Koska aloit olemaan satanisti?

Eli, kysyn teiltä, hyvät satanstit, koska aloitte olemaan satanisteja. Missä iässä tämä alkoi? Miten se ilmeni? Miten tunnistitte itsenne satanisteiksi(jos et ole, olisi myös mukava kuulla koska sait tietää mitä on TODELLINEN satanismi)?

Itselläni tapahtui selvä muutos siirtyessäni lukioon. Tällöin aloin hiljalleen, noin plusmiinus puolessa vuodessa kiinnostumaan ympärilläni olevasta maailmasta enemmän. Aloin miettimään perusarvoja uudelleen, sillä olin vihdoin päässyt eroon kuolemanpelosta.

Huomasin näkeväni tuhlauksena tappamisen, onhan eläimenkin elämä elämisen arvoista, joten sen sijaan, että tappaisin kärpäsen, otan sen kiinni ja heitän ulos. Paitsi jos se häiritsee liikaa, silloin tapan sen.

Tämä ei ollut ainut asia joka muuttui kun menin lukioon. Päätin, että kukaan ei kävele enää ylitseni. Aloin tekemään etunojia, sillä mielestäni sillä, joka pystyi kävelämään ylitseni, ansaitsi oikeuden tehdä niin(enpä nytkään ole mikään lihaskimppu, mutta enpähän ainakaan ole (täydellinen) ruipelo).

Muutin muillakin tavoin itseäni. Vihasin ennen lukiota itseäni, olin kaikin puolin heikko. Nykyään entiset heikkouteni ovat vahvuuksiani. Luonteeni oli heikko. Säikähdin melkein jokaista ja nöyristelin vahvempiani. Ei enää.

Kutsuin itseäni noin vuoden verran ennen lukioon menoa satanistiksi. Tosin se oli pelkkää leikkiä, sillä enhän minä ollut mikään "saatanan palvoja", joksi vielä tuolloin luulin satanisteja. Noihin aikoihin alkoi minun satanistiksi muuttumiseni.

Sitten, tuon muutoksen jälkeen, lukion toisena vuotena, satuin näkemään koulukaverilla pentagrammin vihossa. Päätin sitten itsekkin piirtää sellaisen(olihan se hieno), ja etsin malleja netistä. Satuin löytämään tietoa satanismista, ja ajattelin lukaista huvikseni "saatanan palvoja jorinoita". No, opin ainakin tuntemaan kuka olen(vaikka suhtaudun samalla varauksella satanismiin edelleen, kuin tunkisin käteni onttoon kantoon... En voi olla ikinä täysin varma). Tuntui mukavalta huomata, etten ole ainoa järkevä ihmisolento tässä maailmassa.

Minua kiinnostaa tämä siksi, koska itse kävin jossain määrin radikaalin muutoksen, ennenkuin minusta tuli satanisti(joksi olin tulossa jo syntymästä lähtien)... Oliko teillä samanlaista muutosta?

40

2565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairasta ja mielipuolista

      hörhöilyä,ajattele nyt itsekkin.

      • Ketä tahot että ajattelen?


    • King IV

      En kyllä sano mitään suuntauksistani, mutta tuolla tavoin olen ajatellut maailmasta, mutta satanistiksi en ole koskaan tunnustautunut. Siis en ole satanisti, mutta ilmeisesti ajattelen samanlailla. Tämä tapahtui seitsemännellä luokalla.

    • Protagonist

      Eli aloit leikkimään satanistia siitä teinien yleisimmästä syystä - heikkoudesta.

      Sinua on ilmeisesti koulukiusattu "Päätin, että kukaan ei kävele enää ylitseni" ja ajattelit, että jos et ruumiillisesti ole vahvempi, vaikka etunojia teetkin, niin ainakin voit omassa mielessäsi kuvitella olevasi vahvempi.

      "Tuntui mukavalta huomata, etten ole ainoa järkevä ihmisolento tässä maailmassa."

      Meillä jokaisella on omat maailmantuskan kautemme, jolloin tuntuu, ettei kukaan ymmärrä. Toiset hakevat lohtua jumalasta, toiset satanismista.

      "satanisti(joksi olin tulossa jo syntymästä lähtien)"

      Tämä lause todistaa, ettet tiedä elämästä ja satanismista mitään.

      Valitan - et vakuuta

      • Justifer

        Oggin kertoma ei todista millään tavalla, ettei hän tiedä elämästä tai satanismista mitään. Se ei itse asiassa kerro yhtään mitään muuta kuin sen, että hänen luonteeseensa kuuluu taistella vastaan, jos elämä potkii päähän.
        Samanlaisia luonteenpiirteitä löytyy esimerkiksi Eminemiltä, joka lähti kurjista oloista ja sai nuorena kärsiä. Hänkin päätti, ettei jaksa tätä, vaan pistää vastaan. Tosin hänen aseensa eivät olleet etunojat ja satanismi, vaan musikaaliset lahjansa.

        Hyvin suurta osaa ihmisistä on koulukiusattu, sillä lapset ovat ilkeitä ja julmia olentoja. Mutta se, että tulee koulukiusatuksi, ei millään tavalla tee mahdottomaksi sitä, että olisi satanisti. Vaikeudet ja vastoinkäymisethän ne vasta erottavat ihmisten jyvät ihmisten akanoista. Jotkut eivät kestä, vaan murtuvat tai eivät yksinkertaisesti pistä vastaan.

        "Go with the flow."

        Mitä minä olen huomannut, vasta teini-iässä ihmiset alkavat oikeasti olla sitä, mitä he ovat. Oggi ehkä näki, mitä hän tahtoo olla ja alkoi tehdä sen eteen töitä. Mielestäni se on satanistinen piirre.

        Ainoa asia, mikä tässä vähän mättäsi, oli otsikko "Koska aloit olemaan satanisti.", sillä itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä satanistiksi synnytään, ei tulla.


      • Justifer kirjoitti:

        Oggin kertoma ei todista millään tavalla, ettei hän tiedä elämästä tai satanismista mitään. Se ei itse asiassa kerro yhtään mitään muuta kuin sen, että hänen luonteeseensa kuuluu taistella vastaan, jos elämä potkii päähän.
        Samanlaisia luonteenpiirteitä löytyy esimerkiksi Eminemiltä, joka lähti kurjista oloista ja sai nuorena kärsiä. Hänkin päätti, ettei jaksa tätä, vaan pistää vastaan. Tosin hänen aseensa eivät olleet etunojat ja satanismi, vaan musikaaliset lahjansa.

