Syitä on monia köyhyyteen.. Suomessa kuitenkin jokainen saa tukia tulojen mukaan. Minä olen koko ikäni elänyt pienillä tuloilla. Enkä ole tukiapyytänyt . nyt eka kerran saa vähän asumistukea . Ennen n. 1990 jos vaimo oli kotona ei saanut mitään rahaa, ja elettiin sen mukaan. Ratkaisevinta on kunkin vaatimustaso ja rahan käyttö. Jokaisen tulee oma taloutensa hoitaa niin että tulot riittää menoihin ja myös asuminen, on sen mukaan valittava, ja yhteiskunta antaa varmasti vieläkin tukea. Leikkauksissa kyllä aina joku joutuu kärsimään, esim jos on rakentanut kalliin talon ja sitten ei saakaan siihen asumistukea tms. mutta ei yhteiskunnan tehtävä ole antaa kaikkia kukkia niille jotka osaavat elää vähemmälläkin. Kaikista eniten menee tupakkaan ja juhlimiseen ja harrastuksiin, joka on pois ruuasta. Lapsilisiä saa lapsiluvun mukaan /kk ja se pitää riittää, vanhemmilla on vastuu miten talous rahoja käytetään eikä niin että nautitaan niin kauan kuin rahat loppuu ja sitten valitetaan yhteiskuntaa kun on ihan mätä? Olemme saaneet elää törsöillenkin yhteiskunnan varoilla jos ollaan ihan rehellisiä ,,motiivina kirjoituksiin nyt joillakin poliittinen motiivi, jota poliitikot hehkuttaa oman etunsa hyväksi päästäkseen johtoon . kturkitaampa minkä puolueiden syytä se onkaan että olemme nyt tässä asemassa...tämä hallitus ei ole näitä ongelmia tehnyt .. jokainen tajua että yhteiskunnalla ei ole nyt ylimääräistä törsötä, vaan on otettu velkaa edell. hallitusten aikaan liikaa kun tuetaan jokaista joka luukulle on paperit laittanut.
Ollaan kiitollisia että näinkin asiat on hyvin, voidaan pahimmassa tapauksessa joutua vielä sotapakolaisiksi tai menettämään siinä vielä kaiken.
No, taas luvataan rahaa kun uusi hallitus tulisi..maksetaan ja annetaan ..mutta entä työpaikat? ..jos ei työpaikkoja yhteiskunnassa niin tilanne on tämä mihin on tultu ..yritykset loppuu...viedään ulkomaille ja valtio elättää työttömät..jokainen ymmärtää politiikasta miten asiat tulee tehdä..ensin eletään tiukalla kunnes talous on kunnossa ja homma toimii, karsitaan kulut jotka ovat mahdollista poistaa. Nyt mietitään jokainen omaa rahankäyttöä ..otetaan kynä ja paperi...kuinka paljon rahaa menee turhaan esim. nautintoihin..tupakkaan 2henk. kk noin 400-500€ vähintään?? siihen ravintola illat, harrastukset. Vähälläkin tulee toimeen ja saa elää vielä terveempää elämää. Se on elämäntapa -ja arvojen valinta kysymys. Yhteiskunta on myös kotimme jossa välillä ei jaella rahaa kun sitä ei ole.
Vähällä toimeentulo
5
153
Vastaukset
- Anonyymi
Joku on mennyt pieleen..
Jos varallisuus tilastoista putsataan Uusimaa pois on suomalaisten varallisuus samaa luokkaa kuin Latviassa,Unkarissa,Puolassa ja Romaniassa. - Anonyymi
Olisi mielenkiintoista tosiaan kuulla, keitä ovat ne vasemmiston julistamat heikoimmassa asemassa olevat, mikä on heidän tulotaso. Itse saan nyt eläkkeelle jouduttuani alle 1.100 €/kk. Mutta kyllä sillä sen toimeen tulee, mitä sillä on tarpeen tullakin. Eri asia, jos laskee ehdoksi toimeentulemiseen esimerkiksi Netflixit, uusi puhelin vuosittain, vapetukset, laatikko olutta aina kaupassa käydessä, hampurilaisateriat useamman kerran viikkoon, energiajuomia joka tunti, ulkomaanmatkan useamman kerran vuoteen, monen sadan euron talvitakit ja tennarit ym. elämisen edellytyksen pakolliset hyödykkeet...
- Anonyymi
Syitä on monia köyhyyteen.. Suomessa kuitenkin jokainen saa tukia tulojen mukaan. Minä olen koko ikäni elänyt pienillä tuloilla.
Mikä on sinun syy tähän?
Kerro,niin tulevat polvet tietävät. - Anonyymi
Kerrankin tällä palstalla on rehellisiä kirjoituksia. Asia on niin, että pienilläkin tuloilla pärjää, kun käyttää rahan järkevästi. Nykyisin vaan on vallalla valittaminen, vaikka ihmiset elävät yltäkylläisyydessä kun vertaa elintasoamme aikaisempiin sukupolviin. Rahat pitää käyttää tarpeelliseen, niin sitten en riittävät.
- Anonyymi
Näin on asia, pienilläkin tuloilla voi elämäänsä elää, vaikka se pienituloisuus poistaakin käytännössä monia asioita, myös sosiaalisia suhteita yms.
Mutta sitä valittamista ei kestä kukaan, kun jotkut valittaa koko ajan että on pienituloisia ja on työttömiä. Eihän pienituloisuudesta ja työttömyydestä voi muuksi muuttua, jos ei ole tarjolla suurituloisuutta ja mukavia töitä.
Aina täytyy pitää mielessä se, että työpaikkojen ja investointien määrät on vahvasti poliittisen päätöksenteon alainen asia, ja jos EK:n lobbaamisen seurauksena on eduskunta alkanut toimimaan siten että kasvatetaan työttömien määriä täysin tahallisesti (jotta EK:lla on ay-liikettä vastaan kiristysväline), niin eihän siinä mitään muuta lopputulosta edes voi ollakaan kuin massatyöttömyys ja pienituloisuus.
Lopettakaa se pienituloisten ja työttömien jahtaaminen, syyt huonoon talouteen on ihan muualla kuin heissä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2154178Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692685Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932401- 472333
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321561Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5321350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em951316- 571300
- 751273
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251176