"Psykiatrialla sut passitetaan pienistä poikkeavuuksista mielisairaalaan" tai "psykiatrialla sulle määrätään lääkkeitä jos sinulla on pieniäkin poikkeamia normaalista"
IHMISIÄHÄN NE PSYKIATRIALLAKIN OVAT! Eivät he siellä diagnosoi eikä määräile mitään ilman asiakkaan suostumusta! Jos asiakas ilmiselvästi EI ole vaaraksi kenellekään, niin asiakas saa ihan vapaasti olla mitä on ja usein siellä kartoitetaan asiakkaan historian traumoja jotta mahdollisesti osattais auttaa asiakasta ymmärtämään ne mahdolliset lukot jotka ovat syynä asiakkaan oireiluihin!
Tietenkin pitää olla varovaisia psyikiatrialla, koska siellä voi toki olla manipulatiivisa yksilöitä jotka käyttää heidän valtaa hyväksi jotta voisi hallita muita ihmisiä, mutta että "kaikki psykiatrialla in general ovat manipulatiivisia"? Ei pidä paikkansa... siellä psykiatrialla enimmäkseen on ihmisiä jotka tosiaankin ovat siellä töissä asiakkata eikä itseään varten... toki he saavat siitä palkkaa, mutta hyvällä sydämellä varustetut tekee sitä työtä muunkin kuin vain leivän vuoksi... moni tekee sitä työtä jotta voisi auttaa tietoudellaan muita ihmisiä selviämään arjen ja elämän haasteista plus myös selvittelemään elämän koukeroita!
Kuten myös kirkossa papeilla, psykiatrian työntekijöillä ON SUURI VASTUU kansalaisten hyvinvoinnista... ja ne jotka ottavat asiat vakavasti eivät ole mitään "nonii, sulla on tää ja tää ja sun pitää nyt alkaa mättää lääkkei kuin viimeistä päivää" On siellä toki sellaisia stereotypisiä "idfc" tyyppejä jotka antaa lääkkeet kouraan, mutta kyllä, asiakkaan sana on LAKI!
Stereotypiat psykiatriasta polikliniikasta...
26
196
Vastaukset
- Anonyymi
Ja juuri nämä "lääkkeet kouraan ja bye bye" työntekijät, sellaisten kanssa asiakkaan ei oo pakko työskennellä, koska ne ei ymmärrä todellisuudessa kuin hyvin vähän ihmisen psykologiasta ja sellaisa tyyppejä kannattaa varoa, ne eivät ole ajantasalla ja yksinkertaistaa ihmisen psyykkisen hyvinvoinnin!
Ihmisen psyykkinen hyvinvointi EI OO mikään leikinasia, vaan SE ON VAKAVA ASIA! Psyyke lääkkeet ovat MYRKKYÄ ihmisen psyykkeelle ja pahentaa vain ihmisen tilaa (mitä siis olen kuullut). Siis... psyyke lääkkeet tosiaankin vain rajoittaa aivo toimintaa, eivätkä suinkaan tuo ratkaisua!
Minulle sanottiin mielenterveys puolella, että siellä mennään psykiatrialla asiakkaan ehdoilla, mutta että siellä kartoitetaan syvemmin asiakkaan tilaa... ei ne siellä mitään lääkkeitä heitä kouraan ja sano "bye, bye... koita pärjäillä!" Ja jos joku onkin kokenut huonoa palvelua psykiatrialla, niin suosittelen antamaan suoraa ja sensuroimatonta palautetta! - Anonyymi
Mistähän voi johtua, että olen säästynyt sekä psykiatreilta että mielisairaaloilta? Mielisairaan olen kyllä joskus nähnyt, mutta omaan lähi- ja tuttavapiiriin ei mielisairaita kuulu.
Sellaista tietoa on, että mielisairaalaan tai psykiatriselle osastolle ei pääse helposti.- Anonyymi
Sinun persoonallisista jutuista en voi tarkemmin tietää...
Ihmiset ovat eri pisteessä elämässään ja käyvät läpi eri juttuja ystäväiseni, muista tää ja kaikki ei ole sinä tai minä! :)
En puhukaan "psykiatrisesta osastosta", vaan akuutti psykiatriasta joka voi toimia ponnahduslautana siihen että pääsee oikeasti säännölliseen terapiaan joka on hyvä, sillä kun pääsee säännölliseen terapiaan, niin se sitoo, joka itsellään jo motivoi. Tuttua minulle on että minulle suositellaan lääkinnällistä terapiaa, mutta en ole koskaan niitä ottanut vastaan koska en tarvii! :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun persoonallisista jutuista en voi tarkemmin tietää...