        Hyvin suurta osaa ihmisistä on koulukiusattu, sillä lapset ovat ilkeitä ja julmia olentoja. Mutta se, että tulee koulukiusatuksi, ei millään tavalla tee mahdottomaksi sitä, että olisi satanisti. Vaikeudet ja vastoinkäymisethän ne vasta erottavat ihmisten jyvät ihmisten akanoista. Jotkut eivät kestä, vaan murtuvat tai eivät yksinkertaisesti pistä vastaan.

        "Go with the flow."

        Mitä minä olen huomannut, vasta teini-iässä ihmiset alkavat oikeasti olla sitä, mitä he ovat. Oggi ehkä näki, mitä hän tahtoo olla ja alkoi tehdä sen eteen töitä. Mielestäni se on satanistinen piirre.

        Ainoa asia, mikä tässä vähän mättäsi, oli otsikko "Koska aloit olemaan satanisti.", sillä itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä satanistiksi synnytään, ei tulla.

        "Ainoa asia, mikä tässä vähän mättäsi, oli otsikko "Koska aloit olemaan satanisti.", sillä itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä satanistiksi synnytään, ei tulla. "

        Olitko satanisti kun äitisi hääsi sinut kohdustaan. Olit, mutta et käyttäytyn niin. Entä sitten? Kun olit kolme, ajattelitko omaavasi johtaja luonteen? Entä kun menit esikuoluun, ajattelitko pahuuden olemusta syvemmin... Tätä voi jatkaa vielä pitkälle, se mikä minua kiinnostaa on, koska aloit käyttäytymään niin kuin satanisti. Vaikka "leima" onkin ollut siitä asti kun synnyit, aloit toimimaan vasta myöhemmin. Tätä minä kysyin.


      • "Sinua on ilmeisesti koulukiusattu "Päätin, että kukaan ei kävele enää ylitseni" ja ajattelit, että jos et ruumiillisesti ole vahvempi, vaikka etunojia teetkin, niin ainakin voit omassa mielessäsi kuvitella olevasi vahvempi."

        Ja sinä varmastikkin käperryt keräksi ja alat itkemään, "voi en ole tehnyt mitään..." no voi buu huu. Jos saat turpiin, niin eikö silloin pidä valmistautua että joku antaa uudelleen. Varsinkin jos on liian pelkuri puolustautumaan. Kuten eräs sempai sanoi: "ei tarvitse kuin matsiasennon ja kaljun pään, niin suurin osa jättää uhoamiset siihen".

        Mutta ei, minua ei varsinaisesti koulukiusattu(riippuu määritelmästä), mutta näin sen liian suurena mahdollisuutena, aivan liian helppona, että asialle piti tehdä jotain. Minä olin tuolloin surkea. Pelkkä ihmisen varjo. Häpeän vieläkin sitä mikä olin silloin. Pelkäsinkin jotain toista, vain koska hän oli vain minua vahvempi ja isompi.

        "Valitan - et vakuuta"
        Vakuuta? Luuletko että minua edes kiinnostaa todistaa SINULLE, tai kenellekään muulle olevani satanisti. Jos et pidä minua satanistina, niin mikäs siinä. Minua kiinnostaa se yhtä paljon, kuin jos ja kun kristitty sanoo minun olevan paha ja tulevan saatanasta.


        No, ehkä sinulle on tärkeää "todistella" olevasi satanisti, jotta voisit syytellä muita, ja tällä tavoin nostaa omassa pienessä mielessäsi omaa arvoasi.

        ""satanisti(joksi olin tulossa jo syntymästä lähtien)"

        Tämä lause todistaa, ettet tiedä elämästä ja satanismista mitään."

        Todellako? Tähän kaipaisin hieman selitystä. Teen oletuksen siitä mitä tuo tarkoitti, ja vastaan siihen. Vaikka monet egomaaniset satanistit tahtovatkin uskotella itselleen, että ovat satanisteja syntymästä lähtien, niin se ei muuta asian totuutta. Olet mitä olet. Et ole sitä, mikä sinusta joskus tulee. Vasta kun osoitat että toimit kuin satanisti, voit sanoa olevasi sellainen. Jokainen josta joskus tulee satanisti, alkaa kehittymään satanistiksi hiljalleen, vaihe vaiheelta. Oppimisen kautta.

        "Meillä jokaisella on omat maailmantuskan kautemme, jolloin tuntuu, ettei kukaan ymmärrä."
        Pahoittelen jos kärsit tuollaisia vaiheita, minua ei ole koskaan kiinnostanut ymmärtääkö joku minua. Jos ymmärtää, se helpottaa sosiaalisten tarpeitteni toteutumista, ja jos ei ymmärrä, se tarkoittaa että minulla olisi mahdollisuudet minne tahansa, EU:n valtaistuimelta mielisairaalaan, joka teksisi elämästä vähintäänkin huvittavaa.



        Oli muuten mukavaa, että varoitit etukäteen että olet heikko ihminen, koska jos et sitä olisi tehnyt, olisi tekstisi lukeminen ollut todella rasittavaa. Näin osasin jo varautua etukäteen. Oikein huomaavaista. Ehkäpä sinun kannattaisi nähdä enemmän aikaa vierähtävän silmiesi ohitse, jotta ymmärtäisit elämää paremmin, etkä enää olisi niin heikko. Mutta menköön tuo tekstisi vielä aamuhöperyyden piikkiin. Yöllä ajatus luistaa parhaiten.


      • Justifer
        oggi kirjoitti:

        "Ainoa asia, mikä tässä vähän mättäsi, oli otsikko "Koska aloit olemaan satanisti.", sillä itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä satanistiksi synnytään, ei tulla. "

        Olitko satanisti kun äitisi hääsi sinut kohdustaan. Olit, mutta et käyttäytyn niin. Entä sitten? Kun olit kolme, ajattelitko omaavasi johtaja luonteen? Entä kun menit esikuoluun, ajattelitko pahuuden olemusta syvemmin... Tätä voi jatkaa vielä pitkälle, se mikä minua kiinnostaa on, koska aloit käyttäytymään niin kuin satanisti. Vaikka "leima" onkin ollut siitä asti kun synnyit, aloit toimimaan vasta myöhemmin. Tätä minä kysyin.

        Sinun juttusi pointti ei mennyt lainkaan ohi. Kerroit selvennyksen tuossa itse alkuperäisessä viestissäsikin, mutta otin tuon vain esille, koska oletan sen olevan yksi syistä, miksi anonyymi päätti kirjoittaa, mitä kirjoitti.


      • Meikäläinen
        oggi kirjoitti:

        "Sinua on ilmeisesti koulukiusattu "Päätin, että kukaan ei kävele enää ylitseni" ja ajattelit, että jos et ruumiillisesti ole vahvempi, vaikka etunojia teetkin, niin ainakin voit omassa mielessäsi kuvitella olevasi vahvempi."

