Vähällä toimeentulo

Anonyymi-ap

Syitä on monia köyhyyteen.. Suomessa kuitenkin jokainen saa tukia tulojen mukaan. Minä olen koko ikäni elänyt pienillä tuloilla. Enkä ole tukiapyytänyt . nyt eka kerran saa vähän asumistukea . Ennen n. 1990 jos vaimo oli kotona ei saanut mitään rahaa, ja elettiin sen mukaan. Ratkaisevinta on kunkin vaatimustaso ja rahan käyttö. Jokaisen tulee oma taloutensa hoitaa niin että tulot riittää menoihin ja myös asuminen, on sen mukaan valittava, ja yhteiskunta antaa varmasti vieläkin tukea. Leikkauksissa kyllä aina joku joutuu kärsimään, esim jos on rakentanut kalliin talon ja sitten ei saakaan siihen asumistukea tms. mutta ei yhteiskunnan tehtävä ole antaa kaikkia kukkia niille jotka osaavat elää vähemmälläkin. Kaikista eniten menee tupakkaan ja juhlimiseen ja harrastuksiin, joka on pois ruuasta. Lapsilisiä saa lapsiluvun mukaan /kk ja se pitää riittää, vanhemmilla on vastuu miten talous rahoja käytetään eikä niin että nautitaan niin kauan kuin rahat loppuu ja sitten valitetaan yhteiskuntaa kun on ihan mätä? Olemme saaneet elää törsöillenkin yhteiskunnan varoilla jos ollaan ihan rehellisiä ,,motiivina kirjoituksiin nyt joillakin poliittinen motiivi, jota poliitikot hehkuttaa oman etunsa hyväksi päästäkseen johtoon . kturkitaampa minkä puolueiden syytä se onkaan että olemme nyt tässä asemassa...tämä hallitus ei ole näitä ongelmia tehnyt .. jokainen tajua että yhteiskunnalla ei ole nyt ylimääräistä törsötä, vaan on otettu velkaa edell. hallitusten aikaan liikaa kun tuetaan jokaista joka luukulle on paperit laittanut.
Ollaan kiitollisia että näinkin asiat on hyvin, voidaan pahimmassa tapauksessa joutua vielä sotapakolaisiksi tai menettämään siinä vielä kaiken.
No, taas luvataan rahaa kun uusi hallitus tulisi..maksetaan ja annetaan ..mutta entä työpaikat? ..jos ei työpaikkoja yhteiskunnassa niin tilanne on tämä mihin on tultu ..yritykset loppuu...viedään ulkomaille ja valtio elättää työttömät..jokainen ymmärtää politiikasta miten asiat tulee tehdä..ensin eletään tiukalla kunnes talous on kunnossa ja homma toimii, karsitaan kulut jotka ovat mahdollista poistaa. Nyt mietitään jokainen omaa rahankäyttöä ..otetaan kynä ja paperi...kuinka paljon rahaa menee turhaan esim. nautintoihin..tupakkaan 2henk. kk noin 400-500€ vähintään?? siihen ravintola illat, harrastukset. Vähälläkin tulee toimeen ja saa elää vielä terveempää elämää. Se on elämäntapa -ja arvojen valinta kysymys. Yhteiskunta on myös kotimme jossa välillä ei jaella rahaa kun sitä ei ole.

2

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joku on mennyt pieleen..

Jos varallisuus tilastoista putsataan Uusimaa pois on suomalaisten varallisuus samaa luokkaa kuin Latviassa,Unkarissa,Puolassa ja Romaniassa.

• Anonyymi

Olisi mielenkiintoista tosiaan kuulla, keitä ovat ne vasemmiston julistamat heikoimmassa asemassa olevat, mikä on heidän tulotaso. Itse saan nyt eläkkeelle jouduttuani alle 1.100 €/kk. Mutta kyllä sillä sen toimeen tulee, mitä sillä on tarpeen tullakin. Eri asia, jos laskee ehdoksi toimeentulemiseen esimerkiksi Netflixit, uusi puhelin vuosittain, vapetukset, laatikko olutta aina kaupassa käydessä, hampurilaisateriat useamman kerran viikkoon, energiajuomia joka tunti, ulkomaanmatkan useamman kerran vuoteen, monen sadan euron talvitakit ja tennarit ym. elämisen edellytyksen pakolliset hyödykkeet...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      67
      17457
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      43
      5281
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      303
      2876
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      162
      2278
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      36
      2225
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1824
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1688
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1642
    9. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1628
    10. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      5
      1567
    Aihe