Ihmiset ovat eri pisteessä elämässään ja käyvät läpi eri juttuja ystäväiseni, muista tää ja kaikki ei ole sinä tai minä! :)
En puhukaan "psykiatrisesta osastosta", vaan akuutti psykiatriasta joka voi toimia ponnahduslautana siihen että pääsee oikeasti säännölliseen terapiaan joka on hyvä, sillä kun pääsee säännölliseen terapiaan, niin se sitoo, joka itsellään jo motivoi. Tuttua minulle on että minulle suositellaan lääkinnällistä terapiaa, mutta en ole koskaan niitä ottanut vastaan koska en tarvii! :)Ja huomioi... "suositellaan", joka ei tarkoita PAKKOA ja siihen voi aina sanoa ei ja ne ottaa mielenterveys puolella AINA asiakkaan toiveet huomioon kun on ihan about perus terveistä tyypeistä kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja huomioi... "suositellaan", joka ei tarkoita PAKKOA ja siihen voi aina sanoa ei ja ne ottaa mielenterveys puolella AINA asiakkaan toiveet huomioon kun on ihan about perus terveistä tyypeistä kyse.
Mutta kun poikkeuksetta asiakas on jotain apua vaikeuksiinsa hakemassa, kai sille jotain helpotusta yritetään tarjota. Lääkkeet on monesti oikein hyvä juttu, joskus tarvitaan sairaalahoitoa.
Mitä pitäisi saada? Rahaa ei jaeta psykiatrialla eikä muuallakaan terveydenhuollossa. Ystävätkin pitää löytää muualta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun poikkeuksetta asiakas on jotain apua vaikeuksiinsa hakemassa, kai sille jotain helpotusta yritetään tarjota. Lääkkeet on monesti oikein hyvä juttu, joskus tarvitaan sairaalahoitoa.
Mitä pitäisi saada? Rahaa ei jaeta psykiatrialla eikä muuallakaan terveydenhuollossa. Ystävätkin pitää löytää muualta.Kerrohan minulle miten lääkkeet ovat "hyvä juttu"? Mielestäni lääkkeissä ei ole mitään hyvää! Lääkkeet tuhoavat ihmisen aivoja ja vain blokkaavat tiettyjen aivojen osa-alueiden toimintaa... onko tämä mielestäsi hyvä juttu? Eikö ole tarkoitus että ihmisen aivot eheytetään ja että ihmisten aivot toimisivat mahdollisimman luonnollisesti?
Olet siis sen puolella että lääkkeet olisi ainoa oikea hoito? Miksi? Minkä takia ei esimerkiksi meditaatiota voisi opettaa ihmisille enemmän? Lääkkeistä selkeästi ollaan tehty jonkin sortin uskonto joidenkin toimesta, kun niin moni nyky maailmassa pitää lääkintää ainoana hoitona, tai sitten jopa sähköhoitoa (joka myös voi tuhota aivoja). Minkä takia niin moni kannattaa aivojen rakenteisiin puuttumista sen sijaan että jätettäisiin aivojen rakenteet sorkkimatta ja alettaisiin mielummin ihan oikeasti analysoimaan ongelmia?
Mielestäni ihmiset jotka määräilee lääkkeitä kuin liukuhihnalla eivät ota työtään tosissaan... Itse olen tässä ilman mitään lääkkeitä pärjäillyt monia vuosia, joskus keskittymis lääkkeitä käytin peruskoulussa. Jotenkin kummallista että nyky yhteiskunnassa lääkkeistä yritetään tehdä koko kansan uskontoa että "muita vaihtoehtoja ei ole" ja jos joku löytääkin jonkun vaihtoehtoisen hoito menetelmän, niin heti tulee joku kukkahattu täti valittamaan "toi on saatanallista" tai "toi sun menetelmäsi on vale". Mielestäni lääkkeiden määrääjät ovat aika yksinkertaisia, eikä lääkkeiden määräys vaadi mitään suurta älykkyys osamäärää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan minulle miten lääkkeet ovat "hyvä juttu"? Mielestäni lääkkeissä ei ole mitään hyvää! Lääkkeet tuhoavat ihmisen aivoja ja vain blokkaavat tiettyjen aivojen osa-alueiden toimintaa... onko tämä mielestäsi hyvä juttu? Eikö ole tarkoitus että ihmisen aivot eheytetään ja että ihmisten aivot toimisivat mahdollisimman luonnollisesti?
Olet siis sen puolella että lääkkeet olisi ainoa oikea hoito? Miksi? Minkä takia ei esimerkiksi meditaatiota voisi opettaa ihmisille enemmän? Lääkkeistä selkeästi ollaan tehty jonkin sortin uskonto joidenkin toimesta, kun niin moni nyky maailmassa pitää lääkintää ainoana hoitona, tai sitten jopa sähköhoitoa (joka myös voi tuhota aivoja). Minkä takia niin moni kannattaa aivojen rakenteisiin puuttumista sen sijaan että jätettäisiin aivojen rakenteet sorkkimatta ja alettaisiin mielummin ihan oikeasti analysoimaan ongelmia?