        Ja sinä varmastikkin käperryt keräksi ja alat itkemään, "voi en ole tehnyt mitään..." no voi buu huu. Jos saat turpiin, niin eikö silloin pidä valmistautua että joku antaa uudelleen. Varsinkin jos on liian pelkuri puolustautumaan. Kuten eräs sempai sanoi: "ei tarvitse kuin matsiasennon ja kaljun pään, niin suurin osa jättää uhoamiset siihen".

        Mutta ei, minua ei varsinaisesti koulukiusattu(riippuu määritelmästä), mutta näin sen liian suurena mahdollisuutena, aivan liian helppona, että asialle piti tehdä jotain. Minä olin tuolloin surkea. Pelkkä ihmisen varjo. Häpeän vieläkin sitä mikä olin silloin. Pelkäsinkin jotain toista, vain koska hän oli vain minua vahvempi ja isompi.

        "Valitan - et vakuuta"
        Vakuuta? Luuletko että minua edes kiinnostaa todistaa SINULLE, tai kenellekään muulle olevani satanisti. Jos et pidä minua satanistina, niin mikäs siinä. Minua kiinnostaa se yhtä paljon, kuin jos ja kun kristitty sanoo minun olevan paha ja tulevan saatanasta.


        No, ehkä sinulle on tärkeää "todistella" olevasi satanisti, jotta voisit syytellä muita, ja tällä tavoin nostaa omassa pienessä mielessäsi omaa arvoasi.

        ""satanisti(joksi olin tulossa jo syntymästä lähtien)"

        Tämä lause todistaa, ettet tiedä elämästä ja satanismista mitään."

        Todellako? Tähän kaipaisin hieman selitystä. Teen oletuksen siitä mitä tuo tarkoitti, ja vastaan siihen. Vaikka monet egomaaniset satanistit tahtovatkin uskotella itselleen, että ovat satanisteja syntymästä lähtien, niin se ei muuta asian totuutta. Olet mitä olet. Et ole sitä, mikä sinusta joskus tulee. Vasta kun osoitat että toimit kuin satanisti, voit sanoa olevasi sellainen. Jokainen josta joskus tulee satanisti, alkaa kehittymään satanistiksi hiljalleen, vaihe vaiheelta. Oppimisen kautta.

        "Meillä jokaisella on omat maailmantuskan kautemme, jolloin tuntuu, ettei kukaan ymmärrä."
        Pahoittelen jos kärsit tuollaisia vaiheita, minua ei ole koskaan kiinnostanut ymmärtääkö joku minua. Jos ymmärtää, se helpottaa sosiaalisten tarpeitteni toteutumista, ja jos ei ymmärrä, se tarkoittaa että minulla olisi mahdollisuudet minne tahansa, EU:n valtaistuimelta mielisairaalaan, joka teksisi elämästä vähintäänkin huvittavaa.



        Oli muuten mukavaa, että varoitit etukäteen että olet heikko ihminen, koska jos et sitä olisi tehnyt, olisi tekstisi lukeminen ollut todella rasittavaa. Näin osasin jo varautua etukäteen. Oikein huomaavaista. Ehkäpä sinun kannattaisi nähdä enemmän aikaa vierähtävän silmiesi ohitse, jotta ymmärtäisit elämää paremmin, etkä enää olisi niin heikko. Mutta menköön tuo tekstisi vielä aamuhöperyyden piikkiin. Yöllä ajatus luistaa parhaiten.

        oggi! Kyllä se sinua tarkoitti, heikko ihminen. Kyllä sä sen varmaan tajusitkin, mut aina pitää puolustaa, aina jotain paskaa jatkaa. Sekin kertoo miten heikko ihminen olet.

        Kerroppa miten satanisti uskoo syntyvänsä satanistiksi. Eikös se ole henkimaailman juttuja tuollainen uskomus??


      • oggi
        Meikäläinen kirjoitti:

        oggi! Kyllä se sinua tarkoitti, heikko ihminen. Kyllä sä sen varmaan tajusitkin, mut aina pitää puolustaa, aina jotain paskaa jatkaa. Sekin kertoo miten heikko ihminen olet.

        Kerroppa miten satanisti uskoo syntyvänsä satanistiksi. Eikös se ole henkimaailman juttuja tuollainen uskomus??

        "Kerroppa miten satanisti uskoo syntyvänsä satanistiksi. Eikös se ole henkimaailman juttuja tuollainen uskomus??"

        Ihminen mukautuu millaiseksi on kokemusten ja perimän kautta. Jos nuo kaksi sattuvat olevan oikean laisia, tulee ihmisestä satanisti. Toisenlaisina ihmisestä tulee kristitty, ateisti, maailmanparantaja jne..


        Olisiko mitenkään mahdollista että edes lainaisit tekstiäni tuohon alkuun. Se helpottaisi tuohon vastaamista. Vaikka luultavasti edes tahdoita vastausta. Tahdot vain pönkittää heikkoa itsetuntoasi. En ole mielestäni koskaan edes puhunut mitään minkä voisi ymmärtää tuollaisena. Kertoisitko mitä tarkoitat?


      • Meikäläinen
        oggi kirjoitti:

        "Kerroppa miten satanisti uskoo syntyvänsä satanistiksi. Eikös se ole henkimaailman juttuja tuollainen uskomus??"

        Ihminen mukautuu millaiseksi on kokemusten ja perimän kautta. Jos nuo kaksi sattuvat olevan oikean laisia, tulee ihmisestä satanisti. Toisenlaisina ihmisestä tulee kristitty, ateisti, maailmanparantaja jne..


        Olisiko mitenkään mahdollista että edes lainaisit tekstiäni tuohon alkuun. Se helpottaisi tuohon vastaamista. Vaikka luultavasti edes tahdoita vastausta. Tahdot vain pönkittää heikkoa itsetuntoasi. En ole mielestäni koskaan edes puhunut mitään minkä voisi ymmärtää tuollaisena. Kertoisitko mitä tarkoitat?

        oggi. Yhdyin vain tuohon mitä Protagonist oli sanonut, koska olen samaa mieltä kirjoituksiesi perusteella. Sitä minä tarkoitan.

        Noniin, nyt puhuit jälleen itsesi pussiin. ensin olit sitä mieltä että ihminen syntyy satanistiksi. Myöhemmin väität siihen vaikuttavan kokemuksen ja perimän.
        -"Apua, mitään ei ole tehtävissä, sain isukilta satanistigeenejä, olen siis satanisti vaik en haluisi."

