina,ja välillä olen teettänyt poikasia.Nyt on pienen tauon jälkeen yksi tyttö(syyrialainen),ja olen ajatellut teettää poikaset.Ongelma on että en tiedä koska on kiima,koska joka iltainen/öinen selän "rapsutus" ei ilmaise kiiman aikaa.Jonkin verran välillä haisee "erillaiselle",onko tähän uskomista.Että mitä muita keinoja on selvittää kiima-aika/rytmi?
En pysty vain "kokeilemaan" laittamalla uroksen samaan tilaan (siis erilliseen puolueettomaan laatikkoon) koska en omista urosta itse,ja haluaisin olla muutenkin varma kiimasta ettei tule turhia "tappeluita".Ja hamsteri on vielä sukukypsässä iässä,joten ei ole se ongelma.
Asiantuntijoilta vastauksia tähän kiima asiaan.
hamsterin kiima
6
3798
Vastaukset
- satu:)
en suosittele kokeilemaan uroksella, että on naaraalla kiima. koska siinä voi kumpikin hamsu loukkaantua tosi pahoin.
naaraalla kiima on n. 4 päivän välein ja yleensä illalla/alkuyöstä.
et varmaankaan löydä kiimaa "rapsutelemalla" vaan laitakäsi alaselän päällee niin silloin naaras pitäisi nostaa häntää ja jäykistyä.
eli sinun ei auta kuin etsiä itse kiima naaraalta- naaras ei
silitettäessä nosta häntäänsä ja jäykisty, sitä ei voi astuttaa. Eli muuta keinoa kiiman laskemiseen ei oikein voikaan käyttää.
- kasvatusta
naaras ei kirjoitti:
silitettäessä nosta häntäänsä ja jäykisty, sitä ei voi astuttaa. Eli muuta keinoa kiiman laskemiseen ei oikein voikaan käyttää.
Niin,tarkoitin "rapsuttelulla" juuri alaselän silitystä että nostaako häntänsä kiiman merkiksi,eli tätä juuri olen kokeillut.Missä sitten on vika,jos ei ole kiiman merkkejä tällä tavoin??
- assddfgghjkjk
entiedä!:D
- nakrunakru
No kiimassa yleensä hamsterinaaraan sukuelin haisee erilaiselta, ja hamsu on normaalia vilkkaampi ja energisempi :)
- Nepsukka234
Naaras hamsteri haisee ja se on energinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235598Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891958Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671874- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60834- 75830
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714