Mielestäni ihmiset jotka määräilee lääkkeitä kuin liukuhihnalla eivät ota työtään tosissaan... Itse olen tässä ilman mitään lääkkeitä pärjäillyt monia vuosia, joskus keskittymis lääkkeitä käytin peruskoulussa. Jotenkin kummallista että nyky yhteiskunnassa lääkkeistä yritetään tehdä koko kansan uskontoa että "muita vaihtoehtoja ei ole" ja jos joku löytääkin jonkun vaihtoehtoisen hoito menetelmän, niin heti tulee joku kukkahattu täti valittamaan "toi on saatanallista" tai "toi sun menetelmäsi on vale". Mielestäni lääkkeiden määrääjät ovat aika yksinkertaisia, eikä lääkkeiden määräys vaadi mitään suurta älykkyys osamäärää.Ja tästä päästään juuri siihen että lääkemafian marionetteja on joka paikassa (ei kaikki, mutta liian iso osa). Onko tämä yltiö positiivinen asenne lääkitystä kohtaan lääkemafian ansiota? KYLLÄ ON! Kaikkiin tämä aivopesu ei kuitenkaan ole täysin juurtunut ja jotkut suosittelevat luonnon hoito menetelmiä. Koska voin sanoa että siellä on aina joku munan tervaaja ukkeli noin korkeissa viroissa!
Kaikki lääkärit eivät ole suinkaan munan tervaajia ja se olis generalisaatiota ja oikeastaan kaikki lääkärit tietää että lääke bisness on iso bisness ja viisaat lääkärit eivät määräile lääkkeitä kuin korkeintaan ihan niille ääri tapauksille. Myös manipulaatio tekniikoista kannattaa olla tietoinen, koska niitä voi jotkut lääkärit käyttää jotta saa ihmisen näyttämään "epävakaalta" ja että "ei voisi luottaa omaan ymmärrykseensä". Kannattaa netissä tehdä researchia miten narsistit toimii! Youtubessa esim Dr Ramani puhuu todella hyvin miten narsistit toimii!
terv ap - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tästä päästään juuri siihen että lääkemafian marionetteja on joka paikassa (ei kaikki, mutta liian iso osa). Onko tämä yltiö positiivinen asenne lääkitystä kohtaan lääkemafian ansiota? KYLLÄ ON! Kaikkiin tämä aivopesu ei kuitenkaan ole täysin juurtunut ja jotkut suosittelevat luonnon hoito menetelmiä. Koska voin sanoa että siellä on aina joku munan tervaaja ukkeli noin korkeissa viroissa!
Kaikki lääkärit eivät ole suinkaan munan tervaajia ja se olis generalisaatiota ja oikeastaan kaikki lääkärit tietää että lääke bisness on iso bisness ja viisaat lääkärit eivät määräile lääkkeitä kuin korkeintaan ihan niille ääri tapauksille. Myös manipulaatio tekniikoista kannattaa olla tietoinen, koska niitä voi jotkut lääkärit käyttää jotta saa ihmisen näyttämään "epävakaalta" ja että "ei voisi luottaa omaan ymmärrykseensä". Kannattaa netissä tehdä researchia miten narsistit toimii! Youtubessa esim Dr Ramani puhuu todella hyvin miten narsistit toimii!
terv apJa tarkoitin munan tervaajilla niitä lääke intoilija lääkäreitä! Oikeat lääkärit tietävät ihmisen psykologian jolloin he osaavat tarjota todella moniulotteista ja hyvää apua ILMAN LÄÄKKEITÄ
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan minulle miten lääkkeet ovat "hyvä juttu"? Mielestäni lääkkeissä ei ole mitään hyvää! Lääkkeet tuhoavat ihmisen aivoja ja vain blokkaavat tiettyjen aivojen osa-alueiden toimintaa... onko tämä mielestäsi hyvä juttu? Eikö ole tarkoitus että ihmisen aivot eheytetään ja että ihmisten aivot toimisivat mahdollisimman luonnollisesti?
Mielestäni ihmiset jotka määräilee lääkkeitä kuin liukuhihnalla eivät ota työtään tosissaan... Itse olen tässä ilman mitään lääkkeitä pärjäillyt monia vuosia, joskus keskittymis lääkkeitä käytin peruskoulussa. Jotenkin kummallista että nyky yhteiskunnassa lääkkeistä yritetään tehdä koko kansan uskontoa että "muita vaihtoehtoja ei ole" ja jos joku löytääkin jonkun vaihtoehtoisen hoito menetelmän, niin heti tulee joku kukkahattu täti valittamaan "toi on saatanallista" tai "toi sun menetelmäsi on vale". Mielestäni lääkkeiden määrääjät ovat aika yksinkertaisia, eikä lääkkeiden määräys vaadi mitään suurta älykkyys osamäärää.Lääkkeet eivät suinkaan ole ainoa asia mitä sote puolella tarjotaan avuksi. Siellähän on jos sun minkälaista ryhmää ja kuntouttavaa toimintaa, jne jne. Mutta niitä pitää kyetä ottamaan vastaan.
Lääkkeet on "hyvä juttu" niille jotka ei syystä tai toisesta kykene ottamaan mitään muuta hoitoa vastaan.
- Anonyymi
Stereotypia on suomeksi ennakkoluulo tai kaavamainen käsitys.