        Asia on niin että maailmankatsomus muuttuu. Ei se ole piilossa itsessäsi, kunnes rupeat ajattelemaan niin. Ihmisellä on vapaa tahto, joten hän on syntyessään katsomukseton. Ihmiselle yritetään antaa vanhempien tahdon mukainen katsomus, mutta hän itse päättää mitä ja mihin uskoo jos/kun saa tietoa, kokemusta ja ymmärrystä.

        Uskoa/katsomusta ei ole dna:han koodattuna, kristitty saa uskon Jumalalta. Sinullekkin on sitä tarjottu, mutta olet kieltäytynyt siitä. Sen voit ottaa myöhemminkin vastaan, niinkuin Einsteinkin kuolinvuoteellaan otti kasteen.


      • Meikäläinen kirjoitti:

        oggi. Yhdyin vain tuohon mitä Protagonist oli sanonut, koska olen samaa mieltä kirjoituksiesi perusteella. Sitä minä tarkoitan.

        Noniin, nyt puhuit jälleen itsesi pussiin. ensin olit sitä mieltä että ihminen syntyy satanistiksi. Myöhemmin väität siihen vaikuttavan kokemuksen ja perimän.
        -"Apua, mitään ei ole tehtävissä, sain isukilta satanistigeenejä, olen siis satanisti vaik en haluisi."

        Asia on niin että maailmankatsomus muuttuu. Ei se ole piilossa itsessäsi, kunnes rupeat ajattelemaan niin. Ihmisellä on vapaa tahto, joten hän on syntyessään katsomukseton. Ihmiselle yritetään antaa vanhempien tahdon mukainen katsomus, mutta hän itse päättää mitä ja mihin uskoo jos/kun saa tietoa, kokemusta ja ymmärrystä.

        Uskoa/katsomusta ei ole dna:han koodattuna, kristitty saa uskon Jumalalta. Sinullekkin on sitä tarjottu, mutta olet kieltäytynyt siitä. Sen voit ottaa myöhemminkin vastaan, niinkuin Einsteinkin kuolinvuoteellaan otti kasteen.

        VIrheitä löytää, varsinkin jos niitä tahtoo löytää. Oli virhettä tai ei. Toistan siis:
        "satanists are born, not made"
        ja puollan edelleen väitettä:
        elämänkokemus, kasvatus ja geenit vaikuttavat ihmisen maailmankatsomukseen.

        Ehkä ymmärrän missä näet tässä ristiriidan. Moka oli ehkä minun, kun en vääntänyt mallia rautalangasta.

        "satanists are born, not made"
        Kestään ei voi tehdä satanistia. Ketään ei voi käännyttää satanistiksi. Ihminen ei voi valita onko satanisti vai ei.

        "elämänkokemus, kasvatus ja geenit vaikuttavat ihmisen maailmankatsomukseen"
        Paikka mihin synnyt, nämä tekijät vaikuttavat maailmankatsomukseesi. Sinä et pysty niitä itse valitsemaan. On myös hyvin epätodennäköistä, että kenestäkään pystyy takomaan satanistia, toisin kuin kristityn pystyy takomaan. Ihminen on kristitty, jos hän uskoo kristittyjen oppiin. Ihmisen voi pakottaa uskomaan. Mutta ihmistä ei voi pakottaa ajattelemaan.

        Uskovaiseksi voidaan takoa ihminen. Satanistiksi ihminen muodostuu itse.


    • darkneopagan1

      Olen jo pienestä pitäen saanut pakanallisen kasvatuksen ja kirkkoon en ole kuulunut. Olen elänyt tavallaan satanistista elämää ennenkuin edes tiesin satanismistä yhtään mitään. Noin 15 vuotta sitten kumminkin tutustui virallisesti satanismiin.

      • Missä iässä? Varmasti ajattelitkin satanistisesti(näinköhän se pitää sanoa) ennemmin kuin opit ymmärtämään satanismia. Et ajatellut varmastikkaan kuin satanisti kun oli kolmen vanha. Vai oletko toiminut niinkuin satanisti niin kauan kuin muistat... Voisinpa sanoa samaa itsestäni.


      • darkneopagan1
        oggi kirjoitti:

        Missä iässä? Varmasti ajattelitkin satanistisesti(näinköhän se pitää sanoa) ennemmin kuin opit ymmärtämään satanismia. Et ajatellut varmastikkaan kuin satanisti kun oli kolmen vanha. Vai oletko toiminut niinkuin satanisti niin kauan kuin muistat... Voisinpa sanoa samaa itsestäni.

        18 vuotiaana. Onhan siitä jo aikaa.


    • Tiuski86

      satanisti vasta vähän aikaa sitten, kun asiaan tarkemmin perehdyin. Mutta sitä en muista, että mistä iästä asti olen ajatellut, kuin satanisti... varmaan jostain ylä-asteelta lähtien. Teini-ikä kun on suoranaista pyörremyrskyä ja mielestäni juuri siinä iässä ihmisestä kehittyy se, mitä hän todella on.
      Vaikka toisaalta allekirjoitan väitteen, "satanistiksi ei ryhdytä. Satanistiksi synnytään." Niin silti uskon myös ympäristötekijöiden vaikuttavan jossain määrin kehitykseen.

      • Satanismi on mielestäni ihmisessä oleva piilevä ominaisuus. Se ei ole kaikilla. Se saattaa tulla esiin kasvatuksen kautta, mutta saattaa yhtä hyvin kadota kasvatuksessa niin syvälle, etä sitä ei enää voi löytää. Oletan, että se tulee esiin teininä, koska silloin ihminen alkaa käymään läpi henkisiä muutoksia.

        "satanist are born, not made" tarkoittaa mielestäni sitä, että kukaan ei voi tehdä tietoista valintaa että minusta tulee satanisti. Joko joku ajattelee asiat niin, tai sitten ei... Jokaisen henkilö kohtainen asia, ja kunniotan sitä.


    • kärpästen herra

      "tapat kärpäsen jos se häiritsee sinua".minkälaisen pellen itsetuntoa voi kärpänen häiritä?

      • jooseppi

        hui hitto! melkein putosin tuolilta. ihan hiton hyvä pointti...


      • Kärpänen pörrää korvan juuressa, enkä saa sitä kiinni, ja olen väsynyt... Tälläin on monta kärpästä kuollut, yleensä teen näin kun teen jotain muuta keskittyneesti.


      • kärpästen herra
        oggi kirjoitti:

        Kärpänen pörrää korvan juuressa, enkä saa sitä kiinni, ja olen väsynyt... Tälläin on monta kärpästä kuollut, yleensä teen näin kun teen jotain muuta keskittyneesti.

        juokse sinä pelle niin monen kärpäsen perässä kuin jaksat.kunnon satanistin mieli on tyyni.