- Anonyymi
Aivan! :) Sitä joka asiasta riittää ihmisillä näitä käsityksiä joita he jakaa onlinessa "ainoana totuutena", jokaisella SAA olla näitä huonoja kokemuksia! Mutta mitä se auttaa että ihmiset myy niitä täällä onlinessa "ainoana totuutena"? Miksi eivät tee reklamaatiota jos ovat kohdanneet huonoa palvelua? Mielestäni olisi hyvä ja oikeastaan jokaisen vastuu tehdä reklamaatio huonosta palvelusta jos sellaista kohtaa, koska psykiatrialla ihmiset ovat MEITÄ KANSALAISIA VARTEN!
Puhun siis akuutti psykiatriasta ja kyllä, itse annoin yhdellä käynnillä ihan palautteen siitä että lääkäri oli aivan liian tiukka vastaanotolla. Ei kuulu jättää palautteita antamatta "vain koska pelkää reaktioita"! Ne ottaa ne kuuleviin korviin AIVAN VARMASTI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan! :) Sitä joka asiasta riittää ihmisillä näitä käsityksiä joita he jakaa onlinessa "ainoana totuutena", jokaisella SAA olla näitä huonoja kokemuksia! Mutta mitä se auttaa että ihmiset myy niitä täällä onlinessa "ainoana totuutena"? Miksi eivät tee reklamaatiota jos ovat kohdanneet huonoa palvelua? Mielestäni olisi hyvä ja oikeastaan jokaisen vastuu tehdä reklamaatio huonosta palvelusta jos sellaista kohtaa, koska psykiatrialla ihmiset ovat MEITÄ KANSALAISIA VARTEN!
Puhun siis akuutti psykiatriasta ja kyllä, itse annoin yhdellä käynnillä ihan palautteen siitä että lääkäri oli aivan liian tiukka vastaanotolla. Ei kuulu jättää palautteita antamatta "vain koska pelkää reaktioita"! Ne ottaa ne kuuleviin korviin AIVAN VARMASTI.Joskus syynä voi olla ihan se että ihminen ei jaksa tehdä reklamaatiota. Omat voimat eivät vain riitä.
Toinen syy voi olla, että kyseessä on ammattivalittaja, joka tietää että todellisuudessa ei ole mitään perustetta valittaa, vaan ongelma on omien korvien välissä. Silloin ei tietenkään lähdetä tekemään oikeaa valitusta, tai valitus tehdään, mutta sillä ei ole mitään perusteita mennä läpi. Tyhmimmät tietysti valittaa vielä siitä, että se perusteeton valitus ei ole mennyt läpi... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joskus syynä voi olla ihan se että ihminen ei jaksa tehdä reklamaatiota. Omat voimat eivät vain riitä.
Toinen syy voi olla, että kyseessä on ammattivalittaja, joka tietää että todellisuudessa ei ole mitään perustetta valittaa, vaan ongelma on omien korvien välissä. Silloin ei tietenkään lähdetä tekemään oikeaa valitusta, tai valitus tehdään, mutta sillä ei ole mitään perusteita mennä läpi. Tyhmimmät tietysti valittaa vielä siitä, että se perusteeton valitus ei ole mennyt läpi...Toi on vähän sellainen mutkikas juttu että "kyseessä voi ammatti valittaja", tämän taakse voidaan monessa tapauksessa mennä vain jotta ei tarvitsisi kuulla asiakasta ja henkilö joka ei kuule asiakasta ei ole tittelinsä väärti! Usein on niin että potilas tietää oman trauma historiansa ja tietää mistä päästä kannattaa lähteä!
Huonoa on tämä että "älä luota ymmärrykseesi", jota monessa tilanteessa käytetäänkin ansana johon ihmisen halutaan lankeavan, vaikka todellisuudessa olisi niin että ihminen olisi koko ajan ollut tietoinen kaikesta, mutta sattuu olemaan sen verran jumissa että joutuu nöyrtymään autettavaksi!
- Anonyymi
Ei ole kukaan väittänytkään, että psykiatrian puolella toimivat eivät olisi ihmisiä.
Mutta omien (kin) kokemusten mukaan potilaita ei nähdä ja kohdella tasavertaisesti ja ihmisinä. Vaan heitä arvioidaan, ja kategorisoidaan jopa eri luonteen ja persoonallisuudenpiirteiden perusteella.
Kun nyt niin kovin paljon mediassa väitetään, että "potilaita katsotaan hyväksyvin silmin", ja että hoitajat ovat niin empaattisia. Niin rohkenen silti epäillä sitä.
Jostakin syystä en pidä lääkkeiden määräämistä, diagnosointia ja pillerikipon potilaan eteen asettamista minään hyvänä ja laadukkaana hoitona. Ja nämäkö on sitten jokin osoitus ja merkki empatiasta?- Anonyymi
Edellisestä tekstistä unohtui olennainen ja kuitenkin totuus, mikä liittyy psykiatrian puolella toimiviin. Eli se, että pääsääntöisesti heidän eteensä tulevat potilaat ovat vain käveleviä diagnooseja, eli sairauksia. Ja he näkevät siis elämässään ongelmissa olevat sairauksina.