      • kärpästen herra kirjoitti:

        juokse sinä pelle niin monen kärpäsen perässä kuin jaksat.kunnon satanistin mieli on tyyni.

        Joko olet tai et. Ei ole mitään "kunnon".


      • dölgkdlgl
        jooseppi kirjoitti:

        hui hitto! melkein putosin tuolilta. ihan hiton hyvä pointti...

        Idiootti


    • Usva9

      joskus vuoden 1990 lähtien olen seurannut sivusta VKP suuntauksia ja vasta v.2002 tammikuun aikoina siirryin itse edustamaan VKP ja satanismia. Minuun vaikutti ulkoiset olosuhteet ja ihmissuhteet, siihen miksi sitten siirryin ottamaan vakavasti VKP ja satanistiset opit.

      Usva

    • sekum

      Varmaan aloin ajattelemaan satanistisesti silloin kun aloin enemmän ajattelemaan itsenäisesti, eli ylä-aste --- lukio välillä. Silloin kun huomasin, että miten tämä maailma "toimii", keillä on valtaa jne... mitään radikaalia ei tapahtunut.

      Aloin ehkä enemmän keskittymään siihen missä olen hyvä (jos opiskelusta puhutaan, niin panostin esim. lukiossa paljon matemaattisiin aineisiin, joissa olin hyvä, tai ainakin keskivertoa parempi), ja pyrin pääsemään eroon asioista joissa olen huono.

      Huomasin myös, että jos olin ystävällinen ja myötäilevä jollekkin "uudelle tuttavuudelle", niin hyvin nopeasti tämä tuttavuus alkaa pyytämään palveluksia, ja alkaa pitämään itseään ikään kuin "vahvempana" osapuolena. Siksi opin olemaan oma itseni, vaikka edelleen huomaan että minulla on taipumusta olla mielistelevä, kun kyseessä on kaveri jota en ole kauaa tuntenut.

      Sataniin tutustuin joskus lukiossa, miten lie musiikin (esim. marilyn manson) tms kautta. Luin ja kuulin siitä paljon, mutta en osannut sanoa että olinko satanisti vai en. Sitten päätin ostaa Satanic Biblen, ja luettuani sen aloin kutsumaan itseäni satanistiksi. Vaikka olinkin aluksi ikään kuin innoissani siitä, että olin satanisti, pidin sen kuitenkin aika paljon omana tietonani. Ja pidän edelleen.

    • Qadesha

      Sikäli kuin satanismiin kuuluu vahvemman laki, niin tuskinpa voisin itseäni satanistiksi kutsua vaikka jotain yhtäläisyyksiä löytyykin. Minuakin alkoi nuorena ärsyttää nokkimajärjestys, mutta en ryhtynyt loputtomaan kilpailuun huipulle päästäkseni, vaan annoin periksi ja jättäydyin jengien ulkopuolelle. Sillä tiellä ollaan edelleen.

      Satanismiin kuitenkin taitaa kuulua myös vapaus todella nauttia olemassaolostaan, ja aika harvasta aatteesta löytyy se oikeus ilman muttia, josseja ja kuneja. Oikeastaan suurin osa ihmiskunnan ideologioista pyrkii vain syyllistämään yksittäistä yksilöä jostakin asiasta jolla oikeasti ei ole pätkän vertaa merkitystä koko olemassaolon tai maapallonkaan olemassaolon kannalta.

      Vaaditaan milloin ahkeruutta, milloin nöyryyttä, milloin noudattamaan jotain mukamas yhteisesti sovittuja tapoja. Vahingossakaan ei saisi olla oman itsensä sisältä ohjautuva, ja luottaa siihen että omaa jo itsessään niin korkean sisäisen moraalin, että tietää ettei mene riehumaan petona lajikumppaneidensa joukkoon. Itsensä sisältä ohjautuva ihminen ei tarvitse lakeja siitä että ei saa sekaantua eläimiin tai lapsiin, raiskata ja ryövätä etc. koska tällaineni ihminen on jo kaiken sellaisen yläpuolella entuudestaan...

      Yksi juttu mikä voisi olla jonkinlaista vanhanaikaista satanismia on oikeus tutkia ja etsiä. K-usko on uskonto jossa tämä oikeus otetaan heti ensimmäiseksi pois. Koko uskonto perustuu sille että ihmiset jotka halusivat tietää enemmän ja nousta itsensä "Jumalan" tasolle olivat syntisiä ja lankesivat. Minkähän vuoksi kuvitellaan että on ylpeyttä tavoitella Jumalan tasoa? Eikö se saattaisi olla rakkautta Jumalaan että pyrkii sen/hänen tasolle jotta voi vihdoin ymmärtää kaiken...

      Vaikka eihän tuosta tietenkään ääneen mainita. Nykyään jankutetaan vain Jeesukseen uskomista, mutta suomennettuna se kuuluu niin että ET SAA TIETÄÄ MISTÄÄN MITÄÄN.

      Voisi kai sanoa siis että "Prometheus-satanismi" on jotain mitä itse diggailen. (Nimike omani, jos joku jo sitä käyttää, en tiedä moisesta.)

      • En oikein ymmärrä mikset kutsu itseäsi suoraan satanistiksi? Et ole ainakaan missään määrin minun silmissäni menettänyt mahdollisuuttasi siihen titteliin (Jos sanot ettet ole satanisti, niin sitten. Mutta mikään puheistasi ei sitä sulje mielestäni pois).

        "Sikäli kuin satanismiin kuuluu vahvemman laki, niin tuskinpa voisin itseäni satanistiksi kutsua vaikka jotain yhtäläisyyksiä löytyykin"
        Olisithan sinä voinut yrittää päästä nokkimisjärjestyksessä korkeammalle, mutta et nähnyt sitä tavoittelemisen arvoiseksi. Vai tunnetko itsesi jotenkin loukatuksi tästä? Onko sinulla jokin muu syy olla kutsumatta itseäsi satanistiksi?


      • Qadesha
        oggi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mikset kutsu itseäsi suoraan satanistiksi? Et ole ainakaan missään määrin minun silmissäni menettänyt mahdollisuuttasi siihen titteliin (Jos sanot ettet ole satanisti, niin sitten. Mutta mikään puheistasi ei sitä sulje mielestäni pois).

        "Sikäli kuin satanismiin kuuluu vahvemman laki, niin tuskinpa voisin itseäni satanistiksi kutsua vaikka jotain yhtäläisyyksiä löytyykin"
        Olisithan sinä voinut yrittää päästä nokkimisjärjestyksessä korkeammalle, mutta et nähnyt sitä tavoittelemisen arvoiseksi. Vai tunnetko itsesi jotenkin loukatuksi tästä? Onko sinulla jokin muu syy olla kutsumatta itseäsi satanistiksi?

        Vertailin vain mikä omissa näkemyksissäni koskettaa ja ei kosketa satanismia. Nääs.

        Tietysti jos lähtisi käymään läpi kaikki mahdolliset nimikkeet joihin voisin osallistua edes himpun verran, siitä tulisikin melkoinen tilkkutäkki.

        (Muista tässä nyt se himppu!)

        - pakanuus
        - panteismi
        - spiritualismi (ei spiritismi, huom.)
        - buddhismi
        - taolaisuus
        - esoterismi
        - New Age (kuitenkin hieman...)
        - gnostilaisuus
        - hermetismi (sikäli kuin vielä siitä kunnolla tiedän)
        - kabbalismi
        - teosofia

        Hitto vie, en minä edes muista nyt tässä kaikkea missä joskus olen nähnyt tai nyt näen olevan jotain mielenkiintoista.


    • Moon

      En voi sanoa, mikä olen. Esimerkiksi satanismin kohdalla olen tutustunut vasta perusteisiin, joista suurin osa osuu yksiin ajatusmaailmani kanssa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Toisaalta vältän tietoisesti kutsumasta itseäni minkään uskonnon/ideologian kannattajaksi. Syynä on lähinnä se, että haluan olla varma, että vastaako kyseinen ajatusmalli omaani täysin. Toisaalta satanismihan on yksilöllisyyttä korostavaa.

      Koitan selittää lyhyesti ja ymmärrettävästi ajatusmaailmani ja jos joku voi kertoa, mikä olen niin hyvä, jos ei niin hyvä niinkin.

      Uskonnon saralla uskon johonkin epämääräiseen "henkeen" (ei ole oikea sana kuvaamaan tarkoittamaani, mutta sille ei ole määritettä) joka on kaikkialla ympärillämme sen kummemmin puuttumatta tekemisiimme. Luonnon kiertokulku on muoto tälle "hengelle". Ajattelen, että tämä "henki" on ollut osallisena maailman syntyyn. Näin siksi, että mahdollisuus alkuräjähdyksen kehittämästä elämästä on vähemmän kuin minimaalinen. Kuitenkin olen tässä suhteessa vähän ristiriitainen itseni kanssa ja ajattelen kyseisen "uskonnollisuuden" johtuvan vain siitä, että ihminen suuressa "mahtavuudessaan" onkin vain eläin muitten joukossa ja ärsyttävä piikki tämän "hengen" lihassa, joten jo nuorena aloitettavan kristillisen aivopesun (jo päiväkodeissa ym.) lisäksi uskonnollisuus johtuu vain ihmisen halusta turvata mielensä maailman luonnollisimman asian eli kuoleman herättämää pelkoa kohtaan.

      Toinen eroavaisuus satanismiin löytyy jo kyselemästäni darwinismista. Voin nähdä vaivaa ja kokea haittaa itselleni siitä, että autan jotakuta, vaikka tämä henkilö ei ihan lähipiiriin kuuluisikaan, mutta tämän haitan on oltava väliaikaista. En pidä itseäni ihmislajin eliittinä sen kummemmin kuin luuserinakaan. Jos kohtaa jonkun, jolta voisi oppia jotain, mielestäni se tilaisuus on otettava vastaan.

      Minulla on arvomaailmani, jonka puolesta olen valmis taistelemaan sitä uhattaessa - eikä se arvomaailma ole läheskään huonoimmasta päästä (omasta mielestäni), kuten taistelen myös läheisteni puolesta. Arvostan älykkyyttä, oppineisuutta, estetiikkaa, tekojensa seuraamusten kantamista (tarkoittaa myös ansaitun kiitoksen vastaanottamista) ja periaatteidensa noudattamista olivatpa nämä periaatteet mitä tahansa. En voi kunnioittaa ihmisiä, jotka mölisevät suu vaahdossa, mutta eivät tee asian eteen mitään.

      Yhdeksässä saatanallisessa julkilausumassa oli kohta, joka kehottaa (liekö oikea sana) kostamaan toisen posken kääntämisen sijaan. Itse en näe sitä vaivaa, koska en katso kyseisten immeisten olevan sen vaivan arvoisia eikä minulla ole aikomustakaan alentua heidän tasolleen, jos kyse on jostain typerästä halpamaisuudesta. Tietysti jos asia saa oikeat mittasuhteet, teen sen tiettäväksi asianomaisille. Periaatteessa näiltä paskan niskaan kaatajilta voi mielestäni oppia elämän toisesta puolesta paljon enemmän kuin läheisiltä.

      Lyhyesti kuvattuna olen ideologiseen ajatteluun ja kyseenalaistamiseen taipuvainen yksinäinen susi, joka nauttii harhailustaan ja muiden tarkkailemisesta ottaen osaa silloin kun huvittaa. Elämä tulisi elää niin, että olisi vanhana jotain muistelemisen arvoista, vaikka se tarkoittaisi suruakin.

      • "Yhdeksässä saatanallisessa julkilausumassa oli kohta, joka kehottaa (liekö oikea sana) kostamaan toisen posken kääntämisen sijaan"
        Tuo tarkoittaa tuhatta eri tapaa, ja tuhatta eri tilannetta.

        Jos joku ärsyttää minua, en suo hänelle sitä iloa, että suuttuisin hänelle, katson vain hymyillen ivallisesti.

        Jos joku käy fyysisesti kimppuuni, teen sen, mitä kuuluukin tehdä, valmistaudun uuteen iskuun, en jää paikalleni hakattavaksi. Kostoni on se, vaikka pystyisinkin hakkaamaan hänet verille, että ilmoitan tästä poliisille(tilanteesta riippuen, jos itse rettelöitsen baarissa ja portsari heittää minut kovakouraisesti, niin se on OK, oma mokani). Se on tarkoittaa merkintää rikosrekisteriin(jos todetaan syylliseksi), joka näkyy AINA, kaikkialla. Lievä pahoinpitely. Ei kuulosta hyvältä. Ei todellakaan. Riippuu paljon hyökkäksestä, mutta EN todellakaan jää odottamaan että hän lyö uudestaan.

        Myös yksi hyvä tapa on ottaa jokin satanistinen merkki esiin, lukea jonkinlainen kirous. Voin lähes varmasti taata, että hän ei enää kimppuusi käy. Jos osaat latinaa, niin vielä parempi! Mikä olisikaan pelottavampaa, kuin latinaksi lausuttu runo. Vaikka se olisi rakkausruno, niin mikä on mahdollisuus, että hän jolle sen lausut tietää sen. The Satanic Bible selittää miten tämä auttaa.