Enkä ainakaan minä koskaan kuullut yhdenkään hoitajan kysyvän, että mitä sinulle kuuluu, miten sinulla menee, voitko hyvin, onko kaikki hyvin sinulla kotioloissa, mitä sinulle on tapahtunut? jne. Ja sitä kokemusta ennätti tulla peräti 25 vuoden ajalta. Itse asiassa alalla on todella paljon välinpitämättömyyttä ja jopa suoranaista rasismia, ja luokittelua. Eli potilaita laitetaan eri karsinoihin. Kliininen kohtelu tuli erittäin selväksi. Ja silloin, kun siellä ei ole aitoa ja oikeata välittämistä ja kiinnostusta avuntarvitsijoita kohtaan, niin se vesittää koko hoidon.
Erikoisinta on minusta se, että vaikka juuri siellä, eli psykiatriassa pitäisi edistää henkistä hyvinvointia, niin siellä ei olla edes kiinnostuneita siitä, mitä ihmiselle on tapahtunut elämänsä aikana.
Että kun nyt näitä imagonkiillotusjuttuja tehdään mediassa, niin voisi sitä kysyä enemmän niidenkin mielipiteitä, jotka ovat lopettaneet näiden kyseisten kliinisten palveluiden käytön oikeastaan aika turhan, tai tyhjänpäiväisinä. Esim. avopuolella on jo useiden vuosikymmenten ajan lähinnä keskitytty kyttäämään ja tarkkailemaan potilaiden vointia ja lääkitysten käyttöä. Ja tämä on oikeasti totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellisestä tekstistä unohtui olennainen ja kuitenkin totuus, mikä liittyy psykiatrian puolella toimiviin. Eli se, että pääsääntöisesti heidän eteensä tulevat potilaat ovat vain käveleviä diagnooseja, eli sairauksia. Ja he näkevät siis elämässään ongelmissa olevat sairauksina.
Enkä ainakaan minä koskaan kuullut yhdenkään hoitajan kysyvän, että mitä sinulle kuuluu, miten sinulla menee, voitko hyvin, onko kaikki hyvin sinulla kotioloissa, mitä sinulle on tapahtunut? jne. Ja sitä kokemusta ennätti tulla peräti 25 vuoden ajalta. Itse asiassa alalla on todella paljon välinpitämättömyyttä ja jopa suoranaista rasismia, ja luokittelua. Eli potilaita laitetaan eri karsinoihin. Kliininen kohtelu tuli erittäin selväksi. Ja silloin, kun siellä ei ole aitoa ja oikeata välittämistä ja kiinnostusta avuntarvitsijoita kohtaan, niin se vesittää koko hoidon.
Erikoisinta on minusta se, että vaikka juuri siellä, eli psykiatriassa pitäisi edistää henkistä hyvinvointia, niin siellä ei olla edes kiinnostuneita siitä, mitä ihmiselle on tapahtunut elämänsä aikana.
Että kun nyt näitä imagonkiillotusjuttuja tehdään mediassa, niin voisi sitä kysyä enemmän niidenkin mielipiteitä, jotka ovat lopettaneet näiden kyseisten kliinisten palveluiden käytön oikeastaan aika turhan, tai tyhjänpäiväisinä. Esim. avopuolella on jo useiden vuosikymmenten ajan lähinnä keskitytty kyttäämään ja tarkkailemaan potilaiden vointia ja lääkitysten käyttöä. Ja tämä on oikeasti totta.Edellisessä tarkoitettiin lähinnä julkisen puolen "palveluita". Olevinaan muka jotakin hoitoa tarjoavia "palveluita". Silti sieltä ei ole useimmillekaan annettu, tai tarjottu mitään muuta, kuin diagnoosit, kategorisoinnit, ja lääkitykset, ja ai niin, toki vielä se elinikäinen leima otsaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että kun nyt näitä imagonkiillotusjuttuja tehdään mediassa, niin voisi sitä kysyä enemmän niidenkin mielipiteitä, jotka ovat lopettaneet näiden kyseisten kliinisten palveluiden käytön oikeastaan aika turhan, tai tyhjänpäiväisinä. Esim. avopuolella on jo useiden vuosikymmenten ajan lähinnä keskitytty kyttäämään ja tarkkailemaan potilaiden vointia ja lääkitysten käyttöä. Ja tämä on oikeasti totta.Ei olla kiinnostuneita siitä, mitä ihmiselle on tapahtunut elämänsä aikana.
Mitä se auttaisi? Ketä se hyödyttäisi? Jos sinunkin menneisyydestäsi ja asioistasi oltaisiin kiinnostuneempia, syyttäisit urkkimisesta, tunkeilusta ja ties mistä. Näitäkin on nähty.
Ole tyytyväinen, jos selviydyt lääkehoidolla! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Että kun nyt näitä imagonkiillotusjuttuja tehdään mediassa, niin voisi sitä kysyä enemmän niidenkin mielipiteitä, jotka ovat lopettaneet näiden kyseisten kliinisten palveluiden käytön oikeastaan aika turhan, tai tyhjänpäiväisinä. Esim. avopuolella on jo useiden vuosikymmenten ajan lähinnä keskitytty kyttäämään ja tarkkailemaan potilaiden vointia ja lääkitysten käyttöä. Ja tämä on oikeasti totta.Minulla ainakin on siellä sellainen joka aina käynnin alussa kysyy että miten voin ja miten olen jaksellut ja selkeästi on kiinnostunut voinnistani ja on aidosti halukas kuulemaan mitä minulla on sanottavaa... tässä on aina yksilökohtaiset kokemukset tärkeitä! Siellä on varmasti niitä kylmiä "tiede, tiede, tiede" jankkaajia joilla on tunne-elämän sairaus itsellään (joiden omasta mielestäni pitäisi hakea apua!).
Siis... minä itse nautin siitä että voimme jakaa täällä mielipiteitä omista kokemuksistamme, koska joka ihmisen kokemus on henkilökohtainen ja jokasella on erilaiset hoitajat ja psykologit. Suomessa on monta sairaanhoitajaa ja kaikki nämä ovat yksilöitä ja heillä on omat vaikeudet elämässään ja valitettavasti ongelma tulee vastaan kun on joku hoitaja jolla itsellään on hoitamattomia trauma energioita mielessään!
On ihmisiä joilla ei ole mitään tervettä maalaisjärkeä ja "kaikki on vaan siellä psykiatrialla niin virheetöntä" joka on vaarallinen ajatus malli ja vale! Jotkut psykiatrialla töissä olevat ihmiset ovat todella kylmiä tunne-elämältään mutta "koska tiede on niin aukotonta, niin se on ainoa oikea pelastaja"
Sen huomaa jo kättelyssä että kuka on vielä about puhdas ja kenen sielu on tämän systeemin kuraama ja mädättämä, ketkä ovat saaneet äidin maidossa mengelen lääkkeitä ja ketkä ovat tosiaankin vielä yhteydessä luontoäitiin.
Ne jotka ovat menettäneet yhteyden luotoon, niin eivät ymmärrä että ihmisillä voi olla luonnollinen tarve siihen että heitä ymmärretään... PSYKIATRIALLA PITÄÄ EDISTÄÄ HYVINVOINTIA ja tiedän että laatu on kärsinyt koska siellä on niitä joita kiinnostaa vain mammona! Yritän pitää tässä neutraalia kantaa kuitenkin niin että yleistäisin mahdollisimman vähän.
On totta että munien tervaaja media tosiaankin yrittää maalata täydellistä kuvaa kaikesta eikä tuo esille huonoja puolia ja olen iloinen siksi että täällä on rohkeita ihmisiä jotka kertoo oman versioinsa asioista! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ainakin on siellä sellainen joka aina käynnin alussa kysyy että miten voin ja miten olen jaksellut ja selkeästi on kiinnostunut voinnistani ja on aidosti halukas kuulemaan mitä minulla on sanottavaa... tässä on aina yksilökohtaiset kokemukset tärkeitä! Siellä on varmasti niitä kylmiä "tiede, tiede, tiede" jankkaajia joilla on tunne-elämän sairaus itsellään (joiden omasta mielestäni pitäisi hakea apua!).
Siis... minä itse nautin siitä että voimme jakaa täällä mielipiteitä omista kokemuksistamme, koska joka ihmisen kokemus on henkilökohtainen ja jokasella on erilaiset hoitajat ja psykologit. Suomessa on monta sairaanhoitajaa ja kaikki nämä ovat yksilöitä ja heillä on omat vaikeudet elämässään ja valitettavasti ongelma tulee vastaan kun on joku hoitaja jolla itsellään on hoitamattomia trauma energioita mielessään!
On ihmisiä joilla ei ole mitään tervettä maalaisjärkeä ja "kaikki on vaan siellä psykiatrialla niin virheetöntä" joka on vaarallinen ajatus malli ja vale! Jotkut psykiatrialla töissä olevat ihmiset ovat todella kylmiä tunne-elämältään mutta "koska tiede on niin aukotonta, niin se on ainoa oikea pelastaja"
Sen huomaa jo kättelyssä että kuka on vielä about puhdas ja kenen sielu on tämän systeemin kuraama ja mädättämä, ketkä ovat saaneet äidin maidossa mengelen lääkkeitä ja ketkä ovat tosiaankin vielä yhteydessä luontoäitiin.
Ne jotka ovat menettäneet yhteyden luotoon, niin eivät ymmärrä että ihmisillä voi olla luonnollinen tarve siihen että heitä ymmärretään... PSYKIATRIALLA PITÄÄ EDISTÄÄ HYVINVOINTIA ja tiedän että laatu on kärsinyt koska siellä on niitä joita kiinnostaa vain mammona! Yritän pitää tässä neutraalia kantaa kuitenkin niin että yleistäisin mahdollisimman vähän.
On totta että munien tervaaja media tosiaankin yrittää maalata täydellistä kuvaa kaikesta eikä tuo esille huonoja puolia ja olen iloinen siksi että täällä on rohkeita ihmisiä jotka kertoo oman versioinsa asioista!terv ap
ja tosiaankin tiedostan että siellä on tämä pyramidi shaiba eli lääkemafia tottakai yrittää joka väliin tunkea omaa jalkaansa ja myydä heidän todella lääkemafiaa palvelevia hoitoja, mutta kun tarkkoja ollaan niin varmasti siellä on se ryhmä joka tietää että ilman lääkkeitä voi parantua!
- Anonyymi
Tuli muuten vielä mieleen yksi asia. Että kun tässä eilen oli YLE:llä artikkeli Niuvaniemen sairaalasta. Että kuinkahan moni niistä haastatelluista uskalsi olla rehellinen ja puhua totta? Koska sehän on ihan selvää, että ei siellä voi puhua avoimesti. Joka paikassa on valvontakamerat ja hoitajat kyttäämässä. Ja jos joku uskaltaisi esittää oman mielipiteensä oltuaan monta vuosikymmentä kyseisessä paikassa, niin ei varmasti pääsisi sieltä pois ihan muutaman vuoden päästä.
- AnonyymiUUSI
Edelliseen vielä sellainen lisäys ja tarkennut, että jos sellaisissa paikoissa, kuin mikä Niuvaniemensairaala on erehtyy sanomaan kritiikkiä, niin jo se tulkitaan merkiksi sairaudentunnottomuudesta, tai nähdään psykoosin oireena. Se menee valitettavasti näin, että sen lauluja laulat, jonka leipää syöt. Tässä tapauksessa ei Niuvanniemen potilailla ole mitään vaihtoehtoja, kuin kehua, tai kiitellä hoitoa ja hoitopaikkaa. Toisaalta kyseiset potilaat laitetaan aika rankoille ja runsasannoksisille lääkityksille. Ja sen voi vain arvata, että mitä ne aineet tekevät aivotoiminnalle, jos niitä syötetään potilaille vuosikymmenten ajan. Loppujen ne ( lääkkeet) heikentävät ajattelua ja kognitiivisia toimintoja. Eli siis aivotoimintaa.
Samahan arveluttavuus koskee muuten myös sitä tilannetta, jos potilaalta kysytään julkisella puolella hoitopäätöstä tehdessä, että haluatko jäädä hoitoon omasta tahdosta, ja jos sanoo, että ei, niin hoitohenkilökunta laittaa pakkohoitoon. Käytännössähän siinäkään tilanteessa ei oikeastaan anneta, tai ei ole mitään vaihtoehtoja. Mikä on sinällään aika kieroa. Mutta kertoo jotakin olennaista psykiatriasta ja miten siellä oikeasti toimitaan.
Esim. ihmisoikeudet ja niiden toteutuminen ovat tuntematon käsite siellä hoitokulttuurissa. Eikä niillä ole siellä mitään väliä. Nk. ei itse potilaillakaan. Ja tästä aiheesta ei muuten mediassa juurikaan kovin paljon näy artikkeleita, tai uutisjuttuja. Tai sitten niitä on hyvin vähän.
Ja vielä sen sanoisin, että kun niin kovasti mainostetaan, että alalla olevilla on empatiaa, minä en ole tuollaista havaintoa tehnyt. Eikä asiasta ole edes tehty laajempialaisia galluppejakaan. Esim. akuuttiosastolla taisin nähdä ja tavata hoitajaa vain muutaman kerran. Ja lääkkeiden jaossa, eli laittoivat pillereitä kippoon eteen. Hyvin vähän kyselivät mitään, mikä on elämäntilanne, olosuhteet, tai mitä on minulle tapahtunut. Se ainakin kävi hyvin ilmeiseksi, että siellä ei juurikaan välitetä yhtään mitään osastolle tulevista ihmisistä. Eikä heitä edes pidetä ihmisinä. Vaan kaikkea katsotaan sairauden linssien läpi, eli heidän nähdään kävelevinä diagnooseina. Ja se "hoito", tai hoidoksi kutsuttu jokin on psykiatrian puolella vain diagnosointia, kategorisointia ja lääkemääräämisiä. Että miltä kuulostaa? Kuulostaa huokuttelevalta ja riittävältä? Keskusteluiden rooli ja niiden laatu vähentynyt he*vetisti viimeisinä vuosikymmeninä. Mutta pahin havainto, minkä minä tein kyseisestä hoitokulttuurista oli empatian ja välittämisen puute hoitohenkilökunnan taholta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Edelliseen vielä sellainen lisäys ja tarkennut, että jos sellaisissa paikoissa, kuin mikä Niuvaniemensairaala on erehtyy sanomaan kritiikkiä, niin jo se tulkitaan merkiksi sairaudentunnottomuudesta, tai nähdään psykoosin oireena. Se menee valitettavasti näin, että sen lauluja laulat, jonka leipää syöt. Tässä tapauksessa ei Niuvanniemen potilailla ole mitään vaihtoehtoja, kuin kehua, tai kiitellä hoitoa ja hoitopaikkaa. Toisaalta kyseiset potilaat laitetaan aika rankoille ja runsasannoksisille lääkityksille. Ja sen voi vain arvata, että mitä ne aineet tekevät aivotoiminnalle, jos niitä syötetään potilaille vuosikymmenten ajan. Loppujen ne ( lääkkeet) heikentävät ajattelua ja kognitiivisia toimintoja. Eli siis aivotoimintaa.
Samahan arveluttavuus koskee muuten myös sitä tilannetta, jos potilaalta kysytään julkisella puolella hoitopäätöstä tehdessä, että haluatko jäädä hoitoon omasta tahdosta, ja jos sanoo, että ei, niin hoitohenkilökunta laittaa pakkohoitoon. Käytännössähän siinäkään tilanteessa ei oikeastaan anneta, tai ei ole mitään vaihtoehtoja. Mikä on sinällään aika kieroa. Mutta kertoo jotakin olennaista psykiatriasta ja miten siellä oikeasti toimitaan.
Esim. ihmisoikeudet ja niiden toteutuminen ovat tuntematon käsite siellä hoitokulttuurissa. Eikä niillä ole siellä mitään väliä. Nk. ei itse potilaillakaan. Ja tästä aiheesta ei muuten mediassa juurikaan kovin paljon näy artikkeleita, tai uutisjuttuja. Tai sitten niitä on hyvin vähän.
Ja vielä sen sanoisin, että kun niin kovasti mainostetaan, että alalla olevilla on empatiaa, minä en ole tuollaista havaintoa tehnyt. Eikä asiasta ole edes tehty laajempialaisia galluppejakaan. Esim. akuuttiosastolla taisin nähdä ja tavata hoitajaa vain muutaman kerran. Ja lääkkeiden jaossa, eli laittoivat pillereitä kippoon eteen. Hyvin vähän kyselivät mitään, mikä on elämäntilanne, olosuhteet, tai mitä on minulle tapahtunut. Se ainakin kävi hyvin ilmeiseksi, että siellä ei juurikaan välitetä yhtään mitään osastolle tulevista ihmisistä. Eikä heitä edes pidetä ihmisinä. Vaan kaikkea katsotaan sairauden linssien läpi, eli heidän nähdään kävelevinä diagnooseina. Ja se "hoito", tai hoidoksi kutsuttu jokin on psykiatrian puolella vain diagnosointia, kategorisointia ja lääkemääräämisiä. Että miltä kuulostaa? Kuulostaa huokuttelevalta ja riittävältä? Keskusteluiden rooli ja niiden laatu vähentynyt he*vetisti viimeisinä vuosikymmeninä. Mutta pahin havainto, minkä minä tein kyseisestä hoitokulttuurista oli empatian ja välittämisen puute hoitohenkilökunnan taholta.Edelliseen tekstiin muutama korjaus: eli loppujen lopuksi ne psyykelääkkeet, etenkin neuroleptit heikentävät kognitiivista aivotoimintaa.
Ja kuten viimeisissä lauseissa totesin, niin psykiatrian puolella se "hoito" on lähinnä vain diagnosointia, kategorisointia ja lääkemääräämisiä. Kuulostaako se sitten houkuttelevalta ja riittävältä? Elämässä olevat ongelmat eivät yleensä hoidu ja ratkaistu pelkillä lääkkeillä. Mutta etenkin julkisella puolella lähes kaikki nojaa tähän, eli medikalisaatioon, ja siihen ajatteluun, että niillä lääkityksillä se kaikki sitten hoituu.
- Anonyymi
Ei kukaan voi mennä kritisoimaan systeemiä, jos sinut on vangittu sinne ja jos sinulta on viety kaikki vapaus. Ja jjos oku päättää kaikesta sinuun liittyvästä, kaikesta, mitä syöt, mitä lääkkeitä sinulle määrätään ja mikä on hoitojakson pituus. Voiko silloin puhua vapaasti?
Sitäpaitsi, aina silloin, jos johonkin sairaalaan tai oli se mikä tahansa paikka, tulee valvontaviranomaisia, tai toimittajia, tottakai silloin annetaan paikasta paikasta mahdollisimman edustava kuva. Ja että potilaat ovat niin tyytyväisiä, että!
Sama koskee myös tätä keskustelupalstaa, tällä palstalla pörrää erityisen paljon psykiatriaa sokeasti ihailevia, tai jopa alalla olevia.- Anonyymi
Kyllä tää aloittaja on vaarallinen! Jäikö taas jotain matkaan,ku kerroit käyneesi täällä,vaikka sun ei oleluvattu tulla toisten tonteille ja koteihin,eikä kesäasuntoihin!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tää aloittaja on vaarallinen! Jäikö taas jotain matkaan,ku kerroit käyneesi täällä,vaikka sun ei oleluvattu tulla toisten tonteille ja koteihin,eikä kesäasuntoihin!
Perusteleut?
terv ap - AnonyymiUUSI
Kiitos mielipiteestäsi! :)
ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi2201643Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931558R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi251342Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?781288- 901165
- 831145
Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1061106Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v931074- 841050
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa721023