        Ja minusta satanismin fantasia ei ole ainut fantasia mihin satanisti saa turvautua huvittelussaan.



        Mielestäni ihmiset hyväksyvät termiä satanisti liian vaikeasti itselleen. HYVÄ niin.
        Ehkä olet satanisti. Ehkä et. Mutta mikään puheistasi ei ole vielä kumonnut sitä vaihtoehtoa.

        "Voin nähdä vaivaa ja kokea haittaa itselleni siitä, että autan jotakuta, vaikka tämä henkilö ei ihan lähipiiriin kuuluisikaan, mutta tämän haitan on oltava väliaikaista."
        Eikö siitä tule itsellesi hyvä olo? Etkö pidäkkin niin tekemisestä? Ensimmäinen julkilausuma. Satanistit emme pidättele. Tee sitä, mistä pidät, ja anna muidenkin tehdä niin.

        Ensimmäinen synti mikä luetellaan, on ainoa synti. Muut ovat vain sen johdannaisia. Ensimmäinen ja toinen julkilausuma sisältävät itsessään jo muut (ja yhdeksäs julkilausuma on syy nimitykselle satanismi).


      • Moon
        oggi kirjoitti:

        "Yhdeksässä saatanallisessa julkilausumassa oli kohta, joka kehottaa (liekö oikea sana) kostamaan toisen posken kääntämisen sijaan"
        Tuo tarkoittaa tuhatta eri tapaa, ja tuhatta eri tilannetta.

        Jos joku ärsyttää minua, en suo hänelle sitä iloa, että suuttuisin hänelle, katson vain hymyillen ivallisesti.

        Jos joku käy fyysisesti kimppuuni, teen sen, mitä kuuluukin tehdä, valmistaudun uuteen iskuun, en jää paikalleni hakattavaksi. Kostoni on se, vaikka pystyisinkin hakkaamaan hänet verille, että ilmoitan tästä poliisille(tilanteesta riippuen, jos itse rettelöitsen baarissa ja portsari heittää minut kovakouraisesti, niin se on OK, oma mokani). Se on tarkoittaa merkintää rikosrekisteriin(jos todetaan syylliseksi), joka näkyy AINA, kaikkialla. Lievä pahoinpitely. Ei kuulosta hyvältä. Ei todellakaan. Riippuu paljon hyökkäksestä, mutta EN todellakaan jää odottamaan että hän lyö uudestaan.

        Myös yksi hyvä tapa on ottaa jokin satanistinen merkki esiin, lukea jonkinlainen kirous. Voin lähes varmasti taata, että hän ei enää kimppuusi käy. Jos osaat latinaa, niin vielä parempi! Mikä olisikaan pelottavampaa, kuin latinaksi lausuttu runo. Vaikka se olisi rakkausruno, niin mikä on mahdollisuus, että hän jolle sen lausut tietää sen. The Satanic Bible selittää miten tämä auttaa.


        Ja minusta satanismin fantasia ei ole ainut fantasia mihin satanisti saa turvautua huvittelussaan.



        Mielestäni ihmiset hyväksyvät termiä satanisti liian vaikeasti itselleen. HYVÄ niin.
        Ehkä olet satanisti. Ehkä et. Mutta mikään puheistasi ei ole vielä kumonnut sitä vaihtoehtoa.

        "Voin nähdä vaivaa ja kokea haittaa itselleni siitä, että autan jotakuta, vaikka tämä henkilö ei ihan lähipiiriin kuuluisikaan, mutta tämän haitan on oltava väliaikaista."
        Eikö siitä tule itsellesi hyvä olo? Etkö pidäkkin niin tekemisestä? Ensimmäinen julkilausuma. Satanistit emme pidättele. Tee sitä, mistä pidät, ja anna muidenkin tehdä niin.

        Ensimmäinen synti mikä luetellaan, on ainoa synti. Muut ovat vain sen johdannaisia. Ensimmäinen ja toinen julkilausuma sisältävät itsessään jo muut (ja yhdeksäs julkilausuma on syy nimitykselle satanismi).

        Olemme asioista samaa mieltä, tosin sinä osaat ilmaista ajatuksiasi paremmin tekstin välityksellä. Heh! Väkivaltaa en naisihmisenä hirveästi kohtaa, mutta tarttee muistaa tuo satanismin fantasialla huvitteleminen jos sattuu harvinaisen paksukalloinen ja vähemmän mieluisa "sulhasehdokas" kohdalle illanvietossa niin kuin on joskus käynyt =)

        Osasyy miksi en nimitä itseäni satanistiksi on siinä, etten mielestäni tunne satanismia käsitteenä riittävän hyvin, vaikka tähän mennessä kaikki täsmääkin lähes täydellisesti ja mitä enemmän asioita pohdin sitä lähemmin ne vastaavat omia ajatuksiani.

        Suurin syy on kuitenkin siinä, että vaikka satanismi korostaakin yksilöllisyyttä, se silti laittaa mielestäni ihmisen tiettyyn muottiin. Toivottavasti ymmärrät, mitä yritän ajaa takaa. En halua kategorioida ajatusmaailmaani, mutta jos niin tekisin, voisin kuulua sellaiseen sarjaan kuin "eklektinen satanisti".

        En todellakaan ole varma, että saat kiinni siitä mitä tarkoitan. Huomaa kuitenkin, että tietoni aiheesta ovat vielä melko pintapuoliset ja tällä hetkellä käytännön syyt estävät mm. Satanic Bible:en tutustumisen. Olen Kiinassa suorittamassa opinnäytettä ja ainoa tietolähde on tällä hetkellä netti.


      • Moon kirjoitti:

        Olemme asioista samaa mieltä, tosin sinä osaat ilmaista ajatuksiasi paremmin tekstin välityksellä. Heh! Väkivaltaa en naisihmisenä hirveästi kohtaa, mutta tarttee muistaa tuo satanismin fantasialla huvitteleminen jos sattuu harvinaisen paksukalloinen ja vähemmän mieluisa "sulhasehdokas" kohdalle illanvietossa niin kuin on joskus käynyt =)

        Osasyy miksi en nimitä itseäni satanistiksi on siinä, etten mielestäni tunne satanismia käsitteenä riittävän hyvin, vaikka tähän mennessä kaikki täsmääkin lähes täydellisesti ja mitä enemmän asioita pohdin sitä lähemmin ne vastaavat omia ajatuksiani.

        Suurin syy on kuitenkin siinä, että vaikka satanismi korostaakin yksilöllisyyttä, se silti laittaa mielestäni ihmisen tiettyyn muottiin. Toivottavasti ymmärrät, mitä yritän ajaa takaa. En halua kategorioida ajatusmaailmaani, mutta jos niin tekisin, voisin kuulua sellaiseen sarjaan kuin "eklektinen satanisti".

        En todellakaan ole varma, että saat kiinni siitä mitä tarkoitan. Huomaa kuitenkin, että tietoni aiheesta ovat vielä melko pintapuoliset ja tällä hetkellä käytännön syyt estävät mm. Satanic Bible:en tutustumisen. Olen Kiinassa suorittamassa opinnäytettä ja ainoa tietolähde on tällä hetkellä netti.

        "Suurin syy on kuitenkin siinä, että vaikka satanismi korostaakin yksilöllisyyttä, se silti laittaa mielestäni ihmisen tiettyyn muottiin."
        LaVeyn ajatukset ovat LaVeyn omia. Hän ei ole absoluuttinen totuus. Sinun ei tarvitse olla hänen kanssaan samaa mieltä kaikessa.

        Lisäksi, vaikka CoS ei kelpuuttaisi minua jäsenekseen(ja jos hakisin), pitäisin silti itseäni satanistina. Tein itsestäni sen määritelmän jo aikoja sitten. Minä olen minä. Yksi minun osani on satanistinen osa. Jos joku kysyy tarkaa määritelmää, olen oggisti. Minua ei voi laittaa vain yhteen määritelmään. Satanismi ei mielestäni rajoita minusta mitään ulos, joten olen satanisti. Mutta ensisijaisesti minä olen minä.


    • varj

      Tutustuin satanismiin oikeastaan aika ironisella tavalla. Ahdistuin hyvin uskovaisella paikkakunnalla, koska olin ns. kummajainen. Olen aina kyseenalaistanut kristinuskon, kotikasvatuksen ja omien kokemusten takia.

      Luin eri uskonnoista jo ennen ylä-asteelle siirtymistä ja satanismi tuntui jo silloin aika omalta. Ylä-asteella sitten hieman muutuin ja minua alettiin kutsua "saatananpalvojaksi" ynnä muuksi, kun kieltäydyin menemästä rippikouluun.
      Silloin aloin lukemaan lisää satanismista.

      En vielä tänäkään päivänä täysin allekirjoita kaikkea satanismiin liittyvää, enkä pahemmin mainosta satanismia. Mutta satanismiin kunnolla tutustuminen oli viimeinen niitti siinä mylläkässä, joka minun piti käydä läpi löytääkseni itseni.

      Eli olisikohan ollut tuossa 12-15- vuotiaana suunnilleen.

      • Qadesha

        >minua alettiin kutsua "saatananpalvojaksi" ynnä muuksi, kun kieltäydyin menemästä rippikouluun.
        Silloin aloin lukemaan lisää satanismista.

        Tämä onkin mahtava mainos niille ihmisille jotka kuvittelevat että pelottelemalla ihmisiä saatanalla saadaan porukat pysymään ruodussa. Päinvastoinkin voi käydä.

        Että voi olla TYPERÄ syy tuoda esiin nimike "saatananpalvoja": se, että nuori jättää jonkun hemmetin tradition väliin!

        Ja kuitenkin rippikoulu kansanomaisen tulkinnan mukaan ei ole mitään muuta kuin naimalupaa varten. Ihan siinä sanan "rumassakin" mielessä.

        Tapauskonnot sucks.


    • kiitos

      en kerennyt lukea kaikkia edellisiä juttuja. voisiko joku kertoa hyvän suomenkielisen linkin mistä löytyy tietoa satanismista. mulla on erittäin avara maailman katsomus ja mitä luin noita teidän juttuja, niin totesin että mulla on samanlaisia mielipiteitä. itse olen kyllä saanut kristillisen kasvatuksen ja kuulun edelleen kirkkoon vaikken käytä heidän palveluitaan.

      • Eli ensinnäkin:
        Eroa kirkosta. Tämä ei ole mikään satanismin asia(tai tavallaan on, viisaus on osa satanismia), mutta kirkkoon kuulumisella ei ole mitään järkeä. Tämä on vain henkilökohtainen neuvo.
        Sata syytä erota kirkosta (kannattaa lukea)
        http://www.stabu.net/satasyyt.html

        Sitten, itse satanismista:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Satanismi
        http://www.satanismi.net/
        http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi.shtml
        http://www.stabu.net/satanism.html

        Ja tärkein, eli:

        Anton Szandor LaVey:
        The Satanic Bible


    • Lucifer

      En nyt ole vieläkään täydeksi satanistiksi julistautunut,sillä en oikein allekirjoita kaikkia ideoita.I.e LeVeyn rituaalisuus vierastaa.Ideologisesti olen sekoitus satanismia,darwinismia,ateismia,kapitalismia ja illuminismia.
      Eli siis heittäkää kasaan LeVey,Adam Weishaupt,Adam Smith,John Locke ja poistakaa kaikki uskonnolinen ja kommunistinen.

      Ateisti olen ollut aina,muut ideologiat alkoivat kiinnostaa kun menin yläasteelle,silloin kun alkoi saada enemmän tietoa.Adam Weishauptin Illuminatiin törmäsin tutkiessani salaseurojen historiaa,ja huomasin olevani samaa mieltä monista asioista.
      Satanismiin tutustuin samalla lailla.

      • Mielestäni täydellinen satanisti ei voi olla samaa mieltä yhden ihmisen(ei itsensä) kaikkien ajatusten kanssa. Sillloinhan hän ei olisi yksilö, vaan osa karjaa.


    • Janne.

      "Ainoa asia, mikä tässä vähän mättäsi, oli otsikko "Koska aloit olemaan satanisti.", sillä itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä satanistiksi synnytään, ei tulla. "

      hah v_ttu mitä p_skaa.
      Vai synnytään mutta ei tulla?
      V_ttu te olette PELLEJÄ.

      kirjoittakaa se satanismi otsaanne. olette varmaan syntyneet pentagrammi p_erseessä.

      • Janne.

        "En nyt ole vieläkään täydeksi satanistiksi julistautunut,sillä en oikein allekirjoita kaikkia ideoita.I.e LeVeyn rituaalisuus vierastaa.Ideologisesti olen sekoitus satanismia,darwinismia,ateismia,kapitalismia ja illuminismia.
        Eli siis heittäkää kasaan LeVey,Adam Weishaupt,Adam Smith,John Locke ja poistakaa kaikki uskonnolinen ja kommunistinen."


        eli olet pelkkä yhteiskunnan aivopesemä pallinaama. hah.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe